Onpa ollut viime päivinä uutisia. Eikö muuta taas tehdä kuin vain riidellä?
Nyt on SDP hajoamassa Kemijärvellä. Näin kertoo julkinen uutinen, Lapin Radiosta (YLE). Kummalla puolella on neuvos Harju, entä onko ent. valtuutettu konkaripoliitikko Haarahiltusella tähän kantaa?
http://yle.fi/uutiset/vaalitaisto_kuumensi_valit_kemijarven_tyovaenyhdistys_uhkaa_hajota/7960339
Koti-Lappi kertoi puolestaan, kaupunginjohtajan (uuden) valinnasta on jo tehty valitus (valittaja Imporanta), Keskustan valtuutetun toimesta. On valittu enemmistöäänestyksellä, mutta nyt valittaa yksi valtuutettu! Joko aletaan uusi kaupunginjohtaja savustaa ulos, ennen kuin ehti edes tulla tänne. Kuten kävi edeltäjälle.
Mistä kertoo taas Kokoomuksen Arto Ojalan suosion romahdus eduskunta vaaleissa?
Auttaako edes päättäjäin vaihtaminen? No ei tietenkään auta, uudet omaksuu entisten konstit.
Kunnallispolitiikan riidat jatkuvat
164
2549
Vastaukset
- harajapää
...Niin mistä johtuu, KTP: n kemijärviläisedustajan, -allekirjoittaneen äänikato Kemijärvellä, -oli 2004 kuntavaalissa 50, -ja nyt vain 8?
-Varmasti ei ollut alkoholilla osuutta, -olisiko sittenkin ollut syyaiheena "messias - PS: n jytkytys"...?
Minulla meni vain ääniä, -mutta SDP: ja, - VL: a, -kummallakin kansaned. paikkoja...
Kaarlo N... Kemijärvi- demariensota
Mitä mieltä Kaarlo Nurmikumpu työväenliikkeen miehenä on Kemijärven sosialidemokraattisen työväenyhdistyksen sisäisestä riidasta ja hajaannuksesta? Nyt näyttää siltä, että SDP:n sisällä ollaan perustamassa uutta työväenyhdistystä Kemijärvelle.
- lilliputteja
Demarisodan lopputulos kempassa....kaksi työväenyhdistystä...huh heijjaa ko pienokainen yhistys vielä jakkaantuu kaheksi..."kovin pieniä on silakat joulukaloina". Ja valtakunnan demukatki kahtiajakoa näyttelevät ?
- harajapää
demariensota kirjoitti:
Mitä mieltä Kaarlo Nurmikumpu työväenliikkeen miehenä on Kemijärven sosialidemokraattisen työväenyhdistyksen sisäisestä riidasta ja hajaannuksesta? Nyt näyttää siltä, että SDP:n sisällä ollaan perustamassa uutta työväenyhdistystä Kemijärvelle.
-En puutu yhdenkään puolueen sisäisiin asioihin, -vaikka arvostelen puolueiden tekoja, -luokkataistelussa työn ja pääoman ristiriitojen ratkaisuissa no. onko puolue työn- vaiko pääoman puolella?
KTP on - ja henkilökohtaisesti ollaan aina kaikissa tilanteissa tinkimättömästi työn puolella, pääomaa ja opportunistipuolueita vastaan.
-Silti en vaivautu edes pohtimaan, SDP: n sisäisiä suuntataistelua, -eli puolueen ja sen jonkun pienen- (yhdistys) -vaaliristiriitoja?
-En ole ollut koskaan SDP: n jäsen, -ja en kannattaja, -miksi pohtisin heidän sisäisiä, -paikallisia riitoja Kemijärvellä?, -Ei, .en ole
ottava niihin kantaa, -se on heidän välinen suuntataistelu nyt, -ja joka ilmenee Kemijärvellä, -ja ehkä pian kautta koko maan?...
Kaarlo Nurmikupu, -KTP -Kemijärvi - harmajapää
Saamani tiedon mukaan on jopa pienen KTP: n ehdokkaan -ääni, -joko se unohdettu jonnekin? -Tai suoraan sanoen hävitetty, -asiaa tutkivat ja tapahtua etelämmässä kuin Lapissa... - jossa myös on voineet hukuttaa ääniä tuntemattomuuden suohon?
-Näin kun ei EU - Suomessakaan osata olla ilman vaalivilppi tekoja, -ja käydä rehellisiä vaaleja, -vaan niitä käydään suuren rahan puolustajien voitoksi?
Entä ne ipu puolueen kadotetut äänet etelässä?
-Ei suinkaan tällainen keinoja kaihtamaton vaalipuuhastelu ole saanut jalansijaa täällä ennen, -niin rehellisten maakunnassa, - s o entisessä Lapinläänissä?
-En oleta niiden h k: n kannattajieni ääniä joutuneen vieraisiin ehdokaslokeroihin?
- Se on silti outoa, -kun eräs jo tiesi ennen vaalia, -että äänisaalis jää alle kymmenen, -ja jäi, -sain vain 8 - Kemijärvellä???
-Oli miten oli, -paljon niitä olisi pitänyt olla, -ennen kuin Lapissa KTP oli saanut, -Lapista kansanedustajan...
-Nyt on KTP: n
Kaarlo N... Kemijärvi - LAHOPÄÄ
EIKÖ OLE menny jakeluun että tuo ktp MAINOSTUS SPÄMMÄYS on KÄÄNTYNYT SINUA
VASTAAN.AIHE KO AIHE NIIN SINÄ MAINOSTAT VAAN NÄKEMYKSIÄSI.
KYLLÄ SE ÄRSYTTÄÄ IHMISIÄ JOS ET OO VIELÄ TAJUNNUT SE ON VAIKUTTANUT SINUN KANNATUKSEEN.KOT KOT....KOT...KOT...KOT....KOT HHAHAHAAA......... - Pentti-Pena
Kaarlo Nurmikummulta pyydettiin näkemystä SDP-puolueen hajoamiseen Kemijärvellä. Hän totesi, ettei halua ottaa asiaan kantaa, koska on itse KTP-läinen eli kovan linjan kommunisti (Marx, Lenin, Stalin). Miksi Nurmikumpu ei olisi saanut tätä vastata? Ei se ole "MAINOSTUS SPÄMMÄYS" arvoisa nimimerkki "LAHOPÄÄ", vaan se oli asiallinen vastaus.
- Pentti-kana
Pentti-Pena kirjoitti:
Kaarlo Nurmikummulta pyydettiin näkemystä SDP-puolueen hajoamiseen Kemijärvellä. Hän totesi, ettei halua ottaa asiaan kantaa, koska on itse KTP-läinen eli kovan linjan kommunisti (Marx, Lenin, Stalin). Miksi Nurmikumpu ei olisi saanut tätä vastata? Ei se ole "MAINOSTUS SPÄMMÄYS" arvoisa nimimerkki "LAHOPÄÄ", vaan se oli asiallinen vastaus.
EIKÖ MENE JAKELUUN .PUHUTAAN VAIKKA LAPIN LUONNOSTA NIIN TÄÄ KOMMARI SPÄMMÄÄ SIIHEN KETJUUN OMAA NÄKEMYSTÄ.SE ON KÄÄNTYNYT ITSEÄÄN KOMMARIA VASTAAN.HÄHÄHÄHÄHHÄHÄHHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖÖÖÖ.............
- Pro-Kaarlo
Nimimerkki "Pentti-kana" on varmaan sama henkilö, joka tuota HÖHÖHÖHÖHÖHÖ juttua kirjoitteli muihinkin ketjuihin. Eräässä ketjussa luki jotain tyyliin "KOMMARIT JA 70 LUKU OVAT NUMERO YKSI HÖHÖHÖHÖÖ..." Sitten joku vielä luulee, että Nurmikumpu itse kirjoittelee noita. Olen aivan varma, että tämä nimimerkki Pentti-kana ei ole Nurmikumpu, vaan joku pelleilijä, joka haluaa sotkea.
- harmajapää
LAHOPÄÄ kirjoitti:
KYLLÄ SE ÄRSYTTÄÄ IHMISIÄ JOS ET OO VIELÄ TAJUNNUT SE ON VAIKUTTANUT SINUN KANNATUKSEEN.KOT KOT....KOT...KOT...KOT....KOT HHAHAHAAA.........-Näin aina käy totuudenpuhujalle, -ettei sitä aikalaiset ymmärrä, -vaan myöhemmin olen jopa suositumpi kuin nykyään, -valitettavasti vasta siten kun lahoaa nurmenalla, -tämä maallinen keho...
Tosin ei sielu, henki, tajunta, -se syntyy uudestaan jossain muodossa, -toivoisin uudestaan miesihmiseksi, ja silloin olen jo suositumpi, -kun ihmiset ovat kokemuksestaan oppineet sen, -että jo tässä ajassa kirjoiin Kemijärvi-suomi24 foorumeissa totuudenmukaisesti, -miten kehitys on menossa päin hel...vet... tiä ihmisten tajunnassa piilevän vanhan kapitalsimin ihailun vuoksi...
No onneksi aika muuttuu kunhan totuudenpuhujat ensin on halveerattu lähes pohjamutaan, vaan nousuun on eläväisten mieli, -ja sitä tulen myöhemmin katsomaan,
-kuin ihmiset ovatkin tyytyväisiä, -ja muistelevat Kaarlo Nurmikummun, Kemijärveltä oikeaoppisia viestejä, -missä ollaan, -ja mihin mennään, -ja mistä vapaudutaan...
-Tänään on käynyt vaalikamppailussa näin, -ja eräät opportunisti puolueet saivat voittoja, -ja toisaalla taas toisenlaiset opportunistipuolueet saivat tappioita...
-Minä vain menetin muutaman äänen, -kun ne Eduskunnan vasemisto puolueet menetti huomattavasti ääniä, -ja huomattavan määrän paikkoja...
Kerran näinkin ennustelleen:
Kaarlo N... Kemijärvi - harmajapää
Pentti-kana kirjoitti:
EIKÖ MENE JAKELUUN .PUHUTAAN VAIKKA LAPIN LUONNOSTA NIIN TÄÄ KOMMARI SPÄMMÄÄ SIIHEN KETJUUN OMAA NÄKEMYSTÄ.SE ON KÄÄNTYNYT ITSEÄÄN KOMMARIA VASTAAN.HÄHÄHÄHÄHHÄHÄHHÖHÖHÖHÖHÖHÖHÖÖÖÖ.............
-En sentään ole osallistunut. -tai "sekaantunut" - pil...lu....foorumiin... -tai kaupunginjohtaja juttuihin, -ja monia muita foorumeja olen ohittanut, -ja en taas sääjuttuihin sekaannut, se kun on Kettusen Einon asia-aihe, -ja en kilpaile sää tieteilijän kanssa, -säistä arvioimaan tai mollaamaan...
-Toki Lapin luonnosta olen huolissani, kun nuo bisnesjehut myyvät kaiken maaperärikkauden ulkolaisille, -kuten esim. Soklin ym. Tai pilaisivat luotoamme Vuotos altaalla, - ja tain Kemihaaran -altaalla...
-Koita kestää kuomaseni, -minäkin kestän Sinun jorinasi joka palstalla...
Pro-Kaarlo kirjoitti:
Nimimerkki "Pentti-kana" on varmaan sama henkilö, joka tuota HÖHÖHÖHÖHÖHÖ juttua kirjoitteli muihinkin ketjuihin. Eräässä ketjussa luki jotain tyyliin "KOMMARIT JA 70 LUKU OVAT NUMERO YKSI HÖHÖHÖHÖÖ..." Sitten joku vielä luulee, että Nurmikumpu itse kirjoittelee noita. Olen aivan varma, että tämä nimimerkki Pentti-kana ei ole Nurmikumpu, vaan joku pelleilijä, joka haluaa sotkea.
Luuleekohan hän, -"Pentti-kana" olevansa Nurmikumpu?
-En ainakaan h k: Kaarlo Nurmikumpuna ole minkään sortin juuhajuttuja pistellyt nimimerkin suojassa, -katso, -minulla on kommunistin moraali, -ja se on aatevakaumus olla työnedustajana, -eikä minään markkina reetinä ---...
LAHOPÄÄ kirjoitti:
KYLLÄ SE ÄRSYTTÄÄ IHMISIÄ JOS ET OO VIELÄ TAJUNNUT SE ON VAIKUTTANUT SINUN KANNATUKSEEN.KOT KOT....KOT...KOT...KOT....KOT HHAHAHAAA.........-No en ensieduskunta vaalissa enää ole ehdokkaana, v. 2019...
Joten kannatukseni Lapissa oli täysi ventti, -ja eipä se paljon ole eduskuntavaaleissa vaihdellut,,,,
Ensivuoden kunnallsvaaliin olen tulossa KTP: n ehdokkaaksi Kemijärvellä, -ja katsotaan, -jos äänimäärä nousisi siitä kahdeksasta, -tai jopa ylittäisi 13 äänen määrän, -mikä oli viimeisessä kuntavaalissa kannatukseni, -oman ääneni kanssa...
-Alapa nyt sepittelemään uusia iskuja äänestäjien pelotteluksi... on aikaa tehdä niistä pi...run purevia...
Kaarlo N... KTP ... Kemijärvi - harmajapää
Pentti-Pena kirjoitti:
Marxismi-leninismi ei ole "kova linja", .vaan on periaatteellinen linja, ja minä olen yksi ko. linjan puolustaja ja kannattaja.. .
-Esimerkiksi NKP/b) oli jäsenenä äkkijyrkkä vasemistolainen Trotski, -joka oli siis äkkijyrkkä ja kovan linjan kannattaja...
-Jos olisin väitteesi mukaan kovanlinjan kommunisti, -en ikikuuna päivänä olisi tehnyt kompromissipäätöstä, -ja äänestä pressan vaalissa Paavo Väyrystä, -ja kun ei päässyt jatkoon, -olin toisella kierroksella, ns. -"nukkuva"... -eli en tehnyt toista kompromissia oikeistolaisehdokkaiden suhteen... -silloin taas olisin tehnyt ideologisen kompromissin,,,
-Periaatteellinen linja on eri kuin ns. väitteesi mukaan "kovalinja", mutta et Sinä tiedä marxismi - leninismistä oikeasti paljoakaan,, -joten laulat toisten sepittämiä lauluja..
-kuten niin monet toiset---... -ja juttelet kovanlinjan tyypistä, minusta, -ja -viittaat Marxiin, Engelsin unohdit, - Leniniin ja Staliniin...
-Ihan oikein, -ei minun oikeus ole puuttua toisten puolueiden sisäisiin asioihin, -jos omaan oikeuden arvostella ja paljastaa mm. ko. puolueen virheitä, -joita se on tehnyt sitten Tannerista alkaen...
¨-Totesin vain linjasta, .en h k: i tietenkään halunnut loukata Pentti-Pena nimimerkkiä.
-Kaarlo N.... Kemijärvi
. - harmajapää
LAHOPÄÄ kirjoitti:
KYLLÄ SE ÄRSYTTÄÄ IHMISIÄ JOS ET OO VIELÄ TAJUNNUT SE ON VAIKUTTANUT SINUN KANNATUKSEEN.KOT KOT....KOT...KOT...KOT....KOT HHAHAHAAA.........Miksi aina mielipiteeni tuohon tai tähän asiaan, -on vain mainostamista, -ja kun minä pyrin vain mieliin palauttamaan historiallisia tosi asioita tuosta ja tästä aiheesta, -ja kun en ole porvari tai opportunisti, -niin olen m - l: ä kommunistina, -mielipiteilläni vain näkemyksiäni mainostamassa, -
-Pitäisikö minun puhua, kirjoittaa porvarien ja opportunistien näkemyksistä ihan kuin ne olisivat minunkin näkemyksiä, - vaan kun eivät ole, -usko pois!
Kaarlo N... Kemijärvi - suivauttaa
harmajapää kirjoitti:
Miksi aina mielipiteeni tuohon tai tähän asiaan, -on vain mainostamista, -ja kun minä pyrin vain mieliin palauttamaan historiallisia tosi asioita tuosta ja tästä aiheesta, -ja kun en ole porvari tai opportunisti, -niin olen m - l: ä kommunistina, -mielipiteilläni vain näkemyksiäni mainostamassa, -
-Pitäisikö minun puhua, kirjoittaa porvarien ja opportunistien näkemyksistä ihan kuin ne olisivat minunkin näkemyksiä, - vaan kun eivät ole, -usko pois!
Kaarlo N... KemijärviSinä olet itsekeskeinen narsisti. Mitä vittua änkeät joka ketjuun sepityksines.
Sinulla on oma ketju toisaalla, pysy siellä. - alas-demarit
Kaarlo Nurmikumpu - toivon, että näiden ilkeiden demarien kiusallakin puhut ja käytät sananvapautta, jota myös me porvarioikeistolaiset puolustamme! Nurmikummun oikeus puhua on hänen perusvapaus, jota te alhaiset siat ette voi viedä ette meiltä kapitalisteilta ja porvariherroilta ettekä myöskään työläis-proletaareilta!
Halveksittavimpia kaikista ovat turvatukkija -demarit! - harmajapää
suivauttaa kirjoitti:
Sinä olet itsekeskeinen narsisti. Mitä vittua änkeät joka ketjuun sepityksines.
Sinulla on oma ketju toisaalla, pysy siellä.Katsopa v...a, -kun jokaisessa ketjussa on haaste trolleilta - no. minulle, ja myös asiallisilta kirjoittajilta, ja siihen ja niihin sitten "narsistina", -tai asiallisesti tietenkin vastaan...
Sinäkö jättäisit narsistina ja trollina vastaamatta?
Kaarlo N... Kemijärvi - nurmikummun.asiasta
Mikä on se Nurmikummun oma ketju? Onko Nurmikumpu avannut oman ketjun ja sanonut, että hän vastaa vain siellä joukoille? Jos on, niin sitten Nurmikumpu toimii epäloogisesti. Vähän kuitenkin epäilen, että ei hän ole sellaista sanonut. Hän on vastaillut tänne eri ketjuissa kannanottoihin, joita on häneen kohdistettu.
Olisikin Nurmikummulta outoa käytöstä, jos hän täysin sivuuttaisi joukkojen esittämät kysymykset. Se olisi ylimielisyyttä, johon enemmänkin oikeisto-demarit syyllistyvät. Tietenkin Nurmikumpu saa olla vastaamatta, jos kokee kysymysten olevan epäasiallisia. Tai jos ei halua ottaa kantaa. Hän ei suostunut vastaamaan SDP:n Kemijärvellä tapahtuneeseen hajoamiseen mitään. Olisi ollut mielenkiintoista kuulla kommunistinen näkemys asiaan, onhan kyse kuitenkin työväenpuolueesta ja puolueilla on samat juuret, vaikka tapahtuikin kommunistien näkökulmasta ns. luokkapetos,. Toisaalta ymmärrämme, että Nurmikumpu ei halua puuttua SDP:n sisäiseen asiaan. - harmajapää
nurmikummun.asiasta kirjoitti:
Mikä on se Nurmikummun oma ketju? Onko Nurmikumpu avannut oman ketjun ja sanonut, että hän vastaa vain siellä joukoille? Jos on, niin sitten Nurmikumpu toimii epäloogisesti. Vähän kuitenkin epäilen, että ei hän ole sellaista sanonut. Hän on vastaillut tänne eri ketjuissa kannanottoihin, joita on häneen kohdistettu.
Olisikin Nurmikummulta outoa käytöstä, jos hän täysin sivuuttaisi joukkojen esittämät kysymykset. Se olisi ylimielisyyttä, johon enemmänkin oikeisto-demarit syyllistyvät. Tietenkin Nurmikumpu saa olla vastaamatta, jos kokee kysymysten olevan epäasiallisia. Tai jos ei halua ottaa kantaa. Hän ei suostunut vastaamaan SDP:n Kemijärvellä tapahtuneeseen hajoamiseen mitään. Olisi ollut mielenkiintoista kuulla kommunistinen näkemys asiaan, onhan kyse kuitenkin työväenpuolueesta ja puolueilla on samat juuret, vaikka tapahtuikin kommunistien näkökulmasta ns. luokkapetos,. Toisaalta ymmärrämme, että Nurmikumpu ei halua puuttua SDP:n sisäiseen asiaan.Oikeasti otan paljonkin kantaa puolueena nk. SDP: n, jota en pidä aatepuolueena...
En kuitenkaan katsonut tarpeelliseksi puuttua Kemijärven SDP:n yhdistyksen sisäiseen erimeilisyysasiaan, -se ei minua, h k. koske. -En kuulu ko. yhdistykseen.
Ei SDP ole työväenluokan luokkapuolue, -jota taas KTP on, -ja ei SDP: a ole ideologiana ja oppina marxismi - leninismi, -mikä taas on KTP: n ideologiana... ja oppina.
-Paljon, -oikeasti täydellisesti ideologian ja opin vastakkaisuudet ovat, -kahden puolueen: -KTP - SDP: n väliset suhteet..
Arvostelen SDP: n politiikkaa, vaan en sekaannu heidän sisäisiin yhdistyksen sisäisiin riitoihin, -sillä se on puhtaasti ko. yhdistyksen sisäinen asia...
Historiallsiesti ja teitoisena ko. puoljueen pääomaystävällinen asennoiuminen jakaa vähitelleen ko. jäsensitövoiman, sitä se uudelelen puoluejärjestätymninen myös edellyttää, ja jos osa heistä palaisi juurilleen: -marxilaisuuteen, ja sen nykyiseen olemukseen ja luonteeseen: -marxilais - leniniläisen opin ja ideologian vankuumattomaksi ajajaksi yhdessä KTP: n kommunistien kanssa, -luokkataisteluun työn puolesta, suurpääomaa, -ja suurpääoma puolustavia opportunisteja vastaan, -joita on SDP: a kasapäin.
-Tuli se täältä käytännön tietoarviona, -ja tuo muodostumassa oleva sisäinen suuntataistelu on voimistumassa... -olen siitä sata varma, -eikä vain SDP - puolueessa, -sen käy läpi jokainen puolue.
-Alati KTP: a pitää myös olla valppaana, -ettei revisionistit tunkeudu puolueeseen vaikuttamaan opportunistiseen käyttäytymiseen suurpääoman hyväksi, -vaan että puolueemme linja säilyy marxilais - leniniläisen työväenluokan tinkimättömänä, -ja raudanlujana puoluekurin alaisena työväenluokan luokkakantaisena puoluelinjana.
-Annan SDP: n Kemijärven yhdistyksen itse hämmentää omaa sekokeittoaan, -ja siihen en esitä tuota tai tätä näkökantaa, -joka ei ole minun osa.
-Osani on olla kokoamassa työväenluokkaa yhteen, suurpääomaa ja opportunisteja vastaan.
-Yhtenäinen työväenluokka tarvitseekin sitten vain yhden puolueen...
-SDP: n Kemijärven yhdistyksen suunta ja linjataistelu on heidän sisäinen luokkataistelu, -ja siihen en KTP: n jäsenenä puutu...
-Vaikka aikanaan SDP syvällisen vihamielisesti puuttui SKP / SKDL_: n sisäisiin asioihin ja tuki ko. yhteistyöjärjestön hajottamista.
-SDP: ä on paljon hyvä työläisiä niin jäseninä kuin kannattajinakin, ja oletan, -että ehkä myös SDP: n Kemijärven yhdistyksessä...???
KTP: n perustajajäsen,
Kaarlo Nurmikumpu, -15.5.2015 -Kemijärvi
Tosin tämä näkemys on vielä ennakkonäkemys, johon hiljalleen jakaantuu maan poliittiset puolijevoiamt: työn ja pääoman etujen vastakaisessa sovittamattomuuxdessa... ja sen eturistiriidan rakaisuun, so. voittamiseen työn hyväksi. - harmajapääkaarlo
Pentti-kana kirjoitti:
Voi, voi Sinua "ajattelijaa" -nimimerkki Pentti -kana.. . -En ole salannut mihin yhteiskuntaluokkaan kuulun, - kuulun työväenluokkaan, ja olen järjestäytynyt työväenluokan puolueeseen, - m - l: n KTP: n, j-ota olin mm. toukokuussa 1988 yhtenä perustamassa.
Kommunistina tarkastelen ja kommentoin asioihin työväenluokan luokkakantaisesta asemastani objektiivisesti, -ja teoriatietoina ja ideologiana, -(aate) on marxismi - leninismi.
Nykytilanteessakin pidän k. o aatetta ainoana oikeana, vaikka kannatus on, - myönnän niin KTP: a kuin sen yhdellä jäsenellä vaaleissa se, -mitä annetaan ulos tietoina kussakin vaalissa, -joihin olen osallistunut KTP: n jäsenenä - v. 1988 jälkeen, -elämäni aktiivivuosina.
Olen vaalitenteissä ja kirjoituksissa esittänyt KTP: n vaalitavoitteita, ja laajemmin myös puolustanut oikeita työväenluokan: -luokka- ja puoluetavoitteita, -niistä en luovu, -vaan katson, -että historiassa on vain yksi totuus - ja useita selittelyjä, joihin en tukeudu.
Kerron vin objektiivisen, tajunnasta riippumattoman totuuden... -se, -ettei ne tässä ja nyt mene äänestävään kansaa, -on ymmärrettävä, -vaan ei työläisiltä ja tavalliselta kansalta hyväksyttävää käyttäytymistä, - johon on heillä silti täysi ns porvarillisen demokratian oikeus...
Olen kaikessa ainoastaan työn puolella - pääomaa vastaan, -ja arvostelen opportunistien kansan pettämispolitiikkaa,- tukiessa pääomaa, -ikuiseksi riistäjä voimaksi...
-Minun henkilökohtainen kannatus oli vaaleissa heikko, -vaan se myös on puolueellani,
-KTP: a. Johtuen lähivuosikymmenten historiasta, -sen seurauksena.
Jonka hyvin olen tiedostanut, -mutta siitä huolimatta asetuin usein ehdokkaaksi viemään työläisten ja tavallisen kansan ääntä päättäviin elimiin. En onnistunut siinä voittamaan työläisten ja tavallisen kansan luottamusta, -ja heidän valittuna pääsemään niin Eduskuntaan, -kuin kuntapolitiikkaan täällä Kemijärvellä, joihin vaaleihin ehdokkaaksi asetuin.
Tinkimättömässä luokkaperiaatteessa en edes unissa harkinnut asettua EU - parlamenttivaaliin ehdokkaaksi, -ja toiseksi KTP aina boikotoi ko. vaalia, -ja olen sen puolueen jäsen ja kommunisti. KTP vaatii Irrottamaan Suomen EU: a, eurosta ja Natosta, -ja sitä tavoitetta kannatan ehdottomasti.
-Myös luontokysymyksissä olen samalla linjalla, -kuin puolueena KTP. -Ei hyväksytä luonnon riistoa ja tuhoamista edes Vuotos altaalla, -eli EI - Vuotosta! Ei luonnonvarojen pääoma-ahneuden saalistuskohteeksi, -siis luonnon kaikki varannot on jäätävä maamme terveemmän yhteiskunta - talouspolitikan aikaan tuleville sukupolville, -että kannanottoni ovat aina työn ja tavallisen kansan puolella, -edelleen, -vaikka en enää asetukaan ehdokkaaksi edes, -ensivuoden Kemijärven kuntavaaliin...
-En ole -"kaikkivoipa" -ja en ole "kaikki tietäväinen", -mutta aina vilpittömästi työn - ja tavallisen kansan puolella ennen -"pääsiäistä, -ja sen jälkeen".
-k. n. -Kemijärvi
- Uteliaskaupunkilainen
Missä se uusi kaupunginjohtaja viipyy? Onko tulossa?
- tulevaan.katse
Imporanta pitäs laittaa pois sieltä ettei sotke kaikkia asioita. Alkaa jo hävettää noiden toppuroiden toiminta. Kaupunginjohtaja on valittu ja antaa aloittaa työnsä puhtaalta pöydältä. Kuvajaa on tura yrittää enään siihen virkaan kun ei sen rahkeet riitä muuhun kuin asioiden sotkemiseen. Annetaan uudelle kaupunginjohtajalle tuki ja mahdollisuus tuoda uusia ideoita. Toivotaan että pärjää paremmin kuin Salminen ja Kuvaja. Huonompaa ei voi enään olla mitä on ollut.
- tumpelot
Kerro missä on tulevan johtajan kokemus kaupunginjoht. teht. ?
- teille-sopivin
Teidän riitapesäänne kaikkein sopivin johtaja olisi sahuri Teuvo Hakkarainen. Tavallinen tallaaja ei pärjää kemijärven häiriintyneen susilauman kanssa. Hulluutta on tulla sinne kenenkään kusitolpaksi, johon häiriintyneet saavat purkaa pahaaoloansa. Parasta olisi ensin irtisanoa koko luottamus henkilöstö, ja antaa jonkun konsulttifirman nuijia tarvittavat päätökset, se olisi paikkakunnan etu.
- valitus-asia
tumpelot kirjoitti:
Jos kaupunginjohtajaksi saa valita vain sellaisen, joka on ollut kaupunginjoht. teht., niin miten kukaan voisi tulla uutena kaupunginjohtajaksi? Kun nykyiset jää eläkkeelle, ei voisi ketään enää valita?
Ei tuo valitus läpi mene, kiusantekoa vain. Pitäisi sovulla ja yhteistyöllä mennä eteenpäin, tuoko edistää sitä, että ei ole mies aloittanutkaan työtä, niin alatte ulos ajaa? - rööööööööh
valitus-asia kirjoitti:
Jos kaupunginjohtajaksi saa valita vain sellaisen, joka on ollut kaupunginjoht. teht., niin miten kukaan voisi tulla uutena kaupunginjohtajaksi? Kun nykyiset jää eläkkeelle, ei voisi ketään enää valita?
Ei tuo valitus läpi mene, kiusantekoa vain. Pitäisi sovulla ja yhteistyöllä mennä eteenpäin, tuoko edistää sitä, että ei ole mies aloittanutkaan työtä, niin alatte ulos ajaa?Miten kävi sodankylässä kyseiselle herralle?
- johto-esitys
Olisi pitänyt valita kansanraati johtamaan Kemijärveä, valtuuston puoluevallan sijaan epäpoliittinen raati ja ohi suurten puolueiden vallan. Olisi perustettu "kolmen vallan liitto" jossa olisi kolme henkilöä!
- kiukou
valitus-asia kirjoitti:
Ei tuo valitus läpi mene, kiusantekoa vain. Pitäisi sovulla ja yhteistyöllä mennä eteenpäin, tuoko edistää sitä, että ei ole mies aloittanutkaan työtä, niin alatte ulos ajaa?No mutta kaupunginjohtajalla olettaisi kokemusta olevan edes kunnallishallinnosta.
- kolmevaltaa
johto-esitys kirjoitti:
Olisi pitänyt valita kansanraati johtamaan Kemijärveä, valtuuston puoluevallan sijaan epäpoliittinen raati ja ohi suurten puolueiden vallan. Olisi perustettu "kolmen vallan liitto" jossa olisi kolme henkilöä!
Henkilöt olisivat:
Nurmi-Kaarlo
Oili Harjula
Kello-Topi
Nimittäin ei enää huonommin vois mennä! Jopa paremmin! - harmajapää
Oili Harju ja "Kello-Topi" ovat päteviä, -mutta tuo kolmas -"Nurmi-Kaarlo" on jo nyt liian vanha, .ja hänen esteenä onkin ikärasismi, -joten etsikääpä kolmas jostain toisesta, -niin väittämä on OK...
-Kaarlo Nurmikumpu, (oikea nimeni)... Kemijärvi - harmajapää
Tietenkin oikeasti nimi Oilin on, -Oili Harjula...
Kaarlo Nurmikumpu -Kemijärvi - ei-rasismia
ei ole ylä ikärajaa kaupungin luottamus toimiin jos vain jaksaa ja on terveyttä
ikä rasismia on jos on jonkun mielestä liian vanha joku - Impomyrkyllinenkeittäjä
tumpelot kirjoitti:
Yhdelläkään kaupunginjohtajalla ei ole ollut kaupunginjohtajan tehtävistä kokemusta ennen ensimmäistä kaupunginjohtajapestiään!!! Ei ollut Parkkisellakaan kunnanjohtajakokemusta ennen Pelkosenniemen kunnanjohtajaksi valitsemista, ja kuinka hoitikaan tehtävänsä alusta saakka?? Ei myöskään AlePajusella ennen Helsingin kaupunginjohtajaksi valitsemista, yrityselämästä tuli ja hyvin pärjää!!!
- harmajapää
ei-rasismia kirjoitti:
ei ole ylä ikärajaa kaupungin luottamus toimiin jos vain jaksaa ja on terveyttä
ikä rasismia on jos on jonkun mielestä liian vanha joku-Ainakin osalleni on hyvin monen puskasta postittaneen syytöksenä tuo ikärasismiksi luokiteltu huuto yössä, -ja miksi ei päivisinkin...
-Jos ensivuonna saan olla tässä terveysvoimissa, -kuin olen tällä hetkellä, niin olen kuntavaalissa KTP: n ehdokkaana Kemijärvellä...
Kaarlo N... -Kemijärvi - semppi-Kaarlo
Tsemppiä Kaarlolle kunnallisvaaleihin! Hän on OK tyyppi.
- Tulossavaiei
Ei ole kuulunut mitään. Viettääkö ensin pitkän kesäloman ennenkuin tulee kärvennettäväksi?
- jovanha
Kunnallishallinnollinen kokemus alkaa karttumaan, uudella johtajalla, heti kun tulee Kemijärvelle töihin, eli se puute korjaantuu. Aulikit tuskin muuttuvat, ainakaan edukseen.
- koplamäärää
Mikä vika Aulikki Imporannassa on ? Jos hän perää laillisuuden perään niin eikö se ole kuntalain mukaista toimintaa ? Jo vanhan kannattas keskittyä seuraamaan vallan keskittymistä kempan politiikassa ! Noin 4 -kopla hännystelijät sanelee kaiken?
- oikeinoikeutta
Kyllä niiden päätösten laillisuus pitää olla tiedossa jo päätöstä tehtäessä. Sellaista osaamista edustaa mm. kaupunginjohtaja. Tässä tapauksessa ei näköjään ole edustanut, mikäli päätös ei ole laillinen. Hävinneiden itkut jälkeenpäin ja avun hakeminen hallinto-oikeudelta ovat syvältä.
- KaukonKatse
koplamäärää kirjoitti:
Mikä vika Aulikki Imporannassa on ? Jos hän perää laillisuuden perään niin eikö se ole kuntalain mukaista toimintaa ? Jo vanhan kannattas keskittyä seuraamaan vallan keskittymistä kempan politiikassa ! Noin 4 -kopla hännystelijät sanelee kaiken?
Imporanta hajotti oppositio "kanakoplan" kun pääsi itse kaup:hallitukseen ja nyt on pudonnut sieltä ulos, miksi? Joutsijärven Ruokamo meni ja otti hallitus paikan niinkö ? Vai Nivala eikö huolehtinut Imporannan paikan säilymisestä vai onko nyt kun Soppela (niin sanottu Tätser) ja Kaisanlahti poissa, niin ei enää palkittu oposition hajottamista ? Liittyykö asia kokonaisuuteen myös tapahtumat kun suhteellinen vaali, Niemelä hävisi kaup valtuuston puh:johtajan vaalin ja erosi sitten, painostettiinko vai vap:ehtoisesti ? Onko Kokoomuksen puolueen ihmiset tässä vielä mukana ? Mikä on Arto Ojalan "Helsinkin herra" mielipide kaup:hallituksen vaaliin ? Annetaanko epä luottamus nyt kun SDP hajoaa ja uusi valinta ?
- juridiikkaaaa
oikeinoikeutta kirjoitti:
Kyllä niiden päätösten laillisuus pitää olla tiedossa jo päätöstä tehtäessä. Sellaista osaamista edustaa mm. kaupunginjohtaja. Tässä tapauksessa ei näköjään ole edustanut, mikäli päätös ei ole laillinen. Hävinneiden itkut jälkeenpäin ja avun hakeminen hallinto-oikeudelta ovat syvältä.
Olihan niillä ainaki laillisuus tiedossa jotka olivat Kuvajan takana. Mutta muilla oli laillisuus hukassa. Sen taki kait Imporanta valituksen tekikin.
- Aulikkikarjalainen
koplamäärää kirjoitti:
Olisi toiminut ennen psykologisia haastatteluja, ettei Rantasta turhaan niihin kutsuttu, jos kerran oli epäpätevä hakemaankaan virkaan?
- tyhjiävalituksia
kyllä näillä valituksilla vain hidastetaan kaupungin asioita, tyhjää riitelyä jatkuvasti, miksi putosi kaupunginhallituksesta? siitäkö tämä valittelu johtuu hä?
- Baravatten
Ihan ulkopuolisena hämmästelin muiden joukossa, miten heikosti demarit tukivat paikallista uurastajaa. Suku taisi olla ainoa tukija muutaman satunnaisen kulkijan kanssa. Selvästikään hän ei ollut paikallisten demarien aikuistenoikea ehdokas.
Demariherrat taisivat lomailla samanaikaisesti. He ovat jo edut saaneet, mitä puolue voi tarjota. Ei viitti eläkkeellä tuiskussa pyöriä Kemijärven markkinatoreilla ja muilla ärjänteillä. Oliskohan pitänyt olla akateemisesti sivistynyt ehdokas vai mistä kiikasti?
Kokoomuksen heikko suosio taisi yllättää itse kokoomuslaiset, ei muita. Sen verran heppoista pelleilyä on valtakunnallisesti nähty. Paikallisen ehdokkaan panostus oli ylimitoitettua saavutettuun tulokseen reflektoituna. Liian vanha, liian herra vai mitä se nyt sitten olikaan? Hän ei oikein saanut puheenvuoroa Kemijärven yrittäjien vetämässä vaalipaneelissa. Nolo tilaisuus se oli muutenkin. Puheenjohtaja halusi esiintyä ehdokkaiden kustannuksella. Mutta yksi tilasiuus ei muuta koko kuvaa.
Nyt pukkaa vappua, työväen juhlaa. Katsokaapa tarkkaan, miten demariherrat patsastelevat kaduilla vai jäävätkö valmistautumaan jääkiekko-otteluun. Levarista voi malliksi pistää Internationalin rätisemään. Ratiostakin tulee työväenmusiikkia. Sitä on niin nostalgista ja iisiä kuunnella omakotitalossa tai merkkiautossa, ellei juuri satu olemaan kakkosasunnossa tai etelän lämmössä.
Valtakunnallisesti demarileirissä tuulee ja niin taitavat visiot vaihdella kokoomuksessakin.
Meillä on hyvinvointiyhteiskunta saavutettu. Jos et satu olemaan mukana, voi voi... Koeta kestää. Aurinko paistaa ja linnut livertävät köyhällekin kulkijalle. Elä ja nauti!- ikävätilanne
Kemijärven Yrittäjien paneeli oli ala-arvoinen muutenkin. Miksi oman kaupungin kaikkia puolueita ei kutsuttu sinne? Jos on muka ei-pol. yhdistys, niin pitäs olla tasapuolisuus ennen kaikkea. Pahalta tuntui, pahalta, nähdä miten olette toimineet.
- vanahapaasio
Kuinka mahtipontisesti se päädemari neuvos M.Harju tuki J.Jussilaa ? Vai onko hän jo saanut ne kaikki edut mitä puolueen kautta voi maksimoida ?
- KotimmeSuomu
Tuolla toisessa ketjussa oli taas hyvä kirjoitus. Pahan energian pois laittamis asia. Tämä on liitteenä.
Tehdään kuntalaisaloite, seuraava, saa vapaasti käyttää en vaadi ideaa itselle vain ja rahaa siitä, en halua rahastaa ideoilla, ne ovat Kemijärven hyväksi!
KUNTALAISALOITE
Suomulle tehdään Oili Harjulan aloitteen pohjalta hiljaisuuden keskus, mutta laajennetaan aloitetta, että tulee myös pahan mielen poisto keskus. Kemijärven Yrittäjät ja Oili Harjula yhteistyössä sovinnolla tekemään asiaa eteenpäin ja koitetaan saada heille työhön EU-hankerahaa. Kävellään hiljaa ja rauhoitutaan luonnossa. Kemijärven kaupunginvaltuusto alkaa pitää kokoukset Suomulla, niin tulee parempia päätöksiä.
LIITE/ KESKUSTELU SUOMI 24 KEMIJÄRVI
ufo-Suomu-tila
29.4.2015 17:25
Tässäkin on esimerkki sairaan ja katkeran ihmisen mielipahan purkamisesta.
Älkää puhuko noin rumasti. Vapautetaan negatiiviset energiat. Mennään kaikki (myös Kemijärven demarit!) yhdessä tuonne Suomun rinteille ja ulistaan paha olo pois. Luovutaan vanhoista kaavoista, kaikki valtuutetut nostaisi kädet ylös ja alkavat huutaa kohti kuuta - UFO, UFO, UFO! Niin kauan että paha olo on pois ja voidaan luonnonrauhasta nauttia, yhteinen kotimme on Kemijärvi!
Hiljainen ufo-polku Suomun halki ufo-retriittiin jne., kuulostaa ihan typerältä, eikö? Tietenkin! Mutta hulluudessa on Lapin viisaus. Tonkopuro on elämän virta! - jovanha
KotimmeSuomu kirjoitti:
Tuolla toisessa ketjussa oli taas hyvä kirjoitus. Pahan energian pois laittamis asia. Tämä on liitteenä.
Tehdään kuntalaisaloite, seuraava, saa vapaasti käyttää en vaadi ideaa itselle vain ja rahaa siitä, en halua rahastaa ideoilla, ne ovat Kemijärven hyväksi!
KUNTALAISALOITE
Suomulle tehdään Oili Harjulan aloitteen pohjalta hiljaisuuden keskus, mutta laajennetaan aloitetta, että tulee myös pahan mielen poisto keskus. Kemijärven Yrittäjät ja Oili Harjula yhteistyössä sovinnolla tekemään asiaa eteenpäin ja koitetaan saada heille työhön EU-hankerahaa. Kävellään hiljaa ja rauhoitutaan luonnossa. Kemijärven kaupunginvaltuusto alkaa pitää kokoukset Suomulla, niin tulee parempia päätöksiä.
LIITE/ KESKUSTELU SUOMI 24 KEMIJÄRVI
ufo-Suomu-tila
29.4.2015 17:25
Tässäkin on esimerkki sairaan ja katkeran ihmisen mielipahan purkamisesta.
Älkää puhuko noin rumasti. Vapautetaan negatiiviset energiat. Mennään kaikki (myös Kemijärven demarit!) yhdessä tuonne Suomun rinteille ja ulistaan paha olo pois. Luovutaan vanhoista kaavoista, kaikki valtuutetut nostaisi kädet ylös ja alkavat huutaa kohti kuuta - UFO, UFO, UFO! Niin kauan että paha olo on pois ja voidaan luonnonrauhasta nauttia, yhteinen kotimme on Kemijärvi!
Hiljainen ufo-polku Suomun halki ufo-retriittiin jne., kuulostaa ihan typerältä, eikö? Tietenkin! Mutta hulluudessa on Lapin viisaus. Tonkopuro on elämän virta!Suomu taitaa olla jo "Hiljaisuuden Keskus" ja ei hyvin mene.
Kyllähän se niin on, että matkailussa kannattaa vain Rymyämisen Keskus.
Kalastus- ja muu luontomatkailu ovat taloudellisessa mielessä aivan höpö hommia. Menestyviä matkailukohteita ovat Lapissa vain ne, joissa viina virtaa ja vietetään hauskaa elämää. - Suomunousee
näin vapun tunnelmissa otamme kantaa myös Suomun kysymykseen LENNÄ AJATUS KULTASIIVIN TUULIMYLLYN SIIP
kenen etu on että se on kiinni? pakkolunastusta haki tehtaalle kaupunki, miksei nyt Suomulle? emme saa lunastusta, se on selvä, sen oikeistoporvarillinen järjestys kieltää. asialle silti julkisuuden saammme ja voimme tuoda, jos haemme? Kuka on tehnyt sen selväksi, en tiedä, mutta Suomulla on tulevaisuus. Se on vielä kerran "in". Kemijärven ainutlaatuinen luontokokonaisuus on hyödynnettävä, ehdoitta ja ehdottomasti. Suomu nousee, se on meidän kaikkien etu, kokonais-etu!
Mitä voimme tehdä Suomun pelastamiseksi? Emme paljoa, mutta meidät pitää laittaa valtuusmiehet ja naiset koville vaatien heiltä: alkakaa toimia, että Suomun nykyinen yrittäjä työhön käy tai sitten myy toiselle. Suomu on mystisellä paikalla. Jos vielä tulee tuulimyllyjä sinne Mäntyvaara alueelle, voimme Suomulta nähdä ne. Näin yhdistyykö moderni teknologia ja rikkumaton luonto, sovussa, vai riidassa? Joku sanoo, ei myllyjä Kemijärvelle, toinen taas haluaa ne, vaikka Yhteismetsän mailleko???
Tärkeä olisi myös saada marjanpoiminta-asiat kuntoon. Joutsijärvi, Tonkopuro, Suomu voivat rikastua ja tulla suositummiksi, kun saamme ulkomaalaisia tänne töihin, osa voi jäädäkin vaikka olisi marjoja poimien tullut? Löytyisikö kansainvälisiä hankkeita Suomu-tilannetta koskien?? Suomu nousee, Kemijärvi nousee?? Paljon kysymyksiä, mutta eipä ole vastauksia. (Vain tuulelta vaan mä vastauksen saan, lauletaan... Lauloiko jopa Kari Tapio?)
johtajamme ovat Arto Ojala Heikki Nivala Lea Soppela ja muut kaupungin päättäjät, voivatko tehdä enemmän, eivät he sitä Suomun kysymystä ratkaise, mutta yritysmaailma! silti kunnan päättäjät voivat hyödyksi olla tai olla etteivät ole? Suomun asiaa on käsitelty valtuustossa, kuuluisa Suomun hiljaisuuden keskuksen aloite. Tästä puhuvat öin ja päivin Suomi 24 palstan vakio "asiakkaat", että onko Yrittäjät käsitelleet oikein vai eikö? No, en ota kantaa, mutta sanon vain, ollaan avoimia uudelle ja hyväksytään vanhakin. Suomulle tulee turisteja luonnon ihmeisiin kuitenskin?
Mitä ideoita teillä on Suomun kehittämiseksi hyvä kunnioitetut Kemijärveläis ihmiset?
yhdessä kun taistellaan niin saadaan Suomukin kuntoon ja nousuun eikö niin? - suomustaako
Suomunousee kirjoitti:
näin vapun tunnelmissa otamme kantaa myös Suomun kysymykseen LENNÄ AJATUS KULTASIIVIN TUULIMYLLYN SIIP
kenen etu on että se on kiinni? pakkolunastusta haki tehtaalle kaupunki, miksei nyt Suomulle? emme saa lunastusta, se on selvä, sen oikeistoporvarillinen järjestys kieltää. asialle silti julkisuuden saammme ja voimme tuoda, jos haemme? Kuka on tehnyt sen selväksi, en tiedä, mutta Suomulla on tulevaisuus. Se on vielä kerran "in". Kemijärven ainutlaatuinen luontokokonaisuus on hyödynnettävä, ehdoitta ja ehdottomasti. Suomu nousee, se on meidän kaikkien etu, kokonais-etu!
Mitä voimme tehdä Suomun pelastamiseksi? Emme paljoa, mutta meidät pitää laittaa valtuusmiehet ja naiset koville vaatien heiltä: alkakaa toimia, että Suomun nykyinen yrittäjä työhön käy tai sitten myy toiselle. Suomu on mystisellä paikalla. Jos vielä tulee tuulimyllyjä sinne Mäntyvaara alueelle, voimme Suomulta nähdä ne. Näin yhdistyykö moderni teknologia ja rikkumaton luonto, sovussa, vai riidassa? Joku sanoo, ei myllyjä Kemijärvelle, toinen taas haluaa ne, vaikka Yhteismetsän mailleko???
Tärkeä olisi myös saada marjanpoiminta-asiat kuntoon. Joutsijärvi, Tonkopuro, Suomu voivat rikastua ja tulla suositummiksi, kun saamme ulkomaalaisia tänne töihin, osa voi jäädäkin vaikka olisi marjoja poimien tullut? Löytyisikö kansainvälisiä hankkeita Suomu-tilannetta koskien?? Suomu nousee, Kemijärvi nousee?? Paljon kysymyksiä, mutta eipä ole vastauksia. (Vain tuulelta vaan mä vastauksen saan, lauletaan... Lauloiko jopa Kari Tapio?)
johtajamme ovat Arto Ojala Heikki Nivala Lea Soppela ja muut kaupungin päättäjät, voivatko tehdä enemmän, eivät he sitä Suomun kysymystä ratkaise, mutta yritysmaailma! silti kunnan päättäjät voivat hyödyksi olla tai olla etteivät ole? Suomun asiaa on käsitelty valtuustossa, kuuluisa Suomun hiljaisuuden keskuksen aloite. Tästä puhuvat öin ja päivin Suomi 24 palstan vakio "asiakkaat", että onko Yrittäjät käsitelleet oikein vai eikö? No, en ota kantaa, mutta sanon vain, ollaan avoimia uudelle ja hyväksytään vanhakin. Suomulle tulee turisteja luonnon ihmeisiin kuitenskin?
Mitä ideoita teillä on Suomun kehittämiseksi hyvä kunnioitetut Kemijärveläis ihmiset?
yhdessä kun taistellaan niin saadaan Suomukin kuntoon ja nousuun eikö niin?Mitenkähän tuulimyllyt ja Suomun matkailu sopivat yhteen ? Suomun arkku naulataan lopullisesti kii jos myllyt nousee lähelle näköetäisyydelle. Ratekiat ovat erittäin pahoin ristiriidassa. Näitä sekasikiöajatuksia riittää. Siinäpä Ojalalle Nivalalle ja L.Soppelalle riittää puuhaa.
- jäkätijää
suomustaako kirjoitti:
Mitenkähän tuulimyllyt ja Suomun matkailu sopivat yhteen ? Suomun arkku naulataan lopullisesti kii jos myllyt nousee lähelle näköetäisyydelle. Ratekiat ovat erittäin pahoin ristiriidassa. Näitä sekasikiöajatuksia riittää. Siinäpä Ojalalle Nivalalle ja L.Soppelalle riittää puuhaa.
Tässä se juuri on, hanttiinpanija löytyy heti, jos joku esittää ajatuksen.
Maailman, useissa merkittävissä matkailukohteissa tuulimyllyt ja muu elinkeinotoiminta ovat näkyvissä.
Ulkoilu- ja sisäliikunta, jota Suomu matkailukohtaeena tulisi tarjoamaan, sitä ei horisontissa oleva tuulimylly häiritsisi. - ELÄKÖÖNVAPAUS
KEMIJÄRVI TUHOUTUU ELÄMÄ KUOLEE JOS TULEE TUULIVOIMALOITA, JOTKA SAASTUTTAVAT ILMAN JA PILAAVAT MAISEMAN JA TAPPAVAT LUONNON LINNUT. TURISTIT HALUAVAT TULLA SUOMULLE LUONNONMAISEMIIN RAUHAAN (aloite O. Harjula kuntalaisaloite, hiljaisuuden keskus, toteuttamiseen!)
KIITOS VALTUUTETTU ANITA RUOKAMO HYVYYDEN TYÖSTÄ TUULIVOIMALOIDEN RIISTOPOLITIIKKAA VASTAAN JA KIITOS AULIKKI IMPORANTA HYVYYDEN TOTUUDEN IHMISET!!!! - matalaa
ELÄKÖÖNVAPAUS kirjoitti:
KEMIJÄRVI TUHOUTUU ELÄMÄ KUOLEE JOS TULEE TUULIVOIMALOITA, JOTKA SAASTUTTAVAT ILMAN JA PILAAVAT MAISEMAN JA TAPPAVAT LUONNON LINNUT. TURISTIT HALUAVAT TULLA SUOMULLE LUONNONMAISEMIIN RAUHAAN (aloite O. Harjula kuntalaisaloite, hiljaisuuden keskus, toteuttamiseen!)
KIITOS VALTUUTETTU ANITA RUOKAMO HYVYYDEN TYÖSTÄ TUULIVOIMALOIDEN RIISTOPOLITIIKKAA VASTAAN JA KIITOS AULIKKI IMPORANTA HYVYYDEN TOTUUDEN IHMISET!!!!Totta, tuulivoimalamastot juuri estävät Suomun kehittämisen ja keskus on mahdoton ajatus. Samoin ei mikään luonto-asia voi enää Kemijärvellä toteutua, eikä myöskään luonnonvarakoulutuksella ole mitään saumaa. Matkailulla ei ole juuri kovaa sijaa Itä-Lapin kehittämisessä. Vaikuttaa se myös aivan laajalti koko Lappiin.
- hiljaistaononon
ELÄKÖÖNVAPAUS kirjoitti:
KIITOS VALTUUTETTU ANITA RUOKAMO HYVYYDEN TYÖSTÄ TUULIVOIMALOIDEN RIISTOPOLITIIKKAA VASTAAN JA KIITOS AULIKKI IMPORANTA HYVYYDEN TOTUUDEN IHMISET!!!!Onko se Suomun asia edenny siellä Kemijärven Yrittäjäjärjestössä ? Jos ei niin pikapikaa paluttakaa se kaupunkin elinkeinotoimistoon valmisteltavaksi.
- jehveli
hiljaistaononon kirjoitti:
Onko se Suomun asia edenny siellä Kemijärven Yrittäjäjärjestössä ? Jos ei niin pikapikaa paluttakaa se kaupunkin elinkeinotoimistoon valmisteltavaksi.
Nuo perkeleen tuulimyllyt haittaa Suomun matkailua. Miten sitä, jos joku yrittää, niin hanttiin pannaan.
- tuulimyllyt
jehveli kirjoitti:
Nuo perkeleen tuulimyllyt haittaa Suomun matkailua. Miten sitä, jos joku yrittää, niin hanttiin pannaan.
Purkakaa Suomu, muuta ei voi. Pitää hyväksyä että asita menevät aina toisin, ja valintojahan ne ovat. Ei sen puoleen sitä että ihmisethän niitä valintoja tekevät äänestämällä niitä jotka tuulimyllyjäkin rakentaa.
- tuuliviirit
tuulimyllyt kirjoitti:
Purkakaa Suomu, muuta ei voi. Pitää hyväksyä että asita menevät aina toisin, ja valintojahan ne ovat. Ei sen puoleen sitä että ihmisethän niitä valintoja tekevät äänestämällä niitä jotka tuulimyllyjäkin rakentaa.
Huluja riittää. Purkakaa tunturi...mitenkähän se käy ? Tämä huuhaa myllyporukka pitäs panna hoitoon ennen kuin pilaavat koko Lapin matkailun mahdollisuudet.
- Suomu-tulee
Pieni polku Suomun halki vie
Luokse hiljaisuuden keskuksen
Meille ollut on se onnen tie
Raha virtaa luokse ihmisten ...
SUOMU NOUSEE! USKOTAAN TULEVAAN; NOUSEVAAN PÄIVÄÄN!
Mennään Suomun rinteille, siellä on hiljaista! Kehitetään siitä voima, luonnonrauha. Seminaarit, symposiumit, yritysmatkailut. Oili Harjulan idea on hyvä, mutta viedään sitä vielä eteenpäin ja kehitetään siitä Suomun konsepti!
- Näinsemenee
Hallitus on jo kasassa: kepu 49 kokoomus 37 RKP 9 kd5= 99 paikkaa. Mistä vielä 2, siinäpä Sipilällä ongelma. Vihreät on saatava hallitukseen. Työväenpuolueet persut ja vasemmisto jäävät ulkopuolelle, kuten on ollut tarkoituskin. Nyt on ongelmana se, että miten saadaan oppositio heikoksi. Se hoidetaan yhteiskuntasopimuksella, jonka rakentamisen Sipilä on alkanut. Yhteiskuntasopimus on sellainen, että on tärkeää varmistaa omistavan luokan voitot.
- oikeassaOllutOlen
Kyllä Kemijärvellä on viisasta porukkaa, jolla "raksuttaa". Ymmärrän hyvin sillä kuulemani mukaan paikkakunnalla suurimmalla osalla varallisuutta, ja omistavaan luokkaan kuuluu valtaosa ihmisistä.
- luokkatietoista
oikeassaOllutOlen kirjoitti:
Kyllä Kemijärvellä on viisasta porukkaa, jolla "raksuttaa". Ymmärrän hyvin sillä kuulemani mukaan paikkakunnalla suurimmalla osalla varallisuutta, ja omistavaan luokkaan kuuluu valtaosa ihmisistä.
Joo kokoomuslaisia ja kepulaisia kylä täynnä. Osuuspankissa rahat. Metsät huojuu ja oottaa ostajaa.
- harmajapää
oikeassaOllutOlen kirjoitti:
Huomautan, -se ns. omistavaluokka ei objektiivisesti, ts. tajunasta riippumatta ole koostumuksessaan yhdenvertainen omistavaluokka...
Yhteinen nimittäjä on kapitalistiluokka, -ja se yleensä omistaa kaiken, mm. EU - Suomessa...
-Mutta omistajina on niin kapitalistiluokassa, -kuin talonpoikaisluokassa, maaomistus, ja sillä alueella tuotannonharjoittajat muodostavat yhdessä ja erillään ns. pääomaluokan, omistajaluokan..
Kauan sitten 1400 luvulla syntyi kapitalistinen tuotanto, -aluksi kauppa-porvari alalla Englannissa, -ja feodalismin sisällä muhi luokaksi kapitalisti, -jotka ottivat feodaaliherroilta vallan, -tai ko. voimat punoutuivat kapitalismiksi, -jossa on teollinen ja maatalosomistajat.
Esim. Venäjällä porvari - demokraattinen vallankumous toteutui vastaa helmi - maaliskuussa 1917, -kun Tsaarin syrjäyttivät vallasta, -ja alkoi ns. kaksosivalta Venäjällä...
-Ranskan porvarillinen vallankumous toteutui jo - 1700 luvun lopulla...
-Suomessa koneteollinen vallankumous- -(kapitalismi) -toteutui 1800 luvulla,
mutta maataloudessa vasta 1950 - 1960 luvuilla...
-Nouseva porvaristo synnytti työväenluokan vararikkoon ajetuista talonpojista -joista tuli nk. proletaareja luokkana (työväenluokka) -eli ko. yhteiskuntaluokan jäsenet eivät omista tuotantovälinettä -vaan ainoastaan työvoiman, -mikä näin imperialistisen kapitalismin aikaan, -kun kaikki on tavaratuotantoa on myös työvoima muuttunut tavaraksi, ja työvoimatavaraa myy työläinen työvoimaostajakapitalistille, -mikä on pakko, -jos meinaa elää...
-Kaikki ei saa työtä joten nyt on työttömänä runsaat puolimiljoonaa työläistä... seuraus pääomien kasaantumisen kiihtyvästä vauhdista, -ja yksityisomistuksesta merkittäviin tuotantovälineisiin.
-Kapitalistiluokassa on monopolikapitalistit, (ns. imperialismi), -ja muut kapitalistit... -sitten on keskisuuret kapitalistit, -ja viimein pienet kapitalistit, -ns. pikkuyrittäjä - raatajat..
-Kaiken monopolikapitalistien y m kapitalistien, ja talonpoikien, -sekä koko kansan yllä on pankki eli - raha - teollinen harvainvalta ns. finanssiharvainvalta.... -tänään mahtavana on ns. globaalinen, - yleismaailmallinen suurmonopoli kapitalistit, -jotka hallitsevat maailman taloutta ja sillä valtiopolitiikkaa porvarimaissa...
Kemijärvellä on jonkun verran pienyrittäjä omistajaluokkaa ja hiukan keskisuuria, -mutta ei paikallisia ole yhtäkään suurpääoman omistajia, -ja ne suret yhtiöt täältä on lopetettu...
-viety pääomavientinä pois - EU - seurannainen ns. "vapaus"...
-Omistajat suurmonopolit olivat muualla....
-T s. -on meillä jonkun verran p k- omistajia, -ja pk talonpoikaisluokan maa-metsä omistajia. -maanviljelijä omistajia...
-Ns. omistava luokka ei ole yhtenäinen koostumuksessa, -ja pääoman kasaantumisessa.
ja keskittymisessä... -pääomien yhteen punoutuvat yleismaailmallisesti, -ja pääomien kasaantumineen jatkuu... -suuromistajien määrä vähentyy, -voitot kasvavat finanssimonopoleille, ja työttömyys lisääntyy. Riisto ja sorto suhteessa työläisiin voimistuu, ja ns. -talliseen kansaan, -p k- yrittäjiin, -sekä pk. -maatalousharjoittajiin...
-Eikä yhteiskuntaluokkana: -on kapitalistiluokka, - ja talonpoikasluokka...(jälkimäinen on kapitalistiluokan, - ja työväenluokan välissä, -n s. väliluokkana, -jäänne feodalismista)...
Taas työväenluokan juuret ovat talonpoikaisluokassa...
-Työväenluokan työläisilläkin on h k: a omaisuutta, omistusta, rahaa, ym. -vaan eivät ole kapitalisteja, -eivätkä maatalousyrittäjiä... ovat proletaareja, -työläisiä, -jotka on pakotettu myymään työvoimaansa, ostajakapitalisteille elääkseen, -tai ovat syrjäytetty työttömiksi...
-Kapitalisteja kaunistelleen sanovat: -työnantajiksi?
-Työvoiman ostajia työvoimamarkkinoilta he oikeasti ovat...
Kaarlo Nurmikumpu -Kemijärvi
- DEMARIHAJOSI
Mikä on KEMIJÄRVEN DEMARIEN kohtalo ja tilanne nyt asiakokonaisuudessa?
Kummalla puolella puolueen hajoamisessa on NEUVOS Harju?
Kuka tietää, mikä on totuus sosialidemokraattisen Kemijärven osaston hajoamisesta riitoihin? Täällä SUOMI 24 palstalla ei ole ottanut kukaan heistä kantaa. Paitsi hän, Nurmikumpu, joka sanoi ei halua sekaantua sos. dem. puolueen sisäiseen asiaan.
ONKO SOSIALIDEMOKRAATTINEN LIIKE TULLUT TIENSÄ PÄÄHÄN KEMIJÄRVELLÄ? RIITAAVAIN?- persutnousussa
Ketä tavallista kuntalaista edes kiinnostaa miten Kemijärven sos.demeilla menee.Sehän on pikkutekijä näillä kulmilla.
- salattutoive
Kemijärveen demareissa kannattajina on ihan tavallisia kuntalaisia, ja samoin kautta maan demaripuoluetta kannattavista...
-Tosin puolueen oikeistolaisiin, pääomaa puolustavaan johdon, jotka ovat pääoman puollella työtä vastaan, tapahtui nyt ko. puoluejohdon toimet, kyllästyttämään työläisiä, ja se kyllästyminen näkyi vaalissa eduskuntavasemiston kannatuksen rajuna laskuna.
-Tosin kyllästyneet lipesivät kuka mihinkin, osa ps: n, jopa osa kokoomukseen ja osa kepu: n, -osa jäi ns. "nukkumaan"...
-Pettyneet puolueisiinsa sortuivat ojasta allikkoon, ja tuo linjariita putkahti ilmi tuleen jo Kemijärvellä. ja se on merkki, eduskuntavasemiston aika alkaa olla lopullaan, tarvitaan porvariyhteiskuntaan todellinen työn puolesta politiikkaa - pääomaa vastaan, ja opportunismi on se porvarihaarake, jotka tukevat pääomaa joka käänteessä, joten työläiset, irti opportunisteista. - ei-riitoja
Miksi demarit riitelevät jatkuvasti? Menee Kemijärven maine, kun on vain riitelyä valtuustossa, eivät oikeita asioita osaa hoitaa, kun koko ajan riita riidan päällä! Demarithan huusivat kerran eräälle kommunistillekin, tai häneen liittyen - PANKAA SILTÄ TURPA TUKKOON! Ei mitään tapoja siis ollut ainakaan sillä demarilla, pthyi olkoon! Älä tuki toisen turpaa!
- periaattteettomuuspotkii
Riitely voi hajottaa, ja asiariitely voi myös vahvistaa, - no ei sillä väliä, menneen ajan iltapuolue on jo po. sdp... ja sen mukana menee historiaan myös ns. vasuri, -puolue -(VL).
- peruspersus
ei-riitoja kirjoitti:
Miksi demarit riitelevät jatkuvasti? Menee Kemijärven maine, kun on vain riitelyä valtuustossa, eivät oikeita asioita osaa hoitaa, kun koko ajan riita riidan päällä! Demarithan huusivat kerran eräälle kommunistillekin, tai häneen liittyen - PANKAA SILTÄ TURPA TUKKOON! Ei mitään tapoja siis ollut ainakaan sillä demarilla, pthyi olkoon! Älä tuki toisen turpaa!
Demarithan on iltaruskon puolue. Hiipuu hiljalleen tosi alas. Kyllä kansa tietää sano ennen eräs kuuluisa politiikko.
- Anonyymi
Kemijärvellä on tosi kova tappio demareille tullut kunnallisvaaleissa.
MIKSI?
Nyt pois jo keskinäinen riitely ja se että on sitä riitelyä, semmonen on ihan HÖPÖÄ!
- de.mari
Sosialidemokraatit on kiinnostava puolue, huomaa näistä sepustuksista.
Kemijärvellä ja valtakunnassa demarit ovat pieni vähemmistö, silti niiden tekemiset koetaan hyvin tärkeäksi.
Äänestäkää seuraavissa vaaleissa meitä, jotta saadaan maan asiat kuntoon. Vähemmistönä, oppositiossa me emme voi paljoakaan- demari-asia
mutta kuule de.mari kysypä Kaarlo Nurmikummulta, niin hänellä on selvät mielipiteet demarien toiminnasta
hän sai kerran yhtä paljon ääniäkin kuin Markku Helisten (demari)
Kaarlo Nurmikumpu ei ole demari ja pitää heitä sosialismin/kommunismin opin vääntelijöinä - de.mari
demari-asia kirjoitti:
mutta kuule de.mari kysypä Kaarlo Nurmikummulta, niin hänellä on selvät mielipiteet demarien toiminnasta
hän sai kerran yhtä paljon ääniäkin kuin Markku Helisten (demari)
Kaarlo Nurmikumpu ei ole demari ja pitää heitä sosialismin/kommunismin opin vääntelijöinäNurmikumpu on "aikansa lapsi". 60-70 luvuilla Moskovassa koulutetut Taistolaiset ovat toivottomia käännytettäväksi, häneen en "ruutia tuhlaa".
Mutta vähänkin järkevät, tervetuloa jämerään joukkoomme, täällä voi vaikuttaa. - tarttisjotain
Sos.demokraatit ovat kiinnostava puolue vain hiipuvalle ukkotuvalle SAk:n junttiukoille. Muut ei oo kiinnostuneet ..Nakkasivat Jutta Urpilaisen pihalle niin meni naistukijatkin saman tien. Se siitä puolueesta. Ideologia heillä on yksinkertainen. Kun yritysmaailma kerää rahaa valtion ja kunnan kirstuihin niin demarit jakaa sen ..yleensä omiin taskuihin ja omille sidosryhmilleen. Nyt ovat ajat muuttumassa. Ei oo jaettavaa..Kuka ruokkii demukat ? Lisää velkaa vai ?
- sos.temi
tarttisjotain kirjoitti:
Sos.demokraatit ovat kiinnostava puolue vain hiipuvalle ukkotuvalle SAk:n junttiukoille. Muut ei oo kiinnostuneet ..Nakkasivat Jutta Urpilaisen pihalle niin meni naistukijatkin saman tien. Se siitä puolueesta. Ideologia heillä on yksinkertainen. Kun yritysmaailma kerää rahaa valtion ja kunnan kirstuihin niin demarit jakaa sen ..yleensä omiin taskuihin ja omille sidosryhmilleen. Nyt ovat ajat muuttumassa. Ei oo jaettavaa..Kuka ruokkii demukat ? Lisää velkaa vai ?
Onko nuo nykyiset varakhat entisiä demareita. ku ne on ittelhen jakanhet koko kansallisomaisuuven. Mie kyllä jouvun vielä olemhan demari, ku olen tuosta varallisuuvesta osaton.
- pääomaahännystelevädemar
Eipä kiinnosta antaa iäntä demareille.
Antaa mennä kun on alamäki, sinne nahkurin orsille, johon ei näkevä Reetakaan heitä enää näe. - harmajapääkaarlo
de.mari kirjoitti:
Nurmikumpu on "aikansa lapsi". 60-70 luvuilla Moskovassa koulutetut Taistolaiset ovat toivottomia käännytettäväksi, häneen en "ruutia tuhlaa".
Mutta vähänkin järkevät, tervetuloa jämerään joukkoomme, täällä voi vaikuttaa.Ja sen vaikutuksen jo ihmiset ovat oppineet tuntemaan, -että vaikuttakaa vielä sen verran, -mihin rahkeenne riittää, 1900 alkuvuosikymmenen Tannerin aateperinteellä....
Osapuolet olivat seuraus hajottajien toimista, -mutta KTP: a ei ole osapuolia, -olemme työväenluokan m - l: n kommunistipuolue, ja oppimme on aikaisemmalta ajalta, -kuin 1960--70 luvuilta, -oppimme on klassikoilta; -Marx, Engel ja Lenin...
-Henkilökohtaisesti lisään ko. joukkoon myös toveri Staalini...
Kaarlo N... KTP -Kemijärvi - de.mukka
harmajapääkaarlo kirjoitti:
Ja sen vaikutuksen jo ihmiset ovat oppineet tuntemaan, -että vaikuttakaa vielä sen verran, -mihin rahkeenne riittää, 1900 alkuvuosikymmenen Tannerin aateperinteellä....
Osapuolet olivat seuraus hajottajien toimista, -mutta KTP: a ei ole osapuolia, -olemme työväenluokan m - l: n kommunistipuolue, ja oppimme on aikaisemmalta ajalta, -kuin 1960--70 luvuilta, -oppimme on klassikoilta; -Marx, Engel ja Lenin...
-Henkilökohtaisesti lisään ko. joukkoon myös toveri Staalini...
Kaarlo N... KTP -KemijärviKaarlo, minä ymmärrän sinun paatoksesi, muttä sinäkin voisit tajuta, että aatteesi ei ole tästä ajasta.
Olet "pyhittänyt" elämäsi tälle aatteelle ja se sinulle suotakoon.
Ihmiskunnan tulevaisuus tulee kuitenkin kokemaan sen suuntaisen hallintotavan, kuin sinun tunnustamasi on. - harmajapääkaarlo
de.mukka kirjoitti:
Kaarlo, minä ymmärrän sinun paatoksesi, muttä sinäkin voisit tajuta, että aatteesi ei ole tästä ajasta.
Olet "pyhittänyt" elämäsi tälle aatteelle ja se sinulle suotakoon.
Ihmiskunnan tulevaisuus tulee kuitenkin kokemaan sen suuntaisen hallintotavan, kuin sinun tunnustamasi on.Marxismi-leninismi oppina ja aatteena (ideologia) on nimen maan tähän aikaan oppi työväenluokalle, -mutta työväenluokan ja työläisten johdossa on heitä, -jotka oppina opettavat vain sitä kapitalsimin ikuistamisreformismia.
Opportunistit puoluemielialoina on no. parempaa kapitalismin puolustajia, -kuin itse kapitalisti - porvarit.
Marxismi - leninismi on työväenluokalle oppi sosialismista ja kommunismista.
Laajemmat työväenluokan joukot alkavat pian suuntatumaan uudelleen luokkataistelussa vallasta työväenluokalle, -ja tavoite sosialismiin ja siitä asteittain kommunismiin, johon m - l: n oppi ja ideologia on teoreettisena kompassina suhteellisen pitkän historiallisen ajan kapitalismista - sosialismin, -ja siitä asteittain luokattomaan yhteiskuntaa - kommunismiin....
Sosialidemokraattisesta puolueesta voi tulla kommunistien kanssa työväenluokan luokkataistelussa lujittava voima, - no. luokkataisteluun vallasta työväenluokalle, -ja sosialismista ... kommunismista.
Kuitenkin se edellyttää luopumaan revisionisti Bersteinin ja Kautskyn marxilaisuutta vääristelemästä reformipolitiikasta, -ja syrjäyttämään opportunisti puoluejohdosta...
Hrutshovi sortui toisen maailmansodan jälkeen revisionistiksi, -vallan himossa... ja mustamaalasi Stalinin... saadakseen joukot taakseen...
Tässä ajassa siis on palattava marxismi -leninismin oppiin ja ideologiaan...
-Siihen te sosialidemokraatit itse olette nyt oman valinnan edessä, -joko palaatte marxismi - leninismin, -tai jatkatte matkaa historian tunkiolle, -sillä suhteellisen pian alkaa työväenluokka heräämään...
-Tämä aika on opportunismin mahdollistama oikeisto aika, -ja siitä vapautuaksemme on työväenluokan eheydyttävä yhtenäiseksi voimaksi, -ja siihen mukaan KTP: n kanssa sdp: n työläiset, -sekä vl: n, SKP: n ja STP: n voimat.
PS: n tukijoina olevat työväenluokan ja työtätekevät voiomat palatkaa yhtenäiseen työväenluokan ja erikoisen luokkaliiton kanssa luokkataisteluun sosialismista, jne..
-Kaarlo N... Kemijärvi - jaksaakoJutta
Marxismi-leninismi oppina ja aatteena (ideologia) on nimen maan tähän aikaan oppi työväenluokalle, -mutta työväenluokan ja työläisten johdossa on heitä, -jotka oppina opettavat vain sitä kapitalsimin ikuistamisreformismia.
Opportunistit puoluemielialoina on no. parempaa kapitalismin puolustajia, -kuin itse kapitalisti - porvarit.
Laajemmat työväenluokan joukot alkavat pian suuntatumaan uudelleen luokkataistelussa vallasta työväenluokalle, -ja tavoite sosialismiin ja siitä asteittain kommunismiin, johon m - l: n oppi ja ideologia on teoreettisena kompassina suhteellisen pitkän historiallisen ajan kapitalismista - sosialismin, -ja siitä asteittain luokattomaan yhteiskuntaa - kommunismiin....
Sosialidemokraattisesta puolueesta voi tulla kommunistien kanssa työväenluokan luokkataistelussa lujittava voima, - no. luokkataisteluun vallasta työväenluokalle, -ja sosialismista ... kommunismista.
Kuitenkin se edellyttää luopumaan revisionisti Bersteinin ja Kautskyn marxilaisuutta vääristelemästä reformipolitiikasta, -ja syrjäyttämään opportunisti puoluejohdosta...
Hrutshovi sortui toisen maailmansodan jälkeen revisionistiksi, -vallan himossa... ja mustamaalasi Stalinin... saadakseen joukot taakseen...
-Siihen te sosialidemokraatit itse olette nyt oman valinnan edessä, -joko palaatte marxismi - leninismin, -tai jatkatte matkaa historian tunkiolle, -sillä suhteellisen pian alkaa työväenluokka heräämään...
-Tämä aika on opportunismin mahdollistama oikeisto aika, -ja siitä vapautuaksemme on työväenluokan eheydyttävä yhtenäiseksi voimaksi, -ja siihen mukaan KTP: n kanssa sdp: n työläiset, -sekä vl: n, SKP: n ja STP: n voimat.
PS: n tukijoina olevat työväenluokan ja työtätekevät voiomat palatkaa yhtenäiseen työväenluokan ja erikoisen luokkaliiton kanssa luokkataisteluun sosialismista, jne..
-Kaarlo N... KemijärviDemarit ovat Iltalehen mukaan taistelumielellä. Heinäluoma lukee lakia puolueessa. Muilla ei oo sanan valtaa. Juttakin nakattu sivuun. Voi surkeus sentään. Jutta oli hieno ja mielyttävä keulakuva demareille. Ei kelpaa. Heinäluoma jo ison kokonsa puolesta pitää kutistuvan "armeijansa " kurissa.
- miten.käy
Marxismi-leninismi oppina ja aatteena (ideologia) on nimen maan tähän aikaan oppi työväenluokalle, -mutta työväenluokan ja työläisten johdossa on heitä, -jotka oppina opettavat vain sitä kapitalsimin ikuistamisreformismia.
-Kaarlo N... Kemijärvidemarit ja kommunistit, hajosivat kahteen eri puolueeseen, miksi te aloitte sillä tavalla riidellä? jos olisivat yhdessä toimineet, olisi tullut enemmän tulosta, vai olisiko? Nurmikumpu esimerkiksi hän ei ole ollenkaan demarihenkinen eivätkä demarit puolestaa tue Kommunistista liikettä. siis onko niin, että porvaristo voitti? historian välttämätön kehitys johti kommunismin ja sosialismin tuhoutumiseen, dialektisen kehityksen mukaan, jota Marx vain tulkitsi väärin ja porvarit oikein, niinkö?
- lujausko
miten.käy kirjoitti:
demarit ja kommunistit, hajosivat kahteen eri puolueeseen, miksi te aloitte sillä tavalla riidellä? jos olisivat yhdessä toimineet, olisi tullut enemmän tulosta, vai olisiko? Nurmikumpu esimerkiksi hän ei ole ollenkaan demarihenkinen eivätkä demarit puolestaa tue Kommunistista liikettä. siis onko niin, että porvaristo voitti? historian välttämätön kehitys johti kommunismin ja sosialismin tuhoutumiseen, dialektisen kehityksen mukaan, jota Marx vain tulkitsi väärin ja porvarit oikein, niinkö?
Demarit laskee ja KTP nousee. Se on trendi nyt.
- ei-Nurmikumpu
Kyllä, mutta KTP on niin pohjilla kannatuksensa osalta nyt, että vaikka nousisi jonkun verran, niin ei se riitä nostamaan puoluetta edes valtuustoihin. Kemissä oli ennen valtuutettu. Olisivat nyt elvyttäneet edes tuon Lapin piirin toiminnan, mutta hiljaiselta kuulostaapi elo kommunistien.
- harmajapääkaarlo
lujausko kirjoitti:
Demarit laskee ja KTP nousee. Se on trendi nyt.
-Uskolla ei ole mitään osuutta demarien laskevaan kannatukseen, -ja tai KTP: n nousuun...
-Se vain luokkataistelussa tulee hioutumaan niin, -että tämän päivän demareista tulee olemaan vielä huomattava joukko samalla linjalla, -kuin me jo, -tämän päivän
KTP: n m - l: t kommunistit olemme, -vaikka nyt olemme vielä pieni puolue.
-KTP on työväenluokan puolue, -ja se yhteiskuntaluokka on noin 90 prosenttia koko kansastamme, -että voimaa on odotettavissa myös - KTP: n, -ja se toiminnanyhtenäisyys työn- ja tavallisen kansan puolesta on tavoite lähiajan muutokseen... joten on lähestymässä aika, -että KTP: n tulee ns.
ei - työväenluokkaan kuuluvia ihmisiä jäseniksi, ja useampi kannattajiksi-ja onhan niitä jo nytkin... viimevaalissa yht. 1100 lähitulevaisuuden pioneeria, kiitos heille.
Kaarlo N... (ktp) Kemijärvi - harmajapääkaarlo
miten.käy kirjoitti:
demarit ja kommunistit, hajosivat kahteen eri puolueeseen, miksi te aloitte sillä tavalla riidellä? jos olisivat yhdessä toimineet, olisi tullut enemmän tulosta, vai olisiko? Nurmikumpu esimerkiksi hän ei ole ollenkaan demarihenkinen eivätkä demarit puolestaa tue Kommunistista liikettä. siis onko niin, että porvaristo voitti? historian välttämätön kehitys johti kommunismin ja sosialismin tuhoutumiseen, dialektisen kehityksen mukaan, jota Marx vain tulkitsi väärin ja porvarit oikein, niinkö?
-Milloin ne demarit ja kommunistit ovat yhdessä edes olleet? -Että olisivat päässeet hajoamaan kahteen eri puolueeseen?
Kaarlo N... Kemijärvi - harmajapääkaarlo
ei-Nurmikumpu kirjoitti:
Kyllä, mutta KTP on niin pohjilla kannatuksensa osalta nyt, että vaikka nousisi jonkun verran, niin ei se riitä nostamaan puoluetta edes valtuustoihin. Kemissä oli ennen valtuutettu. Olisivat nyt elvyttäneet edes tuon Lapin piirin toiminnan, mutta hiljaiselta kuulostaapi elo kommunistien.
Sama vaikuttava ajatelma syntyy myös minulle Lapin KTP: a, että toiminnassa on terävöitymisen tarvetta.
-Jos toinen jalka vetää suohon, eli uuteen SKP:n suuntaan, ja toinen siihen alistuu,
niin sammuu se KTP: n toiminta sillä ainakin toistaiseksi täällä Lapissa.
-Miten lienee asia nyt KTP: n piirijärjestössä?
-En osaa siihen sanoa mitään, kun se on KTP: n jäsenpohjasta nyt kiinni.
Kaarlo N... Kemijärvi - uusia.puoluveita
ei-Nurmikumpu kirjoitti:
Nyt tulee uusia puolueita myös puoluekentän oikeiston laidalle. Mitenhän niille käy?
Muutospuolue on yhdistymässä Suomidemokraatit -puolueen kanssa. Sitten on Pro Finland puolue myös nousemassa.
Entiset puolueet Itsenäisyyspuolue ja Köyhien Asialla ovat pudonneet puoluerekisteristä, samoin Suomen Työväenpuolue STP. Jäljellä on vain SKP sekä KTP (ns. nurmikumpulaiset). - jakomitenjako
uusia.puoluveita kirjoitti:
Nyt tulee uusia puolueita myös puoluekentän oikeiston laidalle. Mitenhän niille käy?
Muutospuolue on yhdistymässä Suomidemokraatit -puolueen kanssa. Sitten on Pro Finland puolue myös nousemassa.
Entiset puolueet Itsenäisyyspuolue ja Köyhien Asialla ovat pudonneet puoluerekisteristä, samoin Suomen Työväenpuolue STP. Jäljellä on vain SKP sekä KTP (ns. nurmikumpulaiset).Kohta ei oo niitäkään. Loppu häämöttää. Eihän kommunismiin usko normaali ihminen. Jos illalla jaetaan rahat tasan niin seuraavana päivänä ne ei enää ole tasan kommunismissakaan ? Siellä on omat "kerääjänsä" elikkä kommarieliitti . Son nähty kautta historian. Se siitä Nurmikumpu ja muut sen sortin aatteen jakajat.
- harmajapääkaarlo
jakomitenjako kirjoitti:
Kohta ei oo niitäkään. Loppu häämöttää. Eihän kommunismiin usko normaali ihminen. Jos illalla jaetaan rahat tasan niin seuraavana päivänä ne ei enää ole tasan kommunismissakaan ? Siellä on omat "kerääjänsä" elikkä kommarieliitti . Son nähty kautta historian. Se siitä Nurmikumpu ja muut sen sortin aatteen jakajat.
Voi teitä kommunismin tuntijoita... - Sosialismissa, -mikä on ensimmäinen yhteiskunnallinen vaihe enne täydellistä ja lopullista luokatonta yhteiskuntaa, kommunismia, - ei jaeta tuloja tasaan, - vaan sitä ovat vain esittäneet no. -marxilais - leniniläiset vastustajat, -ns. opportunistiset tasaan jakajat...
Sosialismissa vielä on rahasuhteet, mutta, - huomatkaa jo viimein tämä, - korkean vaiheen luokattomassa kommunismissa, - ei enää ole rahasuhteita.
-SIIS. -sosialismissa, - ja korkean vaiheen luokattomassa kommunismissa, - ei tulonjaossa harjoiteta tasaan jakoa, ja:-kommunismin vaiheessa ei ole enää rahasuhteita, - ja ei rahaa.
Työn ja tulojako:
SOSIALISMISSA -kukin antaa yhteiskunnalle kykyjensä mukaan, - ja saa jaossa työn mukaan, -joten eipäs jaetakaan sosialismissa tasaan tuloja. Sosialismin vaiheessa vielä on rahasuhteet...
KOMMUNISMISSA -kukin antaa yhteiskunnalle kykyjensä mukaan, - ja saa jaossa todellisten tarpeiden mukaan. -Ei silti tasaan.., - koska ei yhteiskunnan jäsenet omaa samanlaisia todellisia tarpeita, - vertaa lapset, vanhukset ja työssä käyvät.., -eikö heillä ole erilaiset nuo todelliset tarpeet, - joiden mukaan kommunismissa jaetaan...
-Toivoisin, -että opiskelisitte ensin Marxin kommunismin koko teorian
-ja Leninin opin sosialismista.., - mikä on saman yhteiskuntamuodon eri vaiheiden teoriaopin kokonaisuus.
-Sosialismi on siirtymävaiheessa kapitalismista sosialismiin asteittain rakennettu kommunismin alempi vaihe, - ja jossa on huomattavia eroja sitten sosialismista rakennettuun kommunismiin verrattuna. (Sosialismissa on valtio, ja raha yms. eroavuuksia - korkean vaiheen täydelliseen ja lopulliseen yhteiskunnallisuuteen,
- kommunismiin verrattuna, - jossa ei esim. ole enää, - valtiota, - ei rahaa, - ja yms...
SOSIALISMIA on ollut mm. Euroopassa, - ja ulkopuolella Euroopan, - nyt ei ole Euroopassa, - jos eräsisä ulkopuolella Euroopan maita on sosialismi rakenteilla...
Korkean vaiheen täydellistä ja lopullista yhteiskunnallisuutta: -KOMMUNISMIA
ei vielä ole yhdessäkään - sosialismin tielle lähteneessä maassa ollut, - ei edes
NL: a.., -jonka sosialismin vaiheessa, - vastavallankumoukselliset kumosivat syksyllä 1991...
Kaarlo Nurmikumpu - Kemijärvi - harmajapääkaarlo
uusia.puoluveita kirjoitti:
Entiset puolueet Itsenäisyyspuolue ja Köyhien Asialla ovat pudonneet puoluerekisteristä, samoin Suomen Työväenpuolue STP. Jäljellä on vain SKP sekä KTP (ns. nurmikumpulaiset).Haluan Nurmikumpuna huomauttaa, - että KTP ON TYÖVÄNLUOKAN AINOA
M -. L: n kommunistipuolue, -perustettu toukokuussa 1988 lopetetun vanan SKP: n kunniakaan luokkataistelu-työperinteen jatkajaksi. - OLIN YHTENÄ PERSUTAMASSA KTP: a.
- KTP ON VANHAN 1918 PERSUTETUN SKP: n , -(jonka puoluehajottajat lopettivat), ja KTP jatkaa vanhaa m -l: ä SKP: n luokkataisteluperinteitä.
-KTP ei ole yhdistettävissä ns. - "nurmikumpulaiset"... - Sillä sata varmasti ei KTP: a taida olla edes jäseninä yhtään Nurmikumpu, - vain allekirjoittanut Ei edes äänestystukea suvustani, - tai heistä, - toisilta Nurmikummuilta... - kuin jäsenenä allekirjoittanut.
Jos PS: a sanovat Soinin puolueeksi, - ei KTP: a voida sanoa vain nurmikumpulaisiksi, - sillä olen ainoa työväenluokan KTP: n jäsen ja kannattaja Nurmikumpu..
Vähitellen KTP: n jäsenkanta on kasvussa, - joten uusien jäsenen mukana tulee uusia kannattajia, - että hyvä kehitys näin... Vain Lapin ja Kemijärven osalla on heikkoa vielä tänä päivänä tuo kasvu, -mutta eiköhän se tuosta vielä kehity täälläkin, - vaikka itse alan olemaan jo enemmän sivusta seuraaja, -maksava jäsen... toimien sen mihin enää omaishoito - ja itsehoito työltä ehdin ja jaksan?...
Kaarlo N... KTP: n jäsen, -Kemijärvi. - harmajapääkaarlo
Ei tietenkään mielipiteeni vastauksena juuri oikeasti liity Kemijärven kunnallispolitiikkaan - tai kaikki vaikuttaa kaikkeen, tosin hyttysen pissan verran tuo asiani vastauksena heille, - jotka nimeni esiin ovat nostaneet näillä, tai tällä palkisilla. - Säästäkää siltä osin voimianne, - ja unohtakaa minut esiin haastamasta, - sillä periaatteeni edellyttää kommentoida.
K. N. - KEMIJÄRVI - kuusisenottoville
Haluan Nurmikumpuna huomauttaa, - että KTP ON TYÖVÄNLUOKAN AINOA
M -. L: n kommunistipuolue, -perustettu toukokuussa 1988 lopetetun vanan SKP: n kunniakaan luokkataistelu-työperinteen jatkajaksi. - OLIN YHTENÄ PERSUTAMASSA KTP: a.
- KTP ON VANHAN 1918 PERSUTETUN SKP: n , -(jonka puoluehajottajat lopettivat), ja KTP jatkaa vanhaa m -l: ä SKP: n luokkataisteluperinteitä.
-KTP ei ole yhdistettävissä ns. - "nurmikumpulaiset"... - Sillä sata varmasti ei KTP: a taida olla edes jäseninä yhtään Nurmikumpu, - vain allekirjoittanut Ei edes äänestystukea suvustani, - tai heistä, - toisilta Nurmikummuilta... - kuin jäsenenä allekirjoittanut.
Jos PS: a sanovat Soinin puolueeksi, - ei KTP: a voida sanoa vain nurmikumpulaisiksi, - sillä olen ainoa työväenluokan KTP: n jäsen ja kannattaja Nurmikumpu..
Vähitellen KTP: n jäsenkanta on kasvussa, - joten uusien jäsenen mukana tulee uusia kannattajia, - että hyvä kehitys näin... Vain Lapin ja Kemijärven osalla on heikkoa vielä tänä päivänä tuo kasvu, -mutta eiköhän se tuosta vielä kehity täälläkin, - vaikka itse alan olemaan jo enemmän sivusta seuraaja, -maksava jäsen... toimien sen mihin enää omaishoito - ja itsehoito työltä ehdin ja jaksan?...
Kaarlo N... KTP: n jäsen, -Kemijärvi.Kuinkahan suureksi KTP oikein kasvaakaan vähäväkisessä kemijärven pitäjässä ? Koeta K.N saaha jo kavereita.
- harmajapääkaarlo
kuusisenottoville kirjoitti:
Kuinkahan suureksi KTP oikein kasvaakaan vähäväkisessä kemijärven pitäjässä ? Koeta K.N saaha jo kavereita.
Nimimerkki teki oikeutetun kysymyksen, - hyvän sellaisen lopputoteamuksineen.
Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin asialla, (KTP) r. p. on valtakunnallinen työväenluokan m - l: n kommunistipuolue, -perustettiin toukokuussa 1988, - lopetetun vanhan SKP: n, (per. 1918), -kunniakasta luokkataisteluperiaatetta jatkamaan.
KTP: n tulee etelässä nyt jo uusiakin jäseniä.., -myös yhä useammat ilmaisevat kasvavaa kiinnostusta KTP: n.
-Puolue kasvaa jäsenmäärässä, - vaikka ei se vielä tällä hetkellä merkitse kannatuksen nousua.
Lappi ja mm. Kemijärvi ovat enemmänkin olleet edelleen VL: n kannalla, johon tosin en ole hakeutunut ideologisesta syyperiaatteesta, - en ole ns. pikkuporvari tai sen ruokkima opportunisti.
Kemijärvellä on vain allekirjoittanut KTP: n jäsen, - ja olin toukokuussa 1988 yhtenä Lapista, -etelän toverien kanssa puoluetta perustamassa.
-Pian KTP: n perustamisen jälkeen perustettiin myös Kemijärvelle KTP: e osasto,
-Tuosta osastosta jäljellä on enää vain allekirjoittanut, - eikä yksi jäsen ole yhtä kuin osasto, - siis ei Kemijärvellä ole KTP: a osastoa...
OLEN AKTIIVISESTI, - ELI ALOITTEELLISESTI PYRKINYTSAAMAAN TÄÄLLÄ OSASTOON UUSIA JÄSENI, - MUTA EN OLE ONNISTUNUT.
-KTP: A ON MYÖS KTP: N LAPINPIIRIJÄRJESTÖ, - VAAN EI SE ILMEISEN AKTIIVISESTI TOIMI TAI EI TUTOTA TULOSTA, - SILLÄ LAPISSA OLIVAT JO HAJOTUSVAIHEESSA ENENMMÄN OPPORTUNSITISEN MIELIALAN LIETSOJIEN, OPPORTUNSITIEN KANNALLA, JA SE EDELELEN VAIKUTTAA TÄÄLLÄ, - JOTEN EI JUURI NYT VIELÄ LAPISSA JA KEMIJÄRVELLÄ TULE KTP: N JÄSENI, JOITEN MUKANA TULISI KANNATTAJIAKIN.
-Jakaessani aikaisemmin puolueen pää-äänenkannattaja,-Työkansan Sanomat lehteä, -sain hyvin monelta myönteisiä palautteita, - mutta: -KUN ESITIN HEILLE OSASTOTOIMINNAN ELVYTTÄMSITÄ, - NIIN HEILLÄ NS. MENI - "PUPU PÖKSYIHIN"?
-Näin nyt on toistaiseksi asiat, - asian suhteen täällä Kemijärvellä, - ja laajemminkin koko Lapin alueella...
-Katson kuitenkin kaiken näiden syy-, ja aihe seuraamuksien yli, - kohti huomista päivää, - että vielä se täälläkin työväenluokka herää revisionistien raivaamasta opportunismin suosta, ja - alkavat järjestäytymään työväenluokan m - l: n kommunistipuolueeseen...
-Huomautan sen totuuden, - että täällä vahva pikkuporvaristo ruokkii tätä hajaannusta ja KTP: n syrjimistä.., -mutta ei ikuisesti, ja se aika lähestyy, - mutta sitä ennen herää teollisuuden alueen työväenluokka, ja samalla saadaan rakennetuksi toimiva toiminnanyhtenäisyyden erikoinen luokkaliitto talonpoikaiston kanssa...
Ensin kuitenkin on päästää KTP: n ja toisten kommunististen sirpalepuolueiden kanssa toiminnan yhtenäisyyteen demokraattinen yhteisrintama, että KTP: n merkitys tulee kasvamaan muuallakin kuin tässä ja nyt se näkyisi vaalitukoksissa.
- Taas tuli tuota, ns - "liiruminlaarumia", - josta kysyjä-, - niin mitä opit vastauksestani,
- vastaatko kysymykseeni?
-Henkilökohtaisesti olen tietenkin joka hetki jo tuntuvampi vanhus, - joten en enää jaksa kauan näkyvämmin toimia, -vaan on sanonta: - ei PIIP yhtä Jäpää tarvitse, - hiukan omana muunnelmana, -vain?
-Olisitko valmis tulemaan mukaan...?
-Kaarlo N... u - KTP: n yksi perustajajäsen, -Kemijärvi - harahaoppinut
Nimimerkki teki oikeutetun kysymyksen, - hyvän sellaisen lopputoteamuksineen.
Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin asialla, (KTP) r. p. on valtakunnallinen työväenluokan m - l: n kommunistipuolue, -perustettiin toukokuussa 1988, - lopetetun vanhan SKP: n, (per. 1918), -kunniakasta luokkataisteluperiaatetta jatkamaan.
KTP: n tulee etelässä nyt jo uusiakin jäseniä.., -myös yhä useammat ilmaisevat kasvavaa kiinnostusta KTP: n.
-Puolue kasvaa jäsenmäärässä, - vaikka ei se vielä tällä hetkellä merkitse kannatuksen nousua.
Lappi ja mm. Kemijärvi ovat enemmänkin olleet edelleen VL: n kannalla, johon tosin en ole hakeutunut ideologisesta syyperiaatteesta, - en ole ns. pikkuporvari tai sen ruokkima opportunisti.
Kemijärvellä on vain allekirjoittanut KTP: n jäsen, - ja olin toukokuussa 1988 yhtenä Lapista, -etelän toverien kanssa puoluetta perustamassa.
-Pian KTP: n perustamisen jälkeen perustettiin myös Kemijärvelle KTP: e osasto,
-Tuosta osastosta jäljellä on enää vain allekirjoittanut, - eikä yksi jäsen ole yhtä kuin osasto, - siis ei Kemijärvellä ole KTP: a osastoa...
OLEN AKTIIVISESTI, - ELI ALOITTEELLISESTI PYRKINYTSAAMAAN TÄÄLLÄ OSASTOON UUSIA JÄSENI, - MUTA EN OLE ONNISTUNUT.
-KTP: A ON MYÖS KTP: N LAPINPIIRIJÄRJESTÖ, - VAAN EI SE ILMEISEN AKTIIVISESTI TOIMI TAI EI TUTOTA TULOSTA, - SILLÄ LAPISSA OLIVAT JO HAJOTUSVAIHEESSA ENENMMÄN OPPORTUNSITISEN MIELIALAN LIETSOJIEN, OPPORTUNSITIEN KANNALLA, JA SE EDELELEN VAIKUTTAA TÄÄLLÄ, - JOTEN EI JUURI NYT VIELÄ LAPISSA JA KEMIJÄRVELLÄ TULE KTP: N JÄSENI, JOITEN MUKANA TULISI KANNATTAJIAKIN.
-Jakaessani aikaisemmin puolueen pää-äänenkannattaja,-Työkansan Sanomat lehteä, -sain hyvin monelta myönteisiä palautteita, - mutta: -KUN ESITIN HEILLE OSASTOTOIMINNAN ELVYTTÄMSITÄ, - NIIN HEILLÄ NS. MENI - "PUPU PÖKSYIHIN"?
-Näin nyt on toistaiseksi asiat, - asian suhteen täällä Kemijärvellä, - ja laajemminkin koko Lapin alueella...
-Katson kuitenkin kaiken näiden syy-, ja aihe seuraamuksien yli, - kohti huomista päivää, - että vielä se täälläkin työväenluokka herää revisionistien raivaamasta opportunismin suosta, ja - alkavat järjestäytymään työväenluokan m - l: n kommunistipuolueeseen...
-Huomautan sen totuuden, - että täällä vahva pikkuporvaristo ruokkii tätä hajaannusta ja KTP: n syrjimistä.., -mutta ei ikuisesti, ja se aika lähestyy, - mutta sitä ennen herää teollisuuden alueen työväenluokka, ja samalla saadaan rakennetuksi toimiva toiminnanyhtenäisyyden erikoinen luokkaliitto talonpoikaiston kanssa...
Ensin kuitenkin on päästää KTP: n ja toisten kommunististen sirpalepuolueiden kanssa toiminnan yhtenäisyyteen demokraattinen yhteisrintama, että KTP: n merkitys tulee kasvamaan muuallakin kuin tässä ja nyt se näkyisi vaalitukoksissa.
- Taas tuli tuota, ns - "liiruminlaarumia", - josta kysyjä-, - niin mitä opit vastauksestani,
- vastaatko kysymykseeni?
-Henkilökohtaisesti olen tietenkin joka hetki jo tuntuvampi vanhus, - joten en enää jaksa kauan näkyvämmin toimia, -vaan on sanonta: - ei PIIP yhtä Jäpää tarvitse, - hiukan omana muunnelmana, -vain?
-Olisitko valmis tulemaan mukaan...?
-Kaarlo N... u - KTP: n yksi perustajajäsen, -KemijärviJos sinä toveri et jaksa enää toimia KTP:n jäsenenä niin eihän tänne Kemijärvelle jää ainuttkaan oikeaa kommunistia ?
- harmajapääkaarlo
harahaoppinut kirjoitti:
Jos sinä toveri et jaksa enää toimia KTP:n jäsenenä niin eihän tänne Kemijärvelle jää ainuttkaan oikeaa kommunistia ?
Ikäkarttuminen luonnollisesti asettaa rajoitteita jopa puoluetoimintaan. KTP: n jäsenenä ole edelleen, - maksan jäsenmaksut ja tuen puolueen lehteä TKS: a, - sekä edelleen toimin voimien mukaan tehtävissä.
Vaaleissa, Eduskunta-, ja Kemijärven kuntavaalissa ehdokastehtävät jäävät.. - No sellainen voit olla Sinäkin, - ei kuin mukaan toimimaan työn ja kansan parhaaksi - pääomaa ja sopuolevaa opportunismia vastaan...
Kommunistitkin ovat vain ns. tavallisia ihmisiä, - ei mitään - "Tarantin lähettejä", - vaan keskuudessamme eläviä.
-Tietenkin on hyväksi opiskella, ja opiskella vaikka kotioloissa myös työväenluokalle, - marxilais - leniniläisten klassikkojen, -tieteellisesti ja luovasti kehittämää teoriaoppia...
-Keskusteltaisiinko enemmälti tässä teemassa, - kanssasi?
Kaarlo N... u -Kemijärvi - kommaritkatos
Ikäkarttuminen luonnollisesti asettaa rajoitteita jopa puoluetoimintaan. KTP: n jäsenenä ole edelleen, - maksan jäsenmaksut ja tuen puolueen lehteä TKS: a, - sekä edelleen toimin voimien mukaan tehtävissä.
Vaaleissa, Eduskunta-, ja Kemijärven kuntavaalissa ehdokastehtävät jäävät.. - No sellainen voit olla Sinäkin, - ei kuin mukaan toimimaan työn ja kansan parhaaksi - pääomaa ja sopuolevaa opportunismia vastaan...
Kommunistitkin ovat vain ns. tavallisia ihmisiä, - ei mitään - "Tarantin lähettejä", - vaan keskuudessamme eläviä.
-Tietenkin on hyväksi opiskella, ja opiskella vaikka kotioloissa myös työväenluokalle, - marxilais - leniniläisten klassikkojen, -tieteellisesti ja luovasti kehittämää teoriaoppia...
-Keskusteltaisiinko enemmälti tässä teemassa, - kanssasi?
Kaarlo N... u -KemijärviMiksi Kemijärvellä äänestetään Vasemmistoliittoa eikä kommunisteja? Ennen oli paljon kommunisteja, enääkö ei ole.
- harmajapääkaarlo
He kemijärveläiset äänestäjät, -jotka äänestävät Vasemistoliittoa, -tekevät sen omassa näkökantavakaumuksessaan. -Heillä siihen on porvarillisessa demokratiassa oikeus.
-Henkilökohtaisesti olen äänestänyt KTP: n ehdokasta - kommunistia, -ja en edes unissani tule harkittua äänestäväni Vasemistoliittoa, -SDP: ä, -tai PS: a... -mihin velvoittaa luokkakantainen (työväenluokka) asema , -jo näin eläkkeelläkin.
-JOO. -usein jopa äänestin itseä ehdokkaana, -ja se lienee narsismia, -mutta luotan itseeni.
-En enää asetu ehdokkaaksi...
-Saa nähdä, -ketä oikeasti ensivuoden kuntavaalissa Kemijärvellä äänestän, -kun ei ehkä ole ehdokasta KTP: a... -saatan jäätä ns. -"lavitsalle nukkumaan"?
-Niin sanotut -"vasemistopuolueet, - ja työväenpuolueet eivät kiinnosta", -ja ei tietenkään muut porvaripuolueet...
k. n. -Kemijärvi.
- Enalakahvinkeittäjäksi
Ukkopuolue näyttää olevan tuoSDP. Moni varsinkin nuori nainen kannatti demareita, kun Jutta oli johdossa. Kuka nyt vanhoja äijiä viittisi äänestää.Varsinkin ovat niitä äijiä, joiden mielestä nainen on vain kahvinkeittäjä demareiden kokouksissa.
- Mitenonasiat
Miten nyt on asiat? Miten etenee johtajuuksien selvittely?
- höpsynen
Aika höpö-höpö keskustelu...Ei jaksa ees lukija.
- lukemattapäättelitkö
... JA KUITENKIN VÄITÄT ILMAN LUKEMATTA, - ETTÄ OVAT AIKA HÖPÖ - HÖPÖ KESKUSTELUA...
- Anonyymi
lukemattapäättelitkö kirjoitti:
... JA KUITENKIN VÄITÄT ILMAN LUKEMATTA, - ETTÄ OVAT AIKA HÖPÖ - HÖPÖ KESKUSTELUA...
Hei hei kaikki! Onko Kemijärvellä perustettu sitä uutta sosialidemokraattista työväenyhdistystä?
- kapitalismi.voitti
Täällä se vain puhutaan sosialismista ja kommunismista, mutta kuka sen tietää lopulta, että kumpi on parempi? Sillä porvarit ne voittivat jo.
Luokkataistelu on julistettu päättyneeksi ja on tehty pysyvä luokkasopu eli luokkarauha! JA SE ON IKUINEN! Historian dialektinen kehitys päättyy vääjäämättä kapitalismin voittoon. Marx oli väärässä ja lisäksi hänen oppiaan vielä pahempaan suuntaan vääristelivät Lenin ja Stalin. Kautsky ja Bernstein yrittivät vähän järkevämmäksi tehdä sitä, mutta ei tullut mitään. Neuvostoliitossa oli hyvä johtaja Hrustsevi, mutta kommunistit syrjäyttivät hänet. Silti ei voinut historian välttämättömyyttä pysäyttää, tuli Gorpatshovi, joka vapautti Neuvostoliiton kommunismin orjuudesta.- itseharmajapääkaarlo
Näyttää monia hämäävän noiden luokkapettureiden vääryyksien aiheuttama tilanne. -Ei kapitalismi ole loputon, se jo pahasti on taantumassa kohti lopullista tuhoaan... -Tosin ei se kumoudu ilman vallankumouksellista luokkataistelulla kumoamista, ja se aikajakso ei enää ole ajallisesti kaukana.
Ensin sosialismiin, ja sillä perustalla asteittain, korkean vaiheen täydelliseen ja lopulliseen, luokattomaan yhteiskuntaan - kommunismiin.
- alasdemari
Äänestäkää Kepua, koska Nivala toi teille tehtaan! Demarit ovat roskapuolue, Vasemmistoliitto myös. Heidän välikysymys pilasi Massaliikkeen työn.
- haalari.hommiin
Joo kaikki äänet Nivalalle. Milloinka tehtaalle aletaan ottan töihin `? suunnittelen muuttoa Kemijärvelle ko näimmä töitä luvassa
- olikos_näion
Mitenkäs siitä Nivalasta niin parjatusta henkilöstä nyt olis tullut hyvä. Eikös Kemijärven Keput pitäneet juuri Nivalaa liian vasemmistolaisena ,olihan hän myös massaliikkeessäkin.
On tämä kepulaisuus niin kummallista selkäranka puuttuu luikerrella kyllä osataan. - Kyläkansatietää
Eiköhän tuo ihan Kepu ja Kokoomusvetosesti tullu pilattua tuo Massaliikkeen työ, jos ihan rehellisiä ollaan. Nethän siellä sitä valtaa oli käyttävinään.
- uuspuolue
Massa liike puolue
Perustakaa uusi poliittinen voima
TEHDASTYÖLLISTÄÄ - patsastoimikunta.pystyyn
olikos_näion kirjoitti:
Mitenkäs siitä Nivalasta niin parjatusta henkilöstä nyt olis tullut hyvä. Eikös Kemijärven Keput pitäneet juuri Nivalaa liian vasemmistolaisena ,olihan hän myös massaliikkeessäkin.
On tämä kepulaisuus niin kummallista selkäranka puuttuu luikerrella kyllä osataan.Vasta siitä Nivalasta hyvä tullee kun tehtaan piipuista alkaa savut nousta..Patsas taivaantulien torille ?
- empäUsko
patsastoimikunta.pystyyn kirjoitti:
Vasta siitä Nivalasta hyvä tullee kun tehtaan piipuista alkaa savut nousta..Patsas taivaantulien torille ?
Tuskimpa maltatta olla haukkumatta. Silloinhan aletaan vasta kadehtimaan häntä, ja työläisiäkin kun voivat omillaan elättää itsensä ja perheensä.
- tehdasontuleva
Kyläkansatietää kirjoitti:
Eiköhän tuo ihan Kepu ja Kokoomusvetosesti tullu pilattua tuo Massaliikkeen työ, jos ihan rehellisiä ollaan. Nethän siellä sitä valtaa oli käyttävinään.
Lukekaa mitä Nivala kirjoitti vasemmiston välikysymyksestä. Vasemmistoliittolaisia ei pidä kenenkään äänestää eikä demareita. Vain Kepua, ei muita. Sellu tulee varmasti, kun Nivala saa 1000 ääntä kunnallisvaaleissa ja pääsee kunnan asioiden johtoon. Tehdas tulee ehkä jo 2020, se on VARMAA! Haistakaa ***** kaikki ! Tehdas eläköön!
- vaihtaako
tehdasontuleva kirjoitti:
Lukekaa mitä Nivala kirjoitti vasemmiston välikysymyksestä. Vasemmistoliittolaisia ei pidä kenenkään äänestää eikä demareita. Vain Kepua, ei muita. Sellu tulee varmasti, kun Nivala saa 1000 ääntä kunnallisvaaleissa ja pääsee kunnan asioiden johtoon. Tehdas tulee ehkä jo 2020, se on VARMAA! Haistakaa ***** kaikki ! Tehdas eläköön!
Luulempa Nivalan vaihtavan välittömästi puoluetta jos tehdas tulee. Empä tiedä kenenkään tehtaanpatruunan liputtavan Kepun puolesta kyllä Nivala automaattisesti siirtyy Kokoomukseen. Keskustahan on lehmänomistajien puolue eikä se imagollisesti sovi sinne missä liikkuu suuret rahavirrat.
- kökkä
vaihtaako kirjoitti:
Luulempa Nivalan vaihtavan välittömästi puoluetta jos tehdas tulee. Empä tiedä kenenkään tehtaanpatruunan liputtavan Kepun puolesta kyllä Nivala automaattisesti siirtyy Kokoomukseen. Keskustahan on lehmänomistajien puolue eikä se imagollisesti sovi sinne missä liikkuu suuret rahavirrat.
Taisit unohtaa Sipilän vakuutuskuoret?
- eiriitaaenää
lopettakaa riidat toverit!
- tulkaajoSUOMULLE
Demareiden riitely tapahtuma jäi mieleen.
Nyt on silti jo uusi aika; ei muistella enää tätä?
Suomulle kaikki, sieltä löytyy hyvä mieli. Se on ihana tunturi, onnea siellä on. Ei pelkkä haukiviikko mitään Kemijärveä pelasta vaikka tuli sata demari meppi Isä Mitroa, mutta kotaravintola ja siellä esim. hyvää Suomujärven siikaa paistetaa, niin oi mitä herkkua.
Tule Suomulle, sellaisena kuin olet. Siellä ei tarvitse esittää muuta kuin mitä olet. Tunnet vapauden ja lämmön, kuinka Suomutunturi kertoo tarinansa ja avaruus ympärillä väreilee. Tule jo, ystäväni, Suomulle. Vain täysin hullu vastustaa Suomun kehittämistä!
- Anonyymi
Demarit eli "Noskelaiset" ovat työväenliikkeen porvareita!
Kokoomuksen ja porvareiden ystäviä, sosialidemokraatit ovat eronneet jo kauan sitten leniniläisen opin ryhmistä, joten muistakaa tämä. Sanotaan, pikkuporvareiksi.- Anonyymi
Demarit ja koirapuisto
- Anonyymi
Vähäksi ovat menneet aiheet kun viisivuotta vanhoja ketjuja nostellaan näkyviin.
Eikös kannattaisi keskittyä tämänpäivän riitoihin joka Kemijärvellä roihuaa etenkin keskustalaisten keskuudessa.
Valtakunnan tasolla taas Persut riitelee jossa toinen Persu hakkasi toiselta pään vasaralla melkein tohjoksi.
Eihän Demareissa tarvitse riidellä kun heidän kannatus on suhteellisen korkealla vaikka ovat hallitusvastuussa.- Anonyymi
https://www.suomenuutiset.fi/islamistipuolue-uhkaa-ruotsia-sisallissodalla-mikali-ruotsidemokraatit-paasevat-valtaan/
Teillä [monikulttuurisuutta vastustavilla ruotsalaisilla] ei ole täällä enää mitään tekemistä. Teidän Ruotsinne jonka te haluatte takaisin on iäksi mennyt.
https://www.suomenuutiset.fi/wp-content/uploads/2020/11/Ruotsi-mellakat-640x320.jpg
Äskettäin perustetun islamistisen puolueen puoluesihteeri uhkaa väkivallalla ja sanoo puolueensa julistavan sisällissodan, mikäli ruotsidemokraatit nousevat valtaan. Ruotsin poliisi kertoo saaneensa useita ilmoituksia uhkauksia sisältäneestä videosta. - Anonyymi
No demareilla on Balzar ym. vakuttavia nimiä keulilla--
- Anonyymi
Rikoslaki on perustuslakimme vastainen. Järjetöntä ristiriitaisuutta. Tiedon ja mielipiteen levittäminen olisi muka olevinaan rikollista. Joko sananvapaus ON tai sitä EI OLE. Perustuslakimme sanoo että sananvapaus ON.
https://scontent-hel3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/125360703_10158885930239721_6910061691293630866_n.png?_nc_cat=109&ccb=2&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=fScchs2vmh4AX9TIK6x&_nc_ht=scontent-hel3-1.xx&oh=4aa461361475fab5aa29a853caa94572&oe=5FD64D5E - Anonyymi
Yhäkö riitely jatkuu?
Saatteko edes luottamuspaikkoja neuvoteltua?- Anonyymi
Kepun ja kommareiden kermankuorinnalle tais tulla loppu ? Nää " ikuiset kehittäjät " pitää panna takariviin nallottamaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kepun ja kommareiden kermankuorinnalle tais tulla loppu ? Nää " ikuiset kehittäjät " pitää panna takariviin nallottamaan .
Esitän, että kaupungin johtopaikat jaetaan:
valtuuston puheenjohtaja Pikkarainen (vas)
hallituksen puheenjohtaja Nivala (kepu)
valtuuston varapuheenjohtaja Tapio (kepu)
hallituksen varapuheenjohtaja Harju (sdp)
hyvinvointilautakunnan puheenjohtaja Severinkangas (kepu)
tarkastuslautakunnan puheenjohtaja Kotilaine (vas)
Tässä on kovat nimet hoitamaan kaupunkimme yhteisiä asioita! Ei mitään riitelijöitä eikä valittajia eikä Biorefista kielteisesti puhuvia.
- Anonyymi
3 valtuutettua SDP
- Anonyymi
Ennustampa taas tulevaa, pistäkääpäs mieleen ja kauhistelkaa miten olinkaan oikeassa.
Yleisesti valtakunnassa kunnallispolitiikassa vasta aletaan riitelemään josta saamma tulevaisuudessa lukea viikottain.
Kemijärvellä on riidelty ennenkin tuskimpa riidat siitä pahenevat mutta mitään olennaista politiikassa ei tule muuttumaan. Samassa tilanteessa jos ei huonommassa ollaan neljänvuoden kuluttua.
Ehkä tulee tiukemmat ajat valtiovallan tuet tulevat pienemään, ja köyhyys aiheuttaa eripuraa.- Anonyymi
Kemijärvellä tulee sopu, kun kaikki tajuaa tukea Massaliikkeen taistelua.
Boreal Bioref myös on hyvä firma ja haukkuvat valittajat, teitä kuulkaa ei kukaan halua kuunnella enää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kemijärvellä tulee sopu, kun kaikki tajuaa tukea Massaliikkeen taistelua.
Boreal Bioref myös on hyvä firma ja haukkuvat valittajat, teitä kuulkaa ei kukaan halua kuunnella enää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Eikö ois aika siirtyä Massaliikehöpötyksestä jo oikeisiin kunta-asioihin. Nää Massaliikkeen miehet ja naiset ovat kykynsä näyttäneet. Toistakymmentä vuotta puuhastelleet ja tuloksena kunnan ja muijen rahojen hukkaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ois aika siirtyä Massaliikehöpötyksestä jo oikeisiin kunta-asioihin. Nää Massaliikkeen miehet ja naiset ovat kykynsä näyttäneet. Toistakymmentä vuotta puuhastelleet ja tuloksena kunnan ja muijen rahojen hukkaus.
Pienit on silakat joulukaloiksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienit on silakat joulukaloiksi
Onko riidat sovittu?
- Anonyymi
No demareiden riidoista voisi kysyä myös, että miten se erään demarin tekemä koirapuistoaloite ??? Siinä oli liitteenä "asiantuntijalausunto", jota ei laitettu kaupungin kotisivuille; miksi ???
Vaadimme, että tämä asiantuntijalausunto julkaistaan, ja koirapuistoa koskeva asia käsitellään HETI! Tämän vaatii kansa ja maa sekä lisäksi jatkotoimia riippuen, mitä tämä "asiantuntijalausunto" sisältää ja millaista kieltä!- Anonyymi
Hei saako sen lausunnon nähdä jossain? Joku "neuvos"?
- Anonyymi
Kemijärven kaupunki tarjoaa ONNEA!
Kaupungin uusi valtuusto ilmaista HUPI-TEATTERIA kansalaisille, saatte katsoa Youtube-kanavalta.
Kunhan ei vanhoja videoita sensuroida...???
Pieni polku Suomun halki vie, kunniavieraaksi haukiviikoille Isä Mitro (entinen MEP demari) ja joulunavaukseen myös eläkeläisiä.! - Anonyymi
Onko SDP jo sopinut riidat?
Toimiiko? - Anonyymi
RIIDAT ON LOPPU!
Sovinnon henki valtuustossa.- Anonyymi
Kemijärvellä äänestetään nyt sovinnollisesti ja SDP ei riitele enää!
- Anonyymi
Näin unta että riitainen kevätkausi olisi tulossa. Kristallipalloa ei ole mutta pallit kuitenkin, jos niistä ennustan niin Keskustapuolueen ja Perussuomalaisten välillä kipinöi.
- Anonyymi
Persut on muka niin tosissaan!
Miksi Persut ei uskalla kertoa totuutta?
Sanokaan suoraan, mitä mieltä olette SUOMUTUNTURIN kehitysnäkymistä!
Jos olette niin rehellisiä, niin sanokaa sitten rehellinen mielipide! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut on muka niin tosissaan!
Miksi Persut ei uskalla kertoa totuutta?
Sanokaan suoraan, mitä mieltä olette SUOMUTUNTURIN kehitysnäkymistä!
Jos olette niin rehellisiä, niin sanokaa sitten rehellinen mielipide!Voi olla että venäläiset ostaisivat sen pulkkamäeksi koska Suomu on laskettelutarkoitukseen liian pieni. Venäläiset tekisivät siitä iloisemman paikan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla että venäläiset ostaisivat sen pulkkamäeksi koska Suomu on laskettelutarkoitukseen liian pieni. Venäläiset tekisivät siitä iloisemman paikan.
Pitäisikö Suomulle rakentaa se nk. hiljainen keskus? Sellainen keskusrakennus (halli), jossa on lepotuolit ja joissa saa katsoa taivasta pleksin läpi. Sitten välissä viedään ulos maisemia katsomaan, kun on tarpeeksi rauhoittunut.
Mielen terveyden ongelmat eivät ole nykyaikana "STIGMA", ne ovat elämää. Mielisairaus voi tulla paremmaksi, kun on rauhallinen olo ja luonto sen tarjoaa, luonnossa liikkuminen ja Suomun luonto on maailman kaunein ihan oikeasti. Eläköö! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö Suomulle rakentaa se nk. hiljainen keskus? Sellainen keskusrakennus (halli), jossa on lepotuolit ja joissa saa katsoa taivasta pleksin läpi. Sitten välissä viedään ulos maisemia katsomaan, kun on tarpeeksi rauhoittunut.
Mielen terveyden ongelmat eivät ole nykyaikana "STIGMA", ne ovat elämää. Mielisairaus voi tulla paremmaksi, kun on rauhallinen olo ja luonto sen tarjoaa, luonnossa liikkuminen ja Suomun luonto on maailman kaunein ihan oikeasti. Eläköö!Kemijärvellä saa olla mikä on.
"Lapin hullu" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielen terveyden ongelmat eivät ole nykyaikana "STIGMA", ne ovat elämää. Mielisairaus voi tulla paremmaksi, kun on rauhallinen olo ja luonto sen tarjoaa, luonnossa liikkuminen ja Suomun luonto on maailman kaunein ihan oikeasti. Eläköö!Luuletko tosissaan, vaikka hiljaisuuden keskus perustettaisiin olisiko kemijärviläiset siellä hiljaa ja riitelemättä.. Vastahan se sota syttyisi jos kaikki kerättäisiin samaan paikkaan.
- Anonyymi
Miksi aina riidellään? :(
- Anonyymi
Ei täällä riidellä mut milloin Luusuan perälle saahan puhasta juomavettä ? Kuukausi jo tahkottu ja veen juomakielto senku jatkuu. Onko Lämpö ja vesiyhtiön johto täysin hukassa ?
- Anonyymi
Paskat vain paikkakunnalle, hyödyt etelään. Paska hanke mikä paska!
- Anonyymi
No miten se niin?
Ootko demari riitelet?
- Anonyymi
https://vapaudenliitto.fi/puolueohjelma/
https://vapaudenliitto.fi/category/puolueen-kannanotot/
Liittykää mukaan vaikuttamaan jo tänään! - Anonyymi
Miten SDP Kemijärvellä vieläkö riita?
Onko Marin ottanut kantaa ja miksi hän nyt luopuu SDP johtopaikoiltansa? - Anonyymi
Ihanaa
T: Kauas-Kantaa-Katse - Anonyymi
Ihanaa
- Anonyymi
Nyt se nähdään mitä Marin sai aikaseksi,kiihkoilulla Venäjää vastaan pakotteilla.
Venäjälläpä oltiin viisaimpia ku tämä Kiihkoilija Marin.Olisi hyvä nähdä tämän ilme nyt.Marin maksamaan nämä töppäilyt.
- Anonyymi
Kemijärvellä riidellään koko ajan, mutta se on meidän kulttuuria ja me ollaan onnellisia vaikka ollaan hulluja, jos et kestä niin painu vittuun. Tämä on ihana paikka asua ja elää vaikka sikana röhkiä jos haluaa tuolla maassa kontata ja röhkiä paskaa katso miten ihana on luonto on vesistö ja kaikki palvelut niin hulluna saa olla kuin haluaa muualla on kylähullu joka kylässä meillä melkein joka talossa ja saa olla vaikka miten pöpi
- Anonyymi
Tosi on!
- Anonyymi
Taivaan tulet teki Kemijärvestä kuuluisa
- Anonyymi
Kaupunginvaltuuston toiminta on sovinnollista.
- Anonyymi
Riitely saa aikaan erektion 🍆
- Anonyymi
Miksi riidellä kun voi saunoa, ryypätä ja naida.
- Anonyymi
Kunnallisvaaleissa on monia listoja. Jännityksellä odotamme, tuleeko vaaliliittoa demarien ja vasemmiston välillä, ja kumpi on Kemijärven vasemmiston johtaja, Harju vai Pikkarainen? Kumpi on työläisten johtaja?
- Anonyymi
Voisiko sitoutumattomien listojen lisäksi tehdä uuden vasemmiston listan, kuten Saksassa on Linke ja sen naisen lista, siis oikea tosi vasemmistolainen lista, ei mitään "vaaleanpunaista", vaan äärivasemmistoa, mutta ei kuitenkaan kommunismia!
Onko vasemmistolaisuus Kemijärvellä väljähtänyt? - Anonyymi
Demarit,vassut,kepu samaa vasemmistolaista laitaa koko porukka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demarit,vassut,kepu samaa vasemmistolaista laitaa koko porukka.
Demarit on sopineet?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1696871
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes582346- 562118
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se611241Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3531224- 551211
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141101Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384958Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947