Mitä hyötyä universumista?

rgrgrdgg

Mitä varten moinen roska on olemassa? Miksi? Tietysti voi sanoa, että rahan takia, että maailmankaikkeudessa voi tehdä hetkisen tuottoisaa bisnestä.

15

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seontasaraha

      Hyötyajattelu on täysin ihmislähtöistä eikä sillä selitetä mitään. Pieni ihminen huutaa nyt helposti, että no mikä sitten on kaiken tarkoitus?! Sellaista ei tarvita.

      • Oikeinmeni

        Juuri näin. Tieteentekijät kysyvät että "miten" ja selvittävät sitä faktojen avulla. Uskovaiset ja lapsenmieliset kysyvät että "miksi" tulematta tällä järjettömällä kysymyksellä yhtään viisaammaksi vaan kaivavat satukirjat esiin etsiessään mielettömään kysymykseen mielettömiä vastauksia.


    • Mutkilainen

      Yhtä hyvin voisi miettiä, miksi universumi yleensä vaivautuu olemaan olemassa.

      Alkuräjähdysteorian mukaan universumi on syntynyt tyhjästä, joten voisi ihmetellä, miksi se ei jäänyt tähän täyden tyhjyyden tilaan. Tällöin ei olisi olemassa edes TYHJYYTTÄ.

    • siksipä

      Jotta olematon Oskari voi lakaista sen rikkalapioonsa.

    • Wrtr4

      Universumilla ei ole tarkoitusta, kuten elämälläkään.

      • MeilläOnMissio

        Elämällä on kosminen tarkoitus tai sitten ei. Mutta velvollisuutemme on ottaa selkoa asiasta. Tähän mennessä avaruudesta ei ole tullut valaisevaa viestiä. Pitkällä tähtäyksellä missiomme on levittää tellusperäistä elämää muualle avaruuteen.


      • sitäsattuu
        MeilläOnMissio kirjoitti:

        Elämällä on kosminen tarkoitus tai sitten ei. Mutta velvollisuutemme on ottaa selkoa asiasta. Tähän mennessä avaruudesta ei ole tullut valaisevaa viestiä. Pitkällä tähtäyksellä missiomme on levittää tellusperäistä elämää muualle avaruuteen.

        Elämän tarkoitus ei ollut aiemmin uusien mantereiden löytäminen. No, uskovaisten mielestä se kyllä oli oman uskonnon levittäminen pakanoille.
        Se vain tapahtui, koska se oli mahdollista. Hyötyajattelu ja uteliaisuus johtaa siihen.


      • MeilläOnMissio

        Siihen johtaa myös elämän biologinen tarkoitus joka näyttää olevan oman perimän kylväminen mahdollisimman laajalle. Tämä biologinen päämäärä on kirjoitettu perimäämme ja sen vaikutus n vahva nykyihmiselläkin, joskin jotkut yksilöt ovat vapaaehtoisesti luopuneet jälkeläisten hankkimisesta hedonistisista tai muista syistä.


      • sesiinävaanon
        MeilläOnMissio kirjoitti:

        Siihen johtaa myös elämän biologinen tarkoitus joka näyttää olevan oman perimän kylväminen mahdollisimman laajalle. Tämä biologinen päämäärä on kirjoitettu perimäämme ja sen vaikutus n vahva nykyihmiselläkin, joskin jotkut yksilöt ovat vapaaehtoisesti luopuneet jälkeläisten hankkimisesta hedonistisista tai muista syistä.

        Selvää pässinlihaa. Ihminen on metsästäjä-keräilijä.


    • jjljjkkö

      Pitkällä tähtäyksellä missiomme on levittää saasteita ja roskakulttuuria muualle avaruuteen.

    • osku.3v

      titä valtenhan te jeetut tuli että taamme jouluna vattamme puuloo, täyteen puuloo.

    • Universumi on vapaa tila. Kooltaan I S O. Olemme atomeita fyysisinäkin olentoina.
      Sen teoreettisen elonliekin kadotamme kun heitämme viimeisen henkäyksen mäkeen.
      Siitä elonkipnästä, joka on yhteistä itikalle ja ihmisille, on kirjoiteetu kilometrikuutioittain ns. painavaa sanaa.
      Onhan se ikään kuin uusi "kokemus" meillä jokaisella edessä.

      • ei se ole mikään kokemus

        Se on kyllä kokemus, jos herätetään kuolleista. Yht'äkkiä vaan kuulet kun joku sanoo sinulle... hengitä sisään... hengitä ulos... et tunne mitään, etkä aisti mitään, mutta ikäänkuin vaistomaisesti vain tottelet, koska tahdot elää. Sen jälkeen taas ei mitään, kunnes havahdut kuin unesta jota et ole nähnyt ja katsot maailmaa kuin vasta kuoriutunut linnunpoikanen.


      • mhh
        procentti kirjoitti:

        ei se ole mikään kokemus

        Se on kyllä kokemus, jos herätetään kuolleista. Yht'äkkiä vaan kuulet kun joku sanoo sinulle... hengitä sisään... hengitä ulos... et tunne mitään, etkä aisti mitään, mutta ikäänkuin vaistomaisesti vain tottelet, koska tahdot elää. Sen jälkeen taas ei mitään, kunnes havahdut kuin unesta jota et ole nähnyt ja katsot maailmaa kuin vasta kuoriutunut linnunpoikanen.

        Ei kai se ol mikää rosenttikaa.


    • Not-very-real-universe

      Mitä hyötyä unista ylipäätään on? Ne syntyvät ja loppuvat niiden sisältämine avaruuksineen ja objekteineen, mutta kai niistä jokin hyöty on, koska ei kai niitä muuten toistuvasti esiintyisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe