Androfobiani

tooshy

Tää alkoi jo lapsena, pelkäsin poikia. Nuoruudessa vaan vahvistui asia. Sitten jouduin uhriksi pojalle joka oli pahis. Hän käytti minua hyväkseen aika monellakin tapaa, onneksi ei sentään raiskannut. Tätä kesti 3 vuotta. Seuraavaksi minut sitten raiskattiinkin Espanjan matkalla, paikallinen baarimikko. Juotti ensin työpaikallaan ujoa tyttöä ja raahasi sitten kämpilleen. Onneksi olin niin humalassa etten muista paljoa asiasta. Seuraavaksi alkoi ikä jolloin pääsin discoihin ihan täällä kotimaassa. Miehet pörräsi ympärillä enkä tajunnut mitä he minusta haluaa. Sitähän ne vaan kaikki halusi. Jokaikinen. Pikkuhiljaa aloin tuntea kostonhalua ja päätin että alan itse tekemään samoin. Mutta sitten tapasinkin tulevan mieheni. Juuri kun olin suunnitellut että alan käyttämään miehiä hyväkseni.

Olin järjettömän mustasukkainen, en suostunut tajuamaan että mieheni ei halunnut loukata minua. En vaan luottanut enää kehenkään mieheen. Huomasin olevani jotenkin sairas tai särkynyt mieleltäni parisuhteessa. Avioliittomme oli erittäin vaikea koko sen 30 vuotta.

Kolme vuotta sitten erosin. Ajattelin että en koskaan enää halua ketään miestä elämääni. Kuvittelin että nyt alkaa se vaihe joka jäi kesken aikoinaan, alan pitämään hauskaa miesten kanssa. Mitään sellaista vaihetta ei alkanutkaan. Istuin kotona ja laitoin treffiprofiileita muutamaan paikkaan. Kunnes nappasi. Tummasilmäinen ulkomaalainen mies.

Mies kertoi olevansa ujo myös. En millään meinannut uskaltaa lähteä tapaamaan häntä, meni viikkoja ennenkuin suostuin. Kauhea paniikki päällä ja jouduin lopulta ottamaan rauhoittavan lääkkeen treffeille. Se auttoikin jonkin aikaa. Sitten alkoi ihan hirveä pelko/ paniikki/ ahdistus. Hikoilin ja olin ihan kauhean jännittynyt. Mies oli mukavan oloinen, ei liian komea mutta söpö. Oltiin koko viikonloppu yhdessä ja minä koko ajan paniikkitilassa, en yhtään rentoutunut. En kehdannut ottaa viiniäkään kun toinen ei ottanut ollenkaan. En voinut syödä, en nukkua, ja olin aivan siinä samassa mielentilassa kuin nuorena tyttönä poikien ja miesten kanssa. Minä joka olin 30 vuotta naimisissa siinä välillä ! Sama pelko ja ahdistus ja järjetön ujous ja itseluottamuksen puute ! Mies luuli lopulta etten pidä hänestä vaikka siitä ei ollut ollenkaan kyse. Kyse on siitä että kärsin niin kovasta miespelosta eli androfobiasta että luulen olevani loppuelämäni ilman parisuhdetta.

Millä tästä pääsee eroon ? En haluaisi olla loppuelämääni yksin, olen vasta viisikymppinen nainen. Haluan miehen mutta olen super ujo miesten seurassa. Naisten seurassa olen ihan rento ja aivan eri ihminen.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • giuventa

      Moi,

      en oikeastaan osaa vastata kysymykseesi, mutta luettuani tarinasi mulle tuli jotenkin tosi tuttu olo. Mä oon aina pelännyt miehiä myös, oon tajunnut sen vasta nyt 26-vuotiaana! Stoorisi siis tavallaan lohduttaa mua, koska en oo selkeestikään ainoa ketä tästä kärsii.

      Olen seurustellut nyt vajaan vuoden aivan ihanan miehen kanssa. Niin herrasmies kuin vaan voi. Silti pelkään, että jotenkin se loukkaa mua ihan kohta. Oon mustasukkainen ja epävarma itsestäni, lisäksi sairastan keskivaikeaa masennusta. Mies on aina tukena ja kuuntelee ja lohduttaa. Lisäksi se kehuu ja hemmottelee, pitää tosi hyvänä ja erityisenä. Silti synkimpinä hetkinä mietin, että mun ois parempi olla yksin, koska näin vältän loukkauksen. Älytöntä! Kuten tooshy, mäkin pärjään naisseurassa hienosti.

      Kaipaisin neuvoa, että miten tän pelon kanssa oppii elämään? Miten olla pilaamatta hyvää suhdetta heti alkuunsa?

    • positiivinenmerkki

      Kannattaa suoraan kertoa vastapuolelle, että on tälläinen tapa. Ei se aina ole huono asia, että on tälläisiä pelkotiloja vastapuolta kohtaan. Se saattaa jonku mielestä olla söpöäkin ja ainakin kertoo sen, että toinen on luotettava. Jotkut tälläiset asiat ovat positiivisia ja ainakin itse näen, että tälläinen ujous on hyvä asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      79
      3295
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1871
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe