Tärkein ominaisuus hyvään suhteeseen...

cwcwev

.. on kyky sovitella erimielisyyksistä win-win -diilejä. Niin että molemmat aidosti voittavat. Kakkosvaihtoehtona tulevat kompromissit, mut niissä aina molemmat vähän häviää.

Paskin vaihtoehto on, että ottaa joka erimielisyyden itseensä ja kehittää hirveän shown ja haloon. Rupeaa kilpailemaan sen kanssa, jonka kanssa pitäis olla tiimi. Ja hyvä suhde on tiimi, ei kilpailu. Koska jos ottaa kilpailuasenteen, voi lyhyellä tähtäimellä "voittaa", mutta suhdetta sellainen hajottaa ja kohta saakin yksin valittaa.

31

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex--PUA

Olen samaa mieltä.

Mutta ongelmaksi muodostuu naisen draamahakuisuus.

Win-win-mies on naisesta nyhveröinen.

• aitowinwin

Nuoret naiset draamailee epävarmuuttaan. Jos mies on itsevarma ja osaa oikealla tavalla tarjota naisille yhdistelmän turvaa ja jännitystä, niin ei tuu mitään draamaa. Jännitystä kaipaavaa naista deittaillaan viemällä se laskemaan koskia tai suurkaupungin yöhön (naisesta riippuen), jolloin jännitystä tarjoaa elämä, eikä tarvii draamailla.v

Jos taas mies (varsinkin tällainen omasta mielestään hyvä mies) antais turvallisuutta ja nainen haluis jännitystä, niin kas, nainen ei saa sitä mitä haluaa ja tietenkin alkaa törkkiä sitä miestä kauemmas.

• aitowinwin kirjoitti:

Nuoret naiset draamailee epävarmuuttaan. Jos mies on itsevarma ja osaa oikealla tavalla tarjota naisille yhdistelmän turvaa ja jännitystä, niin ei tuu mitään draamaa. Jännitystä kaipaavaa naista deittaillaan viemällä se laskemaan koskia tai suurkaupungin yöhön (naisesta riippuen), jolloin jännitystä tarjoaa elämä, eikä tarvii draamailla.v

Jos taas mies (varsinkin tällainen omasta mielestään hyvä mies) antais turvallisuutta ja nainen haluis jännitystä, niin kas, nainen ei saa sitä mitä haluaa ja tietenkin alkaa törkkiä sitä miestä kauemmas.

Jeps, leipää ja sirkushuveja.....pöytään kannettuna, on tavoittelemisen arvoista on, no ei varmasti ole.

• ccewcewv
        MGTOW kirjoitti:

Jeps, leipää ja sirkushuveja.....pöytään kannettuna, on tavoittelemisen arvoista on, no ei varmasti ole.

Tää on vähän sama juttu kuin se, että kiinnittääkö huomiota siihen mikä ei toimi ja alkaa angstata sitä, vai siihen mikä toimii ja kulkee sitä kohti.

Monille täällä näyttää olevan suurempi tarve haukkua sitä mistä ei tykkää kuin puhua siitä mistä tykkää. Fokus on väärässä paikassa. Tai sitten nimenomaan rakastetaan sitä haukkumista.

• ccewcewv kirjoitti:

Tää on vähän sama juttu kuin se, että kiinnittääkö huomiota siihen mikä ei toimi ja alkaa angstata sitä, vai siihen mikä toimii ja kulkee sitä kohti.

Monille täällä näyttää olevan suurempi tarve haukkua sitä mistä ei tykkää kuin puhua siitä mistä tykkää. Fokus on väärässä paikassa. Tai sitten nimenomaan rakastetaan sitä haukkumista.

Jos katsoit minun syyllistyvän siihen, niin myös sinä sekä tyyppi jolle kommentoin syyllistyit myös samaan, joten mikä oli pointtisi???

jk. tajusin kyllä pointtisi, mutta tajusitko sinä minun?

• ccewcewv kirjoitti:

Mutta siis, jos ihan rehellisesti vastaan, niin olen täysin samaa mieltä kanssasi, kirjoituksesi on suoraan omista ajatuksistani....

• HeiBeibiHaistaKukka
        MGTOW kirjoitti:

Jos katsoit minun syyllistyvän siihen, niin myös sinä sekä tyyppi jolle kommentoin syyllistyit myös samaan, joten mikä oli pointtisi???

jk. tajusin kyllä pointtisi, mutta tajusitko sinä minun?

Rakasta elämää, älä sun aggrea.

• HeiBeibiHaistaKukka kirjoitti:

Rakasta elämää, älä sun aggrea.

=D....aggre oot ite. =P

Mä olen ihan toista sarjaa. ;)

Mutta juu olen mies, enkä kenenkään "beibi", jos itse olet niin ole ylpeä siitä, kaikki kukat kukkikoon....

• Jepsjuu

Aloittaja kirjoittaa asiaa. Itse olen kyllö huomannut draamailua enemmän miehissä mutta onhan meitä moneen junaan, molemmissa sukupuolissa. Itse olen enemmän käytännön nainen...

• Lisäysvielä

Tärkeänä näen suhteessa että molemmat haluavat hyvää toisilleen

• hehehhh

Hienosti näkee näistä ekoista kommenteista, että vaikka ollaan muka samaa mieltä aloittajan kanssa, niin heti kuitenkin haetaan vastakkainasettelua miehet vs. naiset, kumpi voittaa.

• Ikis__M

Kyllä länsimaisen, varsinkin suomalaisen kanssa taitaa toimia paremmin win-lose tilanne, naisen pitää saada joka aina voittaa tai sitten ottaa koteloon jännäp..lta, tavallinen ei ihan lapanen win-win tilannetta tarjoava mies jää sinkuksi.

• jncnwdjvnjnvi

Ja paljonkos sulla oli sitä kokemusta toimivista ihmissuhteista?

• aikuisten.oikeesti

Se nyt on lähes mahdotonta et molemmat voitaa kiistanalaisessa asiassa...
      tai siis tavallaan (kyllä) molemmat voittaa jos asia sovitaan.
      Nopein ja joustavin muoto on että sovitellaan ratkaisu kompromissin kautta.
      Jos asialla on todella vähäpätöinen merkitys mulle, ihan sama vaikka mies saa tahtonsa periksi, ilman kompromissiä. Silloin se on win win,molemmat ovat voittaneet. En mä turhaa peitsen vääntöä ala harrastaan,
      se aiheuttaa aina pientä kitkaa ajan myötä kuitenkin. Jotain mäkin olen oppinut....
      ei kannata testata suhdetta vain periaatteesta. (kummankaan)
      Siinä olen täysin samaa mieltä; et hyvä suhde on tiimi toinen toistaan tukien.

• "Rupeaa kilpailemaan sen kanssa, jonka kanssa pitäis olla tiimi. Ja hyvä suhde on tiimi, ei kilpailu. Koska jos ottaa kilpailuasenteen, voi lyhyellä tähtäimellä "voittaa", mutta suhdetta sellainen hajottaa ja kohta saakin yksin valittaa."

Komppaan, on myös sellaisia ihmisiä, mitkä jostain oudosta syystä pitävät suhteen toista osapuolta "vihollisena", näitä oikeasti on......

• Iloinenhäviäjä

Kompromissit on ihan jees ja niillä välttää turhia riitoja. Isoista linjoista on syytä päästä kompromissiin, jos meinaa edetä. Mutta ei kaikesta tarvitse tehdä kompromisseja. Kannatan myös "win some, lose some" -politiikkaa, jolloin kumpikin saa vuorotellen voittaa, tasapuolisesti.
      Kompromissit on tärkeitä suhteen jatkumisen kannalta, mutta jos aina tehdään jonkinlainen puolivälin ratkaisu, saattaa jotain jäädä hampaankoloon. Jos on kovinkin kompromissihaluinen, saattaa se mennä siihen ettei uskalla sanoa omaa mielipidettään tai marssitaan vain sen vahvatahtoisemman tahdissa. Siksi kannattaa vuorotellen toteutella sen toisen toiveita, vaikkei itse aina olisikaan niin innostunut. :) Win some, lose some...

• Jeps, ihan asiaa, mutta korostan edelleen avointa ja rehellistä vuorovaikutusta, siis oikeasti pitäisi muistaa olla toiselle rehellinen ja avoin, nämä omia ajatuksia ja tiedän, että "ihan oikeasti" tähän ei monikaan pysty/kykene, eivätkä sitä edes tavoittele, koska se ei ole "heidän juttunsa".

• Iloinenhäviäjä
        MGTOW kirjoitti:

Jeps, ihan asiaa, mutta korostan edelleen avointa ja rehellistä vuorovaikutusta, siis oikeasti pitäisi muistaa olla toiselle rehellinen ja avoin, nämä omia ajatuksia ja tiedän, että "ihan oikeasti" tähän ei monikaan pysty/kykene, eivätkä sitä edes tavoittele, koska se ei ole "heidän juttunsa".

Niin, eihän se, että antaa toisen joskus "voittaa" poissulje avoimuutta ja rehellisyyttä. Minusta se pikemminkin korostaa avointa ilmapiiriä, jos pystyy sanomaan sen ääneen.
        "oikeasti pitäisi muistaa olla toiselle rehellinen ja avoin"
        Tuossa on kyllä parisuhteelle tavoitetta jokaiseen päivään. Se ei ole ihan helppo tavoite, olla aina avoin ja kertoa vaikeistakin ajatuksista rehellisesti. Tavoittelemisen arvoinen kylläkin ja sellaisen suhteen itsekin haluaisin, jossa kaikesta voi puhua.
        Helpointa se varmaan on sellaisen ihmisen kanssa, joka on jo valmiiksi samalla laineella. :) Sen sijaan epäsopivan ihmisen kanssa se saattaa olla suorastaan mahdotonta ja luoda esimerkiksi väärinkäsityksiä ja paineita.

• Iloinenhäviäjä kirjoitti:

Niin, eihän se, että antaa toisen joskus "voittaa" poissulje avoimuutta ja rehellisyyttä. Minusta se pikemminkin korostaa avointa ilmapiiriä, jos pystyy sanomaan sen ääneen.
        "oikeasti pitäisi muistaa olla toiselle rehellinen ja avoin"
        Tuossa on kyllä parisuhteelle tavoitetta jokaiseen päivään. Se ei ole ihan helppo tavoite, olla aina avoin ja kertoa vaikeistakin ajatuksista rehellisesti. Tavoittelemisen arvoinen kylläkin ja sellaisen suhteen itsekin haluaisin, jossa kaikesta voi puhua.
        Helpointa se varmaan on sellaisen ihmisen kanssa, joka on jo valmiiksi samalla laineella. :) Sen sijaan epäsopivan ihmisen kanssa se saattaa olla suorastaan mahdotonta ja luoda esimerkiksi väärinkäsityksiä ja paineita.

"Helpointa se varmaan on sellaisen ihmisen kanssa, joka on jo valmiiksi samalla laineella. :) Sen sijaan epäsopivan ihmisen kanssa se saattaa olla suorastaan mahdotonta ja luoda esimerkiksi väärinkäsityksiä ja paineita."

Juuri näin. :)

"Tavoittelemisen arvoinen"

Ainoa vaihtoehto itselleni, muu ei toimi......

• fskdjflskdjfsklfj

Mutta kun naiset on aina sukset ristissä, niin saa koko ajan olla niitä win-winnejä sorvaamassa. SIIHEN VÄSYY.

• cwdfergrevr

Kannattaa deittailla naisia, joiden kanssa elämänarvot ja kiinnostukset jne menee yksiin. Jos toinen on aina ongelma ja sovittelu rasittaa, perussyy on, ettette sovi yhteen.

• win-win-diili suomalaisen naisen kanssa on lähes mahdoton, koska naiset harrastavat hypergamiaa

• sfsdf

Kyllä se naisen ja panomiehen välillä aina onnistuu.

• sfsdf kirjoitti:

Kyllä se naisen ja panomiehen välillä aina onnistuu.

Toisinaan, mutta niissäkin tapauksissa se nainen ei ole välttämättä kovin häävi tasoltaan ja panomies saisi halutessaan parempaakin. Eli hypergamia toteutuu.

• myötähäpeä
        super-atm kirjoitti:

Toisinaan, mutta niissäkin tapauksissa se nainen ei ole välttämättä kovin häävi tasoltaan ja panomies saisi halutessaan parempaakin. Eli hypergamia toteutuu.

Mistä säkin olet tietosi kerännyt, ätmi? Tältä palstalta. Mä tarjoan ilmaiset kortsut loppuelämäksi palstan ätmi-klooneille!

• myötähäpeä kirjoitti:

Mistä säkin olet tietosi kerännyt, ätmi? Tältä palstalta. Mä tarjoan ilmaiset kortsut loppuelämäksi palstan ätmi-klooneille!

"Mistä säkin olet tietosi kerännyt, ätmi? Tältä palstalta."

Palstan ulkopuolelta. Oletko koskaan käynyt baareissa ja nähnyt minkälaiset kurpat sieltä lähtee miesten mukaan samaan seksiä? Tiedätkö kuinka helposti netissä vaikka minkä tasoiset naiset saavat seksiehdotuksia? Olet täysin umpiossa elänyt tai sokea ympäristölle jos et ole huomannut.

"Mä tarjoan ilmaiset kortsut loppuelämäksi palstan ätmi-klooneille!"

Oho :) Jopas reilu olet. Kyllä jokainen mies seksiä saa jos tahtoo. Jotkut ilmaiseksi ja jotkut enemmän tai vähemmän siitä maksaen. Joten jos pidät lupauksesi, niin aika paljon joudut kumeja ostamaan.

• sorisunjunamenijo
        super-atm kirjoitti:

"Mistä säkin olet tietosi kerännyt, ätmi? Tältä palstalta."

Palstan ulkopuolelta. Oletko koskaan käynyt baareissa ja nähnyt minkälaiset kurpat sieltä lähtee miesten mukaan samaan seksiä? Tiedätkö kuinka helposti netissä vaikka minkä tasoiset naiset saavat seksiehdotuksia? Olet täysin umpiossa elänyt tai sokea ympäristölle jos et ole huomannut.

"Mä tarjoan ilmaiset kortsut loppuelämäksi palstan ätmi-klooneille!"

Oho :) Jopas reilu olet. Kyllä jokainen mies seksiä saa jos tahtoo. Jotkut ilmaiseksi ja jotkut enemmän tai vähemmän siitä maksaen. Joten jos pidät lupauksesi, niin aika paljon joudut kumeja ostamaan.

Jos toisten ihmisten tajuaminen on sillä tasolla, että ei tajuta naisten keskimäärin miehistä eroavaa arvomaailmaa (irtoseksi ei ole yhtä arvossaan, ihmissuhteet enemmän arvossaan), niin saakin jäädä ilman.

• sorisunjunamenijo kirjoitti:

Jos toisten ihmisten tajuaminen on sillä tasolla, että ei tajuta naisten keskimäärin miehistä eroavaa arvomaailmaa (irtoseksi ei ole yhtä arvossaan, ihmissuhteet enemmän arvossaan), niin saakin jäädä ilman.

" (irtoseksi ei ole yhtä arvossaan, ihmissuhteet enemmän arvossaan)"

Varmasti puheen, sekä haluamisen kannalta, mutta sitten tekojen, sekä käytännön kannalta, tilanne on monesti päinvastainen, johtuen monestakin syystä, osa löytyy "palstatotuuksista" ja osa muualta......

• dkjvnonvo
        MGTOW kirjoitti:

" (irtoseksi ei ole yhtä arvossaan, ihmissuhteet enemmän arvossaan)"

Varmasti puheen, sekä haluamisen kannalta, mutta sitten tekojen, sekä käytännön kannalta, tilanne on monesti päinvastainen, johtuen monestakin syystä, osa löytyy "palstatotuuksista" ja osa muualta......

Vakka kantensa valitsee.

Jälleen, jos se toinen sukupuoli näyttää hirveiltä valehteijoilta tai muuten kusipäiltä, niin sä olet vaan väärässä seurassa. Vaihda seuraa. Älä rupea draamailemaan miten paskoja ne toiset on, koska sulta vaan on jäänyt tajuamatta niiden tapa elää.

• dkjvnonvo kirjoitti:

Vakka kantensa valitsee.

Jälleen, jos se toinen sukupuoli näyttää hirveiltä valehteijoilta tai muuten kusipäiltä, niin sä olet vaan väärässä seurassa. Vaihda seuraa. Älä rupea draamailemaan miten paskoja ne toiset on, koska sulta vaan on jäänyt tajuamatta niiden tapa elää.

"Jälleen, jos se toinen sukupuoli näyttää hirveiltä valehteijoilta tai muuten kusipäiltä, niin sä olet vaan väärässä seurassa."

Mistähän sinä keksit taas muuttaa "ajatuksiani", muuksi mitä ne ovat.....en ole puhunut kaikista naisista, kun se ei pidä paikkaansa, toisenlaisiakin on, joten "dont worry, be happy"......en minä draamaile, draamailijat draamailkoon keskenään, mulla alkaa itsellä olla pohdinnat lyöty lukkoon, nyt vaan pitää valmistella polkua oikeeseen suuntaan.....miehissä on ihan yhtä paljon samaa tavaraa, kuin naisissakin, eli ei se ole mikään sukupuolisidonnainen asia.

"koska sulta vaan on jäänyt tajuamatta niiden tapa elää."

Ei mulla jää mitään tajuamatta, itseasiassa tajuan erittäin hyvin, ehkä jopa liiankin hyvin, mutta olen sinut asian kanssa, ei se ole minun ongelmani, eikä tule olemaan....

• sorisunjunamenijo kirjoitti:

"Jos toisten ihmisten tajuaminen on sillä tasolla, että ei tajuta naisten keskimäärin miehistä eroavaa arvomaailmaa (irtoseksi ei ole yhtä arvossaan, ihmissuhteet enemmän arvossaan), niin saakin jäädä ilman."

Lopettakaa naiset sitten se irtoseksin harrastaminen jos ette sitä arvosta :) Taas se mitä sanotaan ja mitä tapahtuu poikkeaa toisistaan täysin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      144
      6232
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      193
      3864
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      31
      2741
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      478
      2740
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2365
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      185
      2033
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      134
      1495
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1314
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1294
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      89
      1064
    Aihe