Saliohjelma pientä korvausta vastaan, kiitos. :)

koikkeli25

Elikkäs siis kaipaisin itselleni kolmijakoista saliohjelmaa.. Muutaman vuoden olen käynyt kuntosalilla satunnaisesti ja viime aikoina käymiseni on lisääntynyt. Mistä siis saisi saliohjelman, pulittamalla siitä hirveästi? Tiedän että kuvia löytyy googlettamalla ja näin mutta ei aika eikä keskittymiskyky riitä. Joten minulle voi laittaa saliharrastukseen enemmän perehtynyt viestiä tai vinkkejä mistä ohjelman voisi saada. :))

4

99

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fawfw

aina pitää olla ohjelma tai muuten ei voi treenata? Itse olen tässä nyt 7vuotta käynyt säännöllisesti puntilla enkä ole ikinä kenenkään ohjelmalla tehnyt. Tietty jollain runko rakenteella toki mutta toistosarjat ja liikkeet vaihtelee fiiliksen mukaan. Tulosta tulee silti kokoajan.
      Ihan googlettamalla löydät kasan kelpo materiaalia ja omaksutkin tiedot paremmin kun näät itse vaivaa tiedon löytämiseen. Säästät näin myös rahaa.

• spaceri

Niin, voi käyttää jotain yleishahmotus mieluummin kuin tarkkaan ohjelmaa liikkeineen ja toistoinen.
      Jos kolmijakoista kaipaat, niin voit tehdä kolmijaon esimerkiksi näin:
      - jalat
      - keskivartalo
      - ylävartalo

Jalat: askelkyykky, maastaveto, takakyykky. Askelkyykyssä voi käyttää käsipainoja tai kahvakuulaa. Maastaveto, ns maastaveto suorin jaloin, yhden jalan maastaveto. Takakyykkyä, jos tekee niin kannattaa olla jonkinlainen häkki turvana. Kahvakuulalla perusheilautus on aina hyvä liike, voi tehdä niin isolla kuulalla kun jaksaa kannatella.

keskivartalo: voimapyörä, erilaisia staattisia pitoja ja dynaamisia liikkeitä

ylävartalo: veto - ja työntöliikkeet. Vetoliikkeitä ovat leuanveto ja erilaiset soudut, joista helpoin ehkä soutu alataljassa, sitten yhden käden kulmasoutu, ylätalja.

Työntöliikkeet: etunojapunnerrus, penkkipunnerrus, penkkipunnerrus vinopenkissä.

Pysy suurissa liikkeissä, ns moninivelliikkeissä niin pysyt kunnossa. Asiat pysyvät yksinkertaisina, kun ei mene niihin moniin kymmeniin hauiskääntöihin ja ojentajapunnerruksiin, joita on tarjolla.
      Jos harjoittelet 2 kertaa viikossa, niin toinen harjoitus jalkavoittoinen ja toinen ylävartalovoittoinen. Keskivartalolle harjoituksia molemmilla harjoituskerroilla. Aloita aina jaloista ja tee keskivartaloharjoitukset viimeisenä.

Jos harjoittelet useamman kerran viikossa niin käytä tuota jakoa työntäviin ja vetäviin liikkeisiin.
      Ota joku selkeä tavoite, nuorelle miehelle esim. maastaveto 100 kg, 10 leukaa, 40 etunojapunnerrusta. Aseta tavoitteet kuitenkin nykyisin käyttämiesi vastusten pohjalta.

• Kiitos, elikkä vähän tämmöisiä ohjeita kaipailinkin. Tarkoitus ei ollutkaan käydä joka kerta samaa ohjelmaa läpi vaan, saada vähän selkoo että mitä kannatta tehdä. Ite oon samaan salikäyntiin yrittäny yhdistää kaikki mahdolliset, niin meinaa vähän puhti loppua kesken.

• treeniohjelma

treeniohjelma.org tuolta löytyy vaikka mitä eikä maksa mitään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3814
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      2041
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      229
      1365
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      135
      1266
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      112
      1158
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      112
      1138
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      70
      1050
    8. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      1005
    9. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      984
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35