tässä on kuukauden päivät ja kasvavalla intohimolla harjoiteltu pyöräilyä..lähtökohta oli täysin nollista ja katsosin että kunto on kohonnut pyöräilyn myötä ja lihaskuntoa kohotettu muutoinkin,etu jaa takareidet aiheuttaa pientä ongelmaa..palautusjuomaako kehiin.onko pyöräilijöiden keskuudessa palautusjuomat sun muut yleisessä käytössä. jotain vinkkejä kiitos
palautusjuomaa..ko.
4
78
Vastaukset
- 18-4
Minusta noi urheilumömmöt on tavalliselle kuntoilijalle turhia. Monipuolinen ja riittävä syöminen, riittävä juominen ja riittävä lepo ovat kaikkein tärkeimmät asiat.
Kuukaudessa ei vielä pelkällä pyöräilyllä tehdä ihmeitä lihaskunnolle ja kestävyydelle, siinä vasta lihakset ilmoittautuvat töihin ja kestävyys paranee hieman. Pyöräily ylipäänsä ei ole kivon monipuolista ja tehokasta kuntoilua.
Millaisella ohjelmalla olet harjoitellut? Millaisia reisiongelmia sinulla on? Reisien ongelmat johtuvat luultavasti joko ylirasituksesta tai siitä että olet vasta aloittanut pyöräilyn. - mölöö
Maito on ihan hyvä palautusjuoma.
Ihan hyvä ottaa huomioon palautuminen, joskaan taikoja ei kannata yrittää. Se muu palautuminen on olennaisempaa, kuten jo kirjoitettiin. Lihakset kasvaa levossa!
http://yle.fi/uutiset/vinkki_maitoa_kannattaa_kokeilla_hikihetken_palautusjuomana/6414419
Ihan pelkkää maitoa voi kokeilla palautusjuomana. Tai muu tavallinen proteiinipitoinen juoma. Kun ei maito niin hyvin sovi, niin on tullut käytettyä soijamaitoa.- Pomppukeppi
Ihan myös klassinen ratkaisu eli syöminen treenin jälkeen auttaa paljon. Helposti sulava ruoka heti kotiin tultua auttaa lihasten rakentumisessa.
Sitten noihin lihasongelmiin on montakin asiaa jotka voivat auttaa tai jotka kannattaa ottaa huomioon.
Ensinnäkin monen aloittelijan tapa, jossa harjoituksen ihan lopussa otetaan viimeiset voiman rippeet irti, on huono. Harjoituksen lopun pitäisi sisältää kevyempi palautumisosuus. Eli nyrkkisääntönä sekä kotoa lähtiessä että palatessa sykkeen pitäisi olla suunnilleen sama. Ei siis hengästyneenä kotiin. Silloin lihaksiin ei jää niin paljon maitohappoja.
Kevyt venyttely on myös hyvä tehdä suorituksen jälkeen.
Ja lopuksi se tekniikka eli polkimien pyöritys, ei painelu. Kadenssit eli polkimien pyöritysnopeus ylös ja käytetyt vaihteet kevyemmiksi. Sellainen noin 80 pyöritystä minuutissa on hyvä lähtökohta. Mittaa vaikka suoralla tasisella tiellä kellon kanssa esim. puolen minuuutin ajanotolla. Kun tiedät miltä se suunnilleen tuntuu, pyri pitämään sama pyöritysnopeus kaikissa tilanteissa (ihan jyrkimpiä mäkiä lukuunottamatta).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483