Jatkuva jännittäminen

P_H-asd

Miten minun pitäisi suhtautua siihen, että joka ikinen asia jännittää?

Kun menen toiseen kaupunkiin ja pitäisi käyttää julkisia, stressaan jatkuvasti siitä, osaanko mennä oikeaan bussiin; kun pitäisi mennä työpaikkahaastatteluun (jolla ei välttämättä ole sen suurempaa merkitystä elämäni kannalta), jännitän jatkuvasti, että mokaanko sen vai en; kun pitäisi mennä uuteen sosiaaliseen tilanteeseen, pelkään tekevän itsestäni pellen, ellen sitten juo alkoholia ensiksi; kun ihastun, en uskalla pyytää kiinnostukseni kohdetta ulos, koska pelkään lopputulosta; nuorempana kun koulussa täytyi pitää esitelmiä, perhosia oli vatsassa ja ääni muuttui änkytykseksi.

Mistä tämä johtuu? En ole pelkuri mitenkään yleisesti ottaen, ja elämänkokemusta on karttunut jo ihan kivasti (opiskelut hoidettu, cv:ssä useita merkintöjä, ulkomaita olen nähnyt, useita eri ihmisiä tullut tavattua, intti takanapäin yms.), mutta siitä huolimatta pienetkin asiat tuntuvat välillä aivan ylisuurilta.

Pääseekö tästä ikinä eroon, ja onko kenelläkään muulla kokemusta vastaavasta?

1

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdgdfgdfg

Tuo julkisilla meneminen, tiedä kokemuksesta kun minuakin jännitti, mutta kaverin kanssa keskustellessa tajusin että en ole yksin. Menin sinne bussiasemalle kepeästi vain ja ajattelin että ei kaikki muutkaan ihmiset osaa välttämättä oikeaan bussiin mennä. Tiukan paikan tullen minulla on yksi vaihtoehto: kysyn joltain matkustajalta tai itse kuskilta että meneekö tämä bussi sinne ja sinne. Näin kävi minulle että en ollut varma. Huusin bussin ovelta että meneekö tämä bussi xx? Kuski sanoi että menee ja hyppäsin kyytiin. Ei niin vakavaa, rennosti vaan! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      93
      4079
    2. 61
      3349
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      160
      3042
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      70
      3012
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2499
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2316
    7. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      184
      2017
    8. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      28
      2014
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      64
      1979
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      95
      1403
    Aihe