Sosiopaatti perheessä

Outomörri

Hei kaikki!

Haluaisin jakaa oman kertomukseni, varmasti muillakin on samoja kokemuksia.

Kuinka pärjätä lähiomaisen kanssa kun hän vain haluaa käyttää sinua hyväksi koko ajan.

Vihaan pikkuveljeäni. Kamala asia sanoa, mutta se on totuus. En halua vihata häntä mutta hänen manipulointinsa, itsekkyytensä ja itsekeskeisyytensä ällöttää minua, Silloin kun hän ei ole läsnä on kuin musta myrkkypilvi olisi nostettu minun, äitini ja isäni yltä.

Hän haluaa päättää isäni ja äitini talousasioista, varmasti minunkin, mutta ainakin minä tappelen vastaan ja hän ei hyökkää minua suoraan, koska häviäisi.

En tiedä mitä tehdä.

Isäni ja äitini eivät vastusta häntä ja ymmärrän miksi, kukaan ei varmaan vihaa lastaan.

Hän tuntuu ihmettelevän miksi kukaan ei pidä hänestä. Koska kaikki vaistoavat että hän on paska tyyppi. Ei vain tunnu menevän kalloon. Koko maailman pitäisi pyöriä herran ympärillä.

Noh, tuli vuodateltua.. Annan puheenvuoron muille.

7

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyään on muotia leimata ikäviä ihmisiä esimerkiksi narsisteiksi tai juuri sosiopaateiksi. Oletko yhtään miettinyt jospa pikkubroidisi onkin vaan ihan vanhanaikaisesti typerä mulkero?

    • Outomörri

      Voit hyvin olla oikeassa Kollimaattori. Veikkaan että oletkin. Paha sanoa vastaan. En keksi mitään. Inhottaa vaan koko ihminen ja samalla itsekin kun kyseessä on kuitenkin oma veli

      • Sellaista vielä, että oikean sosiopaatin on "menestyäkseen" oltava älykäs manipuloija, joka saavuttaa kunnianhimoisetkin päämääränsä piittaamatta vähääkään toisten ihmisten tunteista ja oikeuksista.

        Melkeinpä voitaisiin näin tavisten kesken sopia, että sellainen tyhmempi sosiopaatti näyttäytyy ihmisille typeränä mulkerona. ;)

        Pankkiirit ja taparikolliset ovat usein diagnosoitavissa psykopaateiksi. Arvaatko ylläolevan perusteella kummat ovat kumpia?


    • välit-poikki

      Sosiopatia on aivojen häiriö, jossa toisen asema on merkityksetön. Jos aivoista puuttuu jotakin, varaosia ei ole. Sosiopatia on immuuni sekä puhe- että lääketerapialle.

      Ainoa mahdollisuus on pysyä sosiopaatista erossa. Jos hän on puoliso, pitää erota heti. Jos hän on veli tai sisko, ei lapsuudenkodin jälkeen ole syytä pitää häneen mitään yhteyttä. Ihmisen tulee suojella itseään, sillä sosiopaattiin ei voi vaikuttaa.

      • Narban

        Sitä ei tiedetä, onko psykopatia hoidettavissa. Aiemmin sanottiin, että ei ole, ja se perustuu siihen, ettei niitä ole varaa hoitaa esim. vankeuden jälkeen (jenkeissä), koska hoito on tuskaisen pitkä. Niiden suhteen ollaan siis annettu periksi. Mutta lähipiirissä olevan paranemista on siis turha jäädä odottelemaan. Sitä imeytyy itse kuivaksi ennen kuin muuta ehtii tapahtua.


      • blizzzard

        Sosiopatia on yleistä. Tunnen lähes kymmenen sosiopaattia, eikä heitä näy missään tilastoissa. Eli heitä on paljon enemmän kuin virallisesti ilmoitetaan. Itsekkin olen ollut pari vuotta erossa sosiopaatti sukulaisesta. Ainoa ratkaisu.


      • Valistaja

        Eivät kaikki sosiopaatit ole niin vaarallisia, että heistä on pakko pysyä erossa. Joidenkin kanssa voi hyvin tulla toimeen. Toki he ovat erilaisia kuin muut, mutta he ovat aina keskuudessamme ja heidän kanssaan on vain elettävä. Maailmassa on monenlaista erilaisuutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      187
      7436
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4322
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2059
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1681
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe