MIKSI SYÖTTE LIHAA??

sanonww

Miksi ihmeessä hankitte itsellenne suolstosyövän,kolestrolia ja exstra läskiä lihaa syömällä?
älkää ihmiset antako lihakauppiaiden valheiden hämätä teitä, vain mummot uskovat enää niihin väitteisiin :ettei ihminen elä ilman lihaa.
Eikö teidän olisi jo aika siirtyä sieltä kivikaudelta sivistyksen pariin..
on väärin,että eläimet kärsivät teidän himojenne takia.
Aikamme monet nerot ovat olleet kasvissyöjiä
(mm.buddha)
uskon, että tulee aika jolloin ihmiset katsovat meihin 2000-luvulle ja kysyvät "syötiinkö silloin todella muita eläviä olentoja?!"
lihan syöntiä tullaan pitämään samanlaisena kuin me nyt pidämme ihmisten syöntiä.
ja syystäkin!! barbarismi on lievä sana kuvaamaan sitä kärsimystä jota tarvitään siihen että te saatte lautasellenne lihaa.
jos joku nyt väittää eläinten olojen olevan kunnossa niin käypääpä ensin katsomassa videoita www.petatv.com
teurastamot muistuttavat nykyään lähinnä natsi-Saksan aikaisia keskitysleirejä(parhaimmillaan)
Tiedän,että jotkut teistä nyt puolustautuvat sillä, että "kyllähän muutkin eläimet syövät toisiaan" niin syövät,mutta he myös pyydystävät itse ruokansa ja myös heidän elimistönsä on tehty lihansyöntiin.
meidän ei;meillä on (kuten kaikilla kasvinsyöjillä)pitkä ruoansulatus kanava,ja näin ollen liha mädäntyy sinnne.Meidän sylkemme entsyymejäkään ei ole tehty eläinproteiinin sulattamiseen, ja koska olen varma että sinä tunnet kieleni hyökkääväksi emme ole myöskään psykologisesti varautuneita lihan syöntiin.
mietippä ihmistä joka käyttäytyisi kuin oikea lihansyöjä...olsiko sinusta tappamaan esim. lehmää omin käsin ja sitten syömään sitä?? tuskinpa!
eiköhän ole aika jättää eläimet rauhaan.

63

3060

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoww

      pahoittelen kirjoitus vrheitäni .. tarkoitin suolistosyöpä,kolesteroli jne...

    • P. Veli

      Taidat olla vegaani, ehkä myös saatanisti.

      • sanonww

        olen vegaani, mutta en saatanisti...mistä niin päättelit?..jos saan veikata olet itse joku vanhoollisen uskonnon tekopyhä kannattaja(siis vain villi veikkaus)


      • sanonww kirjoitti:

        olen vegaani, mutta en saatanisti...mistä niin päättelit?..jos saan veikata olet itse joku vanhoollisen uskonnon tekopyhä kannattaja(siis vain villi veikkaus)

        Pyydän tuhannesti anteeksi väärää arvausta. Yleensä vegaanit ovat myös saatanisteja. Aatteet ovat yhtä typeriä ja hengenvaarallisia. Vedä itseesi vitamiinipillereitä ja sillee.


      • sanonww
        P.Veli kirjoitti:

        Pyydän tuhannesti anteeksi väärää arvausta. Yleensä vegaanit ovat myös saatanisteja. Aatteet ovat yhtä typeriä ja hengenvaarallisia. Vedä itseesi vitamiinipillereitä ja sillee.

        no tuo oli jo niin tyhmä kommentti,että ei kannattaisi edes vastata
        en todellakaan tiedä miksi sinusta elämän (jokaisen) elämän kunnioitus on typerää..?voisitko selittää asian


      • sanonww
        P.Veli kirjoitti:

        Pyydän tuhannesti anteeksi väärää arvausta. Yleensä vegaanit ovat myös saatanisteja. Aatteet ovat yhtä typeriä ja hengenvaarallisia. Vedä itseesi vitamiinipillereitä ja sillee.

        Niin usein kasvissyöjiä ja varsinkin vegaaneja vaaditaan selittämmän ruokavaliotaan..joka on typerä vaatimus!minusta sinun ja muiden lihansyöjien pitäisi enemmin selittää tappamistanne tai siis palkkamurhaanne..ole sinä poikkeus ja kerro minulle joku hyvä syy lihan syöntiin, ja en nyt tarkoita sitä perus syytä "liha on hyvää"tai "ei rehuilla elä" vaan jotain fiksua kiitos,ja se että ilman lihan proteiineja ei selviä on myös vanha juttu..
        (ps.tofu sisältää enemmän proteiiniä kuin naudanliha)


      • ruuhkatukka
        P.Veli kirjoitti:

        Pyydän tuhannesti anteeksi väärää arvausta. Yleensä vegaanit ovat myös saatanisteja. Aatteet ovat yhtä typeriä ja hengenvaarallisia. Vedä itseesi vitamiinipillereitä ja sillee.

        me mitääsn saatanisteja olla!


      • ruuhkatukka
        P.Veli kirjoitti:

        Pyydän tuhannesti anteeksi väärää arvausta. Yleensä vegaanit ovat myös saatanisteja. Aatteet ovat yhtä typeriä ja hengenvaarallisia. Vedä itseesi vitamiinipillereitä ja sillee.

        Ei ainoastaan vegaanit vedä mitään vitamiineja, näkisit sen vitamiini kasan, mitä se vetää vaikka onkin sekasyöjä ja jos et syö minkäänlaisia vitamiinenja niin kannattas alkaa syyä!


    • Balthasar

      Suosittelisin, että ottaisit oikeasti selvää asioista. Kirjoituksessasi oli muutamia täysin vääriä "faktoja".

      "jos joku nyt väittää eläinten olojen olevan kunnossa niin käypääpä ensin katsomassa videoita www.petatv.com"

      Älä usko kaikkea mitä netistä löytyy. Sivulta löytyvä teurastusfilmi oli todellakin julma, enkä mitenkään halua edistää moista toimintaa. Tahtoisinpa vain saada jotain fakta tietoa, miten teurastaminen meillä ja muualla tehdään. Käsittääkseni ainakin Suomessa, todennäköisesti muuallakin Euroopassa, eläimet tainnutetaan sähköllä ennen tappamista.

      "Aikamme monet nerot ovat olleet kasvissyöjiä"

      Aikamme monet nerot ovat olleet sekasyöjiä, entäs sitten?

      "myös heidän elimistönsä on tehty lihansyöntiin.
      meidän ei;meillä on (kuten kaikilla kasvinsyöjillä)pitkä ruoansulatus kanava,"

      Ihminen on sekasyöjä; "Ihminen on ruoansulatukseltaan sekasyöjä, eikä mikään estä popsimasta pihviä ja perunoita yhtä aikaa."

      Lähde: http://www.tiede.fi/arkisto/artikkeli.asp?id=174&osa=2

      "olsiko sinusta tappamaan esim. lehmää omin käsin ja sitten syömään sitä??"

      Ihminen on, kiitos evoluution, oppinut käyttämään työkaluja hyödykseen. Siksipä ei tarvitse kiduttaa lehmää tappamalla se omin käsin, vaan se voidaan lopettaa ilman turhia kärsimyksiä. Mutta siis jos apuvälineitä saa käyttää voisin tappaa lehmän ja syömään sen lihaa.

      "älkää ihmiset antako lihakauppiaiden valheiden hämätä teitä, vain mummot uskovat enää niihin väitteisiin :ettei ihminen elä ilman lihaa."

      Älä anna viherpipertäjien valheiden hämätä teitä, vain naivit teinitytöt uskovat niihin väitteisiin...

      • vege))8

        "voidaan lopettaa ilman tuehia kärsimyksiä"
        joo ja sen kun näkisi!!!
        näille tappamisen ammattilaisille sattuu virheitä, joihin kukaan ei puutu
        ja tuo on niin paskaa,että "evoluution ansiosta me olemme niin fiksuja että voimme tappaa eläimet ilman turhia kärsimyksiä"
        jokainen joka on näihin asioihin perehtynyt tietää, että eläinten olot ovat nyt pahimmat kuin koskaan historiassa

        enään ei voida puhua (kuin todella todella) harvassa tapauksessa eläintenhoidosta
        nykyään eläimet on survottu ahtaisiin,luonnottomiin tiloihin


      • Balthasar
        vege))8 kirjoitti:

        "voidaan lopettaa ilman tuehia kärsimyksiä"
        joo ja sen kun näkisi!!!
        näille tappamisen ammattilaisille sattuu virheitä, joihin kukaan ei puutu
        ja tuo on niin paskaa,että "evoluution ansiosta me olemme niin fiksuja että voimme tappaa eläimet ilman turhia kärsimyksiä"
        jokainen joka on näihin asioihin perehtynyt tietää, että eläinten olot ovat nyt pahimmat kuin koskaan historiassa

        enään ei voida puhua (kuin todella todella) harvassa tapauksessa eläintenhoidosta
        nykyään eläimet on survottu ahtaisiin,luonnottomiin tiloihin

        "näille tappamisen ammattilaisille sattuu virheitä, joihin kukaan ei puutu"

        Puuttuu kyllä, tutustuppa teurastukseen liittyvään eläinsuojeluasetukseen.
        http://www.mmm.fi/el/laki/F/f7.html

        "jokainen joka on näihin asioihin perehtynyt tietää, että eläinten olot ovat nyt pahimmat kuin koskaan historiassa"

        Esimerkiksi miten eläinten olot ovat pahentuneet?
        Olisiko antaa linkkiä tai muuta viitettä tutkimukseen, jossa todetaan näin.
        Oma näppi tuntuma olisi, että nykyään mennään kokoajan parempaan suuntaan. Pihattonavetat, vapaan kanan munat ja luomu olivat täysin vieraita käsitteitä pari vuosikymmentä sitten.


      • vege9989
        Balthasar kirjoitti:

        "näille tappamisen ammattilaisille sattuu virheitä, joihin kukaan ei puutu"

        Puuttuu kyllä, tutustuppa teurastukseen liittyvään eläinsuojeluasetukseen.
        http://www.mmm.fi/el/laki/F/f7.html

        "jokainen joka on näihin asioihin perehtynyt tietää, että eläinten olot ovat nyt pahimmat kuin koskaan historiassa"

        Esimerkiksi miten eläinten olot ovat pahentuneet?
        Olisiko antaa linkkiä tai muuta viitettä tutkimukseen, jossa todetaan näin.
        Oma näppi tuntuma olisi, että nykyään mennään kokoajan parempaan suuntaan. Pihattonavetat, vapaan kanan munat ja luomu olivat täysin vieraita käsitteitä pari vuosikymmentä sitten.

        no voit esim katsella petan sivuja www.peta.org
        niin,siis miksi luulet että kaiken maailman luomu kananmunia sun muita on tullut markkinoille??!!
        koska olot ovat huonontuneet ja ihmiset (monet,et kylläkään sinä)tietävät sen ja koska heillä on vähän inhimillsyyttä he haluavat mielummin ostaa vähän kärsineitä eläimiä tai niiden munia.Mutta jo se että meillä muka olisi oikeus kasvattaa eläimiä ruoaksi on jo väärin.
        Eläimet todella kärsivät paljon!he joutuvat viettämään elämänsä viimeiset tunnit ahtaissa rekoissa matkalla teurastamoon ja siellä jonossa kuuntelevat toistensa tuskan huutoja(mene vaikka animalia.fi)
        olen sitä mieltä, että jokainen joka näkee sen kohtelun ja kärsimyksen ja vielä senkin jälkeen jatkaa lihan syömistä on paha ihminen(tunteeton paska)


      • sere
        Balthasar kirjoitti:

        "näille tappamisen ammattilaisille sattuu virheitä, joihin kukaan ei puutu"

        Puuttuu kyllä, tutustuppa teurastukseen liittyvään eläinsuojeluasetukseen.
        http://www.mmm.fi/el/laki/F/f7.html

        "jokainen joka on näihin asioihin perehtynyt tietää, että eläinten olot ovat nyt pahimmat kuin koskaan historiassa"

        Esimerkiksi miten eläinten olot ovat pahentuneet?
        Olisiko antaa linkkiä tai muuta viitettä tutkimukseen, jossa todetaan näin.
        Oma näppi tuntuma olisi, että nykyään mennään kokoajan parempaan suuntaan. Pihattonavetat, vapaan kanan munat ja luomu olivat täysin vieraita käsitteitä pari vuosikymmentä sitten.

        voi kun tuo laki on niin mahtavan oikeudenmukainen.."sähköpiiskaa saa käyttää täyskasvuiseen sikaan tai nautaan"kamlaa,,
        no onneksi suomessa sentään on jotain lakeja jotka vähän suojelevat eläimiä,mutta hyvin vähän..
        tietenkin kun verrataan muihin maihin niin täällä on asiat paremmin,mutta onko mieleenne tullut että me syömme muutakin kuin kotimaista karjaa...
        Minua ei kiinnosta paskaakaan se ,että ihmiset lohduttavat itseään uskottelemalla itselleen ja muille ,että eläimet eivät kärsi..
        minulle riittää se ,että olen nähnyt sen tuskan ja kuullut sen huudon..puuttuuko teiltä sydän vai aivot,vai kenties molemmat!!?


      • Balthasar
        vege9989 kirjoitti:

        no voit esim katsella petan sivuja www.peta.org
        niin,siis miksi luulet että kaiken maailman luomu kananmunia sun muita on tullut markkinoille??!!
        koska olot ovat huonontuneet ja ihmiset (monet,et kylläkään sinä)tietävät sen ja koska heillä on vähän inhimillsyyttä he haluavat mielummin ostaa vähän kärsineitä eläimiä tai niiden munia.Mutta jo se että meillä muka olisi oikeus kasvattaa eläimiä ruoaksi on jo väärin.
        Eläimet todella kärsivät paljon!he joutuvat viettämään elämänsä viimeiset tunnit ahtaissa rekoissa matkalla teurastamoon ja siellä jonossa kuuntelevat toistensa tuskan huutoja(mene vaikka animalia.fi)
        olen sitä mieltä, että jokainen joka näkee sen kohtelun ja kärsimyksen ja vielä senkin jälkeen jatkaa lihan syömistä on paha ihminen(tunteeton paska)

        Petan sivulla kävin jo, ihmiset ovat julmia. Edelleenkään en hyväksy eläinten kiduttamista, enkä muutakaan huonosti kohtelua.

        Eikö luomu kananmunat sitten mielestäsi ole hyvä asia? Tosin Suomessa luomu on aika turha, koska esim. torjunta-aineita muutenkaan juuri ei käytetä, eikä luomu paranna entisestään eläinten oloja.

        "koska olot ovat huonontuneet"

        Milloin tämä huonontuneminen on tapahtunut. Viime vuonna? Tuhat vuotta sitten? Hä?

        "siellä jonossa kuuntelevat toistensa tuskan huutoja"

        Ja katsovat kaihoisasti suurilla silmillään, ajatellen samalla "tässä sitä mennään viimeiselle tuomiolle"...

        "olen sitä mieltä, että jokainen joka näkee sen kohtelun ja kärsimyksen ja vielä senkin jälkeen jatkaa lihan syömistä on paha ihminen(tunteeton paska)"

        Olen nähnyt ja jatkan lihan syömistä. Muusta maailmasta ei ole kokemusta, mutta Suomessa eläimiä kohdellaan asianmukaisesti.

        Kuinka hyvin olet itse tutustunut lihan tuotantoon? Oletko käynyt maatiloilla tai teurastamoissa? Näitkö siellä eläimiä kidutetettavan?


      • vege9908809
        Balthasar kirjoitti:

        Petan sivulla kävin jo, ihmiset ovat julmia. Edelleenkään en hyväksy eläinten kiduttamista, enkä muutakaan huonosti kohtelua.

        Eikö luomu kananmunat sitten mielestäsi ole hyvä asia? Tosin Suomessa luomu on aika turha, koska esim. torjunta-aineita muutenkaan juuri ei käytetä, eikä luomu paranna entisestään eläinten oloja.

        "koska olot ovat huonontuneet"

        Milloin tämä huonontuneminen on tapahtunut. Viime vuonna? Tuhat vuotta sitten? Hä?

        "siellä jonossa kuuntelevat toistensa tuskan huutoja"

        Ja katsovat kaihoisasti suurilla silmillään, ajatellen samalla "tässä sitä mennään viimeiselle tuomiolle"...

        "olen sitä mieltä, että jokainen joka näkee sen kohtelun ja kärsimyksen ja vielä senkin jälkeen jatkaa lihan syömistä on paha ihminen(tunteeton paska)"

        Olen nähnyt ja jatkan lihan syömistä. Muusta maailmasta ei ole kokemusta, mutta Suomessa eläimiä kohdellaan asianmukaisesti.

        Kuinka hyvin olet itse tutustunut lihan tuotantoon? Oletko käynyt maatiloilla tai teurastamoissa? Näitkö siellä eläimiä kidutetettavan?

        olen nähnyt useita dokumentteja eläinten oloista ja kuullut minua paremmin asiaan perehtyneiden kertomuksia häkkikanaloista.
        kyllä luomu munat ovat parempia,mutta ei niitäkään mihinkään tarvitse...ei ihmisen tarvitse syödä toisten munia selvitäkseen.
        OLE NIIN HYVÄ ja kerro minulle,kerro ja selitä miksi meillä on oikeus tappaa ja hyväksikäyttää eläimiä..
        en ole uskovainen mutta toivon syvästi,että jos joku viimeinen tuomio on, tai jälleensytyminen tapahtuisi saisivat eläimet edes sillon elää luonnollisen elämän ja että teurastajat pistettäisiin miettimään tekojaan...
        vaikka toisaalta kuten sanottu jo on"tarvitaan pieni ihminen tappamaan eläin,mutta vielä pienempi sitten syömään se"


      • Balthasar
        sere kirjoitti:

        voi kun tuo laki on niin mahtavan oikeudenmukainen.."sähköpiiskaa saa käyttää täyskasvuiseen sikaan tai nautaan"kamlaa,,
        no onneksi suomessa sentään on jotain lakeja jotka vähän suojelevat eläimiä,mutta hyvin vähän..
        tietenkin kun verrataan muihin maihin niin täällä on asiat paremmin,mutta onko mieleenne tullut että me syömme muutakin kuin kotimaista karjaa...
        Minua ei kiinnosta paskaakaan se ,että ihmiset lohduttavat itseään uskottelemalla itselleen ja muille ,että eläimet eivät kärsi..
        minulle riittää se ,että olen nähnyt sen tuskan ja kuullut sen huudon..puuttuuko teiltä sydän vai aivot,vai kenties molemmat!!?

        Lueppas se lause loppuun...
        "Sähköpiiskaa saa käyttää vain täysikasvuisten nautojen ja sikojen ohjaamiseen, jos se on ehdottoman välttämätöntä."

        "..puuttuuko teiltä sydän vai aivot,vai kenties molemmat!!?"

        Ihminen on eläin.

        "mutta onko mieleenne tullut että me syömme muutakin kuin kotimaista karjaa."

        On tullut, yritän mahdollisuuksien mukaan syödä kotimaista lihaa. En tiedä miten eläimiä muualla käsitellään, mutta omasta kokemuksesta tiedän, että Suomessa on asiat varsin hyvin.


      • vege997+09+
        Balthasar kirjoitti:

        Lueppas se lause loppuun...
        "Sähköpiiskaa saa käyttää vain täysikasvuisten nautojen ja sikojen ohjaamiseen, jos se on ehdottoman välttämätöntä."

        "..puuttuuko teiltä sydän vai aivot,vai kenties molemmat!!?"

        Ihminen on eläin.

        "mutta onko mieleenne tullut että me syömme muutakin kuin kotimaista karjaa."

        On tullut, yritän mahdollisuuksien mukaan syödä kotimaista lihaa. En tiedä miten eläimiä muualla käsitellään, mutta omasta kokemuksesta tiedän, että Suomessa on asiat varsin hyvin.

        no luin nyt sen loppuun ja ei kyllä paljoa parantunut..ja luuletko tosiaan että täälläkään noita säntöjä erityisen tarkasti noudatetaan!!ei heillä ole siihen syytä,koska suomessa saat suunilleen sakot vaan vaikka kiduttaisit viikon hevosta..
        no hyvä jos suosit kotimaista
        ja tuo,että ihminen on eläin on aivan totta!!
        mutta sitä en tajua että miksi ihminen aina lihan syömis kysymyksen tullen mainostaa sitä,että on eläin ja muuten taas korostaa olevansa paljon eläimiä ylempänä(=ja näin muka oikeutettu niitä hyväksikäyttämään)
        ihminen on siis julma eläin,mutta myös viisas sellainen..se vaan käyttää viisauttaan ahneudessaan ja tyhmyydessään väärin


      • Balthasar
        vege9908809 kirjoitti:

        olen nähnyt useita dokumentteja eläinten oloista ja kuullut minua paremmin asiaan perehtyneiden kertomuksia häkkikanaloista.
        kyllä luomu munat ovat parempia,mutta ei niitäkään mihinkään tarvitse...ei ihmisen tarvitse syödä toisten munia selvitäkseen.
        OLE NIIN HYVÄ ja kerro minulle,kerro ja selitä miksi meillä on oikeus tappaa ja hyväksikäyttää eläimiä..
        en ole uskovainen mutta toivon syvästi,että jos joku viimeinen tuomio on, tai jälleensytyminen tapahtuisi saisivat eläimet edes sillon elää luonnollisen elämän ja että teurastajat pistettäisiin miettimään tekojaan...
        vaikka toisaalta kuten sanottu jo on"tarvitaan pieni ihminen tappamaan eläin,mutta vielä pienempi sitten syömään se"

        Meillä on oikeus tappaa muita eläimiä, koska se kuuluu normaaliin elämän kiertokulkuun ja ihmisen luontaisiin tarpeisiin. Ihminen on sekasyöjä, joten sille on luonnollista syödä lihaa. Mikään ei oikeuta ihmistä aiheuttamaan kärsimyksiä eläimillä, siksipä en pidä esim. turkistarhausta tarpeellisena.

        Ja tietenkin eläinten oloja pitää parantaa. Ne myös paranevat kokoajan, tai ainakin näin uskon kunnes esität jonkun perustelun millon ja miten olot ovat _huonontuneet_.


      • 3750752
        Balthasar kirjoitti:

        Lueppas se lause loppuun...
        "Sähköpiiskaa saa käyttää vain täysikasvuisten nautojen ja sikojen ohjaamiseen, jos se on ehdottoman välttämätöntä."

        "..puuttuuko teiltä sydän vai aivot,vai kenties molemmat!!?"

        Ihminen on eläin.

        "mutta onko mieleenne tullut että me syömme muutakin kuin kotimaista karjaa."

        On tullut, yritän mahdollisuuksien mukaan syödä kotimaista lihaa. En tiedä miten eläimiä muualla käsitellään, mutta omasta kokemuksesta tiedän, että Suomessa on asiat varsin hyvin.

        huomaa kyllä,että sinä edes vähän olet kiinnostunut eläinten kohtelusta...kun jaksat asiasta keskustella,kiitos siitä siis


      • Balthasar
        vege997+09+ kirjoitti:

        no luin nyt sen loppuun ja ei kyllä paljoa parantunut..ja luuletko tosiaan että täälläkään noita säntöjä erityisen tarkasti noudatetaan!!ei heillä ole siihen syytä,koska suomessa saat suunilleen sakot vaan vaikka kiduttaisit viikon hevosta..
        no hyvä jos suosit kotimaista
        ja tuo,että ihminen on eläin on aivan totta!!
        mutta sitä en tajua että miksi ihminen aina lihan syömis kysymyksen tullen mainostaa sitä,että on eläin ja muuten taas korostaa olevansa paljon eläimiä ylempänä(=ja näin muka oikeutettu niitä hyväksikäyttämään)
        ihminen on siis julma eläin,mutta myös viisas sellainen..se vaan käyttää viisauttaan ahneudessaan ja tyhmyydessään väärin

        "mutta sitä en tajua että miksi ihminen aina lihan syömis kysymyksen tullen mainostaa sitä,että on eläin ja muuten taas korostaa olevansa paljon eläimiä ylempänä"

        Siksi, että ihminen on eläin, mutta on myös älylliseltä tasoltaan muihin eläimiin verrattuna ylivoimainen. Eli molemmat pitävät paikkaansa.


      • ihmettelen..
        vege9989 kirjoitti:

        no voit esim katsella petan sivuja www.peta.org
        niin,siis miksi luulet että kaiken maailman luomu kananmunia sun muita on tullut markkinoille??!!
        koska olot ovat huonontuneet ja ihmiset (monet,et kylläkään sinä)tietävät sen ja koska heillä on vähän inhimillsyyttä he haluavat mielummin ostaa vähän kärsineitä eläimiä tai niiden munia.Mutta jo se että meillä muka olisi oikeus kasvattaa eläimiä ruoaksi on jo väärin.
        Eläimet todella kärsivät paljon!he joutuvat viettämään elämänsä viimeiset tunnit ahtaissa rekoissa matkalla teurastamoon ja siellä jonossa kuuntelevat toistensa tuskan huutoja(mene vaikka animalia.fi)
        olen sitä mieltä, että jokainen joka näkee sen kohtelun ja kärsimyksen ja vielä senkin jälkeen jatkaa lihan syömistä on paha ihminen(tunteeton paska)

        vegaanit fanaatikkoja? Nähtävästi vaikka vaikea uskoa koska satun itsekin tuntemaan sellasia. Tuo on typerää.
        Ikävä juttu jos eläimet joutuvat olemaan ahtaasti ja teurastajille sattuu vahinkoja niin että eläin kärsii. Niin ei pitäisi olla mutta se ei tee lihansyöjistä yhtään sen huonompaa ihmistä. Onkohan tää oikeasti provo tai jotain?
        Liha kuuluu ihmisen ravintoon. Siis ihan luonnollista syödä lihaa ja lisäksi kasviksia ovathan ne terveellisiä. Mutta raskasta työtä tekevä mies ei elä kasviksilla.


      • kasvattaja
        sere kirjoitti:

        voi kun tuo laki on niin mahtavan oikeudenmukainen.."sähköpiiskaa saa käyttää täyskasvuiseen sikaan tai nautaan"kamlaa,,
        no onneksi suomessa sentään on jotain lakeja jotka vähän suojelevat eläimiä,mutta hyvin vähän..
        tietenkin kun verrataan muihin maihin niin täällä on asiat paremmin,mutta onko mieleenne tullut että me syömme muutakin kuin kotimaista karjaa...
        Minua ei kiinnosta paskaakaan se ,että ihmiset lohduttavat itseään uskottelemalla itselleen ja muille ,että eläimet eivät kärsi..
        minulle riittää se ,että olen nähnyt sen tuskan ja kuullut sen huudon..puuttuuko teiltä sydän vai aivot,vai kenties molemmat!!?

        Nyt heräsi kysymys missä olet nähnyt ja kuullut niiden valitusta? ehkä videolla..? kiinnostaa todella....jos se on todellisesta elämästä sun pitäis tietää miten toimia eläimen kärsimyksen lopettamiseksi. Oletko siis yhtään parempi kuin muutkaan joita täällä moitit?


      • dgh iose<
        kasvattaja kirjoitti:

        Nyt heräsi kysymys missä olet nähnyt ja kuullut niiden valitusta? ehkä videolla..? kiinnostaa todella....jos se on todellisesta elämästä sun pitäis tietää miten toimia eläimen kärsimyksen lopettamiseksi. Oletko siis yhtään parempi kuin muutkaan joita täällä moitit?

        MINULLE RIITTÄÄ SE ETTÄ TIEDÄN ETTÄ MINUN TAKIANI EI YHDENKÄÄN KANAN,KALAN,LEHMÄN TAI MINKÄÄN ELÄIMEN TARVITSE KUOLLA!! eikä ydenkään kanan tarvitse munia minulle tai lehmän elää orjuudessa takiani....en siis ole osallinen eläinten hyväksikäyttöön....mutta sinä joka syöt eläimiä olet tukemassa teurastajien työtä


    • koufa

      Onko näitä keskusteluja edes mitään järkeä aloittaa? Ei todellakaan. Jotkut syövät lihaa, entä sitten? Ainoat järjelliset syyt lopettaa lihan syönti ovat terveydelliset syyt. Nekin koskevat lähinnä punaista lihaa. Lisäksi on turha esittää syitä puolustaa kasvissyöntiä yksittäisen ihmisen näkökulmasta, ihminen on ehkä yksi maailman sosiaalisimmista eläinlajeista, ja toimii ryhmänä, ei yksilönä. Onhan esimerkiksi monia ihmisiä jotka eivät osaa kutoa vaatteita, mutta ei se ole mikään syy olla alasti!

    • Peto

      Hmmmh.....sinustako lihansyönti olisi hyväksyttävämpää jos *saalistaisin* itse pihvini?
      Niinhän sitä ennen aikaan tehtiinkin, jo kivikaudella. Ihmistä ei minun mielestä ole tarkoitettu pelkäksi kasvissyöjäksi....

      • ssposs

        Onko ihminen lihansyöjä vai kasvissyöjä? kysyttiin. Kun näet oravan tai jäniksen, tekeekö mielesi hyökätä sen kimppuun ja ruveta syömään sitä siinä paikassa. Mutta silti, ihminen on sekasyöjä puuttuu raateluhampaat ja pötsit. Siis kaikki sekasin vaan.


      • Peto
        ssposs kirjoitti:

        Onko ihminen lihansyöjä vai kasvissyöjä? kysyttiin. Kun näet oravan tai jäniksen, tekeekö mielesi hyökätä sen kimppuun ja ruveta syömään sitä siinä paikassa. Mutta silti, ihminen on sekasyöjä puuttuu raateluhampaat ja pötsit. Siis kaikki sekasin vaan.

        Ihminen on sekasyöjä, siinä olen samaa mieltä. Se mitä oraviin ja jäniksiin tulee, ei mieleeni tulisi myöskään syöksyä ruohomättäitä nyhtämään tai marjapensaita tyhjentämään heti näköhavainnon saatuani.


    • Sekasyöjä (tyytyväinen)

      Tuollaiseen kysymykseen on perin helppo vastata.

      Syön lihaa siksi, että se on hyvin ruuaksi valmistettuna herkullista ja ravitsevaa (pitää näläntunteen loitolla pitkään). Sopiva määrä lihaa ruokavaliossa on myös ehdottomasti terveyden kannalta hyväksi.

      Lihansyönnin pois jättäminen ei ole koskaan edes käväissyt mielessäni – ei terveydellisistä eikä eettisistä syistä. Vegaanien perustelut omalle oudolle ja fanaattiselle "ruokauskonnolleen" ovat mielestäni kestämättömät.

      Kerran vegaaniksi hurahtaneet hörhöt ilmeisestikin kokevat, etteivät he voi kasvojaan menettämättä luopua vegaaniudestaan. Heidän on pakko hakea oikeutusta ja vahvistusta aatteelleen värväämällä sille uusia kannattajia. He iskevät värväystoiminnassaan teini-iän kriiseissä painiskeleviin reppanoihin, joilla ei ole vielä todellista kykyä omaan ajatteluun eikä kokemusperäistä immuniteettia aivopesua vastaan.

    • nautiskeleva ja erittäin terve

      "Miksi ihmeessä hankitte itsellenne suolstosyövän,kolestrolia ja exstra läskiä lihaa syömällä?"

      Ei tule syöpää, kun syön paljon muutakin kuin lihaa, esim. kokojyväleipää (ruista enimmäkseen) ja kuitpitoisia kasviksi.

      Kolesterolitasoni on mainio ja olen ikäisekseni - yli 50 v - hyvin hoikka ja paremmassa fyysisessä kunnossa kuin suurin osa minua paria kymmentä vuotta nuoremmista.

      Liha on hyvää (niin on kalakin) ja sen yhdistely erilaisten vihannesten, juuresten, riisin, pastan ja perunoiden kanssa tuo minulle erittäin suuren vaihtelun (vaihtelu virkistää!) ruokavaliooni ja tekee siitä monipuolisen ja terveellisen tarvitsematta sen enempää laskeskella saamiani ravintoaineita.

      Ja olen tällä ruokavaliolla ja kohtuullisella liikunnalla pysynyt hyvin terveenä - viimeisten parin kymmenen vuoden aikana on tarvinnut olla sairaslomalla max 1 viikon verran (ja siitäkin pari päivää viisaudenhammasleikkauksen vuoksi). sen sijaan ruokiaan ronklaavat työtoverini ympäri maata ovat vähän väliä flunssassa yms. ja pari viikkoa vuodessa sairaslomalla.

    • Elän ja nautin

      Lihalla on ollut tärkeä sijansa ihmiskunnan kulttuurissa tuhansien ja taas tuhansien vuosien ajan ja tulee olemaan edelleen.

      Sivistyksellinen ja taloudellinen kehitys on vieläpä ollut nopeinta siellä, missä lihan osuus ruokavaliossa on ollut suurin.

      Vegaanius on pelkkä ohimenevä hetken muotioikku, eräänlainen sivistyksellisen kehityksen ylilyönti. Turhautuneisto koettaa etsiä elämälleen sisältöä kyseenalaistamalla lihan aseman ihmisen ruokavaliossa ja rakentamalla tästä aatteesta itselleen uskonnon korviketta.

      Tämän hetken vegaaneistakin suuri osa ehtii kuitenkin vielä herätä unestaan ja liittyä valtaväestön – normaalia elämää viettävien, hyvinvoivien ja elämästään nauttivien ihmisten joukkoon.

      Miksi tehdä elämästään ehdoin tahdoin hankalaa ja keksimällä keksiä itselleen typeriä rajoitteita?

      • jiijii

        luojan kiitos, onhan täällä lihansyönnin kannattajiakin! itse en voisi kuvitellakaan jättäväni pois monipuolista ruokavaliotani. tuskin jaksaisin edes tehdä todella raskasta fyysistä työtäni. tunnen muutamia vegejä ja täytyy sanoa että onhan ne aika luurankoja olemukseltaan. ihminen on sitä mitä syö! jutuista päätellen tän palstan veget taitavat olla korkeintaan teinejä. jokainen syökööt mitä haluaa! itse en kyllä suosi kovinkaan paljon ns. roskaruokaa


    • Decare

      ...kuin eläimet itse. Tiesitkös että jos kaikki ihmiset alkaisivat nyt syömään vain kasvisruokaa, monet eläinlajit nääntyisivät nälkään, ja kuolisivat lopulta sukupuuttoon. Ja kun yksi laji kuolee sukupuuttoon, kuolee toinen, ja toinen, ja toinen...

      • jijijijijijijijijijijij2222...

        Olet helvetin tyhmä.. etkö tiennyt että lihansyönti kuormittaa luontoa.On laskettu ,että jos kaikki ihmiset jättäisivät lihansyönnin:ei olisi nälänhätää!!
        Niillä pelloilla jossa kasvatetaan karjaeläinten rehut voisi tehdä ruokaa vaikka sinne kehitysmaille 10x enemmän.
        Yhdysvalloissa n.puolet!!! vedestä menee karjalle,että mietippäs sitä samalla kun poskessasi on puolikas nauta


    • Jukeboksi

      Jotkut ovat kasvissyöjiä, ja jotkut lihansyöjiä. Jokaisella on omat ruokatottumuksensa. Syökää rauhassa pupunruokianne. Minä olen tottunut siihen, että ruuassa tulee olla kuollutta elukkaa, ja paljon!!!

    • Nature

      Niin luonto on luonut. Mitä ihminen nyt luonnon lakia muuttamaan?

    • Ragnar

      Jos kerta kunnioitat jokaista elämää, niin miksi sitten syöt kasviksia? Kasvitkin ovat eräänlaista elämää.

    • Jabroni

      Jos et suostu syömään jotain eläintä, et kunnioita sitä.

      • Jabroni

        Tarkoitan tuolla siis lähinnää sitä, että jos olet esim. eksynyt metsään, et ole syönyt mitään pitkään aikaan. Sitten löydät kuolleen eläimen. Jos sinulla olisi mukana tulen teko välineet, että pystyisit kypsentämään lihan syömiskelpoiseksi, mutta et kuitenkaan suostuisi syömään eläintä, et silloin kunniota sitä.


      • jkasfhuiHF
        Jabroni kirjoitti:

        Tarkoitan tuolla siis lähinnää sitä, että jos olet esim. eksynyt metsään, et ole syönyt mitään pitkään aikaan. Sitten löydät kuolleen eläimen. Jos sinulla olisi mukana tulen teko välineet, että pystyisit kypsentämään lihan syömiskelpoiseksi, mutta et kuitenkaan suostuisi syömään eläintä, et silloin kunniota sitä.

        JOS ELÄIN OLISI KUOLLUT JA MINÄ NÄLKÄINEN NIIN TOTTAKAI SEN SÖISIN PYSYÄKSENI HENGISSÄ.
        JA MITÄ HELVETTIÄ ON SELLAINEN KUNNIOITUS ,ETTÄ IHMISET HAKKAAVAT,RIISTÄVÄT SYÖVÄT JA YMS. ELÄIMIÄ...TAIDAT ITSE OLLA SITÄ VAIMONHAKKAAJA TYYPPIÄ...OLET NIIN JUNTTI JOS LUULET ETTEIVÄT KASVISSYÖJÄT KUNNIOITA ELÄIMIÄ,KUN HE JUURI TOIVOVAT ETTÄ ELÄIMET SAAVAT VIETTÄÄ NIILLE LUONNOLLISTA ELÄMÄÄ
        TIETENKIN ON ESIM. MUSLIMIT JOTKS EIVÄT SYÖ SIKAA KOSKA PITÄVÄT SITÄ SAASTAISENA,MUTTA SILLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ KASVISSYÖNNIN KANSSA!!!!!!!!!!


    • Keittiömestari

      Eiköhän se ole jokaisen oma asia mitä kukin syö. Jos tykkää lihasta niin syö lihaa, itsekkin syön paljon lihaa, mutta kuitenkin on myös hyviä kasvisruokia joita syön paljon. Kyllähän se on tosi, että jos teen sinulle esim. tofusta ja muista kasviksista pihvin tai mureketta niin et edes huomaa sitä lihaa jonka olen sinulle ujuttanut sinne, ja menee läpi kun väärä raha. Olen myös syöttänyt muslimeille sikaa heidän tietämättä ja eivät olleet moksiskaan kun eivät tienneet mitä söivät, koska eiväthän he tiedä miltä sika edes maistuu!!! Poro on parasta!! Anna sinä vaan ihmisten syödä mitä he haluavat äläkä puutu ajatuksiasi suurempiin juttuihin. Tosta kolesterolista vielä, sehän on perinööllistä joten sitä joko on tai ei ole syö sitten lihaa tai kasveja. Minulla ei ole kolesterolia ja painokin on ihannnepaino joten....

      • gvhgjsvshgkjsdhg

        Onneksi en itse halua rahoittaa ravintoloitanne tai niiden lihalta haisevia kokkeja..mutta olen eri mieltä että mitä syö olisi jokaisen oma asia,,,eihän lihansyönti voi olla OMA ASIA koska sinä SYÖT TOISEN ELÄIMEN ja tuskin olet paljon lupia kysynyt tältä kyseseltä eläimeltä,eli siinä vaiheessa se ei enää ole vain oma asia...tiedän että joku teistä "super älyköistä" nyt sanoo "ethän sinäkään kysy tomaatilta lupaa saada syödä se" voisin kysyä,ja kysynkin heti kun näytätte minulle kasvin aivot ja sydämmen..


      • Mestaaja
        gvhgjsvshgkjsdhg kirjoitti:

        Onneksi en itse halua rahoittaa ravintoloitanne tai niiden lihalta haisevia kokkeja..mutta olen eri mieltä että mitä syö olisi jokaisen oma asia,,,eihän lihansyönti voi olla OMA ASIA koska sinä SYÖT TOISEN ELÄIMEN ja tuskin olet paljon lupia kysynyt tältä kyseseltä eläimeltä,eli siinä vaiheessa se ei enää ole vain oma asia...tiedän että joku teistä "super älyköistä" nyt sanoo "ethän sinäkään kysy tomaatilta lupaa saada syödä se" voisin kysyä,ja kysynkin heti kun näytätte minulle kasvin aivot ja sydämmen..

        Hattivatti hei,olethan muistanut ottaa lääkkeesi sen ruohon tupruttelun seassa. Syötkö muuten kasvismargariinia? Tiedäthän miten se valmistetaan. Olet varmaan huomannut tien varsilla kuolleita supeja ym. eläimiä. Ne aina häviävät sieltä yhtäkkiä. Luulet että raadonsyöjät ja varikset ne syövät, mutta erehdys. Öiseen aikaan kun on vähän liikennettä tien varsia pitkin ajelee Arlan ym. tehtaan autoja ja keräävät ne supit ym. Mietippä sitä kun seuraavaksi menet kauppaan ostamaan margariinia. Onko muuten kova synti syödä voita?? siinähän ei ole lehmälle tehty muuta kun hierottu utareita ja ainakin se naisella tuottaa mielihyvää.


      • hgkjshgiu
        Mestaaja kirjoitti:

        Hattivatti hei,olethan muistanut ottaa lääkkeesi sen ruohon tupruttelun seassa. Syötkö muuten kasvismargariinia? Tiedäthän miten se valmistetaan. Olet varmaan huomannut tien varsilla kuolleita supeja ym. eläimiä. Ne aina häviävät sieltä yhtäkkiä. Luulet että raadonsyöjät ja varikset ne syövät, mutta erehdys. Öiseen aikaan kun on vähän liikennettä tien varsia pitkin ajelee Arlan ym. tehtaan autoja ja keräävät ne supit ym. Mietippä sitä kun seuraavaksi menet kauppaan ostamaan margariinia. Onko muuten kova synti syödä voita?? siinähän ei ole lehmälle tehty muuta kun hierottu utareita ja ainakin se naisella tuottaa mielihyvää.

        Tuskin tua naiselle mielihyvää jos sinä olet hieromassa(liha by the way aiheuttaa impotenssia ; ) ) että niin,,,
        Itse en syö margariinia laisinkaa,käytän vain olivi öljyä


      • Sonni
        hgkjshgiu kirjoitti:

        Tuskin tua naiselle mielihyvää jos sinä olet hieromassa(liha by the way aiheuttaa impotenssia ; ) ) että niin,,,
        Itse en syö margariinia laisinkaa,käytän vain olivi öljyä

        Lihaa kun syö niin jaksaa vaikka koko yön, ja sarvi seisoo että silleen. Mennäänmpä naisten tansseihin ja katotaan kuinka hyvä flaksi käy, kun laitetaan puku päällä oleva riski mies ja hattivattivaatteissa oleva rastatukka hakemaan ladyä tanssiin. Ehkä asia on selvä normaaleille ihmisille. Menkää nyt ihan tosi vaan noille vegaani sivuille ruohosta kirjoittelemaan, älkääkä tulko näille normaali ihmisille tarkoitetuille palstoille.


      • tytyyo
        Sonni kirjoitti:

        Lihaa kun syö niin jaksaa vaikka koko yön, ja sarvi seisoo että silleen. Mennäänmpä naisten tansseihin ja katotaan kuinka hyvä flaksi käy, kun laitetaan puku päällä oleva riski mies ja hattivattivaatteissa oleva rastatukka hakemaan ladyä tanssiin. Ehkä asia on selvä normaaleille ihmisille. Menkää nyt ihan tosi vaan noille vegaani sivuille ruohosta kirjoittelemaan, älkääkä tulko näille normaali ihmisille tarkoitetuille palstoille.

        Olen itekin vegaani enkä pukeudu outoihin vaatteisiin ja olen itsekin lukenut joskus ,että jonkun tutkimuksen mukaan liha aiheuttaa impotenssia,koska se heikentää veren kulkua..että sori nyt vaan luolamies!!!!!!


      • iokoilee
        Sonni kirjoitti:

        Lihaa kun syö niin jaksaa vaikka koko yön, ja sarvi seisoo että silleen. Mennäänmpä naisten tansseihin ja katotaan kuinka hyvä flaksi käy, kun laitetaan puku päällä oleva riski mies ja hattivattivaatteissa oleva rastatukka hakemaan ladyä tanssiin. Ehkä asia on selvä normaaleille ihmisille. Menkää nyt ihan tosi vaan noille vegaani sivuille ruohosta kirjoittelemaan, älkääkä tulko näille normaali ihmisille tarkoitetuille palstoille.

        Tuskinpa jaksaa!! sinä et näköjään tiedä ravinnosta mitään hiilihydraateista tulee se energia,ei lihasta lihassa ei ole energiaa..siinä on vain sairauksia aiheuttavaa kolesterolia ja rasvaa


      • kasvattaja
        tytyyo kirjoitti:

        Olen itekin vegaani enkä pukeudu outoihin vaatteisiin ja olen itsekin lukenut joskus ,että jonkun tutkimuksen mukaan liha aiheuttaa impotenssia,koska se heikentää veren kulkua..että sori nyt vaan luolamies!!!!!!

        Te löydätte aina jonkin tutkimuksen joka puoltaa mielipidettänne ja vastakkaiset ovat vääriä. Merkillistä...


    • uhji,diof

      ihmiset syövät lihaa,koska toisin kuin te kasvissyöjät ei lihansyöjillä ole minkäänlaista itsekuria ja moraalinkin laita on vähän niin ja näin..itsekkin syön lihaa mutta tiedän että lihasyöjät kadehtivat kasvissyöjien hoikkia vartaloita..

    • chff

      en jaksa lukea tekstiäsi.

    • heli

      "olsiko sinusta tappamaan esim. lehmää omin käsin ja sitten syömään sitä?? tuskinpa!"

      Olen 23 v. nainen, käyn hirvi- ja sorsametsällä ja kalastan. Tapan myös Suomen luontoon kuulumattomia pienpetoja, kuten minkkejä. Hui, minä kamala ihminen...

      • hduhgiuweyf

        SINÄ ehkä pystyt,mutta kaikilla ei ole noin väkivaltainen ja kioroutunut mieli...miettikää esim sitä että esim. jenkeissä ei teurastajaa kelpuuteta murha oikeuden käynnin valamiehistöön!!
        koska hän ei luultavasti arvosta elämää ja tappaminen on hänelle arkipäivää


      • ononon
        hduhgiuweyf kirjoitti:

        SINÄ ehkä pystyt,mutta kaikilla ei ole noin väkivaltainen ja kioroutunut mieli...miettikää esim sitä että esim. jenkeissä ei teurastajaa kelpuuteta murha oikeuden käynnin valamiehistöön!!
        koska hän ei luultavasti arvosta elämää ja tappaminen on hänelle arkipäivää

        Jenkkien lait nyt on mitä on. Siellähän voi haastaa kaikki oikeuteen ja saada miljoonia. Siellä myös on kiellettyä harrastaa kasvisten kanssa seksiä, mieti naisten kurkkuleikit...


      • Anonyymi
        hduhgiuweyf kirjoitti:

        SINÄ ehkä pystyt,mutta kaikilla ei ole noin väkivaltainen ja kioroutunut mieli...miettikää esim sitä että esim. jenkeissä ei teurastajaa kelpuuteta murha oikeuden käynnin valamiehistöön!!
        koska hän ei luultavasti arvosta elämää ja tappaminen on hänelle arkipäivää

        Saksassa taas saattaa joutua kannipaalin syömäksi miettikääpä sitä vasta oli lehdessä. Minä sitten inhoan teitä jotka tiedätte kaiken paremmin kuin muut. Miksi siis kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia kuin te noin erinomaisia ompa ihme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa taas saattaa joutua kannipaalin syömäksi miettikääpä sitä vasta oli lehdessä. Minä sitten inhoan teitä jotka tiedätte kaiken paremmin kuin muut. Miksi siis kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia kuin te noin erinomaisia ompa ihme.

        Suomessakin voi joutua Afrikasta tai Lähi-idästä olevien vieraslajien raiskaamaksi tai murhaamaksi, joko olet aloittanut niiden poistamisen maasta?


    • fionurieo

      Mitä hittoa tuomitsemaan esim. minua..

      Olen keliaakikko, eli jos söisin jotain kasvisruokaa pelkästään, en jaksaisi tehdä enää mitään.

      Voidaan sanoa, että osa kasviksistakin on allergisoivia, ei sula kunnolla, niissä on säilöntäaineita ym. Myös vehnä, ohra ja ruis voivat olla myrkkyä joillekin!
      Älä tuputa niitä ainakaan minulle!

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Lihan syönnissä on hienoa se että on saanut antaa eläimelle elämän ja vieläpä paremman mitä luonnonvaraiset eläimet saavat kokea. On sääsuoja, petojen suoja, vesi, ruoka, terveydenhuolto ym, ja vielä asiallinen lopetus, ei mitään susien raatelua tai paleltumiskuolemaa. Totuus kun on että luontoa julmempaa ja raaempaa elinympäristöä ei ole. Se että sulkee silmänsä luonnon raakuudelta ei poista sitä.

      • Anonyymi

        Mutta eivät saa toteuttaa luontaisia vaistojaan ja halujaan esim lisääntymisen suhteen. Suomessakin tosin ollaan menemässä samaan suuntaan myös ihmisten suhteen, vanhempien päättämät lapsiavioliitot kunniaan, naiset nyrkin ja hellan väliin, tiukat ruoka- ja paastosäännöt jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eivät saa toteuttaa luontaisia vaistojaan ja halujaan esim lisääntymisen suhteen. Suomessakin tosin ollaan menemässä samaan suuntaan myös ihmisten suhteen, vanhempien päättämät lapsiavioliitot kunniaan, naiset nyrkin ja hellan väliin, tiukat ruoka- ja paastosäännöt jne.

        Harva ihminenkään saa toteuttaa luontaisia vaistojaan ja halujaan esim lisääntymisen suhteen täysin vapaasti. Häkki heilahtaa aika pian jos toteuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva ihminenkään saa toteuttaa luontaisia vaistojaan ja halujaan esim lisääntymisen suhteen täysin vapaasti. Häkki heilahtaa aika pian jos toteuttaa.

        Monessa muussa maassa koiranomistajat ja heppatytöt olisi jo häkissä.


    • Anonyymi

      Lihansyönti loppuu vasta, kun ihmiset keksivät tavan kommunikoida eläinten kanssa niin, että heidät koetaan empaattisina ja älyllisinä olentona, eikä lihakarjana. Ihmiskunta valitettavasti ei ole juurikaan kehittynyt viimeisen 2000 vuoden aikana, joten tällaisen tekniikan keksimiseen menee vielä pitkään. Emmehän ole vielä edes saavuttaneet kvanttilaskennan aikakautta, joka on ehdoton edellytys vähänkään edistyneimmille tekniikoille, kuten ihmis-eläin -kommunikaatiorajapinnalle.

      • Anonyymi

        Kokeilepa kommunikoida susien ja muiden petojen kanssa, aika heikkoa tuntuu olevan omistajilla omien rakkiensakaan kanssa. Mitenkäs sujuu kommunikointi hyttysten kanssa?


    • Anonyymi

      Ihminen on sekasyöjä - siitä kertoo niin hammaskalusto kuin suolisto, mutta liika yksipuolisuus on aina pahasta eli maltilla, mutta monipuolisesti ja kohtuullisesti niin kasvista kuin lihaakin kaikissa muodoissaan.

      Toki suurimmat nisäkkäät maapallolla ovat pääosin kasvis-syöjiä, mikä puhuu paljon kyseisen ruokavalion hyvistä puolista, mutta ihmisen aivojen kehitys evoluutiossa tarvitsi myös eläinproteiinia.

      Ja tästä päästäänkin siihen, miten ihminen on unohtanut eläimellisen puolensa myös kulttuurissaan - olemme laumaeläimiä, lauma on aina hierarkkinen eikä yhdenvertaisuutta tunne, joten jatkuva oraanpurija- virheiden höpötys tasa-arvosta on vain keinotekoista diipadaapaa eikä todellisuutta vastaa.

      Kulttuurikerroksen kuoriutuessa homo savage pukkaa esiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe