Rakastatko minua?

edccde

Raamattu sanoo: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

Rakastatko siis minua, tasa-arvoisen avioliiton kannattajaa, Jumalaa taruolentona ja Raamattua satukirjana pitävää ateistia?
Olenko minä sinun läheinen ja rakastatko minua niin kuin itseäsi?

P.S Minä tuskin rakastan sinua.

138

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaikalii

Minä rakastan sinua Jumalan luomana ikuisuussielun omistavana ihmisenä.
      Minä rakastan sinua koska Herrani Jeesus Kristus rakastaa sinua äärettömän paljon. Hänen rakkautensa sinua kohtaan ei ole riippuvainen siitä mitä sinä ajattelet Hänestä ja mitä sinä teet. Hän rakastaa koska Hän on rakkaus. Jumala on rakkaus. Se on Hänen olemuksensa; rakkaus.

Minä rakastan sinua siksi koska Jeesus rakasti sinua niin paljon että antoi Henkensä sinun puolestasi. Hän kärsi sinun synneistäsi sinulle kuuluneen rangaistuksen. Hän sovitti rikkomuksesi Jumalan kanssa. Hän avasi sinulle tien ikuiseen ihanuuteen ja autuuteen Hänen luonaan RISTINSÄ VEREN JA RUUMIINSA UHRIN KAUTTA . Hän vuodatti pyhän verensä sinun tähtesi jotta sinä voisit synneistä puhtaana elää Jumalan kanssa ikuisesti. Jumala tahtoo elää sinun kanssasi. Jumalan tahtoo sinut luokseen ikuiseksi seuralaisekseen. Niin miksi en rakastaisi sinua? Minun täytyy se tehdä vaikka sinä olisit se suurin syntinen joka täällä maan päällä tallustelee.

Koska Jumalan Henki asuu minussa, se Henki, joka rakastaa sinua tällä ikuisella rakkaudella, minä voin ja minun tulee rakastaa sinua Jumalan vaikuttamalla rakkaudella. Mutta koska Jumala ei rakasta sinun synnillisiä tekojasi eikä sinun elämää erossa Hänestä ilman Häntä, minäkään en voi rakastaa sinun Jumalasta erossa tapahtuvaa elämää ja syntejäsi. Mutta sinua minä rakastan.

Koska Jumala pyrkii johdattamaan sinut luokseen saamaan ja kokemaan Hänen rakkautensa, minäkin Hänen omanaan pyrin niin tekemään. Mutta minä en voi pakottaa sinua. Ei Jumalakaan pakota. Sinun itsesi on valinta kenen kanssa tahdot viettää ikuisuutesi. Sen sinä itse päätät joka päivä ja joka hetki. Jumala kutsuu ja vetää ja pyrkii viemään sinut Jeesuksen luokse. Hänen luonaan sinulla on ikuinen elämä ja ikuinen onni. Jeesus rakasti ja rakastaa sinua jo silloin kun sinä vielä olet Jumalan vihollinen (elät ilman Häntä ja erossa Hänestä). Niin miksi minä en rakastaisi sinua?

• Ei_kunniaa

Onko Jumala hölmö vai ilkeä, kun ehdollistaa rakkautensa tuolla tavoin? En minä ainakaan sano lapsilleni, että rakastan heitä vain, jos...

• jaikalii
        Ei_kunniaa kirjoitti:

Onko Jumala hölmö vai ilkeä, kun ehdollistaa rakkautensa tuolla tavoin? En minä ainakaan sano lapsilleni, että rakastan heitä vain, jos...

Jumala rakastaa. Hän on rakkaus.
        Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa.
        Siksi Jumalan rakkaus on Jeesuksessa Kristuksessa.

Tästä johtuen Jeesuksessa Kristuksessa, ja vain Hänessä, ihminen pääsee osalliseksi Jumalan rakkaudesta. Ja tämän on Jumala itse päättänyt että näin se menee. Siksi minä en voi sille yhtään mitään. Minä vain kerron miten asia on.

Jos siis olet tullut Jeesuksen luokse uskossa Häneen ja olet ottanut Hänet vastaan, sinulla on Jumalan rakkaus Hänessä. Jos sinulla ei ole Jeesusta Kristusta, sinä et omista Jumalan rakkautta etkä pääse siitä osalliseksi.

• kfyycd
        jaikalii kirjoitti:

Jumala rakastaa. Hän on rakkaus.
        Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa.
        Siksi Jumalan rakkaus on Jeesuksessa Kristuksessa.

Tästä johtuen Jeesuksessa Kristuksessa, ja vain Hänessä, ihminen pääsee osalliseksi Jumalan rakkaudesta. Ja tämän on Jumala itse päättänyt että näin se menee. Siksi minä en voi sille yhtään mitään. Minä vain kerron miten asia on.

Jos siis olet tullut Jeesuksen luokse uskossa Häneen ja olet ottanut Hänet vastaan, sinulla on Jumalan rakkaus Hänessä. Jos sinulla ei ole Jeesusta Kristusta, sinä et omista Jumalan rakkautta etkä pääse siitä osalliseksi.

Jumalan rakkaus on samanlaista kuin mustasukkaisen aviomiehen rakkaus ex-vaimoaan kohtaan.

• kauheaa
        kfyycd kirjoitti:

Jumalan rakkaus on samanlaista kuin mustasukkaisen aviomiehen rakkaus ex-vaimoaan kohtaan.

Oletko sinä ex-vaimo vai mustasukkainen aviomies?
        Yhtäkaikki Jumalasta et tiedä yhtään mitään.

• kfyylh
        kauheaa kirjoitti:

Oletko sinä ex-vaimo vai mustasukkainen aviomies?
        Yhtäkaikki Jumalasta et tiedä yhtään mitään.

En tiedäkään. Kuten en tiedä muistakaan taruolennoista.

• oma.on.asiasi
        kfyylh kirjoitti:

Ole ihan vapaasti tietämättä :)

• kauheaa
        kfyylh kirjoitti:

Vastaa myös ensimäiseen kysymykseen.

• jaikalii
        Ei_kunniaa kirjoitti:

Jos joku ihminen rakastaa sinua kovasti mutta sinä juokset häntä karkuun kun hän lähestyy sinua ja jopa naurat hänelle ja pilkkaat ja häpäiset häntä, sinä et voi kokea etkä päästä osalliseksi hänen rakkaudestaan. Hän kyllä rakastaa mutta sinä et tiedä siitä rakkaudesta mitään koska olet liian kaukana hänestä.

Jotta voisit kokea toisen ihmisen läheisyyttä ja rakkautta, sinun tulee paeta häntä niin kauas kuin mahdollista. Niinkö se rakkaus menee normaalisssa maallisessa elämässä? Sinä näytät vaativan Jumalan rakkautta itsellesi vaikka juokset Häntä karkuun ja pilkkaat Häntä????

• ujmjukl
        jaikalii kirjoitti:

Jos joku ihminen rakastaa sinua kovasti mutta sinä juokset häntä karkuun kun hän lähestyy sinua ja jopa naurat hänelle ja pilkkaat ja häpäiset häntä, sinä et voi kokea etkä päästä osalliseksi hänen rakkaudestaan. Hän kyllä rakastaa mutta sinä et tiedä siitä rakkaudesta mitään koska olet liian kaukana hänestä.

Jotta voisit kokea toisen ihmisen läheisyyttä ja rakkautta, sinun tulee paeta häntä niin kauas kuin mahdollista. Niinkö se rakkaus menee normaalisssa maallisessa elämässä? Sinä näytät vaativan Jumalan rakkautta itsellesi vaikka juokset Häntä karkuun ja pilkkaat Häntä????

Kuvaamasi henkilö on vainoaja.

• just.noin.se.on
        jaikalii kirjoitti:

Hyvin sanoit.

• jaikalii
        ujmjukl kirjoitti:

Mutta kontenta pysyy; Jos juokset Rakkautta (persoona; Jumala) karkuun, sinä et voi sanoa ettei sinua rakasteta. Et voi valittaa ettet ole kokenut rakkautta ko. henkilöltä. Siis tässä tapauksessa Jumalalta.

Mutta sinä myös voit valita tulla Hänen luokseen ja ottaa vastaan Hänen rakkautensa.

• ujmjukl
        jaikalii kirjoitti:

Mutta kontenta pysyy; Jos juokset Rakkautta (persoona; Jumala) karkuun, sinä et voi sanoa ettei sinua rakasteta. Et voi valittaa ettet ole kokenut rakkautta ko. henkilöltä. Siis tässä tapauksessa Jumalalta.

Mutta sinä myös voit valita tulla Hänen luokseen ja ottaa vastaan Hänen rakkautensa.

No, en ole mielestäni valittanut sitä.

• jaikalii
        ujmjukl kirjoitti:

Toivottavasti Rakkaus "vainoaa" sinua kovasti eikä hellitä.

• jaikalii
        ujmjukl kirjoitti:

No, en ole mielestäni valittanut sitä.

Sinä siis ymmärrät että et voi saada Jumalan rakkautta jos juokset Häntä karkuun. Silloin sinä myös ymmärrät että jos ja kun tulet Hänen luokseen, Hän ottaa sinut vastaan niin kuin rakastava hellä isä ottaa syliin häntä etsivän lapsensa. Silloin sinä saat Hänen rakkautensa ja sinä koet sen. Voit vaikka tänä iltana nukkumaan pannessasi tulla Rakkauden luokse ja sanoa Jeesukselle Kristukselle:

"Nyt minä tulen sinun luoksesi. Painan pääni Sinun rintaasi vasten ja nukun Sinun sylissäsi koko tämän yön, Jeesuksen nimessä".

"Älä pelkää, usko ainoastaan. Minä olen sinut lunastanut, sinä olet minun."

• ujmjukl
        jaikalii kirjoitti:

Sinä siis ymmärrät että et voi saada Jumalan rakkautta jos juokset Häntä karkuun. Silloin sinä myös ymmärrät että jos ja kun tulet Hänen luokseen, Hän ottaa sinut vastaan niin kuin rakastava hellä isä ottaa syliin häntä etsivän lapsensa. Silloin sinä saat Hänen rakkautensa ja sinä koet sen. Voit vaikka tänä iltana nukkumaan pannessasi tulla Rakkauden luokse ja sanoa Jeesukselle Kristukselle:

"Nyt minä tulen sinun luoksesi. Painan pääni Sinun rintaasi vasten ja nukun Sinun sylissäsi koko tämän yön, Jeesuksen nimessä".

"Älä pelkää, usko ainoastaan. Minä olen sinut lunastanut, sinä olet minun."

En ole juossut jumalaa karkuun sen enempää kuin etsinytkään.
        Enkä nyt tarkoita ainostaan Raamatun jumalaa, vaan myös muita jumalia. Niitähän on satoja, ellei tuhansia. Jos ne kaikki rakastavat minua, niin hyvä niille. Itselleni se on yhdentekevää.

• 3X7
        ujmjukl kirjoitti:

En ole juossut jumalaa karkuun sen enempää kuin etsinytkään.
        Enkä nyt tarkoita ainostaan Raamatun jumalaa, vaan myös muita jumalia. Niitähän on satoja, ellei tuhansia. Jos ne kaikki rakastavat minua, niin hyvä niille. Itselleni se on yhdentekevää.

Mutta on vain yksi todellinen Vapahtaja, Jeesus Kristus, joka on myös Jumala.

• x.ooo.x
        3X7 kirjoitti:

Mutta on vain yksi todellinen Vapahtaja, Jeesus Kristus, joka on myös Jumala.

Jumala vapahtaa meidän häneltä itseltään. Ongelma ja ratkaisu samassa paketissa.

• homostelu.on.synti

Minä rakastan kaikkia ihmisiä ja itseäni mutta yli kaiken Jumalaa.
      Inhoan muiden ja itseni syntejä vain Jumala on synnitön.

• mix.ei

Eikö Jumalan kansanmurhat olleet syntejä?

• luoakset.tulee.pitää
        mix.ei kirjoitti:

Eikö Jumalan kansanmurhat olleet syntejä?

Ei ollut. Jumala surmasi lupauksensa mukaan epäjumalanpalvelijat jotka eivät luopuneet synneistään. Synti olisi ollut olla pitämättä lupaustaan.

• mix.ei
        luoakset.tulee.pitää kirjoitti:

Ei ollut. Jumala surmasi lupauksensa mukaan epäjumalanpalvelijat jotka eivät luopuneet synneistään. Synti olisi ollut olla pitämättä lupaustaan.

Asia selvä. Kai olet jossain hoidossa?

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Asia selvä. Kai olet jossain hoidossa?

Kyllä, Jumalan hoidossa :=)

• mix.ei
        Hänen.hoidossaan kirjoitti:

Kyllä, Jumalan hoidossa :=)

Oletko synnitön?

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Oletko synnitön?

En ole vielä.

• mix.ei

En ole vielä.

Eli Jumala tekisi oikein jos teurastaisi sinutkin? Olisi synti jos ei teurastaisi.

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Eli Jumala tekisi oikein jos teurastaisi sinutkin? Olisi synti jos ei teurastaisi.

Jeesus on teurastettu minun syntieni tähden. Näin on Jumala sanonut.

• mix.ei

Jeesus on teurastettu minun syntieni tähden. Näin on Jumala sanonut.

Jumalako niin sanoi? Oletko nyt aivan varma?

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Jumalako niin sanoi? Oletko nyt aivan varma?

Kyllä.

• mix.ei

Kyllä.

Asia selvä. Siinä tapaukseesa Jumala avalehteli sinulle.

• jaikalii
        mix.ei kirjoitti:

>>>Siinä tapaukseesa Jumala avalehteli sinulle.<<<

Aivan. Jumala avasi lehden; Raamatun hänelle. Siinä sinä tiesit oikein.

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Ei avalehdellut :)

• mix.ei

Ei avalehdellut :)

Olet oikeassa. Jumala ei valehdellut, koska taruolennot eivät valehtele.

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Olet oikeassa. Jumala ei valehdellut, koska taruolennot eivät valehtele.

Hyvä, että sinäkin uskot Jumalan olevan rehellinen.

• mix.ei

Hyvä, että sinäkin uskot Jumalan olevan rehellinen.

Jumalahan on sellainen kuin haluat hänen olevan.

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Jumalahan on sellainen kuin haluat hänen olevan.

Ei vaan Jumala on Jumala.

• mix.ei

Ei vaan Jumala on Jumala.

Kysy sadalta ihmiseltä minkälainen jumala on. Saat sata erilaista vastausta.
        Tämä siksi, koska jumala on jokaisen ihmisen omassa mielikuvituksessa.

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Kysy sadalta ihmiseltä minkälainen jumala on. Saat sata erilaista vastausta.
        Tämä siksi, koska jumala on jokaisen ihmisen omassa mielikuvituksessa.

Ei tarvitse kysellä kun se lukee Raamatussa minkälainen Jumala on.

• grappi

Jahve on sellainen kuin muinainen pappishenkilö on kuvitellut.

• oikeastikäy

Käy ateismipalstalla kysymässä millainen jumala on raamatun mukaan.

• mix.ei

No mitä siellä lukee? Minkälainen hän on?

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

No mitä siellä lukee? Minkälainen hän on?

Lue itse Raamatusta se kertoo kokonan Jumalasta.

• mix.ei

Lue itse Raamatusta se kertoo kokonan Jumalasta.

Luin vähän alkua, mutta oli sen verran väkivaltainen teos että lopetin.
        En pysynyt enää laskussa siitä, montako Jumala oli jo siinä vaiheessa teurastanut.

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Luin vähän alkua, mutta oli sen verran väkivaltainen teos että lopetin.
        En pysynyt enää laskussa siitä, montako Jumala oli jo siinä vaiheessa teurastanut.

Lue Johanneksen evankeljumi niin tiedät Jumalasta toisenkin puolen ja sen miten Hänen rakkautensa ilmenee niille jotka Häntä rakastavat ja tekevät Hänen tahtonsa.

• mix.ei

Lue Johanneksen evankeljumi niin tiedät Jumalasta toisenkin puolen ja sen miten Hänen rakkautensa ilmenee niille jotka Häntä rakastavat ja tekevät Hänen tahtonsa.

Ei "toinen puoli" poista "toista puolta".
        Hitler oli kuulemma hyvin eläinrakas. Olisiko mielestäsi oikein muistella ainoastaan tätä puolta hänestä ja unohtaa kaikki joukkomurhat?

• Hänen.hoidossaan
        mix.ei kirjoitti:

Ei "toinen puoli" poista "toista puolta".
        Hitler oli kuulemma hyvin eläinrakas. Olisiko mielestäsi oikein muistella ainoastaan tätä puolta hänestä ja unohtaa kaikki joukkomurhat?

Ajattele sinä Hitleriä ihan miten tahdot.

• mix.ei

Ajattele sinä Hitleriä ihan miten tahdot.

Niin ajattelen, ja Jumalaa myös.

• melikes
        mix.ei kirjoitti:

Niin ajattelen, ja Jumalaa myös.

:) ihanan lyhyttä ja nasevaa lausuntaa :) litspläts vain kun litsarit raikavat poskelta toiselle :):):)

• mix.ei
        melikes kirjoitti:

:) ihanan lyhyttä ja nasevaa lausuntaa :) litspläts vain kun litsarit raikavat poskelta toiselle :):):)

Niin, minusta en hölmöä että meidän pitää jotenkin suojella Jumalaa ja vähätellä hänen hirmutekojaan. Vaikka Jumala olisi tehnyt kuinka paljon hyvää, se ei poista sitä, että hän on myös tappanut kokonaisia kansoja.

• mix.ei kirjoitti:

Niin, minusta en hölmöä että meidän pitää jotenkin suojella Jumalaa ja vähätellä hänen hirmutekojaan. Vaikka Jumala olisi tehnyt kuinka paljon hyvää, se ei poista sitä, että hän on myös tappanut kokonaisia kansoja.

Itse olen saanut Raamattua lukemalla Jumalasta käsityksen. että kyseessä oli muinainen johtohenkilö, sukupuoli mies. Se on kuollut jo aikoja sitten, joten emme siksi voi häntä koskaan kuulla emmekä nähdä. Se tapahtuu vain Raamatussa.

Tässä ei tainnut kuin yksi mainita, että voisi rakastaa ilman ehtoja. Jeesus sanoo?

• suorat.sanat

Minä inhoan aloittajan kaltaisia vittuilijoita.

• suoraan.sanoen

Samoilla linjoilla....

• kuuluu.rakastaa

Et taida olla kristitty?

• inhimilliset.tunteet
        kuuluu.rakastaa kirjoitti:

Et taida olla kristitty?

Kristityilläkin on tunteensa joita eivät voi valehdella. Rakastiko Jeesus kauppiaita ja muita joiden myyntipöydät kaatoi temppelissä ja ajoi heidät pois. Entä niitä joita sanoi kyykäärmeiden sikiöiksi?

• kuuluu.rakastaa
        inhimilliset.tunteet kirjoitti:

Kristityilläkin on tunteensa joita eivät voi valehdella. Rakastiko Jeesus kauppiaita ja muita joiden myyntipöydät kaatoi temppelissä ja ajoi heidät pois. Entä niitä joita sanoi kyykäärmeiden sikiöiksi?

En tiedä ketä Jeesus rakasti ja ketä ei, eikä sillä taida olla enää väliäkään. Mies kun kuoli jo parituhatta vuotta sitten.

• inhimilliset.tunteet

En tiedä ketä Jeesus rakasti ja ketä ei, eikä sillä taida olla enää väliäkään. Mies kun kuoli jo parituhatta vuotta sitten.

Kuoli ja nousi ylös kuolleista.

• jaikalii

Jumala rakastaa ihmistä mutta ei välttämättä hänen tekojaan.
        Se ihminen, joka sydämessään valitsee jatkuvan pahan tekemisen ja eron Jumalasta, taistelun Jumalaa vastaan, sydämessään Jumalan rakastamisen sijasta, ei tietenkään koskaan pääse osalliseksi Jumalan rakkaudesta. Tällaisille ihmisille Jumalalla voi olla kovat sanat sanottavana.

Mutta Jumalan rakkaus on vakio koska Jumala on rakkaus ja muuttumaton Jumala. Rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on muuttumaton vakio. Niin kauan kuin ihminen vaeltaa Jumalan vihamiehenä pahoissa teoissaan, mm. pilkkaamisissa, hän ei pääse osalliseksi Jumalan rakkaudesta.

• jaikalii
        jaikalii kirjoitti:

Jumala rakastaa ihmistä mutta ei välttämättä hänen tekojaan.
        Se ihminen, joka sydämessään valitsee jatkuvan pahan tekemisen ja eron Jumalasta, taistelun Jumalaa vastaan, sydämessään Jumalan rakastamisen sijasta, ei tietenkään koskaan pääse osalliseksi Jumalan rakkaudesta. Tällaisille ihmisille Jumalalla voi olla kovat sanat sanottavana.

Mutta Jumalan rakkaus on vakio koska Jumala on rakkaus ja muuttumaton Jumala. Rakkaus Jeesuksessa Kristuksessa on muuttumaton vakio. Niin kauan kuin ihminen vaeltaa Jumalan vihamiehenä pahoissa teoissaan, mm. pilkkaamisissa, hän ei pääse osalliseksi Jumalan rakkaudesta.

Kun Jeesus ajoi ulos rahanvaihtajat ja muut kaupustelijat Jumalan temppelistä kaatamalla heidän pöytänsä, Hänen vihansa kohdistui siihen sopimattomaan toimintaan jota nämä ihmiset harjoittivat Jumalan temppelissä. Ei Jeesus vihannut ihmisiä sellaisenaan, Hän vihasi toimintaa, heidän pahoja tekoja.

Suurillekin syntisille Jeesuksella oli/on ystävällisiä armon sanoja.
        Heti kun joku nöyrtyy parannukseen ja uskoo Jeesukseen, Jumalalla on armon ja anteeksiantamuksen evankeliumi tarjolla.
        Jumalan armo ja rakkaus on siinä heti tarjolla ja saatavilla. Hän rakastaa suuriakin syntisiä.

Mutta ihmisen oma sydän ja sydämen asennoituminen Jumalaan Jeesuksessa Kristuksessa ratkaisee miten Jumala suhtautuu häneen. Sen mukaan kuin ihmisellä on tietoa ja ymmärrystä Jumalasta ja pelastusasioista, sen mukaan Jumala panee hänet vastuuseen ja vaatii häneltä oikeaa suhtautumista uskon asioihin ja Häneen itseensä.

Minä en osaa tätä tämän paremmin selittää. Joku toinen uskova voisi kehittää tätä aihetta ja antaa lisävaloa.

• kuuluu.rakastaa

Kuoli ja nousi ylös kuolleista.

Lupasi tulla takaisin, mutta ei tullut.

• älä.höpise

Ei ole vielä tullut mutta tulee. Valehteletko sinä kun sanot huomenna syöväsi jotain?

• jaikalii

Jeesus tuli takaisin Pyhässä Hengessä.
        Tämä tapahtui helluntaipäivänä josta
        apostolien teot kertoo. Mutta Jeesus
        ei tullut yksin. Hänellä oli mukanaan Isä.
        Isä ja Jeesus tulivat Pyhässä Hengessä.
        Siksi Isä ja Poika ovat Pyhässä Hengessä
        seurakunnassa ja yksilöuskovassa.

Pyhä Henki on Jumalan Henki.
        Pyhä Henki on Jeesuksen Henki.
        Yksi Henki, yksi Herra, yksi Jumala.
        Tämä Jumala on Sanassa ja Hengessä.

• kuuluu.rakastaa
        älä.höpise kirjoitti:

Ei ole vielä tullut mutta tulee. Valehteletko sinä kun sanot huomenna syöväsi jotain?

Lupasi tulla aikoja sitten. Ei tullut, eikä tule tulevaisuudessakaan. Saat nähdä että olen oikeassa.

• älä.höpise

Lupasi tulla aikoja sitten. Ei tullut, eikä tule tulevaisuudessakaan. Saat nähdä että olen oikeassa.

Aikaa ei tiedä kukaan muu kuin Isä.

• kuuluu.rakastaa
        älä.höpise kirjoitti:

Aikaa ei tiedä kukaan muu kuin Isä.

Aikaa ei tiedä kukaan muu kuin Muumipekko.

• jaikalii

Olen jo nähnyt että sinä olet väärässä koska et tiedä että Jeesus tuli Pyhässä Hengessä helluntaipäivänä josta tapauksesta apt. 2. luku kertoo. Tästä tapauksesta Jeesus sanoi: "Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä" (Joh 14:20). Kun Jeesus tuli minuun Pyhässä Hengessä, silloin toteutui kohdallani tuo Jeesuksen Sana. Minä ymmärsin että Jeesus on Isässä Jumalassa ja että minä olen Hänessä ja että Hän on minussa. Aivan niin kuin Jeesus oli 2000 vuotta aikaisemmin sanonut tapahtuvan.

Jeesus on täällä kaikkialla läsnä oleva "MInä Olen" kaikkiriittävä Jumala. Hän on jokaisen uskovan kanssa. Minä olen kohdannut Hänet ja kuulen Hänen äänensä päivittäin (sen mukaan kuin kuuntelen Häntä).

• ihmekiemurtelua

>>Kristityilläkin on tunteensa joita eivät voi valehdella.>>

Eli aloituksen raamatun ohjetta ei tarvitse noudattaa, koska sinulla on omat tunteesi? Missä hitossa raamatussa sinulle tuollainen oikeus annetaan? Sinun henkilökohtaiset tunteesiko menee JUMALAN käskyn editse?

• ihmekiumurtelua

>>Rakastiko Jeesus kauppiaita ja muita joiden myyntipöydät kaatoi temppelissä ja ajoi heidät pois. Entä niitä joita sanoi kyykäärmeiden sikiöiksi?>>

Oletko sinä Jeesus vai hänen ALAMAISENSA??? Missä kohtaa raamatussa sinulle annettiin oikeus käyttäytyä noin kuin Jeesus tuossa? Sinä et hänen kaikkia tarkoitusperiään tiedä miksi hän tuossa kohtaa noin käyttäyti vai väitätkö tietäväsi??? ÄLÄ VERTAA ITSEÄSI JEESUKSEEN SINÄ USKOVAISEN IRVIKUVA.

• suorat.sanat

Et taida olla kristitty?

Aivan oikein, en ole ainakaan uskovainen kristitty. Minulle on yksi ja sama, mitä Raamatussa lukee.

Inhoan silti aloittajan kaltaisia vittuilijoita. Ei ole asiallista vedota Raamattuun, jos ei Raamatun sanaan itse usko.

• ihmekiemurtelua
        suorat.sanat kirjoitti:

Aivan oikein, en ole ainakaan uskovainen kristitty. Minulle on yksi ja sama, mitä Raamatussa lukee.

Inhoan silti aloittajan kaltaisia vittuilijoita. Ei ole asiallista vedota Raamattuun, jos ei Raamatun sanaan itse usko.

On aivan asiallista huomauttaa uskovia omasta ilmiselvästä tekopyhyydestään.

• kuuluu.rakastaa
        suorat.sanat kirjoitti:

Entä jos ei usko Suomen lakiin? Onko silloin asiatonta vedota sihen, jos henkilö tekee rikoksia?

• selektiivinen.rakkaus

Entä jos ei usko Suomen lakiin? Onko silloin asiatonta vedota sihen, jos henkilö tekee rikoksia?

Ei jos tulkitsee Suomen lakia niin, että se koskee kaikkia eikä vain sen noudattajia :=)

• kuuluu.rakastaa
        selektiivinen.rakkaus kirjoitti:

Ei jos tulkitsee Suomen lakia niin, että se koskee kaikkia eikä vain sen noudattajia :=)

Mutta jos tulkitsee sen niin, että Suomen laki ei merkitse mitään. Kuten tässä tapauksessa Raamattua.

• selektiivinen.rakkaus

Mutta jos tulkitsee sen niin, että Suomen laki ei merkitse mitään. Kuten tässä tapauksessa Raamattua.

Eikö sitten olis parasta olla tulkitsematta kokonaan.

• kuuluu.rakastaa

Eikö sitten olis parasta olla tulkitsematta kokonaan.

Eli Suomen laki koskisi ainoastaan niitä jotka uskovat siihen? Sekö olisi mielestäsi hyvä?

• selektiivinen.rakkaus

Eli Suomen laki koskisi ainoastaan niitä jotka uskovat siihen? Sekö olisi mielestäsi hyvä?

Suomen laki ja Raamatun laki koskee ihan kaikkia vaikka joku sen kieltäisikin. Rangaistukset tulevat ihan varmasti ja niitä ei voi välttää sanommalla, että en usko tuohon lakiin.

• kuuluu.rakastaa

Suomen laki ja Raamatun laki koskee ihan kaikkia vaikka joku sen kieltäisikin. Rangaistukset tulevat ihan varmasti ja niitä ei voi välttää sanommalla, että en usko tuohon lakiin.

Ei Suomen laki sentään kaikkia koske. Esimerkiksi Norjalaisia jotka tekevät rikoksia kotimaassaan, Suomen laki ei koske millään tavalla.
        Raamatun laki taas on yhdentekevä, koska se on pelkkää sanahelinää. Jesus on kuin ilmainen lastenvahti: "Jos et nyt Ville ole kunnolla, et pääse taivaaseen". Vanhemmat pääsevät helpommalla kun sanovat lapselle että heitä seurataan koko ajan.

• selektiivinen.rakkaus

Ei Suomen laki sentään kaikkia koske. Esimerkiksi Norjalaisia jotka tekevät rikoksia kotimaassaan, Suomen laki ei koske millään tavalla.
        Raamatun laki taas on yhdentekevä, koska se on pelkkää sanahelinää. Jesus on kuin ilmainen lastenvahti: "Jos et nyt Ville ole kunnolla, et pääse taivaaseen". Vanhemmat pääsevät helpommalla kun sanovat lapselle että heitä seurataan koko ajan.

Minä kuvittelin keskustelevani normaalijärkisen enkä sairaan saivartelijan kanssa.

• kuuluu.rakasta

Minä kuvittelin keskustelevani normaalijärkisen enkä sairaan saivartelijan kanssa.

Sitähän usko on. Kuvittelemista.

• selektiivinen.rakkaus
        kuuluu.rakasta kirjoitti:

Sitähän usko on. Kuvittelemista.

Jos et tuon vertaa tänä hakukoneiden luvattuna aikana saa selville niin jätetään asia sikseen.

• kuuluu.rakastaa

Jos et tuon vertaa tänä hakukoneiden luvattuna aikana saa selville niin jätetään asia sikseen.

Saa selville mitä?

• pekkoo0

Aikaa ei tiedä kukaan muu kuin Muumipekko.

Kuka on Muumipekko?

• kuuluu.rakastaa
        pekkoo0 kirjoitti:

Kuka on Muumipekko?

Muumipapan jälkeläinen.

• UskovaNoora

Rakastan sinua lähimmäisenrakkaudella :-)

Totinen rakkaus ei ole emootio, vaan valinta. Vaikka olisit minusta inhimillisesti katsoen ja persoonaltasi sietämätön tyyppi, valitsisin silti rakkauden.

Jos epäonnistuisin valitsemaan lähimmäisenrakkauden sinua kohtaan jossain tilanteessa, tunnustaisin sen Jumalalle syntinä, tekisin siitä parannuksen ja seuraavassa kohtaamisessamme taas valitsisin rakastaa sinua.

• näinonnähtävä

Rauhassa voit huitoa turpaan jossain tilanteessa ja kymmenen sekunnin rukoilun jälkeen kaikki taas puolestasi ookoo :D

• hei.halooo
        näinonnähtävä kirjoitti:

Rauhassa voit huitoa turpaan jossain tilanteessa ja kymmenen sekunnin rukoilun jälkeen kaikki taas puolestasi ookoo :D

Kuvitteletko sinä olevasi joku anteeksianataja :(

• näinseonnähtävä
        hei.halooo kirjoitti:

Kuvitteletko sinä olevasi joku anteeksianataja :(

Missä niin lukee - valot päälle.

• hei.halooo
        näinseonnähtävä kirjoitti:

Missä niin lukee - valot päälle.

Niihän sinä juuri kirjoitit, että kaikki taas puolestasi ok.

• näinseonnähtävä
        hei.halooo kirjoitti:

Niihän sinä juuri kirjoitit, että kaikki taas puolestasi ok.

Ylemmässä kommentissa kirjoittaja epäonnistuu lähimmäisenrakkaudessa ja tunnustaa sen jumalalle ja tekee parannuksen. Sen jälkeen hän sanoo voivansa yrittää uudestaan.

Johon minä vastasin hänen voivan "vahingossa" vedellä ihmisiä (esim. minua) kylillä turpaan, kunhan tunnustaa synnit ja tekee parannuksen ja saman uudestaan ja uudestaan... Silti kaikki on ylemmän kommentin kirjoittajan kantilta kunnossa. Kenenkään häneltä turpaansa saaneen mielestä näin ei ole. Hänen minulle antamat viikottaiset turpaan saannit ei helpota minun kantilta yhtään, vaikka hän kuinka tunnustaisi synnit ja tekisi parannuksen mikä ei viikkoakaan kestä. Hän saa synnit anteeksi ja tekee parannuksen hetkeksi, minä saan vaan jatkuvasti häneltä turpaan - käsitätkö.

>>Rauhassa voit huitoa turpaan jossain tilanteessa ja kymmenen sekunnin rukoilun jälkeen kaikki taas puolestasi ookoo :D>>

Hänen puolestaan kaikki taas ookoo, koska on rukoillut ja sitä rataa...

Hups unohdin millä palstalla olen - ei oo tullut ennen eksyttyä tänne.

• UskovaNoora

Ylemmässä kommentissa kirjoittaja epäonnistuu lähimmäisenrakkaudessa ja tunnustaa sen jumalalle ja tekee parannuksen. Sen jälkeen hän sanoo voivansa yrittää uudestaan.

Johon minä vastasin hänen voivan "vahingossa" vedellä ihmisiä (esim. minua) kylillä turpaan, kunhan tunnustaa synnit ja tekee parannuksen ja saman uudestaan ja uudestaan... Silti kaikki on ylemmän kommentin kirjoittajan kantilta kunnossa. Kenenkään häneltä turpaansa saaneen mielestä näin ei ole. Hänen minulle antamat viikottaiset turpaan saannit ei helpota minun kantilta yhtään, vaikka hän kuinka tunnustaisi synnit ja tekisi parannuksen mikä ei viikkoakaan kestä. Hän saa synnit anteeksi ja tekee parannuksen hetkeksi, minä saan vaan jatkuvasti häneltä turpaan - käsitätkö.

>>Rauhassa voit huitoa turpaan jossain tilanteessa ja kymmenen sekunnin rukoilun jälkeen kaikki taas puolestasi ookoo :D>>

Hänen puolestaan kaikki taas ookoo, koska on rukoillut ja sitä rataa...

Hups unohdin millä palstalla olen - ei oo tullut ennen eksyttyä tänne.

Joo, suunnilleen noin se menee.

:-D No ei nyt ihan noin sentään.

Jumala ei anna anteeksi "vahingossa" (eli oikeasti tahallisesti –sitäkö tarkoitit lainausmerkeillä?) tehtyä syntiä, jota rukoilija ei pyydä vilpittömästi katuen anteeksi. Jatkuvaa synnissä elämistä, kuten viikoittaista "turpaan vetämistä", Jumala ei anna anteeksi. Vasta jos henkilö tulee oikeasti uskoon, pyytää anteeksi menneitä syntejään ja tekee parannuksen eli tässä tapauksessa lopettaa "turpaan vetämisen", Jumala antaa anteeksi.

Jumalaa ei voi huijata eikä esittää vilpitöntä valheellisesti, koska Jumala tutkii jokaisen sydämen, ja Raamatussa kerrotaan Jumalan antavan anteeksi sille, joka anoo Häneltä armoa ja jonka sydämessä ei ole vilppiä.

• näinseonnähtävä
        UskovaNoora kirjoitti:

Joo, suunnilleen noin se menee.

:-D No ei nyt ihan noin sentään.

Jumala ei anna anteeksi "vahingossa" (eli oikeasti tahallisesti –sitäkö tarkoitit lainausmerkeillä?) tehtyä syntiä, jota rukoilija ei pyydä vilpittömästi katuen anteeksi. Jatkuvaa synnissä elämistä, kuten viikoittaista "turpaan vetämistä", Jumala ei anna anteeksi. Vasta jos henkilö tulee oikeasti uskoon, pyytää anteeksi menneitä syntejään ja tekee parannuksen eli tässä tapauksessa lopettaa "turpaan vetämisen", Jumala antaa anteeksi.

Jumalaa ei voi huijata eikä esittää vilpitöntä valheellisesti, koska Jumala tutkii jokaisen sydämen, ja Raamatussa kerrotaan Jumalan antavan anteeksi sille, joka anoo Häneltä armoa ja jonka sydämessä ei ole vilppiä.

Jos päädyn neliraajahalvaantuneeksi loppu elämäksi pahoinpitelyn seurauksena ja tämä tekijä vilpittömästi katuu syntejään. Jumala antaa tai henkilö ainakin kuvittelee saaneensa jumalalta anteeksi, niin minä olen silti halvaantunut ja hänellä on lohdullisempi mieli.

Mikä on uhrin osa tässä kaikessa? Pitäisikö minun iloita ateistina, että väkivaltarikollinen on saanut mielestään armon? Tuskin löydän itselleni rakastavan jumalan johdatusta omasta kohtalosta tapahtuneen jälkeen, mutta hän löytää - jos näin kävisi, niin olemassaoleva jumala on julma.

Vaihtaisitko sinä nyt liikuntakykysi loppuelämäksi, että yksi rikollinen saataisiin pois kadulta pahanteosta?

• UskovaNoora

Jos päädyn neliraajahalvaantuneeksi loppu elämäksi pahoinpitelyn seurauksena ja tämä tekijä vilpittömästi katuu syntejään. Jumala antaa tai henkilö ainakin kuvittelee saaneensa jumalalta anteeksi, niin minä olen silti halvaantunut ja hänellä on lohdullisempi mieli.

Mikä on uhrin osa tässä kaikessa? Pitäisikö minun iloita ateistina, että väkivaltarikollinen on saanut mielestään armon? Tuskin löydän itselleni rakastavan jumalan johdatusta omasta kohtalosta tapahtuneen jälkeen, mutta hän löytää - jos näin kävisi, niin olemassaoleva jumala on julma.

Vaihtaisitko sinä nyt liikuntakykysi loppuelämäksi, että yksi rikollinen saataisiin pois kadulta pahanteosta?

Jokainen valintoja tekevä ihminen on yhtä aikaa sekä uhri että syyllinen. Eli uhrin osa tässä kaikessa on mm. se, että hän saa omat syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön ansiosta.

Joidenkin ihmisten uhri-syyllisyys -saldo on suuntaan tai toiseen huomattavassa epäsuhdassa, ainakin inhimillisesti katsoen. Joku voi esim. kärsiä toisten syntisten pahuudesta valtavasti, mutta aiheuttaa itse melko vähän kärsimystä ja tuhoa omalla syntisyydellään. Sellaiselle ihmiselle Jumala antaa – jos tämä ihminen niin haluaa – lohdutusta ja vahvan uskon iankaikkisuuteen, jossa kärsimys on poissa ja kaikki on niin kuin pitääkin. Sellainen ihminen voi saada tässä ajassa kunnian kirkastaa Jumalan nimeä omalla anteeksiannollaan sekä sitkeällä uskollaan siihen, että hyvä voittaa lopulta.

Silti hänkin tarvitsee omille synneilleen Jeesuksen sovituksen, vaikka hänen syntisaldonsa onkin vähäisempi kuin jonkun toisen, esimerkiksi hänen pahantekijänsä.

Omalle uskolleni suurimpia vahvistajia ja Jumalan todistajia ovat juuri sellaiset uskovaiset, joiden nöyryys, anteeksiantavaisuus ja usko suurten kärsimysten keskellä ovat hätkähdyttävät. Minulle sellainen Jumala-todistus on suurempi kuin esim. ihmeparantumiset tai "rahaa tulee ovista ja ikkunoista" -tyyliset ihmeet. Siksi sanoin edellä, että suurta vääryyttä kokenut kärsivä voi saada kunnian kirkastaa Jumalan nimeä erityisellä tavalla.

"Vaihtaisitko sinä nyt liikuntakykysi loppuelämäksi, että yksi rikollinen saataisiin pois kadulta pahanteosta?"

Vastauksena hypoteettiseen kysymykseesi: ei ole oikein, että kukaan tieten tahtoen käy kauppaa pahan kanssa. Jos minä tietäisin etukäteen jonkun harkitsevan liikuntakyvyn menetykseen johtavaa pahoinpitelyä tms., niin koettaisin vaikuttaa häneen ennen kuin hän toteuttaa aikeensa, ja estää pahanteon.

• näinseonähtävä
        UskovaNoora kirjoitti:

Jokainen valintoja tekevä ihminen on yhtä aikaa sekä uhri että syyllinen. Eli uhrin osa tässä kaikessa on mm. se, että hän saa omat syntinsä anteeksi Jeesuksen sovitustyön ansiosta.

Joidenkin ihmisten uhri-syyllisyys -saldo on suuntaan tai toiseen huomattavassa epäsuhdassa, ainakin inhimillisesti katsoen. Joku voi esim. kärsiä toisten syntisten pahuudesta valtavasti, mutta aiheuttaa itse melko vähän kärsimystä ja tuhoa omalla syntisyydellään. Sellaiselle ihmiselle Jumala antaa – jos tämä ihminen niin haluaa – lohdutusta ja vahvan uskon iankaikkisuuteen, jossa kärsimys on poissa ja kaikki on niin kuin pitääkin. Sellainen ihminen voi saada tässä ajassa kunnian kirkastaa Jumalan nimeä omalla anteeksiannollaan sekä sitkeällä uskollaan siihen, että hyvä voittaa lopulta.

Silti hänkin tarvitsee omille synneilleen Jeesuksen sovituksen, vaikka hänen syntisaldonsa onkin vähäisempi kuin jonkun toisen, esimerkiksi hänen pahantekijänsä.

Omalle uskolleni suurimpia vahvistajia ja Jumalan todistajia ovat juuri sellaiset uskovaiset, joiden nöyryys, anteeksiantavaisuus ja usko suurten kärsimysten keskellä ovat hätkähdyttävät. Minulle sellainen Jumala-todistus on suurempi kuin esim. ihmeparantumiset tai "rahaa tulee ovista ja ikkunoista" -tyyliset ihmeet. Siksi sanoin edellä, että suurta vääryyttä kokenut kärsivä voi saada kunnian kirkastaa Jumalan nimeä erityisellä tavalla.

"Vaihtaisitko sinä nyt liikuntakykysi loppuelämäksi, että yksi rikollinen saataisiin pois kadulta pahanteosta?"

Vastauksena hypoteettiseen kysymykseesi: ei ole oikein, että kukaan tieten tahtoen käy kauppaa pahan kanssa. Jos minä tietäisin etukäteen jonkun harkitsevan liikuntakyvyn menetykseen johtavaa pahoinpitelyä tms., niin koettaisin vaikuttaa häneen ennen kuin hän toteuttaa aikeensa, ja estää pahanteon.

Päällimmäisenä tuosta jäi mieleen, että aivan sama mitä maailmassa tapahtuu tai tekee, oli sitten uhri tai pahantekijä, niin kaikki annetaan anteeks ja oikeus tapahtuu lopulta. Söpö ajatus.

Paitsi, että minä olen nyt halvaantunut ateisti(tai muslimi, hindu jne). Vissiin ateistit ja toisin uskovat ei taivaaseenne pääse, vaikka olisin elänyt moitteettoman elämän joka mittarilla mitattuna. Loppu elämäni olen halvaantunut, jonka jälkeen päädyn kadotukseen tai helvettiin ilmeisesti. Huom. minut pahoinpidellyt koko elämänsä väkivaltarikollinen, joka tuli uskoon vasta tapahtuman jälkeen, on nyt taivaassa ikuisessa onnessa. Tällainenko on sinun ja jumalasi mielestä moraalisesti oikein?

• näinseonnähtävä
        näinseonähtävä kirjoitti:

Päällimmäisenä tuosta jäi mieleen, että aivan sama mitä maailmassa tapahtuu tai tekee, oli sitten uhri tai pahantekijä, niin kaikki annetaan anteeks ja oikeus tapahtuu lopulta. Söpö ajatus.

Paitsi, että minä olen nyt halvaantunut ateisti(tai muslimi, hindu jne). Vissiin ateistit ja toisin uskovat ei taivaaseenne pääse, vaikka olisin elänyt moitteettoman elämän joka mittarilla mitattuna. Loppu elämäni olen halvaantunut, jonka jälkeen päädyn kadotukseen tai helvettiin ilmeisesti. Huom. minut pahoinpidellyt koko elämänsä väkivaltarikollinen, joka tuli uskoon vasta tapahtuman jälkeen, on nyt taivaassa ikuisessa onnessa. Tällainenko on sinun ja jumalasi mielestä moraalisesti oikein?

Jos jumalanne näin toimii ja tietäisin hänen olevan olemassa, en häntä pystyisi vilpittömästi sydämestäni rakastamaan.

• jvdighvufouy

Jos jumalanne näin toimii ja tietäisin hänen olevan olemassa, en häntä pystyisi vilpittömästi sydämestäni rakastamaan.

Ei vastausta...hmmm...hiukan on kieltämättä vaikea tilanne ja juuri tuollaistahan se on-vääryyttä. Onko Jumala kykenevä kohtaamaan halvaantuneen? Kyllä on. Uskoontulleen pahantekijän ensisijainen velvollisuus on mennä pyytämään anteeksi ja hyvittää tekoaan vaikka lopun elämäänsä ja rukoilla ihmettä halvaantuneen parantumiseksi..näin kait se logiikka kristinuskossa toimii...käytännön toteutus taas on olematonta ja siksi maailma vihaa uskostaan vaahtoavia tyhjänpuhujia,joilla ei ole osoittaa edes oman vaelluksensa kautta todistusta Jumalasta. Onko oikeuden vaatiminen Jumalalta ylpeyttä,vai vihaa siitä,että Isä ei hoitanut lastaan,vaikka lupasi ja mikä on halvaantuneen osuus ja vastuu tapahtumien kulussa jne..vastausta odotellen :)

• ja.keneltä
        jvdighvufouy kirjoitti:

Ei vastausta...hmmm...hiukan on kieltämättä vaikea tilanne ja juuri tuollaistahan se on-vääryyttä. Onko Jumala kykenevä kohtaamaan halvaantuneen? Kyllä on. Uskoontulleen pahantekijän ensisijainen velvollisuus on mennä pyytämään anteeksi ja hyvittää tekoaan vaikka lopun elämäänsä ja rukoilla ihmettä halvaantuneen parantumiseksi..näin kait se logiikka kristinuskossa toimii...käytännön toteutus taas on olematonta ja siksi maailma vihaa uskostaan vaahtoavia tyhjänpuhujia,joilla ei ole osoittaa edes oman vaelluksensa kautta todistusta Jumalasta. Onko oikeuden vaatiminen Jumalalta ylpeyttä,vai vihaa siitä,että Isä ei hoitanut lastaan,vaikka lupasi ja mikä on halvaantuneen osuus ja vastuu tapahtumien kulussa jne..vastausta odotellen :)

Mihin kysymykseen odotat vastausta?

• Kuplapuhkeaa

Raamatun kaksoismorallisuutta. Luuk.14:26. Biblia. Jos joku tulee minun tyköni, ja ei vihaa isäänsä ja äitiänsä, ja emäntäänsä ja lapsiansa, ja veljiänsä ja sisariansa, ja päällisesti omaa henkeänsä, ei se taida olla minun opetuslapseni.

• ei.puhkea

Mikä tuossa on kaksoismoraalisuutta, selitähän.

• näinonnähtävä

Uskovaiset vissiin vihaavat itseäänkin, koska tätä nihkeästi noudattavat.

• ekaks.ja.tokaks

Ei vaan rakastamme Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistämme kuten itseämme. Jumalan rakastaminen on tärkeintä siis.

• näinonnähtävä
        ekaks.ja.tokaks kirjoitti:

Ei vaan rakastamme Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistämme kuten itseämme. Jumalan rakastaminen on tärkeintä siis.

Tykkäätte siis tulla haukutuksi, koska monesti olen nähnyt uskovaisen näillä sivuilla solvaavan. Jos uskovainen solvaa, hänen täytyy siis itsekin rakastaa solvauksen kohteeksi joutumista aloituksessa mainitun ohjeen täyttämiseksi. Ainiin mut voi rukoilla anteeksiantoa jälkeenpäin hiljaa mielessään.

• ekaks.ja.tokaks
        näinonnähtävä kirjoitti:

Tykkäätte siis tulla haukutuksi, koska monesti olen nähnyt uskovaisen näillä sivuilla solvaavan. Jos uskovainen solvaa, hänen täytyy siis itsekin rakastaa solvauksen kohteeksi joutumista aloituksessa mainitun ohjeen täyttämiseksi. Ainiin mut voi rukoilla anteeksiantoa jälkeenpäin hiljaa mielessään.

Ihmisesten solvaus ei koske koska se on selvää Jeesuksen seuraajille kuten Hän sanoi.
        On hyvä, että pyytää anteeksi kun huomaa tehneensä väärin.

• näinonnähtävä

Ihmisesten solvaus ei koske koska se on selvää Jeesuksen seuraajille kuten Hän sanoi.
        On hyvä, että pyytää anteeksi kun huomaa tehneensä väärin.

Minua on uskovainen solvannut. Mten se on mahdollista aloituksen raamatun ohjeen mukaan?

• ekaks.ja.tokaks
        näinonnähtävä kirjoitti:

Minua on uskovainen solvannut. Mten se on mahdollista aloituksen raamatun ohjeen mukaan?

Kysy solvaajalta. Sinähän et solvannut häntä ethän?

• näinonnähtävä

Kysy solvaajalta. Sinähän et solvannut häntä ethän?

Ei ole mahdollista kysyä enää ja heitä on ollut muutama. En solvannut heitä. Kysyn sinulta ja muilta uskovaisilta, miten tällainen oli mahdollista tapahtua?

• ekaks.ja.tokaks
        näinonnähtävä kirjoitti:

Ei ole mahdollista kysyä enää ja heitä on ollut muutama. En solvannut heitä. Kysyn sinulta ja muilta uskovaisilta, miten tällainen oli mahdollista tapahtua?

Missä he nyt sitten ovat?
        En minä voi kenenkään toisen puolesta vastata.

• näinonnähtävä

Missä he nyt sitten ovat?
        En minä voi kenenkään toisen puolesta vastata.

Netissä he solvasivat.

• ekaks.ja.tokaks
        näinonnähtävä kirjoitti:

Netissä he solvasivat.

Mistä tiedät, että he olisvat uskovia?

• näionnähtävä

Mistä tiedät, että he olisvat uskovia?

Sanoivat ja uskovien palsta. Oleta nyt vaikka heidän olleen tosi uskovaisia ja kerro näkemyksesi miksi niin on voinut kädä.

• ekaks.ja.tokaks
        näionnähtävä kirjoitti:

Sanoivat ja uskovien palsta. Oleta nyt vaikka heidän olleen tosi uskovaisia ja kerro näkemyksesi miksi niin on voinut kädä.

Ei nämä ole mitään uskovlen palstoja. Suurin osa täällä on ei uskovia siksi voi niin käydä.
        Haluatko kertoa mistä sinua solvattiin?

• ei.päästy.asiaan

Ei nämä ole mitään uskovlen palstoja. Suurin osa täällä on ei uskovia siksi voi niin käydä.
        Haluatko kertoa mistä sinua solvattiin?

Sille on varmaan sanottu, että homostelu on Raamatun mukaan synti ja otti sen solvauksena :(

• näinonnähtävä
        ei.päästy.asiaan kirjoitti:

Sille on varmaan sanottu, että homostelu on Raamatun mukaan synti ja otti sen solvauksena :(

höpöhöpö... Tuolla on lukuisia ketjuja joissa uskoviksi itseään väittäviltä on mennyt kuppinurin aiheesta kun aiheesta.

• ei.päästy.asiaan
        näinonnähtävä kirjoitti:

höpöhöpö... Tuolla on lukuisia ketjuja joissa uskoviksi itseään väittäviltä on mennyt kuppinurin aiheesta kun aiheesta.

Kerro pari esimerkkiä.

• siinäpä.kerrakseen

37 Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi.
      38 Tämä on käskyistä suurin ja tärkein.

39 Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin i t s e ä s i.
      40 Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat."

Sinä ilmoitit ettet rakasta lähimmäistäsi, eli et myöskään rakasta itseäsi.

Kuka sitten on se lähimmäinen ? Onko Namibiassa asuva ihminen lähimmäiseni ? Vai naapurini? vai perheenjäseneni?

• Tekojavaan

Ei rakkaus tarkoita tässä tapauksessa emotionaalisia tunteita vaan sitä että huolimatta typerästä viestistäsi ei sinua voi vihatakaan. Rakkaus on tekoja, ei tunteita. Jos siis tarvitset joskus apua, voin jeesata velvollisuuden tunteesta, koska rakkaus velvoittaa minua siihen,

• samaa.mieltä

Eikä myöskään eros-rakkautta kuten jotkut sen haluavat tulkita.

• lunastettu

"Jos siis tarvitset joskus apua, voin jeesata velvollisuuden tunteesta, koska rakkaus velvoittaa minua siihen"
        " Hampat irvessä ", minä rakastan sinua, koska on käsketty...:) Toki rakkaus on tekoja ja jos Jumala antaa sen rakkauden silloin se on helppoa, muuten ei.

Inhimillisenä ihmisenä, minä en pysty rakastamaan kaikkia, enkä usko, että se on tuon R-paikan tarkoituskaan.
        Kuka pystyy rakastamaan Jumalaakaan " kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'."
        En usko, että yhtään kättä nousee ylös jos rehellisiä ollaan. Vajavaisia olemme ja siksi jäämme ja nuo käskyt oli SUURIMPIA, ei vanhantestamentin muitakaan käskyjä ihminen voinut täyttää. Siksi Jeesus tulikin ja HÄN TÄYTTI kaiken lain, meidän puolestamme.

Evankeliumi Markuksen mukaan 12
        28. Silloin tuli hänen luoksensa eräs kirjanoppinut, joka oli kuullut heidän keskustelunsa ja huomannut hänen hyvin vastanneen heille, ja kysyi häneltä: "Mikä on ensimmäinen kaikista käskyistä?"

29. Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

30. ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

31. Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."
        32. Niin kirjanoppinut sanoi hänelle: "Oikein sanoit, opettaja, totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi hän.
        33. Ja rakastaa häntä kaikesta sydämestään ja kaikesta ymmärryksestään ja kaikesta voimastaan, ja rakastaa lähimmäistään niinkuin itseänsä, se on enemmän kuin kaikki polttouhrit ja muut uhrit."
        34. Kun Jeesus näki, että hän vastasi ymmärtäväisesti, sanoi hän hänelle: "Sinä et ole kaukana Jumalan valtakunnasta".

• Minä vain rakastan sua,,,,, koska olen saanut rakkauden Jumalalta joka mahdollistaa rakastaa kaikki ihmiset ,, myös vihollinen : )

• OletkoTeini

Aloittajan järjetön loppukommentti. Minä tuskin rakastan sinua. No miten tuolla asenteella voi vaatia ketään rakastamaan itseään takaisin?

• edccde

En minä vaadi että rakastat minua. Raamattu vaatii. Minulle on yhdentekevää rakastatko minua vai et.

• äly.hoiiii
        edccde kirjoitti:

En minä vaadi että rakastat minua. Raamattu vaatii. Minulle on yhdentekevää rakastatko minua vai et.

Miten sinä vetoat Raamattuun kun et siihen usko?

• ateisti
        äly.hoiiii kirjoitti:

vittuillakseen

• edccde
        äly.hoiiii kirjoitti:

Uskon minä siihen, että Raamattu vaatii rakastamaan lähimmäisiä ja jopa vihamiehiä. En usko Jumlan olemassaoloon enkä Jeesuksen taikatemppuhin, mutta siihen uskon, että Raamattu vaatii rakastamaan.

• äly.hoiiii
        edccde kirjoitti:

Uskon minä siihen, että Raamattu vaatii rakastamaan lähimmäisiä ja jopa vihamiehiä. En usko Jumlan olemassaoloon enkä Jeesuksen taikatemppuhin, mutta siihen uskon, että Raamattu vaatii rakastamaan.

No rakasta sitten äläkä nillitä!

• edccde
        äly.hoiiii kirjoitti:

No rakasta sitten äläkä nillitä!

En minä sinua rakasta. Kaukana siitä.

• äly.hoiiii
        edccde kirjoitti:

En minä sinua rakasta. Kaukana siitä.

Minä en sinun rakkaudestasi perustakaan se kävisi peräsuolen päälle....

• hannuristi
        äly.hoiiii kirjoitti:

Sinun rakkaus on perseestä?

• edccde
        äly.hoiiii kirjoitti:

Hyvä. Olemme siis Raamatusta samaa mieltä.

• 3X7
        edccde kirjoitti:

Hyvä. Olemme siis Raamatusta samaa mieltä.

Kannattaa lukea Raamattua, huomaatte kuinka Jumalan Sana alkaa vaikuttamaan.
        Ja Raamattu on ainoa jota todella kannattaa lukea.

• edccde
        3X7 kirjoitti:

Kannattaa lukea Raamattua, huomaatte kuinka Jumalan Sana alkaa vaikuttamaan.
        Ja Raamattu on ainoa jota todella kannattaa lukea.

Onhan sitä tullut luettua mutta ei se ole sen kummempi kirja kuin mikään muukaan kirja joka kertoo vanhasta mytologiasta. Pidän enemmän hindujen, Bhagavad Gītā:sta. Se ei ole niin väkivaltainen kuin Raamattu.

• tarkemmin.katsottuna

Jäin miettimään tuota aloittajan kommenttia: "Minä tuskin rakastan sinua."

Tuskin -sanalla on kaksoismerkitys: toisaalta se voi tarkoittaa, että on hyvin epätodennäköistä, että rakastaa; ja toisaalta se voi tarkoittaa, että rakastaa niukin naukin (tuskin: tuskaisesti: kärsien), mutta rakastaa kuitenkin.

Lause ei kuitenkaan tarkoita: "Minä en rakasta sinua."

Miksi aloittaja jätti viestinsä kaksoismerkityksen varaan? :)

• ateismionmajuttunsa

Aivan varmasti rakastan ateisteja ja haluan että tulette tuntemaan totuuden ja totuus on tekevät teidät vapaiksi. Vaikket uskoisikaan tuota rakastan silti teitä....olet Jumalan kuva ja ihmeellinen ja merkittävä koko maailmankaikkeudessa, saat minut ajattelemaan enemmän kaikkea ja sitä miksi kaikki eivät usko...eivätkö he halua uskoa vai eivät uskalla uskoa vai onko Jumalan olemassaoloe heille mahdottomuus ? Joskus on vaikeaa rakastaa itseään ja se onkin useimmiten uskovaisten suurin ongelma.
      ps. yritän opetella itseni rakastamista koko ajan se ei ole itserakakutta kuitenkaan.

• päämäärätietoinen

Kuinka voit edes kysellä tuollaista. Tottahan minä sinua rakastan niin kuin itseäni :-).
      Myönnän auliisti, että minun on joskus ollut vaikea rakastaa itseäni, mutta viinikin kuulemma paranee vanhetessaan. Niin myös rakkaus itseä ja muita luotuja kohtaan.

Fil. 3:12
      Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

• Voin sanua käsi sydämellä että rakastan. Se että on asioista erimieltä tai omaa toisenlaisen vakaamuksen estä lähimmäisenrakkautta.

• Riidankylväjän_kysymys

En halua vastata kysymykseesi, koska se on riidankylväjän kysymys, tarkoitettu loukkaamaan ja aiheuttamaan mielipahaa. Kommenttisi viimeinen lause kertoo sen, minkälainen ihminen olet. Mitä se sinua edes liikuttaa, mitä muut sinusta ajattelevat, kun et kuitenkaan ole valmis antamaan mitään itsestäsi? Et ansaitse tietää, rakastetaanko sinua.

• näinseonnähtävä

Jos kunnon kristitty seuraa raamatun ohjeita ja sinä olet kunnon kristitty, niin sinä rakastat häntä. Ei kai siinä sen kummempaa...

• noinikäänkuin

Aloittajalle. jumala loi ihisen itseään varten, hänen rakkauttaan, hänen vihaansa varten.
      loi jumala myös neandertalinihmisen?

• Mitä sinä siihen sanot että Rakastan sua niinkun itteni?

• jj.jj.jj..j

Jos mies rakastaa toista miestä, sanon tietenkin homoksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      218
      3174
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      307
      2774
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      75
      1798
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      55
      1705
    5. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      42
      1575
    6. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1366
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1300
    8. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      17
      1270
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      422
      1260
    10. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      105
      1259
    Aihe