Riistaruoka

VilliKarj

Riista on parasta. Hirvi, villisika, peura jne. Uunissa paistettuna ja jonkin kastikkeen ja uunipottujen kanssa.

15

1689

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voikyllä

Toi niin totta, vain hevosenliha on parempaa.

• fuudii

Millä kypsyys-asteella syöt riistasi - medium, medium rare tai vielä raaempana?

Mieti myös onko liha mitenkään testattua eli sisältääkö se bakteereita, loisia tai alkueläimiä kuten luonnossa elävän eläimen lihassa voi olla.

No useimmat eivät edes tiedä sairastavansa toksoplasmoosia, joka saa heidät hiukka hitaiksi ja ärsytyksille alttiiksi ja tämä vain liian raa'an lihan syönnistä tai katin pitämisessä lemmikkinä.

Ja totta - hevoisen liha on parasta - varsinkin savustettuna.

• BLOODisLIFE

Toksoplasmoosin voi saada jos syö raakaa lihaa ja vaikka lemmikkinä olisi kissa joka kävisi myös ulkona niin se ei tarkoita että kissalla olisi toksoplasmoosi! Liha kannattaa kypsentää ja itse en syö raakaa lihaa, mä kypsennän lihan. Riista on hyvää lihaa ja jos on jauhelihaa niin voi tehdä vaikka kastiketta. Uunissa voi myös tehdä ja riistan kanssa sopii hyvin marjat

• kannatetaan

Kouluihin pitäisi saada 1 riistaruoka päivä viikossa.

• ufo75

Antakaa hirvien ja peurojen vaeltaa vapaana ja elää rauhassa

• Hirvestys

Sääkös sitten pidät auton kanssa eläinkannat kurissa?

• dfsde

Riistaruoka on parasta..
      Vähän aikaa kun on sypnyt riistaa niin naudan liha ei maistu enää millekään..
      Riista on kaikkein eettisintä mahdollista lihaa ja samalla myös kaikkein puhtainta..
      Onneksi ei kasvateeua lihaa tarvii syödä kui äärimmäisen harvoin.

• Sittenuusikysymys

Sanoisin, että ensin kannattaa käydä metsällä hankkimassa sitä riistaa. Toki pääkaupunkiseudulla voi napata citykanin paremman puutteessa.

• Muodi

Parasta. Njaahan. Minä tykkään hyvin padoissa kypsytetyistä lihoista. Laittaisin kaikki karjalanpaistin piikkiin ei kuin tekisin no myös kesälläkin saslikkia. En ymmärrä eri ruokien muotoja jatkuvalla syötöllä.

• Diim

Riistaruoka on todella sokeripitoista. Minä tykkään proteiinista.

• Loukunmoukun

Riistaliha on todellakin eettisintä lihaa mitä voi olla normaali tallaajalle. Olen köyhänä ja rikkaana ajatellut tätä usaan otteeseen ja näin se on. Olen vain huono saalistamaan rottia syöntitarkoituksella.

• 220V

Tervetuloa Thaimaahan. Itse olen melko pätevä niitä sähköllä pyydystämään tuolta riisipellolta. Liikenisi loukunmoukullekin muutama oikein pullea yksilö.

• Droctori

Riista on todella hyvää järkevästi paloiteltuna.

• miki-66

Tämä paistihan on hirveä!

• tykkäänkokata

Itse olet hirven kaatanut? Paloiteltuna/oikein teurastettuna kaikkein parasta.

Lapin kulta on hyvää poron lihan kanssa samalla, kun laittaa pataan hienonnettua sipulia. Kansi pitää laittaa raolleen padassa ja mielellään 200C lämmöllä. Lopuksi kääntää uuni nollille ja antaa olla jonkun aikaa.

Villisika on hyvää liekitettynä (laadukas konjakki sopii tähän tarkoitukseen mainiosti!)

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1050
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      926
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe