Jee, jenkeissä vähintään puolet käy viikottain kirkossa. vaikka ei se vielä uskovaiseksi tee jos käy kirkossa, mutta kumminkin siellä usko tuntuu olevan tärkeää.
Vastaukset 13
Harmi vaan että noin 33% Jenkkiläisistä ovat tutkimusten mukaan ateisteja ja 20% eivät katso kuuluvansa mihinkään uskontoon.
Vetää aika hyvin typeriltä väitteiltäsi pohjan pois.
http://en.wikipedia.org/wiki/Irreligion_in_the_United_States- petrikorhonen
Taisi sekopää hihhuli taas tehdä MuTu pohjaisia väitteitä!!!
Turpiin tuli alle mikrosenunnin! - huomannut_mään
Tässä on syy, miksi jenkeissä ei juurikaan _näyttäisi_ olevan ateisteja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Discrimination_against_atheists#United_States
Siinä maassa ei todellakaan kannata kysyttäessä töräyttää suoraan "olen ateisti".
Mieluummin sitten käytetään ilmaisuja: "olen sekulaari humanisti, en kuulu mihinkään kirkkoon, olen agnostikko, suhtaudun neutraalisti uskontoihin, en ole varsinaisesti uskonnollinen".
Mitä tulee kirkossa käyntiin, niin varsinkin eräillä alueilla se on edelleen "hyvän ihmisen" merkki, että käy kirkossa ja tapoja on syytä noudattaa, että olisi hyväksytty.>Siinä maassa ei todellakaan kannata kysyttäessä töräyttää suoraan "olen ateisti".
Ei ainakaan jos pyrkii kongressiin...
>Mieluummin sitten käytetään ilmaisuja: "olen sekulaari humanisti, en kuulu mihinkään kirkkoon, olen agnostikko, suhtaudun neutraalisti uskontoihin, en ole varsinaisesti uskonnollinen".
Nuokaan arviot eivät välttämättä edistä poliitikon uraa.;)- huomannut_mään
Kongressiin pyrkijän ilman muuta kannattaa esittää olevansa kirkossa käyvä kristitty, mutta kyllä ihan tavallisissa työhönottotilanteissa kannattaa olla varovainen ja jos ei suoraan valehtele olevansa uskova, niin ainakin mahdollisimman neutraali. Myös naapurisuhteet voivat olla koetuksella, jos ilmaisee olevansa ateisti.
- UskonKauneus
Jenkeissä on taatusti enemmän ateisteja kuin koko Suomessa suomalaisia. Jenkkilässä vain syrjitään törkeästi erilaisen uskonnollisen näkemyksen omaavia, joten ateistit ovat yleensä hipihiljaa omasta ateistisuudestaan - usein ihan oman turvallisuutensa vuoksi, koska raivopäisiltä kristityiltä voi odottaa mitä tahansa.
Ihmisiä kun ei saisi syrjiä näiden uskonnollisten näkemyksien vuoksi, mutta koskas kristityt olisivat sellaisesta piitanneet. Minuakin on sorrettu ja syrjitty koko ikäni ja vain siksi että olen tuonut ateismini avoimesti julki. Ja me sentään asumme varsin sekuläärissä Suomessa, jossa ei katsota pahalla silmällä kieroon niitä jotka eivät käy joka sunnuntai kirkossa jumalanpalveluksessa.- fda
Tässäpä syy miksi ei taviksena kannata riskeerata itseään puhumalla totta uskon asioista. Ensimmäinen tappouhkaus riitti, silloin minulla oli vielä mielikuva kristinuskosta suht harmittomana vaikka en siihen uskonutkaan.
"vaikka ei se vielä uskovaiseksi tee jos käy kirkossa, mutta kumminkin siellä usko tuntuu olevan tärkeää."
Usko tuntuu olevan tärkeä, vaikka monikaan ei ole uskovainen?
Olisikohan syy kirkossa käyntiin jokin muu kuin uskossa olo siis. Vaikkapa yhdessäolon kokeminen?Iltalehden eilinen otsikko:
"Uskontoa tunnustamattomia on Yhdysvalloissa jo 56 miljoonaa. Erityisesti kristittyjen määrä vähenee."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015051719710471_ul.shtml
Sama suunta näyttää olevan sieläkin.Tämä on kova paukku sille hihhulille joka viime vuonna isoili että kristinusko on kovassa nousussa maailmalla. varmaan hirtti itsensä tuon uutisen lukiessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.301219- 67859
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,42793P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys
Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓146648Työttömiä suomalaisia ei saa töihin
Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss279625- 91619
- 45592
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?36541- 52536
Et siis halua
enää nähdä minua? Lupaan sitten pysyä pois. Ja jos vahingossa satutaan samaan paikkaan voit uskoa että en sitä tahallani47520