Elikkäs siis kaipaisin itselleni kolmijakoista saliohjelmaa.. Muutaman vuoden olen käynyt kuntosalilla satunnaisesti ja viime aikoina käymiseni on lisääntynyt. Mistä siis saisi saliohjelman, pulittamalla siitä hirveästi? Tiedän että kuvia löytyy googlettamalla ja näin mutta ei aika eikä keskittymiskyky riitä. Joten minulle voi laittaa saliharrastukseen enemmän perehtynyt viestiä tai vinkkejä mistä ohjelman voisi saada. :))
Saliohjelma pientä korvausta vastaan, kiitos. :)
4
90
Vastaukset
- fawfw
aina pitää olla ohjelma tai muuten ei voi treenata? Itse olen tässä nyt 7vuotta käynyt säännöllisesti puntilla enkä ole ikinä kenenkään ohjelmalla tehnyt. Tietty jollain runko rakenteella toki mutta toistosarjat ja liikkeet vaihtelee fiiliksen mukaan. Tulosta tulee silti kokoajan.
Ihan googlettamalla löydät kasan kelpo materiaalia ja omaksutkin tiedot paremmin kun näät itse vaivaa tiedon löytämiseen. Säästät näin myös rahaa. - spaceri
Niin, voi käyttää jotain yleishahmotus mieluummin kuin tarkkaan ohjelmaa liikkeineen ja toistoinen.
Jos kolmijakoista kaipaat, niin voit tehdä kolmijaon esimerkiksi näin:
- jalat
- keskivartalo
- ylävartalo
Jalat: askelkyykky, maastaveto, takakyykky. Askelkyykyssä voi käyttää käsipainoja tai kahvakuulaa. Maastaveto, ns maastaveto suorin jaloin, yhden jalan maastaveto. Takakyykkyä, jos tekee niin kannattaa olla jonkinlainen häkki turvana. Kahvakuulalla perusheilautus on aina hyvä liike, voi tehdä niin isolla kuulalla kun jaksaa kannatella.
keskivartalo: voimapyörä, erilaisia staattisia pitoja ja dynaamisia liikkeitä
ylävartalo: veto - ja työntöliikkeet. Vetoliikkeitä ovat leuanveto ja erilaiset soudut, joista helpoin ehkä soutu alataljassa, sitten yhden käden kulmasoutu, ylätalja.
Työntöliikkeet: etunojapunnerrus, penkkipunnerrus, penkkipunnerrus vinopenkissä.
Pysy suurissa liikkeissä, ns moninivelliikkeissä niin pysyt kunnossa. Asiat pysyvät yksinkertaisina, kun ei mene niihin moniin kymmeniin hauiskääntöihin ja ojentajapunnerruksiin, joita on tarjolla.
Jos harjoittelet 2 kertaa viikossa, niin toinen harjoitus jalkavoittoinen ja toinen ylävartalovoittoinen. Keskivartalolle harjoituksia molemmilla harjoituskerroilla. Aloita aina jaloista ja tee keskivartaloharjoitukset viimeisenä.
Jos harjoittelet useamman kerran viikossa niin käytä tuota jakoa työntäviin ja vetäviin liikkeisiin.
Ota joku selkeä tavoite, nuorelle miehelle esim. maastaveto 100 kg, 10 leukaa, 40 etunojapunnerrusta. Aseta tavoitteet kuitenkin nykyisin käyttämiesi vastusten pohjalta.Kiitos, elikkä vähän tämmöisiä ohjeita kaipailinkin. Tarkoitus ei ollutkaan käydä joka kerta samaa ohjelmaa läpi vaan, saada vähän selkoo että mitä kannatta tehdä. Ite oon samaan salikäyntiin yrittäny yhdistää kaikki mahdolliset, niin meinaa vähän puhti loppua kesken.
- treeniohjelma
treeniohjelma.org tuolta löytyy vaikka mitä eikä maksa mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.434829- 632713
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2751807Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2611736Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151669Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531226Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ941207- 701142
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331137Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2741112