Varmaankin meistä suurin osa safkaa kasviksia eettisistä eikä terveydellisistä syistä, mutta ajattelin että tämä silti voisi huvittaa teitä.
Kävin keski-ikäisen terveystarkastuksessa ja ilmeisesti olen aivan naurettavan, epätavallisen terve - lääkäri lohdutteli etukäteen ettei tarvitse huolehtia jos kolesteroli tms eivät ole raja-arvoissa, eivät ne kellään ole tässä iässä, ne arvot ovat niin tiukat ...ja totesi sitten kummastuneena että näköjään ovatpa kuitenkin. Tämä siitä huolimatta että en koskaan ole ollut vähimmässäkään määrin terveysihminen; poltin vuosikaudet, pidän alkoholista, ja liikunta on ajantuhlausta jos kirjaakin voi lukea. Lääkäri ei keksinyt muuta selitystä kuin melkein elämänikäisen kasvisruokavalion.
Yritin siis parantaa eläinten hyvinvointia mutta täysin vahingossa paransinkin omaani. Onko tämä nyt se karma?
Näköjään terveellistä
3
<50
Vastaukset
- niinnetohtorit
Ihmisillä aineenvaihdunta on erilaista ja välttämättä yleisesti tuomittu ruokavalio ei ole joillain haitallinen vaikka tietysti myös heidän tulisi syödä terveellisemmin.
Noin muuten syömisen terveellisyys on viety äärinmäisyyksiin - syömällä monipuolisesti viemättä mitään yli pitäisi selviytyä hyvin. Toki jos vetää naamariin pelkää pitsaa ja hampurilaista ja paino on yli 100 kilon niin silloin tarvitsisi katsoa peiliin ja muuttaa ruokailuaan terveellisempään suuntaan.
Ruoanlaitto itse on oikeastaan järkyttävän helppoa ja itse tehden voi myös vaikuttaa ruoan rasvan ja suolan määrään.- kalajaliha
Mikä siinä karmaa olis?
Ihmetyttää tuo eettisyyden vuoksi välttää lihansyöntiä? Kuullostaa turhan yliherkältä ajattelutavalta, valtaosa syö kyllä kasvisten terveellisyyden takia niitä. Onhan ihminen lihansyöjäkin, tosin valkuaissaannin voi korvata muillakin aineilla.
Monessa muussa tärkeämmässä asiassa ihmisten kesken, eettisyys on paikallaan. - skanditkateissa
kalajaliha kirjoitti:
Mikä siinä karmaa olis?
Ihmetyttää tuo eettisyyden vuoksi välttää lihansyöntiä? Kuullostaa turhan yliherkältä ajattelutavalta, valtaosa syö kyllä kasvisten terveellisyyden takia niitä. Onhan ihminen lihansyöjäkin, tosin valkuaissaannin voi korvata muillakin aineilla.
Monessa muussa tärkeämmässä asiassa ihmisten kesken, eettisyys on paikallaan.Siis mik' karma -puhuin kyll' ihan yleisell' tasolla.
Anna toki sy;d' kasvisper'isemmin ja elimist;si kiitt'''- muutama kasvis satunnaisesti ei maistu pahalta ja tekee ruoansulatukseen vain hyv''.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde273020Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342732- 1502328
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542269Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241920Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3921737Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1091695- 3191598
- 1351479
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm151472