Haluaisin tentata naisilta tärkeitä asioita ja vastata tietenkin itse heidän kysymyksiinsä. Small talk -lässytys evvk. Naisten toiveet ovat kuitenkin ilmeisesti päin vastoin, joten ei sitten puhuta eikä tutustuta ollenkaan.
Tutustumisen perusongelma: mistä puhua?
21
<50
Vastaukset
- puhuminenkannattaa
Minä ajattelen samalla tavalla. Tietysti puhutaan tärkeistä asioista. Mihin tarvitaan smalltalkia, minustakin se on rasittavaa.
Ei ole yhden tyyppisiä yksilöitä kummassakaan sukupuolessa, joten kysymyksen asettelu on jo itsessään puutteellinen.
Mitä olet vailla, millainen itse olet sekä millaisia suhteita harrastat olisi myös hyvä kertoa, jolloin ne tietyn tyyppiset yksilöt voivat vastata sinulle miten haluaisivat heitä lähestyttävän........
Joillekin nämä asiat ovat helpompia, kuin toisille, mutta harvemmin helppoja, jos ei harrasta ns. pikasuhteita tai "kevyt" suhteita, joissa sitoutuminen on mielestäni puutteellista, eikä todellakaan jutella mistään kumppanuus "symbioosista"....
Miehenä, en itse jaksa ajatella sellaisia asioita, että mistä voi tai saa puhua, yleensähän keskustelu etenee jos on edetäkseen....itse haluaisin tietää naisesta ehkä eri asioita, kuin moni muu, mutta ne asiat voivat olla monille "arkoja", sekä toiseksi moni ei ole niitä asioita edes kunnolla miettinyt, eikä myöskään niihin asioihin ole kauhean helppo mennä, kun puhutaan "äkkinäisistä" kohtaamisista.
Eli nämäkään asiat eivät "aina" ole yksinkertaisia ja helppoja, riippuen tosin paljolti siitä mitä kukakin tarvitsee/etsii........- NNnnnnnnN
"Haluaisin tentata naisilta tärkeitä asioita ja vastata tietenkin itse heidän kysymyksiinsä"
Mitä nyt treffeillä olen käynyt, niin ei ne kyllä koskaan ole muistuttaneet työhaastatteluita! Musta paras tapa tutustua, on jutella ihan vapaasti vaila minkäänlaista tenttaussuunnitelmaa/strategiaa ja kysellä luontevasti kysymyksiä keskustelun lomassa. Tenttaaminen on ihan lähtökohtaisesti täysin väärä lähtökohta kun puhutaan treffeistä. Se ei kuitenkaan tarkoita, että treffeilä pitäisi jäädä small talk -asteelle. Voi niistä tärkeistäkin asioista puhua kepeästi.
Tästäkään asiasta ei kannata tehdä liian vaikeaa. Kun on aidosti kiinnostunut muista ihmisistä (ihmisinä, ei potentiaalisina panoina tai puolisoina), tulevat asiat keskustelussa esiin ihan luonnostaan. Itse olen ainakin niin utelias, että olen aika hyvä onkimaan tärkeitä asioita toisesta :D ihan normaalin keskustelun lomassa. Esimerkiksi jos haluan tietää viihtyykö mies kotona vai onko jokapaikan vipeltäjä, kyselen kesäsuunnitelmista tai harrastuksista, jolloin usein paljastuu, jos miehellä on minuuttiaikataulu.
Monesti myös arvomaailma käy esiin keskustelussa ihan kyselemättäkin. Jos keskustelussa vilahtelee bileitä ja terassi-iltoja, tiedän että mies arvostaa baari-iltoja ja sosialisointia enemmän kuin esimerkiksi urheilua ja kotoilua. Jos puheessa mainitaan usein ystävät, oma perhe tai kummilapset, on todennäköistä että ihmissuhteita pidetään tärkeänä ja lasten kanssa tullaan toimeen tai ainakin halutaan olla osana heidän elämäänsä. Rivien välistä ei myöskään kannata lukea liikaa vaan aina voi samassa yhteydessä kysyä tarkentavia kysymyksiä kuten oletko tosiaan niin kiireinen kuin mitä kerrot?
Joitakin asioita on kyllä syytä kysyä suoraan, esimerkiksi sitä, mitä tällä hetkellä lähitulevaisuuden elämäänsä toivoo... Haluaako keskittyä hauskanpitoon, uraan, ystäviin, parisuhteeseen, perheeseen, matkusteluun, treffailuun jne. Liian vakavaksi keskustelua ei tutustumisen alkuvaiheessa kannata vetää, tarkoitus on kuitenkin viihtyä yhdessä, ainakin jos toisillekin treffeille haluaa. Tenttaaminen luo painostavan ja epäluontevan ilmapiirin, helpommallakin saa selville haluamansa asiat (olemalla kiinnostunut ja utelias, kuuntelemalla mitä toinen oma-alotteisesti kertoo).- järkevä-aateeäm
Olen joskus yrittänyt jutella luontevasti niitä näitä ilman tenttaamista, ja lopputulos on aina se, etten tiedä naisesta oikeastaan mitään. Silloin ei myöskään voi päätellä, haluaisiko (uudet) treffit tai parisuhteen, eli juttu ei voi edetä. Kysymällä tärkeitä kysymyksiä saa informaatiota päätöksentekoa varten.
- NNnnnnnnN
järkevä-aateeäm kirjoitti:
Olen joskus yrittänyt jutella luontevasti niitä näitä ilman tenttaamista, ja lopputulos on aina se, etten tiedä naisesta oikeastaan mitään. Silloin ei myöskään voi päätellä, haluaisiko (uudet) treffit tai parisuhteen, eli juttu ei voi edetä. Kysymällä tärkeitä kysymyksiä saa informaatiota päätöksentekoa varten.
Ilmeisesti puhumme niitä näitä hyvin eri tavalla, koska tiedän treffien lopuksi treffikumppanista hyvin paljon. Täytyy kyllä sanoa, että miehet tuntuvat kyselevän hyvin paljon vähemmän, että he eivät ehkä tiedä minusta niin paljon kuin minä heistä.
Mitä sun "niitä näitä" sitten sisältää? Mitä haluaisit kysyä muttet kysy?
Kuten kirjoitin aiemmin, kyllä minäkin niitä tärkeitä kysymyksiä kysyn, mutta pointti onkin siinä, ettei tenttaa ketään "informaation saamiseksi päätöksentekoa varten", vaan kysyn mielenkiinnosta toiseen tutustuakseni keskustelun aikana.
Tärkeä juttu on kuitenkin myös tutustua rennosti toisen persoonaan, nähdä kuinka juttu pelaa. Yhteisten tekijöiden ja arvojen lisäksi on aika tärkeää tunnustella, kuinka hyvin toisen seurassa viihtyy ja se ei kyllä onnistu, jos on kysymyslista päätöksentekoa varten mukana. Mikset voisi ujuttaa niitä tärkeitä kysymyksiä rennon keskustelun lomaan, kun sopiva aihe sivuaa keskustelua? - niinselviää
Eikun monisivuinen lista mukaan vaan ja kysymys kysymyksen perään!
- mitämietit
Ennestään tutun kanssa on helppo puhua. Puheenaiheita löytyy varmasti.
- sama.täällä
Mulla on aina ollut ongelma naisiin tutustumisessa se että ilman mitään yhteistä tekijää esim koulu/työ/harrastus en osaa ottaa kontaktia enkä jutella.
Esim tilanne baarissa tuntemattoman naisen kanssa, en osaa toimia mitenkään mutta esim töissä/koulussa/harrastuksessa kahdestaan osaan jutella aika rennosti. - kohtalotuojostuo
Tästä..kin syystä en todellakaan harrasta treffejä. En osaisi kysyä ja vastaisin kuin olisin tentattavana. Ainoa luonnollinen tapa tutustua on normaalin elämän lomassa. Karsii vähän uusia tuttavuuksia määrällisesti mutta ehkä kerran 10vuodessa joku kiinnostava osuu samaan huoneeseen samaan aikaan:(
Ja jälleen kerran: Naisten suosikkipuheenaihe ei ole miehen auto, harrastukset, työ tai kaverit vaan nainen itse. Naiset haluavat, että mies on kiinnostunut juuri heistä ja heidän elämästään ja ajatuksistaan.
Tosin tenttaaminen kuulostaa pahalta. Aivan kuin ätmi ensitreffeillä kysyisi, että monenko käyttämä nainen on...- eilistoja
Huumorillahan minä.
- dökof
No jaa... Kyllä minä ainakin haluan tietää mitä mies tekee työkseen, mitä harrastaa, millaisia kavereita miehellä on yms. Toki hienoa jos mies kyselee myös minusta, mutta se pelkästään ei riitä. Kun vielä sinkku olin, niin todellakin halusin tietää asioita miehestä. Miten sitä muuten oppii tietämään, kiinnostuuko miehestä vai ei?
Varsinaista tenttaamista minäkään en suosittele, mutta molemminpuolista kyselyä ja avointa keskustelua suosittelen. Mitä suunnitelmia ja toiveita on elämästä, millaisesta perheestä on lähtöisin, miten viettää vapaa-aikaa... Tärkeitä asioita, jotka määrittelevät ihmisten yhteensopivuutta. - tärkeitäasioita
Nuo ovat juuri niitä oikeita kysymyksiä.
dökof kirjoitti:
No jaa... Kyllä minä ainakin haluan tietää mitä mies tekee työkseen, mitä harrastaa, millaisia kavereita miehellä on yms. Toki hienoa jos mies kyselee myös minusta, mutta se pelkästään ei riitä. Kun vielä sinkku olin, niin todellakin halusin tietää asioita miehestä. Miten sitä muuten oppii tietämään, kiinnostuuko miehestä vai ei?
Varsinaista tenttaamista minäkään en suosittele, mutta molemminpuolista kyselyä ja avointa keskustelua suosittelen. Mitä suunnitelmia ja toiveita on elämästä, millaisesta perheestä on lähtöisin, miten viettää vapaa-aikaa... Tärkeitä asioita, jotka määrittelevät ihmisten yhteensopivuutta.Esimerkillistä vastavuoroisuutta! Noinhan sen pitäisi mennä, että homma etenisi toivotusti.
- erkki-täti
Tuo on kyllä niin huono ja vanha virsi "naiset haluavat puhua itsestään", kuin olla ja voi.
Ja kun sellainen tilanne osuu kohdalle (jolloin toinen oikein toteuttaa tuota latteutta), niin alkaa melko pian kiehuttaa. Koska sellaisessa tilanteessa tulee juurikin sellainen olo, että toinen ei kerro oikein mitään, vaan tenttaa koko ajan. Eli esittää koko ajan kysymyksiä, jotka johdattavat siihen, että pitäisi puhua omasta itsestään toiselle ummet ja lammet. erkki-täti kirjoitti:
Tuo on kyllä niin huono ja vanha virsi "naiset haluavat puhua itsestään", kuin olla ja voi.
Ja kun sellainen tilanne osuu kohdalle (jolloin toinen oikein toteuttaa tuota latteutta), niin alkaa melko pian kiehuttaa. Koska sellaisessa tilanteessa tulee juurikin sellainen olo, että toinen ei kerro oikein mitään, vaan tenttaa koko ajan. Eli esittää koko ajan kysymyksiä, jotka johdattavat siihen, että pitäisi puhua omasta itsestään toiselle ummet ja lammet.Enkös minä jo kirjoittanut, että tenttaaminen kuulostaa pahalta ja vastavuoroisuus on avaa ovet jatkoon.
Tosin kärjistän tätä aihetta aina vastavetona ätmien luuloon, että naiset olisivat innoissaan itseään kehuskelevista miehistä.- erkki-täti
Ratikkakuski kirjoitti:
Enkös minä jo kirjoittanut, että tenttaaminen kuulostaa pahalta ja vastavuoroisuus on avaa ovet jatkoon.
Tosin kärjistän tätä aihetta aina vastavetona ätmien luuloon, että naiset olisivat innoissaan itseään kehuskelevista miehistä.Joo, ymmärrän ja ajattelin itsekin vastauksessani kerrata varmuuden vuoksi tuon vastavuoroisuuden jne. mutta en laiskuuttani jaksanut.
Mutta en tarkoittanutkaan normaalia vastavuoroisuutta, vaan tilannetta, jossa toinen koko ajan heittää pallon niin, että pitää puhua itsestä. Rasittavaa.
Että jokin raja pitää olla. Itse olen niin tylsä, että jossain vaiheessa sanon, että en jaksa jauhaa itsestäni, puhutaanpa vaikka sinusta välillä tms. Tai vaikka muista asioista yleisemmin, kyllä sellaisestakin saa toisesta ihmisestä kuvan muodostettua, tai ainakin jonkinlaisen raakaversion henkilöstä.
- juttelesäästä
Ilmoja se vaan pitelee..... Pieraisi......
- Ex__PUA
Tämä on todella hyvä aihe kyllä.
Joskus aiemminkin tämä taisi olla täälllä?
Sillä jos nyt ei näiitä spektaakkelinomaisia "näin naisen baarissa, ja vein sen kotiini 5 minuuttia tapaamisesta"-juttuja oteta huomioon, on yleensä se kuuluisa "mistä puhua" eräs suurimpia ongelmia.
Myös minua se on hämännyt.
Olen tässä kuitenkin kevään ja kesän aikana melkolailla kehitellyt tätä eteenpäin, ihan vaan menemällä enemmän ns. ekstroverttimoodiin.
Joten small talk ja kiintoisat, sopivan henkilökohtaiset kysymykset ovat vieneet kohtalaisen pitkälle.
Ja hyvä on jos naisen saa puhumaan itsestään. Se on jokaisen introvertin miehen pelastus. :D Siitä ei tule loppua.
Joskus nainen vaan voi olla "keskustelutaitoinen" joten se edelllyttää että pallo heitetään sinulle, mutta se ei tarkoita välttämättä etteikö nainen silti tahdo puhua kanssasi.- Ex__PUA
* itsestään.
- puhujatar
On sanottava, että kun saat muutaman sanan sanotuksi, et enää muista olevasi tenttaaja vaan olet tentattava ja minä tulen paljastaneeksi enemmän itsestäni kuin mikä on viisasta. Mitään ennalta suunniteltuja keskustelunaiheita et tarvitse koska, ennenkuin huomaatkaan, olen vienyt keskustelun sivuraiteille ja ties minne, mutta tietoa saat tärkeistä ja vähemmän tärkeistä asioista. Jos olen hiljaa, kertoo sekin enemmän kuin tuhat sanaa. Saa haastatella, mutta omalla vastuulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi803884Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693697Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks442215Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522179- 582064
- 511746
- 271429
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151173Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1051143- 601099