Nettiraamatu on jokaisen ulottuvilla:

Sirkka-Iita

8

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomenta!

      Kiitos paljon. Talletin kännykkääni. Pyöräilymatkoilla- ja muillakin matkoilla kevyt Raamattu kulkee mukana kätevästi kännykässä. Matkapyöräilijän grammanviilausta.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija
      ingen pappi
      Kurpan torpan sepän pojanpojanpojanpoika


      • sirkkaiita
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ps vielä . Itse käytän kyllä nettiraamattuna tätä...
        http://isokirja.net/index.fcgi?kaannos=vanha&kirja=joh&luku=1
        ...ja kun siinä saa niin kätevästi -92 ja -38 käännökset hyvin rinnakkain vaikkakin -38 Raamattu on minulle se "oikein" käännös !

        Koppittelija007, kerrankin ollaan ihan samaa mieltä jostakin asiasta :) -38 Raamattu on se oikea näistä kahdesta. -92 käännöksessä on esimerkiksi sana VOIMA käänetty sanaksi OIKEUS, kun Jeesus lupaa uudestisyntymän yhdeytessä VOIMAN tulla Jumalan lapseksi, niin uudemmassa käännöksessä se onkin vain OIKEUS! Tämä tällainen on jo mielestäni raamatun väärennöstä.


      • sirkkaiita kirjoitti:

        Koppittelija007, kerrankin ollaan ihan samaa mieltä jostakin asiasta :) -38 Raamattu on se oikea näistä kahdesta. -92 käännöksessä on esimerkiksi sana VOIMA käänetty sanaksi OIKEUS, kun Jeesus lupaa uudestisyntymän yhdeytessä VOIMAN tulla Jumalan lapseksi, niin uudemmassa käännöksessä se onkin vain OIKEUS! Tämä tällainen on jo mielestäni raamatun väärennöstä.

        Totta tämä.

        http://biblehub.com/lexicon/john/1-12.htm

        exousia: power, power to act, authority,weight
        http://biblehub.com/greek/1849.htm

        Molemmat käännökset tavallaan oikein mutta "konservatiivinen" käsitys jota -38 käännös enemmän on, niin se käsittää asioita selvästi "hengellisemmin" eli juuri tässäkin tapauksessa sen, että ihminen ei voi tulla uskoon "omasta voimastaan" vaan Jumalan Voimasta "ette te valinneet minua vaan minä valitsin teidät"...ja että "se on Jumalan lahja, että te uskotte" jne...

        Mutta -92 käännös edustaa selkeästi "liberaalimpaa" kantaa eli pyrkii selittämään raamatun ihmeet nykyihmiselle järjen avulla, myytteinä, ja ohittaa monia alkutekstiin liittyviä "hengellisiä asioita"...
        Eli esim -92 käännöksessä tapahtuu "sielu- sanan "systemaattisen hävittäminen... 1938 käännöksessä sielu-sana esiintyy 332x mutta 1992 käännöksessä enää 65x !


      • sirkkaiita kirjoitti:

        Koppittelija007, kerrankin ollaan ihan samaa mieltä jostakin asiasta :) -38 Raamattu on se oikea näistä kahdesta. -92 käännöksessä on esimerkiksi sana VOIMA käänetty sanaksi OIKEUS, kun Jeesus lupaa uudestisyntymän yhdeytessä VOIMAN tulla Jumalan lapseksi, niin uudemmassa käännöksessä se onkin vain OIKEUS! Tämä tällainen on jo mielestäni raamatun väärennöstä.

        Ainakin minulla oli oikeus tulla Jumalan lapseksi ja on oikeus olla isän poika. Ilmeisesti Herralla oli voima antaa minulle se oikeus. Oikeus-sana on mielestäni tärkeämpi kuin voima-sana tässä yhteydessä, sillä ei uudestisyntymiseen hauiksia tarvita vaan Jumalan Henkeä, joka synnyttää. Voitaisiin tietysti sanoa, että meillä on oikeus Jumalan voimaan, mutta asia on niin, että voima on Hengessä ja meillä on vain oikeus ottaa vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe