Hah! Meitä on huijattu!
Kananmuna, rasva tai maito eivät ole millään tavalla välttämättömiä pullassa! Kokeilkaapa
25g hiivaa
2,5dl lämmintä vettä
ripaus suolaa
tl kardemummaa
1/2dl sokeria tai enemmän maun mukaan
(hieman steviaa tms makeutusainetta)
n. 5 dl vehnäjauhoja
Itse olin tyytyväinen ilmavaan, kardemummaiseen pullaan. En edes kohottanut taikinaa vaan lykkäsin uuniin.
Tästä voisi lähteä kokeilemaan, lisätä esim hieman leseitä tai täysjyväjauhoa
Pulla kuuluu kaikille! Myös vegaaneille
5
778
Vastaukset
- kivaleipoa
Hyvin tosiaan onnistuu näinkin. Lisämakua ja väriä saa lisäämällä paiston kestävää marmeladia, joko päälle tai kääräistä sisälle.
- Oon.kauhian.hämmästynyt
Uskaltaako joku vielä nykypäivänä syödä vehnää? Sehän on tappavaa myrkkyä ihmiselle!
- voivegeparkelia
Teen tuolla samalla "ohjeella" pizzanpohjataikinan . Kardemumman tilalle oregano ja sokeri pois. Tai jos sen jättää yön yli jääkaappiin niin hiiva tarvitsee sokeria, sitä ripaus. Leivontavoita on tarvis laittaa että saa taikinan vaivattua.. vekkkaani käyttää tähän jotain itikkaöljyä tai moottoriöljyä niin ei luonto hajoa käsiin.
Mitähän kikkaireita se vekkeeni on saanut tuolla aikaiseksi.
Jos tulee tästä karmeesta puolenlitran taikinasta ylijäämää niin meiän koirille voi heitellä niillä frisbeetä. Laita sitten sinne sitä täysjyväviljaa sekaan.
PERUSPULLATAIKINA- puolen litran (pieni)
5 dl punaista maitoa
2 pussia kuivahiivaa
1-2 kananmunaa, riippuu koosta
1 tl kardemummaa
½tl suolaa
1.5 dl sokeria
--- nämä sekaisin kunnolla
vehnäjauhoja ..hmm 7 dl, lisäile vähitellena ja
alusta kunnolla
150 g huoneenlämpöinen voi /leivontamargariini alustetaan loppuvaiheessa kun taikinassa on tarvittava sitko
kun se irtoaa käsistä (teen yhdellä näin pienet) liinan alle kohoamaan, jotain 20 m,
Sen jälkeen uusi vaivaus ja pulliksi pyörittely , tai mitä tästä nyt sitten meinää tehdä- korvapuusteja, marjapiirakkaa, voipullia, rusettipullia, pulla-ukkoja.
Pellille kohoamaan 10 min , tästä tulee 2 pellillistä .
VOITELE kananmunalla- luit ihan oikein, ne voidellaan, pinnalle raesokeria, uuniin 220 astetta kymmenen-viisitoista minuuttia, riippuen sun uunista.
Vai ymmärsinkö nyt oikein että ei ole enää varaa kanamuniin, maitoon ja voihin , tässä joku epätoivoinen hätäratkaisu saada ns "pullaa"
Mene seurakunnalle , ne kyllä auttaa siellä vähävaraisia. - khjj
Joku äippäihminen teki jo vuosikymmeniä sitten maidotonta ja munatonta pullaa koulun myyjäisiin. Oli havainnut saman kuohkeudesta, ja kävi siten useammalle syöjälle.
Itse tosin pienikokoisena vegaanina en juurikaan pullaa tai muuta herkkua syö. Jos syön vehnää, teen siitä seitania = lihankorvike. Suurin osa tärkkelyksestä pestään pois, ja suhteellisesti proteiinimäärä kasvaa.
Nk. leivonnaiset eivät oikeasti ole lainkaan välttämättömiä. Nk. herkkuja tekee ihmisellä mieli silloin, kun syömisen perusasiat eivät ole kunnossa. On esim. tuhoon tuomitulla jojoiludieetteilyllä.- Pullaton
Onneksi on olemassa lihaa, ettei tarvitse syödä epäterveellisiä "lihankorvikeita".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315753
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus135175- 1972449
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661820Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan801813Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike361509En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761457Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141395viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241234- 941205