Supermaapallo

tähtientarkkailija

Ovat laskeskelleet aurikokunnalla olleen superplaneetan aurinkokunnan alkuaikoina!
Ennen aikojen alkua maapallo,merkiuris, venus ja mars lienevät olleet yhdessä kasassa, sillä Tyynellä Valtamerellä on pohjanmuodoissa nuitten toisten kokoisia ympyränmuotoisia pohjanmuotoja. Lieneekö viimeisimpänä maasta irrronnut kuu, jonka muodostuman länsilaita sijoittuu Mariaanien haudan kohdalle. Ko planeettojen liikemääristä voisi laskea esimerkiksi superplaneetan ympyrän muotoisen radan säteen. Irtoamiset lienevät sattuneet elliptisen radalla aurinkoa lähimpänä ollessa, kun alkanut etääntymään auringosta.

16

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähtientarkkailija

      Heenokin kirjassa on maininta, että joku planeetta ei ollut suostunut lähtemään taivaalle! Lieneekö tuo ollut Kiinan kohdalla, jonka rannikko on ympyrän kaaren muotoinen. Sen paikka olisi ilmeisesti ollut pikkuplaneetojen kohdalla.

    • HawkStephensfink
    • Mielenkiintoinen on sekin laskennallisesti vahva teoria kun iso taivaankappale mötkähti taivaalta alkumaapalloon. Siitä tuli kuu.

      • todistaako tuota mötkähtämistä jotenkin Kuun pinnan muoto? Sehän on takapuolelta täysin erilainen. Sen ainakin todistanee, että ei ole pyörinyt akselinsa ympäri aikoihin, tuskin koskaan.


      • DoQu kirjoitti:

        todistaako tuota mötkähtämistä jotenkin Kuun pinnan muoto? Sehän on takapuolelta täysin erilainen. Sen ainakin todistanee, että ei ole pyörinyt akselinsa ympäri aikoihin, tuskin koskaan.

        Minun tähtitieteelliset tietoni ovat niin vähäiset, että mieluummin tässäkin kuun muodostumisen historiassa tukeudun ammattilaisten arvioihin.

        Ursan kirjoja voinet lainata ainakin liittymällä Tähdet ja Avaruuslehden tilaajaksi. Varmasti tähtitieteen prof. Esko Valtaojalla on perusteltua tutkimustulosta.


      • HawkStephensfink

      • DoQu kirjoitti:

        todistaako tuota mötkähtämistä jotenkin Kuun pinnan muoto? Sehän on takapuolelta täysin erilainen. Sen ainakin todistanee, että ei ole pyörinyt akselinsa ympäri aikoihin, tuskin koskaan.

        Kuu pyörii akselinsa ympdäri, se vuoksihan me näemme siitä vain toisen puolen. Pyörimisaika on sama kuin Kuun kiertoaika Maan ymäri.

        Kuun toinen puoli on erilainen, koska siellä on paljon enemmän kraatereita (kivet ovat osuneet helpommin Maasta kauempana olevaan Kuun osaan). Muuta eroa ei ole.


      • metteingeborg kirjoitti:

        Kuu pyörii akselinsa ympdäri, se vuoksihan me näemme siitä vain toisen puolen. Pyörimisaika on sama kuin Kuun kiertoaika Maan ymäri.

        Kuun toinen puoli on erilainen, koska siellä on paljon enemmän kraatereita (kivet ovat osuneet helpommin Maasta kauempana olevaan Kuun osaan). Muuta eroa ei ole.

        se on kuule parempi kun sinä et sössötä mitään.


      • Kuun pyörähdysaika akselinsa ympäri on lukkiutunut samaksi kuin sen kiertoaika Maan ympäri (sideerinen kuukausi). Siten Kuusta on aina sama puoli Maata kohti. Wikipedia)

        Kuun Maahan näkymättömällä puolella on runsaasti kraattereita ja harvassa tummia basalttitasankoja, niin sanottuja ”meriä” Kuvassa Kuun toinen puoli.

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Moon_PIA00304.jpg/640px-Moon_PIA00304.jpg


      • metteingeborg kirjoitti:

        Kuun pyörähdysaika akselinsa ympäri on lukkiutunut samaksi kuin sen kiertoaika Maan ympäri (sideerinen kuukausi). Siten Kuusta on aina sama puoli Maata kohti. Wikipedia)

        Kuun Maahan näkymättömällä puolella on runsaasti kraattereita ja harvassa tummia basalttitasankoja, niin sanottuja ”meriä” Kuvassa Kuun toinen puoli.

        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Moon_PIA00304.jpg/640px-Moon_PIA00304.jpg

        vaikka sinä minusta tykkäätkin...

        Niin elä höpötä joutavia.


    • lyinvrin

      Anteeksi.Luin spermapallo.

      • HawkStephensfink

        :) Taisi olla illan paras...


    • Joskus ihmiset tutkivat uusia maailmoja,ja ihmiskunta leviää muuallekin tältä pallolta.En tiedä mitään kiehtovampaa kuin,miettiminen että minkälaisia maailmoja ja minkälaista elämää on jossain tuolla äärettömässä avaruudessa.

      • HawkStephensfink

        Samaa mieltä!


      • aikalainen

        On vaarallista ihmisen pääsy toisille planeetoille jossa on elämää, koska ihminen on ainut pahuus maailmankaikkeudessa.
        Onneksi, ihmikunnan syyt ja seuraukset, jihtavat sen itsetuhoon, ennenkuin se pääsee plabneetoille jossa on elämää


    • ressu1

      aloitus on täyttä pseudotieteellistä paskaa.....maa ei ole muodotunut yhdestä kappaleesta marsin venuksen tai merkuriuksen kanssa...kuu on syntynyt törmäyksessä...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe