Jouluruokaa kanasta ?

Alla Pollo

Moi.. laitan asian tänne kun en muuta keksi.
Joulunpyhinä on tulossa Italaialasia sukulaisia syömään, ja lapset ei kuulmema perusta ollenkaan kinkusta tai laatikoista.
Kanaa syövät vaikka missä muodossa.
No ostin jo muutaman rasian suikaletta mutta saako näistä nyt mitään mikä edes vähän viittaa jouluruokaan ?
Perus soossit ja pastat kyllä osaan toki tehdä mutta oisiko kellään mitään vinkkiä muusta, että edes vähän liittyisi jouluun ?

5

159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alla Pollo

Korjaan siis broileria, ja jotain mikä ei tarviaisi hurjaa määrää patoja ja kattiloita, tässä on muuttohommat pahasti vaiheessa ja kokata pitäsi vielä ennättää

• christmas goat

"lapset ei kuulmema perusta ollenkaan kinkusta tai laatikoista"
      No jääkööt himaan sitten, mitä niitä hemmoteltuja penskoja turhaan hysäämään,

• ei perinneruokaa

Kanaa omena-kastikkeessa

16.6.2009 16:43 (16.6.2009 16:43)

4 annosta

4 broilerin rintafilettä

yhteensä 1,5 tl kanelia, inkivääriä ja valkosipulijauhetta

0,5 dl rusinoita

(3 rkl konjakkia tai brandyä)

1 dl kuivaa valkoviiniä

5 keskikokoista soseutuvaa omenaa

Pane rusinat konjakkiin maustumaan yön ajaksi. Rusinat voi myös liottaa valkoviinissä.

Pyyhi rintafileet kuiviksi. Ripottele niille mausteita. Kuori omenat ja poista siemenkota.

Höyrykeittimessä ruoka valmistetaan näin: Pane lihapalat keittimen höyryastioista toiseen ja lohkotut omenat, rusinat ja viini riisikulhossa toiseen astiaan. Kypsennä 15-20 min. Jätä lihapalat keittimen lämpöön siksi aikaa, kun soseutat omenat rusinoiden kanssa kastikkeeksi. Tai soseuta vain omenat ja koristele rusinoilla.

Voit tehdä näinkin: Kypsennä lihat ja omenat höyrykattilassa, tai ruskista lihapalat öljyllä pyyhkäistyssä teflonpannussa ja hauduta kypsiksi. Kypsennä omenat mikrossa tai kattilassa hitaasti hauduttaen.

Nauti keitetyn riisin/Ohran/tattarin ja salaatin tai kypsien kasvisten kanssa.
      '
      Vaikka tämä nyt ei mikään perinneruoka kysely ollutkaan

• Alla Pollo

Hyvää oli muuten mutta appelsiinä ei kannata kuumetaa ettei kitkeröidy, kiitos ja buena notte

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      67
      4557
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3505
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3228
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2648
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      47
      2563
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2139
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      2014
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      198
      1931
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      396
      1554
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1428
    Aihe