Mitkä veitset sinulla on käytössä

oston.paikka

Omani ovat vanhat ja tylsyneet. Minkä merkkisiä veitsiä siis käytät ja ovatko olleet sinulla hyviä?

25

125

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiukkatylsä

      Vakioveitseni on vanha valkokahvainen Hackmannin keittiöveitsi, jota tuskin enää saa mistään paitsi kirpputoreilta, mutta se vain toimii ja olen tottunut sen käsittelyyn. Tiedän, että moni tseffi nauraisi tälle veitselle, mutta sillä saa slaissattua parasta kaalisuikaletta - ohuempaa kuin mandoliinilla.

      Toinen veitseni on Fiskarsin Edge, joka voitti Kuluttaja-ohjelman veitsitestin vaikkakaan tuskin menestyisi kalliimpien, muutaman satasen maksavien viesten seurassa, mutta muutaman kympin hintaisena ei paha.

      Muut veitset ovat lähinnä pienempiä kasvisveitsiä, jotka toimivat ihan hyvin kasvisten ja vihannesten pilkkomiseen.

      • Erppen

        Itse olen alkanut käyttämään BergHoffin veitsiä! Siis kovin moni ei niitä löydä koska niillä on vain yksi maahantuoja. http://noxor.fi/kattaus/aterimet-5 tuolta sivulta löydät varmasti hyvän/hyvät veitset itsellesi :)


      • hacmanisti

      • hiukkatylsä

    • eitumpelo
      • viintorious
        veitsivimpaimet kirjoitti:

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/03/10/veitsenteroittimet-testissa

        Minulla on tuo perus fiskarssin teroitin mikä ihan ok. Kaverilla oli tuo vulcanus ja kehui kovasti, en sitten tiedä miksi jäi testitssä viimeiseksi. Sen jälkeen hän hommasi myöskin timanttiteroittimen ja kuulemma pesee sen vulcanuksenkin.. tiedä sitten.


      • näinonnäreet
        viintorious kirjoitti:

        Minulla on tuo perus fiskarssin teroitin mikä ihan ok. Kaverilla oli tuo vulcanus ja kehui kovasti, en sitten tiedä miksi jäi testitssä viimeiseksi. Sen jälkeen hän hommasi myöskin timanttiteroittimen ja kuulemma pesee sen vulcanuksenkin.. tiedä sitten.

        Paras väline veitsien teroitukseen on vanha, kunnon hohkakivi - ei maksa paljoa ja kestää isältä pojalle.

        Oikea hiomakulma ja veitsi saa taas uuden elämän.


      • Tätitietää

      • veitsenteroitajaneuvo

      • parkaisija
        veitsivimpaimet kirjoitti:

        http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/03/10/veitsenteroittimet-testissa

        Melkoista tuubaa tulee Vulkanuksen maahantuojalta:

        "Vulkanuksen maahantuoja arvioi, että vika saattoi piillä teroitettavassa veitsessä. Jos veistä on aikaisemmin teroitettu esimerkiksi moottoroidulla teroittimella, se on saattanut kuumentua liikaa. Kuumentumisen seurauksena veitsi voi karkaistua niin kovaksi, ettei siihen enää mikään teroitin pysty."

        Eiköhän se karkaisu kuitenkin edelleenkin katoa ja metalli pehmene, jos lämmitetään liikaa..


      • päästää.kiinni
        parkaisija kirjoitti:

        Melkoista tuubaa tulee Vulkanuksen maahantuojalta:

        "Vulkanuksen maahantuoja arvioi, että vika saattoi piillä teroitettavassa veitsessä. Jos veistä on aikaisemmin teroitettu esimerkiksi moottoroidulla teroittimella, se on saattanut kuumentua liikaa. Kuumentumisen seurauksena veitsi voi karkaistua niin kovaksi, ettei siihen enää mikään teroitin pysty."

        Eiköhän se karkaisu kuitenkin edelleenkin katoa ja metalli pehmene, jos lämmitetään liikaa..

        Karkaisussa metalli kovenee


      • parkaisija
        päästää.kiinni kirjoitti:

        Karkaisussa metalli kovenee

        Niinhän siinä tapahtuu. Vaan pelkkä lämmittäminen ei riitä karkaisuun..


      • päästäinen
        parkaisija kirjoitti:

        Niinhän siinä tapahtuu. Vaan pelkkä lämmittäminen ei riitä karkaisuun..

        Lämmittämistä kutsutaan päästämistä jota implikoin jo nimimerkissä.


    • kokkikuutoinen

      en tiedä minkä merkkisiä ovat ja ovat tosi hyviä..

    • Laatumiehentielläpitää

      Minulla erilaisia, pääosin Marttiini, Victorinox, Kai Shun, Zanmai ja Masahiro. Kaikki aivan loistavia veitsiä!! Kannattaa ostaa, vaikka hieman kalliimpia kuin ikean ja pauhaussin veitset!

      • vinkkiä.vailla

        Mitkä näistä ovat mielestäsi parhaita, ja miten?

        T: uusia hankkiva ja kysyvä


    • veitsisirkusta
      • amattii

        minulla on paljon Stainles Steel merkkisiä veitsiä. Ovat hyviä ja edullisia.


      • hiukkahäpeen
        amattii kirjoitti:

        minulla on paljon Stainles Steel merkkisiä veitsiä. Ovat hyviä ja edullisia.

        Tiedän, ettei pitäisi mainita, mutta kun on eräänlainen pakko - Stainless Steel ei ole veitsen merkki vaan kertoo terän metallin olevan ruostumatonta.

        Hyvä jos ovat teräviä ja käytössä toimivia.


      • kiitos.tiedoista
        hiukkahäpeen kirjoitti:

        Tiedän, ettei pitäisi mainita, mutta kun on eräänlainen pakko - Stainless Steel ei ole veitsen merkki vaan kertoo terän metallin olevan ruostumatonta.

        Hyvä jos ovat teräviä ja käytössä toimivia.

        Aha, hups.. tätä en tiennyt, vähän noloa..


      • amattii
        hiukkahäpeen kirjoitti:

        Tiedän, ettei pitäisi mainita, mutta kun on eräänlainen pakko - Stainless Steel ei ole veitsen merkki vaan kertoo terän metallin olevan ruostumatonta.

        Hyvä jos ovat teräviä ja käytössä toimivia.

        Toinen ja vielä edullisempi Carbon Steel. (tosikko)


    • onkonälkävaieu

      Kovempaan leipään ovat karhunkynsi ja leuku riittäneet.

    • Wuusthof

      Itselläni on wusthofin veitset hankittuna. Saksasta ostettuja kun asuin ulkomailla. Ovat olleet todella hyviä.

    • knivenmotstrumben

      Itse teroitin juuri veitseni ja domskua viipaloidessa tomivat hyvin eli ohutta siivua sai aikaan ihan omalla painollaan mitenkään pakottamatta eli teräviä ovat.

      Silti täytyy sanoa, että leipäveitsi on se paras yleisveitsi keittiössä vaikka moni ei sitä usko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe