Illallinen kahdelle?

tyhjäpää

Tavoitteena olis tosiaan onnistua taiteilemaan ainakin kahden lajin illallinen itselleni ja poikaystävälle. Aikaa on korkeintaan nelisen tuntia ja jääkaapista löytyy sinihomejuustoa, tilkka X-tran pastakastiketta ja sitruuna. Kaupassa pitäis siis käydä, mutta sitä ennen olis keksittävä, että mitähän sitä kokkais. Pää on ihan tyhjä jokinlaisia sinihomejuusto-lämminleipä-tyyppisiä systeemeitä lukuunottamatta.

Budjetti aterialle on korkeintaan 25e, mieluummin alle 20. Itse olen kasvissyöjä, joten lihaa en osaa käsitellä juuri ollenkaan (poikaystävälle toki maistuisi, helppoja vinkkejä?). Normaalisti kokkaillaan lähinnä pastaa, currykeittoa ja tortilloja, joten vaihtelu virkistäisi!

Illallisen olis siis tarkoitus olla yllätys, joten en voi kysellä kanssaillastajalta vinkkejä. Toivottavasti viesti tavoittaa edes muutaman ihmisen ajoissa, oon ihan toivoton! :D

6

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hopihopijahopi

      No nys sitten tuli kiirre, mutta alkajaisikse joku soseutettu kasviskeitto homejuustoa pinnalle ripottaen ja pääruoaksi leivitettyä (jauhoa pintaan, uita kananmunissa, peitä leivänmuruilla ja paista) tsikkenin fileetä nuijittuina tasaisiksi hyvän salaatin kera ja sitruunaa mukaan lohkoina, jota voi pirskottaa tsikkenin päälle - ehkä myös vähän chiliä ja yrttejä.

      Kauhia kiirus ja silloin ei mikään valitettavasti onnistu - toivottavasti sinulla sentään sujuu.

      • Kokenut senkin

        Ehditkö laittaa mitään, vai menittekö suoraan sänkyyn. Yleensä se jälkuruoka on aina parasta!


    • Stadin kundi (Teppo)

      No annoitko kundille pierureikääsi? Ei sitä sun ruoat kiinnosta, hyi helvetti mitä paskaa taitosi ovat et sillei hei!

      • Vanha kokki

        hah,hah, vai että pierureikää, tuo oli tosi hyvä, ei olisi vanha curdokaan parempaa keksinyt. Miltä se haiseen kasvissyöjän flatusaukko ?Noh, pahalta tietenkin.
        Ruoanlaitosta kun kyse, niin ennen antamista, se on voideltava rypsiöljyllä, uppoaa patukka paremmin sisään.


    • hbnjulmko,

      Entäs jos tarjoat 7 lajin aterian ? Siihen ei tarvita kuin HK:n lenkki ja sikspäkki.....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe