Miekkonen ja naikkonen

Miksi sanalla 'miekkonen' ei ole samantapaista negatiivista merkitystä kuin sanalla 'naikkonen'?
Sukupuolten epätasa-arvoa?

8

2270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niih. Ja miksi monien eläinlajien jälkikasvua kutsutaan poikasiksi, vaikka on joukossa varmasti tyttösiäkin?

• itseaiheutettua

Ilotyttöjä on paljon enemmän kuin ilopoikia.

• Ei-miekkonen

Onhan sillä vähättelevä merkitys omalla tavallaan,. Minä kyllä pahastuisin suuresti, jos minua sanottaisiin miekkoseksi.

• väke

Olet siis ilmeisesti nainen, joten eikö sinua siis loukkaisi, jos sinua sanottaisiin naikkoseksi? Kyllä se todellakin on halventava. Enkä itsekään pitäisi, jos minua sanottaisiin miekkoseksi, vaikka mies olenkin.

• Ei-miekkonen_mies

Miksi noin päättelet? Jos olisin nainen, ei minua voitaisikaan sanoa miekkoseksi, siinä ei olisi mieltä.

• väke

No ajattelin että olisihan se loukkaavaa, jos naista sanottaisiin miekkoseksi, mutta eihän siinä kyllä toki mieltäkään olisi.

• mieheke

-- vanhanaikaisia homoa ja lesboa tarkoittavia sukupuolinimiä

• 10-14

Minun kielikorvani mukaan "miekkosella" on aika negatiivinen sävy, vaikkei ehkä ihan yhtä voimakas kuin "naikkosella". Jonkinlaista epämääräistä ja epäluotettavaa hyypiötä se miekkonen tarkoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      98
      1112
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      742
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      35
      634
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      556
    5. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      502
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      500
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      32
      490
    8. Olet hurmaava

Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su
      Ikävä
      14
      451
    9. Ilahtuisin jos laittaisit viestin

Mutta et niin tee 😔 sillä sun mielestä on mun vuoro.
      Ikävä
      34
      447
    10. Miksi ajattelit minun

Rakastuneen sinuun?
      Ikävä
      33
      440
    Aihe