Afrikka -> afrikkalainen
Lähi-itä -> ?
Lähi-idän kansalainen
8
1000
Vastaukset
Saman kaavan mukaan: lähi-itäläinen.
Aivan. Se kuitenkin tarkoittaa Lähi-idän asukasta, ei kansalaista. Kansalaisuus on ihmisen suhde valtioon, eikä Lähi-itä ole valtio, vaan väljähkö maantieteellisen alueen nimitys.
- diipadaii
Harvemmin kuulee myös sanottavan "kaukoitäläinen".
- Afarat
En muista koskaan nähneeni sanaa... Ehkä sitä käytetään harvoin.
"Lähi-itäläinen" näyttää ja kuulostaa jotenkin kömpelöltä. Itse ainakin pyrkisin välttämään moista sanaa ja käyttäisin lauserakennetta, jossa lähi-itäläisyyden voi ilmaista sanalla "Lähi-idästä".
- Hän on Lähi-idästä.
Veikeätä muuten, että yleensä tarkoitetaan ja useimmiten oletetaan aasialaisen olevan Kaukoidästä: kiinalainen, japanilainen, vietnamilainen, ei vaikka vladivostokilainen tai jerusalemilainen.- Ähläm-al-Sähläm
Kollimaattori kirjoitti:
"Lähi-itäläinen" näyttää ja kuulostaa jotenkin kömpelöltä. Itse ainakin pyrkisin välttämään moista sanaa ja käyttäisin lauserakennetta, jossa lähi-itäläisyyden voi ilmaista sanalla "Lähi-idästä".
- Hän on Lähi-idästä.
Veikeätä muuten, että yleensä tarkoitetaan ja useimmiten oletetaan aasialaisen olevan Kaukoidästä: kiinalainen, japanilainen, vietnamilainen, ei vaikka vladivostokilainen tai jerusalemilainen.Unohdit israelilaiset. Minkähän takia nämä aasialaiset muuten ovat mukana Euroviisuissa ja urheilun puolella EM-kisoissa? Pysyisivät oman maanosansa kisoissa!
- Länsiaasialainen
Kollimaattori kirjoitti:
"Lähi-itäläinen" näyttää ja kuulostaa jotenkin kömpelöltä. Itse ainakin pyrkisin välttämään moista sanaa ja käyttäisin lauserakennetta, jossa lähi-itäläisyyden voi ilmaista sanalla "Lähi-idästä".
- Hän on Lähi-idästä.
Veikeätä muuten, että yleensä tarkoitetaan ja useimmiten oletetaan aasialaisen olevan Kaukoidästä: kiinalainen, japanilainen, vietnamilainen, ei vaikka vladivostokilainen tai jerusalemilainen.Maantieteesi on vähän vinksallaan. Jos Vladivostok ei ole Kaukoitää, niin mikä sitten?
Länsiaasialainen kirjoitti:
Maantieteesi on vähän vinksallaan. Jos Vladivostok ei ole Kaukoitää, niin mikä sitten?
En ole koskaan kuullut Vladivostokissa asuvaa venäläistä sanottavan aasialaiseksi.
Et vaan ymmärtänyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483