Afrikka -> afrikkalainen
Lähi-itä -> ?
Lähi-idän kansalainen
8
892
Vastaukset
Saman kaavan mukaan: lähi-itäläinen.
Aivan. Se kuitenkin tarkoittaa Lähi-idän asukasta, ei kansalaista. Kansalaisuus on ihmisen suhde valtioon, eikä Lähi-itä ole valtio, vaan väljähkö maantieteellisen alueen nimitys.
- diipadaii
Harvemmin kuulee myös sanottavan "kaukoitäläinen".
- Afarat
En muista koskaan nähneeni sanaa... Ehkä sitä käytetään harvoin.
"Lähi-itäläinen" näyttää ja kuulostaa jotenkin kömpelöltä. Itse ainakin pyrkisin välttämään moista sanaa ja käyttäisin lauserakennetta, jossa lähi-itäläisyyden voi ilmaista sanalla "Lähi-idästä".
- Hän on Lähi-idästä.
Veikeätä muuten, että yleensä tarkoitetaan ja useimmiten oletetaan aasialaisen olevan Kaukoidästä: kiinalainen, japanilainen, vietnamilainen, ei vaikka vladivostokilainen tai jerusalemilainen.- Ähläm-al-Sähläm
Kollimaattori kirjoitti:
"Lähi-itäläinen" näyttää ja kuulostaa jotenkin kömpelöltä. Itse ainakin pyrkisin välttämään moista sanaa ja käyttäisin lauserakennetta, jossa lähi-itäläisyyden voi ilmaista sanalla "Lähi-idästä".
- Hän on Lähi-idästä.
Veikeätä muuten, että yleensä tarkoitetaan ja useimmiten oletetaan aasialaisen olevan Kaukoidästä: kiinalainen, japanilainen, vietnamilainen, ei vaikka vladivostokilainen tai jerusalemilainen.Unohdit israelilaiset. Minkähän takia nämä aasialaiset muuten ovat mukana Euroviisuissa ja urheilun puolella EM-kisoissa? Pysyisivät oman maanosansa kisoissa!
- Länsiaasialainen
Kollimaattori kirjoitti:
- Hän on Lähi-idästä.
Veikeätä muuten, että yleensä tarkoitetaan ja useimmiten oletetaan aasialaisen olevan Kaukoidästä: kiinalainen, japanilainen, vietnamilainen, ei vaikka vladivostokilainen tai jerusalemilainen.Maantieteesi on vähän vinksallaan. Jos Vladivostok ei ole Kaukoitää, niin mikä sitten?
Länsiaasialainen kirjoitti:
Maantieteesi on vähän vinksallaan. Jos Vladivostok ei ole Kaukoitää, niin mikä sitten?
En ole koskaan kuullut Vladivostokissa asuvaa venäläistä sanottavan aasialaiseksi.
Et vaan ymmärtänyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038202- 1105743
- 555191
- 2895186
- 783831
- 583021
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481