Se Kikkomanin punakorkki

thesoyploy

Tuli tuosta pullon suunnittelijan poismenon myötä taas mieleen se kaksiaukkoinen punakorkki,,,minkä takia se on sellainen? Itse en näe mitään etua tuossa, että on 2 aukkoa vastakkaisilla puolilla,sehän vaan voi valua maahan helpommin.
Mutta varmaan se on vakaan harkinnan tulos..hmm.

10

2575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pul_pul

Ehkäpä se toinen aukko on korvausilman saantia varten, jotta soijakastike juoksee kaadettaessa alemmasta aukosta tasaisesti, pulputtamatta. Jos korkissa olisi vain yksi aukko, muodostuisi pulloon aineen vähetessä alipaine, jolloin virtaus heikkenee ja lopulta katkeaa välillä kokonaan siksi ajaksi kun pullo ”haukkaa ilmaa” tuon ainoan aukon kautta.

• härskiä

Juuri näin. Muuten avoin korkki sopii yleiseen käyttöön. Yksityistaloudessa se on huono koska aine härskiintyy kun se saa koko ajan ilmaa.

• härskiöljy

Kaikki aineet härskiintyvät ajan kanssa kuten oliiviöljy muutamassa viikossa pullon avattua - soija-kastike taas tehdään avoimissa astioissa fermentoiden (käymisen tuotoksena), joten tuskin se pilaantuu kovinkaan herkästi jääkaapin pimeydessä alhaisissa lämpötiloissa.

• mammavain

No jaa sai sitte ilmaa tai ei, siinä on se välikorkki (jos sitä ei ole pois heittänyt) olen kyllä käyttänyt parasta ennen pvm jälkeenkin enkä ole sairastunut. Tosin soijakastikkeen käyttöni on aika vähäistä, mutta koristeellisia nuo pullot on, muutama on kerättynä. Keräsin aikanaan tabasco-pullojakin, osan sain tutuilta. Tuli ns. taideteos.
        Mikään ei iänkaiken säily, mutta pakkohan se on ostaa, jos on tarve.::)))

• härskiä

Ei kovinkaan herkästi mutta usein käyttö on vähäistä ja aikaa kuluu, kuluuu

• soijaa

Jos käyttö on vähäistä niin kannattaa ostaa jokin pieni pullo tiivimmällä korkilla kuten http://www.kikkoman.fi/kuluttajat/tuotteet/luonnollisesti-valmistettu-gluteeniton-soijakastike/ vaikkakin alkuperäisen pullon http://www.kikkoman.fi/kuluttajat/kikkoman-maailma/ohjeet-ja-vinkit/design-pullomme/ sisältö on vähäinen ja tulee kulutettua muutamassa kuukaudessa ja näin ei ehdi pilaantua.

• ennätys_sekin

Outo firma jos tuotetta pitää säilyttää toisessa sitä varten hankitussa astiassa. Pakkaussuunnittelun pöljyyden maailmanennätys tosiaan.

• soijallinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4940
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      92
      2499
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2436
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      194
      2346
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1831
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1550
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1243
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1149
    Aihe