Raamattu kertoo Jeesuksesta. Kriittiset tutkija eivät halua hyväksyä Raamattua historiallisesti totena, koska se sisältään runsaasta ihmeitä.
Jeesus julisti Jumalan valtakunnasta, opetti Taivaallisesta Isästä, mutta suuri osa Hänen opetuksestaan keskittyi Häneen itseensä; mikä oli Hänen tehtävänsä maailmassa, kuka Hän oli.
Jeesuksella on useita opetuksia, jotka alkavat "Minä olen …"
Minä olen elämän leipä. - Sillä Hän sanoin antavansa elämälle täyttymyksen.
Minä olen maailman valo. - elämälle suunta ja ymmärrys
Minä ole tie, totuus ja elämä.
Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin, eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole.
Jeesus opetti, että jos haluamme päästä Jumalan yhteyteen, meidän on tultava Jeesuksen luokse. Ja jos otamme Hänet vastaan otamme vastaan Jumalan.
Jeesus antoi ihmisille syntejä anteeksi. Hän sanoi kerran tuomitsevansa maailman. Hän sanoi tulevansa takaisin ja istuvansa "kirkkauden valtaistuimelle". Jeesus sanoi itsestään, että Hän on tuomari mutta myös tuomion peruste. Jeesus sanoi olevansa Messias ylistetyn Jumalan Poika. Kun Hänen vastustajansa halusivat tappaa Hänet, he syyttivät häntä näin: "Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen" (Joh. 10:33)
Yksi opetuslapsista Tuomas polvistui Jeesuksen eteen ja sanoin: "Minun Herrani ja minun Jumalani." Jeesus ei moittinut Tuomasta tästä vaan antoi ymmärtää, että Tuomas oli tehnyt oikein nimittäessään Häntä Jumalaksi. Jeesus sanoi Tuomaalle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."
Jeesuksen rakkauden teot olivat hämmästyttävät. Hän osoitti rakkautta muiden hylkäämille ihmisille. Jopa kun Häntä teloitettiin Hän pyysi teloittajilleen anteeksiantamusta. Jeesuksen teot eivät olleet pahan tai häiriintyneen ihmisen tekoja.
Olemus: Jeesuksen olemus oli suuremmoinen, Hänessä ei ollut mitään vääryyttä eikä kieroutumaa. Jeesuksen vastustajatkaan eivät löytäneet Hänestä vikoja ja läheiset ihmiset todistivat, ettei Hänessä ollut syntiä. Jopa Hänen veljensä, joka oli tuntenut Jeesuksen lapsuudesta saakka ja nähnyt hänet karun arkielämän keskellä uskoi Hänen olevan Kristus.
Profetiat: Jeesus täytti syntymässään, elämässään, kuolemassaan ja ylösnousemuksessaan 300 eri raamatun profetiaa. Satoja vuosia ennen Jeesuksen syntymään ennustettiin missä Hän syntyy, miten Hän syntyy, millaista Hänen elämänsä on ja miten Hän kuolee. Yhdenkään uskonnon tai kultin perustajasta ei voida sanoa samaa. Muhamedin elämästä ei ole yhtään ennustusta, joka olisi Hänen elämässään toteutunut.
Ylösnousemus: Ylösnousemus on kulmakivi, jonka varassa kristinusko pysyy tai kaatuu. Usko ylösnousemukseen synnytti kristillisen uskon ja seurakunnan. Jos Jeesus olisi vain kuollut ja pysynyt kuolleena, uskoa Kristukseen ei olisi syntynyt.
Ylösnousemuksella oli yli 500 silminnäkijää. Ensimmäiset kristityt olivat juuri ylösnousemuksen todistajia ja silminnäkijöitä. Pietarikin julisti helluntaina ensimmäisessä puheessaan väkijoukoille: "Jumala herätti Hänet, päästi Hänet kuoleman kidasta …"
Opetuslapsien muuttuminen ja seurakunnan syntyminen
Opetuslapset uskoivat vakaasti ylösnousemukseen. Heidän on täytynyt olla hyvin vakuuttuneita asiasta. Opetuslapset eivät voineet valehdella tieten tahtoen. Valheen kautta pyritään saavuttamaan etua itselleen. Mitä opetuslapset saivat; vainoa, vaikean elämän ja teloituksen. Jeesuksen kuoleman jälkeen he olivat peloissaan, heillä oli hyvä syy.
Miljoonat ihmiset eripuolilla maailmaa erilaisissa olosuhteissa uskovat Häneen. Usko Kristukseen on muuttanut miljoonien elämän. Hyvinkin vaikeista olosuhteista ihmisen elämä on uskon kautta muuttunut. Tuhannet ovat parantuneet rukouksesta Jeesukseen on jopa kuolleita herännyt. Meillä on mahdollisuus kokea yhteyttä Kristukseen tänäkin päivänä.
http://www.uskon.fi/html/kuka.html
Tänäkin päivänä Jeesus elää
26
<50
Vastaukset
- näkökulmia
Olisiko mahdollista ajatella että tärkeintä on se MIELI jota mm. henkilö Jeesus Nasaretilainen opetti.
Ei varmaan henkilö ole tie....
Anteeksi kovasti kaikille niille jotka haluavat tehdä uskosta siis oman mielensä sisällöstä fyysisen totuuden.
Toisaalta eikö juuri tuo mielen sisällön kokeminen fyysiseksi totuudeksi ole kokemus omasta Jumaluudesta eli minä on tie totuus ja elämä. Minä tässä ajatuksessa on se taivasten valtakunta joka on jokaisessa luodussa sisällä- Jeesus.sanoi
Jumalan Poika sanoi: Minä olen tie, totuus ja elämä, eikä kukaan pääse minun Isäni luokse muutoin kuin minun kauttani.
- Aatteli
Ja hän sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta. Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen,* te kuolette synteihinne. Tekstin ilmaus "minä olen se joka olen" viittaa Jumalan nimeen "Minä-olen".
Jeesus on todellakin henkilö, ihmiseksi tullut Jumala. Kristinusko on tähän yhteen henkilöön perustuva uskonto.
Se että ihminen tulee jumalaksi on harhaa. Se on sitä mitä käärmeeksi pukeutunut langennut enkeli opetti Eevalle paratiisissa, "ette suinkaan kuole vaan tulette tietämään kuten Jumala.. Eeva uskoi Jumalan sijasta käärmettä ja Adam kuunteli Eevan opetusta.
Kuoleminen eli Jumalasta eroaminen alkoi heti. Jumala ei luonut ihmistä kuolevaiseksi, ihmisen oma valinta teki hänestä sellaisen.
Nyt lopun aikana antikristillinen uskonto opettaa ihmistä kutsumaan itseään jumalaksi ja löytämään sisältään jumaluuden erilaisilla transsitilaan johtavilla menetelmillä. Transsitilan tyhjyyteen on eksyttäjän helppo tulla. Jumala kieltää ihmistä etsimään häntä tyhjyydestä.
Jes.45:19 En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on.
Jeesus on Vanhan Testamentin "Herra".
- joo-0
"Raamattu kertoo Jeesuksesta. Kriittiset tutkija eivät halua hyväksyä Raamattua historiallisesti totena, koska se sisältään runsaasta ihmeitä. "
Historiallinen metodi perustuu todennäköisyyksiin ja ihmeet ovat määritelmänsä mukaan äärimmäisen epätodennäköisiä (siksi niitä sanotaan ihmeiksi). Siksi ne ovat historiallisen tutkimuksen ulkopuolella.>Historiallinen metodi perustuu todennäköisyyksiin ja ihmeet ovat määritelmänsä mukaan äärimmäisen epätodennäköisiä (siksi niitä sanotaan ihmeiksi). Siksi ne ovat historiallisen tutkimuksen ulkopuolella.
Ja vielä siksikin, että ainoastakaan väitetystä ihmeestä ei löydy historiallisesti lähimainkaan luotettavia dokumentteja. Jos edes yhdestä löytyisi, vaan kun ei.
- uskontoko
Uskonto on oman mielen johde
joka on aivopesty lapsuudesta pelon vallalla.- näkökulmia
Oman mielesi johde.
Uskonto on kirjoissa. Uskonnon toteuttaminen, -elämänkatsomus on mielessäsi. - Aatteli
Minua ei peloteltu uskolla lapsena. Tulin uskoon aikuisena uudestisyntymällä ylhäältä. En odottanut sitä, en tiennyt mitä se on ennen kuin itse koin sen. Se oli Jumalan Pyhän Hengen työ, jota kukaan ihminen ei voi tehdä.
Uskossa eläminen on täyttä elämää iloineen ja suruineen. Se ei ole mikään mielijohde vaan tuhannet ihmiset ovat uskoneet sukupolvien ajan ja monet jopa kuolleet uskonsa tähden vainottuina ja kidutettuina. He ovat lähteneet perheineenkin liikkeelle maailman ääriin saakka todistamaan Jeesuksesta ja palvelemaan häntä palvelemalla ihmisiä. Tuhannet ihmiset uskovat Jeesukseen samalla tavalla tänäänkin.
Ei se todellakaan ole mikään hämyinen mielijohde joka tulee ja menee tai on jotain typerää haaveilua.
Lukekaa Raamatusta Apostolien teot ja Paavalin kirjeet miten Jeesukseen uskominen tapahtuu käytännön elämässä oikealla tavalla.
Valitettavasti tänä luopumuksen aikana sellaista elämää näkee vain harvoin.. Aatteli kirjoitti:
Minua ei peloteltu uskolla lapsena. Tulin uskoon aikuisena uudestisyntymällä ylhäältä. En odottanut sitä, en tiennyt mitä se on ennen kuin itse koin sen. Se oli Jumalan Pyhän Hengen työ, jota kukaan ihminen ei voi tehdä.
Uskossa eläminen on täyttä elämää iloineen ja suruineen. Se ei ole mikään mielijohde vaan tuhannet ihmiset ovat uskoneet sukupolvien ajan ja monet jopa kuolleet uskonsa tähden vainottuina ja kidutettuina. He ovat lähteneet perheineenkin liikkeelle maailman ääriin saakka todistamaan Jeesuksesta ja palvelemaan häntä palvelemalla ihmisiä. Tuhannet ihmiset uskovat Jeesukseen samalla tavalla tänäänkin.
Ei se todellakaan ole mikään hämyinen mielijohde joka tulee ja menee tai on jotain typerää haaveilua.
Lukekaa Raamatusta Apostolien teot ja Paavalin kirjeet miten Jeesukseen uskominen tapahtuu käytännön elämässä oikealla tavalla.
Valitettavasti tänä luopumuksen aikana sellaista elämää näkee vain harvoin..>Valitettavasti tänä luopumuksen aikana sellaista elämää näkee vain harvoin..
Onneksi sulla varmaan on peili, josta sellaiseen elämään kurkistella.- onks-sulla
RepeRuutikallo kirjoitti:
>Valitettavasti tänä luopumuksen aikana sellaista elämää näkee vain harvoin..
Onneksi sulla varmaan on peili, josta sellaiseen elämään kurkistella.Eipä ole.
- Wanhojako
Ei kukaan elä yli 2000 vuotta.
- paljonko-tiedät
Mitä tiedät Jumalasta? Ihmisestä noin voi mennä sanomaan.
- izänmaall
Miksi emme Suomessa saaneet pitää isiemme uskoa vaan toitte tilalle Lähi- Idän uskonnon?
- usko-on-lahja
Onko sinulla jokin ongelma, vai etsitko uskoa? Rukoile ja pyydä jos etsit.
- ällipälli
Miksi et vastaa kysymykseen?
- alllaco
Aika pitkä oli majatalon ehtoollispöytä ja talon ja aterian piti olla hinnakas. Ja naisia ei juurikaan näy????
Missä niitten kaikkien naiset oli?
Pöydän allako:) - Wäittäää
Miten tunnistat vastaantulevan Jeesukseksi, jos hän niin väittää:)
- lue-Raamatusta
Raamatussa sanotaan että ei pidä uskoa jos vastaantuleva väittää olevansa Jeesus.
- iZIENSÄ
Miljoonia ihmisiä on käännytetty = johdettu harhaan HEIDÄN OMASTA ISIENSÄ USKOSTA.
- jännä-jutskali
Mistä tiedät vai luuletko vaan?
jännä-jutskali kirjoitti:
Mistä tiedät vai luuletko vaan?
"Mistä tiedät vai luuletko vaan?"
Jos lukisit vaihteeksi muitaki kirjoja kuin raamattua???
- HEYJUDEH
SELVITÄPÄ LUTHERIN KIRJOITUKSET JUUTALAISIA VASTAAN!
- iso-homma
Olisipas siinä jo hommaa, kuka viitsii??
- läntähuu
JUMALA töpeksi pikkuisen luomistyössään, kun loi Jeesukselle häntäluun, joka on meillä eläimillä vain hännällisillä tai sen omanneilla.
Samoin esinahan leikkaus on turhaa mutta niin Raamattu käskee tehdä.
Miksi ei luonut täydellistä pippeliä edes pojalleen.
Isäpuoli jumala.- kuka_töpeksi
Jos se häntäluu on mielestäsi turhake, niin kysypä seuraavalla terpparikäynnillä lääkäriltäsi sen poistamista. Häneltä saat puolueetonta tietoa miksi ei ko. operaatioon suostu. Sinultahan saattais valahtaa sisukalut housuihisi... :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975928Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442807- 442287
- 932029
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381991Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291375- 761342
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131267Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41207Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2831193