Mä haluaisin tietää että laihtuuko/kiinteytyykö juoksemala. Jos juoksee joka päivä noin 1h ja olisi suhteellisen hyvä/terveellinen ruokavalio?
muokkaako juoksu vartaloa???
6
494
Vastaukset
- 10+2
Jos juokset joka päivä tunnin, saat lyhyessä ajassa rasitusvamman, todennäköisesti myös ylikunnon. Juoksu on kovaa jaloille ja siitä pitää myös palautua.
Juoksun lisäksi kannattaa tehdä myös jotain lihaskuntotreeniä, toisekseen tehdä erilaisia juoksulenkkejä ja -harjoituksia treeniviikon aikana. - Kyllä...
Juoksu polttaa erittäin paljon kaloreita, verrattuna moneen muuhun liikuntaa, joten juoksulla on erittäin iso merkitys laihtumiseen/kiinteyttämisen (toki pitää muistaa syödä vähemmän mitä polttaa). Ruuan terveellissyttä keskeisempää kiinteyttämisessä/laihduttamisessa ovat yleensä määrät ja kalorit, eli vaikka yleisesti ottaen söisiä paljon hedelmiä ja kasviksi, eikä ollenkaan herkkuja, niin ei se laihduta jos syö yli kulutuksen, ja vastaavasti toisin päin, eli jos syö normi ruokaa, ja sen lisäksi aina välillä makeisia, mutta alle sen mitä polttaa, niin kyllä silloin laihtuu/kiinteytyy. Oma BMI nousi 21,1 => 22,5 vajaassa 2 kk:ssa kun joutusin lopettamaan juoksemisen/liikunnan vaikka vähenstin syömistä, (tosin harjoittelut määrät olivat tuolloin lähemmäs ~2h/pv, josta 90% juoksua).
- kyllää
Ite oon huomannu et kun juoksen keskim. 1h/pvä niin keho on oppinut ottamaan kaloreita talteen tehokkaammin. Jos joskus oon viikonkin juoksematta niin huomaa heti että rasvaa alkaa kertymään esim.mahan seudulle, mutta ei siinä silti paino kerkiä nousta ja heti kun yaas pariviikkoa on käyny lenkil niin kaikki on poltettu. En oo siis mikään punkero, vaan 173cm ja 57kg. Mutta kyllähän se juoksu ainakin jalkoja kiinteyttää.
- keller
Kyllä takuulla. Perse pienenee ja jalat kiinteytyvät, noin naisihmisen näkökulmasta katsoen.
Miehillä taasen se mäkkäri look vartalo alkaa muuttaa muotoaan enempi ihmismäiseksi.
Ihan ensimmäiseksi pakko ole ruokavaliota alkaa säätämään, se tulee sitten kehityksen myötä puoliautomaattisesti. - 5p3
Suosittelen ehdottamasti vahvistamaan myös muita (tuki)lihasryhmiä, jos meinaa juosta noin paljon. Etenkin selkälihakset tuppaa usein ihmisiltä unohtumaan (kun ne ei liiemmin näy ulospäin), ja sit paikat kipeytyy juostessa.
- Läskijuoksija
Jalat ja perse on kutistuneet ja kiinteytyneet, mutta kyllä tuo vatsaröllö on ihan samanlainen kuin ennenkin. Olen tosin tällainen pullukka eli 161cm/69kg eli ei mikään ihme, että läski on ja näkyy, mutta toki olisin toivonut, että vatsa olisi edes vähän pienentynyt, kun kuitenkin olen juoksua jo vuoden verran harrastanut lähes joka päivä 30-60min.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2723392Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211863Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.281537- 841411
- 1371058
- 811014
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.66906Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86786Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61707Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51686