Mitä hyötyä universumista?

rgrgrdgg

Mitä varten moinen roska on olemassa? Miksi? Tietysti voi sanoa, että rahan takia, että maailmankaikkeudessa voi tehdä hetkisen tuottoisaa bisnestä.

15

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seontasaraha

      Hyötyajattelu on täysin ihmislähtöistä eikä sillä selitetä mitään. Pieni ihminen huutaa nyt helposti, että no mikä sitten on kaiken tarkoitus?! Sellaista ei tarvita.

      • Oikeinmeni

        Juuri näin. Tieteentekijät kysyvät että "miten" ja selvittävät sitä faktojen avulla. Uskovaiset ja lapsenmieliset kysyvät että "miksi" tulematta tällä järjettömällä kysymyksellä yhtään viisaammaksi vaan kaivavat satukirjat esiin etsiessään mielettömään kysymykseen mielettömiä vastauksia.


    • Mutkilainen

      Yhtä hyvin voisi miettiä, miksi universumi yleensä vaivautuu olemaan olemassa.

      Alkuräjähdysteorian mukaan universumi on syntynyt tyhjästä, joten voisi ihmetellä, miksi se ei jäänyt tähän täyden tyhjyyden tilaan. Tällöin ei olisi olemassa edes TYHJYYTTÄ.

    • siksipä

      Jotta olematon Oskari voi lakaista sen rikkalapioonsa.

    • Wrtr4

      Universumilla ei ole tarkoitusta, kuten elämälläkään.

      • MeilläOnMissio

        Elämällä on kosminen tarkoitus tai sitten ei. Mutta velvollisuutemme on ottaa selkoa asiasta. Tähän mennessä avaruudesta ei ole tullut valaisevaa viestiä. Pitkällä tähtäyksellä missiomme on levittää tellusperäistä elämää muualle avaruuteen.


      • sitäsattuu
        MeilläOnMissio kirjoitti:

        Elämällä on kosminen tarkoitus tai sitten ei. Mutta velvollisuutemme on ottaa selkoa asiasta. Tähän mennessä avaruudesta ei ole tullut valaisevaa viestiä. Pitkällä tähtäyksellä missiomme on levittää tellusperäistä elämää muualle avaruuteen.

        Elämän tarkoitus ei ollut aiemmin uusien mantereiden löytäminen. No, uskovaisten mielestä se kyllä oli oman uskonnon levittäminen pakanoille.
        Se vain tapahtui, koska se oli mahdollista. Hyötyajattelu ja uteliaisuus johtaa siihen.


      • MeilläOnMissio

        Siihen johtaa myös elämän biologinen tarkoitus joka näyttää olevan oman perimän kylväminen mahdollisimman laajalle. Tämä biologinen päämäärä on kirjoitettu perimäämme ja sen vaikutus n vahva nykyihmiselläkin, joskin jotkut yksilöt ovat vapaaehtoisesti luopuneet jälkeläisten hankkimisesta hedonistisista tai muista syistä.


      • sesiinävaanon
        MeilläOnMissio kirjoitti:

        Siihen johtaa myös elämän biologinen tarkoitus joka näyttää olevan oman perimän kylväminen mahdollisimman laajalle. Tämä biologinen päämäärä on kirjoitettu perimäämme ja sen vaikutus n vahva nykyihmiselläkin, joskin jotkut yksilöt ovat vapaaehtoisesti luopuneet jälkeläisten hankkimisesta hedonistisista tai muista syistä.

        Selvää pässinlihaa. Ihminen on metsästäjä-keräilijä.


    • jjljjkkö

      Pitkällä tähtäyksellä missiomme on levittää saasteita ja roskakulttuuria muualle avaruuteen.

    • osku.3v

      titä valtenhan te jeetut tuli että taamme jouluna vattamme puuloo, täyteen puuloo.

    • Universumi on vapaa tila. Kooltaan I S O. Olemme atomeita fyysisinäkin olentoina.
      Sen teoreettisen elonliekin kadotamme kun heitämme viimeisen henkäyksen mäkeen.
      Siitä elonkipnästä, joka on yhteistä itikalle ja ihmisille, on kirjoiteetu kilometrikuutioittain ns. painavaa sanaa.
      Onhan se ikään kuin uusi "kokemus" meillä jokaisella edessä.

      • ei se ole mikään kokemus

        Se on kyllä kokemus, jos herätetään kuolleista. Yht'äkkiä vaan kuulet kun joku sanoo sinulle... hengitä sisään... hengitä ulos... et tunne mitään, etkä aisti mitään, mutta ikäänkuin vaistomaisesti vain tottelet, koska tahdot elää. Sen jälkeen taas ei mitään, kunnes havahdut kuin unesta jota et ole nähnyt ja katsot maailmaa kuin vasta kuoriutunut linnunpoikanen.


      • mhh
        procentti kirjoitti:

        ei se ole mikään kokemus

        Se on kyllä kokemus, jos herätetään kuolleista. Yht'äkkiä vaan kuulet kun joku sanoo sinulle... hengitä sisään... hengitä ulos... et tunne mitään, etkä aisti mitään, mutta ikäänkuin vaistomaisesti vain tottelet, koska tahdot elää. Sen jälkeen taas ei mitään, kunnes havahdut kuin unesta jota et ole nähnyt ja katsot maailmaa kuin vasta kuoriutunut linnunpoikanen.

        Ei kai se ol mikää rosenttikaa.


    • Not-very-real-universe

      Mitä hyötyä unista ylipäätään on? Ne syntyvät ja loppuvat niiden sisältämine avaruuksineen ja objekteineen, mutta kai niistä jokin hyöty on, koska ei kai niitä muuten toistuvasti esiintyisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe