Keittoa oravasta

Tuli mieleen

Muistaako kukaan oravasta tehtyä ruokaa? Ei se varmaankaan ole ollut muuta kuin sotien jälkeen. Veljeni ampui oravia, koska oravannahkoja ostettiin vielä ainakin 50-luvulla.

Äitini valmisti oravista ainakin lihakeittoa. Liotti niitä ensin etikkavedessä. Ehkä se poisti pihkan makua. Keitto oli tavallista perunoiden ja porkkanoiden kanssa, mausteena suolaa, sipulia ja maustepippureita.
En muista mille se maistui, mutta syötiin irvistelemättä leivän kanssa, nälkä kun oli.

7

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meni mielestä

      surkea provo. ei oo sitten elämää ?

      • Tuli mieleen

        Ei ole muuten provo. Äitimme oli tarkka ihminen, mitään ei heitetty hukkaan. 8-henkinen perhe tarvitsi kyllä melkoisen määrän evästä.
        Muistan myös sellaisen tapauksen, että veljeni (minua 6 vuotta vanhempi) toi kerran isoja kirjavia linnunmunia, jotka äiti keitti. Kielsi meitä isompia, että kylällä ei sitten saa puhua.
        Eipä tulisi nyt mieleenkään tehdä oravista tai metsäkanalintujen munista ruokaa.


      • Suomenmieli

        Semmoista se on, kun elämä on siinä, että kuvataan vain itseään edestä ja takaa. Edes hieman yleissivistystä, säästyisi moni ihminen myötähäpeältä.


    • Orkku orava
    • oravan nussija

      mä nuorena kiimasena poikana nussin oravaa niin et se halkes kahtia!jouduin heittää roskiin!

    • Naapurin likka

      Mukava kuulla, että on vielä oravansyönnistä muistoja. Vanhempina aikoina syötiin kyllä, nyt taitaa olla harvemmin. Tavallista riistaa.

    • naapurin niilo

      enemmän muistoja on lehmän nussijoista!nuorempana aikoina tuli lehmiä nussittua,nykyään harvemmin.tavallista nautaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe