Afrikka -> afrikkalainen
Lähi-itä -> ?
Lähi-idän kansalainen
8
909
Vastaukset
Saman kaavan mukaan: lähi-itäläinen.
Aivan. Se kuitenkin tarkoittaa Lähi-idän asukasta, ei kansalaista. Kansalaisuus on ihmisen suhde valtioon, eikä Lähi-itä ole valtio, vaan väljähkö maantieteellisen alueen nimitys.
- diipadaii
Harvemmin kuulee myös sanottavan "kaukoitäläinen".
- Afarat
En muista koskaan nähneeni sanaa... Ehkä sitä käytetään harvoin.
"Lähi-itäläinen" näyttää ja kuulostaa jotenkin kömpelöltä. Itse ainakin pyrkisin välttämään moista sanaa ja käyttäisin lauserakennetta, jossa lähi-itäläisyyden voi ilmaista sanalla "Lähi-idästä".
- Hän on Lähi-idästä.
Veikeätä muuten, että yleensä tarkoitetaan ja useimmiten oletetaan aasialaisen olevan Kaukoidästä: kiinalainen, japanilainen, vietnamilainen, ei vaikka vladivostokilainen tai jerusalemilainen.- Ähläm-al-Sähläm
Kollimaattori kirjoitti:
"Lähi-itäläinen" näyttää ja kuulostaa jotenkin kömpelöltä. Itse ainakin pyrkisin välttämään moista sanaa ja käyttäisin lauserakennetta, jossa lähi-itäläisyyden voi ilmaista sanalla "Lähi-idästä".
- Hän on Lähi-idästä.
Veikeätä muuten, että yleensä tarkoitetaan ja useimmiten oletetaan aasialaisen olevan Kaukoidästä: kiinalainen, japanilainen, vietnamilainen, ei vaikka vladivostokilainen tai jerusalemilainen.Unohdit israelilaiset. Minkähän takia nämä aasialaiset muuten ovat mukana Euroviisuissa ja urheilun puolella EM-kisoissa? Pysyisivät oman maanosansa kisoissa!
- Länsiaasialainen
Kollimaattori kirjoitti:
- Hän on Lähi-idästä.
Veikeätä muuten, että yleensä tarkoitetaan ja useimmiten oletetaan aasialaisen olevan Kaukoidästä: kiinalainen, japanilainen, vietnamilainen, ei vaikka vladivostokilainen tai jerusalemilainen.Maantieteesi on vähän vinksallaan. Jos Vladivostok ei ole Kaukoitää, niin mikä sitten?
Länsiaasialainen kirjoitti:
Maantieteesi on vähän vinksallaan. Jos Vladivostok ei ole Kaukoitää, niin mikä sitten?
En ole koskaan kuullut Vladivostokissa asuvaa venäläistä sanottavan aasialaiseksi.
Et vaan ymmärtänyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354573- 553155
- 302853
- 562758
- 62370
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542165- 151579
- 171564
- 161494
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….71484