Miten voi sanoa että tykkää pitsoista jos

Suussasulavatotuus

jos ei koskaan tee itse pitsaa? Tosi pizza fanaatikko väsää itse mieleisensä pizzan sillä kukaan muu ei sellaista herkkua yksin kertaisesti pysty väsäämään. Toki voi aluksi räpeltääkkin mutta jos oikeasti nauttii täydellisen pitzan mausta täytyy joskus muutaman kerran opetella ja koetella makunystyröitään. Ei oppi ojaan kanna ja yrittänyttä ei voi laittaa.

6

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oliiviöljykö

      Pitsa nyt on niin laaja käsite alkaen eines-pitsoista garmee-ruokaan niin ohut-pohjaisista aina paksuun chigaco-stailiseen pannupitsaan ja fanaatikoilla on aina se ainoa oikea pitsa mielessään vaikka kyseessä on vain vehnälätty uunissa kypsennettynä jotain täytettä päällään.

      Toki itse tekemällä oppii ja se on se paras tapa saadakseen sitä mitä haluaa - samalla voi kokeilla erilaisia valmistustapoja ja löytää se itselle sopivin. Kuten aina ruoan kanssa - ei ole vain yhtä "oikeaa" tapaa tehdä ruokaa vaan vaihtoehtoisia valmistustapoja on useita.

      Italiakin on pitkä maa ja kylästä toiseen asiat tehdään aina omalla tavalla paikallisista raaka-aineista ja perinteistä riippuen - etelässä ruoat tehdään toisin kuin pohjoisessa ja ruokiin vaikuttaa paljon ollaanko rannikolla, sisämaassa tai vuoristossa.

      Eli mikä se on se "italialainen" keittiö?

      • Suussasulavatotuus

        Pizza kastikkeen teko on ainakin oma taitolajinsa vaikka tuo nyt muuten tuntuis täytteiden heittelyltä pzzan päälle.


    • sitkoa

      Minun max. 250-asteinen uunini on ihan muuta kuin pizzerian yli 400-asteinen. Kotona en vain onnistu tekemään sellaista pohjaa, mitä haluan. Ja pohja on pizzassa se tärkein asia.

      Tietysti jos olisin tosi fanaatikko, hommaisin omakotitalon ja sinne sen pizzauunin. Sitäkö tarkoitit?

      • sdfsdfsdf

        Pizzakiven saa 50e:lla... ei tarvita pizzerian pizzauunia.


      • piirakkakivi

        Pelkkä pizzakivi ei riitä. Uunin pitäisi olla puulämmitteinen ja kuumentua 400-asteiseksi. Ilman tuollaista uunia on turha ryhtyä kotioloissa pizzaakaan tekemään. Loputuloksena on piirakka, ei pizza.


    • pizzafani

      Pannupohja pitsa ei varmasti onnistu mutta koitappa tehdä ihan ohut pohja durum jauhoista niin rapea tulee matalemmassakin lämpötilassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe