voiko viikossa lihoa???

suursyömäri00

Oon 14 vuotias tyttö ja haluaisin tietää voiko viikossa lihoa ja kuinka paljon. Oon mummulassa ja täällä tulee viikon aikana syötyä tosi tosi epäterveellisesti. Täs on mun tän päivän syömiset

Aamiainen klo 11 pro feel rahkaa mansikkaa ja mustikkaa

Klo 18.00 5-6 karjalan piirakkaa, iso pala suklaa kääretorttua, kolme pullaa, kolme piparia kolme palaa suklaata iso pala kinkkupiirakkaa, kaksi hapankorppua.

En oo tänään liikkunu yhtään koska
oon flunssassa.

Ps. Oon 154-155 ja painan 50-51 kg.
Haluaisin turvallisesti kolme kiloa pois, mutta miten?

6

164

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiseniinvaikeaaole

Jätä pois ne kääretortut, pullat, piparit ja suklaat - ne on vain täynnä rasvoja ja sokereita ilman mitään ravintoaineita.

Karjalanpiirakat ja hapankorput ovat ihan ok, jos samalla syöt myös kasviksia - raakana tai keitettyinä.

Aamiaisen rahka marjoineen on myös hyvä - sen oheen lasillinen tuoremehua ja jokin hedelmä.

Kolme kiloa lähtee terveellisesti syömällä monipuolisesti kuitenkaan liioittelematta ja jättämällä kaikki nannat pois.

• suursyömäri00

Pitäisikö minun laskea kaloreita?

Liikun yleensä joka päivä mutta nyt flunssan takia en ole kolmeen päivään polkenut kuntopyörää.
        Yleensä poljen joka päivä 45 min-120min. Voinko lihoa flunssan aikana?

• Ellunkana9

Ei sun tarvii laihtua. Sä oot teini ja sun pitäis saada pysymään paino samassa missä se nyt on. Älä ajattele painoa vaan ELÄ! Näin mulle on sanottu monta kertaa. Mitään muuta väliä ei oo syömisellä ja juomisella kunhan muistat juoda vettä tarpeeksi.

• mussutimus

Eiks flunssa ole vienyt ruokahaluja? Eiks mummo osaa tehä kotiruokaa? Sul on kohta herkkupeppu!

• painonvaihtelua

No en ihan ymmärtänyt - etkö siis syo mitään lämmintä ruokaa siellä mummulassa? Vain aamiasen ja päivällisen sijaan kääretorttua jne?

Joku vastasikin jo, että jätä ne makeat herkut pois. Piparit, suklaa, pullat, kääretortut. Tai no, ehkä hiukan voi syödä (1 pipari, pullanpala tai muutama pala suklaata, mieluiten tummaa jossa kaakaota yli 70 %).
      Ruisleipä on tosiaan hyvää. Ja kunnollista oikeaa ruokaa! Silloin ei tee mieli täyttää vatsaa höpöhöpö lihottavilla aineilla.
      Painohan voi vaihdella kilon-parikin riippuen onko syönyt kovin suolaista (se sitoo nestettä elimistöön), onko ummetusta ;D, onko syönyt reippaasti... Korkeintaan kerran viikossa punnitus ja samaan aikaan. se kertoo vähän suuntaa minne paino on menossa. Monilla kuukautiskierron vaihe vaikuttaa painoonkin, kannatta huomioida tämäkin..

Ajattele, litra vettä tai limua tai nestettä painaa jo yhden kilon verran, ennenkuin se poistuu elimistöstä. Ettei siis hulluna tarvii kytätä painoa.

Toivon että paranet pian ja pääset liikkumaan ja ulkoilemaan. Pyydä mummua tekemään hyvää liharuokaa ja ota sen kanssa paljon vihanneksia...

Olet ilmeisesti aivan ihannepainoinen!

• viikkovaivuosi

Noin nuori ei vielä viikossa hirveitä tee, pääasia on pitää makeat kurissa mummulassakin. Saa siis nauttia, mutta ei tehdä niistä pääruokaa.
      Mummulan vaaka voi olla parikin kiloa väärässä verrattuna kotivaakaan. Sinun ikäisesi nuori karistaa kilon helposti liikunnalla, kunhan tulee terveeksi. Ja kuten joku sanoikin, painosi on ok, kunhan et päästä sitä nousemaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      230
      15149
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      132
      10553
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      123
      10124
    4. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9361
    5. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      53
      9185
    6. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7089
    7. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      56
      6955
    8. 182
      6527
    9. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      173
      6197
    10. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5612
    Aihe