on itseoikeutetusti kankaanpään murre. Se on jotakin sanoinkuvailemattoman karmeaa länkytystä.
Ei mulla ole mitään itse kankaanpääläisiä vastaan.
Suomen kauhein murre
14
1625
Vastaukset
- vähän_etelämpää
Ans esimerkkei.. ?
- justjooaivan
No, olipa kamala tuokin. "Ans esimerkkei" huh huh...
- diipadaii
Moroo, mennään torille syömään mustoomakkaroo.
On se aivan hirveää kuunneltavaa. - Maittokatset
diipadaii kirjoitti:
On se aivan hirveää kuunneltavaa.Oih ihana murre
- lslkfjjriuewwe
diipadaii kirjoitti:
On se aivan hirveää kuunneltavaa."mustoomakkaroo"
Ei ainakaan Kankaanpäässä noin puhuta. - diipadaii
lslkfjjriuewwe kirjoitti:
"mustoomakkaroo"
Ei ainakaan Kankaanpäässä noin puhuta.No, olen nyt Kankoonpeessä pari vuotta asunut, ja kyllä ne täällä juuri noin sanovat. Jos nyt puhutaan samasta Kakelandiasta.
- kulndewrjkl
diipadaii kirjoitti:
No, olen nyt Kankoonpeessä pari vuotta asunut, ja kyllä ne täällä juuri noin sanovat. Jos nyt puhutaan samasta Kakelandiasta.
mustoo, makkaroo
Enempi tuo muistuttaa itäisiä savolaismurteita.
Mahtaako suaha kalloo, onko ommoo rahhoo jne. - wertyukh
Ylä-Satakunnassa on Savosta tullutta asujamistoa. Kielikin muuttuu Jalasjärven rajalla kuin taikaiskusta.
- ikuji
diipadaii kirjoitti:
On se aivan hirveää kuunneltavaa.Tai mennään jeehajjiin kattoon tappadaa.
- H.J-nen
Riippuu kuulijasta. Todennäköisesti hänen omansa on muiden mielestä karmein.
Eräs savolaispoika kuvaili ensimmäistä seksi kokemustaan. Käsi oli saatu jo reisien väliin, kun tyttö sanoi "elä raploo kusotinta". Homma kuitenkin eteni, ja loppuvaiheessa tyttö varoitti " elä piästä miähniä katiskaan".- Irwin_Leukanen
Todella romanttista!
- Anonyymi
Poika ei kuitenkaan raaskinut vetää ulos aivan ajoissa, kun tuntui niin makealta siellä. Viimein hän sai tytölle tunnustettua: "Ihan pikkisen sinne katiskkaas lirahti vua tehnnöönkö tuo sevvertanen mittää!" Muutaman kuukauden päästä tyttö tuli sattumalta häntä vastaan ja sanoi: "Vua osaspas äejjän pikkinen syötti antokkii reelusti kalloo!"
- KauheaMurre
Kyllä kauhein murre on se, jota Heli Laaksonen kirjoittaa kirjoissaan. Toiminta ei ilmeisesti ole varsinaisesti rikollista, koska Laaksosta ei ole vielä oikeudessa tuomittu. On kuitenkin moraalisesti hyvin epäilyttävää, että hän ansaitsee elantonsa tällaisella kielenkäytöllä.
- Anonyymi
Laaksosen murre on Laitilan murretta.
Minäkään en avaa murrekirjallisuutta, vain yleis- ja kirjakielistä kirjallisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379