Terve!
olen 18v nuorimies.
rehellisesti v....ttaa olla näin laiha.olen pienestä pitäen ollut hyvin laiha.
olen päättänyt aloittaa painonnoston armeijjaa varten.siihen on aikaa 1,5v.
olen 170 ja 50kg.
eli onko teillä vinkkejä näin alkuun esim 50-55kg?
kuinka saavutan 5kg suht nopeasti ja helposti?
kiitos!
laihasta lihaksikkaaksi!
1
401
Vastaukset
- eiliikaavaansopivast
Vaihtamalla nykyisen ruokavaliosi enemmän karppauksen suuntaan eli lisää proteiinia ravinnossa ja ja vähennä hiilareita sekä "väännä rautaa" lihasten kasvattamiseksi.
Ole kuitenkin maltillinen proteiinin syönnin kanssa, sillä senkin voi helposti viedä yli ja se ei ole elimistölle hyväksi. Sanoisin 1,5 grammaa per elopainokilo painoharjoittelun oheen on ihan riittävästi - tavallisen tallaajan saantisuositus on noin 1 gramma per elopainokilo.
Ota myös huomioon tuloksiasi tarkastellessa, että kaikki ihmiset eivät reagoi harjoituksiin ja ruokavalion muutoksiin samalla tavalla - osalla muutoksia lyhyellä ajalla tuskin huomaa kun taas joillekin harjoite näkyy heti lihasmassan kasvamisena kuten minulla. Syynä ovat fysiologiset seikat eli ravinteiden imeytyminen, aineenvaihdunta ja luontaiset homonitasot.
Älä kuitenkaan oikaise ja älä käyttämään turhaan lisäravinteita, hormoneita jne.., niistä on vain haittaa myöhemmin - normaali ruoka riittää ihan hyvin ja ole kärsivällinen. Olet vielä nuori ja kehosi ei vielä ole valmis, joten vuoden päästä lihaksesikin ehkä alkavat kasvamaan luonnollisesti ihan kehityskaaren kulun mukaan eli sinusta on viimein tullut "aikuinen".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857465- 965404
- 2584612
- 444505
- 623257
- 492695
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492333
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292332- 412184