Kyykkyjä vastaavia liikkeitä?

polviongelmainen

En juurikaan ole perehtynyt urheiluun niin toivoisin kokeneemmilta ehdotuksia. Eli mitä liikkeitä voisi tehdä joissa töihin joutuu samat lihakset kuin kyykyissä rasittamatta polvia? Polveni siis huonossa kunnossa enkä pysty tekemään yli kymmentä kyykkyä. Treenata kuitenkin yritän joten toivon vastausta edes joltain.

6

128

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku1111

pyöräily? hiihto? luistelu?

• polviongelmainen

Muuten hyviä ehdotuksia mutta näillä ilmoilla ei mitään noista voi oikein tehdä. Ja kaipaisin läsinnä sisällä tehtäviä lihaskuntoliikkeitä.

• 1+1

minulle auttoi pyöräily, vaikka kävely oli vaikeaa,
        pyöräergometri sisällä harjoitteluun

• 1+1

ota penkki, esim. 20 cm, ja nouse sille vuorojaloin. paljon toistoja, sitten kun alkaa kyllästyttää rakenna itsellesi vähän korkeampi penkki ja nouse sille. myös rappusia voi käyttää.
      tällä tavalla olen tottunut kuntouttamaan polviani, niin olen tehnyt jälleen kerran liukastumisen jälkeen, polven liikerata alkaa vähitellen palautua ja laajeta. etureiden venytys on tärkeää, mutta vaikka se ei aluksi onnistuisikaan, niin tuo penkille nousu auttaa siihenkin.
      kokeile aina välillä jos se etureiden venytys onnistuisi, kun se onnistuu voivat polvivaivat olla ohi ainakin vähäksi aikaa
      sain muuten tämän ohjeen ortopedilta aikoinani

• polviongelmainen

Kiitos vastauksista!

• lksdfjä

Itsekin ehdottaisin portaita, penkkiä tms., joille nousta. Erinomainen väline on tietysti step-aerobic lauta. Niitä saa urheiluliikeestä, hinta varmaan miltei 100e, mutta tosi hyvä kuntoiluväline. Ja kyykyt saatat myös tehdä "väärin", jos polvet sattuu, eli paino ei saisi tulla polville kun kyykkyjä tekee. Kyykkyä tehdessä istu aina taaksepäin, eli polvi ei koskaan saa mennä jalkapöydän tai varsinkaan varpaiden yli, vaan kyykky tehdään ikäänkuin istuttaisiin alas tuolille, eli takapuolta lasketaan taaksepäin alas, ei suoraan alas.

Voit tehdä kyykyn myös tuolia apuna käyttäen, eli istu oikeasti alas matalalle jakkaralle ja nouse ylös, tällöin liikerata korjautuu automaattisesti. Tai tuolia voi käyttää apuna myös niin, että pidät käsillä tukea eteesi asetetun tuolin selkänojasta (kevyesti) kun laskeudut alas/taaksepäin kyykkyyn, jolloin et kaadu selällesi, kun koitat kyykätä taaksepäin, jos sinulla on paljon painoa tai huonot lihasvoimat tai ihan vaan jos olet jo iäkkäämpi tai heikkoluonen ihminen.

tsemppiä harjoitteluun!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      75
      5972
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      27
      5467
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      21
      3138
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      182
      2598
    5. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      255
      2458
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      20
      2233
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      103
      1561
    8. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      359
      1452
    9. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      75
      1333
    10. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1226
    Aihe