pikaruokaloissa ja ravintoloissa tilaaminen

10 v

Oon 10v tyttö ja nolo kysymys, mutta kun on tilannut ruuan, niin annetaanko se ruoka sitten heti siellä kassalla vai tuodaanko se esim hesburgerissa tai pikaruokalassa pöytään myöhemmin?

En ole ennen tilannut itse ruokia ja olisi aika noloa jos jäätäisin siellä kassalla ja odottelisin ruokaani, joka viedäänkin sitten sinne pöytään.

6

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ingen panik

      Yleensä annetaan heti, mutta jos jotain ruokaa ei ole vielä valmiina niin antavat muut tuotteet ja kertovat, mitkä tuotteet tuodaan pöytään. Ei se vaikeaa ole, rohkeasti vaan... :)

      • palvelen ystävällisiä

        Jos hampurilaista ei ole heti niin asiakkaat valittavat koska se on "huonoa" palvelua.mun mielestä asiakkaat jotka valittaa huvikseen niin saa jättää safkat siihen ja painua helvettiin ja miettiä omaa käytöstä?


      • ingen panik
        palvelen ystävällisiä kirjoitti:

        Jos hampurilaista ei ole heti niin asiakkaat valittavat koska se on "huonoa" palvelua.mun mielestä asiakkaat jotka valittaa huvikseen niin saa jättää safkat siihen ja painua helvettiin ja miettiä omaa käytöstä?

        Tosiaankin riippuu ihan asiakkaasta. Itse en koskaan valita, jos sanotaan että tuote ei ole valmiina ja tuodaan pöytään. Pitää nyt sen verran ymmärrystä olla. Joskus on Hesessä joutunut ruuhkan takia odottelemaan ruokia puolikin tuntia enkä silloinkaan mennyt valittamaan. Meitä ihmisiä on niin monenlaisia...


      • asiakaspalvelija2014
        ingen panik kirjoitti:

        Tosiaankin riippuu ihan asiakkaasta. Itse en koskaan valita, jos sanotaan että tuote ei ole valmiina ja tuodaan pöytään. Pitää nyt sen verran ymmärrystä olla. Joskus on Hesessä joutunut ruuhkan takia odottelemaan ruokia puolikin tuntia enkä silloinkaan mennyt valittamaan. Meitä ihmisiä on niin monenlaisia...

        Jos menee 30min niin sinua ennen on tilattu ihan helvetisti joten kannattaisi ajatella että siellä on vähä kiirus ja henkilökunta tekee kaikkensa myös sen eteen että saat ruokasi.


      • ingen panik
        asiakaspalvelija2014 kirjoitti:

        Jos menee 30min niin sinua ennen on tilattu ihan helvetisti joten kannattaisi ajatella että siellä on vähä kiirus ja henkilökunta tekee kaikkensa myös sen eteen että saat ruokasi.

        Niin siis enkö sanonutkin, etten valittanut tuosta 30 min viiveestä? Kyseessä kun oli tosiaan ruuhka-aika...


    • opettajatäti

      Eri tyyppisissä ravintoloissa on eri tavat.

      Ihan pikaruokapaikoissa saat ruoan heti samalla kun tilaat. Esim. juuri hanpurilaiset, sitten kebab usein. Jos vaikka hampurilaista ei ole valmiina, myyjä sanoo, että tuo pöytään.

      Sitten on näitä buffet-tyyppisiä paikkoja, joissa maksat ensin ja sitten haet noutopöydästä ruokaa itse. Esim. Rax.

      Sitten on tämä tyyli, että menet tiskille ja maksat, sitten menet pöytään istumaan ja kun ruoka on valmis, se tuodaan sinulle. Useimmat pizzeriat toimivat tällä tavoin.

      Sitten on paikkoja, joissa menet ensin pöytään istumaan, ja tarjoilija tulee pöydän viereen kysymään, mitä söisit. Ruoka tulee pöytään ja maksat vasta syötyäsi. Nämä paikat ovat olevinaan hienompia, ja oletuksena on että ikäisesi menevät sinne vain aikuisten seurassa. Tosi hienoissa paikoissa et edes mene itse pöytään, vaan tarjoilija taluttaa asiakkaan parhaaksi katsomaansa paikkaan.

      Kysyminen ei ole noloa, eikä sekään ole noloa, jos jäät kassalle odottamaan, sillä myyjä tai tarjoilija kyllä silloin sanoo, että tuo annoksen pöytään. Samoin ehkä vähän vanhempana huomaat, että voi käydä niin, ettet tiedä, pitääkö ruoka tilata tiskiltä vai mennä pöytään odottamaan tarjoilijaa. Ei sitä aina heti tiedä muutkaan, se on ihan tavallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe