Voimakasta tahdon voimaa pönkittäviä seikoja on useita.
Ensimmäisenä raha ja varallisuus. Asema. Ystävät ja joukot
sekä esikoisuus jonkin keksimisessä tai taitamisessa.
Voimakas taho ei voi syntyä siellä missä rahaa tai varallisuutta on vähän;
sillä köyhällä ei ole yhtäkään ystävää ja tahto imee voimansa juuri ystävistä tai
joukoista?
Kun katselee kadulla kävelevää joukkoa huomaa, että sen käytös on aivan erilaista
kuin olisi yksilön käyttäytyminen. Joukko on ikään kuin saanut synenergiaa ja on voimakkaampi kuin mitä edellyttää joukon jäsenten plussaaminen yhteen ja sen antama voima.
Psykoanalyysin mukaan ego toimii siltana idin ja superegon välillä. Mutta, koska egoa hallitsee raha ja omaisuuden määrä niin tuo tekee egolle vaikeaksi hallita ainakaan superegoa. Uskoisin, että Id ja superego toistensa vastakohtina vaikuttavat toisiinsa enemmän kuin mitä ego vaikuttaa kumpaakaan. Voimakas tahto elää omaa ulospäin suuntautunutta elämäänsä ja riipuvaisena enemmän ulkomaailmasta kuin id ja superego.
Omaisuuden määrä antaa toki suunnan myös id:in toiminnalle, mutta tekeekö se sen egon vai superegon kautta on näytettävä toteen?
Eli id, ego ja superego. Onko niillä mitään yhteistä nimittäjää? Vai toimivatko ne täysin itsenäisesti? Toisiaan valvomatta vai toisiaan valvoen?
Voimakkaan tahdon synty ja ylläpito
alfa123om222
0
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 144423
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831682Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2651516Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731495Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2421371Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121140Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341100Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079- 931034
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651013