Mikä öljy on parhaimman makuista sellaisenaan lusikasta suuhun otettuna? Joku hedelmäinen tai pähkinäinen öljy kenties? Jos tiedätte jotain hyvää öljyä tälläiseen käyttöön, niin suositelkaa?
Mikä öljy on parhaimman makuista sellaisenaan?
10
279
Vastaukset
- minunmakuuni
Olet varmaan kuullut lauseen "makuasioista ei voi kiistellä" Se ei kyllä pidä kirjaimellisesti lainkaan paikkaansa, koska niistä jokaisella on oma ainoa oikea mielipide. Lausetta ei pidäkään tulkita kirjaimellisesti, koska se tarkoittaa juuri sitä, jokainen on oman makunsa kanssa oikeassa, ja näin asiasta väitteleminen on turhaa.
Itse kysymykseen. Minä pidän eniten hyvästä kylmäpuristetusta oliiviöljystä.- vastarannaltahuutaa
Kaikesta voi kiistellä kuten ihmiskunnan historiakin osoittaa saati sitten makuasioista.
Jokainen ihminen on yksilö, joka aistii ympäröivää maailmaa eri tavoin niin näön, tunteen, kuullon kuin maunkin suhteen ja aistimukset vaihtelevat hyvinkin paljon ajan, ympäristön kuin yksilön vireystilan mukaan, joten yhtenä hetkenä hyväksi havaittu voikin toisena hetkenä olla vastenmielistä.
Maku on siis hyvin subjektiivista ja vain kokeilemalla löytää sen itseään miellyttävän.
- öljyinen
Minä myös, oliivi on hyvää! Tekee hyvää iholle, hiuksille jne...
- öljyinen
En koskaan tajunnut oliviiöljyn suosiota kunnes makumatkalla Italian Umbriassa sain suoraan puristamosta neitsytöljyä . Vei kielen mennessään.
http://www.ruokala.net/oppaat/tietopaketti-oljyista - toppaaja
italialaiset toppaa maalaisleipää oliiviöljy balsamietikka, jota kutsutaan usein harhaanjohtavasti balsamiviinietikaksi. Sitä ei valmisteta viinistä, vaan se syntyy suoraan rypälemehusta. Mehua haihdutetaan kuumentamalla tammitynnyreissä tai metallisammioissa noin 80 asteen lämpötilassa.
Aitoa, perinteistä balsamietikkaa valmistetaan vain Pohjois-Italiassa Modenan ja Reggio Emilian alueilla
Tämä leipä ihanaa keiton kanssa.- tajuutkomitäh
Ei keskustella balsamikosta vaan öljyistä.
- BLOODisLIFE
Ja sen takia sen nimi on Aceto balsamico di Modena
Mutta vastaus öljykysymykseen: Macadamiapähkinäöljy
- kokeileedes
Itse käytän salaatteihin ja ruokiin Knossosta http://www.knossos.fi/memmas_knossos.html, jonka maku on mielestäni hyvä - joidenkin oliiviöljyjen aromi voi olla liiankin voimakas ja terävä kuten esim. italialaisissa, mutta Knossos on mieto ja silti aromikas.
- Vanhakokki
Miksi joku haluaa ottaa öljyä lusikalla. Eikö niitä rasvoja tule tarpeeksi ruuasta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851