Evoluutio on ihmeellinen rakentaja.

Ilta Pimiä Riihimäki

http://areena.yle.fi/tv/2213281

Leijonat ja leopardi elävät luonossa rinnakkain samoissa lokuksissa mutta toiselle evoluutio on hoksannut rakentaa pilkut ja toiselle ei.
Ja sitten on tiikeri joka ei luonnossa noita kahta kohtaa mutta joka asuu samanlaisessa ympäristössä joskin ehkä hiukan tuuheammassa puskikossa, ja sille tuli sitten juovat mutta sen saaliseläimeille ei evoluutio hoksannut tehdä samaa.

Seepra taas sai juovat jotka tekevät siitä niin selvästi erotttuvan otuksn ettei maan päällä toista vastaavaa ole. Mistähän se evoluutio senkin keksi?

Ja kumma juttu mutta leijonalle on ihan sama että kumman se nappaa, gnun vai seepran silloin kun nen laiduntavat yhdessä.

Sekin ihmetyttää että miksi linnuista vain naaraalla on suojaväritys mutta urokset kirkuvat helppoina saaliina? Eikö evoluutio ole hoksannut että useimmin saaliiksi joutuvat kukkolinnut ne vasta suojaväritystä olisivatkin kaivanneet? Olisi voinut kuvitella että evoluutio olisi evoluutioteorian sääntöjen mukaan ilman muuta luonut kukoille paremman suojavärityksen kuin mitä se nyt joka lajin kukkkoilijoilla on.

Vähän alkaa epäilyttämään että onkohan se koko evoluutioteoria ihan vaan keksitty juttu.

28

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tieteenharrastaja

      Leijona on vahvempi, mutta vain leopardi pääsee puuhun. Ei siis ole sama lokero.

      Muutkin viisautesi ovat samaa tasoa.

      • Maikel1

        Leijona vahvempi kuin leobardi? Leobardi on nopeampi juoksemaan kuin Leijona, ja gebardi on nopeampi vielä kuin leo-baaardi.....
        Leijona on ahmatti, ei sen yleensä tarvitse kauheasti juosta silloin, kun härkälauma tulee lähelle, ja ne vanhasta sopimuksesta, eivät liikaa pistä vastaan sille, että vähälukuisempi petolauma saa edes yhden saaliin, niiden typerimmästä sonnista, joka luulee ilman KYNSIÄ voittavansa Leijonan: Juuda, Jaakobin Israelin pojista pieksi kertomuksen mukaan Leijonan, paljain käsin, ja Daavid, lammaspaimen väitti teheensä saman, ja GoooD oli se että Destaroyer Daavid sai Goljatin listiä, Goljat oli tavallisen kokoienen ihminen Goljätti oli Filistelainen jättiläinen noin 3 metriä, joka oli parempi käyttämään keihästä miekkaa ja kilpeä, mutta jouskariakin huonompi ase, linko, voitti sillä kertaa sen ylensyöneen soturin.... Daavid tietysti ittekin kuoli, mutta niinhän meidän täällä käy, mutta Daaivd ei siinä mennyt tämän maailman tietä, että olisi ystävilleen ollut peto....Daavidin JALOPEURASTA puhutaan, miksi Leijonaa kutsutaan JALOPEURAKSI, se taitaa olla vain Suomen kielen harha?
        Leijonan sanotaan olevan jotenkin moraalisesti hyväkin peto, mutta eikö se oli ihan samanlainen kuin sitä hiukan pelottavampi ja pelokkaampi Karhu?
        Leijonan, jos se on ihmisleijona, se ei saa tappaa antiloppilauman viimeistä lisääntymiskykyistä yksilöä, vaikka nykyään taitaa olla vain niinpäin, että tavallisetsuuret kissaeläimet ovat vaarassa kuolla sukupuuttoon, koska ihmisten on niin helppoa elvistellä ne kuoliaaksi, liian ylivoimaisilla aseillaan, mutta kuolema, voiko sitä kukaan Tiikerinkään tappanut itsekään välttää, ja vaikka voisi, niin olisiko siitäkään mitään hyötyä? Oma kehomme oli luuseri, tapoimme väärissä tilanteissa, liian paljon sellaisia, joiden ei olisi kuulunut kuolla, siksi meidän käy samoin, ja päädymme ravintokehtujun pohjalle, ylpeän ihmiselämän päätteksi, MATOJEN SUIHIN, vaikka jos ei ole materialisti, ja uskoo energian olevan vakio, meistä lähtee sähköimpulssi jonnekin infromaationa, ja koko muotoamma koskeva olemus on jossakin sitten tallessa, jos kuoli uskossa tieteeseen ja uskontoon, yhden kortin varaan en pistä, en ole niin köyhä ettei minulla ole nelosta ja viitosta vielä tallellla....Ongelma on, että syntinen elämäntapamme on niin suuri ja vahva on se suuri syyttäjä, syntinen syöttäjä, ettemme vielä häntä voita, eikä sitä vastaan ole kukaan vielä sotinut....


    • söin hänet
    • Evoluutio vesoo joka suuntaan, variaatiot, laaja informaatio ja muuntelu alati kasvavina ovat kantava voima.. Eli se materiaali mistä luonnonvalinta voi valita...

      • Pakstori...

        Luonnonvalinta? Ajatteltteko luonnonvalinnan olevan jokaisen yksilön persoonallinen valinta, aktiviisena persoonana, vai passiivinen vaikutelma, johon pelleen kaikki päätyy, kun alkaa etsimään liian tieteellistä maailmankuvaa, tiedehän ajattelee mieluummin passiivisesti, fyysikot tai osa heistä, poikkeuksena, hehän ottivat omia nimiään jopa fysiikan suureillekin, Newton, Coulomb, Henry, ja muutamia muita esimerkkeinä.... Painetta, juurikin sitä viidettä myöskin mitataan ihmisen nimellä, Pascalina. Pascal teki ensimmäisen "suuren" laskukoneen kai, ja olen ohjelmoinut Pascalilla, se ohjelma on mun kotisivullanikin. Aikaan ja kiihtyvyyteenkin on samaistunut muutamia "vauvoja"; Time-Timo, ja Aika-Akini lapsuudessaan siitä hyvä esimerkkejä, me emme riko ajallisia järjestyksiä, mutta elämä olisi liian tylsää, eikä amerikkakaan olisi koskaan unessa, tai kertonut aikakoneistaan, jos olisi mahdotonta, nähdä ajassa tulevaisuuteen. Raamatun Vanhatestamentti ja profetiat ovat täynnä sitä rikkomusta, että joku pieni ihminen luulee olevansa niin oikeus, että hänen olisi lupa ruveta maailmanloput ennustamaan, Jeesuskin ennusti maailmanlopuista, ja muista tapahtumista, mutta mieluiten hänkin vain oman Israelinsa tuhoa ennusteli, mutta miksi se on niin miehekästä aina ennustaa vain kuolemaa? Ennusti hän muutamia melko erikoisia maailmanlopun merkkejä, Tuomaan apokryfisivuilla voitte niistä lukea, itse olen varma, että ne on aitoja, ja Jeesuksen todellisia puheita, en usko olevani siinä väärässä, eikä usko kyllä Tuomaskaan(Levänen?), luulisin...
        Ei siinä ole mitään rajaa, mitä sanat viettelisivät ihmiset mistä tahansa kertomaan, mutta ei kannata ennustaa kenenekään vieraan ihmisen tuhoa, vain sellaisten jotka ovat valtasi, ja orujuutesi ja oman perheesi, ennenkaikkea, piirissä, eihän sellaiset ennustukset ole totta, vaan vääriä profetioita, joissa vihollisensa tuhoa etsii, koska ei Hän olisi vihollisesi, jos et Hänen tuhoa tai jotain säälittävää alennustilaa pilkoillasi etsisi.....Tämän vuoksi on vaikea olla varma mistään Saattanoiden tuhoista sun muista, mistä Johanneskin ennusti, koska jos hän itse ei ollut satanisti, eihänellä ollut oikeutta ruveta sitä "perhettä", minnekään manamaan, mutta tämä on minun näkemykseni. Ei paholainen tavallisesti piittaa kauheasti kaltaisistani höpisijöistä, ei sen järki jaksa tällaista lukea, mutta jos haluaisin tapella, niin en mää ilman fyyisistä asetta saisi sitä edes järkiinsä.....Mieluummin piileksin niitä murhamiehiä kämpässäni, enkä ota turhia riskejä, liikkuessani kaupungilla, vaarallisiin aikoihin....
        Tuo nyt olisi juurkin sitä "paranoidista" skitsofreniaa luulla olevansa jotenkin niin "vittumainen mies", että joku haluaisi minun kanssani ottaa jotain pahempaa, kuin shakkimatsin.....Tai pingismatsin, niissä peleissä en totaalinen luuseri vielä ole, arpapeleissa tai korttipeleissä, onni on ollut aika tasapuolinen vielä, eikä kellään siinä sen huonompaa tai parempaa onnea kuin itsellänikään, siinä minulla on vielä tieteen käsitys tuurista....
        Kaveri voitti eilen, kun Ilves Tpsin voitti, tai sai vain kolme pistettä, 4-6 tuloksella sai 165 euroo....Oli se pari vuotta paljon sitä huonommalla onnella tupeltanut, eli ei mitenkään epätodennäköistä, että lopulta hiukan tärppäs....


      • Pakstori... kirjoitti:

        Luonnonvalinta? Ajatteltteko luonnonvalinnan olevan jokaisen yksilön persoonallinen valinta, aktiviisena persoonana, vai passiivinen vaikutelma, johon pelleen kaikki päätyy, kun alkaa etsimään liian tieteellistä maailmankuvaa, tiedehän ajattelee mieluummin passiivisesti, fyysikot tai osa heistä, poikkeuksena, hehän ottivat omia nimiään jopa fysiikan suureillekin, Newton, Coulomb, Henry, ja muutamia muita esimerkkeinä.... Painetta, juurikin sitä viidettä myöskin mitataan ihmisen nimellä, Pascalina. Pascal teki ensimmäisen "suuren" laskukoneen kai, ja olen ohjelmoinut Pascalilla, se ohjelma on mun kotisivullanikin. Aikaan ja kiihtyvyyteenkin on samaistunut muutamia "vauvoja"; Time-Timo, ja Aika-Akini lapsuudessaan siitä hyvä esimerkkejä, me emme riko ajallisia järjestyksiä, mutta elämä olisi liian tylsää, eikä amerikkakaan olisi koskaan unessa, tai kertonut aikakoneistaan, jos olisi mahdotonta, nähdä ajassa tulevaisuuteen. Raamatun Vanhatestamentti ja profetiat ovat täynnä sitä rikkomusta, että joku pieni ihminen luulee olevansa niin oikeus, että hänen olisi lupa ruveta maailmanloput ennustamaan, Jeesuskin ennusti maailmanlopuista, ja muista tapahtumista, mutta mieluiten hänkin vain oman Israelinsa tuhoa ennusteli, mutta miksi se on niin miehekästä aina ennustaa vain kuolemaa? Ennusti hän muutamia melko erikoisia maailmanlopun merkkejä, Tuomaan apokryfisivuilla voitte niistä lukea, itse olen varma, että ne on aitoja, ja Jeesuksen todellisia puheita, en usko olevani siinä väärässä, eikä usko kyllä Tuomaskaan(Levänen?), luulisin...
        Ei siinä ole mitään rajaa, mitä sanat viettelisivät ihmiset mistä tahansa kertomaan, mutta ei kannata ennustaa kenenekään vieraan ihmisen tuhoa, vain sellaisten jotka ovat valtasi, ja orujuutesi ja oman perheesi, ennenkaikkea, piirissä, eihän sellaiset ennustukset ole totta, vaan vääriä profetioita, joissa vihollisensa tuhoa etsii, koska ei Hän olisi vihollisesi, jos et Hänen tuhoa tai jotain säälittävää alennustilaa pilkoillasi etsisi.....Tämän vuoksi on vaikea olla varma mistään Saattanoiden tuhoista sun muista, mistä Johanneskin ennusti, koska jos hän itse ei ollut satanisti, eihänellä ollut oikeutta ruveta sitä "perhettä", minnekään manamaan, mutta tämä on minun näkemykseni. Ei paholainen tavallisesti piittaa kauheasti kaltaisistani höpisijöistä, ei sen järki jaksa tällaista lukea, mutta jos haluaisin tapella, niin en mää ilman fyyisistä asetta saisi sitä edes järkiinsä.....Mieluummin piileksin niitä murhamiehiä kämpässäni, enkä ota turhia riskejä, liikkuessani kaupungilla, vaarallisiin aikoihin....
        Tuo nyt olisi juurkin sitä "paranoidista" skitsofreniaa luulla olevansa jotenkin niin "vittumainen mies", että joku haluaisi minun kanssani ottaa jotain pahempaa, kuin shakkimatsin.....Tai pingismatsin, niissä peleissä en totaalinen luuseri vielä ole, arpapeleissa tai korttipeleissä, onni on ollut aika tasapuolinen vielä, eikä kellään siinä sen huonompaa tai parempaa onnea kuin itsellänikään, siinä minulla on vielä tieteen käsitys tuurista....
        Kaveri voitti eilen, kun Ilves Tpsin voitti, tai sai vain kolme pistettä, 4-6 tuloksella sai 165 euroo....Oli se pari vuotta paljon sitä huonommalla onnella tupeltanut, eli ei mitenkään epätodennäköistä, että lopulta hiukan tärppäs....

        Nyt en tajunnut, miten tämä sepustus liittyy yhtään mihinkään?


      • tieteenharrastaja
        ravenlored kirjoitti:

        Nyt en tajunnut, miten tämä sepustus liittyy yhtään mihinkään?

        Taitaa olla ihan normaali hullusinaatio.


    • Krevo.

      Evoluutiota on se, että ei kehittyvissä omainaisuuksissamme sinänsä ole mitään järkeä...Vain sattumaa ja kaaosta se mitä valitsemme, ellei jotain ole järjestynyt loogiseksi koneeksikin, mutta ei ewoluutio kiellä sitä, että joku olisi sekaantunut kehittämään meitä, eli jättää sauman Jumaluudelle, sehän voi olla jokin lähes kaltaisemme ja muotoisemme tilavuusolio. Sen sijaan, että ihminen olisi paljas apina, niin sehän olisi itsekin voinut olla kaunis pilkullinen leobardi... Ja luulenpa että Jumalan suurin viha olikin aluksi se, että ihminen ei halunnut olla kaunisti turkikas ja karvainen, ihmisen lähin suuri Isähahmo oli silloin Gorilla, joka vain odottaa, että saisi hengelleen pojaltaan tai veljeltään edes pienen saaliin... Kyllä jo Aadami ymmärsin Eevansa evoluutioajatuksen nerokkuudenkin, eikä kukaan, ei kukaan voi kieltää sitä, että apinasta ihmisen geenit kopioitiin enimmäkseen, kun hyvän ja pahan tiedon puun hedelmä, tai jo hieman sitä aiemmin, teki ihmisestä karvattoman apinan, ja jopa hännättömän, sehän se ainoa suuri ero on, mutta Mooses sanoi, että Aadamilla ja Eevalla oli näyssään aluksi siivetkin, kuten niillä kerubeillaan vieläkin on. Käärme alunperin oli jotain muuta, koska ei se ollut sellainen jäsenetön, pötkylä vaan vain utuinen näky, kuten on Paratiisi vieläkin, etäisyydet siellä "kolmannessa taivaassa"; ovat mitä tahansa keksivät toivoa, ja Aadam ja Eeva oikeasti luulivat se kohta kovan materiaalisen syntiinlankeemuksen jälkeen pahaksi muuttuneessa harhassaan sen olevan käärmeen olevan, sellainen pötkylä, se oli ALUNPERIN yksi dinoista tai liskoista, Saattanan eli Dragonin näköinen, mutta se kirottiin vain Aadamin vihan taki pieneksi pötkyläksi, vaikka onhan niitä suuriakin PYTHONEITA, ja itte tappelin koko viime lukukauden PYTHONIN pisteytyksiä vastaan, kun se kyllä aluksi kehui eka suoritukseni mallia 207% paremmaksi, toisen jopa 1244% paremmaksi kuin kouluni TTY mallivastaus, mikä on shakkiselonikin tällä hetkellä, mutta kolmas oli vaikea enkä saanut kuin 98% ja efficiecny jäi 80%:ksi, sen olivat kolmannen edes, "Kilahmon" alaiset aiemmin tehneet minua paremmin...SE Python oli siis "string comparer"; jonka ihminen oli ohjelmoinut, oi kuinka kaunis se käärme ON, vaikka vain merkkejä vertaili, ja heitti "herjoja" ja prosentteja testeistään....Aadam ja Eeva yksinkertaisesti unohtivat, että saivat olla siivellisiä, mutta se oli evoluutiota se, että ihminen valitsi tulla paremmaksi puhekoneeksi ja käsien käyttäjäksi, kuin tuo ihmisen esikuva, Gorilla.....Se oli tietysti olosuhde, ja muiden Paratiisilaisten vaatimus, koska siihen kuolee, että tietää, vaikka elää silti tietämällä jokainen vähintään kertaalleen 10^9 sekuntia, tietämättömät maailmastamme tapetaan paljon aiemmin nykyään pois....
      Elämän puu, olisi alkaa katua sitä, mitä on vielä mahdollista katua, ja korjata virheet edes niitä kohtaan ihmisuhteissaan, joita vastaan edes luulee rikkoneensa....Se tuplaaa ihmisen elämän 33 vuodesta 66 jos saa ottaa edes kerran elämän puusta, Mooses antoi tosin luvan ottaa siitä vain max neljästi. Ihmisellä on noin 4 gigaa geenejä, (3,2?) siksi ihminen elääkin vain 4 gigaa sekunteja eli 120 vuotta max, nykyään, Arvo Ylppö delasi 114 vuotiaana, vaikka Jeesus tuplaa vielä siitäkin, saat elää Taivaassa toiset 120, jos elät Jumalallesi kuuliaisena....Se kuka sen jälkeen pystyisi elämään, niin ihminen on kuitenkin niin paha otus, että enpä ehkä itsekään toivo sen enempää armoa ittellenikään....

      • Krevo....

        Eli 90 vuotta ihminen elää max, loput 30 vuotta on unta niillä, jotka nukkuvat paljon. Vaikka nukkuessa olemme turvattomimmassa tilassamme.... Ei uni katso sitä, kenet hukuttaa Tuonelaan ja Haadekseen, jos vieteltyy näkemään jotain liian suurta, mutta minä olen huono kertomaan unennäkemisestä, en ole hyvä uneksumaan mitään, paitsi... No tiedätte kai mistä minä unelmoin, aika tavallinen unelmien aihe... Pyhäksin minua niiden näkyjen takia eräs kutsui....Oli se jotain niin häpeällistä....
        Luultavasti sillä ei ole kauheasti väliä, vaikka eläisi vain 10 vuotta maan päällä, jos saa sitten Taivaassa elää kuintenkin 230:-) Luulisin Jumalan olevan aika oikeudenmukainen siinä, että jos tähän materiamaailmaan kiintyy paljon, saa täällä elää kauemmin, mutta jos oma maailmamme on paha, jotakuta kohtaan, hän on parempi Taivaan tuntija, vaikka on niitäkin joille oma maailmamme ole riittävän paha, he ovat menneet Hellvettiin jo nuorempinakin mitä nuo 10 vuotiaat, jos ovat jo vauvana tahallaan ruvennut esim. murhaajiksi....Sitä ei liian nuorelta kauheasti siedetä, mutta jos sen tekee yli 15-18 vuotias, mies tai sotilas, sitä pidetään vielä nykyään melko normaalina, vaikka kyllä se on eri maailma se rikollisten ja ammattisotureiden ja palkkamurhaajien maailma, mistä itse tiedän....


    • Juuri tällä tavalla yksinkertainen arkipäättely kumoaa tieteen. Onnittelen!

      Otapa yhteyttä uskonlahkoihin. Niistä saat kaiken mitä sielusi halajaa, ja lisäksi ehdottoman varman iänkaikkisen elämän!

      • Krevo....

        Tottkai minulla ainakin on yhteys uskonlahkoihin, olen Helluntailainen, vaikka vaarassa tulla erotetuksi, koska olen yhtä huono kirkossakävijä, mitä luterilaiset, SITÄ ei tavallisesti helluilussa hyväksytä...."Tämä on Jumalan Temppeli, tämä on Jumalan temppeli", vetäisen niille vanhasta testamentista, jos rupeavat minua vastaan eräästä profetiasta minua ihmettelemään....Kyllä silti Jumalan Temppelikin saa kunniansa takaisin, ja sotavoimatkin, vaikka nykyään molemmille kansa nauraa....


      • Pakstori.
        Krevo.... kirjoitti:

        Tottkai minulla ainakin on yhteys uskonlahkoihin, olen Helluntailainen, vaikka vaarassa tulla erotetuksi, koska olen yhtä huono kirkossakävijä, mitä luterilaiset, SITÄ ei tavallisesti helluilussa hyväksytä...."Tämä on Jumalan Temppeli, tämä on Jumalan temppeli", vetäisen niille vanhasta testamentista, jos rupeavat minua vastaan eräästä profetiasta minua ihmettelemään....Kyllä silti Jumalan Temppelikin saa kunniansa takaisin, ja sotavoimatkin, vaikka nykyään molemmille kansa nauraa....

        Tähän sellainen tarkennus, että tuo Jumalolento, jota vaahtosin Jumalaksi, on De'va, eli luonnonvoima, ja sellaiset on pohjimmiltaan aika yksinkertaisia olentoja, ja väitetään Michalin käsikirjassa, että Deeva jokaisen Jumalan Minän Olennassa, kasvavaan pyrkivän olennon ensimmäinen olotila, aluksi olla, tyhjää, sitten ilmaa, sitten vettä, kiven ja tulen välisestä järjestyksestä en rupea inttämään, vaikka tuli on yleensä viimeinen olotila, kuten syksykin ja iltakin vuorokaudelle. On tosin siis fyysikon mielestä vieläkin perusteellisempiä "Deevoja"; kuin elementtinä olo, siis matemattiista koordinaatistoa, ja silkaa valon välkettä, kun elektroni imee avaruutta, kohden atomiydintä... Se, että onko nuo tiedostavampia tai tiedottampia olentoja kuin me, niin yleensä fyysisen koon kasvaminen ei tee suurempaa tietoisuutta millekään olennolle sitä ympäröivästä tilavuudesta, vaikka sen näkisikin isommilla silmillään paremmin, koska silmät viettelevät isiemme vääriin himohin ja synteihin, eikä äiti ole sen pienempi syntinen kuin Isä, jos se on syntinen, eikä "Vanhurskas Isä", tai yhtä Pyhä Äitinsä....Se, että ylpeästi väittäisimme ihmisen olevan ravintoketjun huipulla kaikessa, niin enennmin meidän pitäisi väittää, että jokainen olento on juuri nykyään, juuri oman sukunsa voittaja, koska on juuri nyt elossa, mutta enhän minäkään täällä kovin konkreettisesti enää 100 vuoden päästä ole, vaan ateistisesti meuhkaamassa mm. näinä tallenteinani, ja nuorempieni muistoissa... Jos nekin ovat meistä irrallisia olentoja, niin silloin ateismini siinä asiassa on turha, ja Jumala antaa minulle parempaakin työtä, mitä on ymmärtää juurtajaksaen se, miten kykenin eläessäni tekmään kaiken tämänkin... En minä sitä pitäisi pahana Jumalattomuutena, jos olenkin tallenteissa vasta kuoltuani, en samaan aikaan tietenkään kykene olemaan läsnä kaikissa tallenteissani, ihan niin skitoksi en ole uskaltanut vielä "PAUKAHTAA"...
        Se olisi lähellä sielun vihollista, jos rupeaisin valehtelemaan olevani läsnä jatkuvasti kaikissa noin 500 Rubik-kuutio tallenteessa, kun hupajan niissä englanniksi, välillä tulee sekaan sellaista "small talkkia"; jota en tiedä itse kyllä sanoneeni, ei huoneeni Beelsebubbi, palveleva aistien henkiolento, ainakaan silloin kunnioittanu kopioitani kovin tarkasti kuullottaa...Paranoidisesti skitsoille sanoisin, että sen sijaan, että luulette, että koko maailma tuntee ja tietää teistä kaiken, niin todennäköisesti vain joku kuollut omaisesi jymäyttää sinua aisteillesi....


    • Ajatuksesi ilmeisesti kulkevat sitä latua, että luonnossa kaikelle on olemassa tarkoitus. Näin ei välttämättä ole.

      • Krevo....

        No, jos kaikelle ei ole, niin tarkoituksettomuushan on juuri sitä, että antaa vallan elämässään esimerkiksi sattumalle, rupeaa pelaamaan sellaisia arpapelejä, joita ei edes väärin voi pelata, eihän sellaisessa arpapelissä, joissa ei vääryys ole mahdollista, ei sellaisessa voi enää nykyään jäädä kai voitolle. Älypeleissä puolestaan vääryys on kirottua, ei arpapeleissä tietenkään....Vääryys on silti vaarallista arpapeleissäkin, koska ihminen saa tukea vain jollakin noitamaisella tempullaan sille, että voittaa arvonnan, ja se on paholaisen petosta vain tavallisesti, ei sattumaa ole mahdollista orjutttaa, jos peliluolan valvojat tahallaan lähde leikkiin mukaan... Mutta on näissäkin asioissa tapahtunut ihmeitä. En ymmärrä miksi Suomessa väitetään tapahtuneen sellaiseen ihmeen, että LOTTOVOITON 39 nCr 7= 15380937 mahdollisuuden olisi SAMA henkilö kahdesti voittanut. Se äijä tai oliko se ämmä, taisi uskoa vain unensa, tai teki aikaluupin, kuulla arvontahetki etukätten, mutta siitä voi tulla syöpä.....


    • JohnnyBlaze

      Se kirkas väritys uroksella kertoo että kyseisellä yksilöllä on hyvät, vahvat geenit joten on tavoittelun arvoinen. Saalistajat puolestaan oppurtunisteina nappaavat aina sen helpoimman saaliin. Saalistajien ja saaliseläinten väritys puolestaan eroaa siksi että ne havainnoivat ympäristöään eri tavalla ja niiden havaitsemissa valon aallonpituuksissa on eroja.

      • Krevo

        Ihmiset joutuvat vetelemään ties mitä irtotaljoja päälleen jatkuvasti, ja Jeesus piti pakanauutena sitä, että ihminen huolehtii syömisistään ja vaatetuksistaan enemmän, kuin Oman Olentansa Oikeudesta, ja lähimmäistensä vastaavista tarpeista.
        Sellainen joka kieltää Jumalan, niin kyllähn siinäkin noudatetaan SE Jeesuksen sanoista, että kieltää itsensä, mutta ei sen Ateistin sitä kannata kieltää, että joku massiivisen suuri tilavuus läheisyydessään, juuri kopioi sinut taas paikasta toiseen, tietää sinusta lähes kaiken, ja tuntee vain sen, mitä et itse uskalla itsestäsi tuntea, vaikka Paholainen oli juuri sellainen syöppö, että halusi tuntea molemmat, sekä antitunteensa, että itsensä, ja Jumala ja Lääkärisi vihaa sitä, koska se sekoittaa maailmankaikkeuden olentojen tarkoituksen antaa näkymättömyydelle suuri valta. Mutta se teki siitä fyysisesti hyvin terveen olennon.....Henkisesti Jumala joutui siis olemaan kopioidessaan sen olentaa, silti paholaistaankin tuplasti vielä pahempi antiolento, ja siinä on jotain liian syvään syvyyteen uponnutta asiaa.....


    • "Leijonat ja leopardi elävät luonossa rinnakkain samoissa lokuksissa mutta toiselle evoluutio on hoksannut rakentaa pilkut ja toiselle ei."

      Voi hyvät hyssykät kumminkin, oletko nukkunut koulussa bilsantunnilla? Leijona elelee laumassa savannilla, leopardi on yksineläjä joka mielellään käyttää metsäistä maastoa. Leijona ei kaikesta päätellen tarvitse suojaväriä - puuma on muuten myös yksivärinen vaikka elää metsissäkin.

      "Ja sitten on tiikeri joka ei luonnossa noita kahta kohtaa mutta joka asuu samanlaisessa ympäristössä joskin ehkä hiukan tuuheammassa puskikossa, ja sille tuli sitten juovat mutta sen saaliseläimeille ei evoluutio hoksannut tehdä samaa."

      Tiikeri ei juuri viihdy samanlaisessa ympäristössä vaan juuri siellä tuuheassa puskikossa. Aksishirven täplitys piilottaa sen melkein yhtä hyvin kuin tiikerin.

      "Seepra taas sai juovat jotka tekevät siitä niin selvästi erotttuvan otuksn ettei maan päällä toista vastaavaa ole. Mistähän se evoluutio senkin keksi?"

      Seepra näyttää saaneen juovansa hyönteisten sekoittamiseksi, ellen väärin muista.

      "Ja kumma juttu mutta leijonalle on ihan sama että kumman se nappaa, gnun vai seepran silloin kun nen laiduntavat yhdessä."

      Mikä siinä kummaa on? Kumpikin maittaa. "Maistuis varmaan sullekin," kuten mainos sanoi.

      "Sekin ihmetyttää että miksi linnuista vain naaraalla on suojaväritys mutta urokset kirkuvat helppoina saaliina?"

      Koirasta (vain nisäkäskoiraita sanotaan uroksiksi) tarvitaan vain parittelun ajan toisin kuin munia hautovaa naarasta. Sillä on varaa olla värikäs.

      Ihan vain ulkomuistista; Hiski ja naapurin kissa tarkentakoot jos tarkennettavaa on.

      • Ilkeä Ilves.

        Mikä siinä kummaa on? Kumpikin maittaa. "Maistuis varmaan sullekin," kuten mainos sanoi.

        MATO: Maistuis varmaan sullekin: Maan materia, mureaa.....(Klonkku)
        "Mutta eipä mennä vielä, eipä mennä ihan vielä"(joku bändi)
        "Jos olisikin muita vaihtoehtoja näköpiirissä"(Esko Aho)
        Taivaan Isä: "Harkitsisin muita vaihtoehtoja, jos sillä olisi teille kuolevaislle, jotain väliä. Ei vielä kovin monelle ole, valitettavasti."


      • naapurin kissan täi

        Kun seeproja on iso lauma, niin ne näyttää suojavärinsä ansiosta yhdeltä isolta mötikältä leijonan mielestä, ja sillä on vaikea erottaa yksilöä massasta.


      • "Leijona ei kaikesta päätellen tarvitse suojaväriä"

        Ei tarvitse...tosin toimii leijonilla melko hyvin avoimessa maastossa, kuivuneen heinän seassa. Pusikossa sitt leijoinat kayttää taktikkaa, jossa pari naarasta laumasta "ajaa" saaliin väijyviä kohti ja hyökkäys perustuu lähihyökkäykseen joten suojaväri ole merkittävä tekijä.


    • Hihhuli.

      Lainaa: Ilta Pimiä Riihimäki
      Vähän alkaa epäilyttämään että onkohan se koko evoluutioteoria ihan vaan keksitty juttu.

      Mikäpä ei:-) Eikö kreationismikin siihen perustu että tämä on Jumalan ja Jumalatteren keksintöä kaikki maailmankaikkuedessa? Kummallista muuten miten vähän Jumalattaresta ja Mammonasta nykyään keskustellaan:-)
      Taivaan Isät, sen ensimmäisen olemassaolosta on kauhea kiista, koska häntä ei voinut koskaan vähempää kiinnostaa olla olemassa, koska sille tuli liian hyvä fiilis, luoda kaikki omasta olemuksestaan, ovat jotain muutakuin "isiä" silloin, kun niillä ei ole poikaa, mutta tasa-arvoisuus ja "Pyhä Henki", Hupu-Lupu-Tupu, tai Leenu-Tiinu-Viinu(?) on suuri totuus niinkauan, kuin ette tapaa suurempaa, kuin kaltaisenne.... Isukki, kenen hyvänsä, jos tulee joskus tännekin meuhkaamaan, niin sitä aluksi luullaan, kauhean lapselliseksi äpättäjäksi, ennenkuin huommaatte sen missä hän on suurempi teitäkin....Vanhojen tiedot on nimittäin tosia, mutta he ajattelevat ja näkevät asiat TAHALLAAN eri näkövinkkelistä kuin nuoremmat, koska aina tapahtuu se ihme, tieteessäkin, että mahdoton näkökulma olikin sitten kaiken pohjalla, juuri se, mitä ei uskottu, noiden vanhojenmkin isukkien aikaan, typerän vanhuksen salaperäinen noituus, olikin selväjärkisempää, koska hänhän käytti vain vertauksia:-)
      Nykyään pitäisi olla niin ilkosen alasti teknologisne termeineen, mukamas koko ajan, että vauvakin tajuaisi kuin saunassa, minkä näköinen totuus on.....

      • Kuka lie?

        Jeesuskin teki ainakin yhden virheen, ja se oli ilmeisesti se, että hän ei koko ajan ymmärtänyt, eikä jaksanut sitä kuvaa kumartaa kovin kauan, kuinka KAUHEA PELKO, oli Kaifaksella ja kumppaneilla, oman inhimillisen "kansan vanhimman", kunniansa ja arvonsa menettemäisessä, ja hehän saivat tavallisen ihmisen hautauksen, siinä pelossaan.....
        Ei Jumalan oma pelkää muuta kuin sitä, että Luojansa, eikä kukaan luotu voi hänestä tietää, kuin osapuilleen differentiaalisen suuruuden verran(lähestyy hyvin lähelle nollaa), kääntyisi häntä vastaan, vaikka ei Hellvetin pelko ole kovin hyvä pelko, mitä siitä, missä sitä on olemassa tai olematon, vaan se, että joutuu kantamaan sellaista taakkaa, jota ei ole edes mahdollista oman kokoisensa kantaa....Jeesushan juuri sen tiesi suureksi peloksi, ja sanoi, että "taakkani on kevyt ja ikeeni sovelias"... Apostolit menivät pitemmälle:MITÄÄN taakka ei aluksi pakanuudesta kääntyneille kannata pistää, koska pakana on siitä kummallinen vekkuli, että se saattaa ruveta mölyämään, nostamaan kauhean älämölön, jos jokin käsittämätön omituinen "Haava" tulee fiilikseen, vaikka vauvan pieni rokotuspiikkikin oli alunperin paljon isompi vaiva...."Sydämen ympärileikkaus" on asia, mistä pakanuudessa käännytään, ja se ei ole sydämelle aina täysin kivutonta, sille fyysisellekään....Aivojen ympärileikkaus on se, että että lobotomian? No ei, ellei saada päähänkin jonkun otuksen merkkiä, vaan se, että ei tahallaan puhu epäloogisesti, eikä tee sellaisia kirjoitusvirheitä, joista ei tule mitään tietoisuutta, mitä se tarkoitti....


      • HIHHULI!
        Kuka lie? kirjoitti:

        Jeesuskin teki ainakin yhden virheen, ja se oli ilmeisesti se, että hän ei koko ajan ymmärtänyt, eikä jaksanut sitä kuvaa kumartaa kovin kauan, kuinka KAUHEA PELKO, oli Kaifaksella ja kumppaneilla, oman inhimillisen "kansan vanhimman", kunniansa ja arvonsa menettemäisessä, ja hehän saivat tavallisen ihmisen hautauksen, siinä pelossaan.....
        Ei Jumalan oma pelkää muuta kuin sitä, että Luojansa, eikä kukaan luotu voi hänestä tietää, kuin osapuilleen differentiaalisen suuruuden verran(lähestyy hyvin lähelle nollaa), kääntyisi häntä vastaan, vaikka ei Hellvetin pelko ole kovin hyvä pelko, mitä siitä, missä sitä on olemassa tai olematon, vaan se, että joutuu kantamaan sellaista taakkaa, jota ei ole edes mahdollista oman kokoisensa kantaa....Jeesushan juuri sen tiesi suureksi peloksi, ja sanoi, että "taakkani on kevyt ja ikeeni sovelias"... Apostolit menivät pitemmälle:MITÄÄN taakka ei aluksi pakanuudesta kääntyneille kannata pistää, koska pakana on siitä kummallinen vekkuli, että se saattaa ruveta mölyämään, nostamaan kauhean älämölön, jos jokin käsittämätön omituinen "Haava" tulee fiilikseen, vaikka vauvan pieni rokotuspiikkikin oli alunperin paljon isompi vaiva...."Sydämen ympärileikkaus" on asia, mistä pakanuudessa käännytään, ja se ei ole sydämelle aina täysin kivutonta, sille fyysisellekään....Aivojen ympärileikkaus on se, että että lobotomian? No ei, ellei saada päähänkin jonkun otuksen merkkiä, vaan se, että ei tahallaan puhu epäloogisesti, eikä tee sellaisia kirjoitusvirheitä, joista ei tule mitään tietoisuutta, mitä se tarkoitti....

        Jos haluatte tietää mitä minä tiedän "näistä paikoista", Hellvetti, Taivas, niin eihän se ole mikään vaikea asia, että pieniä, sekä Taivaassa että Hellvetissä, kohdellaan hyvin huolehtivasti ja "hellästi", suuret joutuvat etsimään vaikeita "taisteluja", sikäli kun sekin ajoittain rauhoiteaan sen ajaksi, kun joku ei jotain liikuta, mutta miksi on sellainen harhaluulo, että Isän luokse joutuminen olisi jotenkin järjettömän paljon kivempaa kuin äidin:-) Onko äiti niin kahjo:-) Se rippuu, mistä se roikkuu, mutta ei kannata eläessään luulla tietävänsä vielä kumpaan joutuu, vaikka moni uskonlahko rupeaa inhimillisillä sanoilla, ja VANNOMAAN, ettei joudu jompaan kumpaan, mutta mitä hyödyttää vannoa "pääsevänsä" taivaaseen, jos Ukko Yli-Jumala vain hajotta sinut kokonaan atomipilveksi, jos sinut olemuksellasi ei taivaassakaan muuta virkaa olisi?
        Ei Jaakob raamatuissa sanonut, että kukaan tietää tai saisi vannoa etukäteen, millaisen syytöksensä takia olisi joutumassa Helvetaan, ja millaisen puolustuksen takia sitten jommasta kummasta pätsistään pois.....Toki Isän kunnia, jos nainenkin sen valitsee, on komeampi ja karumpi asia, ei kaikki ole Äitin tyttöjä, eikä kaikki ole Isän poikia....
        Jos ymmärrätte mitä hihhuli hullusti teille esittää....


    • Epäjumalienkieltäjä

      Jyrbä höpäjää taas lokuksistaan. Tiikeri ja leijona ei todellakaan elä samanlaisessa ymoäristössä. Tiikerit elää metsässä. Joko sademetsässä tai jopa havumetsävyöhykkeen rajalla sekametsässä.

      Leopardi tarvitsee puita ja metsästää yleensä pienempää saalista kuin leijonat, jotka voivat tappaa jopa nuoren norsun. Leijonat myös ryöstävät paljon saaliita muilta pedoilta (hyeenat, savannikoirat, leopardit, gepardit,...)

      Joko sinulle selvisi että asuuko kultakalat ja kiekkokalat samoissa vesissä ja onko kummankaan asuinympäristö koralliriutta?

    • Ilta P.

      Taisipa olla huono päivä kysyä kun kaikki ovat päissään.

      Unohdetaan tämä ketju.

      • kaikki päissään?

        Saithan sinä asiallisia vastauksia, vaikka päissäsi esititkin vääriä alkuotaksumia kissapetojen elinympäristöstä.


      • "Taisipa olla huono päivä kysyä kun kaikki ovat päissään.

        Unohdetaan tämä ketju."

        Voi Jyrtsi poloista. Jos et ymmärtä miksi monilla linnuilla uros on värikäs ja naaraalla on suojaväri, ei voi kuin ihmetellä kuinka hitaalla järjenjuoksulla olet liikkeellä. Kreationismiin evääsi riittävät, mutta ekologiasta ei edes alkeisiin.

        Mitäpä jos keskittyisit vain sen jehovasi todistamiseen.


      • ufyguy
        bg-ope kirjoitti:

        "Taisipa olla huono päivä kysyä kun kaikki ovat päissään.

        Unohdetaan tämä ketju."

        Voi Jyrtsi poloista. Jos et ymmärtä miksi monilla linnuilla uros on värikäs ja naaraalla on suojaväri, ei voi kuin ihmetellä kuinka hitaalla järjenjuoksulla olet liikkeellä. Kreationismiin evääsi riittävät, mutta ekologiasta ei edes alkeisiin.

        Mitäpä jos keskittyisit vain sen jehovasi todistamiseen.

        Taas on murha-ateistit keksineet uuden jehovasi-jumalan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3229
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1285
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      48
      1056
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe