Heitän haasteen. Tätä kuulee aina. Pitää olla tavoitteita, pitää pyrkiä elämässä eteenpäin.
Sitten kysyn naisilta: tarkoitatteko että tulee pyrkiä kohti rahaa ja statusta? Ammattia joka on arvostetumpi ja rahakkaampi? Korkeampaa materiaalista elintasoa, ns. parempia kaveripiirejä?
Naiset vastaavat: ei tietenkään! Emme välitä rahasta tai statuksesta.
Minä kysyn: no mitä muuta se voi tarkoittaa? Konkreettisia esimerkkejä kiitos? Sellaisia jotka eivät 1. johda rahaan ja statukseen (esim. rahakkaampi ammatti tai oman yrityksen kasvattaminen) ja 2. edellytä rahaa ja statusta (iso talo, luksusmatka, jne).
Tulee hiljaista.
Mahtaisiko palstalaisilta löytyä niitä esimerkkejä?
Miehellä tulee olla tavoitteita?
38
55
Vastaukset
- epäaitoa
Hyvä keskustelunaihe.
Ihannemies-osiossa oli yhdessä vaiheessa ketju jossa pohdittiin miesten inhokkiammatteja ja itselle yllätys oli se että useaan otteeseen oli mainittu hoitajan ammatti. Ammatti joka useimmiten kuvastaa miehen olevan hyvä, sydämellinen ja empaattinen ihminen on naisille siis turnoff. Ei taida olla tarpeeksi "elämässä eteenpäin pyrkivä" ammatti :)- asfdfsdhsfs
Miehen pitää olla jännä pahoinpitelijä-rikollinen, jotta naiset kiinnostuvat.
Opiskele seminologiksi - naiset arvostavat ammattiasi. Valmistut 4 kk. Äläkä vie töitä aina kotiin.
- 6plus16
Kyllä mullakin on tavotteita elämälle paljonkin enkä silti saa naisia.
- berttti
ei semmosel naisella tee yhtää mitää. olkaa vaa ilosesti sinkuna, ja käykää maksullisissa,
- maksuttomat-parempia
Kannattaa ennemmin käydä maksuttomissa niin ei mene rahat hukkaan.
- vain.se.on.maksuton
maksuttomat-parempia kirjoitti:
Kannattaa ennemmin käydä maksuttomissa niin ei mene rahat hukkaan.
Tarkoitat ilmeisesti omaa kättä?
- Rose23
En tietenkään voi puhua kuin omasta puolestani, mutta itse käyttäisin mieluummin ilmaisua "olla kiinnostuksen kohteita" kuin "tavoitteita". Ja tällä tarkoitan, että miehellä olisi asioita, joista olisi kiinnostunut ja joita tykkää harrastaa. Toivoin tätä siksi, että minulla on useampi harrastus, joita en tule lähiaikoina lopettamaan. Siksi on parempi, että miehelläkin on joitain asioita, joiden parissa puuhailla. Sillon toiselle ei tule yksinäinen olo. Ja kiinnostuksen kohteita voi olla melkein mitä vaan sarjakuvista soittamiseen ja urheiluun. Minun poikaystäväni on kiinnostunut tietokoneista.
Mitä taas elämässä eteenpäin menemiseen tulee niin minä tarkoitan sillä enemmänkin parisuhdetta. Että miehellä olisi samanlaiset toiveet tulevaisuudesta kuin minullakin. Oma toiveeni on elämänmittainen parisuhde, avioliitto ja perheen perustaminen. Olisi aika vaikeaa yrittää seurustella sellaisen henkilön kanssa, joka ei tahtoisi samoja asioita.- atännä
Kiinnostuksen kohteina minäkin "tavoitteet" näkisin. Kiinnostus elämään. Yhteisiä suunnitelmia.
Minä näen henk.koht. negatiivisena asiana kiihkeän uralla eteenpäin pyrkimisen, sillä se on aina pois "oikeasta elämästä". Se homma on helposti kovaa ja kylmää ja pinnallista, jossa ei toisista ihmisistä välitetä. Muutenkaan en haluaisi arvottaa ihmisiä sen perusteella, mitä työtä he tekevät. Ihanimmat persoonat olen tavannut "hanttihommissa", heillä on usein jotenkin maanläheisempi ote elämään ja aidosti lämpimämpi suhtautuminen toisiin ihmisiin, kun ei tarvitse pelata kyynerpäätaktiikalla uraa tai asemaa eteenpäin. Ei tietysti kaikilla...
Eli se "tavoite" voi olla vaikkapa toimiva parisuhde, kiinnostavan harrastuksen aloittaminen tai vanhassa harrastuksessa kehittyminen, kasvaminen ihmisenä, jonkun matkan toteuttaminen, kivan illan järjestäminen, terveydestä huolehtiminen, muista huolehtiminen... - does.not.add.up
Miten on mahdollista että miehet törmää jatkuvasti tähän asiaan että naiset vaatii mieheltä korkeaa koulutusta ja korkeasti palkattua työtä mutta nyt sattumoisin tässä ketjussa kukaan nainen ei myönnä että käyttäytyisi näin. Jokin ei täsmää..
- atännä
does.not.add.up kirjoitti:
Miten on mahdollista että miehet törmää jatkuvasti tähän asiaan että naiset vaatii mieheltä korkeaa koulutusta ja korkeasti palkattua työtä mutta nyt sattumoisin tässä ketjussa kukaan nainen ei myönnä että käyttäytyisi näin. Jokin ei täsmää..
No minä en tapaile miehiä, enkä siis kerro mitä arvostan, johtuisikohan siitä ainakin mun kohdallani ;)
Mutta ei viitsi yleistää. Noita vaatimuksia on miehilläkin naisia kohtaan, pitäisi olla kovat tulot tai ainakin hienolta ja tärkeältä kuulostava ammatti (kunhan on vähän heikommassa tulotasossa ja asemassa kuin mies.. ;)). Etsikööt jokainen itselleen sopivaa, mutta kaikki ei siis arvosta samoja asioita, ei miehet eivätkä naiset.
Mutta eikö ole ihan hyvä, että nyt niitä erilaisiakin näkemyksiä tulee ilmi? - 1212
Eli on olemassa erilaisia näkemyksiä!
...naisilla jotka eivät ole kiinnostuneita miehistä.
Tämäpä auttoi :D - atännä
1212 kirjoitti:
Eli on olemassa erilaisia näkemyksiä!
...naisilla jotka eivät ole kiinnostuneita miehistä.
Tämäpä auttoi :DOlen kyllä kiinnostunut miehistä, mutta en todellakaan kaikista, vaan mahdollisesti sopivista. Siksi en myöskään deittaile sellaisia joista en ole kiinnostunut.
- vakkakantensa
does.not.add.up kirjoitti:
Riippuu myös siitä millaisissa piireissä pyörii ja minkälaisista naisista itse kiinnostut.
- marginaalimies
vakkakantensa kirjoitti:
Riippuu myös siitä millaisissa piireissä pyörii ja minkälaisista naisista itse kiinnostut.
Eipä tuo suuremmin auta.
Jos siis puhutaan suhdetta haluavista naisista:
- alle 25v ikäluokassa on vielä hajontaa, mutta 25-30v tienoilla ympäristön paine ajaa lähes kaikki haluamaan samaa kuin muutkin
- jos haluat lapsia, olet pulassa koska lapsia haluavat ovat kaikki samanlaisia, tai tulevat olemaan kun huomaavat että erilaisen perheen lapsia kiusataan koulussa
- jos et halua lapsia, ongelmaksi muodostuu että suurin syy miksi naiset haluavat suhteen, on lapset
-- suuri osa naisista jotka eivät halua lapsia, on tunnekylmiä. Hellät ja kiltit kodin hengettäret haluavat pääsääntöisesti lapsia
-- loput ovat poikkeuksellisen itsenäisiä, eivätkä ole halukkaita vakiintumaan kovinkaan helposti
-- useimmilla kriteerit ovat aivan pilvissä. Koska ei ole tarvetta saada lapsia, miehen tulee olla tj-vuorikiipeilijä-filosofi Ambomaalta ennen kuin sytyttäisi
Puhutaan todella marginaalisista markkinoista. marginaalimies kirjoitti:
Eipä tuo suuremmin auta.
Jos siis puhutaan suhdetta haluavista naisista:
- alle 25v ikäluokassa on vielä hajontaa, mutta 25-30v tienoilla ympäristön paine ajaa lähes kaikki haluamaan samaa kuin muutkin
- jos haluat lapsia, olet pulassa koska lapsia haluavat ovat kaikki samanlaisia, tai tulevat olemaan kun huomaavat että erilaisen perheen lapsia kiusataan koulussa
- jos et halua lapsia, ongelmaksi muodostuu että suurin syy miksi naiset haluavat suhteen, on lapset
-- suuri osa naisista jotka eivät halua lapsia, on tunnekylmiä. Hellät ja kiltit kodin hengettäret haluavat pääsääntöisesti lapsia
-- loput ovat poikkeuksellisen itsenäisiä, eivätkä ole halukkaita vakiintumaan kovinkaan helposti
-- useimmilla kriteerit ovat aivan pilvissä. Koska ei ole tarvetta saada lapsia, miehen tulee olla tj-vuorikiipeilijä-filosofi Ambomaalta ennen kuin sytyttäisi
Puhutaan todella marginaalisista markkinoista.Erittäin hyviä havaintoja. Äideiksi haluamattomilla naisilla on tosiaan kriteerit korkeammalla. Nuoret naisetkaan eivät yleensä tarvitse vielä miestä lasten tekoon ja niiden isäksi, vaan pelkästään omaksi ilokseen, joten sama pätee vanhempiinkin naisiin. Osa tietysti tulee raskaaksi nykyajan moraalittomilla tavoilla, jolloin lapsi ei näe omaa isää eikä tiedä kuka isä on.
"suuri osa naisista jotka eivät halua lapsia, on tunnekylmiä. Hellät ja kiltit kodin hengettäret haluavat pääsääntöisesti lapsia"
Totta. Jos minä sanon naiselel että en välttämättä tahdo isäksi, niin jotkut naiset kysyy: "miksi vihaat lapsia?". Tyhmin kysymys mitä tiedän. Enhän koiriakaan vihaa, vaikka minulla ei koiraa ole.
Toisaalta olen huomannut että syystä tai toisesta vähän vanhemmat lapsettomaksi jääneet naiset vihaavat lapsia ja ovat sanoneet vihaisella äänellä: "minähän en mitään rääkyviä kakaroita vaivakseni tahdo".
- ätmel
Naiset haluavat, että mies on voittaja edes jossakin, oli se sitten kuinka marginaalista tahansa.
HYvä kysymys. Täytyypä ottaa se puheeksi joskus treffeillä.
- Ex__PUA
Tämä menee kategoriaan, jossa siis luodaan tuollainen savuverho oikealle agendalle: näin miehen saa pyrkyröimään, ja toisaalta myös paljastamaan pahaa aavistamatta olevan miehen status- ja rahatilanteen, sekä tulevaisuuden näiden suhteen.
Samalla voidaan sitten vetäytyä takavasemmalle, jos paljastuukin, että mies on ihan tyytyväinen levyseppähitsarina, joka nauttii mukavasta yhdessäolosta ja kevyestä lenkkeilystä eikä esim. ole bodausta harrastava lakitieteiden opiskelija.
Naiset kun tekevät sen tunnetun hypergamian oikeutuksen sanomalla, että ne samat piirteet jotka tekevät miehestä "elämässä onnistuneen", vetävät myös naisia puoleensa. Sattumoisin, nämä piirteet voivat puuttua mieheltä jolla on statusta ja rahaa, mutta hänessä sitten voi ihastua siihen "tavallisuuteen" - mikä jälleen kumoaa pahansuovat väittämät naisen pinnallisuudesta.- kokemusta.on
Huomattu on kyllä tuo että tapailun aikana kiertoteitse yritetään saada selville miehen rahantekopotentiaali. Ensimmäisissä kysymyksissä kysytään miehen koulutusta ja työtä ja jos mies vastaa että on tällä hetkellä matalapalkkaisessa työssä niin nainen kysyy seuraavaksi että "onko suunnitelmissa opiskella lisää", tuohon kun vastaa että ei ole niin tuleekin vähän ajan päästä että "ehkä meistä ei tule mitään elämää suurempaa"
kokemusta.on kirjoitti:
Huomattu on kyllä tuo että tapailun aikana kiertoteitse yritetään saada selville miehen rahantekopotentiaali. Ensimmäisissä kysymyksissä kysytään miehen koulutusta ja työtä ja jos mies vastaa että on tällä hetkellä matalapalkkaisessa työssä niin nainen kysyy seuraavaksi että "onko suunnitelmissa opiskella lisää", tuohon kun vastaa että ei ole niin tuleekin vähän ajan päästä että "ehkä meistä ei tule mitään elämää suurempaa"
"tuohon kun vastaa että ei ole niin tuleekin vähän ajan päästä että "ehkä meistä ei tule mitään elämää suurempaa""
Vaihtoehtoisina vastuksina: "meillä ei ole kemiaa" tai "oltaisko vaan kavereita"
- aikuisten.oikeesti
En minä miehen tavoitteita määrittele, mutt omani kyllä.. rahakkaampi ammatti ja oman yrityksen perustaminen.
En halua koko ikääni toiselle työlläni rahaa tuottaa;
ja saada vain rippeet siitä tekemäni työn tuloksista.
Kyllä ne kelpaa mullekin: iso talo, luksusmatkat... vaikka joka toinen vuosi.
Ai miks joka toinen vuos,koska pidän yrityksen sopivan pienenä,
jotta langat pysyy hyvin omissa hyppysissä.
Silloin ei sovi pitkät lomat alvarinsa kuvioihin,
ennen vaikka lyhyemmät työpäivät sitt kun firmalla menee jo hyvin.
Tuliko hiljaista?
Samoilla markkinoilla täällä on nyt ulkolaisia yrityksiä
ja niiden perimistä palveluhinnoista on kyllä varaa pudottaa 10-15%
Halvemmilla hinnoilla ja lupauksilla jotka myös katetaan;
voi hivuttautua hiljalleen markkinoille.
Alkaen pienestä...lisäten volyymia hitaasti määrättyyn lakipisteeseen asti.
Kyllä mun firmasta oikeita töitä löytyy miehellekin, vaikka ilman koulutusta.
Aina yks yleismies "Jantunen" tarvitaan...samalla
töitä tekemällä "Jantunen" oppii asiakaspalvelun tärkeyden.- ätmel
Terveydenhoito?
- aikuisten.oikeesti
ätmel kirjoitti:
Terveydenhoito?
Hoivapuoli.
- ätmel
aikuisten.oikeesti kirjoitti:
Hoivapuoli.
Kuulostaa aika työläältä ja pienimarginaaliselta yritystoiminnalta, jos tarkoitus on myös tuottaa laadukasta palvelua.
- 1212
ätmel kirjoitti:
Kuulostaa aika työläältä ja pienimarginaaliselta yritystoiminnalta, jos tarkoitus on myös tuottaa laadukasta palvelua.
Sijoittajilta velkavipua, "voidellaan" kaupungin päättäjiä edustustilaisuuksissa, minimiresursseilla huonoa palvelua tehokkaasti -> soterahat parempiin taskuihin.
Harmi vaan kun markkinat alkavat olemaan täynnä. Olisi kannattanut olla nopeampi... - kaksinaismoralismi
ätmel kirjoitti:
Ai, eikö olekaan ätmelille kelvollinen status yrittäjänaisella? Hmm... eli kyllä naisen statuksella ja ansiooilla on ihan helkutin suuri merkitys myös miehille.
- aikuisten.oikeesti
ätmel kirjoitti:
Voi kuulostaa ja on työlästä, mutt siinä liikkuu raha.
Korkealla laadulla ja edullisemmalla hinnalla saa yksityisyrittäjä laatu asiakkaita. Nykyisillä ja tulevilla eläkeläisillä on useilla enemmän rahaa käytössä,
kuin esim.vasta alalle tulleille sairaan- tai lähihoitajille maksetaan työstä palkaa kk.
(kaikkine kustannuksineen)
Olen seurannut hyvin läheltä näitä kustannuksia,
vaikka en nykyisen työpaikkani kautta voi sitä tehdä.
Nyt olen terveydenhuollon puolella töissä, täältä saan kokemusta monestakin asiasta ja käytännöstä, jota ehkä pystyy soveltamaan.
Ainakin kokemus tuo ymmärrystä kaikken mikä liittyy terveyteen ja hyvinvointiin. - aikuisten.oikeesti
1212 kirjoitti:
Sijoittajilta velkavipua, "voidellaan" kaupungin päättäjiä edustustilaisuuksissa, minimiresursseilla huonoa palvelua tehokkaasti -> soterahat parempiin taskuihin.
Harmi vaan kun markkinat alkavat olemaan täynnä. Olisi kannattanut olla nopeampi...Ei ota sijoittajien rahaa...tai niin velkaa joo. Eikä voidella kaupungin päättäjiä edustustilaisuuksissa, eikä sorruta minimiresursseilla huonoon palveluun.
Yksityis asiakkaita, maksavat itse!
Tällä hetkelläkin asiakas maksaa 6120€/kk hoidostaan...jossain.
Sote tulee ihan minimissään mukana, aivan kuin sulle ja mulle nyt!
En kerro koko ideaa...ja käytäntöä...muuten se omitaan.
Enkä ole myöhässä. - ätmel
kaksinaismoralismi kirjoitti:
Ai, eikö olekaan ätmelille kelvollinen status yrittäjänaisella? Hmm... eli kyllä naisen statuksella ja ansiooilla on ihan helkutin suuri merkitys myös miehille.
Tuo on jo aika luova tulkinta sanoistani. Ei minua naisen status kiinnosta.
- ätmel
aikuisten.oikeesti kirjoitti:
Voi kuulostaa ja on työlästä, mutt siinä liikkuu raha.
Korkealla laadulla ja edullisemmalla hinnalla saa yksityisyrittäjä laatu asiakkaita. Nykyisillä ja tulevilla eläkeläisillä on useilla enemmän rahaa käytössä,
kuin esim.vasta alalle tulleille sairaan- tai lähihoitajille maksetaan työstä palkaa kk.
(kaikkine kustannuksineen)
Olen seurannut hyvin läheltä näitä kustannuksia,
vaikka en nykyisen työpaikkani kautta voi sitä tehdä.
Nyt olen terveydenhuollon puolella töissä, täältä saan kokemusta monestakin asiasta ja käytännöstä, jota ehkä pystyy soveltamaan.
Ainakin kokemus tuo ymmärrystä kaikken mikä liittyy terveyteen ja hyvinvointiin.Kuulosti vain vähän siltä, että olit lähdössä soitellen sotaan. Palkallisena ei välttämättä aina muodostu kunnollista kokonaiskuvaa siitä, millaista alalla on yrittäjänä.
- 1212
ätmel kirjoitti:
Kuulosti vain vähän siltä, että olit lähdössä soitellen sotaan. Palkallisena ei välttämättä aina muodostu kunnollista kokonaiskuvaa siitä, millaista alalla on yrittäjänä.
"ja saada vain rippeet siitä tekemäni työn tuloksista."
Tämä kommentti todistaa että näin on asia. Moni vertaa palkkaansa tuntilaskutukseen ja kuvittelee että kaikki jää työnantajan taskuun. Eivät ole koskaan nähneet koko kuvaa, kaikkine kuluineen. - Ex__PUA
Aikuisten oikeesti, mitäs sitten tekisit jos huomaisit että firmasi vieraaksi tulee joku palstan miehistä?
- kemianammattilainen
Olen komea mies ja tavoitteeni on merkata siemenelläni kaikki kauniit naiset, jotka uskovat "kemiaan", kun kohtaan heidät ja jäävät itkemään perääni, jättäessäni heidät kun olen työni tehnyt.
- aikuisten.oikeesti
pönttö, pääs = pipi!
- himoitsenkunniaa
Minulla rutosti kunnianhimoa ja paljon tavoitteita liittyen opiskeluun ja työelämään. Ikävä kyllä en ole siinä asemassa että voisin noita tavoitteita saavuttaa joten olen vain yhteiskunnan tuilla elävä työnvieroksuja. Näin kunnianhimoinen mies ei mitenkään voi tyytyä mihinkään heikosti palkattuihin hanttihommiin.
- Hämärän_rajoilta
Minun kunnianhimoinen tavoitteeni on olla parhaimmistoa häviäjyydessä. Keskinkertaiset häviäjät käyttävät häviäjyydessään dopingia, kuten alkoholia tai huumeita, tai ovat tekemättä mitään (siihen ei vaadita kummoistakaan taitoa, ettei saavuta mitään, jos ei mitään yritäkään).
Mutta se, että on kunnollinen, tunnollinen, sivistynyt, asiallinen ja jokseenkin aktiivinen, eikä sittenkään saavuta millään elämänalueella mitään — se vaatii jo poikkeuksellista karismattomuutta, luontaista lahjakkuutta lahjattomuuteen, sopivan harmitonta ja charmitonta luonnetta.
On oltava samaan aikaan täydellinen tyttöystävä aina jollekin muulle naiselle; täydellinen työntekijä aina jollekin muulle työnantajalle; se kaikille mukava kaveri, jota ei koskaan muisteta kutsua mihinkään; lahjakas opiskelija, jonka erityisalue on kaikille täysin yhdentekevä; muusikko, jonka taitoja toisinaan ihaillaan, mutta joka ei kelpaa mihinkään soittamaan edes ilmaiseksi...
Tämä ei taida olla sellainen tavoitteellisuuden laji, joka nostaa osakkeita, mutta sellainen hyödyntavoittelu olisikin pahasti ristiriidassa tavoitteeni kanssa.- Fewdfgfffdaadszsff
Erittäin hyvä kommentti!
Olen kanssasi samoilla linjoilla.
Kun otetaan vielä huomioon kuinka paljon nyky koulumaailmassa opetetaan mitättömyyksiä: on aika selvää olla ainakin jollakin tasolla häviäjä....Toisaalta mitä tapahtuisi, jos tekisin koko työurani varastohommia trukki käsissäni?? : Olisinko voittaja? En halua testata, vaikka varastohommia teen.
Tavoitteena olla täydellinen! Juu-u...siihen pyritään, mutta toteutuma tuosta tavoitteesta on varmaan n. 1% luokkaa: En osaa edes seistä käsilläni!!!!
Parempi, kun ottaa tavoitteekseen suoraan haudan....sinne menee ainakin melkein kaikki, ellei ole liian syntinen ihminen. Sen lisäksi haluan asua koko elämäni metsässä kossupullo lapasissa ja TOIVON, ettei kukaan lähesty minua (edes naiset).
Eipä tässä muuta....vituttaa jo valmiiksi koko saatanan elämä. Osalle kun ei jaeta puuroa kultalusikalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943702
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453094Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.912671Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572400- 612378
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172327- 1242290
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212254Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212193- 642070