C 320 Cdi hankinta

mersumies100%

Vuosimallin 2006 autoa olen katsellut ja noin 200 tkm mittarissa. Miten on 7 G-tronicin kestävyys? Kiinnostaisi ECU ohjelmointi hankinnan jälkeen ammattilaisella ja haluaisin tietää oletteko tehneet vastaavia toimenpiteitä tuolle OM642 koneelle?

Hestec-ohjelmointiin luottaisin tässä tapauksessa itse

22

7638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mersull ajava

      Hae auto Saksasta. Tai jos et itse voi hakea niin noita tuonjia riittää kyllä.
      Katso auto jossa max 1 aikaisempi omistaja.

      Huollot pitää tietysti olla kunnossa.
      Saksan autoissa on parempi varustelu.
      Ainoa mitä joudut tekemään on hankit toiset vanteet ja renkaat.
      Lohkolämmitin ja sisätilanpistokkeen asennus (n500-600) osineen
      Laittasin tuohon vielä akkulaturin joka lataa akkua aina kun lohkolämmitin on päällä.

      Kyllä noi 7G vaihteistot kestää. Öljynvaihdot ja suodatin ja huollot tietysti pitää hoitaa. Kun alkuperäinen akku hyytyy niin vaihda se isompaan.

    • mersull ajava

      Niin ja osta suoraan E malli.

    • Luki.

      Ton ikänenen c mersu on jo ruosteessa eli kyse on w203 ne ruostuu samalla tapaa kun väyryset osta joku muu kuin ruosteisia mersuja

      • viittiks

        Sä ku puhut jatkuvasti tuosta ruosteesta mersujen kohdalla.
        Sopisko et kuvaat seuraavan ruosteisen mersun minkä näet?
        Laitat kuvan nettiin ni saadaan jotain todistetta aiheesta.


      • Se on Luki. Kosketuspinta todellisuuteen on nolla...

        Toisaalta, kaveri ilmeisesti asustelee asuntoautossa jossain pohjoisen pikkupitäjässä. Ei kai paljoa voi odottaakaan...


    • mm. autobildissä

      Faceliftattu C-sarjalainen on hyvä peli eli siitä 2004-2005 vuosimallista lähtien. W204 on jo sitten tosi hyvä peli ja kestää 400tkm ongelmitta

    • joo joo

      Ai 400000km ja ilman ongelmia?

      No on se sitten parempi kun vanhemmat mersut,ne ei kestänyt noihin kilometreihin vaan laittoa alkoi olla 300000km kieppeillä ihan liikaa.

      • E220 CDI

        En tiedä, missä valkoinen C180 menee nyt, mutta aiottu 100.000 km kestotesti meni sen verran siististi, että AutoBild jatkoi toisen satasen. Kolmannenkin sadan tuhannen VÄLIRAPORTTI on jo julkaistu ja ymmärsin tarkoituksena olevan jatkaa kohti neljättä etappia.

        300.000 km väliraportin yhteenveto oli, että karusti varustettu yksinkertainen perusauto on harmaavarpunen, mutta se on toiminnallaan ja mukavuudellaan voittanut alun epäilijöidenkin suosion.

        Omani ei ollut aivan yhtä viaton, mutta kun poistaa edestä automaatin kilot ja lisää taakse farkun kilot, saa Mersun optimaaliseen balanssiin kuin Häkkisen Mäkkärin.

        Hieno talviauto!


      • Mbss
        E220 CDI kirjoitti:

        En tiedä, missä valkoinen C180 menee nyt, mutta aiottu 100.000 km kestotesti meni sen verran siististi, että AutoBild jatkoi toisen satasen. Kolmannenkin sadan tuhannen VÄLIRAPORTTI on jo julkaistu ja ymmärsin tarkoituksena olevan jatkaa kohti neljättä etappia.

        300.000 km väliraportin yhteenveto oli, että karusti varustettu yksinkertainen perusauto on harmaavarpunen, mutta se on toiminnallaan ja mukavuudellaan voittanut alun epäilijöidenkin suosion.

        Omani ei ollut aivan yhtä viaton, mutta kun poistaa edestä automaatin kilot ja lisää taakse farkun kilot, saa Mersun optimaaliseen balanssiin kuin Häkkisen Mäkkärin.

        Hieno talviauto!

        Aloittajalle vastaisin että kyllä on makee yhdistelmä w203 kori ja 320cdi 7tronic.
        Moottorissa voimaa ja potentiaalia virityksiin vaikka miten.
        OM 642 käynti on hiljaista ja kaunista myös korkeammilla kierroksilla.
        Jos optimointia niin myös Karalaa voi suositella. DPF kannattaa poistaa kun
        Mennään noin 300hv paikkeille.
        7gtronic on tarkka öljymäärästä, ei liikaa eikä liian vähän.
        Moottorissa boschin suuttimet kestäneet tosi hyvin. Lisävarusteista jos
        voi valita niin Comand tai ainakin APS 50, parametriohjaus( tosi hyvä)
        Xenonit ehdottomasti. Tossa muutama, makuasioita sitte sporttialusta,
        avantgarde tai elegance ym.


      • mersumies100%
        Mbss kirjoitti:

        Aloittajalle vastaisin että kyllä on makee yhdistelmä w203 kori ja 320cdi 7tronic.
        Moottorissa voimaa ja potentiaalia virityksiin vaikka miten.
        OM 642 käynti on hiljaista ja kaunista myös korkeammilla kierroksilla.
        Jos optimointia niin myös Karalaa voi suositella. DPF kannattaa poistaa kun
        Mennään noin 300hv paikkeille.
        7gtronic on tarkka öljymäärästä, ei liikaa eikä liian vähän.
        Moottorissa boschin suuttimet kestäneet tosi hyvin. Lisävarusteista jos
        voi valita niin Comand tai ainakin APS 50, parametriohjaus( tosi hyvä)
        Xenonit ehdottomasti. Tossa muutama, makuasioita sitte sporttialusta,
        avantgarde tai elegance ym.

        Kiitos vinkistä.


    • Pelleily seis

      Samanikäiseen Eemeliin sijoittaisin itsekun mielummin, vaikkei toi W203 faceliftikään huono ole. Eemelissä olisi kuitenkin enemmän tilaa ja ajomukavuutta tarjolla.

    • Bremen premium

      Mulla oli w203 2006 C 320 cdi ohjelmoituna (n. 280 hv) ja automaattilaatikolla. Erinomainen auto ja kilsoja tuli parissa vuodessa 65 tkm. Kilometrit ostettaessa oli 128 tkm. Tarjoaa mukavasti potkua, ajo-ominaisuuksia ja ylellisyyttä pienessä korissa, kun oli paljon lisävarusteita ensimmäinen omistaja tilatessaan siihen ruksinut.

      Nykyään C 250 cdi farmari alla ja erinomainen peli sekin.

      • jotakin hukassa

        TUskin on riisselissä 280 hepoa.. bensakoneessa kyllä..


      • Bremen premium
        jotakin hukassa kirjoitti:

        TUskin on riisselissä 280 hepoa.. bensakoneessa kyllä..

        kyllä oli. Vakiona tuo C320 cdi kone tuottaa 224 hv ja 510 Nm vääntöä. Moottorinohjauksen ohjelmoinnilla tehot nousee sinne 270-300 hv tienoille. Tämä asia varmistettiin tehopenkissä ohjelmoinnin jälkeen.

        Miksi epäilet?


    • Eemelinen

      Johan täällä on kommentoitukin, että kannattaa laittaa suoraan e-malli ja jos 2006, niin ehdottomasti faceliftattu (v-keula). -320cdi ja 7g-tronic on maukas yhdistelmä. Vaikka 220cdi 5-vaihteisella automaatilla on ihan ok. niin ei siitä voi puhua samana päivänäkään tuon v-kutosen kanssa. -Onhan se kylläkin hinnakkaampi pidettävä joka suhteessa, mutta siitähän ei varmaan ollut kysekään.

    • kieltolaki

      Vaihelootan aivot voi alkaa kiukuttelee ja muut helvetin hienot elektroniikka osat!

    • HELMIHEPPI

      Taitaa nimim.kieltolaki aivot kiukutella,tipaton tammikuu meni,nyt hepitön helmikuu!
      Mersun autom.laatikot on vahvoja,pitää öljyt vaan vaihdella noin 60tkm välein.Jos
      W211 faceliftin ostaa,niin mukavaa vaivatonta ajoa,ja jos tulee ongelmia niin Mersufoorumilta saa paljon tietoa ja apua.Niin,ja Veholle ei kannata autoa viedä ja osat kannattaa ostaa Saksasta netin kautta.Ja faceliftiä ei ruostekaan vaivaa,alkupään malleissa se oli ongelma.

      • automaattikorjaus

        Minun mersussani automaattiloora ei korjaantunut useista yrityksistä huolimatta. Kaksi kertaa oli reeraajan työpöydälläkin osina, järkikortteja vaihdettiin tuloksetta. Ennen kaksituhatta lukua mersun automaattivaihteito korjattiin yleensä vaihtamalla vaihteisto tehdaskorjatulla. Jos vaihtotyö alkoi aamulla, niin iltapäivällä auto oli kunnossa. Edellä mainittu vika jota korjattiin eri aikoina yhteensä vajaa kaksi viikkoa. Vika alkoi ensimmäisen huollon yhteydessä tehdyssä "järkilaatikon" päivityksestä joka olisi saanut olla päivittämättä, koska vaihteisto toimi.


      • automaattikorjaus

        Minun mersussani automaattiloora ei korjaantunut useista yrityksistä huolimatta. Kaksi kertaa oli reeraajan työpöydälläkin osina, järkikortteja vaihdettiin tuloksetta. Ennen kaksituhatta lukua mersun automaattivaihteisto korjattiin yleensä vaihtamalla vaihteisto tehdaskorjatulla. Jos vaihtotyö alkoi aamulla, niin iltapäivällä auto oli kunnossa. Edellä mainittu vika jota korjattiin eri aikoina yhteensä vajaa kaksi viikkoa. Vika alkoi ensimmäisen huollon yhteydessä tehdyssä "järkilaatikon" päivityksestä joka olisi saanut olla päivittämättä, koska vaihteisto toimi.


    • AMG

      osta C 55 amg 367 hv farmariauto ja kova kulkuine. Automaattivateisto ja kaikki herkut. Käytettynä vuosmalli 2004-2005 kohtuu hintasia.
      Toki E55 kompressori 476 hv farmari 2005 olis vielä kovempi peli mutta ylläpito vähän kalliimpaa.

    • Peikko

      Pikkumersu on pikkumersu

    • pörö

      W204 150tkm ja johan alkoi voimansiirtoon liittyvä hajoilemaan. Ensin meni takavedosta kardaani (tukilaakeri ristikot tasapainotus) ja sitten alkoi 7G käyttäytyä levottomasti talliin ajaessa.
      => Vaihtoon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7253
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4400
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3462
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      506
      3165
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      294
      2112
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1763
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1701
    8. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1573
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1485
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1436
    Aihe