Profetia lepopäivän muutokssesta löytyy Raamatusta:

Sirkka-Iita

Löytyykö Raamatusta ennustus yrityksestä muuttaa Jumalan käsky?

Kyllä! Sellainen ennustus on Danielin kirjassa.

"Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä; ja hän aikoo muuttaa AJAT ja LAIN, ja ne annetaan hänen käsiinsä ajaksi ja ajoiksi ja puoleksi ajaksi"

Dan. 7: 25. Daniel puhuu vallasta, joka vainoaa pyhiä ja muuttaa Jumalan lain ja ajat.

Siveyslaissa on ainoastaan yksi AIKAA koskeva käsky: " Seitsemäs päivä on Herran sapatti."

Muutos siis tulisi koskemaan erityisesti tätä käskyä.

Apostoli Paavali puhuu tästä samasta luopumusvallasta:

2 Tess. 2: 3-12

"Sillä se päivä ei tule ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy. Laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa."

Paavali puhuu Kristuksen takaisintulosta ja sitä edeltävästä ajasta ja tapahtumista, siitä luopumuksesta, joka jo hänen aikanaan oli vaikuttamassa.

78

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taas sinä Sirkka-Iita vääristelet RAAMATTUA !

      "Kirjoitat... Dan. 7: 25. Daniel puhuu vallasta, joka vainoaa pyhiä ja muuttaa Jumalan lain ja ajat."

      Raamattu kuitenkaan ei sano että " muuttaa Jumalan lain ja ajat " !

      RAAMATTU EI SANO "MUUTTAA" VAAN ETTÄ "PYRKII MUUTTAMAAN" !
      NÄILLÄ KAHDELLA ON VISSI ERO !

      "KORVASYYHYYSI" TAAS VAIN VÄÄRISTÄT RAAMATUN ALKUKIELTÄ !

      Ulkomaiset kuten King James Bible käyttää " think to change times and laws"

      Näin meidän 1938 käännös : "7:25 Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän PYRKII ("ajattelee","aikoo") muuttamaan ajat ja lain"

      ELI ALKUKIELELLÄ !

      "wə-yis-bar, lə-haš-nā-yāh " = to think, intend, to change, to make alterations = ajattelee, oikoo / muuttaa, tehdä muutoksia

      http://biblehub.com/lexicon/daniel/7-25.htm


      SITEERAA SIRKKA-IITA RAAMATTUA ! ÄLÄKÄ VÄÄRISTELE SITÄ OMAAN KORVASYYHYYSI !

      TÄLLÄKIN "VÄÄNNÖKSELLÄSI" VÄÄRISTÄT SEN, ETTÄ SAPATTI OLISI JUURI MUUTETTU... KORVASYYHYYSI !

      • ollaan jo ajassa.

        Riippuu miltä suunnalta asiaa lukee.

        Ennen tai jälkeen tapahtuman.

        Oikein vanha Sana 1642 sanoo: 25. Hän pilcka sitä corkeinda/ ja häwittä sen corkeimman pyhät/ ja rohke ajat ja lait muutta. Mutta he annetan hänen käsijns yhdexi hetkexi/ ja monicahdoixi ajoixi/ ja puolexi aica.

        Eli "rohkenee muuttaa ajat ja lait".

        Kun elämme tuossa ajassa, jossa on JO muutettu, niin hän muuttaa ne.

        "Baabelilaisuus ja sunnuntai / äitikultti tulee tuossa kohden matkaan."

        ns. Apostolinen aika ja olemme lopun ajan eksytyksessä.

        http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm

        BAABELIN VALHEUSKONNON NOUSU JA TUHO
        Baabelin torni ja valheuskonnon synty
        Israelin lankeaminen Baalin uskontoon
        Alkuseurakunnan turmeltuminen ja katolisen kirkon alku
        Suuri Babylon - lopun ajan maailmankirkko
        Suuren Babylonin tuomio
        Jumalan kansan uloslähtö suuresta Babylonista

        Alkuseurakunnan turmeltuminen ja katolisen kirkon alku

        "Hän vastasi näin: 'Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen. Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä valtakunnasta. Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja hän kukistaa kolme kuningasta. Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi. Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti. Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaik­ki­nen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset" (Dan.7:23-27).


      • jatko, missä olemme
        ollaan jo ajassa. kirjoitti:

        Riippuu miltä suunnalta asiaa lukee.

        Ennen tai jälkeen tapahtuman.

        Oikein vanha Sana 1642 sanoo: 25. Hän pilcka sitä corkeinda/ ja häwittä sen corkeimman pyhät/ ja rohke ajat ja lait muutta. Mutta he annetan hänen käsijns yhdexi hetkexi/ ja monicahdoixi ajoixi/ ja puolexi aica.

        Eli "rohkenee muuttaa ajat ja lait".

        Kun elämme tuossa ajassa, jossa on JO muutettu, niin hän muuttaa ne.

        "Baabelilaisuus ja sunnuntai / äitikultti tulee tuossa kohden matkaan."

        ns. Apostolinen aika ja olemme lopun ajan eksytyksessä.

        http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm

        BAABELIN VALHEUSKONNON NOUSU JA TUHO
        Baabelin torni ja valheuskonnon synty
        Israelin lankeaminen Baalin uskontoon
        Alkuseurakunnan turmeltuminen ja katolisen kirkon alku
        Suuri Babylon - lopun ajan maailmankirkko
        Suuren Babylonin tuomio
        Jumalan kansan uloslähtö suuresta Babylonista

        Alkuseurakunnan turmeltuminen ja katolisen kirkon alku

        "Hän vastasi näin: 'Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen. Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä valtakunnasta. Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja hän kukistaa kolme kuningasta. Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi. Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti. Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaik­ki­nen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset" (Dan.7:23-27).

        Baabelin tornista alkanut valheuskonto, äiti-lapsi-kultti, turmeli myös valtaosan Jumalan seurakuntaa. Jeshuan ja apostolien jäljiltä alkuseurakunta oli puhdas ja Jumalan Sanan totuudessa vaeltava yksisydäminen uskovien joukko, sillä apostolit valvoivat, että heidän antamaansa opetusta noudatettiin uskovien keskuudessa. Jo tuolloin, apostoli Paavalin aikaan, laittomuuden salaisuus vaikutti, mutta apostolien eläessä sillä ei ollut mahdolli­suutta päästä vallalle seurakunnassa (2.Tes.2:1-12). Paavali kuitenkin varoitti, että hänen lähtönsä jälkeen tulee uskovien keskuuteen raatelevia susia eli vääriä profeettoja, jotka eivät säästä laumaa, vaan raatelevat sen hajalle valheopetuksellaan (Ap.t.20:17-18, 27-31; Mat.7:15-20; 2.Piet.2:1-3). Apostoli Paavalin kuoleman jälkeen, muutama vuosikymmen myöhemmin, viimeinen elossa oleva Jeshuan Messiaan apostoli, Johan­nes, kirjoittaa, että jo hänen aikanaan on ilmestynyt monia antikristuksia villisemään uskovia (1.Joh.2:18; 2.Joh.7).


        Ettemme olisi vääriä profeettoja, / sunnuntai - ihmispyhä - ihmisen erottama. = hapate.


      • ajan muutos. hapate

        Konstantinuksen julistuksen seurauksena kristinuskosta tuli yhtäkkiä suosittu. Konstan­tinus itse, vaikka näyttelikin kristittyä, pysyi historiallisten lähteiden mukaan kuolemaansa saakka salaisesti auringonjumalan palvelijana, niinkuin suuri osa roomalai­sia olikin siihen tottunut Baabelin uskonnon pohjalta. Jotta pakanalliset roomalaiset saataisiin hyväksy­mään uusi voimallinen kristinusko, tehtiin kompromissejä raamatullisen opetuksen ja Baabelin uskonnon välillä. Semiramis-Tammus-kultin tilalle tehtiin neitsyt-Maria-Jeesus-lapsi-kultti. Mariasta tehtiin taivaan kuningatar ja jumalatar, jota alettiin rukoilla ja palvoa pelastuksen ja rukousvastausten välittäjänä ihmisten ja Jumalan välillä. Toinen käsky: "Älä tee Jumalan kuvaa", poistettiin käytöstä ja niin tie avautui Marian, muiden pyhimys­ten kuvien ja ikonien palvonnalle. Jotta käskyjen määrä pysyisi samana, halkaistiin kymmenes käsky, himoitsemiskäsky, kahteen osaan. Raamatulli­sen lepopäi­vän, sapatin, tilalle, otettiin Konstantinuksen julistuksella auringonpäivä eli sunnun­tai, kun hän määräsi "kunnianar­voisen auringonpäivän (sunnuntain)” kaikkien kaupunki­laisten ja käsityöläis­ten lepopäi­väksi 321 jKr.. Alkuseurakunta ja Lähi-Idän uskovaiset olivat viettäneet pääsiäistä yhdessä juutalaisten kanssa Tooran määräysten mukaan Nisan-kuun 14. päivänä, mutta Konstantinuksen kutsumassa Nikean kirkollisko­kouksessa 325 jKr. se muutettiin kevätpäiväntasausta seuraavan täydenkuun jälkeiseen sunnuntai­hin, jossa se on tänäkin päivänä valtaosassa kristikuntaa roomalaisen käytännön mukaisesti.


      • ollaan jo ajassa. kirjoitti:

        Riippuu miltä suunnalta asiaa lukee.

        Ennen tai jälkeen tapahtuman.

        Oikein vanha Sana 1642 sanoo: 25. Hän pilcka sitä corkeinda/ ja häwittä sen corkeimman pyhät/ ja rohke ajat ja lait muutta. Mutta he annetan hänen käsijns yhdexi hetkexi/ ja monicahdoixi ajoixi/ ja puolexi aica.

        Eli "rohkenee muuttaa ajat ja lait".

        Kun elämme tuossa ajassa, jossa on JO muutettu, niin hän muuttaa ne.

        "Baabelilaisuus ja sunnuntai / äitikultti tulee tuossa kohden matkaan."

        ns. Apostolinen aika ja olemme lopun ajan eksytyksessä.

        http://www.kolumbus.fi/gematria/apsrk0.htm

        BAABELIN VALHEUSKONNON NOUSU JA TUHO
        Baabelin torni ja valheuskonnon synty
        Israelin lankeaminen Baalin uskontoon
        Alkuseurakunnan turmeltuminen ja katolisen kirkon alku
        Suuri Babylon - lopun ajan maailmankirkko
        Suuren Babylonin tuomio
        Jumalan kansan uloslähtö suuresta Babylonista

        Alkuseurakunnan turmeltuminen ja katolisen kirkon alku

        "Hän vastasi näin: 'Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen. Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä valtakunnasta. Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja hän kukistaa kolme kuningasta. Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi. Sitten oikeus istuu tuomiolle, ja hänen valtansa otetaan pois ja hävitetään ja tuhotaan loppuun asti. Ja valtakunta ja valta ja valtakuntien voima kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Hänen valtakuntansa on iankaik­ki­nen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat häntä ja ovat hänelle alamaiset" (Dan.7:23-27).

        Biblia 1776 ei myöskään seuraa ALKUKIELTÄ ! ja sanoo
        " rohkenee ajat ja lain muuttaa "

        MEIDÄN KUULUU KUITENKIN SEURATA ALKUKIELTÄ JA TEHDÄ KÄÄNNÖKSET SIELTÄ KÄSIN ! MUU KÄÄNTÄMINEN ON VÄÄRISTELYÄ JA KORVASYYHYTEOLOGIAA !

        Pyrkimys tai aikomus tai ajatella tehdä jotain ei tarkoita että onnistuisi siinä !

        SAPATTILAISET VAAN HALUAVAT OPETTAA TÄTÄ KORVASYYHYYNSÄ NÄIN !


      • sokeutta harhaa.
        ajan muutos. hapate kirjoitti:

        Konstantinuksen julistuksen seurauksena kristinuskosta tuli yhtäkkiä suosittu. Konstan­tinus itse, vaikka näyttelikin kristittyä, pysyi historiallisten lähteiden mukaan kuolemaansa saakka salaisesti auringonjumalan palvelijana, niinkuin suuri osa roomalai­sia olikin siihen tottunut Baabelin uskonnon pohjalta. Jotta pakanalliset roomalaiset saataisiin hyväksy­mään uusi voimallinen kristinusko, tehtiin kompromissejä raamatullisen opetuksen ja Baabelin uskonnon välillä. Semiramis-Tammus-kultin tilalle tehtiin neitsyt-Maria-Jeesus-lapsi-kultti. Mariasta tehtiin taivaan kuningatar ja jumalatar, jota alettiin rukoilla ja palvoa pelastuksen ja rukousvastausten välittäjänä ihmisten ja Jumalan välillä. Toinen käsky: "Älä tee Jumalan kuvaa", poistettiin käytöstä ja niin tie avautui Marian, muiden pyhimys­ten kuvien ja ikonien palvonnalle. Jotta käskyjen määrä pysyisi samana, halkaistiin kymmenes käsky, himoitsemiskäsky, kahteen osaan. Raamatulli­sen lepopäi­vän, sapatin, tilalle, otettiin Konstantinuksen julistuksella auringonpäivä eli sunnun­tai, kun hän määräsi "kunnianar­voisen auringonpäivän (sunnuntain)” kaikkien kaupunki­laisten ja käsityöläis­ten lepopäi­väksi 321 jKr.. Alkuseurakunta ja Lähi-Idän uskovaiset olivat viettäneet pääsiäistä yhdessä juutalaisten kanssa Tooran määräysten mukaan Nisan-kuun 14. päivänä, mutta Konstantinuksen kutsumassa Nikean kirkollisko­kouksessa 325 jKr. se muutettiin kevätpäiväntasausta seuraavan täydenkuun jälkeiseen sunnuntai­hin, jossa se on tänäkin päivänä valtaosassa kristikuntaa roomalaisen käytännön mukaisesti.

        Tämän Ilmestyskirjan petovallan viimeisessäkin vaiheessa tulee Baabelin uskonnon portto ohjailemaan imperiumin kohtaloita. Hyvin monet profeetallisen sanan selittäjät ovat sillä kannalla, että lopun ajan porttokirkko tulee nousemaan ekumenian pohjalta. Samanaikaisesti, kun Herra asettaa seurakuntansa ennalleen Pyhässä Hengessä yhdeksi Messiaan ruumiiksi, tekee valkeuden enkeliksi tekeytyvä sielunviholli­nen eksyttävän valhejäljitelmän, kirkkojen ykseyden, maailmankirkon, ekumenian pohjalta. Monet lopun ajassa tulevat eksymään saatanan petokseen, kuvitellen tuon ekumeenisen maailman­kir­kon olevan vastaus Jeshuan rukouk­seen, että Hänen omansa olisivat yhtä, mutta se on itseasiassa antikristillinen hirviö, joka saatuaan vallan yhdessä maallisen petovallan kanssa, tulee vainoamaan todellisia Jumalan lapsia, jotka eivät suostu Baabelin porton vallan alle (Mat.24:3-5, 9-13, 23-25; 2.Kor.11:1-4, 13-15).


        Adventistejakin yritetään ajaa maailmankirkkojen / kristittyhapatteeseen, sunnuntai ym. kuin Turusen pyssyyn. Kopittelijakin on hakenut ruutia ja yrittää olan takaa hapattaa ihmisoppeihin, eli liihin, minkä alttarilla kumartelee pakanauskoaan.

        Näin se vaan kopittelija pelisi menee ja yrität pallojas upottaa tälläkin kentällä.

        Harha, pimeys, se on sokeutta.


      • muuttunut on.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Biblia 1776 ei myöskään seuraa ALKUKIELTÄ ! ja sanoo
        " rohkenee ajat ja lain muuttaa "

        MEIDÄN KUULUU KUITENKIN SEURATA ALKUKIELTÄ JA TEHDÄ KÄÄNNÖKSET SIELTÄ KÄSIN ! MUU KÄÄNTÄMINEN ON VÄÄRISTELYÄ JA KORVASYYHYTEOLOGIAA !

        Pyrkimys tai aikomus tai ajatella tehdä jotain ei tarkoita että onnistuisi siinä !

        SAPATTILAISET VAAN HALUAVAT OPETTAA TÄTÄ KORVASYYHYYNSÄ NÄIN !

        No, onko sapatti "pyhäsi", minkä Jumala on Pyhittänyt.??

        Vai hapatteen mukanako kuljet.??

        Meillä on maassamme hapatteesta ja ekumeniasta erossa oleva uskovien srk.
        tai seurakuntia. Emme kumarra epäuskoista oppia, harhoja, sunnuntaita jne.

        Mutta, sinulla kopittelija on korvasyyhysi mennyt jo verille. Sairaus ja sokeus on hirvittävässä pimeydessä ja pimeydestä kumpuavaa sanahelinää


      • sokeutta harhaa. kirjoitti:

        Tämän Ilmestyskirjan petovallan viimeisessäkin vaiheessa tulee Baabelin uskonnon portto ohjailemaan imperiumin kohtaloita. Hyvin monet profeetallisen sanan selittäjät ovat sillä kannalla, että lopun ajan porttokirkko tulee nousemaan ekumenian pohjalta. Samanaikaisesti, kun Herra asettaa seurakuntansa ennalleen Pyhässä Hengessä yhdeksi Messiaan ruumiiksi, tekee valkeuden enkeliksi tekeytyvä sielunviholli­nen eksyttävän valhejäljitelmän, kirkkojen ykseyden, maailmankirkon, ekumenian pohjalta. Monet lopun ajassa tulevat eksymään saatanan petokseen, kuvitellen tuon ekumeenisen maailman­kir­kon olevan vastaus Jeshuan rukouk­seen, että Hänen omansa olisivat yhtä, mutta se on itseasiassa antikristillinen hirviö, joka saatuaan vallan yhdessä maallisen petovallan kanssa, tulee vainoamaan todellisia Jumalan lapsia, jotka eivät suostu Baabelin porton vallan alle (Mat.24:3-5, 9-13, 23-25; 2.Kor.11:1-4, 13-15).


        Adventistejakin yritetään ajaa maailmankirkkojen / kristittyhapatteeseen, sunnuntai ym. kuin Turusen pyssyyn. Kopittelijakin on hakenut ruutia ja yrittää olan takaa hapattaa ihmisoppeihin, eli liihin, minkä alttarilla kumartelee pakanauskoaan.

        Näin se vaan kopittelija pelisi menee ja yrität pallojas upottaa tälläkin kentällä.

        Harha, pimeys, se on sokeutta.

        Samaa spekulaatiomantraa jota kuuluu adventistien piirissä joka paikassa ja se on kyllä hyvin "pakkosyötetty" adventistien päähän niin etteivät he osaa edes ajatella eri tavalla !

        Mutta muutenkin jos elää vielä "lain alla" niin ei silloin kyllä ihminen ymmärrä mitään muutakaan mitä raamatussa todella opetetaan !


      • muuttunut on. kirjoitti:

        No, onko sapatti "pyhäsi", minkä Jumala on Pyhittänyt.??

        Vai hapatteen mukanako kuljet.??

        Meillä on maassamme hapatteesta ja ekumeniasta erossa oleva uskovien srk.
        tai seurakuntia. Emme kumarra epäuskoista oppia, harhoja, sunnuntaita jne.

        Mutta, sinulla kopittelija on korvasyyhysi mennyt jo verille. Sairaus ja sokeus on hirvittävässä pimeydessä ja pimeydestä kumpuavaa sanahelinää

        "Muuttunut on" kyselee: "No, onko sapatti "pyhäsi", minkä Jumala on Pyhittänyt.??

        Vai hapatteen mukanako kuljet.??
        ___________________________________

        Minulle on aivan sama käynkö kirkossa Lauantaina vai Sunnuntaina ja uskoni alussa kun kävin Lahden Advettikirkossa lauantaisin ja sunnuntaisin Luterilaisen kirkon ja Helluntalaisten tilaisuuksissa niin sanoinkin aina että on se hyvä kun voi käydä kirkossa molempina päivinä !

        ERI SEURAKUNNAT ON RIKKAUS JA MONIPUOLINEN RAVINTO ON HYVÄKSI !
        JOS OLISIN AINA OLLUT VAIN ADVENTISTIEN SAPATTIKOKOUKSISSA NIIN OLISIN JÄÄNYT MONESTA HYVÄSTÄ PAITSI !
        EROTTAUTUMINEN OMAKSI "PYHÄKSI JÄÄNNÖKSEKSI" EI OLE TERVETTÄ USKOA !

        Vrt Kol 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä
        turhaan paisuttama

        Gal 4:10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        4:11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
        4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        "Muuttunut on" kyselee: "No, onko sapatti "pyhäsi", minkä Jumala on Pyhittänyt.??

        Vai hapatteen mukanako kuljet.??
        ___________________________________

        Minulle on aivan sama käynkö kirkossa Lauantaina vai Sunnuntaina ja uskoni alussa kun kävin Lahden Advettikirkossa lauantaisin ja sunnuntaisin Luterilaisen kirkon ja Helluntalaisten tilaisuuksissa niin sanoinkin aina että on se hyvä kun voi käydä kirkossa molempina päivinä !

        ERI SEURAKUNNAT ON RIKKAUS JA MONIPUOLINEN RAVINTO ON HYVÄKSI !
        JOS OLISIN AINA OLLUT VAIN ADVENTISTIEN SAPATTIKOKOUKSISSA NIIN OLISIN JÄÄNYT MONESTA HYVÄSTÄ PAITSI !
        EROTTAUTUMINEN OMAKSI "PYHÄKSI JÄÄNNÖKSEKSI" EI OLE TERVETTÄ USKOA !

        Vrt Kol 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä
        turhaan paisuttama

        Gal 4:10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        4:11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
        4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.

        JA JATKOKSI NÄIN SANOO PAAVALI:

        Room 14:5 "Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma" ! :)


      • vastaus..
        Kopittelija007 kirjoitti:

        "Muuttunut on" kyselee: "No, onko sapatti "pyhäsi", minkä Jumala on Pyhittänyt.??

        Vai hapatteen mukanako kuljet.??
        ___________________________________

        Minulle on aivan sama käynkö kirkossa Lauantaina vai Sunnuntaina ja uskoni alussa kun kävin Lahden Advettikirkossa lauantaisin ja sunnuntaisin Luterilaisen kirkon ja Helluntalaisten tilaisuuksissa niin sanoinkin aina että on se hyvä kun voi käydä kirkossa molempina päivinä !

        ERI SEURAKUNNAT ON RIKKAUS JA MONIPUOLINEN RAVINTO ON HYVÄKSI !
        JOS OLISIN AINA OLLUT VAIN ADVENTISTIEN SAPATTIKOKOUKSISSA NIIN OLISIN JÄÄNYT MONESTA HYVÄSTÄ PAITSI !
        EROTTAUTUMINEN OMAKSI "PYHÄKSI JÄÄNNÖKSEKSI" EI OLE TERVETTÄ USKOA !

        Vrt Kol 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä
        turhaan paisuttama

        Gal 4:10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        4:11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
        4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.

        Kopittelija. Eikö kyse ole Isän edessä siitä, että missä sinun kruunusi on!

        Onko Isän erottama "Pyhä" sama vai onko vain ekumenian yhteiskristillisyyden hapatteen maku parempi, kuin Pojan muistoateria?

        Synti / jossa julistauduttiin eroon Jumalan Vallasta, erotti jo pimeyden herran taivaasta. Hän korotti istuintaan Kaikkivaltiaan jakkaralle.

        Sama veisuu astui paratiisissa ja Aadam lankesi kysymyksessä "hyvän ja pahantiedon puun" ääressä, "onko Jumala sanonut" . Tarvitaanko Jumalan sanaa!

        Sama veisuu Jeesuksen kasteen jälkeen erämaassa. Kivet ja leivät, maailman kirkkaus, hyppää, ... vastaus oli aina "kirjoitettu ON".

        Siis Sana vastustaa hapatteen Jumalan kansan keskuudesta. Ekumenia, tavallaan paikka edustaa samanmielisyyttä, "halua kuulla" hapatteen makua. Tullaan siunatuksi maailmankirkosta.

        Hapate ja ekumenia on alttarilla, jossa julistetaan suulla Herra, Herra, mutta ei tehdä Sanan mukaan. Mitä IsoKirja toistaa muistiinmerkittynä asiasta.
        "Menkää pois" ketkä"*?* laittomuuden / Eli Jumalan tahdon hylkääjät ja mihin?
        Kadotukseen.

        Siis ekumenia / leivän syönti vei elämästä ulos.

        Sinulla on täysi vapaus olla vaikka joka päivä joka kirkossa. Herran liittoonsa kutsuma pyhyys, on se, että emme antaudu --porttouteen-- ja se juuri on porttous on uskonnollisuuksien haureus, yhtyä, jotta väärä sanan siemen kautta siementää ajatuksemme pimeyden jumaluuteen. Julistamme olevamme jumalia, "hyvän ja pahantiedon puulla". sanomme että hyvä on käydä harjoittaa haureutta. jne.

        Vanhanliiton Israelin kansan lankeemus haureuteen on varoittava esimerkki lopun ajan kansalle. Siis Herrankansalle, Jumalankansalle.
        Jotka valitsevat uskollisuuden Kristukseen, on Isä, jonka Sanan siemen on siementänyt Kristuksen kautta kansan, jolla on päämäärä luvattu maa.
        Ylkä ja morsian valitsee tässä ja nyt, valitsee uskollisuuden.
        porton mieli valitsee vaikka sen ekumenian. Ja sen haureuden ääressä, lusteen kylvö on hirvittävää harhakukkasten kylvöä.

        Valitse siitä. Oletko portto, vai uskollinen morsian.


      • vastaus.. kirjoitti:

        Kopittelija. Eikö kyse ole Isän edessä siitä, että missä sinun kruunusi on!

        Onko Isän erottama "Pyhä" sama vai onko vain ekumenian yhteiskristillisyyden hapatteen maku parempi, kuin Pojan muistoateria?

        Synti / jossa julistauduttiin eroon Jumalan Vallasta, erotti jo pimeyden herran taivaasta. Hän korotti istuintaan Kaikkivaltiaan jakkaralle.

        Sama veisuu astui paratiisissa ja Aadam lankesi kysymyksessä "hyvän ja pahantiedon puun" ääressä, "onko Jumala sanonut" . Tarvitaanko Jumalan sanaa!

        Sama veisuu Jeesuksen kasteen jälkeen erämaassa. Kivet ja leivät, maailman kirkkaus, hyppää, ... vastaus oli aina "kirjoitettu ON".

        Siis Sana vastustaa hapatteen Jumalan kansan keskuudesta. Ekumenia, tavallaan paikka edustaa samanmielisyyttä, "halua kuulla" hapatteen makua. Tullaan siunatuksi maailmankirkosta.

        Hapate ja ekumenia on alttarilla, jossa julistetaan suulla Herra, Herra, mutta ei tehdä Sanan mukaan. Mitä IsoKirja toistaa muistiinmerkittynä asiasta.
        "Menkää pois" ketkä"*?* laittomuuden / Eli Jumalan tahdon hylkääjät ja mihin?
        Kadotukseen.

        Siis ekumenia / leivän syönti vei elämästä ulos.

        Sinulla on täysi vapaus olla vaikka joka päivä joka kirkossa. Herran liittoonsa kutsuma pyhyys, on se, että emme antaudu --porttouteen-- ja se juuri on porttous on uskonnollisuuksien haureus, yhtyä, jotta väärä sanan siemen kautta siementää ajatuksemme pimeyden jumaluuteen. Julistamme olevamme jumalia, "hyvän ja pahantiedon puulla". sanomme että hyvä on käydä harjoittaa haureutta. jne.

        Vanhanliiton Israelin kansan lankeemus haureuteen on varoittava esimerkki lopun ajan kansalle. Siis Herrankansalle, Jumalankansalle.
        Jotka valitsevat uskollisuuden Kristukseen, on Isä, jonka Sanan siemen on siementänyt Kristuksen kautta kansan, jolla on päämäärä luvattu maa.
        Ylkä ja morsian valitsee tässä ja nyt, valitsee uskollisuuden.
        porton mieli valitsee vaikka sen ekumenian. Ja sen haureuden ääressä, lusteen kylvö on hirvittävää harhakukkasten kylvöä.

        Valitse siitä. Oletko portto, vai uskollinen morsian.

        Olet muita tuomitseva ja et näin ole terveessä uskossa etkä ymmärrä mikä on asioiden todellinen laita Kristuksessa ja Hänen Rakkaudessaan !

        Room 14:5 "Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma" ! :)


      • totean näin.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Samaa spekulaatiomantraa jota kuuluu adventistien piirissä joka paikassa ja se on kyllä hyvin "pakkosyötetty" adventistien päähän niin etteivät he osaa edes ajatella eri tavalla !

        Mutta muutenkin jos elää vielä "lain alla" niin ei silloin kyllä ihminen ymmärrä mitään muutakaan mitä raamatussa todella opetetaan !

        Sanon, että porton suu puhuu. Vapaus on selitellä, mutta syvin Jumalan tahdon päämäärä ei ole tuonnäköinen sanoitus, mitä edustat suusi tunnustuksella.

        Lain alla elää ihminen, joka rikkoo Jumalan lain.

        Lain vapauden alla elää Pyhässä Hengessä Jumalan tahdon mukaan, koska Kristuksessa ovat vapaat synnistä, ts. laittomuudesta.

        Me olemme matkalla aikaan, jossa ei saa puhua Jumalan laista, eli synnistä.

        Esiintymisesi juuri myötäelää ja silittää myötäkarvaan pimeyttä, että laittomuus lisääntyy ja kylmenee useimpien rakkaus.

        Kun kulkisit Karitsan askeleissa, et puhuisi tuollaisia asioita.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Olet muita tuomitseva ja et näin ole terveessä uskossa etkä ymmärrä mikä on asioiden todellinen laita Kristuksessa ja Hänen Rakkaudessaan !

        Room 14:5 "Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma" ! :)

        TÄTÄ ON EKUMENIA JA "EKKLESIA" = JUMALAN SEURAKUNTA ILMAN KIRKOLLISIA RAJOJA !

        Joh 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.

        13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."


      • totean näin. kirjoitti:

        Sanon, että porton suu puhuu. Vapaus on selitellä, mutta syvin Jumalan tahdon päämäärä ei ole tuonnäköinen sanoitus, mitä edustat suusi tunnustuksella.

        Lain alla elää ihminen, joka rikkoo Jumalan lain.

        Lain vapauden alla elää Pyhässä Hengessä Jumalan tahdon mukaan, koska Kristuksessa ovat vapaat synnistä, ts. laittomuudesta.

        Me olemme matkalla aikaan, jossa ei saa puhua Jumalan laista, eli synnistä.

        Esiintymisesi juuri myötäelää ja silittää myötäkarvaan pimeyttä, että laittomuus lisääntyy ja kylmenee useimpien rakkaus.

        Kun kulkisit Karitsan askeleissa, et puhuisi tuollaisia asioita.

        Kiitos tuomioistasi...


      • Eikö muutos ole mielestäsi tapahtunut? Minun mielestäni on, koska suurin osa ihmisistä viettää juuri katolisen kirkon muuttamaa sunnuntaita. Pieni jäännös, kuten me adventistit, vietämme alkuperäistä sapattia, josta Jumala sanoo laissaan: Muista sapatin päivää, että sen pyhittäisit. Englanniksi: Remember the Sabbath day by keeping it holy, tai Remember the Sabbath day, to keep it holy.

        Sinähän nyt outo olet, kun historiaa meinaat omaan korvasyyhyysi vääristellä. Jopa katolinen kirkko sanoo, että lepopäivän muutos on "heidän valtansa merkki". Heillä on siis valta muuttaa Jumalan kymmenen käskyn lakia. Onko näin? Ihminenkö voi muuttaa sen, minkä Jumala on omalla sormellaan kirjoittanut kivitauluun.

        Näin ei ole. Hautakivessäkin virhe korjataan siten, että kivi hiotaan uudelleen tekijän toimesta, ei tilaajan. Jumala voi itse muuttaa käskynsä, mutta miksi hän näin tekisi. Hänen lakinsa on edelleen voimassa, koska se on hänen valtakuntansa laki. Se on myöskin tulevan Jumalan valtakunnan laki, koska Jes. 66:23 kirjoittaa: "Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Ellet sitä täällä opi, et ole sovelias Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Näin se vain on.

        Danielin kirjassa voi olla futuuri, mutta nyt elämme sitä aikaa, että kaikki on jo tapahtunut. Huomaa, että vuonna 321 keisari Konstantin muutti sunnuntain yleiseksi pyhäpäiväksi. n. 500-luvulla kiellettiin sapatin pyhittäminen kokonaan ja sunnuntai oli ainoa lepopäivä. Ajat kuluvat, ja muutokset ovat tapahtuneet juuri niin kuin Sirkka-Iita kirjoitti.

        Mieti ja opi, koska nyt on aika tehdä valinta Jumalan puolelle.


      • totean näin. kirjoitti:

        Sanon, että porton suu puhuu. Vapaus on selitellä, mutta syvin Jumalan tahdon päämäärä ei ole tuonnäköinen sanoitus, mitä edustat suusi tunnustuksella.

        Lain alla elää ihminen, joka rikkoo Jumalan lain.

        Lain vapauden alla elää Pyhässä Hengessä Jumalan tahdon mukaan, koska Kristuksessa ovat vapaat synnistä, ts. laittomuudesta.

        Me olemme matkalla aikaan, jossa ei saa puhua Jumalan laista, eli synnistä.

        Esiintymisesi juuri myötäelää ja silittää myötäkarvaan pimeyttä, että laittomuus lisääntyy ja kylmenee useimpien rakkaus.

        Kun kulkisit Karitsan askeleissa, et puhuisi tuollaisia asioita.

        "Me olemme matkalla aikaan, jossa ei saa puhua Jumalan laista, eli synnistä"
        _____________________

        Ymmärrätköhän sinä "totean näin" mitä edes puhut... Tuskinpa sanoistasi päätellen...


        Vrt. Gal:3:22" Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."


      • anelmass kirjoitti:

        Eikö muutos ole mielestäsi tapahtunut? Minun mielestäni on, koska suurin osa ihmisistä viettää juuri katolisen kirkon muuttamaa sunnuntaita. Pieni jäännös, kuten me adventistit, vietämme alkuperäistä sapattia, josta Jumala sanoo laissaan: Muista sapatin päivää, että sen pyhittäisit. Englanniksi: Remember the Sabbath day by keeping it holy, tai Remember the Sabbath day, to keep it holy.

        Sinähän nyt outo olet, kun historiaa meinaat omaan korvasyyhyysi vääristellä. Jopa katolinen kirkko sanoo, että lepopäivän muutos on "heidän valtansa merkki". Heillä on siis valta muuttaa Jumalan kymmenen käskyn lakia. Onko näin? Ihminenkö voi muuttaa sen, minkä Jumala on omalla sormellaan kirjoittanut kivitauluun.

        Näin ei ole. Hautakivessäkin virhe korjataan siten, että kivi hiotaan uudelleen tekijän toimesta, ei tilaajan. Jumala voi itse muuttaa käskynsä, mutta miksi hän näin tekisi. Hänen lakinsa on edelleen voimassa, koska se on hänen valtakuntansa laki. Se on myöskin tulevan Jumalan valtakunnan laki, koska Jes. 66:23 kirjoittaa: "Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Ellet sitä täällä opi, et ole sovelias Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Näin se vain on.

        Danielin kirjassa voi olla futuuri, mutta nyt elämme sitä aikaa, että kaikki on jo tapahtunut. Huomaa, että vuonna 321 keisari Konstantin muutti sunnuntain yleiseksi pyhäpäiväksi. n. 500-luvulla kiellettiin sapatin pyhittäminen kokonaan ja sunnuntai oli ainoa lepopäivä. Ajat kuluvat, ja muutokset ovat tapahtuneet juuri niin kuin Sirkka-Iita kirjoitti.

        Mieti ja opi, koska nyt on aika tehdä valinta Jumalan puolelle.

        Sinäkin "anellmass" olet kanssa niin "pakkotoistettu" ettei mitään rajaa ja "putkinäkö" ei näe kuin omat pienet ympyrät omasta pienestä adventismisesta näkökulmasta katsoen...

        Tyypillistä "lahkolaisuutta" !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Sinäkin "anellmass" olet kanssa niin "pakkotoistettu" ettei mitään rajaa ja "putkinäkö" ei näe kuin omat pienet ympyrät omasta pienestä adventismisesta näkökulmasta katsoen...

        Tyypillistä "lahkolaisuutta" !

        Vrt. 2 Kor 6:11 Suumme on auennut puhumaan teille, korinttolaiset, sydämemme on avartunut.
        6:12 Ei ole teillä ahdasta meidän sydämessämme, mutta ahdas on teidän oma sydämenne.
        6:13 Antakaa verta verrasta-puhun kuin lapsilleni-avartukaa tekin.


      • menisikö perille.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        "Me olemme matkalla aikaan, jossa ei saa puhua Jumalan laista, eli synnistä"
        _____________________

        Ymmärrätköhän sinä "totean näin" mitä edes puhut... Tuskinpa sanoistasi päätellen...


        Vrt. Gal:3:22" Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."

        Taas hyppäsit aiheesta.

        Kertaan, tulemme aikaan, ettei saa puhua synnistä.
        Mitä on synti, on Jumalan lain rikkomista.

        Siis mutta käytän paikkaasi selvittämään asiaa.

        Tuota kasvattajan tehtävää ei tuleva aika kärsi kuunnella. Se kielletään.

        Menisikö näin paremmin ajatukseen.

        "Kuten huomaat, kun Jumalan Sanaa kohdistaa kuulijaan, joka ei taivu Hänen tahtonsa alle, kuuluu vastaus. "kiitos tuomiostasi"! Sanahan sen tuomitsee.

        Kenen leirissä seisot.

        Etkö varoita kirkkoasi siitä, että siunaavat samaa sukupuolta olevia liittoja.

        Jumalalle asia on kauhistus. Edustaako kirkko näinollen Jumalan tahtoa ja suuntaa.??

        Ei. Siksi se on haureuden suhteessa epäjumalaan ja näin ollen julistautuessaan valmiuttaan siunata syntiä, se ei edusta muutakuin pakanuutta.
        Ekumenia on samasssa liemessä.

        "matkassako" mukana?

        Minkä viikunapuun alla vietät aikasi?


      • ei muuta.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt. 2 Kor 6:11 Suumme on auennut puhumaan teille, korinttolaiset, sydämemme on avartunut.
        6:12 Ei ole teillä ahdasta meidän sydämessämme, mutta ahdas on teidän oma sydämenne.
        6:13 Antakaa verta verrasta-puhun kuin lapsilleni-avartukaa tekin.

        Porttouspuhetta. Avautukaan pakanuuteen, avutukaa epäjumaluuteen on kopittelijan sanoma.


      • totuutta kehiin.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        TÄTÄ ON EKUMENIA JA "EKKLESIA" = JUMALAN SEURAKUNTA ILMAN KIRKOLLISIA RAJOJA !

        Joh 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.

        13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Taas tätä pakanuutta. "rakastakaa, rakastakaa, vaikka synti rehottaa keskuudessanne, rakastakaa syntiä.

        Kristuksessa olevat, jotka vaeltavat Jumalan Hengessä, Hänentahdossaan, heille rakkaus on keskinäinen.
        Ei Jeesuskaan rakastanut tätä maailmaan ei kumartanut sitä, eikä aikonut edes rukoilla sen puolesta.

        Mutta, hän rakastaa syntistä, joka "kuulee" hänen äänensä ja tekee niin.

        Siinä se siemen on oikein pelkistettynä.

        kopittelijan ekumeniarakastaminen on syntiä sinne ja syntiä tänne ja suuri Amen siihen keskelle.

        Voi, mikä harhanlevittäjä. Sanon suurta uskonnollisuutta ja sanoja.


      • menisikö perille. kirjoitti:

        Taas hyppäsit aiheesta.

        Kertaan, tulemme aikaan, ettei saa puhua synnistä.
        Mitä on synti, on Jumalan lain rikkomista.

        Siis mutta käytän paikkaasi selvittämään asiaa.

        Tuota kasvattajan tehtävää ei tuleva aika kärsi kuunnella. Se kielletään.

        Menisikö näin paremmin ajatukseen.

        "Kuten huomaat, kun Jumalan Sanaa kohdistaa kuulijaan, joka ei taivu Hänen tahtonsa alle, kuuluu vastaus. "kiitos tuomiostasi"! Sanahan sen tuomitsee.

        Kenen leirissä seisot.

        Etkö varoita kirkkoasi siitä, että siunaavat samaa sukupuolta olevia liittoja.

        Jumalalle asia on kauhistus. Edustaako kirkko näinollen Jumalan tahtoa ja suuntaa.??

        Ei. Siksi se on haureuden suhteessa epäjumalaan ja näin ollen julistautuessaan valmiuttaan siunata syntiä, se ei edusta muutakuin pakanuutta.
        Ekumenia on samasssa liemessä.

        "matkassako" mukana?

        Minkä viikunapuun alla vietät aikasi?

        Minä en silti tuomitse sinua vaikka et ymmärräkään vielä mistään mitään... mutta ehkä asiat sinullekin vielä valkenee ja pääset sieltä "puskastasi" pois Kristuksen Valkeuteen ja Valoon tuomaan leiviskäsi esiin ! :)


      • kerettiläinen
        sokeutta harhaa. kirjoitti:

        Tämän Ilmestyskirjan petovallan viimeisessäkin vaiheessa tulee Baabelin uskonnon portto ohjailemaan imperiumin kohtaloita. Hyvin monet profeetallisen sanan selittäjät ovat sillä kannalla, että lopun ajan porttokirkko tulee nousemaan ekumenian pohjalta. Samanaikaisesti, kun Herra asettaa seurakuntansa ennalleen Pyhässä Hengessä yhdeksi Messiaan ruumiiksi, tekee valkeuden enkeliksi tekeytyvä sielunviholli­nen eksyttävän valhejäljitelmän, kirkkojen ykseyden, maailmankirkon, ekumenian pohjalta. Monet lopun ajassa tulevat eksymään saatanan petokseen, kuvitellen tuon ekumeenisen maailman­kir­kon olevan vastaus Jeshuan rukouk­seen, että Hänen omansa olisivat yhtä, mutta se on itseasiassa antikristillinen hirviö, joka saatuaan vallan yhdessä maallisen petovallan kanssa, tulee vainoamaan todellisia Jumalan lapsia, jotka eivät suostu Baabelin porton vallan alle (Mat.24:3-5, 9-13, 23-25; 2.Kor.11:1-4, 13-15).


        Adventistejakin yritetään ajaa maailmankirkkojen / kristittyhapatteeseen, sunnuntai ym. kuin Turusen pyssyyn. Kopittelijakin on hakenut ruutia ja yrittää olan takaa hapattaa ihmisoppeihin, eli liihin, minkä alttarilla kumartelee pakanauskoaan.

        Näin se vaan kopittelija pelisi menee ja yrität pallojas upottaa tälläkin kentällä.

        Harha, pimeys, se on sokeutta.

        Hyvä, että joku muukin kirjoittaa tästä ekumeenisesta eksytyksestä...kirjoitustyylistä päätellen kuitenkin ei-adventisti... Tein kerran aloituksen ekumeniasta tälle palstalle, mutta se ei saanut juuri mitään vastakaikua. Outoa sikäli, kun ajatellaan, että nimenomaan adventistit väittävät olevansa se lopunajan jäännöskansa, joka julistaa kolmen enkelin sanomaa, joka on mielestäni juuri varoitussanoma ekumeniasta. Miksi siitä ei sitten haluta keskustella adventistien omalla palstalla, kun sen pitäisi nimenomaan olla juuri heidän lopunajan tehtävänsä julistaa tätä sanomaa? Osaisiko tai haluaisiko joku vastata tähän kysymykseeni?


      • kerettiläinen
        ajan muutos. hapate kirjoitti:

        Konstantinuksen julistuksen seurauksena kristinuskosta tuli yhtäkkiä suosittu. Konstan­tinus itse, vaikka näyttelikin kristittyä, pysyi historiallisten lähteiden mukaan kuolemaansa saakka salaisesti auringonjumalan palvelijana, niinkuin suuri osa roomalai­sia olikin siihen tottunut Baabelin uskonnon pohjalta. Jotta pakanalliset roomalaiset saataisiin hyväksy­mään uusi voimallinen kristinusko, tehtiin kompromissejä raamatullisen opetuksen ja Baabelin uskonnon välillä. Semiramis-Tammus-kultin tilalle tehtiin neitsyt-Maria-Jeesus-lapsi-kultti. Mariasta tehtiin taivaan kuningatar ja jumalatar, jota alettiin rukoilla ja palvoa pelastuksen ja rukousvastausten välittäjänä ihmisten ja Jumalan välillä. Toinen käsky: "Älä tee Jumalan kuvaa", poistettiin käytöstä ja niin tie avautui Marian, muiden pyhimys­ten kuvien ja ikonien palvonnalle. Jotta käskyjen määrä pysyisi samana, halkaistiin kymmenes käsky, himoitsemiskäsky, kahteen osaan. Raamatulli­sen lepopäi­vän, sapatin, tilalle, otettiin Konstantinuksen julistuksella auringonpäivä eli sunnun­tai, kun hän määräsi "kunnianar­voisen auringonpäivän (sunnuntain)” kaikkien kaupunki­laisten ja käsityöläis­ten lepopäi­väksi 321 jKr.. Alkuseurakunta ja Lähi-Idän uskovaiset olivat viettäneet pääsiäistä yhdessä juutalaisten kanssa Tooran määräysten mukaan Nisan-kuun 14. päivänä, mutta Konstantinuksen kutsumassa Nikean kirkollisko­kouksessa 325 jKr. se muutettiin kevätpäiväntasausta seuraavan täydenkuun jälkeiseen sunnuntai­hin, jossa se on tänäkin päivänä valtaosassa kristikuntaa roomalaisen käytännön mukaisesti.

        >>>Toinen käsky: "Älä tee Jumalan kuvaa", poistettiin käytöstä ja niin tie avautui Marian, muiden pyhimys­ten kuvien ja ikonien palvonnalle. Jotta käskyjen määrä pysyisi samana, halkaistiin kymmenes käsky,


      • hyvä kun lähti

        Tervemenoa ja hyvää päivänjatkoa!


      • faktat
        anelmass kirjoitti:

        Eikö muutos ole mielestäsi tapahtunut? Minun mielestäni on, koska suurin osa ihmisistä viettää juuri katolisen kirkon muuttamaa sunnuntaita. Pieni jäännös, kuten me adventistit, vietämme alkuperäistä sapattia, josta Jumala sanoo laissaan: Muista sapatin päivää, että sen pyhittäisit. Englanniksi: Remember the Sabbath day by keeping it holy, tai Remember the Sabbath day, to keep it holy.

        Sinähän nyt outo olet, kun historiaa meinaat omaan korvasyyhyysi vääristellä. Jopa katolinen kirkko sanoo, että lepopäivän muutos on "heidän valtansa merkki". Heillä on siis valta muuttaa Jumalan kymmenen käskyn lakia. Onko näin? Ihminenkö voi muuttaa sen, minkä Jumala on omalla sormellaan kirjoittanut kivitauluun.

        Näin ei ole. Hautakivessäkin virhe korjataan siten, että kivi hiotaan uudelleen tekijän toimesta, ei tilaajan. Jumala voi itse muuttaa käskynsä, mutta miksi hän näin tekisi. Hänen lakinsa on edelleen voimassa, koska se on hänen valtakuntansa laki. Se on myöskin tulevan Jumalan valtakunnan laki, koska Jes. 66:23 kirjoittaa: "Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Ellet sitä täällä opi, et ole sovelias Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Näin se vain on.

        Danielin kirjassa voi olla futuuri, mutta nyt elämme sitä aikaa, että kaikki on jo tapahtunut. Huomaa, että vuonna 321 keisari Konstantin muutti sunnuntain yleiseksi pyhäpäiväksi. n. 500-luvulla kiellettiin sapatin pyhittäminen kokonaan ja sunnuntai oli ainoa lepopäivä. Ajat kuluvat, ja muutokset ovat tapahtuneet juuri niin kuin Sirkka-Iita kirjoitti.

        Mieti ja opi, koska nyt on aika tehdä valinta Jumalan puolelle.

        "viettää juuri katolisen kirkon muuttamaa sunnuntaita."

        Jo apostolien aikana kristityt kokoontuivat ehtoolliselle Herran päivänä eli sunnuntaina. Muulloin tavalliset pakanakristityt työskentelivät, koska heillä ei ollut vielä mitään viikoittaisia vapaapäiviä, toisin kuin juutalaisilla.

        Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen ensimmäistä kertaa, kun he olivat koolla ”viikon ensimmäisenä” päivänä (Joh. 20:19). Heti ”viikon kuluttua” sunnuntaina Jeesus ilmestyi myös epäilevälle Tuomakselle (Joh. 20:26). Pyhän Hengen vuodatus eli helluntai oli myös sunnuntai. Apostolien teoissa kerrotaan: ”Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.” (Ap.t. 20:7)


      • hämäystä
        faktat kirjoitti:

        "viettää juuri katolisen kirkon muuttamaa sunnuntaita."

        Jo apostolien aikana kristityt kokoontuivat ehtoolliselle Herran päivänä eli sunnuntaina. Muulloin tavalliset pakanakristityt työskentelivät, koska heillä ei ollut vielä mitään viikoittaisia vapaapäiviä, toisin kuin juutalaisilla.

        Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen ensimmäistä kertaa, kun he olivat koolla ”viikon ensimmäisenä” päivänä (Joh. 20:19). Heti ”viikon kuluttua” sunnuntaina Jeesus ilmestyi myös epäilevälle Tuomakselle (Joh. 20:26). Pyhän Hengen vuodatus eli helluntai oli myös sunnuntai. Apostolien teoissa kerrotaan: ”Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.” (Ap.t. 20:7)

        Ja nuo asiayhteydestään irrroitetut tekstinpuolikkaat eivät todista yhtään mitään, niillä on turha hämätä Raamattunsa tuntevia uskovia.


      • muistetaanko tämä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Minä en silti tuomitse sinua vaikka et ymmärräkään vielä mistään mitään... mutta ehkä asiat sinullekin vielä valkenee ja pääset sieltä "puskastasi" pois Kristuksen Valkeuteen ja Valoon tuomaan leiviskäsi esiin ! :)

        Siis, ei kyse ole ihmisen tuomitsemisesta ihmiseen, eli tämän vaakatason tekojen mittaa, älä näin käsitä.

        Vaan käsitä se, että kyse on Sanan meihin kohdistavasta tuomiosta, eli ylhäältä käsitettynä. Ylhäältä alaspäin, koska perille ei pääse mitään epäpyhää.

        Siksi sinulle kopittelija on sanottava, että tekisit parannuksen Ylöspäin, etkä kiistäisi Jumalan tahtoa. Se on Pyhä ja se Pyhyys ja Sana on tuomarimme.
        Sinun ja minun.
        Se, että julistellaan vaan armoa ja lopsitaan syntien anteeksiantoa olkapäille, se ei tarkoita, että olisimme Herran opetuslapsia ja Karitsan askelissa.
        Muotomenoissa ja ihmisopeissa, sekä hapatteissa voidaan olla vaikka kuinka hurskaan näköisiä, kuten juutalaiset aikoinaan. Mutta tekivät omine tekoineen tyhjäksi Jumalan lain. Sitä se kopittelija on.
        Ja jos tämän ymmärrät, käsität sen, että pyrkimys on saada harhassa oleva siihen todelliseen parannukseen, ettei hän kumartelisi ihmisen rakentamissa alttareiden kiemuroissa.
        Kun sinä katselet ihmisten aikaansaannoksia, siis alttareita ja Jumalan Sana kohdistuu siihen, että alttarisi on ihmisen käden työkaluilla rakennettu, huudat, että "tuomitset".

        Henkilökohtaisesti olen vuosikymmenten varjossa niin uitettu ihmisoppien keskellä, ja kirkkohapatteiden aatevesissä, että se oli suuri Jumalan työ Pyhän Henkensä kautta, että pääsin pois. Silloin kun synnyit, jo katselin näitä hapatteita.
        Silloin kun lähdit kouluun, Jumala näytti, kuinka eräs suuri herätysliike astuu muotomenojen kautta maailmallisuuteen. Et tiedä, kuinka sen kohdatessani, itkin, meinaan sen näyn saatuani. Vasta vuosikymmen jälkeenpäin tuo kirkkokunta menee niissä syövereissä.

        Tuossa kun olen keskustellut uskovain kanssa, jotka tekevät totuudessa matkaa, niin saa nähdä, koska Jeesuksen paluun ajassa tapahtuu tämä herätys, jossa palataan alkulähteille, ketkä palaa tämän Karitsan jalanjäljille. Mutta saa nähdä.
        Tuossa kesällä kastoin veden äärellä erään luterilaisen kirkon työntekijän.
        Hänet Herra oli herättänyt. mm. sapatti, oli hänelle valjennut jo vuosia sitten.
        Eli näitä uskollisia syntyy Jumalan työnä. Heitä on jopa useampi srk. mutta lukua emme pidä. Taivaan kirjat pitävät siitä huolta.
        Mutta, lähde sinäkin hapate Baabeleista ulos, se kahlitsee, ihmisten käsitteillä.
        Luemme sanaa, kokoonnumme, mutta tee sinä ratkaisu, niin saat todellisen elämän. Jokainen tekee henkilökohtaisen ratkaisunsa, vaeltaa henkilökohtaisesti päivittäin Sanan mukaan, lähtevät rukouksessa kammioistaan Pyhän Hengen voimasta päivän askareisiin. Jokainen edustaa Kristuksen ruumista tässä ajassa.
        Jumalan tahto sydämessä, armonalttari, Hengen armolahjat, jne.
        Muttei ekumeniaa, tehköön kukin mitä tekee, muttei hapatetta tarvita yhteyttä luomaan, vaan Golgatan veri se yhdistää elämänleipänä. Jumala kutsuu, Hän Pyhittää erottaa työtään varten. Jumalan valtakunnassa on Hänen tahtonsa, Pyhänsä ja Herran pöytä. Siinä rakentuen odotamme Hänen paluutaan.
        Se on tärkeintä, että Jumalan työnä on nimi taivaan kirjoissa. Että siellä tunnetaan ja ketkä ajassa tuntevat, kiittävät Herraa. Jaetaan mitä jaettavissa on. Syödään, mitä syötävänä on. Puetaan, mitä kaapissa on. Kaikki on Herran.
        Mutta, todeten Sana on meidän tuomitsijamme, ja katsotaan sitä, että vanhurskautemme ei olisi kuten fariseuksilla ja kirjanoppineilla, ilman rakkautta, joka on Jumalan tahdon päämäärä.
        Ei tämän enempiä, tee tiliä Isälle, Sanalle, Hengelle, Jeesukselle. So. Jumalan valtakunta, sekä Pyhyys.


      • noin se vain ei ole
        anelmass kirjoitti:

        Eikö muutos ole mielestäsi tapahtunut? Minun mielestäni on, koska suurin osa ihmisistä viettää juuri katolisen kirkon muuttamaa sunnuntaita. Pieni jäännös, kuten me adventistit, vietämme alkuperäistä sapattia, josta Jumala sanoo laissaan: Muista sapatin päivää, että sen pyhittäisit. Englanniksi: Remember the Sabbath day by keeping it holy, tai Remember the Sabbath day, to keep it holy.

        Sinähän nyt outo olet, kun historiaa meinaat omaan korvasyyhyysi vääristellä. Jopa katolinen kirkko sanoo, että lepopäivän muutos on "heidän valtansa merkki". Heillä on siis valta muuttaa Jumalan kymmenen käskyn lakia. Onko näin? Ihminenkö voi muuttaa sen, minkä Jumala on omalla sormellaan kirjoittanut kivitauluun.

        Näin ei ole. Hautakivessäkin virhe korjataan siten, että kivi hiotaan uudelleen tekijän toimesta, ei tilaajan. Jumala voi itse muuttaa käskynsä, mutta miksi hän näin tekisi. Hänen lakinsa on edelleen voimassa, koska se on hänen valtakuntansa laki. Se on myöskin tulevan Jumalan valtakunnan laki, koska Jes. 66:23 kirjoittaa: "Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Ellet sitä täällä opi, et ole sovelias Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Näin se vain on.

        Danielin kirjassa voi olla futuuri, mutta nyt elämme sitä aikaa, että kaikki on jo tapahtunut. Huomaa, että vuonna 321 keisari Konstantin muutti sunnuntain yleiseksi pyhäpäiväksi. n. 500-luvulla kiellettiin sapatin pyhittäminen kokonaan ja sunnuntai oli ainoa lepopäivä. Ajat kuluvat, ja muutokset ovat tapahtuneet juuri niin kuin Sirkka-Iita kirjoitti.

        Mieti ja opi, koska nyt on aika tehdä valinta Jumalan puolelle.

        "Se on myöskin tulevan Jumalan valtakunnan laki, koska Jes. 66:23 kirjoittaa: "Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." Ellet sitä täällä opi, et ole sovelias Jumalan valtakunnan asukkaaksi. Näin se vain on."

        Noin se nyt ei vain ole. Tuossa on käännösvirhe.
        Jesaja 66:22, 23: "niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, niin pysyvät teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina kaikki ihmiset tulevat ja kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra".

        Jesajan kohta on käännetty väärin. Oikea käännös on tällainen:

        Jesaja 66:

        23 "And it shall be from new moon to new moon And from sabbath to sabbath, All mankind will come to bow down before Me," says the LORD. Isaih 66, New American Standard Bible

        "..uudesta kuusta uuteen kuuhun ja sapatista sapattiin..."

        Tämä ei tarkoita noita päiviä, vaan koko ajan, jatkuvasti. Samalla tavoin sanomme "viikosta toiseen", siis jatkuvasti

        Voit tarkistaa asian alkukielisestä Raamatusta.


      • faktat kirjoitti:

        "viettää juuri katolisen kirkon muuttamaa sunnuntaita."

        Jo apostolien aikana kristityt kokoontuivat ehtoolliselle Herran päivänä eli sunnuntaina. Muulloin tavalliset pakanakristityt työskentelivät, koska heillä ei ollut vielä mitään viikoittaisia vapaapäiviä, toisin kuin juutalaisilla.

        Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen ensimmäistä kertaa, kun he olivat koolla ”viikon ensimmäisenä” päivänä (Joh. 20:19). Heti ”viikon kuluttua” sunnuntaina Jeesus ilmestyi myös epäilevälle Tuomakselle (Joh. 20:26). Pyhän Hengen vuodatus eli helluntai oli myös sunnuntai. Apostolien teoissa kerrotaan: ”Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää.” (Ap.t. 20:7)

        Etkö voi laittaa jakeita näkyviin kokonaan?

        Johannes 20:19: Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, JUUTALAISTEN PELOSTA, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: ”Rauha teille!”

        Opetuslapset olivat lukittujen ovien takana juutalaisten pelosta, eli heillä ei ehkä kovin reipas ylistyskokous ollut menossa?

        Ap.t.20:7: Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.

        "Sapatin mentyä, viikon ensimmäisenä päivänä, kokoonnuimme murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka".(The New English Bible kääntää ajankohdan: lauantai-iltana).


        Historioitsija Augustus Neander:"kenties apostolin lähestyvä lähtö kokosi pienen seurakunnan veljelliselle jäähyväisaterialle, joka yhteydessä apostoli piti viimeisen puheensa, vaikka kyseessä ei ollutkaan erityinen sunnuntain jumalanpalvelus".(The History of the Christian Religion and Church s.337)

        Joh.20:26 Viikon kuluttua Jeesuksen opetuslapset olivat taas koolla, ja Tuomas oli toisten joukossa. Ovet olivat lukossa, mutta yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"

        Eli taas ollaan "koolla" lukittujen ovien takana....

        Raamattu ei myös anna tukea sille, että Pyhän Hengen vuodatus olisi muuttanut tai kumonnut lain tai tehnyt sunnuntain pyhäpäiväksi.

        Tätä jaetta et laittanut, mutta jotkut sunnuntain pyhittäjät tähän jakeeseen vetoaan sunnuntain viettämistään:

        1 Kor.16:2: Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräystä tehtäisi vasta minun tultuani.

        Paavali kehoitta laittamaan sunnuntaisin KOTONAAN rahaa talteen, kyseessä ei ollut mikään kirkossa kerättävä kolehti.


      • huhhuh1
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Samaa spekulaatiomantraa jota kuuluu adventistien piirissä joka paikassa ja se on kyllä hyvin "pakkosyötetty" adventistien päähän niin etteivät he osaa edes ajatella eri tavalla !

        Mutta muutenkin jos elää vielä "lain alla" niin ei silloin kyllä ihminen ymmärrä mitään muutakaan mitä raamatussa todella opetetaan !

        "..mantraa.."

        kuin matraa suoltavat syyttäjäsi! Vanhat ja uudet liitot menevät sekaisin ja jokaisella Raamatun lauseella on sama kirjaimellinen painoarvo, olkoon kyse runoudesta, näystä tai historiallisesta faktasta.

        Kirkkohistoriaa ei lueta tavanomaisista yleisesti hyväksytyistä kirjoista, vaan aina kopiodaan noita samoja koulujakäymättömän Ellenin lapsellisuuksia.

        Kaikki heidän ulkopuolellaan ovat vain portto ja porton tyttäret - keskustele siinä sitten.


      • väkijoukossa
        huhhuh1 kirjoitti:

        "..mantraa.."

        kuin matraa suoltavat syyttäjäsi! Vanhat ja uudet liitot menevät sekaisin ja jokaisella Raamatun lauseella on sama kirjaimellinen painoarvo, olkoon kyse runoudesta, näystä tai historiallisesta faktasta.

        Kirkkohistoriaa ei lueta tavanomaisista yleisesti hyväksytyistä kirjoista, vaan aina kopiodaan noita samoja koulujakäymättömän Ellenin lapsellisuuksia.

        Kaikki heidän ulkopuolellaan ovat vain portto ja porton tyttäret - keskustele siinä sitten.

        Ilm. 17:15
        Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Biblia 1776 ei myöskään seuraa ALKUKIELTÄ ! ja sanoo
        " rohkenee ajat ja lain muuttaa "

        MEIDÄN KUULUU KUITENKIN SEURATA ALKUKIELTÄ JA TEHDÄ KÄÄNNÖKSET SIELTÄ KÄSIN ! MUU KÄÄNTÄMINEN ON VÄÄRISTELYÄ JA KORVASYYHYTEOLOGIAA !

        Pyrkimys tai aikomus tai ajatella tehdä jotain ei tarkoita että onnistuisi siinä !

        SAPATTILAISET VAAN HALUAVAT OPETTAA TÄTÄ KORVASYYHYYNSÄ NÄIN !

        Joskus on Kopittelija007 väärässä vain sen tähden että hän ei ymmärrä Raamattua .. vaan kääntää sitä kirkkonsa opetuksiin.

        Jos ymmärtäisit mitä Jumalan lki on (siis mitä lailla tarkoitetaan ) niin et kirjoittelisi noita suuri suisia kirjoituksiasi.

        Jumalan laki on muuttumaton - se ei siis ole mikään kokoelma käskyjä vaan iankaikkisen elämän laki. Vain lain ne jotka pitävät lain elämässään voivat saada iankaikkisen elämän. SE on syy miksi Jumala lähetti poikansa (lain pitäjän) lunastamaan meidät tästä synnin orjuudesta.

        Joa nyt jaksat ajatella (ILMAN että siitä tulee taas arvovaltakysymys sinulle) - niin voiko Jumalan lakia muuttaa? Mieti rauhassa hetki ennen kuin alat kinaamaan..

        Sillä totuushan että jumalan lakia EI kukaan koskaan voi todella muuttaa .. ymmärrätkö? ... Jumalan laki on totuus ja totuutta ei voi muuttaa - se joka sen muuttaa vain valehtelee ja pettää ja hylkää sen mitä oikea laki sanoo - ja kukaan ei koskaan voi muuttaa iankaikkisen elämän lakia ... mutta joku voi haluta muuttaa sitä .. ja niinhän Raamattukin oikeastaan sen kertoo.. jos ajattelet hetken .. jos ylpeytesi ja halusi olla aina oikeassa antaa periksi ... mitä epäilen (toivottavasti olen väärässä) ..

        Joka tapauksessa: Raamattu on ja pysyy, kysymys on vain kuka sen ymmärtää..

        alex


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        "Me olemme matkalla aikaan, jossa ei saa puhua Jumalan laista, eli synnistä"
        _____________________

        Ymmärrätköhän sinä "totean näin" mitä edes puhut... Tuskinpa sanoistasi päätellen...


        Vrt. Gal:3:22" Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.
        3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
        3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
        3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."

        Valitan Kopittelija007 - se olet sinä joka et nyt ihan ymmärrä - vaikka selitätkin - Mietihän taas hetki .. Mitä synti on? Juu synti on laittomuutta - Jumalan lain rikkomista ja sen seurauksena ihminen kuolee ... Vain lain pitäjä voi elää iankaikkisesti .. ei koskaan lain rikkoja .. vain totuudessa on iankaikkista elämää..

        Vrt. Gal:3:22" Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.

        Mihin sinä uskot - kun uskot .. ? Että lakia ei enää ole ?? Että Jumala olisi poistanut iankaikkisen elämän lain ???

        Ei Jumalan lakia voi poistaa - Jumalan laki on totuus .. poista se elämästäsi niin olet kuoleman oma.. Ei tietenkään .. ei totuutta voi poistaa koskaan ..

        Siis mitä usko Jeesukseen tarkoittaa ? Että Jeesus oli olemassa ?? Niinkö ??
        No EI TIETENKÄÄN ..

        Vaan että Jeesus piti Jumalan iankaikkisen lain ja oli lain pitäjänä osallinen iankaikkisesta elämästä .. SEN ELÄMÄN Jeesus antoi kuollessaan meidän edestämme.. Jeesus kuoli sen kuoleman mikä oikeutetusti olisi ollut meidän kuolemamme ...meidän syntisten tekojemme seurauksena .. Jeesus maksoi meidän syntivelkamme .. jotta me saisimme elää.. hankki meille armon Jumalan edessä. Ei kukaan toinen ihminen voisi maksaa meidän syntivelkaamme kuin Jeesus ... Tiedätkö MIKSI -- Juu, koska jokainen meistä on Jumalan iankaikkisen elämän lain rikkoja - siis syntinen ja kuoleman oma - Jeesus oli Jumalan lain pitäjä ja siksi osallinen iankaikkisesta elämästä - vain sellainen elämä voi toimia lunastuksena..

        Jumalan lakia ei kukaan koskaan voi poistaa..
        Herää jo unestasi ..

        alex


      • tiedon sanat
        Kopittelija007 kirjoitti:

        "Muuttunut on" kyselee: "No, onko sapatti "pyhäsi", minkä Jumala on Pyhittänyt.??

        Vai hapatteen mukanako kuljet.??
        ___________________________________

        Minulle on aivan sama käynkö kirkossa Lauantaina vai Sunnuntaina ja uskoni alussa kun kävin Lahden Advettikirkossa lauantaisin ja sunnuntaisin Luterilaisen kirkon ja Helluntalaisten tilaisuuksissa niin sanoinkin aina että on se hyvä kun voi käydä kirkossa molempina päivinä !

        ERI SEURAKUNNAT ON RIKKAUS JA MONIPUOLINEN RAVINTO ON HYVÄKSI !
        JOS OLISIN AINA OLLUT VAIN ADVENTISTIEN SAPATTIKOKOUKSISSA NIIN OLISIN JÄÄNYT MONESTA HYVÄSTÄ PAITSI !
        EROTTAUTUMINEN OMAKSI "PYHÄKSI JÄÄNNÖKSEKSI" EI OLE TERVETTÄ USKOA !

        Vrt Kol 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta,
        2:17 jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen.
        2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä
        turhaan paisuttama

        Gal 4:10 Te otatte vaarin päivistä ja kuukausista ja juhla-ajoista ja vuosista.
        4:11 Minä pelkään teidän tähtenne, että olen ehkä turhaan teistä vaivaa nähnyt.
        4:12 Tulkaa minun kaltaisikseni, koska minäkin olen tullut teidän kaltaiseksenne, veljet, minä pyydän sitä teiltä. Ette ole minua mitenkään loukanneet.

        Paavu pilkkasi luterilaisia ja hellareita sanomalla. ´T e sanotte olevanne Raamatussa, mutta pyhitätte meidän muuttamaamme lepopäuvää sunnuntaita, ja pidätte sitä pyhänä, vaikka siitä ei Raamatussa ole mitään käskyä´

        No, eipä todellakaan ole, Mutta luterilaiset, hellarit, Jehovat jne. ratsastavat pedolla Ilm 17. 7

        Ja peto hellareiden opin mukaan joutuu ratsastajien ja väärän profeetan kanssa tuleen t. b


      • tiedon sanat
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Samaa spekulaatiomantraa jota kuuluu adventistien piirissä joka paikassa ja se on kyllä hyvin "pakkosyötetty" adventistien päähän niin etteivät he osaa edes ajatella eri tavalla !

        Mutta muutenkin jos elää vielä "lain alla" niin ei silloin kyllä ihminen ymmärrä mitään muutakaan mitä raamatussa todella opetetaan !

        Heh,

        Kopittelija todistaa että hän ei elä lain kuuliaisuudessa, vaan laittomuudessa.

        Jos kututte hänet yökylään, sitokaa vaimonne jalkaanne kiinni, hän on tunnustanut nyt ettei noudata X tä käskyä.

        Kertoi muistaakseni , että käyttää reilusti viagraa


      • tiedon sanat kirjoitti:

        Heh,

        Kopittelija todistaa että hän ei elä lain kuuliaisuudessa, vaan laittomuudessa.

        Jos kututte hänet yökylään, sitokaa vaimonne jalkaanne kiinni, hän on tunnustanut nyt ettei noudata X tä käskyä.

        Kertoi muistaakseni , että käyttää reilusti viagraa

        Jaahas... Siinä me sitten seisottiin... Minä, Järki ja Se ! :D


      • Tekst. tykkittäjälle
        Kopittelija007 kirjoitti:

        TÄTÄ ON EKUMENIA JA "EKKLESIA" = JUMALAN SEURAKUNTA ILMAN KIRKOLLISIA RAJOJA !

        Joh 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.

        13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Kopittalijastahan se oikein LOISTAAKIN se lähimäisen rakkaus ;)))
        Esimerkillinen tapaus kertakaikkiaan, nimittäin "fariseuslaisesta".


    • Sirkka-Iitan jumala on väkevällä todistuksella pahainen päivän kyttääjä, kuin jokin taloyhtiön kiukkuinen vanhus, joka vahtii, että pesutupaa ei käytetä vääränä päivänä, eikä väärään kellonaikaan?

      No minusta sellainen jumala on Sirkka-Iitalle ihan sovelias jumala ja jokaiselle amerikkalaisten lahkojen kannatajille.

      Minusta jumalasta ei juuri pellenpää ja turhempaa voisi tehdä, kuin todistaa, että jumala on todellakin tuolla jossain kello kädessä ja kalenteri toisessa ja hän on kauhean huolissaan yhdestä halvatun päivästä.

      Etenkin kun kuka tahansa saa palvoa sitä kyttäävää pölvästiä aivan minä päivänä ja minä hetkenä haluaa.

      Mutta toki tällainen kyttäävä jumala on juuri sellainen jumala, jonka adventtikirkko ansaitsee.

      • erilaisia palikoita.

        Olet ymmärtänyt Jumalan lain ja tarkoituksen väärin.
        Eli rinnastan ajatuksesi Farisealaiseen uskomukseen.
        Samanlainen usko, mutta eri konteksissa.

        Hapate on tavalla taho toisella ihmisen luoma kuva ja päämäärä, eikä näin ollen se todellinen elämänsisältö.

        Mutta se, että haastetaan "sisälläolevat" kumartamaan hapatetta, se johtaa siihen, että Sanan miekka käy taisteluun. Vertaa asiaa siihen, kun Jeesus kasteensa jälkeen kohtasi juuri tämän hapatekuninkaan. Kumarra tätä, se on sinun.

        Mutta se Sana tulee surmaamaan hapatteen. Eli kirjoitettu on ja se on siinä.
        Siinä kirjoitusessa itsessään on se vapaus ja rakkaus.

        Kirjoitus vapauttaa synnin orjat, koska orja synnissä tekee parannuksen.
        eikä esim. harrasta "ihmiskauppaa" kohdaltaan ja tämä ihmiskaupan uhri onkin silloin vapaa. Häntä ei voi myydä, kun ei ole ostajaa.

        Tällainen palikka esimerkiksi. Siksi Jumalan Sana ja laki on päämäärältää rakkaus.
        Se vapauttaa. Niin orjuudesta, kuin orjuuden tekemisistä ja silloin ollaan vapaita.


      • bushmanni tuulettaa railakkaasti:
        // Minusta jumalasta ei juuri pellenpää ja turhempaa voisi tehdä, kuin todistaa, että jumala on todellakin tuolla jossain kello kädessä ja kalenteri toisessa ja hän on kauhean huolissaan yhdestä halvatun päivästä.
        Etenkin kun kuka tahansa saa palvoa sitä kyttäävää pölvästiä aivan minä päivänä ja minä hetkenä haluaa. //

        Ei todellakaan pidä tehdä Jumalasta jotain kellokallea tai kyttää. Bushmannin kommentit tässä ovat ihan aiheellisia. Ei oikea jumala myöskään ole kiitoksenkipeä, mutta onnellinen hän on niiden puolesta, jotka oman itsensä tähden ymmärtävät olla kiitolliset Jumalalle.


    • kuka missä

      23. Hän vastasi näin: "Neljäs peto on neljäs valtakunta, joka syntyy maan päälle, erilainen kuin kaikki muut valtakunnat. Se syö kaiken maan ja tallaa ja murskaa sen.
      24. Ja ne kymmenen sarvea ovat kymmenen kuningasta, jotka nousevat siitä valtakunnasta. Ja heidän jälkeensä nousee eräs muu, ja hän on erilainen kuin edelliset, ja hän kukistaa kolme kuningasta.
      25. Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä. Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.

      Sirkka-Iita,
      10 kuningasta nousee tuosta neljännestä valtakunnasta. Keitä he ovat?
      Kuka nousee heidän jälkeensä?
      Ketkä 3 kuningasta hän syö?
      Kuka on se, joka puhuu Jumalaa vastaan ja hävittää pyhiä?

      • pyhät ymmärtävät

        Korkeimman pyhät, jotka saavat valtakunnan, kyllä tietävät nämä salaisuudet, mutta " jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät." Dan.12:10


      • hauska salaseura
        pyhät ymmärtävät kirjoitti:

        Korkeimman pyhät, jotka saavat valtakunnan, kyllä tietävät nämä salaisuudet, mutta " jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät." Dan.12:10

        Minäkin ymmärrän kaikki Raamatun salaisuudet, mutta en kerro muille, koska se joka kysyy on täysin jumalaton ja minä pyhä.


      • kuka missä

        Odotan edelleen vastausta näihin kysymyksiin.


    • Kiitos Sirkka valaisevasta kirjoituksestasi. Löysin Kirjatoimen kustantaman Danielin kirjan vihkosen, "Mitä on tulossa?" vuodelta 1971. Siinä on tuon jakeen selitys laitettu seuraavasti:

      "Pieni sarvi hallitsisi "ajan, kaksi aikaa ja puoli aikaa". Ilmestyskirjan profetiat antavat avaimen tähän vertauskuvallisen ajanjakson ymmärtämiseen. Siellä sama ajanjakso "aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa" (Ilm. 12:14) samaistetaan 1260 päivään (jae 6). Tästä näemme, että "aika" vastaa 360 päivää. Vertauskuvallisessa profetiassa kukin päivä vastaa vuotta - "päivän kutakin vuotta kohti" (Hes. 4:5,6). Tämän mukaan pieni sarvi harjoittaisi 1260 vuoden ajan valtaansa Jumalan kansan ja Jumalan lain yli. Tämä ajanjakso alkoi vuonna 538, jolloin Belisarius karkotti itägoottien areiolaisen kuninkaan Roomasta ja näin antoi paaville vapaat kädet yhteiskunnallisen vallan harjoittamiseen. Tarkalleen 1260 vuotta myöhemmin, v. 1798, ranskalainen kenraali Berthier saapui Napoleonin määräyksestä Roomaan, julisti sen tasavallaksi ja otti paavin vangiksi. Näin päättyi paavillinen valtakausi. Ilmestyskirja kertoo myöhemmin tästä vallanmenetyksestä ja nimittää sitä "kuolinhaavaksi". Mutta Ilmestyskirjan mukaan tämä haava "parantuisi" ja koko maailma seuraisi hämmästyneenä Rooman paluuta takaisin valtaan (Ilm.13:3). Näin siis 1260 vuotta merkitsevät vain Rooman pitkässä historiassa sitä valtakautta, jonka aikana Jumala salli tämän järjestelmän esittää periaatteitaan, toimintatapojaan ja tavoitteitaan. Tässä yhteydessä on korostettava sitä, että pieni sarvi kuvaa järjestelmää, kirkon ja valtion yhdistelmää, uskonnollista valtaa, joka käyttäisi yhteiskunnallista ja valtiollista valtaa tiettyjen uskomusten ja tapojen voimaansaattamiseen. Vaikka roomalaiskatollinen kirkko käytti tällaista yhteiskunnallista valtaa profetian ennustusten mukaisesti, se ei missään tapauksessa merkitse yksityisten katolilaisten tuomitsemista. Monet monet katolilaiset ovat seuranneet Kristusta parhaan ymmärryksensä mukaisesti ja osoittaneet todellista, harrasta uskollisuutta Kristusta ja hänen ristiään kohtaan. Mutta tämä järjestelmä täytti valtakautenaan mitä selvimmin Danielin 7. luvussa annetun profetian. Tämä kirkkovaltiojärjestelmä - kuten sitä edeltäneetkin vallat - epäonnistui yrityksissään yhdistää ihmiskunta valtiollisen voiman avulla. Ja juuri tämä on profetian keskeinen sanoma. Ihmisten yritykset rauhan luomiseen lainsäädäntötietä ovat tuomitut epäonnistumaan. Kristus haluaa valtakuntaansa vain niitä, jotka vapaaehtoisesti valitsevat sen kansalaisuuden".

      • kuka missä

        "Tämä ajanjakso alkoi vuonna 538, jolloin Belisarius karkotti itägoottien areiolaisen kuninkaan Roomasta ja näin antoi paaville vapaat kädet yhteiskunnallisen vallan harjoittamiseen. "

        Tällaiselle väitteelle on vaikea löytää mitään tukea historiasta. Vallan keskus oli tuolloin Itä-Roomassa jota hallitsi voimakas keisari Justinianus I:

        "Flavius Belisarius (kreik. Βελισάριος; noin 500 – maaliskuu 565) oli itäroomalainen sotapäällikkö. Hän oli tärkeässä osassa keisari Justinianus I:n kunnianhimoisessa suunnitelmassa vallata takaisin Länsi-Euroopasta alueet, jotka Rooman valtakunta oli menettänyt sata vuotta aikaisemmin.[4] Uransa aikana Belisarius taisteli persialaisia vastaan, esti Justinianuksen syöksemisen vallasta, valtasi osia Pohjois-Afrikasta ja Italian, ja kukisti Konstantinopolia uhkaavat hunnit.[5]" http://fi.wikipedia.org/wiki/Belisarius

        Areolaisten itägootien jaloissa Roomassa oli paavina ensin Silverius (alkaen v. 536). Belisarius pidätti hänet ja hän kärsi marttyyrikuoleman maanpaossa Ponzassa.. Seuraava paavi oli Vigilius (537 -555).

        "Hän oli korkea-arvoisesta roomalaisperheestä: isä oli konsuli, veli senaattori.[2] Hän nousi paaviksi Bysantin keisarinna Theodoran tuella, kun tämä halusi eroon edellisestä paavista Silveriuksesta. Vigiliuksen hallituskaudella gootit riehuivat Italiassa ja Vigilius aneli apua Bysantista, keisari Justinianus I:ltä. Harhaoppisuuden vastustaminen merkitsi tasapainoilua Origeneen oppien, nestorialaisuuden ja monofysitismin välillä." http://fi.wikipedia.org/wiki/Vigilius

        Kun tutkimme tilannetta Italiassa, joka oli vuositolkulla tätä itägoottien ja Bysantin alaista sotatannerta, on vuodessa 538 mahdotonta löytää mitään mikä merkitsisi paavien vapaan hallintavallan alkua. Maallinen hallitsija omine sotajoukkoineen on aina ollut hallitsevassa asemassa.

        "Theodahad ja Justinianuksen lähettiläät neuvottelivat Italian luovuttamisesta roomalaisille ja Belisariuksen käskettiin olla valmiina marssimaan Italiaan. Theodahad kuitenkin rikkoi sopimuksen ja Belisarius sai käskyn hyökätä Italiaan.[38] Napoli vallattiin 536 ja Rooma 9. joulukuuta samana vuonna. Gootit syrjäyttivät Theodahadin ja valitsivat uudeksi kuninkaakseen Vitigesin. Hän piiritti Rooman ja saartoi Belisariuksen kaupunkiin 5 000 miehen kanssa. Piiritys kesti yli vuoden, ja sen aikana Belisarius syrjäytti paavi Silveriuksen petturuuden vuoksi. Gootit vetäytyivät, kun roomalaiset olivat vallanneet Ariminumin (Rimini), ja uhkasivat Ravennaa. Belisarius ja hänen rinnalleen lähetetty Narses torjuivat goottien hyökkäyksen Ariminumiin, mutta heidän erimielisyytensä haittasivat sotatoimia. Gootit valtasivat Milanon ja tappoivat kaupungin miespuoliset asukkaat vuonna 539, eivätkä Belisarius ja Narses pystyneet riitojensa vuoksi estämään sitä. Narses kutsuttiin Belisariuksen pyynnöstä takaisin Konstantinopoliin, mutta Justinianuksen epäluottamus Belisariukseen hidasti tätä saavuttamasta lopullista voittoa gooteista.[39]

        Belisarius piiritti Ravennan joko vuoden 539 lopulla tai 540 alussa. Justinianus ehdotti nyt gooteille rauhaa ja olisi antanut heidän säilyttää oman valtakuntansa Pohjois-Italiassa, sillä hän olisi halunnut Itä-Rooman ja frankkien välille puskurivaltion, koska persialaiset olivat taas alkaneet vaivata itärajalla. Belisarius kuitenkin vastusti ehdotusta, sillä hän oli erittäin lähellä totaalista voittoa. Hän ei halunnut antaa kenellekään mahdollisuutta väittää, että olisi voinut helposti valloittaa koko goottivaltakunnan, jollei olisi ollut joko haluton tai kyvytön siihen.[40][41]

        Vitigesiin tyytymättömät gootit tarjosivat tässä vaiheessa Belisariukselle Länsi-Rooman keisarin titteliä. Belisarius ei halunnut virkaa, mutta uskoi voivansa manipuloida tilanteen edukseen. Hän teeskenteli ottavansa kruunun vastaan, mutta päästyään Ravennaan toukokuussa 540 hän vangitsi Vitigesin ja otti haltuunsa goottien valtion rahavarat. Persialaiset olivat saman vuoden maaliskuussa hyökänneet roomalaisten hallitsemaan Syyriaan, joten Justinianus kutsui Belisariuksen takaisin Konstantinopoliin. Tosin Justinianuksen motiivina saattoi olla myös epäluottamus Belisariukseen.[39] Kesällä 540 Belisarius nousi laivaan ja matkasi Konstantinopoliin, valmiina ottamaan osaa Persian sotaan.[40][41]
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Belisarius


    • tjokkeri

      Justinus marttyyri kirjoitti jo noin 150 jkr että me kristityt vietämme lepopäivää sapatin jälkeisenä kristuksen ylösnousemus päivänä kannattaa ottaa selvää löytyy kyllä netistä että ei kannata harhaa levittää


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Justinus Marttyyri, todistaa kristittyjen kokoontuvan sunnuntaina, ylösnousemuksen päivänä. Hänen kirjoituksestaan vuodelta 150 jKr. lainaus.




        ”But Sunday is the day on which we hold our common assembly, because it is the first day of the week and Jesus our saviour on the same day rose from the dead.” (First apology of Justin, Ch 68)



        http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/sunnuntain-historiallinen-alkupera-adventismi/

        Lainaus artikkelista:

        "Hyvin mielenkiintoisia ovat juutalaisten raamatunselityskokoelman Talmudin merkinnät, että Jeesus opetti seuraajiaan viettämään sunnuntaita jumalanpalvelus päivänään sapatin asemasta. Juutalaisille oppineille tämä oli tietysti harhaoppia.


        Abhodah Zarah, 6a, sanotaan:


        ”He is called a Christian who follows the false teachings of that man, who taught them to celebrate the feast on the first day of the Sabbath, that is, to worship on the first day after the Sabbath”.



        Abhodah Zarah (6a) sanotaan samoin Jeesuksen opettaneen pitämään viikon ensimmäistä päivää jumalanpalveluspäivänä:


        ”A Nazarene is one who follows the false teachings of that man who taught them to worship on the first day of the Sabbath.


        http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/sunnuntain-historiallinen-alkupera-adventismi/


      • merkinsä kullakin
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Justinus Marttyyri, todistaa kristittyjen kokoontuvan sunnuntaina, ylösnousemuksen päivänä. Hänen kirjoituksestaan vuodelta 150 jKr. lainaus.




        ”But Sunday is the day on which we hold our common assembly, because it is the first day of the week and Jesus our saviour on the same day rose from the dead.” (First apology of Justin, Ch 68)



        http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/sunnuntain-historiallinen-alkupera-adventismi/

        Kokoontuminen on kopittelijalle lepopäivän merkki.
        Myös päivän paremmuus on kopittelijalle lepopäivän merkki.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Justinus Marttyyri, todistaa kristittyjen kokoontuvan sunnuntaina, ylösnousemuksen päivänä. Hänen kirjoituksestaan vuodelta 150 jKr. lainaus.




        ”But Sunday is the day on which we hold our common assembly, because it is the first day of the week and Jesus our saviour on the same day rose from the dead.” (First apology of Justin, Ch 68)



        http://www.argumentti.fi/argumentti/2011/10/sunnuntain-historiallinen-alkupera-adventismi/

        Lisälainaus: "Kristuksen sanat sapatista ja Talmudin todistukset sunnuntaista

        On vielä huomattava, että Kristus sanoo itseään Sapatin Herraksi ja korostaa, että sapattia ei tehty ihmistä varten, vaan sapatti ihmistä varten (Mar.2:27-28;Matt.12:8;Luuk.6:5). Lisäksi Hän muistutti sapatista intoileville juutalaisille, että papit sapattisin tekevät itse asiassa kaksinkertaisesti työtä temppelipalveluksessaan, mutta ovat silti syyttömiä sapatin rikkomiseen (Matt. 12:5). Tämä viittaa siihen, että Kristus ei pitänyt itseään eikä seuraajiaan sidottuina mooseslaiseen sapattiin, vaan Hän seuraajineen on sen yläpuolella (’Herrana’). Niinpä kristitytkin 1 Piet.2:9 ”kuninkaallisena papistona” ovat vapaat työskentelemään sapattipäivänä ja ylipäätään jättämään sapatin huomiotta ”sapatin herroina ja kuninkaina”.
        ___________________________

        Vrt

        Matt 12:5 Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?

        12:6 Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi.

        12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.


      • merkinsä kullakin kirjoitti:

        Kokoontuminen on kopittelijalle lepopäivän merkki.
        Myös päivän paremmuus on kopittelijalle lepopäivän merkki.

        Hyvä pointti vielä kyseisestä artikkelista: (Lainaus)


        "Eräs protestanttien erehdys sunnuntain teologiassa

        Monet protestanttiset kirkkokunnat (luterilaisetkin) ja teologit ovat historian aikana olettaneet erheellisesti, että uuden liiton aikana sunnuntaista olisi tullut ”kristillinen sapatti” tai että VT:n sapattikäskyn velvoitteet olisivat siirtyneet sunnuntaille."


      • ihmisen pienuus
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Hyvä pointti vielä kyseisestä artikkelista: (Lainaus)


        "Eräs protestanttien erehdys sunnuntain teologiassa

        Monet protestanttiset kirkkokunnat (luterilaisetkin) ja teologit ovat historian aikana olettaneet erheellisesti, että uuden liiton aikana sunnuntaista olisi tullut ”kristillinen sapatti” tai että VT:n sapattikäskyn velvoitteet olisivat siirtyneet sunnuntaille."

        Sen minkä Jumala on siunannut ja pyhittänyt on pyhä. Kirjoittelee ihmiset mitä hyvänsä. Sapatti on pyhä ja sille ei ihminen voi mitään.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Lisälainaus: "Kristuksen sanat sapatista ja Talmudin todistukset sunnuntaista

        On vielä huomattava, että Kristus sanoo itseään Sapatin Herraksi ja korostaa, että sapattia ei tehty ihmistä varten, vaan sapatti ihmistä varten (Mar.2:27-28;Matt.12:8;Luuk.6:5). Lisäksi Hän muistutti sapatista intoileville juutalaisille, että papit sapattisin tekevät itse asiassa kaksinkertaisesti työtä temppelipalveluksessaan, mutta ovat silti syyttömiä sapatin rikkomiseen (Matt. 12:5). Tämä viittaa siihen, että Kristus ei pitänyt itseään eikä seuraajiaan sidottuina mooseslaiseen sapattiin, vaan Hän seuraajineen on sen yläpuolella (’Herrana’). Niinpä kristitytkin 1 Piet.2:9 ”kuninkaallisena papistona” ovat vapaat työskentelemään sapattipäivänä ja ylipäätään jättämään sapatin huomiotta ”sapatin herroina ja kuninkaina”.
        ___________________________

        Vrt

        Matt 12:5 Tai ettekö ole lukeneet laista, että papit sapattina pyhäkössä rikkovat sapatin ja ovat kuitenkin syyttömät?

        12:6 Mutta minä sanon teille: tässä on se, joka on pyhäkköä suurempi.

        12:7 Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

        Sen väitteen, että sapatti olisi vain juutalaisille, kumoaa Jeesus itse sanomalla, että sapatti on asetettu ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten, ja Jeesus on sapatin Herra,ja se on kaikille ihmisille annettu Jumalan omalla äänellä julistettuna ja Hänen kirjoittamanaan.

        Miltein kaikki protestanttiset kirkot ja suunnat ovat opettaneet, että vaikka Mooseksen kautta annettu seremonialaki naulittiin ristiin on kymmenen käskyn laki edelleen voimassa, Tietenkin silloin jäi voimaan myös Jumalan laissa annettu Sapatti.
        Sen antoi sama Jumala, joka antoi ikuiset kymmenen käskyn lain..

        Sapatti on siis jo luomisessa eroitettu ihmisten lepopäiväksi. 2,500 vuotta ennen Mooseksen syntymää ja Juudan kansaa. Se ei ole annettu yksistään juutalaisia varten koska se oli olemassa ennen juutalaisia. Siksi on väärin nimittää sitä juutalaiseksi sapatiksi, sillä se on kokonaan Jumalan käsky. Jumala on siunannut Sapatin ja pyhittänyt ja asettanut sen ihmistä varten. Sapatti ei mikään juutalaisille annettu moosekselainen asetus, jonka Kristus muka on kumonnut.


    • Ja Jeesus sanoi heille:

      "Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten."

      Mark 2: 27

      Jeesus Kristus vapautti meidät orjuuttavasta ja väärästä sapatin vietosta, mutta ei kumonnut yhtäkään Jumalan käskyä.

      Jo luomisessa Jumala loi ihmiselle myöskin levpopäivän, joten sapatti on tehty ihmistä varten, eikä ihminen sapattia varten!

      Jumala loi sapatin levoksi ihmistä varten.

      Jumala ei tarkoittanut, että kirjanoppineet ja juutalaiset alkaisivat piinata ja orjuuttaa sapattia viettäviä ihmisiä erilaisilla lisätyillä kielloilla ja käskyillä, jotka oli juutalaisten ja kirjanoppineiden taholta lisätty rasitteiksi sapatin viettoon.

      Mutta onneksi suurin osa meistä uudenliiton sabattia lepopäivänään viettävistä on päässyt pois ihmisten lisämääräyksiin perustuvasta sapatin orjuudesta, siihen lepoon, mihin Kristus meidät vapautti.

      Kristukseen Lunastajanaan uskoville sapatti on ilon ja levon päivä, ei orjuuden.

      Alunpitäen kirjanoppineiden väärän opetuksen vuoksi sabatista oli tullut enepikin orjuuden, kuin levon päivä. Jeesus otti pois nämä ihmisten lisäämät rasitteet.

      Sensijaan Jeesus ei muutanut Jumalan pyhittämää lepopäivää eripäivälle, sununtaille. Vaan se tulee loppuun asti olemaan raamatunmukainen viikon seitsemäs päivä, eikä se siitä muutu, vaikka ihmiset muuttavatkin ajat ja lain.

      • Mitäs mieltä SIRKKA-IITA on tästä:

        4 Moos 15:32 Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä.
        15:33 Niin ne, jotka hänet tapasivat puita kokoamasta, toivat hänet Mooseksen ja Aaronin ja koko seurakunnan eteen.
        15:34 Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tehtävä.
        15:35 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella".
        15:36 Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.

        TAI TÄSTÄ:

        2 Moos 31:12 Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille:

        31:13 "Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva merkkinä liitosta, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni.
        31:14 Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta.


        "Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni."

        Siis Ketkä ? = ISRAELILAISET = JUUTALAISET !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mitäs mieltä SIRKKA-IITA on tästä:

        4 Moos 15:32 Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä.
        15:33 Niin ne, jotka hänet tapasivat puita kokoamasta, toivat hänet Mooseksen ja Aaronin ja koko seurakunnan eteen.
        15:34 Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tehtävä.
        15:35 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella".
        15:36 Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.

        TAI TÄSTÄ:

        2 Moos 31:12 Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille:

        31:13 "Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva merkkinä liitosta, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni.
        31:14 Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta.


        "Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni."

        Siis Ketkä ? = ISRAELILAISET = JUUTALAISET !

        ADVENTISTIT VAIN "LEIKKIVÄT SAPATTIA" MUTTA EI ELÄ SITÄ VANHAN TESTAMENTIN SÄÄDÖSTEN MUKAISESTI VAAN TEKEVÄT OMANLAISENSA SAPATIN OMAAN MIELIHYVÄÄN JA KORVASYYHYYN SOPIVAKSI ! :O


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        ADVENTISTIT VAIN "LEIKKIVÄT SAPATTIA" MUTTA EI ELÄ SITÄ VANHAN TESTAMENTIN SÄÄDÖSTEN MUKAISESTI VAAN TEKEVÄT OMANLAISENSA SAPATIN OMAAN MIELIHYVÄÄN JA KORVASYYHYYN SOPIVAKSI ! :O

        TAI TÄSTÄ:

        4 Moos 15:14 Ja jos muukalainen, joka asuu teidän luonanne tai on ainiaaksi asettunut teidän keskuuteenne, tahtoo uhrata suloisesti tuoksuvan uhrin Herralle, niin hän tehköön, niinkuin tekin teette.
        15:15 Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä.
        15:16 Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne."

        TÄSSÄ PUHUTAAN "MUUKALAISISTA" JOTKA OVAT LIITTYNEET ISRAELILAISTEN JOUKKOON !

        ONKO ADVENTISTIT JUUTALAISUUTEEN LIITTYNEITÄ ?
        VAIKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN JOHON JUUTALAISET EI USKO ?


      • Ilo...
        Kopittelija007 kirjoitti:

        TAI TÄSTÄ:

        4 Moos 15:14 Ja jos muukalainen, joka asuu teidän luonanne tai on ainiaaksi asettunut teidän keskuuteenne, tahtoo uhrata suloisesti tuoksuvan uhrin Herralle, niin hän tehköön, niinkuin tekin teette.
        15:15 Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin muukalaisellakin, joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös muukalaista Herran edessä.
        15:16 Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että muukalaisella, joka asuu teidän luonanne."

        TÄSSÄ PUHUTAAN "MUUKALAISISTA" JOTKA OVAT LIITTYNEET ISRAELILAISTEN JOUKKOON !

        ONKO ADVENTISTIT JUUTALAISUUTEEN LIITTYNEITÄ ?
        VAIKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN JOHON JUUTALAISET EI USKO ?

        Sanotko samoin muille kristityille jotka ovat alkaneet viettää sapattia?

        On näet kasvava joukko.


      • Ilo... kirjoitti:

        Sanotko samoin muille kristityille jotka ovat alkaneet viettää sapattia?

        On näet kasvava joukko.

        Adventistit on ainakin suomessa kuihtuva joukkio vajaat 3000 enää ja ikääntyvää porukkaa ja kohta kirkot myydään kun nuoria ei liity tarpeeksi ja monet luopuvat kun huomaavat harhat. Tarvitsisivat superperintöjä ja monta!


      • Totuus=Kristuksessa
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Adventistit on ainakin suomessa kuihtuva joukkio vajaat 3000 enää ja ikääntyvää porukkaa ja kohta kirkot myydään kun nuoria ei liity tarpeeksi ja monet luopuvat kun huomaavat harhat. Tarvitsisivat superperintöjä ja monta!

        *** Sapatti on siis jo luomisessa eroitettu ihmisten lepopäiväksi. 2,500 vuotta ennen Mooseksen syntymää ja Juudan kansaa. Se ei ole annettu yksistään juutalaisia varten koska se oli olemassa ennen juutalaisia. Siksi on väärin nimittää sitä juutalaiseksi sapatiksi, sillä se on kokonaan Jumalan käsky. Jumala on siunannut Sapatin ja pyhittänyt ja asettanut sen ihmistä varten. Sapatti ei mikään juutalaisille annettu moosekselainen asetus, jonka Kristus muka on kumonnut. ***

        Lue ann-elina3:n Raamatullinen vastaus kokonaan ja ole uskovainen, äläkä epäuskoinen.

        Usko Jeesusta, äläkä turvaudu ihmisten valheellisiin ja vääristeltyihin todistuksiin toisista uskovaisista. Kerran seisot sinäkin Herrasi edessä vastaamassa tahallisesta herjaamisestasi.


      • ann-elina3 ei kirj
        Totuus=Kristuksessa kirjoitti:

        *** Sapatti on siis jo luomisessa eroitettu ihmisten lepopäiväksi. 2,500 vuotta ennen Mooseksen syntymää ja Juudan kansaa. Se ei ole annettu yksistään juutalaisia varten koska se oli olemassa ennen juutalaisia. Siksi on väärin nimittää sitä juutalaiseksi sapatiksi, sillä se on kokonaan Jumalan käsky. Jumala on siunannut Sapatin ja pyhittänyt ja asettanut sen ihmistä varten. Sapatti ei mikään juutalaisille annettu moosekselainen asetus, jonka Kristus muka on kumonnut. ***

        Lue ann-elina3:n Raamatullinen vastaus kokonaan ja ole uskovainen, äläkä epäuskoinen.

        Usko Jeesusta, äläkä turvaudu ihmisten valheellisiin ja vääristeltyihin todistuksiin toisista uskovaisista. Kerran seisot sinäkin Herrasi edessä vastaamassa tahallisesta herjaamisestasi.

        Totuus Kristuksessa, voitko perustella mitä mina olen väärin ja valheelliseti kirjoittanut toisista uskovaisista tuossa kirjoituksessani, se on totuus että kerran seisomme jokainen Herramme edessä vastaamassa puheistamme ja teoistamme ja siellä annetaan oikeudenmukainen tuomio,


      • Totuus Kristuksessa
        Totuus=Kristuksessa kirjoitti:

        *** Sapatti on siis jo luomisessa eroitettu ihmisten lepopäiväksi. 2,500 vuotta ennen Mooseksen syntymää ja Juudan kansaa. Se ei ole annettu yksistään juutalaisia varten koska se oli olemassa ennen juutalaisia. Siksi on väärin nimittää sitä juutalaiseksi sapatiksi, sillä se on kokonaan Jumalan käsky. Jumala on siunannut Sapatin ja pyhittänyt ja asettanut sen ihmistä varten. Sapatti ei mikään juutalaisille annettu moosekselainen asetus, jonka Kristus muka on kumonnut. ***

        Lue ann-elina3:n Raamatullinen vastaus kokonaan ja ole uskovainen, äläkä epäuskoinen.

        Usko Jeesusta, äläkä turvaudu ihmisten valheellisiin ja vääristeltyihin todistuksiin toisista uskovaisista. Kerran seisot sinäkin Herrasi edessä vastaamassa tahallisesta herjaamisestasi.

        ann-elina:le!

        Et sinä ole sanonut mitään väärin!

        Minähän vastasin otakoppille, adventistien herjaajalle ja kehoitin häntä lukemaan sinun (ann-elina3:n) Raamatullisen ja hyvän vastauksesi kokonaan. Olin siitä kirjoituksestasi lainannut tämän paikan:

        *** Sapatti on siis jo luomisessa eroitettu ihmisten lepopäiväksi. 2,500 vuotta ennen Mooseksen syntymää ja Juudan kansaa. Se ei ole annettu yksistään juutalaisia varten koska se oli olemassa ennen juutalaisia. Siksi on väärin nimittää sitä juutalaiseksi sapatiksi, sillä se on kokonaan Jumalan käsky. Jumala on siunannut Sapatin ja pyhittänyt ja asettanut sen ihmistä varten. Sapatti ei mikään juutalaisille annettu moosekselainen asetus, jonka Kristus muka on kumonnut. ***
        niin kehoitin lukemaan kokonaan.


      • anne-elina3 ei kirj.
        Totuus Kristuksessa kirjoitti:

        ann-elina:le!

        Et sinä ole sanonut mitään väärin!

        Minähän vastasin otakoppille, adventistien herjaajalle ja kehoitin häntä lukemaan sinun (ann-elina3:n) Raamatullisen ja hyvän vastauksesi kokonaan. Olin siitä kirjoituksestasi lainannut tämän paikan:

        *** Sapatti on siis jo luomisessa eroitettu ihmisten lepopäiväksi. 2,500 vuotta ennen Mooseksen syntymää ja Juudan kansaa. Se ei ole annettu yksistään juutalaisia varten koska se oli olemassa ennen juutalaisia. Siksi on väärin nimittää sitä juutalaiseksi sapatiksi, sillä se on kokonaan Jumalan käsky. Jumala on siunannut Sapatin ja pyhittänyt ja asettanut sen ihmistä varten. Sapatti ei mikään juutalaisille annettu moosekselainen asetus, jonka Kristus muka on kumonnut. ***
        niin kehoitin lukemaan kokonaan.

        Totuus Kristuksessa: Niinhän se näyttää olevankin ettei tuo kirjoitus ollut minulle, en lukenut tarpeeksi huolella sitä, kirjoiin vain kiireellä vastauksen pyydän anteeksi huolimattomuuttani.


      • anne-elina3 ei kirj. kirjoitti:

        Totuus Kristuksessa: Niinhän se näyttää olevankin ettei tuo kirjoitus ollut minulle, en lukenut tarpeeksi huolella sitä, kirjoiin vain kiireellä vastauksen pyydän anteeksi huolimattomuuttani.

        https://www.youtube.com/watch?v=dJfP8ASWY5o


      • Totuus Kristuksessa
        anne-elina3 ei kirj. kirjoitti:

        Totuus Kristuksessa: Niinhän se näyttää olevankin ettei tuo kirjoitus ollut minulle, en lukenut tarpeeksi huolella sitä, kirjoiin vain kiireellä vastauksen pyydän anteeksi huolimattomuuttani.

        Saat anteeksi, kaikkihan olemme erehtyväisiä.
        Eipä tuo minun ilmaisunikaan ollut täydellinen, kun erehdyit.

        Mukavaa kesää sinulle sinne lämpimään, terveisin ystäväsi.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mitäs mieltä SIRKKA-IITA on tästä:

        4 Moos 15:32 Israelilaisten oleskellessa erämaassa tavattiin mies kokoamassa puita sapatinpäivänä.
        15:33 Niin ne, jotka hänet tapasivat puita kokoamasta, toivat hänet Mooseksen ja Aaronin ja koko seurakunnan eteen.
        15:34 Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tehtävä.
        15:35 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella".
        15:36 Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut.

        TAI TÄSTÄ:

        2 Moos 31:12 Herra käski Mooseksen vielä sanoa israelilaisille:

        31:13 "Pitäkää kunniassa sapatti ja määräykset, jotka olen siitä antanut, sillä sapatti on sukupolvesta toiseen oleva merkkinä liitosta, jonka minä olen teidän kanssanne tehnyt. Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni.
        31:14 Pitäkää sen vuoksi kunniassa sapatti; sen tulee olla teille pyhä. Sitä, joka sapatin pyhyyttä loukkaa, rangaistakoon kuolemalla. Jokainen, joka tekee sapattina työtä, poistettakoon kansansa keskuudesta.


        "Siitä muistatte, että minä, Herra, olen erottanut teidät omaksi kansakseni."

        Siis Ketkä ? = ISRAELILAISET = JUUTALAISET !

        OO7:
        //15:34 Ja he panivat hänet vankeuteen, koska ei ollut vielä määrätty, mitä hänelle oli tehtävä.
        15:35 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Se mies rangaistakoon kuolemalla, koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella".
        15:36 Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut//

        "Herra sanoi Moosekselle" - Moseksenuskoisille siis, siionisteille; ei meille armoliittolaisille. Meidän tulee levätä Herrassa, ei laissa. Sapattilakia ei ehdottomasti tarvitse edes koettaa noudatella ja lepohan on kaukana, jos yrittää sapattilaissa olla.

        Jeesus on jo puolestamme rangaistu kuolemalla ja me saaneet sapatinlevon Hänessä uskon kautta, ei lain kautta lain. en tarkoita että meidän sopisi kuljeskella toisten viljapelloilla tähkäpäitä mutustellen tai vartavasten sapattina kehotella sänkyjä kanniskelemaan ihmisten nähden. Eikä lääkärin pidä keskittää sapattiin ammatinharjoittamistaan, mutta vahvan omantunnon kera on paljon luvallista.

        antti


    • Kyllä meillä piisaa.

      Adventtikirkko alkaa myymään homeisia kirkkokiinteistöjään pois pakon edessä.
      Asunto-osakkeiden määrää voi vain arvailla, joita adventitkirkko on itselleen haalinut jäsenistöltään eri keinoin vuosien varrella. Kyllä siellä hyvä pesämuna on ja onhan esim. Hopeaniemen kylpyläparantolan myynti tuonut rahaa kassaan.
      Omaisuutta on vielä rutkasti kiinteistöissä ja maa-alueissa kiinni mm. Kallioniemen leiritila, Toivonlinna (SKYK), Kopun kartano (nummela) jne. Jääpähän sitten enemmän jaettavaa kun on vähemmän jakajia?

      • // ... Kallioniemen leiritila ... // Tiedoksi, että pari kesää sitten leireilin Kallioniemessä ja siellä oli mittavat lisärakentamiset meneillään. Ei hätää tuolla järvenrantapaikalla.


      • Sirkka Iita
        AnttiVKantola kirjoitti:

        // ... Kallioniemen leiritila ... // Tiedoksi, että pari kesää sitten leireilin Kallioniemessä ja siellä oli mittavat lisärakentamiset meneillään. Ei hätää tuolla järvenrantapaikalla.

        Mukava kuulla Antti!

        Minäkin olen parikertaa ollut siellä kesäleirillä ja saanut palata sekä hengellisesti, että ruumiilisesti virkistyneenä.

        Siellä saimme olla Sanan kuulossa monta tuntia päivässä.

        Hyvin valmistetut kasvisruuat olivat terveellisiä ja maistuivat herkullisille.

        Kallioniemi on kaunis paikka rantasaunoineen ja uimarantoineen. Mukavia olivat myöskin ne polkimilla varustetut "kuntoilu" veneet.

        Mielelläni haluan mennä vielä uudestaankin.

        Oikea terveys loma !


    • Vain jos lepäämme Herrassa niin eläissä kuin kuollessa - kaikki on hyvin.

    • Valoa tunnelissa

      Jeesus vietti Sapattia;on Pyhänhengen ihme kun sen tajuaa.

      • valejuutalaiset

        Jeesus kävi sapattisin synagogassa opettamassa!

        Suomessakin on synagogia
        Suomessa on Helsingin (1906–) lisäksi synagoga vain Turussa (1912–), ja muissakin Pohjoismaissa niitä on vain muutama.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Synagoga


      • valejuutalaiset
        valejuutalaiset kirjoitti:

        Jeesus kävi sapattisin synagogassa opettamassa!

        Suomessakin on synagogia
        Suomessa on Helsingin (1906–) lisäksi synagoga vain Turussa (1912–), ja muissakin Pohjoismaissa niitä on vain muutama.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Synagoga

        "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." (Luuk 4:16)


      • valejuutalaiset
        valejuutalaiset kirjoitti:

        "Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan." (Luuk 4:16)

        Tässä adventisteille vaihtoehtoja minne mennä sapattisin:

        https://www.google.fi/maps/uv?hl=fi&pb=!1s0x46920a34e69f42b7:0x18d0cc04bbe86ff4!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e1!4shttp://www.panoramio.com/photo/115674630!5shelsingin synagoga - Google-haku&sa=X&ei=slfFVIvbF8rrUoqcguAC&sqi=2&ved=0CIEBEKIqMA0

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Synagoga#mediaviewer/File:Turku_Jewish_Synagogue.jpg


      • valejuutalaiset
        valejuutalaiset kirjoitti:

        Tässä adventisteille vaihtoehtoja minne mennä sapattisin:

        https://www.google.fi/maps/uv?hl=fi&pb=!1s0x46920a34e69f42b7:0x18d0cc04bbe86ff4!2m5!2m2!1i80!2i80!3m1!2i100!3m1!7e1!4shttp://www.panoramio.com/photo/115674630!5shelsingin synagoga - Google-haku&sa=X&ei=slfFVIvbF8rrUoqcguAC&sqi=2&ved=0CIEBEKIqMA0

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Synagoga#mediaviewer/File:Turku_Jewish_Synagogue.jpg

        Tämän kuullessaan kaikki, jotka olivat synagogassa, joutuivat raivon valtaan.
        He ryntäsivät paikaltaan, ajoivat Jeesuksen ulos kaupungista ja veivät hänet jyrkänteelle syöstäkseen hänet sieltä alas; kaupunki näet oli rakennettu vuorelle.
        (Luuk 4:28,29)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe