Sos.tilanteiden pelko

HeJo

Olisi kiva keskustella muiden sos.tilanteita pelkäävien kanssa.itse olen vuosia kärsinyt tästä,välillä parempia aikoja ja välillä pahempia.olen 34.v nainen.löytyykö kohtalotovereita jotka haluaisivat jutella kyseisestä asiasta.

29

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MM36

      Millaisissa tilanteissa sinulla tulee n.s paniikki?
      Onko sinulla mitään lääkitystä tähän?
      Itsellä joskus mm. neuvotteluissa yms. jossa pitää olla esillä.

      • HeJo

        Paniikki iskee tilanteissa jossa on paljon väkeä,juhlat,tilaisuudet,kaupan jono, lääkärissä käynti ym.olen käynyt lääkärissä ja saanut lääkkeet.mutta silti ongelma on ja pysyy.elämäntilanne on sellainen että en voi enkä halua aloittaa säännöllistä lääkitystä.


      • MM36

        Mulla oli ja on vieläkin (tosin harvoin enää) sama tilanne. Kaupan kassat, ruuhkat, bussit yms paikat ahdisti ja iski paniikki päälle. Tutina tärinä sekoamisen pelko, pakko päästä paikasta pois ja äkkiä olo.
        Jätin kofeiinin kokonaan pois joka osaltaan auttoi (uskon niin).
        Propral lääkettä käytän päivittäin vieläkin n. 40mg / pv. (pari vuotta sitten enemmän)
        Opamox 15mg tukipilarina pahinpiin paikkoihin (ei ole tarvinnut käyttää pitkilleen)
        Cipralexia tarjottu mutta ei! Ei kertakaikkiaan pystynyt käyttämään kuin 5 vrk ja tuli ihan hirvee olo, paheni varmaan 100 kertaiseksi.
        Mulla alkoi syystä tai toisesta ahdistus/paniikki oireilu n. 3 v. sitten kesällä. Oireet oli ihan mielettömät 1 vuoden ajan. Pelotti kaikki ihan kaikki. Pelkäsin sekoavani täysin, tulevani hulluksi. Sinnittelin vuoden ja sit oli pakko mennä lääkäriin. Olen miettinyt mikä sen laukaisi.. Stressi työssä ja kotona, täydellisyyden tavoittelu, muiden miellyttäminen.. En tiedä, mutta olen yrittänyt olla stressaamatta liikaa, elää omaa elämää rentona, hengitysharjoitukset yms ovat auttaneet.
        Nykyjään saattaa tulla hetkellinen ahdistus/paniikki juuri silloin jos stressaan jostain kovasti tai joudun yllättävään paikkaan jossa pitää olla esillä tms.
        Tää on oikeasti hankala vaiva mutta voitettavissa!


      • HeJo

        Joo mulla myös tuo että pakko päästä heti pois,senpä takia välttelenkin tilanteita joista ei pääse pakoon.hankaloittaa elämää aikalailla.
        jätin myös kofeiinin pois parikuukautta sitten,sitä ennen join kahvia monta kupillista päivässä.
        ja olen myös todella kova stressaamaan ja stressiä on niin kotona kuin työssäkin.
        lääkäriltä sain samat lääkkeet kuin sinullakin, eli opamox ja propral.kieltäydyin säännöllisestä lääkityksestä,vielä.yritän pärjätä ilman mahd pitkään.


      • MM36

        Huomaat varmaan ettet ole yksin tämän vaivan kanssa. Mitä itse olen seurannut ja kuullut niin tämä on melkoisen yleistä.
        Tosiaan ei pitäisi erakoitua vaan mennä rohkeasti tilanteisiin jotka ahdistaa. Helpommin sanottu kuin tehty tiedän.
        Mulle lekuri kirjoitti 400 kpl 40mg propralia ja 30 kpl opamoxia. Opamoxia menee n. 30-40 kpl / vuosi (siis edellisen vuoden saldo).
        Mielellään olisin ilman!
        Olen nuorempana ollut todella rohkea, mutta nyt joku vanhemmiten ruvennut aristamaan..
        Miten paljon sinulla kuluu lääkkeitä tämän vaivan vuoksi?


      • HeJo

        En ole vielä ottanut yhtään lääkettä, lääkärissä kävin parivkoa sitten.opamoxit kulkevat taskussa hätätilanteen vuoksi,propralia en ota säännöllisesti vaan tarkoitus ottaa tarpeen mukaan.minulla on korkean verenpaineen takia lääkitys joten hieman mietitytti tuo propral joka laskee myös verenpainetta,että menenkö pitkin seiniä jos syön ns. Tuplamäärän alentavaa lääkettä.täytyy kotioloissa ensin testata vaikutus,ettei ala ihmisten ilmoilla pökräilemään.


      • MM36

        Tietäähän lääkäri aikaisemmasta lääkkeestä? Itsellänikin kulkee n.s tuki mukana (opa) lähes joka paikkaan.
        En osaa paremmin sua tai ketään neuvoa ohjeistaa. Mua on auttanut se ett pyrin olemaan stressaamatta ja uskon että se johtuu juuri siitä. Mulla aamut toivat ahdistusta etenkin pimeään ja kiireiseen aikaan. Herään kumminkin jo klo 6 lähes joka aamu. Uniaikani on n. 7-8h.
        Tää on vaan välillä niin hankala asia josta pitäisi osata jutella läheisille, hieman helpottaa textata täällä kohtalontovereille. En todellakaan toivo että tätä samaa kukaan kävisi läpi. Elämä on välillä ylä- ja alamäkiä.
        Toivon todellakin että kaikki me osaisimme hymyillä ja nauttia elämästä niinkuin meidän pitää!


      • HeJo

        Kyllä lääkäri tietää muut lääkkeeni ja käski seuraamaan verenpainetta ettei laske liian alas.sepäs vasta noloa olisi kun ihmisten ilmoilla alkaisi pyörryttämään alhaisen verenpaineen takia jopas huomio kiinnittyisi itseen ja sitten iskisi paniikki.
        Olenkin pyrkinyt siihen että yritän iloita pienistä asioista ja koittanut mennä tilanteisiin mukaan vaikka tiedän satavarmasti että paniikki iskee jossain vaiheessa, mutta se onnistumisen riemu ja tunne kun selviät hengissä ja nolaamatta itseäsi ainakaan kovin pahasti. Se on paras lääke minun mielestäni. Se tuo hetkeksi tunteen että jospa tämä pelko ja paniikki joskus loppuisi kokonaan.


    • itkettää

      Hei,

      Itse olen jo 38 vuotta ja kärsinyt samasta parisenkymmentä vuotta. Ei ole terapiat, eikä mielialalääkkeet ( niitä on varmaan kokeiltu jo kaikki ).
      Ainoa mikä "auttaa" ( vie kohtauksen pois ) on Alprox ja siihen olenkin jäänyt riippuvaiseksi.
      Haikeana muistelen aikoja kun ei tätä riesaa ollut, tai kun pienempi määrä bentsoja riitti.
      En ymmärrä, kuinka minusta on tullut tällainen. Hyvästä perheestä, hyvä lapsuus ja nuoruus.
      Nyt olen ihan ok työpaikassa ja mies on hyvä.
      Kärsin jatkuvasta ahdistuksesta, toistuvista paniikeista ja nyt vielä tama pirun riippuvuus :(

    • Ei näitä lääkkeillä korjata. Lääkkeet vain piilottavat alkuperäisen oireen.

      Sosiaalisten tilanteiden pelko lähtee kohtaamalla pelot! Mikäli alkaa ahdistaa, pitää ymmärtää mistä ahdistus johtaa ja sen jälkeen ajatella, että olet vain ihminen, ei haittaa, vaikka muut eivät sinua hyväksyisi, pääasia, että hyväksyt itsesi. Aluksi voit kaivat toisen ihmisen apua tilanteiden kohtaamiseen, mutta jos sekin teettää tiukkaa, niin kognitiivinen psykoterapia voisi olla hyvä alku asian korjaamisessa.

      • itkettää

        Ei korjata ei, se on huomattu. Pitävät ne paniikin poissa ja olo ei ole jatkuvasti tuskainen.
        Mutta niihin jää helposti riippuvaiseksi, kuten olen jäänyt. Parin päivän tauko saa jo tärinät, hikoilut ym.aikaiseksi ja ne ovat niin hirveitä oireita, että se jo "pakottaa" uuden lääkkeen ottamiseen.
        Minua ei ollenkaan auttanut vuosia kestänyt terapia :(


      • HeJo

        Juuri tämän koukkuun jäämisen takia kieltäydyin säännöllisistä lääkkeistä.ja muiden sivuoireiden takia jota lääkkeet tuovat tullessaan.ja se on totta että lääkkeillä ei tätä pelkoa paranneta vaan helpotetaan oireita.


      • itkettää

        Ei kannata sortua niihin, tai kohta tarvitset yhtä paljon kuin mina :(
        Olen lukenut l-Teaniinista ja ajattelin kokeilla sitä, kun haluan pudottaa lääkkeitäni ja mieluiten pasta niistä kokonaan pois.
        Onko kenelläkään kokemusta tästä tuotteesta?


    • voiapua

      Osaatteko sanoa miten paha tilanteen pitää olla että voidaan puhua sosiaalisesta pelosta? En tiedä kärsinkö siitä (enää) vai onko tämä vaan jotain ujostelua, mutta minulla ei ole epäilystäkään ettenkö muutamia vuosia sitten yläasteaikoina olisi pelosta kärsinyt. Silloin ahdisti tosi paljon arkiset asiat, bussissa istuminen ja erityisesti siitä poistuminen, kampaajalla, lääkärissä ym käynti (nimenoman keskustelun takia, ei vaivan), ryhmätyöt ja muut. Nykyään tilanne on paljon parempi: kaupassa, bussissa, koulussa ym ei ahdista lainkaan. Eli tilanteeni on lyhyesti ilmaistuna se, että ihmispaljous ja esiintyminen minua eivät jännitä (paitsi esiintyminen tietysti hieman kuten varmasti kaikkia), mutta muiden kanssa toimeentuleminen ja hengailu jännittää.
      Olin pienenä ujo, mutta jotenkin luulen ettei tämä enää ujoutta ole, koska pystyn ihan helposti esim. kaupassa pyytämään myyjän apua tai viittaamaan tunnilla. Sen sijaan taas tämmöiset henkilökohtaisemmat tilanteet, kuten juhlat ja kahvitauot jännittää tosi paljon. Jotenkin menen tällaisissa tilanteissa ihan lukkoon. En osaa keskustella mitään ja yleensä olen vain hiljainen kuuntelija ja jos jotain sanon, se on jollain tavalla outoa ja saa muut hämilleen.
      Käytännössä aina jos olen poissa kotoa, odotan että pääsen takaisin kotiin.. Ei ihan normaalia 20-vuotiaan käytöstä.. Pitäisi suhtautua maailmaan mielenkiinnolla ja hankkia kokemuksia ja tavata ystäviä. Olen introvertti ollut pienestä pitäen, mutta silloin viihdyin myös ihmisten kanssa. Tuntuu että nykyään haluan vaan olla yksin. Minulla on poikaystävä ja muutama kaveri, eli ihan erakko en ole.
      Valmistuin viime syksynä ylioppilaaksi, ja siitä lähtien olen ollut työtön. Työnhaku vaan jännittää niin paljon. Minulla on huono kokemus viime kesän kesätyöstä, jossa olin tuppisuuna kaikki ruokatauot ja minuun suhtauduttiin oudoksuen. Kouluun olen menossa ensi syksyllä, eikä se jännitä yhtään. Mutta ikuisesti kun ei voi opiskella, joskus pitäisi työelämäänkin uskaltautua:/

      • HeJo

        Kyllä se varmaan on ihan ihmisestä kiinni,toiset kokee asiat herkemmin kuin toiset.itse ainakin tiedän sen siitä että en voi elää normaalia elämää,aina täytyy etukäteen miettiä tilaisuuksiin tai mihin tahansa menemistä.ennen pidin ostoksilla käymisestä,nykyään tilaan kaiken netistä.ruokakauppa on ainut missä käyn.niitä kun ei vielä saa kotiovelle.


      • Nipsutar

        Kyllä sun tapauksessa on kyse sosiaalisten tilanteiden pelosta. Itselläni aika samanlaista. Olin lapsena ujo ja yläasteen koulukiusattu, siitä lähtien kaupassakäynti, kampaaja, lääkäri, esiintymiset jne. ahdisti hirveesti. Vähitellen, kun pelkotilanteisiin kuitenkin menin (aloittaen helposta, esim. kaupasta), pelot alkoivat heikentyä. Myös elämäntilanne muuten parani, lukiossa tapasin ihmisen, joka on edelleen mun "bff" ja sen jälkeen lähdin opiskelemaan ja sain uuden tosi hyvän ystävän sieltä.

        Työelämään siirtyminen ahdisti todella paljon, mutta pääsin aika pian valmistumisen jälkeen sellaisiin tehtäviin, joihin siinä vaiheessa halusinkin, ja meillä oli ihana työympäristö ja hyvä yhteishenki. Ihanat työkaverit ja se, että sai tehdä sitä mitä halusi, antoi itseluottamusta. Tällä hetkellä olen työssä, jossa tehtäviini kuuluu myös asiakaspalvelua, enkä jännitä niitä tilanteita. Tilanteet, jotka edelleen ahdistavat todella paljon, ovat juhlat tms., joissa pitäisi osata small-talkia sulavasti, sekä tutustuminen uusiin ihmisiin (erityisesti miespuolisiin). Ehkä nekin joku päivä hälvenee, vaikka välillä tuntuu epätoivoiselta.

        Työnhakuun liittyen sellainen neuvo, että mene joka ikiseen haastatteluun, johon pääset, ja valmistaudu todella huolellisesti (mieti, mitä voidaan kysyä ja mitä vastaat). Haastattelun ajan pystyy usein (muttei aina) tsemppaamaan niin, että saa annettua itsestään hyvän kuvan, vaikkei tulisikaan valituksi. Työpaikalla kannattaa yrittää ensin kehittää keskustelua yksittäisten ihmisten kanssa, jos ryhmässä oleminen jännittää. Kannattaa rohkeasti vastata kysymyksiin ja kysyä jotakin myös keskustelukumppanilta. Työasioista on usein helpompi aloittaa keskustelua. Työelämään siirtyminen voi myös olla helpompaa kuin kuvittelee, koska opintojen aikana kasvaa ihmisenä (joo, klisee, mutta useimpien kohdalla varmaan totta).

        Tsemppiä opiskeluun ja työnhakuun!


    • kyllästynytpelkäämään

      Miten te pystytte elämään tämän pelon kanssa? Itse olen 19 vuotta, ja tuntuu, etten todellakaan enää jaksa. Koko teini-ikäni on valunut hukkaan puoliteholla eläessäni, ja nyt sitten olen menettänyt motivaationi opiskeluunkin sekä uskoni koko tulevaisuuteen.

      Ammattiapua kai tarvitsisin, mutta tuntuu, etten kykenisi mitenkään avautumaan kenellekään tuntemattomalle, ja toisaalta täältäkin saa lukea, ettei sekään välttämättä auta. Toivotonta. ;(

      • HeJo

        Sanopas muuta,eipä tämä elämä ole kovin hääviä mutta tämän asian kanssa on vaan ollut pakko elää.väliin masentaa ja aika raakasti.kukin ihminen on yksilö,toisilla auttaa kun juttelee esim. terapeutin kanssa ja toiset kokee ettei siitä ole hyötyä.itse saan voimia siitä että saa vaikka täällä keskustella toisten samasta kärsivien kanssa.
        Ihan herkästi en suosittele lääkitystä aloittamaan koska niiden mukana tulee monta uutta ongelmaa,mutta ymmärrän heitäkin jotka lääkityksen aloittavat.
        Eräs tuttava sanoi:kun mieli on sairas niin kaikki apukeinot ovat sallittuja.


    • erakko_n

      "Miten te pystytte elämään tämän pelon kanssa? "

      Olen erakoitunut ja elämä tuntuu vain lipuvan ohitseni.
      Ennen menin ja koin vaikka jännitin, enää en jaksa.

      • HeJo

        Itse olen elänyt tämän pelon kanssa koska minulla ei ole muita vaihtoehtoja.
        Olen jäänyt todella paljosta paitsi kun ystävät ovat pyytäneet juhliin,elokuviin tai matkoille.olen keksinyt kaikenmaailman selitykset miksen muka pääse,ja sen takia homehdun kotona.aina.
        Jos joskus lupaudun johonkin menemään niin en saa öisin nukuttua koska stressaan tulevaa menoa.vaikka kyse olisi aivan niinkin pienestä menosta kun kahville lähikuppilaan.tai esim. Tupperware kutsut kaverin kodissa.
        Mulle se tarkoittaa itsensä tsemppaamista päiväkausia,välillä todeten että kyllä mä pystyn menemään ja taas toisena päivänä todeten että enmä voi mennä jos iskee paniikki ja joudun lähtemään pois kesken kaiken.tulee tunne että mä en pääse ikinä mihinkään,mun elämä menee ihan hukkaan täällä neljän seinän sisällä. Nuorena olin rohkea ja kuljin joka paikassa enkä hetkeäkään miettinyt jos joku pyysi johonkin.vaan olin aina valmis.
        Toden teolla nämä pelot alkoivat 11.v sitten aikuisiällä ja olivat tosi pahoja,en halunnut mennä mihinkään kotoa mutta onneksi pelot helpottivat siitä pahimmasta ajasta.
        Kukin ihminen kokee asian eritavalla.mutta onneksi on tälläisia paikkoja missä voi vapaasti kertoa mitä tuntee,eikä heti sanota että kuvittelet vaan ei sua mikään vaivaa.


    • Proppu2

      Jos vaiva hoituu Propralilla, niin onneksi olkoon! Et todennäköisesti kärsi kovinkaan kummoisesta sosiaalisten tilanteiden pelosta. Ikävä totuus on, että vain raaka viina auttaa, vaikka ei sillä tietenkään voi tätä vaivaa hoitaa tulematta juopoksi. Kaikki lääkkeet on testattu=Ei apua. Terapia=Ei apua. Face your fears=Ei apua.

      • Trip

        Ystäväni äiti käytti paniikkihäiriöön ja sos.til.pelkoon lääkkeeksi alkoholia.se auttoi mutta sit kun tuli krapula niin oireet olivat tuhat kertaa pahemmat.sitten hän päätti että ei anna krapulan tulla,noh ei mennyt pitkä aika kun sisuskalut pettivät ja hän kuoli.
        Jos viinasta joku saa avun ja pystyy elämään sen avulla niin hyvä niin.musta ei siihen ole.


    • voiapua

      En ole toistaiseksi yrittänyt tehdä pelolleni mitään. Tai lähinnä olen yrittänyt pitää kiinni ystävistä, vaikka välillä ei millään jaksaisi. Olen mennyt heidän mukanaan tilaisuuksiin, esim juhliin, jotka eivät lainkaan ole kiinnostaneet, mutta on vaan tuntunut sille että pakko mennä, että olisi edes jotain elämää.
      Erityisesti terapian kokeilu kiinnostaisi, mutta se ilmeisesti sitten maksaakin? Ja kuten aiemminkin kommentoin, tilanteeni ei ole kuitenkaan niin paha, että olisin täysin kotiin lukkiutunut, niin en tiedä miten herkästi terapiaan pääsisi. Rahalla toki pääsee mutta sitäkään ei liiaksi löydy.

      Millaisia suunnitelmia teillä muilla on tulevaisuudelle? Sunnitteletteko/haaveilettoko, että teette vielä vaikka mitä, vai oletteko jo luovuttaneet ja päättäneet vain pysyä kotona? Minä en halua luovuttaa, vaikka elämästä ei stressittömin ja onnellisin mahdollinen ole tulossakaan. Haluan vielä käydä normaalisti töissä, oli ammatti sitten niin erakkomainen ja kunnianhimoton kuin olla ja voi.
      Yläasteen alussa kaikki kerralla vaikuttaneet negatiiviset asiat (huono itsetunto, läheisten ystävien menettäminen, negatiiviset kommentit) loivat minusta aran ja hauraan, jollainen aikuisen ihmisen ei kuuluisi olla. Olen liian herkkä kestämään arkisia tilanteita. Mietin liikaa, stressaannun ja itken kuten nyt:(

      Läheisillä kun ei ole mitään aavistustakaan tuntemuksistani ja ajatuksistani, niin kaipa jotenkuten normaalisti olen toistaiseksi pystynyt elämään, vaikka vaikeaa se usein on.

      • Neverevergiveup

        Älä luovuta! Tee asioita, joista tulee sulle hyvä olo. Haaveile ja pyri pienin askelin kohtaamaan pelkosi ja saavuttamaan haaveilemiasi asioita. Opi nauttimaan pienistä asioista. Mieti joka ilta kolme hyvää asiaa päivästä (mun tän päivän kolme: selvisin kunnialla jännittämästäni tilanteesta, näin söpön oravan pihapuussa, piha-aitaan on tullut vihdoin silmut). Katso itseäsi peilistä joka päivä ja kehu itseäsi.


    • kolmenkymppikriisi

      Viinalla ja kaljalla oon hoidellu. Olen jo alkoholisti ,vaikka voin kyllä olla viikon tai pari selvinpäinkin.
      Väsyny oon koko elämään. Lääkkeitä en käytä vaikka mikä tulisi.
      Vielä tää iloksi muuttuu kun on pakko muuttua ja selvitellä pää.

    • Ropzku

      HUOM! Kaikki jotka sanovat, että "ei mikää auta, kaikki on kokeiltu" valehtelevat ja tämä on helppo todistaa: Ihminen ei voi tietää milloin on kokeillut kaikkea ja toisaalta, jos on kokeillut montaa eri asiaa, niin luultavasti ei ole käyttänyt niihin paljoakaan aikaa. Ainoa keino pärjätä täällä on se, ettei luovuta ja tällaiset ihmiset ovat luovuttaneet. Ethän halua olla 10 vuoden päästä samassa tilanteessa? Sitten on parasta selvittää mitä haluat ja tehdä kaikkensa sen eteen joka päivä.

      • viisitoista

        Valitettavasti sosiaalisten tilanteiden pelko ei hellitä millään.
        Tämä on fakta.


      • 15-kesää
        viisitoista kirjoitti:

        Valitettavasti sosiaalisten tilanteiden pelko ei hellitä millään.
        Tämä on fakta.

        Kyllähän se näin on. Tämä on ikuinen vaiva, sairaus. Rauhoittava lääke vie pahimman tuskan pois. Mutta kun on tätä vaivaa koko ikänsä joutunut tahtomattaan kestämään. Voimat loppuu 40-kymppisenä. Ja silloinhan on jo kaikki menetetty. Minä tyhmä jaksoin vielä uskoa, yrittää... ja toivoa jotain elämää... Näin on. Ja siksi olen erakoitunut mikä on aivan järkevä päätös. Ei minun tarvi yhtään mitään kun en mihinkään kykene. Ko saisin aikaiseksi kertoa niille mun hyville ystäville miksi en ole pitänyt yhteyttä.Sitä olen tänään miettinyt ja kauhulla ajatellut mitä sieltä vastaus tulee kun kerron ja ymmärtääkö?


    • voi.parantua

      Ehdollistuneesta reaktiosta voi olla vaikea oppia pois. Ei kuitenkaan mahdotonta, jos tietoisesti yrittää. Gang stalking -tyyppisen kiusoittelun kohteilla se voi olla vaikeampaa, mutta silloin auttaa jonkinverran se, että ymmärtää kaiken tarkoituksenmukaisuuden mitä gang stalkingiin liittyy eikä anna yllättävien tilanteiden häiritä.

      Tuolta lisää tietoa ehdollistumisesta
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Klassinen_ehdollistuminen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe