Mies petti kälyn ystävättären kanssa - pistänkö välit poikki?

Petetyksi tullut

Meidän perheessä kävi niin, että miehellä oli suhde veljensä vaimon (käly) ystävättären kanssa. Käly edelleen haluaa pitää ystävänään tuon naisen (ex-kakkosen). Minua tuo veljen vaimon ja ex-kakkosen ystävyyssuhde ärsyttää, enkä halua olla missään tekemisissä veljen vaimon kanssa enää. Ennen tuota mieheni uskottomuutta meillä oli hyvät välit kälyn kanssa, nyttemmin olen pidättäytynyt kanssakäymiseltä hänen kanssaan. Minusta käly on ns. puolensa valinnut. Jotenkin tuntuu, että hän kunnioittaa ennemmin kaveruussuhdettaan tämän ex-kakkosen kanssa kuin sukulaisuussuhdetta minun kanssani - vääryys tuntuu jotenkin voittaneen.

Olenko ihan hakoteillä, kun paheksun kälyn valintaa? Lapsia perheissämme on, vieläpä samanikäisiä, läheisiä serkuksia. Omat lapset kyselevät serkuistaan, haluaisivat tavata heitä, eivät toki tiedä meidän viilentyneistä väleistä. Mietin, miten tässä toimia. Itse haluaisin, että lapseni eivät olisi missään tekemisissä enää tämän kälyn perheen kanssa, koska he ovat puolenasa valinneet ja haluavat olla ystäviä sen naisen kanssa. Syyt ovat siis itsekkäät.

Mielipiteitä otetaan vastaan. Miten teillä on käynyt sukulaisuussuhteiden kanssa, mikäli pettäminen koskettaa sukulaisuussuhteita? Jotenkin olisi helpompaa, jos olisi tullut petetyksi ihan ulkopuolisen kakkosen kautta. Terapiaa takana n 5 kk, mutta silti tämä asia k***ii.

96

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopikaa

Joo, mielestäni olet täysin hakoteillä puolien valitsemisessa. Ymmärtäisin edes jotenkin sinun dissaavan kälyäsi, jos tämä olisi muhinoinut miehesi kanssa. Siinäkin tapauksessa kälysi ei olisi sinua pettänyt vaan miehesi. Haluat toisten valitsevan puolensa, jotta sinun ei tarvitsisi keskittyä itse asiaan: miehesi pettämiseen, teidän parisuhteeseenne. Kannattaako/voiko sitä jatkaa. Hyvin tyypillistähän se on, että keskitetään viha ja kiukku kakkoseen, vaikka mies on ollut uskoton.

• Petetyksi tullut

Ok, ymmärrän kyllä pointtisi, mutta on silti vaikea hyväksyä sitä, että joku pitää "väärintekijän" puolta. Olisin paljon tyytyväisempi, mikäli käly olisi - suoraan sanottuna - hylännyt tämän naisystävättärensä. Heidän ystävyytensä vaikuttaa kuitenkin meidän suhteisiimme, kälyn ja minun suhde ei voi olla enää yhtä läheinen kuin mitä se ennen oli - onhan yksi hänen ystävistään nyt minun "vihamieheni".

Jotenkin tuntuu, että itse olisin kyllä pistänyt välit poikki sellaisen ihmisen kanssa, joka tietoisesti aiheuttaa vahinkoa/pahaa/hankaluuksia omalle sukulaiselleni tai ystävälleni esimerkiksi juuri pettämisen kautta.

Mies on ollut uskoton, se asia on selvä, mutta ei kakkonen kuitenkaan ole mielestäni syytön uskottomuustapauksissa, ainakaan silloin kun hän on selvillä perhe-/seurustelustatuksesta. Pettämiseen tarvitaan kaksi osapuolta - molemmat syyllisiä, molemmat tekevät valinnan, niin se menee.

• pientä rajaa
        Petetyksi tullut kirjoitti:

Ok, ymmärrän kyllä pointtisi, mutta on silti vaikea hyväksyä sitä, että joku pitää "väärintekijän" puolta. Olisin paljon tyytyväisempi, mikäli käly olisi - suoraan sanottuna - hylännyt tämän naisystävättärensä. Heidän ystävyytensä vaikuttaa kuitenkin meidän suhteisiimme, kälyn ja minun suhde ei voi olla enää yhtä läheinen kuin mitä se ennen oli - onhan yksi hänen ystävistään nyt minun "vihamieheni".

Jotenkin tuntuu, että itse olisin kyllä pistänyt välit poikki sellaisen ihmisen kanssa, joka tietoisesti aiheuttaa vahinkoa/pahaa/hankaluuksia omalle sukulaiselleni tai ystävälleni esimerkiksi juuri pettämisen kautta.

Mies on ollut uskoton, se asia on selvä, mutta ei kakkonen kuitenkaan ole mielestäni syytön uskottomuustapauksissa, ainakaan silloin kun hän on selvillä perhe-/seurustelustatuksesta. Pettämiseen tarvitaan kaksi osapuolta - molemmat syyllisiä, molemmat tekevät valinnan, niin se menee.

Ystäviä ei ole koskaan liikaa. Kälysi on ollut ehkä aina ystävä tuon naisen kanssa. Hän on ehkä tiennyt miehesi puuhista. Oliko hän sua kohtaan mitenkään erilainen silloin kun suhde oli menossa? Mä luulen ettei ollut. Oli vaan lojaali toiselle ystävälleen.

Et sä voi vaatia, että hän ystävänsä hylkäisi vaikka ystävä vehtasi miehesi kanssa. Ei sentään taposta ole kyse. Lapsiasi kohtaan sä teet väärin. Sä olet aikuinen ja aikuisten ihmisten sotkujen takia ei pidä lapsilta kieltää sukulaissuhteita. Serkut kuitenkin on tärkeitä lapsille.

Sä saat vihata sun kälyäsi ja hänen ystäväänsä vaikka maailman tappiin asti. Lapsillesi älä sitä näytä. He ovat syyttömiä tilanteeseen. Sun pitäisi kohdistaa vihasi siihen, joka sua eniten satutti. Eli sun mieheesi.

• no problem

Teet juuri oikein. Pettääkö mies edelleen vai munkiksi muuttui yhtäkkiä?

• Likaista peliä

Mie en jaksaisi katsoa kumpaakaan, heittäisin kylmästi ulos. Pettäjä ei parane koskaan. Hävetä vaan saa silmät päästä.

• Päätä itse

Jokainen valitsee ystävänsä itse. Niin kälysi kuin sinä. Kohtelias käytös asiassa ja juhlissa riittää, kun sukulaisen kanssa on pakko olla tekemisissä.

• Kakkonenko?

Miksi sinulla on terapiaa suhteen vuoksi?
      Näistä jutuista ei kukaan ota selvää, jokainen kertoo omaksi parhaakseen!

• Sorisori

Ok, olet petetty! Sori..

• Lumpun paras ystävä

Ehkäpä kälystä olisi ollut kivaa, kun miehen velipoika olisi ollut oman ystävättären mies. Oletetettavasti on ollut edesauttamassa suhteen syntyikin ja tiennyt siitä alusta asti. En olisi missään tekemisissä käyn kanssa.

• Oma rauha

Mulla samankaltainen tilanne, kälyjen ystävä oli ex-mieheni kakkonen. En ole vielä pystynyt olemaan kälyjen kanssa tekemisissä, aikaa salasuhteesta on kulunut noin vuosi. Lasten, serkkujen kanssakäymistä en estä, itse en vaan pysty vielä tapaamaan niitä tyyppejä, jotka suhteesta tiesivät. En ole yhdenkään kanssa riidellyt tai ollut missään tekemisissä miehen kärähtämisen jälkeen. Tuntuu, että on parempi elää ilman heitä. Kun joskus kuitenkin tulee rippijuhlia yms. Aion olla heille normaalin ystävällinen sitten aikanaan.

• voi äly
        Oma rauha kirjoitti:

Mulla samankaltainen tilanne, kälyjen ystävä oli ex-mieheni kakkonen. En ole vielä pystynyt olemaan kälyjen kanssa tekemisissä, aikaa salasuhteesta on kulunut noin vuosi. Lasten, serkkujen kanssakäymistä en estä, itse en vaan pysty vielä tapaamaan niitä tyyppejä, jotka suhteesta tiesivät. En ole yhdenkään kanssa riidellyt tai ollut missään tekemisissä miehen kärähtämisen jälkeen. Tuntuu, että on parempi elää ilman heitä. Kun joskus kuitenkin tulee rippijuhlia yms. Aion olla heille normaalin ystävällinen sitten aikanaan.

Ethän sie voi kulti rakas ukkois poies heittää vaikka pettikin, sie vaan leikit marttyyriä

• Sivusta vaa
        voi äly kirjoitti:

Ethän sie voi kulti rakas ukkois poies heittää vaikka pettikin, sie vaan leikit marttyyriä

Eiks hää jo heittänt, ku muuttu exäksi?

• kare
        Sivusta vaa kirjoitti:

Eiks hää jo heittänt, ku muuttu exäksi?

Eihän se mies ole exä, vaan se kälyn ystävä on ex-kakkonen...

• Oma rauha
        kare kirjoitti:

Eihän se mies ole exä, vaan se kälyn ystävä on ex-kakkonen...

Mies on nykyään exä ja hyvä niin. Kälyn ystävä on ex-kakkonen ja käly on ex-kakkosen ystävä edelleen. Exää harmittaa, kun sotki monta ihmissuhdetta.

• hakoteillä olet

Kälysikö sua pettikin eikä sun mies? Olet hakoteillä. Kälylläsi on oikeus ihan itse valita ystävänsä. Miksi sä et ole vihainen sun miehelle? Miksi kälyäsi paheksut? Ei hän sua pettänyt.

• Sinäkö tärkein?

Kostat siis lapsillesi, ja viet heiltä läheiset sukulaisuussuhteet? Lapsesihan nimittäin ovat verisukulaisia setänsä ja serkkujensa kanssa. Sinä, miehesi veli ja veljen vaimo taas ette ole mitään sukua todellisuudessa... Enkä ymmärrä miksi kälysi ja miehensä pitäisi hylätä ystävänsä siksi, että sinua petettiin. Eihän heillä ole koko kuvioon osaa ja arpaa. Aika itsekeskeisen kuvan annat itsestäsi, kun kaikkien pitäisi sinun oikkujesi mukaan toimia ja jopa kaverinsa valita, ja lapsiltakin riistät selvästi läheiset serkut... Oletpa "kiva" ihminen.

• Haloo!

Sinäkö tärkein -haloo haloo!

"ette ole mitään sukua todellisuudessa"
        Läheissukulaisuus on olemassa. Se tarkoittaa oman puolison sukulaisia ja oman lapsen tärkeät sukulaissuhteet.

"kaikkien pitäisi sinun oikkujesi mukaan toimia ja jopa kaverinsa valita, ja lapsiltakin riistät selvästi läheiset serkut"

Jos lapsen elämässä vaikuttavat aikuiset naivat keskenään, he jo vain tällä teolla rikkovat lapsen oikeuksia elää turvallisten ja luotettavien aikuisten ympäröimänä. Lapsella olisi oikeus elää kodissa, jossa vierailee vain lapselle luotettavia aikuisia, sellaisia, jotka eivät valehtele lapselle päin.

Kun näitä oikeuksia rikkoo, kaikkien lapsen elämässä vaikuttavien muiden aikuisten, samoissa piireissä, kyky huolehtia täysipainoisesti lapsesta tulee jo varmasti häirityksi. Uskottomuuskriisi vaikuttaa kaikkien klasta rakastavien ihmisten mielissä niin, että lapsen hyvinvointi voi jo välillisesti rikkoutua, kriisin aikaansaaman rauhattomuuden vuoksi, jokaisen lapsen elämässä olevan aikuisen mielessä. Petetyn vanhemman suurista kärsimyksistä puhumattakaan. Kärynneet pettäjät tietävät, petetyt menevät tolaltaan niin, että vaikka lasta rakastavat, voivat menetttää toimintakykyä väliaikaisesti, vanhemmuudessaan. Moni petetty kertoo eronneensa siksi, että pettäjän aikaansaama ktishow vei voimat, ero on ainoa tapa säilyttää toimintakyky vanhempana.

Jos erotaan, eronneen isän (pettäjän) velvollisuus on sen jälkeen huolehtia itse erolapsensa turvallisista ja aikuissuhteesta ex-kälyyn eli omaan sukuunsa päin. Ex-vaimon velvollisuus se ei enää silloin ole, toki hänen ei pidä olla esteenä lapsen sukulaissuhteiden vaalimisessa.

Kuka siis ei ollut kiva ihminen? Kuka rikkoi lapsen oikeuksia turvalliseen kotiin ja luotettaviin aikuissuhteisiin kodissaan? Kuka otti eroriskin - sen että lapsista tulee erolapsia? Mieti edes vähän, ennen kuin rääkäiset.

• Sinäkö tärkein?
        Haloo! kirjoitti:

Läheissukulaisuus on olemassa. Se tarkoittaa oman puolison sukulaisia ja oman lapsen tärkeät sukulaissuhteet.

"kaikkien pitäisi sinun oikkujesi mukaan toimia ja jopa kaverinsa valita, ja lapsiltakin riistät selvästi läheiset serkut"

Jos lapsen elämässä vaikuttavat aikuiset naivat keskenään, he jo vain tällä teolla rikkovat lapsen oikeuksia elää turvallisten ja luotettavien aikuisten ympäröimänä. Lapsella olisi oikeus elää kodissa, jossa vierailee vain lapselle luotettavia aikuisia, sellaisia, jotka eivät valehtele lapselle päin.

Kun näitä oikeuksia rikkoo, kaikkien lapsen elämässä vaikuttavien muiden aikuisten, samoissa piireissä, kyky huolehtia täysipainoisesti lapsesta tulee jo varmasti häirityksi. Uskottomuuskriisi vaikuttaa kaikkien klasta rakastavien ihmisten mielissä niin, että lapsen hyvinvointi voi jo välillisesti rikkoutua, kriisin aikaansaaman rauhattomuuden vuoksi, jokaisen lapsen elämässä olevan aikuisen mielessä. Petetyn vanhemman suurista kärsimyksistä puhumattakaan. Kärynneet pettäjät tietävät, petetyt menevät tolaltaan niin, että vaikka lasta rakastavat, voivat menetttää toimintakykyä väliaikaisesti, vanhemmuudessaan. Moni petetty kertoo eronneensa siksi, että pettäjän aikaansaama ktishow vei voimat, ero on ainoa tapa säilyttää toimintakyky vanhempana.

Jos erotaan, eronneen isän (pettäjän) velvollisuus on sen jälkeen huolehtia itse erolapsensa turvallisista ja aikuissuhteesta ex-kälyyn eli omaan sukuunsa päin. Ex-vaimon velvollisuus se ei enää silloin ole, toki hänen ei pidä olla esteenä lapsen sukulaissuhteiden vaalimisessa.

Kuka siis ei ollut kiva ihminen? Kuka rikkoi lapsen oikeuksia turvalliseen kotiin ja luotettaviin aikuissuhteisiin kodissaan? Kuka otti eroriskin - sen että lapsista tulee erolapsia? Mieti edes vähän, ennen kuin rääkäiset.

Lasten isähän se rikkoi - ei lasten serkut ja setä vaimoineen - vai oliko tässä jotain epäselvää? Aloituksesta ei ainakaan tullut ilmi, että isi olisi nussinut kälynsä ystävää ihan siellä veljensä kotosalla lastensa edessä, että en edelleenkään ymmärrä miksi lapsille - niin aloittajan lapsille kuin näiden serkuille - pitää kostaa koko pettämisjupakka.

En ymmärrä millä tavalla tuosta perheestä nyt niin vaarallisia olisi näille lapsille tullut, ja miten he nyt rikkoisivat heidän oikeuksiaan, ja edelleen -miten ne pienet serkut rikkoo tai on syyllisiä? Lisäksi se käly tuskin on ollut miehen kullia ystävänsä vittuun tunkemassa, vaan eiköhän mies ole ihan itse osannut sen tehdä ja omasta halustaan... Eihän se kälyn ystävä vaikuta näiden lasten elämään mitenkään, eikä varmaan ole osallisena.

Aloittaja nyt vain haluaa levittää pahaa oloaan ympäriinsä, ja tehdä muille vielä pahemman olon. Kostostahan tässä vain on kyse, mutta aloittaja ei huomaa, että kostaa omille lapsilleen ja heidän serkuille. Siitä siis kysymykseni "sinäkö tärkein?" koska aloittaja on liian itsekeskeinen huomaamaan mitä tekee.

• haloo itsellesi
        Haloo! kirjoitti:

Asiaahan edellinen kirjoitti. Kuka sun mielestä on tarinan syypää? Mun mielestä ap:n mies, joka surutta petti puolisoaan. Ei lapsiaan pettänyt, vain vaimoaan. Tuskin hän isänä on erilaiseksi muuttunut kuin ennen pettämisen paljastumista.

Ap:n tehtävä ei ole missään tapauksessa erottaa lapsiaan heidän sukulaisistaan. Eivät he ole mitään pahaa tehneet edes ap:lle. Onko sun mielestä todellakin oikein lapsia kohtaan erottaa heidät serkuistaan sen takia, kun äiti on vihainen kälylleen? Joka on täysin syytön ystävänsä toimintaan.

• Olet oikeassa....

Meillä aikuisilla on oikeus valita ystävämme ja ne, kenen kanssa seurustelemma ymv. Jos olisin sinun tilanteessasi, tekisin juuri noin. En haluaisi olla missään tekemisissä kälyn kanssa, joka kaveeraa sellaisen naisen kanssa, jota inhoaisin ym,.

Olipa sukulainen tai ei, kenenkään ei tarvitse olla velvollisuudesta ystävä, tuttu tai ylipäätään tekemisissä. Jokaisen velvollisuus on huolehtia omasta hyvinvoinnista ja jos ihmissuhde ahdistaa tai muutoin on kiusallinen, ei sitä tarvitse ylläpitää.

• juuri noin mutta

Tottakai aikuisilla ihmisillä on oikeus valita ystävänsä. Niin on myös ap:n kälyllä. Mutta aikuisilla ihmisillä ei ole oikeutta kieltää lapsiltaan tapaamasta serkkujaan. Ei vaikka miten inhottaisi serkkujen vanhempien ystävät.

Siitähän aloituksessa on kyse. Ap meinaa erottaa lapsensa serkuistaan.

• Iskä voi hoitaa!
        juuri noin mutta kirjoitti:

Tottakai aikuisilla ihmisillä on oikeus valita ystävänsä. Niin on myös ap:n kälyllä. Mutta aikuisilla ihmisillä ei ole oikeutta kieltää lapsiltaan tapaamasta serkkujaan. Ei vaikka miten inhottaisi serkkujen vanhempien ystävät.

Pettäjäisä voi ihan itse huolehtia, että perheen lapsen tapaavat kälyn perhettä.
        50-50 kasvatusvastuunkin pitäisi mennä.
        Jos isä petti oman systerinsä ystävättären kanssa, hoitakoon lastensakin aikuissuhteet sitten, samassa aikuisporukassa.

• Ei muttia...

Kyllä valitettavasti aikuisilla on oikeus päättää lastensa ihmissuhteista. Tällaista se elämä on, kun joku tekee jotakin väärin tai inhottavaa, sillä tuppaa olla vaikutusta ja seurausta myös muihin. Pettäminen on tyyppi esimerkki siitä, miten se voi vaikuttaa paljon kauemmaksi ja useampiin kuin vain petturiin ja kakkoseen.

AIkuiset voivat kieltää lapsiltaan mitä tahansa, mikä kokevat olevan väärin tmv.

• Aloittajallaonoikeus

Lasten vanhemmat ovat juuri niitä ainoita henkilöitä, jotka voivat päättää ketä heidän lapsensa tapaavat. Toisaalta, niin kauan kuin aloittaja tuntee pelkoa, että joutuu tahtomattaan tekemisiin tai puheisiin kälynsä tai kälyn ystävättären kanssa esimerkiksi hakiessaan lapsiaan serkkujansa luota leikkimästä, on hänellä oikeus toimia kuten toimii. Jos aloittaja on saanut asiat selviteltyä pettäjämiehensä kanssa, on hänellä oikeus välttää tilannetta, jossa kälyn ystävätär ja mies tapaisivat. Kälyn ystävätär tn. oleskelee paljon kälyn luona, ja siten on varmasti paljon tekemisissä petetyn lasten kanssa. En minäkään haluaisi, että puolisoni kakkonen olisi tekemisissä lasteni kanssa.

• Petetyksi tullut
        Aloittajallaonoikeus kirjoitti:

Lasten vanhemmat ovat juuri niitä ainoita henkilöitä, jotka voivat päättää ketä heidän lapsensa tapaavat. Toisaalta, niin kauan kuin aloittaja tuntee pelkoa, että joutuu tahtomattaan tekemisiin tai puheisiin kälynsä tai kälyn ystävättären kanssa esimerkiksi hakiessaan lapsiaan serkkujansa luota leikkimästä, on hänellä oikeus toimia kuten toimii. Jos aloittaja on saanut asiat selviteltyä pettäjämiehensä kanssa, on hänellä oikeus välttää tilannetta, jossa kälyn ystävätär ja mies tapaisivat. Kälyn ystävätär tn. oleskelee paljon kälyn luona, ja siten on varmasti paljon tekemisissä petetyn lasten kanssa. En minäkään haluaisi, että puolisoni kakkonen olisi tekemisissä lasteni kanssa.

Kiitokset tästä mielipiteestä ja asian pohtimisesta. Haluan juurikin välttää tilanteita, joissa joutuisin tahtomattani/sattumalta tekemisiin ex-kakkosen kanssa. En ole häntä elämääni pyytänyt, en ikinä tavannut, enkä häntä myöskään halua tavat. Jos veisin lapsia kylään, joutuisin varmistelemaan, että kakkonen ei sattumoisin tulisi samaan aikaan kyläilemään. Minusta se on jotenkin alentavaa tai ainakin saisi minut taasen pahoille mielin ja muistuttaisi tapahtuneesta. En myöskään halua, että ex-kakkonen vahingossakaan tapaisi lapsiani sukulaiseni luona, mikäli minä en ole paikalla. Terv., ap

• ei aikuismaista

Kiitokset tästä mielipiteestä ja asian pohtimisesta. Haluan juurikin välttää tilanteita, joissa joutuisin tahtomattani/sattumalta tekemisiin ex-kakkosen kanssa. En ole häntä elämääni pyytänyt, en ikinä tavannut, enkä häntä myöskään halua tavat. Jos veisin lapsia kylään, joutuisin varmistelemaan, että kakkonen ei sattumoisin tulisi samaan aikaan kyläilemään. Minusta se on jotenkin alentavaa tai ainakin saisi minut taasen pahoille mielin ja muistuttaisi tapahtuneesta. En myöskään halua, että ex-kakkonen vahingossakaan tapaisi lapsiani sukulaiseni luona, mikäli minä en ole paikalla. Terv., ap

Et ole edes tavannut ko ihmistä ja susta on huonoa seuraa sun lapsille kun pani sun miehesi kanssa. Entä jos hän onkin mukava ja tavallinen nainen? (niinkuin varmasti onkin, sillä ei kai sun mies niin pässi ole, että kammottavaa naista panee?). Etkö sä oikeasti tajua, miltä lapsistasi tuntuu kun eivät saa tavata serkkujaan? Lapsille ei kuulu aikuisten väliset sotkut eikä heitä pidä niiden takia erottaa sukulaisistaan.

Koska sä ilmeisesti olet omalle kullannupullesi anteeksiantanut, niin pakkohan sun on oppia elämäänkin asian kanssa. Et voi loppuikääsi vahtia ja järjestellä asioita niin, etteivät lapset vahingossakaan joudu kälysi ystävän kanssa saman katon alle. Ja vaikka sä miten vahtisit, niin sellainen tilanne saattaa tulla. Et ole naista tavannut, mutta miehesi on hänet onnistunut tapaamaan. Mistäs tiedät, vaikka lapsesikin olisivat hänet jo tavanneet?

Mitä aiot miehen sukulaisille kertoa tilanteesta? He ihmettelee asiaa, vaikka se ei heille kuulukaan. Kerrotko suoraan, että miehesi on pettäjä? Sun toimintasi on kaikkea muuta kuin aikuistamaista.

• ei aikuismaiselle
        ei aikuismaista kirjoitti:

Et ole edes tavannut ko ihmistä ja susta on huonoa seuraa sun lapsille kun pani sun miehesi kanssa. Entä jos hän onkin mukava ja tavallinen nainen? (niinkuin varmasti onkin, sillä ei kai sun mies niin pässi ole, että kammottavaa naista panee?). Etkö sä oikeasti tajua, miltä lapsistasi tuntuu kun eivät saa tavata serkkujaan? Lapsille ei kuulu aikuisten väliset sotkut eikä heitä pidä niiden takia erottaa sukulaisistaan.

Koska sä ilmeisesti olet omalle kullannupullesi anteeksiantanut, niin pakkohan sun on oppia elämäänkin asian kanssa. Et voi loppuikääsi vahtia ja järjestellä asioita niin, etteivät lapset vahingossakaan joudu kälysi ystävän kanssa saman katon alle. Ja vaikka sä miten vahtisit, niin sellainen tilanne saattaa tulla. Et ole naista tavannut, mutta miehesi on hänet onnistunut tapaamaan. Mistäs tiedät, vaikka lapsesikin olisivat hänet jo tavanneet?

Mitä aiot miehen sukulaisille kertoa tilanteesta? He ihmettelee asiaa, vaikka se ei heille kuulukaan. Kerrotko suoraan, että miehesi on pettäjä? Sun toimintasi on kaikkea muuta kuin aikuistamaista.

Alussa shokki on niin voimakas ettei välttämättä pysty käsittelemään kaikkea tai laisinkaan muiden mielestä fiksusti. Siinä on vaan kuunneltava itseään ja myöskin suojeltava. Asiat uppoaa mieleen pikku hiljaa. Ärsyttää ne neuvojat joita ei oo selvästi petetty.

• Ap:n kohtalotoveri
        ei aikuismaiselle kirjoitti:

Alussa shokki on niin voimakas ettei välttämättä pysty käsittelemään kaikkea tai laisinkaan muiden mielestä fiksusti. Siinä on vaan kuunneltava itseään ja myöskin suojeltava. Asiat uppoaa mieleen pikku hiljaa. Ärsyttää ne neuvojat joita ei oo selvästi petetty.

Tuo on niin totta, olen kokenut saman kuin ap, eli kälyn ystävällä ja exälläni oli suhde. Sellaisessa tilanteessa tuntee olevansa petetty ja kiusattu monelta taholta. Tämä kakkonen taas on nykyään mulle yhdentekevä, silloin, kun asia oli mulle uusi, olin shokissa ja tunsin kakkosta kohtaan inhoa ja jopa vihaa. Ja tähän ei kenenkään tarvitse sanoa, että mieshän se petti, koska se on itsestäänselvyys ja pidin silloin ja nytkin miestä vastuuhenkilönä koko sotkulle.

Ap:n tunteet ovat täysin ymmärrettäviä. Uskottomuus sotkee monta ihmissuhdetta, en itsekään enää pysty ystävyyteen kälyn kanssa, enkä halua olla myöskään hänen kanssaan tekemisissä. Serkkujen suhteet huolehtikoon mies, kun en muutenkaan enää ole koko suvun kanssa tekemisissä. Oma sukuni on minua tukenut ja heihin voin luottaa.

• ovat ymmärrettäviä
        Ap:n kohtalotoveri kirjoitti:

Tuo on niin totta, olen kokenut saman kuin ap, eli kälyn ystävällä ja exälläni oli suhde. Sellaisessa tilanteessa tuntee olevansa petetty ja kiusattu monelta taholta. Tämä kakkonen taas on nykyään mulle yhdentekevä, silloin, kun asia oli mulle uusi, olin shokissa ja tunsin kakkosta kohtaan inhoa ja jopa vihaa. Ja tähän ei kenenkään tarvitse sanoa, että mieshän se petti, koska se on itsestäänselvyys ja pidin silloin ja nytkin miestä vastuuhenkilönä koko sotkulle.

Ap:n tunteet ovat täysin ymmärrettäviä. Uskottomuus sotkee monta ihmissuhdetta, en itsekään enää pysty ystävyyteen kälyn kanssa, enkä halua olla myöskään hänen kanssaan tekemisissä. Serkkujen suhteet huolehtikoon mies, kun en muutenkaan enää ole koko suvun kanssa tekemisissä. Oma sukuni on minua tukenut ja heihin voin luottaa.

Ap:n tunteet on täysin ymmärrettäviä. Mutta jatkon kannalta voi olla aika hankalaa pitää lapset erillään, koska ap ei pettävästä miehestään selvästikään ole eroa ottamassa. Lienee antanut anteeksi miehelle, joka joutui väkisin suhteeseen vieraan naisen kanssa. Näinhän se monesti menee. Vieras nainen ja asiasta tietävät ovat pahoja, pettäjä ei.

Ap ei pysty pitämään miestään erossa vieraasta naisesta noilla keinoilla. Hän ei pysty siihen mitenkään. Aina löytyy tilaisuus miehelle pettää, jos niin haluaa.

• Ap:n kohtalotoveri
        ovat ymmärrettäviä kirjoitti:

Ap:n tunteet on täysin ymmärrettäviä. Mutta jatkon kannalta voi olla aika hankalaa pitää lapset erillään, koska ap ei pettävästä miehestään selvästikään ole eroa ottamassa. Lienee antanut anteeksi miehelle, joka joutui väkisin suhteeseen vieraan naisen kanssa. Näinhän se monesti menee. Vieras nainen ja asiasta tietävät ovat pahoja, pettäjä ei.

Ap ei pysty pitämään miestään erossa vieraasta naisesta noilla keinoilla. Hän ei pysty siihen mitenkään. Aina löytyy tilaisuus miehelle pettää, jos niin haluaa.

Väärin on syyttää sivullisia, kun petturi on valintansa tehnyt, on tosi. Kuitenkin uskottomuus rikkoo ihmissuhteita. Lapset toki pitää suojella aikuisten mokien seuraksilta.

• kyssäreitä

Kuulehan ap: oletko sä jutellut tuosta tilanteesta ja miltä susta tuntuu miehesi kanssa? Mitä mieltä hän on? Onko hänestä sulla oikeus estää lapsia tapaamasta serkkujaan? Miten aiotte tilanteen jatkossa hoitaa? Jos miehesi haluaa, että lapset tapaavat sukulaisiaan myös siellä serkkujen kotona, mitä teet?

Vaikka hän sua pettikin, niin ei se hänestä huonoa isää tee ja hänelläkin on oikeus päättää lasten asioista. Jatkatko liitossa pettäjän kanssa? Se ratkaisee mun mielestä sen, mitä sulla on oikeus lasten asioista päättää.

• kilahtelee
        ovat ymmärrettäviä kirjoitti:

Ovat ymmärrettäviä:lle: Tärkeintä siihen asti kunnes saa ajatuksensa selville on yrittää jaksaa lasten kanssa. Alussa ajatellaan usein virheellisesti että kun tämä jää suhteeseen että on antanut anteeksi miehelle, ei se sitä tarkoita. Oon suhteessa vieläkin puoli vuotta käryn jälkeen en vieläkään kykene päättämään voinko ikinä antaa anteeksi tai edes jatkaa tätä suhdetta. Tässä tapauksessa en todellakaan syytä aloittajaa siitä ettei kykynen tapaamaan kälyään ja haluaa suojella itseään vaan hänen itsekästä ukkoaan jonka olisi kuulunut ajatella mihin ryhtyy ja mitä tekee perheelleen!! .

• mitenkä jatkossa?

Ootko ajatellut asiaa pidemmälle? Miten meinaat estää lapsiasi tapaamasta serkkujaan esim. mummolassa? Tai sukujuhlissa? Eikö isällä ole mitään sanomista asiaan? Ja mitä meinaatte sukulaisille kertoa kun käyvät kuitenkin jatkossa ihmettelemään tilannetta? Onko sulla ja miehelläsi munaa tunnustaa miehesi olevan pettäjä?

Mun mielipide on, että on väärin katkaista lasten suhteet serkkuihinsa sen takia, että sun miehesi petti sua. Ei sun tarvitse heille mennä mutta lapsiasi sulla ei ole oikeutta kieltää.

• kummallinen ajatus

Miksi vaimolla ei olisi munaa sanoa miehensä olevan vieraisssa juokseva ääliö? Miehen häpeä se on, ei vaimon.

• Onpa taas...
        kummallinen ajatus kirjoitti:

Miksi vaimolla ei olisi munaa sanoa miehensä olevan vieraisssa juokseva ääliö? Miehen häpeä se on, ei vaimon.

Epärehellisillä kalahtaa kalikka nilkkaan...

• oikeus ja kohtuus

Anna lastesi olla serkkujen kanssa tekemisissä, jos se luontevasti käy. Mummolassa ym. Mutta sinun ei tarvitse välittää kälystä enää, jos et sitä halua. Varsinkin jos tämä on tiennyt jutusta ennen sinua ja kieroillut takanasi. On valinnut puolensa ja sinulla on oikeus hylätä hänet.

• En kerro.

Tämä se on niin ristiriitaista. Aina tulee tuo "valinnut puolensa" jos joku sukulainen tai ystävä ei ole kertonut tietävänsä, että mies pettää... Sitten jos joku esim. tällä palstalla kertoo että tietää ystäväänsä petettävän, ja miettii että uskaltaako tai pitäisikö hänen kertoa tietonsa, niin vaimoilta tulee automaattisesti vastaukseski; älä kerro, ei ole sun asia, mitä sekaannut toisten elämään, haluatko miehen itsellesi, taidatkin olla se kakkonen ja haluat rikkoa heidän liiton... Eli viestintuoja ammuttaisiin välittömästi... Koittakaa nyt päättää onko oikein kertoa vai ei. Mikään kun ei tunnu olevan hyvä vaihtoehto. Luontaista siis on, että vaikka tietäisi, pitää suunsa kiinni kun odotettavissa on paskamyrksy joka tapauksessa. Sitä vaan toivoo, ettei tarvi sekaantua. Näin on varmasti kälykin ajatellut.

• Pyhä yksinkertaisuus
        En kerro. kirjoitti:

Tämä se on niin ristiriitaista. Aina tulee tuo "valinnut puolensa" jos joku sukulainen tai ystävä ei ole kertonut tietävänsä, että mies pettää... Sitten jos joku esim. tällä palstalla kertoo että tietää ystäväänsä petettävän, ja miettii että uskaltaako tai pitäisikö hänen kertoa tietonsa, niin vaimoilta tulee automaattisesti vastaukseski; älä kerro, ei ole sun asia, mitä sekaannut toisten elämään, haluatko miehen itsellesi, taidatkin olla se kakkonen ja haluat rikkoa heidän liiton... Eli viestintuoja ammuttaisiin välittömästi... Koittakaa nyt päättää onko oikein kertoa vai ei. Mikään kun ei tunnu olevan hyvä vaihtoehto. Luontaista siis on, että vaikka tietäisi, pitää suunsa kiinni kun odotettavissa on paskamyrksy joka tapauksessa. Sitä vaan toivoo, ettei tarvi sekaantua. Näin on varmasti kälykin ajatellut.

" Koittakaa nyt päättää onko oikein kertoa vai ei. "
        Voi pyhä yksinkertaisuus. Mielipiteitä jaellaan, mutta ei tartte päättää. Jokaisella meistä on ihan oma järki, usko pois. Jokainen päättää omalla oikeudentajullaan, kertoako, oman elämämme olosuhteissa, ilman nettiä.

• En kerro.
        Pyhä yksinkertaisuus kirjoitti:

" Koittakaa nyt päättää onko oikein kertoa vai ei. "
        Voi pyhä yksinkertaisuus. Mielipiteitä jaellaan, mutta ei tartte päättää. Jokaisella meistä on ihan oma järki, usko pois. Jokainen päättää omalla oikeudentajullaan, kertoako, oman elämämme olosuhteissa, ilman nettiä.

Kerran olen kertonut ystävälle, että hänen mies pettää. Ystävä suuttui ihan helvetisti kun sekaannun, eikä ole enää ystävä. Tiedän että mies pettää edelleen, mutta omapa on asiansa. Minä sain juoruämmän maineen, ja tämä entinen ystävä käänsi muutaman muunkin minua vastaan. Tästä opin, että en kerro. En enää koskaan... Pitäkööt paskansa. Jokunen muu hakee täältäkin ehkä "vertaistukea" ja on ensi kerran tällaisen pulman edessä, että kertoako vai eikö kertoa, siinäpä pulma. Oma neuvo on, että ei kerro, sillä pettäjien vaimot väitteistään huolimatta tietää tulleensa petetyksi. On vaan kivempi työntää pää hiekkaan ja esittää viatonta ja tietämätöntä. Ei tarvi ottaa vastuuta omasta elämästä. Jos joku "puuttuu" heidän liittonsa tilaan tiedottamalla että "sun ukkos muuten panee naapurin Liisaa" niin itse siinä vaan joutuu syytetyksi ties mistä katkeruudesta, juoruamisesta ja vehkeilystä.

• En kertoisi
        En kerro. kirjoitti:

Kerran olen kertonut ystävälle, että hänen mies pettää. Ystävä suuttui ihan helvetisti kun sekaannun, eikä ole enää ystävä. Tiedän että mies pettää edelleen, mutta omapa on asiansa. Minä sain juoruämmän maineen, ja tämä entinen ystävä käänsi muutaman muunkin minua vastaan. Tästä opin, että en kerro. En enää koskaan... Pitäkööt paskansa. Jokunen muu hakee täältäkin ehkä "vertaistukea" ja on ensi kerran tällaisen pulman edessä, että kertoako vai eikö kertoa, siinäpä pulma. Oma neuvo on, että ei kerro, sillä pettäjien vaimot väitteistään huolimatta tietää tulleensa petetyksi. On vaan kivempi työntää pää hiekkaan ja esittää viatonta ja tietämätöntä. Ei tarvi ottaa vastuuta omasta elämästä. Jos joku "puuttuu" heidän liittonsa tilaan tiedottamalla että "sun ukkos muuten panee naapurin Liisaa" niin itse siinä vaan joutuu syytetyksi ties mistä katkeruudesta, juoruamisesta ja vehkeilystä.

Sitähän se on oikeasti! Kertojalla on muuta takanaan kuin vilpittömyys.
        Minä en kertonut vaikka tiesin hyvän ystäväni miehen pettävän! Minulle se oli toisen käden tieto. En halunnut pahoittaa hänen mieltään, kun tiesin hänellä olevan muutenkin vaikeaa. Mies muuttui ja hän alkoi epäilemään...
        Kärähtämisen jälkeen kysyin häneltä, että olisiko halunnut ystäviensä kertovan? Hän vastasi, että ei missään nimessä. Se oli heidän keskinäinen asia!
        Keskustelimme eron jälkeen kyseisestä tilanteesta. Silloin päätin, että en koskaan sekaannu ulkopuolisten parisuhteen asioihin, enkä myös itsekään haluaisi tietää ulkopuolisilta jos mieheni pettäisi. Sotkut selvitetään kotona!

• ,.,,.,

"Pettämiseen tarvitaan kaksi osapuolta - molemmat syyllisiä, molemmat tekevät valinnan, niin se menee."

Pettämiseen tarvitaan kaksi osapuolta, mutta vain toisen täytyy olla varattu. Jos sinkku on varatun kanssa, hän ei petä ketään. Miehesi on ainoastaan pettänyt sinut. Rankaiset siitä lapsiasi ja kälyäsi. Ihan sairasta, sori.

• Turha toivo

Sinkkuus ei vapauta vastuusta!

• tilu49
        Turha toivo kirjoitti:

Sinkkuus ei vapauta vastuusta!

"Sinkkuus ei vapauta vastuusta! "

Aivan, ei omalta osaltaan. Mutta varatulla on AINA enemmän vastuuta. Hän on se varattu, jolla on puoliso ja lapset. Varatulla on ns. enemmän panoksia, siksi myös vastuuta. On täysin älytöntä kiinnittää huomio kälyn ystävättäreen, tai serkun kummin kaimaan. Kun tosiasia on se, että vain puoliso pettää.

• Liisamaiju
        tilu49 kirjoitti:

"Sinkkuus ei vapauta vastuusta! "

Aivan, ei omalta osaltaan. Mutta varatulla on AINA enemmän vastuuta. Hän on se varattu, jolla on puoliso ja lapset. Varatulla on ns. enemmän panoksia, siksi myös vastuuta. On täysin älytöntä kiinnittää huomio kälyn ystävättäreen, tai serkun kummin kaimaan. Kun tosiasia on se, että vain puoliso pettää.

Haloo, meistä ulkopuolisista ei kukaan tiedä kumman osuus pettämiseen oli suurempi! AINA- sana kalskahti korvaan pahasti!!

• Pilkkupisteelle
        Liisamaiju kirjoitti:

Haloo, meistä ulkopuolisista ei kukaan tiedä kumman osuus pettämiseen oli suurempi! AINA- sana kalskahti korvaan pahasti!!

Kyllä ne sinkutkin on teoistaan vastuussa esim. rikotulle perheelle. Vaikka ei varsinaisesti petä ketään, toimii silti väärin. Toiten perheet pitää jättää rauhaan.

• top1
        Liisamaiju kirjoitti:

Uskottomuudesta vastuussa on yksin vain sen toteuttanut. Näin se menee, vaikka usein käännetään katse kaikkeen muuhun. Kuten tässä ketjussa. Kälyn ystävättäreen, omiin lapsiin, lasten serkkuihin.

• Vai että viaton...
        top1 kirjoitti:

Uskottomuudesta vastuussa on yksin vain sen toteuttanut. Näin se menee, vaikka usein käännetään katse kaikkeen muuhun. Kuten tässä ketjussa. Kälyn ystävättäreen, omiin lapsiin, lasten serkkuihin.

No pieleen meni sulla, tyypillistä kakkosen mantraa. Kyllä se kakkonenkin väärin tekee, eihän sitä muuten tarvitsisi salata. Eikä myöskään ole sallittua sekaantua toisten perheisiin.

• Anteeksiantamatonta

Onhan se hävytöntä, että lähipiiriin kuuluva on mukana pettämisdraamassa! Jos ei ihan osallisena niin petoksesta kuitenkin tietoisena ja salaamassa. Kysymyksessä oli lapsiperhe, joten pitäisi aikuiselta naiselta löytyä järkeä edes hivenen.

• noh noh

Ainako toisen naisen pitäisi olla se järkevämpi? Mun mielestä suhteessa olevalla pitää sen verran olla rotia, ettei petä vaikka miten ahdistaisi.

• Anteeksiantamatonta
        noh noh kirjoitti:

Ainako toisen naisen pitäisi olla se järkevämpi? Mun mielestä suhteessa olevalla pitää sen verran olla rotia, ettei petä vaikka miten ahdistaisi.

Tässä tapauksessa uskomaton tyyppi on käly joka tuki ystävättärensä salasuhdetta varattuun, perheelliseen mieheen!
        Hänen olisi kuulunut ottaa puhutteluun salasuhteilijat eikä hyväksyä sitä petollisuutta sivusta.

• Kuis panee?
        Anteeksiantamatonta kirjoitti:

Tässä tapauksessa uskomaton tyyppi on käly joka tuki ystävättärensä salasuhdetta varattuun, perheelliseen mieheen!
        Hänen olisi kuulunut ottaa puhutteluun salasuhteilijat eikä hyväksyä sitä petollisuutta sivusta.

Miten niin tuki? Ehkä ei vain puuttunut, kun ajatteli ettei se hänelle kuulu, ja aika vaikea kenenkin panemisista on alkaa puhumaan että "kuule Pertti, kun sä nussit sitä Mirkkua, niin mites sun vaimo..? Hei - eiks toi oo nyt vähän niinku väärin?" Mieti nyt itse, vai kyseletkö ja puhutko sinä miehesi veljille heidän panemisistaan?

Ja mistä sen loppujen lopuksi tietää, vaikka käly olisi puhutellut heitä. Eihän aloittaja siitä maininnut mitään. Lieneekö kukaan edes kysynyt? Eikä se nyt ole The Pointti tässä jutussa, vaan se että aloittaja kostaa miehensä teot omille lapsilleen.

• Rmrm
        Kuis panee? kirjoitti:

Miten niin tuki? Ehkä ei vain puuttunut, kun ajatteli ettei se hänelle kuulu, ja aika vaikea kenenkin panemisista on alkaa puhumaan että "kuule Pertti, kun sä nussit sitä Mirkkua, niin mites sun vaimo..? Hei - eiks toi oo nyt vähän niinku väärin?" Mieti nyt itse, vai kyseletkö ja puhutko sinä miehesi veljille heidän panemisistaan?

Ja mistä sen loppujen lopuksi tietää, vaikka käly olisi puhutellut heitä. Eihän aloittaja siitä maininnut mitään. Lieneekö kukaan edes kysynyt? Eikä se nyt ole The Pointti tässä jutussa, vaan se että aloittaja kostaa miehensä teot omille lapsilleen.

Onhan se tukemista, kun vieläkin kaveeraa ystävänsä kanssa! Nyt ainakin tietää jos ei muka aikaisemmin.
        Kautta aikojen on ystävykset riianneet veljeksiä ja siskoksia ja jopa avioituneet, mutta varmasti pettämisen kautta harvemmin! Se on kieroa peliä!

Lapset voivat olla isän kanssa/ kautta yhteydessä esim. mummolassa tai serkkujen kotona.

• Pointtihukassa
        Kuis panee? kirjoitti:

Itse et tajua The Pointtia. Aloittaja ei halua, että hänen lapsensa ovat missään tekemisissä kälyn ystävättären eli miehensä kakkosen kanssa. Niin kauan kun käly kaveeraa ystävättärensä kanssa, on riski, että pettäjämies ja kakkonen tapaavat toisensa. Ja mikä kiusallisinta, myös aloittaja saattaa joutua moniin kiusallisiin tilanteisiin, jos he kaikki kolme ovat paikalla samanaikaisesti. Tapaamisen riski vähenee, kun lapsia ei päästetä serkkujensa luokse.

• that's the point
        Pointtihukassa kirjoitti:

Itse et tajua The Pointtia. Aloittaja ei halua, että hänen lapsensa ovat missään tekemisissä kälyn ystävättären eli miehensä kakkosen kanssa. Niin kauan kun käly kaveeraa ystävättärensä kanssa, on riski, että pettäjämies ja kakkonen tapaavat toisensa. Ja mikä kiusallisinta, myös aloittaja saattaa joutua moniin kiusallisiin tilanteisiin, jos he kaikki kolme ovat paikalla samanaikaisesti. Tapaamisen riski vähenee, kun lapsia ei päästetä serkkujensa luokse.

Näin mäkin ymmärsin. Ap haluaa pitää miehensä mahdollisimman kaukana kälyn ystävästä. Ja lapset joutuvat siitä kärsimään. Tuskin tulee kuitenkaan pidemmän päälle toimimaan. Ei mies mikään vanki ole ja jos haluaa tavata vielä kälyn ystävää, niin varmasti keinot löytyy.

Mitähän ap lapsilleen meinaa selittää kun eivät pääse enää serkkujaan tapaamaan? Kertooko, että siellä saattaa olla tuhma täti jota äiti inhoaa?

Mun siskon mies ehdotteli mulle vaikka mitä sen jälkeen kun olin eronnut. Oksettavaa. Ja inhottaa vieläkin miestä tavata. Mutta ei tullut mieleenkään kieltää omia lapsia tapaamasta serkkujaan sen takia, että serkkujen isä on mulkku.

• tilu49
        Pointtihukassa kirjoitti:

"Niin kauan kun käly kaveeraa ystävättärensä kanssa, on riski, että pettäjämies ja kakkonen tapaavat toisensa"
        "Tapaamisen riski vähenee, kun lapsia ei päästetä serkkujensa luokse."

Iik, et voi olla tosissasi! Mies voi tavata kälyn ystävättären ihan missä haluavat tärskyt sopia.

• Rmrmk
        tilu49 kirjoitti:

"Niin kauan kun käly kaveeraa ystävättärensä kanssa, on riski, että pettäjämies ja kakkonen tapaavat toisensa"
        "Tapaamisen riski vähenee, kun lapsia ei päästetä serkkujensa luokse."

Iik, et voi olla tosissasi! Mies voi tavata kälyn ystävättären ihan missä haluavat tärskyt sopia.

Älä viitsi turhan maalata pirua seinälle!
        Ap tietää tuon ihan varmasti, siksi meidän on turhaa ottaa siitä kantaa...ei hän kaikesta päätellen mikään aivoton ole.

• top1
        Rmrmk kirjoitti:

Älä viitsi turhan maalata pirua seinälle!
        Ap tietää tuon ihan varmasti, siksi meidän on turhaa ottaa siitä kantaa...ei hän kaikesta päätellen mikään aivoton ole.

Jos ap ottaisi edes vähän huomioon sitä, että miehensä voi tavata kälyn ystävätärtä missä tahansa, ei kyllä ryhtyisi tuollaisiin "varotoimiin". Suoraan sanottuna ap yrittää kusettaa itseään kääntämällä huomionsa miehensä pettämisestä kaikkialle muualle paitsi mieheensä.

• jhhjhjbhjjv

Meillä kakkonen oli käly itse. Kaikki välit meni. Serkukset voivat tavata mummolassa. Kälyn en anna lapsiini (tai itseeni)enää vaikuttaa. On arvostellut ja vertailut omiinsa jo tarpeeksi kauan. Ennen annoin olla osa elämäämme koska sukulaisuus velvoitti.

• tilu49

Noinko sitten on hyvä? Epäilen...

• Käly on miehen sisko

Miehellä suhde siskoonsa?

• Rmrmk
        Käly on miehen sisko kirjoitti:

Miehellä suhde siskoonsa?

Et sitten ole koskaan kuullut sisarusten välirikoista? Jopa kymmenien vuosien mittaisista.
        Sehän on enemmän nykypäivää, että kaikki sisarukset eivät ole tekemisissä toistensa kanssa. Viimeistään perintöriidat jakavat heidät!

• taergsed

• top1
        Rmrmk kirjoitti:

Et sitten ole koskaan kuullut sisarusten välirikoista? Jopa kymmenien vuosien mittaisista.
        Sehän on enemmän nykypäivää, että kaikki sisarukset eivät ole tekemisissä toistensa kanssa. Viimeistään perintöriidat jakavat heidät!

Välirikot ovat ihmisten kyvyttömyyttä kohdata ongelmia. Ne syövät energiaa, ei anna mitään.

• Huonoista eroon
        taergsed kirjoitti:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sukulainen

Voit tuolta laajentaa katsantokantaasi....

Top1:lle; ja joskus on parasta poistaa huonot tyypit elämästään. Ja nyt en tarkoita lapsia.

• .................
        Huonoista eroon kirjoitti:

Top1:lle; ja joskus on parasta poistaa huonot tyypit elämästään. Ja nyt en tarkoita lapsia.

Mies vain tuossa tapauksessa on ap:lle se ainoa "huono tyyppi".

• ....................

Kyllä tuntuisi äärimmäisen surulliselta, että nuo lapset joutuisivat mukaan tuohon kiistelyyn. Sinä voit vapaasti ajatella mitä haluat tuosta kälystä, mutta kyllä minusta tuntuu, että serkusten välien katkaiseminen on kaikin puolin väärin. Lapset kasvaakin niin nopeasti, että sinua ei edes kohta tarvita heidän kaveruussuhteen ylläpitoon (jos siis ovat vielä niin pieniä, että tarvitsee kuskailla jne).

Sinäkin teit valinnan jatkaa parisuhdetta ja elää ydinperheenä. Vetoaisin, että odottelisit nyt ainakin jonkin aikaa mitä tulee lapsien kavereihin. Sisarusten ja parhaimmassa tapauksessa serkustenkin, jos välit ovat läheiset, suhde on ajallisesti jopa pidempi, kuin vanhemman ja lapsen. Olisin siten todella varovainen sen suhteen romuttamisessa, jos lapset keskenään viihtyvät. Ymmärrän täysin vihasi ja petetyksi tulemisen tunteen myös kälyn osalta. En tiedä tarkemmin oliko käly rohkaisemmassa vai oliko puhumassa suhdetta vastaan tai edes tietoinen siitä. Mutta pitäisin tuon aikuisten keskisenä. Lapsilla ei ole mitään edellytyksiä valita puoliaan aikuisten asioissa. Ja kärsijä tuossa on sinun lapset ja miehesi veljen lapset.

Ei ole tuollaisesta sukulaisuskottomuudesta kokemusta. Sitä olen kyllä ollut todistamassa, kun aikuisten itsekkäät syyt ovat johtaneet lapsuusajan sukulaisuussuhteiden ja muidenkin suhteiden katkomiseen ja millaista se on, kun ne syyt ilmenee aikuisiällä.

• Muutamia mietteitä

Kuulostaa vähän siltä että haluat osaksi myös purkaa omaa raivoasi kostamalla muillekin kuin miehellesi.

Millainen ystävä on kyseessä? Jos kälysi on tuntenut sen naisen vuosikausia, kenties jo ennen sinua, niin ymmärrän kyllä jos hän ei halua katkaista välejä pelkästään sinun raivosi takia. Ystävät ovat kuitenkin tärkeitä ihmisiä. Sukulaistenkin kanssa voi tulla hyvin toimeen, mutta niitä ei voi valita.

Vaikka nainen oli kälysi ystävä, niin ei se tarkoita että käly olisi hyväksynyt ystävänsä teot ja antanut niille siunauksen. Olen minäkin sanonut joillekin ystävilleni että he toimivat mielestäni väärin, mutta ovat silti pysyneet ystävinäni, koska vahva ystävyys ei heti katkea.

Se on mielestäni vähän alhaista jos alat estämään lapsia tapaamasta omia serkkujaan. Ei se niiden lasten vika ole.

• vain rakkaus

Ihan höhlää tuollainen, tiedät sen itsekin. MIEHESI petti sinua, joten SINÄ se voit laittaa välit poikki a) mieheesi b) ja/tai kälysi YSTÄVÄTTÄREEN. Nämä ovat ainoat oikeat vaihtoehdot.

• Rmrmk

Vain rakkaus- kyllä hän voi laittaa välit poikki kälyynsä! Mihin sinä sen ykkösvaihtoehdon jätit?
        Itse olisin ensin kälyn pumsannut ystäväpiiristäni pois. Miehen kanssa asioiden selvittely on toinen asia ja paljon pitkäkestoisempi selvitettävä.
        Jos olet koskaan EDES eronnut niin tiedät sen, pettämisdraamoista puhumattakaan!

• top1
        Rmrmk kirjoitti:

Vain rakkaus- kyllä hän voi laittaa välit poikki kälyynsä! Mihin sinä sen ykkösvaihtoehdon jätit?
        Itse olisin ensin kälyn pumsannut ystäväpiiristäni pois. Miehen kanssa asioiden selvittely on toinen asia ja paljon pitkäkestoisempi selvitettävä.
        Jos olet koskaan EDES eronnut niin tiedät sen, pettämisdraamoista puhumattakaan!

Voihan ap laittaa välit poikki vaikka kaikkiin. Mutta mitä se kertoo hänestä? Ei ainakaan mitään hyvää.

Itse olen eronnut. Uusi mies on kuviossa ollut jo jonkin aikaan. Olen lähes erikoistunut draamoihin. Elämässä draamat eivät niinkään merkitse, niitä on kaikilla, joka oikeasti elää, eikä vain pysyttele elossa. Kysymys on siitä miten osaa ohjata oman elämänsä draamoja. Tähän taas vaikuttaa mm. itsetunto, persoona, muutosvastarintaisuus, asenne, ongelmien ratkaisukyky, kärsivällisyys. Itseasiassa ihmiset pääsevät uskottomuudesta yli sitä paremmin, mitä nopeammin oivaltavat, että kysymyksessä on eritoten ongelma parisuhteessa. Jos keskitytään ulkoisiin seikkoihin ja toisiin ihmisiin, ongelma pysyy.

• tilu49

"Olenko ihan hakoteillä, kun paheksun kälyn valintaa?"

Paheksun vastakkainasettelua. Puhut kunnioittamisesta, mutta mielestäni et kunnioita itseäsi. Kaikenlaisten draamojen yli pääsee, kun nostaa nenän pystyyn, asettuu asioiden yläpuolelle. Sinun on tehtävä valinta, miehesi myös. Ei kenenkään muun.

• Taistelutahtoa

Niinhän sen luulisi jos puusta katsoo eli ei ole omia kokemuksia vastaavanlaiseen tapaukseen!

Uskon kakkosten taas heränneen puolustamaan kälyä ystävärtä! He antavat kaikkitietäviä neuvojaan ilman kosketuspintaa. Onko se oikein?

Vastapuolella olemme me, petettyjen läheiset ja itse petetyt. Selvästi kaikesta näkee ajatusmaailmamme suuren eron!
        Ainakin minusta näyttää siltä, että olemme oikeudenmukaisempia ongelmia käsitellessämme.

• Salasuhde pilaa monta...
        Taistelutahtoa kirjoitti:

Niinhän sen luulisi jos puusta katsoo eli ei ole omia kokemuksia vastaavanlaiseen tapaukseen!

Uskon kakkosten taas heränneen puolustamaan kälyä ystävärtä! He antavat kaikkitietäviä neuvojaan ilman kosketuspintaa. Onko se oikein?

Vastapuolella olemme me, petettyjen läheiset ja itse petetyt. Selvästi kaikesta näkee ajatusmaailmamme suuren eron!
        Ainakin minusta näyttää siltä, että olemme oikeudenmukaisempia ongelmia käsitellessämme.

Niin, me puolustamme rehellisyyttä ja uskollisuutta. Mitä puolustavat nämä kakkoset ja muut petturit?

• ei ole oikein ei mut

Ei se nyt kovinkaan oikeudenmukaista ole, jos lapsilta kielletään serkkujen tapaaminen sen takia, että isä on täysin sika.

• t16+13t

Eniten täällä tuntuvat olevan hakoteillä osasto "petettyjen läheiset". Mikä "kosketuspinta" heillä muka tapauksiin on, pelkkiä sivusta seuraajia ja arvailijoita?
        Lopullista totuutta kun ei aina tiedä edes asianomaiset itse.

• tilu49

En ole kakkonen, joten rauhoitu. Olen elämää nähnyt, ja paljon kokenut. Myös lähipiirissä on ollut "tapauksia" moneen lähtöön. Siksi yleensäkin ihmettelen miten pitkälle itse asiasta ap menee. Ei ole mitään järkeä yrittää puuttua toisten ihmisten elämään, koska se ei tule onnistumaan. Kaiken lisäksi siinä ei itse saa eikä voita mitään. Ainoastaan anteeksiantamalla on mahdollisuus päästä eteenpäin. Anteeksianto, asiasta ylitsepääseminen ei onnistu ilman nöyryyttä ja tosiasioiden tunnustamista. Itse pitää valita.

• tilu49
        Salasuhde pilaa monta... kirjoitti:

Niin, me puolustamme rehellisyyttä ja uskollisuutta. Mitä puolustavat nämä kakkoset ja muut petturit?

Rehellisyyttä ja uskollisuutta ei tarvitse puolustaa. Miksi pitäisi? Mitä sillä voittaa? Eikä ihmisten pidä puolustella tekojaan. He vain sanovat mitä ovat tehneet, miksi. Kannattaa kuunnella. Eikä aina sanoa kaikkeen "turha yrittää puolustella" tai "en usko". Jokainen vetää johtopäätöksensä toisen sanomisista. Senkin voi tehdä hienosti tai huonosti. Valinnasta siinäkin kysymys.

• tilu49
        ei ole oikein ei mut kirjoitti:

Ei se nyt kovinkaan oikeudenmukaista ole, jos lapsilta kielletään serkkujen tapaaminen sen takia, että isä on täysin sika.

"isä on täysin sika"

Toisten nimittely on epäsosiaalista käytöstä. Isä voi olla ihan kelpo isä, vaikka on vieraissa käynyt. Ja vaikka olisi huono isä, niin nimittely osoittaa huonoa käytöstä.

• ...................
        tilu49 kirjoitti:

Rehellisyyttä ja uskollisuutta ei tarvitse puolustaa. Miksi pitäisi? Mitä sillä voittaa? Eikä ihmisten pidä puolustella tekojaan. He vain sanovat mitä ovat tehneet, miksi. Kannattaa kuunnella. Eikä aina sanoa kaikkeen "turha yrittää puolustella" tai "en usko". Jokainen vetää johtopäätöksensä toisen sanomisista. Senkin voi tehdä hienosti tai huonosti. Valinnasta siinäkin kysymys.

Kyllä. Omasta tuttavapiiristä löytyy myös jos jonkin sortin tapausta. Sellaisia klassisia, joissa mies on pelehtinyt tai hänellä on suhde, lasten hoitotätiin, sihteeriinsä, naapuriinsa, vaimon sisareen, veljen vaimoon, parhaan ystävänsä vaimoon, pomonsa vaimoon. No en jaksa miettiä kaikkia. Tuosta listasta kyllä tuli mieleen, että minulle ilmeisesti kerrotaan aina, jos tai kun tällaisia kiellettyjä suhteita syntyy... Joka tapauksessa ap:n tapauksessa on kyse enemmän vallankäytöstä kuin miehen uskottomuuden selvittämisestä. Ihan kuin homma järjestyisi sillä, että eliminoidaan kaikki uskottomuutta todistaneet ihmiset, ja heidän lapsensa. Eihän se niin mene ollenkaan. Ainoa mikä todella auttaisi asiaan, on antaa miehelle hatkat. Tai sitten opeteltava luottamaan häneen uudestaan.

• oikeaa ystävyyttä

Käly ei ole sulle mitään sukua. Ystävä on ollut hänen elämässään varmasti kauemmin kuin sinä. Voithan sä vaikka maailman tappiin asti vihata kälysi ystävää ja plokata kälysi kokonaan elämästäsi. Se on sun oma asia. Sä voit paheksua sitä, että käly ei ystäväänsä hylkää. Sulla on siihenkin oikeus. Sulla vaan ei ole oikeutta vaatia kälyä hylkäämään ystäväänsä vain siksi, että suhun sattuu.

Kälysi ei ole puoltaan valinnut. Ystävä on ystävä aina, mokasipa hän miten tahansa. Mistä sä tiedät, ettei kälysi paheksu ystäväsi tekoja? Voi paheksuakin, muttei hyvänä ystävänä häntä hylkää. Se jos mikä on oikeaa ystävyyttä.

• Exystävä

Oikeaa ystävyyttä! Olemme kanssasi hiukan erimieltä asiasta. Jos hyväksyy ystävänsä salasuhteen hänen pokatessa tietoisesti varatun miehen niin tuota ystävyyttä en ainakaan minä arvosta korkealle.

Hyvä ystäväni iski varatun miehen! (hän oli itse petetty ja jätetty, jossa tilanteessa kävin puolen vuoden ajan hänen kotonaan joka ilta lohduttamassa ja kuuntelemassa) En voinut nyt hyväksyä hänen toimintaansa. Hän lähti alusta alkaen rikkomaan miehen avioliittoa, sillä hän päätti "ottaa" tuon miehen. Sanoin hänelle suoraan, että en hyväksy tuota peliä. Eikö hän tajua, että he tekevät miehen kanssa hänen vaimolleen juuri sitä, mitä hänelle oli tehty? Hän ei halunnut ajatella asiaa ja syytti minua ilkeydestä, kun en hänen onneaan hyväksy.

Laitoin välini häneen poikki sillä en todellakaan puolusta avionrikkojia enkä hyväksy heitä ystäväpiiriini. Salasuhde kestänyt nyt seitsemän vuotta eikä mies ole vieläkään saanut eroa aikaan. Yhteiset ystävät kertovat hänen katkeruudestaan, mutta silti hän jatkaa...

Ystävät jotka tukevat ja arvostavat pettämistä eivät ole minkään arvoisia!

• Viisas ystävä
        Exystävä kirjoitti:

Oikeaa ystävyyttä! Olemme kanssasi hiukan erimieltä asiasta. Jos hyväksyy ystävänsä salasuhteen hänen pokatessa tietoisesti varatun miehen niin tuota ystävyyttä en ainakaan minä arvosta korkealle.

Hyvä ystäväni iski varatun miehen! (hän oli itse petetty ja jätetty, jossa tilanteessa kävin puolen vuoden ajan hänen kotonaan joka ilta lohduttamassa ja kuuntelemassa) En voinut nyt hyväksyä hänen toimintaansa. Hän lähti alusta alkaen rikkomaan miehen avioliittoa, sillä hän päätti "ottaa" tuon miehen. Sanoin hänelle suoraan, että en hyväksy tuota peliä. Eikö hän tajua, että he tekevät miehen kanssa hänen vaimolleen juuri sitä, mitä hänelle oli tehty? Hän ei halunnut ajatella asiaa ja syytti minua ilkeydestä, kun en hänen onneaan hyväksy.

Laitoin välini häneen poikki sillä en todellakaan puolusta avionrikkojia enkä hyväksy heitä ystäväpiiriini. Salasuhde kestänyt nyt seitsemän vuotta eikä mies ole vieläkään saanut eroa aikaan. Yhteiset ystävät kertovat hänen katkeruudestaan, mutta silti hän jatkaa...

Ystävät jotka tukevat ja arvostavat pettämistä eivät ole minkään arvoisia!

Exystäväsi on saanut ansionsa mukaan kun menetti ystävyytesi. 7 vuotta kakkosena, siinäpä saavutus...

• Exystävä
        Viisas ystävä kirjoitti:

Exystäväsi on saanut ansionsa mukaan kun menetti ystävyytesi. 7 vuotta kakkosena, siinäpä saavutus...

Ystävyytemme oli lähes kolmenkymmenen vuoden mittainen ja lopullinen irtiottoni tapahtui salasuhteen keston olleen jo pari vuotta. Mies on kaikenlisäksi täydellinen moukka ja ystäväni lopettikin hetkeksi suhteen nähden sen hulluuden, mutta otti takaisin kun ei parempaakaan löytänyt. Kyllä sillä miehellä riitti selityksiä miksi ei voinutkaan lupauksistaan huolimatta erota...
        Luulen ja uskon, että jos ystäväni olisi tavannut kunnollisen sinkkumiehen niin hän olisi kyllä vaihtanut. Ikäluokassa 50-60v sellaisia hyviä vapaita oli harvassa ja kun pari vuotta jo turhaan etsi niin lankesi helposti varattuun.
        Tuosta johtuen ihmettelenkin sellaisia avioeroja joissa liitoissa ei oikeastaan ole mitään suurempaa vikaa, ainoastaan kyllästyminen. Vapaita uusia kumppaniehdokkata ei kasva joka puussa!

• top1
        Exystävä kirjoitti:

Ystävyytemme oli lähes kolmenkymmenen vuoden mittainen ja lopullinen irtiottoni tapahtui salasuhteen keston olleen jo pari vuotta. Mies on kaikenlisäksi täydellinen moukka ja ystäväni lopettikin hetkeksi suhteen nähden sen hulluuden, mutta otti takaisin kun ei parempaakaan löytänyt. Kyllä sillä miehellä riitti selityksiä miksi ei voinutkaan lupauksistaan huolimatta erota...
        Luulen ja uskon, että jos ystäväni olisi tavannut kunnollisen sinkkumiehen niin hän olisi kyllä vaihtanut. Ikäluokassa 50-60v sellaisia hyviä vapaita oli harvassa ja kun pari vuotta jo turhaan etsi niin lankesi helposti varattuun.
        Tuosta johtuen ihmettelenkin sellaisia avioeroja joissa liitoissa ei oikeastaan ole mitään suurempaa vikaa, ainoastaan kyllästyminen. Vapaita uusia kumppaniehdokkata ei kasva joka puussa!

"Vapaita uusia kumppaniehdokkata ei kasva joka puussa!"

Ei niin. Täytyy tietää minkälaisissa puissa niitä kasvaa... Itse löysin uuden miehen kahden viikon etsintöjen jälkeen :D. Vapaa ja todella kunnollinen.

• Rehellinen suhde
        top1 kirjoitti:

"Vapaita uusia kumppaniehdokkata ei kasva joka puussa!"

Ei niin. Täytyy tietää minkälaisissa puissa niitä kasvaa... Itse löysin uuden miehen kahden viikon etsintöjen jälkeen :D. Vapaa ja todella kunnollinen.

Jos hyvää vapaata ei löydy, sitten on ilman.

• doris.

Miten se parantaa elämääsi, jos laitat välit kälyyn poikki? Eikö aikuiset ihmisten pitäisi ns. päästä asian yli? Miehesi on täysin yksin sinulle vastuussa pettämisestään.

• Parempi elämä

Huonot tyypit kannattaa poistaa elämästä...

• ..............
        Parempi elämä kirjoitti:

Huonot tyypit kannattaa poistaa elämästä...

Ei noin. Kaikissa tyypeissä on huonoa ja hyvää. Kannattaisi ottaa opiksi töppäyksistä. Ihan sen puolisonkin. Vaikka sitten valitsisi eronkin.

• Toinen petetty

Minun mieheni petti ihan oudon ihmisen kanssa. Mutta tuntuu kuin kaikki sukulaiset ja ystävät menisi jotenkin hänen puolelleen, ovat häneen yhteydessä enemmän. Myönnän, että olen allapäin enkä jaksa innostua asioista. Ehkä tällaiset asiat vaikuttaa. Miehellä menee lujaa ja on hauskaa. Välillä tulee sellainen olo kuin hän olisi tehnyt jonkun uroteon ja hänet on nostettu jalustalle.

• 7+15

Kannattaa pitää välimatkaa petturiporukkaan. Kälysi ja hänen ystävänsä toimintamallit ovat tuskin muuttuneet. Kälysi voi valita ystävänsä ja jos hän todella haluaisi asioiden menevän eri tavalla, hän olisi valinnut toisin. Hän jatkaa samaa linjaa ja kokee, että se mitä hänen ystävättärensä teki oli osittain oikein. Jotain mikä ei kuulu hänelle ja hän siltä ummistaa silmät. Tosiasiallisesti heidän toiminta johtaa eroperheeseen ja jos teille tulee ero, niin sitten sinulla on tärkeämpääkin mietittävää, kuin lapsien suhde serkkuihin. Minun mielestä sinun kannattaa katkaista kaikki välit kälyysi ja heidän kuvioihin. Suojele sinun perhettä, kun sinulla se vielä on. Suomessa eroaa noin 60% kaikista perheistä ja yksinhuoltajana oleminen on tiukkaa. Silloin ei voi sairastua tai mitään. Lue siitä kuinka kovilla yksinhuoltajat Suomessa ovat, kuinka heillä on oikeasti raha tiukassa ja lapsilla ei ole varaa harrastaa. Tähän sinun kälysi on sinua ja sinun lapsia ajamassa. Kälysi toiminta oli lapsiesi kannalta ajattelematonta. Samoin miehesi, joka on tässä pääsyyllinen. Jos miehesi vielä haluaa kantaa vastuun teidän perheen yhteisestä olemisesta, niin keskity kaikkeen mikä tekee teidän perheestänne onnellisemman ja vahvemman. Tulevia koitoksia voi olla vielä edessä, kun sinulla on tuollainen mies, mutta sinun kannattaa silti uskoa hyvään. Älä tuomitse miestäsi enää asiasta ja äläkä rankaise. Älä vello menneissä, vaan toimi, kun vielä voit. Koita enemmän antaa aikaa myös teidän parisuhteelle ja kahden keskiselle ajalle. Tee jotain hyviä tekoja miehellesi ja piristä hänen arkea yksinkertaisilla jutuilla. Se voi olla possumunkki tai mitä tahansa, millä hän piristyy. Näytä hänelle, että sinä yrität. Sinä osaat kyllä pitää perheen koossa ja se on jotain parempaa, mitä kälysi ystävä teki miehesi kanssa. Se mitä he tekivät ei ole minkään arvoista. Se, mitä sinä teet on sen sijaan oikein lapsille, sekä miehellesi.

• Lumitelle

Pettäjä on tyhmä ja vielä tyhmemmäksi hänet tekee se, että ottaa kakkosen lähipiiristä! Onko pakko lisätä petetyn tuskaa?

Käly on selkeästi ollut kohtalonenkeli näiden kahden välillä joten hänet täytyy luonnollisesti eliminoida petetyn läheisyydestä pois.

Nähtävästi hän kadehtii aloittajaa ja halusi hänelle pahaa! Muutenhan hän olisi tai olisi pitänyt pysäyttää salasuhde alkuunsa! Ottaa kaksikko puhutteluun eikä tukea ja salata sitä....Kälyn olisi pitänyt myös ottaa silloin perheen lapset huomioon!

Monessa suvussa kälykset kadehtivat toisiaan esim. anopin ja appiukon suosiosta ja se tekee kieroksi ja ilkeäksi! Näitä on nähty...

• mielipide1

Kun lukee tätä ketjua niin aika selkeästi näkee sen että jako tapahtunut ihmisiin jotka puolustavat peraatteitaan ja niihin kakkosiin joiden mielestä kaikki pitää antaa anteeksi että he voivat jatkaa tekemisiään. Ihmismieli on mielenkiintoinen.
      Toisille on tärkeämpi periaatteet ja toisille ystävät vaikka ne tekisivät mitä, kunhan eivät koske heidän miehiinsä. AP:lle.. noudata omaa mieltäsi.. aina joku arvostelee teet niin tai näin. Ja kuin myös monet muut tässä ketjussa, olen saanut omat iskuni myös petettynä ja nähnyt pettämistä( enkä todellakaan puolusta sitä).

• mun mielestäni

Mulle tulee tässä ketjussa mieleen, että kälyn on oletettu toimivan veljensä vartijana. Hänen muka olisi pitänyt puuttua asiaan, joka ei hänelle oikeasti yhtään kuulu. Emme tiedä, tiesikö käly edes asiasta ennenkuin ap:n mies kärähti. Hänestä tehdään syyllinen asiaan ja lapsia kielletään tapaamasta toisiaan.

Aikuisten hölmöilyjen ei pidä antaa vaikuttaa lasten väleihin sukulaisiinsa. Ap:n mieshän voi jatkossa pitää huolta, että serkut tapaavat toisiaan mut se ei liene ap:n mielestä edes vaihtoehto. Ap ei pelkää mitään muuta kuin että mies törmää kälyn ystävään jos ei muualla niin siskon luona. Se häntä pelottaa. Siksi hän haluaa katkaista lasten välit serkkuihinsa.

Jännä tuo edellinen kirjoittaja. Sanoo ettei ap saa tuomita miestä asiasta. Miestä joka aiheutti pettämisellään tuollaisen sopan. Miksi mies pääsee taas vähällä ja kälyn odotetaan jopa katkaisevan välinsä ystäväänsä?

• Lumitelle
        mun mielestäni kirjoitti:

Mulle tulee tässä ketjussa mieleen, että kälyn on oletettu toimivan veljensä vartijana. Hänen muka olisi pitänyt puuttua asiaan, joka ei hänelle oikeasti yhtään kuulu. Emme tiedä, tiesikö käly edes asiasta ennenkuin ap:n mies kärähti. Hänestä tehdään syyllinen asiaan ja lapsia kielletään tapaamasta toisiaan.

Aikuisten hölmöilyjen ei pidä antaa vaikuttaa lasten väleihin sukulaisiinsa. Ap:n mieshän voi jatkossa pitää huolta, että serkut tapaavat toisiaan mut se ei liene ap:n mielestä edes vaihtoehto. Ap ei pelkää mitään muuta kuin että mies törmää kälyn ystävään jos ei muualla niin siskon luona. Se häntä pelottaa. Siksi hän haluaa katkaista lasten välit serkkuihinsa.

Jännä tuo edellinen kirjoittaja. Sanoo ettei ap saa tuomita miestä asiasta. Miestä joka aiheutti pettämisellään tuollaisen sopan. Miksi mies pääsee taas vähällä ja kälyn odotetaan jopa katkaisevan välinsä ystäväänsä?

Uskotko siihen satuun, että parhaat ystävät eivät keskustelisi deiteistään?
        Minä en usko! Ihan ensimmäiseksi ihastuksista tietää paras ystävä! Salasuhteen ollessa kysymyksessä asia kerrotaan vain yhdelle sillä onhan se noloa varattuun seota.

Paitsi jos koko juoni on suunniteltua perheen tuhoamista...

Periaatteellinen ja korkeampi moraalinen ystävä ei kannusta ketään salasuhteeseen, saati sukulaismiehensä kanssa.
        Pitäisin kälyä myös yksinkertaisena tapauksena jos tuo ystävyys kieron kakkosen kanssa on sukulaisuutta tärkeämpää?

• 15+12

Pääsyyllisen, eli miehen jatkuva tuomitseminen johtaa negatiivisuuden kierteeseen ja eroon. Pienetkin asiat alkavat ärsyttää ja kierre on valmis. Eteenpäin tuostakin tilanteesta on kuitenkin mentävä, joten miksei positiivisuuden kautta. Lapset kyllä aistivat tapahtuneen ja pelkäävät luultavimmin kuollakseen vanhempien eroa. Se tekee heistä tunne-elämältään epätasapainoisia. Tuollaisen paketin yhdessä pitäminen vaatii naiselta henkistä kanttia ja ei ole mitenkään kadehdittava tilanne. Parempi lapsille olla tekemissä tilanteissa, jotka eivät tuo ongelmia perheeseen, eli ei missään tekemisissä kälyn perheen kanssa. Tälläiset uudet pettämiset luovat lapsista vielä enemmän epätasapainoisempia. Hänhän kysyi tavallaan aloituksessaan lupaa sille, ettei tarvitsisi olla tekemisissä kälynsä perheen kanssa, poti huonoa omaatuntoa lastensa puolesta, kun he eivät tapaa serkkuja usein. Se tuntuu hänestä ikävältä lasten kannalta, mutta hän tekee oikein suojellessaan perhettä. Käly on ollut tietoinen tilanteesta kun salasuhde alkoi ja elänyt mukana joka hetken keskustellen, ollen pettämisessä mukana. Niin tyhmä ei voi olla, etteikö olisi tuntenut veljensä tapoja ruokapöydässä. Kuka kantoi siinä tilanteessa vastuuta lapsista ja heidän perheestään, tasapainoisesta kehityksestä? Ei tullut varmaan kenellekkään mieleen.

Parempi tuossa tilanteessa vaan juoda ne munkkikahvit ja miettiä miten sen ukon saisi paremmin pysymään kotona, jos se nyt alkuunkaan on siellä pysymässä.

• Riimu1

Tosi surullinen tilanne Ap:llä.Terapia on kestänyt muutaman kuukauden,mutta selviytymisprosessi itsetunnon palautumiseen, vihan ja katkeruuden laimentumiseen ja luottamuksen saamiseen voi kestää vuosia . Jos petollinen puolisokin on aidosti ja vilpittömästi pahoillaan ja mukana vaimonsa selviytymistaistelussa sekä kykenevä ottamaan aikuisen vastuuta perheestään ja aiheuttamistaan kärsimyksistä, voi perhe pysyä koossa. Ilmapiiri tulee tuskin koskaan olemaan entisellään,epäluuloisuus jää pysyväksi,vaikka myöhemmin jäisikin taka-alalle. Ymmärrän erittäin hyvin Ap katkeruutesi kälyäsi kohtaan. Useimmat meistä ovat lojaaleja sukulaisilleen ja odottavat sitä vastavuoroisesti. Mikäli käly oli tietoinen miehesi suhteesta ystäväänsä,olisi ollut ehdottoman reilua puhutella miestäsi tai pyytää miestään käymään vakavan keskustelun veljensä kanssa. Tai sitten kertoa sinulle itsellesi. Hän ei tehnyt noin,eli toimi tavallaan selkäsi takana. Lapsille tuskin on kerrottu todellista syytä,miksi ei olla serkkujen perheen kanssa tekemisissä. He kuitenkin vaistoavat jotain hyvin pahaa tapahtuneen ,ovat hämillään ja hädissään. Salli lasten jatkaa omia suksulaisuussuhteitaan ja tavata serkkujaan vaikka kodissasi .Tässä maassa on riittävästi sukujen vaiettuja salaisuuksia ja riitoja,joiden alkuperästä tai syistä ei kaikilla osallisilla ole edes tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      42
      4702
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2554
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1034
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1015
    5. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      70
      936
    6. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      118
      901
    7. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      864
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      137
      825
    9. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      810
    10. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      756
    Aihe