Miksi te hauku?

MiksiHaukkuaPizza

Miksi tulla aina pizza ja kun syödä heti hauku ja sanoa kallis pizza ja paha ?!

2

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiseniinvaikeaaole

      Pitsan tärkein perusta on taikina, joka täytyy tehdä hyvin jos hyvän pitsan haluaa tehdä.

      Itse teen sen 3 desiä vettä mikrossa lämmitettynä (reilun kädenlämpöiseksi), oliiviöljyä pari ruokalusikallista, vehnäjauhoa, kuivahiiva, suola ja vähän sokeria jauhoihin sekoitettuna, ja eiku sekoittaen ja vaivaten noin 15 minsaa tai kunnes taikina irtoaa kulhon reunosta.

      Taikinan voi laittaa jääkappiin muutamaksi tunniksi tässä vaiheessa ns. hitaaseen kohoamiseen tai antaa kohota lämpimässä paikassa puolisen tuntia.

      Kun taikina on kohonnut niin se tulee vaivata uudelleen ja muokata haluaamaan muotoon - 3 desin taikina riittää yhteen pyöreään pitsaan kun taas 5 desin taikinasta saa pellillisen.

      Kun taikina on kohonnut niin sen pintaan voi laittaa täytteet eli tomaattikastike (jos ei itse jaksaa keittää kastiketta niin esim, Pastellan pieni tölkki toimii hyvin) pohjaksi, juusto (pamresaani/mustaleimainen raastettuna) , täytteet ja eikun uuniin 225 asteeseen 10-15 minuutia.kunnes reunojen väri on bruuna ja keskusta kuplii.

      Ei muuta kuin slaissaten lautaselle hyvän salaatin oheen ja kohti ääntä eli syökää hyvällä omatunnnolla.

    • pienimuutos

      Ehkä syynä on valmistus, joten keskity siihen ja tee välillä hyvä pitsa josta asiakaskin voi ollla tyytyväinen.

      Niin simppeliä se on - tyytyväinen asiakas tarkoittaa hyvää pitsa eli tee pitsa kunnon raaka-aineista ja asiakkaat jonottavat tiskillä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe