Mitä tarkoittaa kautta rantain?

hämhämhäm

Tai kautta rannan? Vai onko ne eri asioita?

Siis itselle on aina tarkoittanut 'kaikki' tyylillä "Kautta rannan ihmiset olivat samaa mieltä asiasta", mutta ilmeisesti tarkoittaa jollekkin jotakin muuta?

6

5176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KauttaRantain

Kautta rantain tarkoittaa epäsuorasti. Ei souda suoraan järven yli vaan kulkee rantojen kautta. Voi kuulla jonkin asian kautta rantain eli välikäsien kautta. Tai tytölle voi tehdä ehdotuksia kautta rantain testatakseen tämän suostuvaisuutta.

• Vettenranta

Kautta rantain = kierrellen ja kaarrellen, peitellyn epäsuorasti tms.

Rantaviivan pituus on kovin epämääräinen juttu. Veden ja maan rajaviivan pituutta voidaan mitata kovin vaihtelevilla tarkkuuksilla ja vaihtelua esiintyy myös veden pinnankorkeuden vaihteluiden, aallokon jne. mukaan.

Fraktaaliteoreetikoilla voisi olla tähän asiaan jotain sanomista.

”Kautta rannan” ei tunnu minun korvissani kovinkaan vakiintuneelta tai yleiseltä sanonnalta.

• Anonyymi

Kautta rantain. Esim. juoruämmien suusta kuulee monesti, miten joku on sinua kommentoinut, sinusta puhunut. Vittumainen tyyli laittaa joku toinen sanomaan toiselle mielipiteen asiaan, kun ei itsellä ole selkärankaa mennä itse sanomaan. Samalla puhutaan toisen asioista henkilöille, joille kyseiset asiat eivät kuulu millään muotoa. Sitten saa kautta rantain kuulla, mitä on kuka missäkin sinusta sanonut. Jos jollain on jollekulle jotain asiaa, niin menköön itse sen hänelle sanomaan päin naamaa. Sen voi sitten sanoa asiallisesti, ettei tarvi huutaa tukka pystyssä suupielet vaahdossa.

• Anonyymi

Joku kiertää ja kaartaa sanoissa, ettei sano suoraan. Yrittää olla kohtelias. Tai välttää joitakin kriittisiä asioita joista joku voisi suuttua. Joku kävelee rantojen kautta, kautta rantain, ettei mene suoraan pihaan, tietä pitkin tai järveä, niin että näkyy kaikille. Eli menee vähän peitossa perille.

• Anonyymi

Tuttu sanonta.
      Minusta tuon on sama kuin kiertäen kaartaen. Esitetään laveasti, ympäri pyöreästi, eikä aina täysin totuuden mukaan.

Asialla voi olla muitakin merkityksiä, mutta olen tuohon törmännyt vain puhuttaessa, kun joku selittää jotakin vähän turhan monimutkaisesti.

Emännän sisar puhuu usein hukkasuolle menemisestä, kun keskustelu menee "sivuraiteille"

• Anonyymi

Kautta rantain = rannalta rannalle, lähiympäristössä, alueellisesti. Yleensä viittaa lähiympäristössä juoruiluun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 536
      8692
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3708
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2231
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      170
      1267
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      936
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      794
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      762
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      744
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      725
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe