Tein omaan liemeen pakastetusta sienestä piiraan. Piirasta tuli niin paljon että voikohan osan siitä pakastaa, kun sienet ovat jo kertaalleen ollut pakkasessa??
pakastettu sieni
5
253
Vastaukset
- täti
Voi.
- 162
Sienen ominaisuudet pysyvät parhaina kuivattuina. Pakastettuna tulee sitkeää.
Kuivaan paperin päällä huoneen lämmössä noin viikon. Lasipurkkiin, eikä vie tilaa paljoa.- voi-tatti
Suppikkset,tatit ja mustatorvisienen kuivaan.Kanttarellissa olen parhaimmaksi säilöntätavaksi todennut pakastuksen.Käytän paistinpannulla ja säilön omaan liemeen pakkaseen.
- sienisoossi
voi-tatti kirjoitti:
Suppikkset,tatit ja mustatorvisienen kuivaan.Kanttarellissa olen parhaimmaksi säilöntätavaksi todennut pakastuksen.Käytän paistinpannulla ja säilön omaan liemeen pakkaseen.
http://kotiliesi.fi/ruoka/ruokaideat/sienet-sailoon
Mun kattareleista tuli pakkasessa kmimaisia, jouduin blenderillä hienontamaan, mutta mikä keitos kehkeytyikään.
- romuldo
viime päivinä, ehkä noin 1.5 viikon ajan olen saanut kerättyä nuoria, vastanousseita herkkutatteja, iäkkäimmätkin ovat olleet muutamaa poikkeusta luk.ottamatta tuollaisia kahvikupin suun kokoluokasta tuonne noin kahvikupin lautasen kokoluokkaan. Noh, kiitos Kaikkivoipainen Luonto. Oltiihan niitä jo odotettukin, sitten heinäkuun puolivälistä (!?) alkaneen erikoisen pitkän kuivan kauden jälkeen... Nurmikoilta olen parhaat sieniapajani kerännyt nyt tään syksyn alkupuoliskolla... niillä on tasainen kosteus, ruohonleikkuu aktivoi ja ehkä muutenkin "ruokkii" rihmastoja ja pitää kasvualustaa kosteampana kuin lukemattomien lämpöä keräävien kivien täplittämässä, kuivemmassa metsämaassa. Mesisientä, erilaisia tatteja, joista voitatti on ollut erityisen puhdasta, vähätoukkaista... koivunkantosientä, kuusilahokkaa, mustaa rouskua, kultasientä, ... ahh tätä sienestäjän onnea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897239- 353831
- 453430
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092413
- 412362
- 1232256
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292169Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 401829