Ruumiista irti

irtiruumiista

34

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavalikin tiesi jotain tästä:

      2 Kor 12:2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
      12:3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
      12:4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.
      12:5 Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.

      • Vrt Ap.Teot 14:19 Mutta sinne tuli Antiokiasta ja Ikonionista juutalaisia, ja he suostuttivat kansan puolellensa ja kivittivät Paavalia ja raastoivat hänet kaupungin ulkopuolelle, luullen hänet kuolleeksi.


      • TaisiTorkahtaa

        ??? mutta eikös ne kuolleet olekaan siellä tuonelassa - kahdella osastolla? ja ovien päällä lappu "Hyvät tänne" ja toisen oven päällä "Pahat tänne".
        Taisi tuo mies nähdä unta - kun sai vastauksen kysymykseensä johon jo uskoi ennen kuin otti nokoset.


      • TaisiTorkahtaa kirjoitti:

        ??? mutta eikös ne kuolleet olekaan siellä tuonelassa - kahdella osastolla? ja ovien päällä lappu "Hyvät tänne" ja toisen oven päällä "Pahat tänne".
        Taisi tuo mies nähdä unta - kun sai vastauksen kysymykseensä johon jo uskoi ennen kuin otti nokoset.

        Tuonela sana eli "Hades" tarkoittaa "näkymätön" ja tarkoittaa näkymätöntä tuonpuoleista henkimaailmaa jota ei voi varsinaisesti sijoittaa konkreettisesti mihinkään... Paavali koki sen "kolmanneksi taivaaksi" ei siis "Taivasten Taivaaksi" mistä raamattu myös puhuu ja Paavali koki sen myös "paratiisin" omaiseksi tilaksi eli jonkinlaiseksi autuudeksi ja samastahan Jeesuskin puhui ryövärille eli "tänä päivänä olet oleva kanssani paratiisissa" (Luuk 23:43) ja siellähän Jeesus saarnasi (näkymättömässä tuonelassa) 3 päivän ajan hengille ennen ruumiillista ylösnousemustaan ! ( 1 piet 3:18,19 / 4:6)

        Vrt http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/


      • Vrt. 1 Kun 8:27. Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, TAIVAISIIN ja TAIVASTEN TAIVAISIIN sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!

        2. Aik. 2:6 Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä?

        Jer. 23:24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

        Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

        Matt 6:9 " Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet TAIVAISSA ! "
        " Taivaissa " = " ouranois " = " heavens "
        http://biblehub.com/text/matthew/6-9.htm


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Vrt. 1 Kun 8:27. Mutta asuuko todella Jumala maan päällä? Katso, TAIVAISIIN ja TAIVASTEN TAIVAISIIN sinä et mahdu; kuinka sitten tähän temppeliin, jonka minä olen rakentanut!

        2. Aik. 2:6 Kuka kykenisi rakentamaan hänelle huoneen? Taivaisiin ja taivasten taivaisiin hän ei mahdu. Mikä siis olen minä rakentamaan hänelle temppeliä muuta varten kuin uhratakseni hänen edessänsä?

        Jer. 23:24 Saattaako joku niin piiloon piiloutua, etten minä häntä näe? sanoo Herra. Enkö minä täytä taivasta ja maata? sanoo Herra.

        Ap. t. 17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,

        Matt 6:9 " Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet TAIVAISSA ! "
        " Taivaissa " = " ouranois " = " heavens "
        http://biblehub.com/text/matthew/6-9.htm

        Psalmi 139:7 Minne minä voisin mennä, kussa ei SINUN HENKESI olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        139:8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä TUONELAAN vuoteeni tekisin, niin katso, SINÄ OLET SIELLÄ.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Psalmi 139:7 Minne minä voisin mennä, kussa ei SINUN HENKESI olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        139:8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä TUONELAAN vuoteeni tekisin, niin katso, SINÄ OLET SIELLÄ.

        Ps. " jos minä tuonelaan *vuoteeni tekisin "
        hebr. "yatsa"= "lay","spread" = *asettuisin, sijoittuisin, levittäytyisin http://biblehub.com/hebrew/3331.htm


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ps. " jos minä tuonelaan *vuoteeni tekisin "
        hebr. "yatsa"= "lay","spread" = *asettuisin, sijoittuisin, levittäytyisin http://biblehub.com/hebrew/3331.htm

        Kyllä sinä Kopittelija olet ihan poissa näissä jutuissasi.. Haades on KREIKKALAISEN jumaltaruston mukaan "kuolleiden valtakunta" jossa Haades hallitsee - sitä ei pidä sekoittaa sheol¨- sanaan joka tarkoittaa hautaa jossa hiljaisuus vallitsee.
        ---
        Tätä se usko omaan kuolemattomuuteen saa aikaan - koko Raamattu menee sekaisin. Kuolemasta tulee elämä, haudasta tulee valtakunta jossa kuolleet elävät ja lopullisesta rangaistuksesta tulee ikuinen piina helvetin tulessa.
        Valitettavasti tuo uskosi ei täytä oikeudenmukaisuuden vaatimuksia - ja Jumala On oikeudenmukainen viimeistä piirtoa myöten. Jos sinä uskot, että vältyt siltä uskoosi kuuluvalta ikuiselta helvetin piinalta - niin kerro minulle KUKA siellä ikuisessa piinassa on sinun tilallasi? Jeesus siellä ei ainakaan ole.
        Saatana ehkä?? Onko saatana se sinun pelastajasi? Sinun syntiesi lunastaja?

        Raamatun mukaan ei yksikään joka itse on syntinen voi lunastaa toista syntistä .. joten en luottaisi saatanaan ..

        alex


      • Poimittua
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Tuonela sana eli "Hades" tarkoittaa "näkymätön" ja tarkoittaa näkymätöntä tuonpuoleista henkimaailmaa jota ei voi varsinaisesti sijoittaa konkreettisesti mihinkään... Paavali koki sen "kolmanneksi taivaaksi" ei siis "Taivasten Taivaaksi" mistä raamattu myös puhuu ja Paavali koki sen myös "paratiisin" omaiseksi tilaksi eli jonkinlaiseksi autuudeksi ja samastahan Jeesuskin puhui ryövärille eli "tänä päivänä olet oleva kanssani paratiisissa" (Luuk 23:43) ja siellähän Jeesus saarnasi (näkymättömässä tuonelassa) 3 päivän ajan hengille ennen ruumiillista ylösnousemustaan ! ( 1 piet 3:18,19 / 4:6)

        Vrt http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

        Helvetinuskon juuret ovat todellakin kaukana ikivanhoissa uskonnoissa, ei kuitenkaan Raamatussa, mikä tietenkin erottaa Raamatun Jumalan kaikista "helvetti jumalista”.
        Näistä vanhoista kuolemattomuus uskonnoista on esimerkiksi Zarathustralaisuus joka syntyi Persiassa ehkä joskus 1400 eaa sellainen. Sen perustajaksi sanotaan profeetta Zarathustra. (Tosin Zarathustran itsensä on jopa epäilty olevan pikemminkin myytti kuin todella elänyt henkilö). Oli kuinka oli niin Zarathustralaisuudessa uskotaan, että kuoleman jälkeisessä elämässä ihmiset saavat joko palkinnon tai rangaistuksen elämänsä aikana tekemistään teoista. Nykyäänkin on zarathustralaisia noin 150 000 ja Teheranissa on yhä toiminnassa oleva zarathustralainen "Tulen Temppeli". Mainittakon sekin, että yksi Zarathustralaisten vanhoista jumalista "Avesta Mithra" (1200 eaa) esiintyi myöhemmin itsenäisenä uskontona Rooman valtakunnassa jossa se kilpaili kristinuskon kanssa, mutta kiellettiin kun kristinusko tuli Rooman ”ainoaksi” uskonnoksi.

        Helvetinuskon ANTIIKIN ajan tausta tulee esimerkiksi Homeroksen (eli 700 eaa) Haadeksesta, (joka kreikkalaisen tarun mukaan on kuolleiden valtakunta) ja Platon'in (427 - 347 eaa) mietteistä sielun kuolemattomuudesta.
        Kristinuskoon helvetinusko tuli siis kreikkalaisen filosofian ja jumal-taruston kautta. Homeroksen Haades maailma ja Platonin ajatukset sielun kuolemattomuudesta ovat lähtöisin kreikkalaisesta mytologiasta, josta ne siirtyivät kristinuskoon Uudentestamentin kautta joka kirjoitettiin alkujaan kreikankielellä. Roomalaisen "helvetin" kuvauksen voi löytää Vergiliuksen (79 > 19 eaa) "Aeneis" runokokoelmasta, minkä muuten katsotaan olevan Rooman kansalliseepos.
        Kristinuskon alkuaikojen jälkeen - kristittyjen määrän lisääntyessä sen alku vuosisatoina - syntyi eräänlainen ”sulautuminen” kristinuskon ja Rooman valtakunnan kreikkalaisfilosofisen / hellenistisen kulttuurin kanssa. Varsinkin 200-luvulla eläneen Plotinoksen kreikkalais-intialaiseen ajatteluun perustuvat UUS-PLATONISTISET virtaukset panivat vauhtia kristinuskon erottautumiseen juutalaisilta juuriltaan Rooman valtakunnan kirkoksi, siis katoliseksi kirkoksi.
        Katolisen kirkon syntymää helpotti merkittävästi keisari Konstantinuksen kristinuskoa suosiva politiikka, jonka seurauksena esimerkiksi kristittyihin kohdistuneet vainot loppuivat. Ja vaikka Konstantinus ei itse ottanut kastetta ennen kuin kuolinvuoteellaan v. 337, oli se kuitenkin hän joka kutsui koolle ensimmäisen kirkolliskokouksen vuonna 325, kokouksen jonka tarkoituksena oli ratkoa Rooman valtion sisäisiä opillisia uskonnollisia riitoja..
        Siellä kirkkoisät vetivät suuret linjat kirkon opetuksille johon sisältyi myös käsite kuoleman jälkeisestä elämästä, sen harhaoppi johon kenenkään ei pitäisi uskoa, kreikkalaisen ajattelutavan ja filosofian mukaan mikä oli hallitsevana sen ajan ajattelutavassa ja jonka juuret juonsivat kauas esihistorialliseen pakanuuteen.
        Tosin keisari Julianus (joka ei ollut kristitty) yritti vielä 300-luvun puolivälissä palauttaa vanhojen uskontojen aseman Rooman valtakunnassa, mutta kun keisari Theodosius 300-luvun lopulla kielsi muiden uskontojen (kuin katolisen kirkon) harjoittamisen oli silloinen maailma tullut ”kristityksi”.

        Kristittyjen lukumääränsä kasvoi tämän jälkeen nopeasti, varsinkin sen jälkeen kun muiden uskontojen temppelit hävitettiin ja kaikki valtion virat annettiin v. 416 keisari Theodosiusen käskystä ”kristittyjen, siis katolisen kirkon viranhaltijoiden” haltuun, silloin myös Ateenan kreikkalainen filosofikoulut lakkautettiin.
        .
        Sen ajan kirkon suurta valtaa osoittaa hyvin sekin, että ne vainot joita muiden uskontojen hävittämisen yhteydessä oli, kohdistuivat usein myös kristinuskon omiin ns. ”vääräoppisiin” ns. "ei katolisiin" kristittyihin.

        Vaikka yllä otin esiin vain murto osan vanhoista pakanallisista helvetinuskoista (tai miksi sitä milloinkin sitten kutsuttiinkin) voi jo tästäkin nähdä on helvetinuskon juuret aika sekavat ja siksi on helppo ymmärtää että se kirkon klassillinen helvettimalli joksi helvetti tänään helvetinuskossa ajatellaan - ei ollut läheskään ”valmis” 400 luvulla - vanhan kirkon käsitykset poikkesivat paljon siitä mitä esimerkiksi keskiajalla ajateltiin helvetistä – alku aikoina käytiin kiistaa siitä onko helvetinusko raamatullinen vai ei - esimerkiksi oli uskovaisten keskuudessa jonkin aikaa vallalla sellainenkin helvetinusko (eräänlainen kompromissi), että kaikki pelastuvat eräänlaisen ”helvetin tulen” kautta - jossa heidät puhdistetaan pahuudestaan Jumalan eteen kelpaaviksi, mistä sittemmin kehittyi katolisen kirkon kiirastuli.

        Raamatussa ei kuitenkaan ole helvetinuskoa, se on kristinuskoon muualta saatu pakanallinen oppi - minkä Jumalan Sana Raamattu selvästi opettaa, sille joka kuuntelee.


      • alex.kasi kirjoitti:

        Kyllä sinä Kopittelija olet ihan poissa näissä jutuissasi.. Haades on KREIKKALAISEN jumaltaruston mukaan "kuolleiden valtakunta" jossa Haades hallitsee - sitä ei pidä sekoittaa sheol¨- sanaan joka tarkoittaa hautaa jossa hiljaisuus vallitsee.
        ---
        Tätä se usko omaan kuolemattomuuteen saa aikaan - koko Raamattu menee sekaisin. Kuolemasta tulee elämä, haudasta tulee valtakunta jossa kuolleet elävät ja lopullisesta rangaistuksesta tulee ikuinen piina helvetin tulessa.
        Valitettavasti tuo uskosi ei täytä oikeudenmukaisuuden vaatimuksia - ja Jumala On oikeudenmukainen viimeistä piirtoa myöten. Jos sinä uskot, että vältyt siltä uskoosi kuuluvalta ikuiselta helvetin piinalta - niin kerro minulle KUKA siellä ikuisessa piinassa on sinun tilallasi? Jeesus siellä ei ainakaan ole.
        Saatana ehkä?? Onko saatana se sinun pelastajasi? Sinun syntiesi lunastaja?

        Raamatun mukaan ei yksikään joka itse on syntinen voi lunastaa toista syntistä .. joten en luottaisi saatanaan ..

        alex

        Niin.... jokainen päätelköön itse RAAMATUSTAAN mitä siinä oikein puhutaan ! :)

        http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/


      • Poimittua kirjoitti:

        Helvetinuskon juuret ovat todellakin kaukana ikivanhoissa uskonnoissa, ei kuitenkaan Raamatussa, mikä tietenkin erottaa Raamatun Jumalan kaikista "helvetti jumalista”.
        Näistä vanhoista kuolemattomuus uskonnoista on esimerkiksi Zarathustralaisuus joka syntyi Persiassa ehkä joskus 1400 eaa sellainen. Sen perustajaksi sanotaan profeetta Zarathustra. (Tosin Zarathustran itsensä on jopa epäilty olevan pikemminkin myytti kuin todella elänyt henkilö). Oli kuinka oli niin Zarathustralaisuudessa uskotaan, että kuoleman jälkeisessä elämässä ihmiset saavat joko palkinnon tai rangaistuksen elämänsä aikana tekemistään teoista. Nykyäänkin on zarathustralaisia noin 150 000 ja Teheranissa on yhä toiminnassa oleva zarathustralainen "Tulen Temppeli". Mainittakon sekin, että yksi Zarathustralaisten vanhoista jumalista "Avesta Mithra" (1200 eaa) esiintyi myöhemmin itsenäisenä uskontona Rooman valtakunnassa jossa se kilpaili kristinuskon kanssa, mutta kiellettiin kun kristinusko tuli Rooman ”ainoaksi” uskonnoksi.

        Helvetinuskon ANTIIKIN ajan tausta tulee esimerkiksi Homeroksen (eli 700 eaa) Haadeksesta, (joka kreikkalaisen tarun mukaan on kuolleiden valtakunta) ja Platon'in (427 - 347 eaa) mietteistä sielun kuolemattomuudesta.
        Kristinuskoon helvetinusko tuli siis kreikkalaisen filosofian ja jumal-taruston kautta. Homeroksen Haades maailma ja Platonin ajatukset sielun kuolemattomuudesta ovat lähtöisin kreikkalaisesta mytologiasta, josta ne siirtyivät kristinuskoon Uudentestamentin kautta joka kirjoitettiin alkujaan kreikankielellä. Roomalaisen "helvetin" kuvauksen voi löytää Vergiliuksen (79 > 19 eaa) "Aeneis" runokokoelmasta, minkä muuten katsotaan olevan Rooman kansalliseepos.
        Kristinuskon alkuaikojen jälkeen - kristittyjen määrän lisääntyessä sen alku vuosisatoina - syntyi eräänlainen ”sulautuminen” kristinuskon ja Rooman valtakunnan kreikkalaisfilosofisen / hellenistisen kulttuurin kanssa. Varsinkin 200-luvulla eläneen Plotinoksen kreikkalais-intialaiseen ajatteluun perustuvat UUS-PLATONISTISET virtaukset panivat vauhtia kristinuskon erottautumiseen juutalaisilta juuriltaan Rooman valtakunnan kirkoksi, siis katoliseksi kirkoksi.
        Katolisen kirkon syntymää helpotti merkittävästi keisari Konstantinuksen kristinuskoa suosiva politiikka, jonka seurauksena esimerkiksi kristittyihin kohdistuneet vainot loppuivat. Ja vaikka Konstantinus ei itse ottanut kastetta ennen kuin kuolinvuoteellaan v. 337, oli se kuitenkin hän joka kutsui koolle ensimmäisen kirkolliskokouksen vuonna 325, kokouksen jonka tarkoituksena oli ratkoa Rooman valtion sisäisiä opillisia uskonnollisia riitoja..
        Siellä kirkkoisät vetivät suuret linjat kirkon opetuksille johon sisältyi myös käsite kuoleman jälkeisestä elämästä, sen harhaoppi johon kenenkään ei pitäisi uskoa, kreikkalaisen ajattelutavan ja filosofian mukaan mikä oli hallitsevana sen ajan ajattelutavassa ja jonka juuret juonsivat kauas esihistorialliseen pakanuuteen.
        Tosin keisari Julianus (joka ei ollut kristitty) yritti vielä 300-luvun puolivälissä palauttaa vanhojen uskontojen aseman Rooman valtakunnassa, mutta kun keisari Theodosius 300-luvun lopulla kielsi muiden uskontojen (kuin katolisen kirkon) harjoittamisen oli silloinen maailma tullut ”kristityksi”.

        Kristittyjen lukumääränsä kasvoi tämän jälkeen nopeasti, varsinkin sen jälkeen kun muiden uskontojen temppelit hävitettiin ja kaikki valtion virat annettiin v. 416 keisari Theodosiusen käskystä ”kristittyjen, siis katolisen kirkon viranhaltijoiden” haltuun, silloin myös Ateenan kreikkalainen filosofikoulut lakkautettiin.
        .
        Sen ajan kirkon suurta valtaa osoittaa hyvin sekin, että ne vainot joita muiden uskontojen hävittämisen yhteydessä oli, kohdistuivat usein myös kristinuskon omiin ns. ”vääräoppisiin” ns. "ei katolisiin" kristittyihin.

        Vaikka yllä otin esiin vain murto osan vanhoista pakanallisista helvetinuskoista (tai miksi sitä milloinkin sitten kutsuttiinkin) voi jo tästäkin nähdä on helvetinuskon juuret aika sekavat ja siksi on helppo ymmärtää että se kirkon klassillinen helvettimalli joksi helvetti tänään helvetinuskossa ajatellaan - ei ollut läheskään ”valmis” 400 luvulla - vanhan kirkon käsitykset poikkesivat paljon siitä mitä esimerkiksi keskiajalla ajateltiin helvetistä – alku aikoina käytiin kiistaa siitä onko helvetinusko raamatullinen vai ei - esimerkiksi oli uskovaisten keskuudessa jonkin aikaa vallalla sellainenkin helvetinusko (eräänlainen kompromissi), että kaikki pelastuvat eräänlaisen ”helvetin tulen” kautta - jossa heidät puhdistetaan pahuudestaan Jumalan eteen kelpaaviksi, mistä sittemmin kehittyi katolisen kirkon kiirastuli.

        Raamatussa ei kuitenkaan ole helvetinuskoa, se on kristinuskoon muualta saatu pakanallinen oppi - minkä Jumalan Sana Raamattu selvästi opettaa, sille joka kuuntelee.

        Noh... sinä sitten poistut historiaan sun muuhun "helvettiin" tms ja kokonaan pois raamatusta ja sen alkukielestä...
        Tämä tekstisi ei selitä mitään mistään...

        Kristityn ohjenuora on raamattu ja sen alkukieli... ei mitkään ulkopuoliset selittelyt !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin.... jokainen päätelköön itse RAAMATUSTAAN mitä siinä oikein puhutaan ! :)

        http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/

        Näkyy että se on sinun käsityksesi - valitettavasti Raamattu sanoo vain sen mitä Raamattuun on kirjoitettu. Esimerkiksi : "Synnin palkka on kuolema" .. sitä tuskin voi vääntää sanoiksi "Synnin palkka on ikuinen helvetin piina" .


      • alex.kasi kirjoitti:

        Näkyy että se on sinun käsityksesi - valitettavasti Raamattu sanoo vain sen mitä Raamattuun on kirjoitettu. Esimerkiksi : "Synnin palkka on kuolema" .. sitä tuskin voi vääntää sanoiksi "Synnin palkka on ikuinen helvetin piina" .

        "raamatullinen" Alex kirjoittaa: " Haades on KREIKKALAISEN jumaltaruston mukaan "kuolleiden valtakunta" jossa Haades hallitsee - sitä ei pidä sekoittaa sheol¨- sanaan joka tarkoittaa hautaa jossa hiljaisuus vallitsee.
        _________________________________

        VT: n "Sheol" aina juutalaisuudessakin käsitetty "henkimaailmalliseksi kuolleitten valtakunnaksi" ja käsitetään vieläkin...

        Vrt. Juutalainen käsitys:" who has gone to his [supernal] world, for charity has been donated in remembrance of his soul; may his place of rest be in Gan Eden."
        ( lit. the Garden of Eden): the spiritual realm of souls in the afterlife.= "henkimaailmassa sielut tuonpuoleisessa")
        "Dying is a process of separation of body and soul" = "Kuolema on eroprosessi kehon ja Sielun" http://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/287016/jewish/Soul-Talk.htm
        http://www.chabad.org/library/article_cdo/aid/367837/jewish/Kel-Maleh-Rachamim.htm

        ....Ja kun puhumme UT:n "Hades" sanasta joka on "muinaiskreikaksi Ἅιδης tai Ἄιδης eli "Näkymätön", " näkymätön henkimaailmallinen tila" ja joka mainitaan UT:n eli raamatun alkukielen kreikan teksteissä UT:ssa 10 kertaa !
        hadés: Hades, the abode of departed spirits, the unseen world http://biblehub.com/greek/86.htm

        Jos "Hades" sana ei kuuluisi raamatun alkukieleen, niin miksi se sitten on sinne laitettu ?!

        Meidän "Raamatullisten" kuuluu seurata sen alkukieltä eikä omia "korvasyyhypäätelmiä" niin kuin sinä Alex teet monin kohdin ja sitten väität olevasi "raamatullinen" !
        EI NÄIN !


      • alex.kasi kirjoitti:

        Näkyy että se on sinun käsityksesi - valitettavasti Raamattu sanoo vain sen mitä Raamattuun on kirjoitettu. Esimerkiksi : "Synnin palkka on kuolema" .. sitä tuskin voi vääntää sanoiksi "Synnin palkka on ikuinen helvetin piina" .

        Raamatun alkukieli ei tunne sanaa "HELVETTI" vaan on eri kielien kääntäjien luomaa ! Jeesus ja Raamattu käyttää sanaa "Gehenna" liittäen sen "ikuiseen tuleen" ja "iankaikkiseen lopulliseen tuomioon" !

        Lainaus artikkelistani: http://otakoppi.webnode.fi/news/jo-tuonelassa-olemme-paratiisissa-/
        Sana "Gehenna" jota Jeesuskin käyttää esiintyy UT:ssa 12 x ja tarkoittaa viimeistä rangaistuksen paikkaa ja se on saanut nimensä Jerusalemin ulkopuolella olevasta jätteiden polttopaikasta ja tämä sana käännetään meidän Raamatussamme vierasperäisellä sanalla "Helvetiksi" mutta se ei siis varsinaisesti tarkoita ns. "Tuonelaa" vaan liittyy viimeiseen tuomioon !
        Vrt " gehenna " 12x
        http://biblehub.com/greek/1067.htm

        Jeesus ei mainitse sanaa "helvetti" vaan puhuu "gehennasta" ja myös ns. iankaikkisesta tulen rangaistuksesta "aiōnion pur" eli "eternal fire" ( Vrt Matt 25:41) joka tarkoittanee samaa kuin Ilm 20:14 "limnēn puros" eli "Tulinen järvi".

        http://biblehub.com/lexicon/matthew/25-41.htm

        Vrt vielä Matt 25:46 " Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

        Vielä sanasta HELVETTI, Lainaus Wikipedia:
        Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen. Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä.


    • pyhpyh

      Täyttä potaskaa ja eksytystä koko juttu. Kuolleet eivät palaa takaisin. Turha vedota Paavalin kokemukseen, koska sillä ei ole mitään tekemistä jutun kanssa.

      Saarn. 9:5-6 "Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu. Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, EIKÄ HEILLÄ ENÄÄ KOSKAAN OLE OSAA MISSÄÄN, mikä tapahtuu auringon alla."

      Kaikki tällaiset "ruumiista irtaantumiskokemukset" ovat vain saatanallista eksytystä, jolla ihmiset petetään Jumalan vihollisiksi.

      • Pyh Pyh: " Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu"
        __________________

        Näinkö surullisesti sinullekin käy ?

        Vrt. Ilm 22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani,


      • Exadventistiparka

        Pyhpyh, mikä olikaan asiayhteys ?
        Saarnaaja toistaa sen tekstissään niin usein, että se saattaa jäädä huomaamatta ja tajuamatta: Auringon alla.
        Kuolleet eivät tiedä mitää, auringon alla; eikä ole palkkaa saatavana, auringon alla; ja heidän muistonsa on unohdettu, auringon alla; viha ja kiihko on mennyt, auringon alla; eikä ole osaa missään... mitä tuossa lopussa taas sanottiinkaan ? "mikä tapahtuu auringon alla."
        Jos nyt otetaan esimerkki, niin jos tuota tärkeää "auringon alla" ei huomioida, niin tämähän sanoo että Jeesus ei toisi palkkaa kuolleille uskoville ollenkaan - ikinä; Jumalakaan ei heistä muistaisi; eikä heillä olisi osaa ylösnousemuksessakaan.
        Ihan aikuisen oikeasti; et VOI tuota tekstiä lukea ilman kontekstia: auringon alla.


      • pyhpyh
        Exadventistiparka kirjoitti:

        Pyhpyh, mikä olikaan asiayhteys ?
        Saarnaaja toistaa sen tekstissään niin usein, että se saattaa jäädä huomaamatta ja tajuamatta: Auringon alla.
        Kuolleet eivät tiedä mitää, auringon alla; eikä ole palkkaa saatavana, auringon alla; ja heidän muistonsa on unohdettu, auringon alla; viha ja kiihko on mennyt, auringon alla; eikä ole osaa missään... mitä tuossa lopussa taas sanottiinkaan ? "mikä tapahtuu auringon alla."
        Jos nyt otetaan esimerkki, niin jos tuota tärkeää "auringon alla" ei huomioida, niin tämähän sanoo että Jeesus ei toisi palkkaa kuolleille uskoville ollenkaan - ikinä; Jumalakaan ei heistä muistaisi; eikä heillä olisi osaa ylösnousemuksessakaan.
        Ihan aikuisen oikeasti; et VOI tuota tekstiä lukea ilman kontekstia: auringon alla.

        Voi voi lässyn lässyn kanssa. Mun pointti oli se, että mitään ruumiista irtautumista ei ole eikä tule. Eikä ole mitään sellaista, että kuollut hyppäisi eloon käytyään jossain.

        Ei ole elämää kuoleman jälkeen ilman Jumalan suorittamaa ylösnousemusihmettä viimeisenä päivänä.


    • http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1430785274573.html
      Tämä tutkimus, joka oli iltasanomissa laittaa vähän kapuloita rattaisiin tietyille "piireille".

      • Niin tämähän "tieteellinen" tutkimus auttaa Ateisteja ja Adventisteja ja Jehovia kun kerran
        " kuolleet ei tiedä mitään ja heillä ei ole enää palkkaa saatavana ja heidän muistonsakin unhoitetaan"

        Ps. Itse asiassa minäkin olen kerran kokenut tällaisen, että näin itseni kehoni yläpuolelta ikään kuin toisesta vinkkelistä... makasin silloin sängyllä selälläni... oli aikas jännä tunne...


      • Exadventistiparka

        Tuossa tutkimuksessa ei kylläkään päästy edes simulaatiota pidemmälle, ja kuten artikkelissakin todetaan - epäillään mahdollista korrelaatiota. Joten ei tämäkään tieteellinen tutkimus pysty osoittamaan oikein mitään.
        Luepa tutkimus tarkemmin uudelleen. Siinä aiheutettiin samantyyppinen kokemus, minkä roolipelien pelaajat kokevat, eli että he olisivat "oikeasti" vaikkapa keskellä taistelukenttää. Pelissä tämä aikaansaadaan kuvalla ja äänellä joka on synkronissa kuvan kanssa; tässä tutkimuksessa kuvalla ja fyysisellä koskettamisella joka on synkronissa kuvan kanssa.
        Ns. ruumiistairtautumiskokemukset taas tapahtuvat tyypillisesti ilman videokameroita, monitoreja, kaiuttimia tms. Näin ollen, tutkimus ei vähäisimmässäkään määrin osoita mitään näiden suhteen; vaan keskittyy tutkimaan aistiärsykkeillä aiheutettujen väärien mielikuvien vaikutusta aivotoimintaan.
        En myöskään itse pidä noita ruumiistairtautumiskokemuksia niin erikoisina asioina. On kuitenkin muistettava että Raamattu ei niiden mahdollisuutta erityisesti kiellä; vrt. Paavali. Ymmärrän toki, että jos ei usko UT:n mukaiseen sieluun, niin siloinhan Paavalinkin kokemus on mahdoton; elävää sielua ei olisi olemassa ilman ruumista.


      • Exadventistiparka kirjoitti:

        Tuossa tutkimuksessa ei kylläkään päästy edes simulaatiota pidemmälle, ja kuten artikkelissakin todetaan - epäillään mahdollista korrelaatiota. Joten ei tämäkään tieteellinen tutkimus pysty osoittamaan oikein mitään.
        Luepa tutkimus tarkemmin uudelleen. Siinä aiheutettiin samantyyppinen kokemus, minkä roolipelien pelaajat kokevat, eli että he olisivat "oikeasti" vaikkapa keskellä taistelukenttää. Pelissä tämä aikaansaadaan kuvalla ja äänellä joka on synkronissa kuvan kanssa; tässä tutkimuksessa kuvalla ja fyysisellä koskettamisella joka on synkronissa kuvan kanssa.
        Ns. ruumiistairtautumiskokemukset taas tapahtuvat tyypillisesti ilman videokameroita, monitoreja, kaiuttimia tms. Näin ollen, tutkimus ei vähäisimmässäkään määrin osoita mitään näiden suhteen; vaan keskittyy tutkimaan aistiärsykkeillä aiheutettujen väärien mielikuvien vaikutusta aivotoimintaan.
        En myöskään itse pidä noita ruumiistairtautumiskokemuksia niin erikoisina asioina. On kuitenkin muistettava että Raamattu ei niiden mahdollisuutta erityisesti kiellä; vrt. Paavali. Ymmärrän toki, että jos ei usko UT:n mukaiseen sieluun, niin siloinhan Paavalinkin kokemus on mahdoton; elävää sielua ei olisi olemassa ilman ruumista.

        No, jospa joku teistä nyt viimein kertoisi että KUKA siellä teidän helvetissänne on maksamassa sitä teidän syntivelkaanne? Jeesushan siellä ei ole ..

        alex


      • Exadventistiparka
        alex.kasi kirjoitti:

        No, jospa joku teistä nyt viimein kertoisi että KUKA siellä teidän helvetissänne on maksamassa sitä teidän syntivelkaanne? Jeesushan siellä ei ole ..

        alex

        Antrrksi, mutta millä logiikalla kirjoitukseni liittyi kysymykseesi ?


      • ymmärrystä-hoi

        Stork7: "Tämä tutkimus, joka oli iltasanomissa laittaa vähän kapuloita rattaisiin tietyille "piireille"."

        Mitä kapuloita? Eihän tuo todista muuta kuin sen, että ihmisen aivoja kopeloimalla voidaan saada erilaisia tuntemuksia. Tuollaisella logikalla, johon jopa tieteilijät sortuvat, sahataan vaan omaa olemusta vastaan. Kaikki ihmisen tuntemukset voidaan selittää pelkäksi aivokemiaksi, jolla ei ole yhteyttä ihmisen 'minuuteen', tunteisiin, siihen aitoon ihmiseen, joka me kuvitellan olevamme.

        Entä jos vihan vimmassa on tappanut jonkun. Silloin voitaisiin selittää asia niin, että koska vihan tunteita voi manipuloida esiin, ei ihminen ole vastuussa taposta. Vihaa ei itse asiassa olekaan.

        Tuollaiset tutkimukset todistavat sitä, että jos keinotekoisesti voidaan tuottaa jokin tuntemus, silloin on olemasa aito vastine aivoissa.


      • pyhpyh
        Exadventistiparka kirjoitti:

        Tuossa tutkimuksessa ei kylläkään päästy edes simulaatiota pidemmälle, ja kuten artikkelissakin todetaan - epäillään mahdollista korrelaatiota. Joten ei tämäkään tieteellinen tutkimus pysty osoittamaan oikein mitään.
        Luepa tutkimus tarkemmin uudelleen. Siinä aiheutettiin samantyyppinen kokemus, minkä roolipelien pelaajat kokevat, eli että he olisivat "oikeasti" vaikkapa keskellä taistelukenttää. Pelissä tämä aikaansaadaan kuvalla ja äänellä joka on synkronissa kuvan kanssa; tässä tutkimuksessa kuvalla ja fyysisellä koskettamisella joka on synkronissa kuvan kanssa.
        Ns. ruumiistairtautumiskokemukset taas tapahtuvat tyypillisesti ilman videokameroita, monitoreja, kaiuttimia tms. Näin ollen, tutkimus ei vähäisimmässäkään määrin osoita mitään näiden suhteen; vaan keskittyy tutkimaan aistiärsykkeillä aiheutettujen väärien mielikuvien vaikutusta aivotoimintaan.
        En myöskään itse pidä noita ruumiistairtautumiskokemuksia niin erikoisina asioina. On kuitenkin muistettava että Raamattu ei niiden mahdollisuutta erityisesti kiellä; vrt. Paavali. Ymmärrän toki, että jos ei usko UT:n mukaiseen sieluun, niin siloinhan Paavalinkin kokemus on mahdoton; elävää sielua ei olisi olemassa ilman ruumista.

        Paavali ei koe mitään ruumiistairtautumiskokemusta.


      • pyhpyh kirjoitti:

        Paavali ei koe mitään ruumiistairtautumiskokemusta.

        Noh mitä se Paavali sitten Pyhin mielestä koki kun hän kävi "kolmannessa taivaassa"/"paratiisissa" ? 2 Kor 12:2-5


      • pyhpyh
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Noh mitä se Paavali sitten Pyhin mielestä koki kun hän kävi "kolmannessa taivaassa"/"paratiisissa" ? 2 Kor 12:2-5

        Profeetallinen näky. Ei mikään ruumiistairtautumiskokemus. Että HÖPÖHÖPÖ!!!!


      • pyhpyh kirjoitti:

        Profeetallinen näky. Ei mikään ruumiistairtautumiskokemus. Että HÖPÖHÖPÖ!!!!

        Miksiköhän sitten Paavali kahteen otteeseen miettii tätä asiaa: ???

        "oliko ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-" ????

        Eli koska Paavali tätä niin kovasti mietti, niin hän on selvästikin ajatellut olevansa
        ruumiistaan poissa !
        Tämä tilanne on yleisesti liitetty tähän Apostolien tekojen kohtaan, jossa Paavali kivitetään ja raahataan kaupungin ulkopuolelle ja luultiin kuolleeksi. Vrt. Ap 14:9 !
        Aivan varmasti ei ainakaan Paavali ole ollut oikein hyvässä hapessa....


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Miksiköhän sitten Paavali kahteen otteeseen miettii tätä asiaa: ???

        "oliko ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-" ????

        Eli koska Paavali tätä niin kovasti mietti, niin hän on selvästikin ajatellut olevansa
        ruumiistaan poissa !
        Tämä tilanne on yleisesti liitetty tähän Apostolien tekojen kohtaan, jossa Paavali kivitetään ja raahataan kaupungin ulkopuolelle ja luultiin kuolleeksi. Vrt. Ap 14:9 !
        Aivan varmasti ei ainakaan Paavali ole ollut oikein hyvässä hapessa....

        Jos Paavali olisi nähnyt vain normaalin "näyn" niin hän olisi sanonut kuin EGW konsanaan että "minut temmattiin näyssä kolmanteen taivaaseen/paratiisiin"

        Mutta näinhän Paavali ei totea vaan pohtii ruumiistaan "maallisesta majastaan" poistumista !

        Ja kun hän vielä myöhemmin tuumaa... Ap12:7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysTEN tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin"... niin selvästi Paavali oli saanut paljon näkyjä mutta tämä "ruumiista irtautumisessa" oli jotain muuta ja varsinkin kun sen sanomasta ei saanut edes kertoa, niin se oli tavallaan hyödytön seurakunnan kannalta !
        Mutta tällä kertomuksella Paavali kertoo meille kuitenkin , että "ruumiista irtautuminen" on täysin mahdollista ja raamatullista !


      • ...Mutta koska siis ruumiista irtautuminen on raamatullinen tosiasia, niin silloin se edellyttää myös, että ihmisen ruumiissa on myös erillinen "sielu" eli "sisäinen minuus" joka jatkaa matkaa kun ihmisen "maallinen maja"(tilapäinen asunto) eli ruumis kuolee fyysisesti !

        Vrt 2 Piet 1:13 Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä MAJASSA olen, näin muistuttamalla herättää teitä.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        ...Mutta koska siis ruumiista irtautuminen on raamatullinen tosiasia, niin silloin se edellyttää myös, että ihmisen ruumiissa on myös erillinen "sielu" eli "sisäinen minuus" joka jatkaa matkaa kun ihmisen "maallinen maja"(tilapäinen asunto) eli ruumis kuolee fyysisesti !

        Vrt 2 Piet 1:13 Ja minä katson oikeaksi, niin kauan kuin tässä MAJASSA olen, näin muistuttamalla herättää teitä.

        SIIS HUOMATKAA PIETARIN SANAT: " NIIN KAUAN KUIN TÄSSÄ MAJASSA OLEN" !

        ELI PIETARI TIESI JÄTTÄVÄNSÄ TÄMÄN MAALLISEN RUUMIINSA JA SIIRTYVÄNSÄ MUUALLE !
        1:14 Sillä minä tiedän, että minun pitää pian tämän minun majani paneman pois, niinkuin meidän Herra Jesus Kristus minulle ilmoitti.


      • pimeääteologiaa

        Kuolleet eivät tiedä mitään eivätkä liitele irti ruumiistaan minnekkään. Kopittelijan teologia on puhdasta pakanuutta, jota me kristityt emme usko, vaan uskomme Jeesusta, joka sanoo, että kuolema on uni, josta herätään vasta ylösnousemuksessa.Joh.5:28,29 : 11:11.-14


      • pimeääteologiaa kirjoitti:

        Kuolleet eivät tiedä mitään eivätkä liitele irti ruumiistaan minnekkään. Kopittelijan teologia on puhdasta pakanuutta, jota me kristityt emme usko, vaan uskomme Jeesusta, joka sanoo, että kuolema on uni, josta herätään vasta ylösnousemuksessa.Joh.5:28,29 : 11:11.-14

        Ikävä kyllä vaan on se, että Raamatun lukuisat paikat eivät tue tätä sinun käsitystäsi ja Kristityt yleisesti ottaen uskovat RAAMATULLISESTI, että ihmisellä on erillinen sielu, joka jatkaa matkaa kun ruumis kuolee !
        Adventistit ja Jehovan todistajat ja muutamat muut harhailijat vain ovat omaksuneet väärän raamatun tulkinnan raamatun ulkopuolisten oppien ja opettajien kautta !


      • pimeääteologiaa kirjoitti:

        Kuolleet eivät tiedä mitään eivätkä liitele irti ruumiistaan minnekkään. Kopittelijan teologia on puhdasta pakanuutta, jota me kristityt emme usko, vaan uskomme Jeesusta, joka sanoo, että kuolema on uni, josta herätään vasta ylösnousemuksessa.Joh.5:28,29 : 11:11.-14

        Luepa "pimeää teologiaa" tämä vähän tarkemmin:

        Joh 11:23. Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
        24. Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
        25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3521
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      2217
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1995
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1540
    5. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1383
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

      miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

      Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe