En voi käsittää miten joku voi uskoa siihen. Ei vaan mene millään jakeluun.
Miksi uskot Jumalan olemassaoloon?
103
<50
Vastaukset
- usko_on_sairaus
Ei näitä Jahveen, Allahiin, horoskooppeihin ja muihin taikauskoisiin hullutuksiin uskovia voi ottaakaan vakavasti. Hekin pitävät aina kaikkia muita paitsi siihen omaan harhaan uskovia taikauskoisina hulluina. Eivät vain itse ymmärrä olevansa juuri samanlaisia.
Kerran suntiona ollessani naureskelin saarnalle, jossa pappi puhui siitä, miten nykyään taikauskoiset uskomukset valtaavat alaa "todelliselta uskolta". Samassa, hullussa sunnuntaiaamun rituaalissa ihmiset polvistuivat alttarin äärelle ja palvoivat olematonta jumalaa aivan kuin se sitten olisi normaalia.
Hautauksissa on myös naurettavia sanankäänteitä, joilla pappi koittaa kääntää lapsenkin kuoleman "jumalan tahdoksi" ja pistää ihmiset vielä rukoilemaan kiitollisuuttaan siitä, että lapsi kuoli. Joka ikisessä hautauksessa liitellään jumalaa.
Kristityt ja muslimit voivat vapaasti pitää kiinni Lähi-Idän pelleilyistään. Kunhan eivät enää koskaan luule, että heidän lapselliset tarinansa ansaitsevat jonkinlaiset erityisaseman. Jos joku ilmoittaa uskovansa jumaliin, ei häntä voi enää ottaa tosissaan.- eipahalle
Kääntäen kirjoituksesi voisi olla pakana joka ei usko Jumalaan vaan itseensä häntä ei voi ottaa tosissaan.
Mitäpä se minua haittaa mutta miksi sinua??
Empatiaa haen. - OlenOlemassa
eipahalle kirjoitti:
Kääntäen kirjoituksesi voisi olla pakana joka ei usko Jumalaan vaan itseensä häntä ei voi ottaa tosissaan.
Mitäpä se minua haittaa mutta miksi sinua??
Empatiaa haen.Kai meistä jokainen uskoo olevansa olemassa. Eihän se voi ketään haitata.
Mutta kyllä kristittyjäkin haittaa kaikkien muiden uskonnolliset kokemukset. He eivät siedä sitä, että juutalaiset ja muslimit eivät koskaan ota todesta kirkkoisien keksintöä, jonka mukaan Jeesus on Jumala tai edes Jumalan poika. Horoskooppeja ja esim. joogaakin monet paheksuvat.
Kristityt kuitenkin itse aiheuttavat ongelmia ja ovat aina aiheuttaneet. Naisille ei olisi heidän mukaansa saanut antaa äänioiketta. Nykyään he keskittyvät syrjimään homoseksuaaleja. Mitä he keksivät seuraavaksi? Päivi Räsäsen mielestä yksi uskonto on tärkeämpi kuin Suomen laki. Kauppojen sunnuntaiaukioloajoistakin piti taistella. Kristityt luulevat, että Raamattu on jollain tavalla relevantti kirja meille kaikille, eivätkä he käsitä, että Suomessa pieni vähemmistö on kristittyjä. - omalehmä
OlenOlemassa kirjoitti:
Kai meistä jokainen uskoo olevansa olemassa. Eihän se voi ketään haitata.
Mutta kyllä kristittyjäkin haittaa kaikkien muiden uskonnolliset kokemukset. He eivät siedä sitä, että juutalaiset ja muslimit eivät koskaan ota todesta kirkkoisien keksintöä, jonka mukaan Jeesus on Jumala tai edes Jumalan poika. Horoskooppeja ja esim. joogaakin monet paheksuvat.
Kristityt kuitenkin itse aiheuttavat ongelmia ja ovat aina aiheuttaneet. Naisille ei olisi heidän mukaansa saanut antaa äänioiketta. Nykyään he keskittyvät syrjimään homoseksuaaleja. Mitä he keksivät seuraavaksi? Päivi Räsäsen mielestä yksi uskonto on tärkeämpi kuin Suomen laki. Kauppojen sunnuntaiaukioloajoistakin piti taistella. Kristityt luulevat, että Raamattu on jollain tavalla relevantti kirja meille kaikille, eivätkä he käsitä, että Suomessa pieni vähemmistö on kristittyjä.>> Kristityt luulevat, että Raamattu on jollain tavalla relevantti kirja meille kaikille, eivätkä he käsitä, että Suomessa pieni vähemmistö on kristittyjä.>>
Tuossa lienee pieni virhe. Kirkkoon kuului viime vuonna yli 73% suomalaisista ja kirkkoon kuuluvia kyllä pidetään kristittyinä. - eipahalle
OlenOlemassa kirjoitti:
Kai meistä jokainen uskoo olevansa olemassa. Eihän se voi ketään haitata.
Kristityt kuitenkin itse aiheuttavat ongelmia ja ovat aina aiheuttaneet. Naisille ei olisi heidän mukaansa saanut antaa äänioiketta. Nykyään he keskittyvät syrjimään homoseksuaaleja. Mitä he keksivät seuraavaksi? Päivi Räsäsen mielestä yksi uskonto on tärkeämpi kuin Suomen laki. Kauppojen sunnuntaiaukioloajoistakin piti taistella. Kristityt luulevat, että Raamattu on jollain tavalla relevantti kirja meille kaikille, eivätkä he käsitä, että Suomessa pieni vähemmistö on kristittyjä.Eivät uskovat luule vaan he tuntevat uskovansa. Usko taas on yksityinen asia.
Raamatusta puhuminen on se Jumalan tahto tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Usko tai älä usko se on jokaisen itse päätettävä oman tahdon mukaisesti. Miksi Raamatusta puhuminen joistakin tuntuu pahalta. Vastaus tähän löytyy Raamatusta. Suvaitsevaisuus löytyy myös jonka perään nykyäänkin kovasti huudellaan.
Raamattu opettaa erityisesti valitse asioista hyvä joka on ihmisten parhaaksi ja jätä paha valitsematta.
Raamatun opetus on kuin hyvä moraali eikö se ole hyvää.
Raamattu opettaa myös ota rikka omasta silmästäsi . Eikö ole asiallinen esitys.
Puhukaamme itsestämme kuinka mokaamme ja jättäkäämme toiset rauhaan jos he ovat poistamassa rikkaa silmästään sillä terveyden hoitokin tukee vahvasti rikan poistamista.
Mitä tarjoat ihmisille tilalle jos hyvät teot eivät kelpaa?
Jos kristinuskosta löytyy todellista tritisoitavaa mitä se mahtaisi olla. En tarkoita ihmisiä jotka tekevät ja yrittävät tehdä parannusta vaan Raamatun opetuksia tässä ajassa. Jos ei ole sanottavaa ei kannata menne kertomuksissaan jonkun ihmisen tekojen taakse joka ehkä on epäonnistunut parannuksen teossa vaan uskontoa on yksin arvioitava Raamatun mukaan.
Rakastetaan vaan kaikki toisiamme ja etsikäämme totuutta sieltä missä totuus on. - minä.uskon
Mohikaani_27 kirjoitti:
* " Vain hullu sanoo sydämessään, ei ole Jumalaa"!
Aamen mohikaani !
Mutta ei jumalaton voikkaan uskoa häneen ! Ensin on tultava uskoon, silloin JUMALA LAHJOITTAA USKON HÄNELLE !
Ap Anna elämäsi JEESUKSELLE niin saat uskon senmukana.
Itse menenin Jumalaa pakoon minkä kerkisin ja ihan tieten, mutta Jumala otti kiinni ja vaati tekemään ratkaisun!
Pohdittuani asiaa puolelta jos toiselta tein ratkaisuni Jumalan puolelle.
Ja kenenkään on turha tulle mulle pölisemään, ettei Jumala ole olemassa !
Kokemus USKOONTULOSTA oli niin vahva. - ykgjgjg
minä.uskon kirjoitti:
Aamen mohikaani !
Mutta ei jumalaton voikkaan uskoa häneen ! Ensin on tultava uskoon, silloin JUMALA LAHJOITTAA USKON HÄNELLE !
Ap Anna elämäsi JEESUKSELLE niin saat uskon senmukana.
Itse menenin Jumalaa pakoon minkä kerkisin ja ihan tieten, mutta Jumala otti kiinni ja vaati tekemään ratkaisun!
Pohdittuani asiaa puolelta jos toiselta tein ratkaisuni Jumalan puolelle.
Ja kenenkään on turha tulle mulle pölisemään, ettei Jumala ole olemassa !
Kokemus USKOONTULOSTA oli niin vahva.Jos menee tieten tahtoen jumalaa pakoon, on jo uskova.
- uiyhikh
eipahalle kirjoitti:
Eivät uskovat luule vaan he tuntevat uskovansa. Usko taas on yksityinen asia.
Raamatusta puhuminen on se Jumalan tahto tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni. Usko tai älä usko se on jokaisen itse päätettävä oman tahdon mukaisesti. Miksi Raamatusta puhuminen joistakin tuntuu pahalta. Vastaus tähän löytyy Raamatusta. Suvaitsevaisuus löytyy myös jonka perään nykyäänkin kovasti huudellaan.
Raamattu opettaa erityisesti valitse asioista hyvä joka on ihmisten parhaaksi ja jätä paha valitsematta.
Raamatun opetus on kuin hyvä moraali eikö se ole hyvää.
Raamattu opettaa myös ota rikka omasta silmästäsi . Eikö ole asiallinen esitys.
Puhukaamme itsestämme kuinka mokaamme ja jättäkäämme toiset rauhaan jos he ovat poistamassa rikkaa silmästään sillä terveyden hoitokin tukee vahvasti rikan poistamista.
Mitä tarjoat ihmisille tilalle jos hyvät teot eivät kelpaa?
Jos kristinuskosta löytyy todellista tritisoitavaa mitä se mahtaisi olla. En tarkoita ihmisiä jotka tekevät ja yrittävät tehdä parannusta vaan Raamatun opetuksia tässä ajassa. Jos ei ole sanottavaa ei kannata menne kertomuksissaan jonkun ihmisen tekojen taakse joka ehkä on epäonnistunut parannuksen teossa vaan uskontoa on yksin arvioitava Raamatun mukaan.
Rakastetaan vaan kaikki toisiamme ja etsikäämme totuutta sieltä missä totuus on.>> Usko tai älä usko se on jokaisen itse päätettävä oman tahdon mukaisesti.>>
Höpönlöpöä. Usko keijukaisiin tunnin verran. - minä.uskon
ykgjgjg kirjoitti:
Jos menee tieten tahtoen jumalaa pakoon, on jo uskova.
Ei muuten ole !
- ykgjgjg
minä.uskon kirjoitti:
Ei muuten ole !
Ei olemattomuuksia pakoon juosta.
- ateismi-on-perkeleestä
Voiko olla mitään turhempaa kuin apinasta ihmiseksi tulleeksi luuleva ateisti. Ateisti jolla ei ole päämäärää ja kenen maailmankuva on vain materiaa. Tyhjyys jolla ei ole mitään merkitystä, ihan sama koska kuolee, koska sillä ei ole mitään merkitystä. Ateisti on kuin saatanallinen laulu tyhjyyden pimeydessä, silmät ja sydän kylmyyttä ja tyhjyyttä hehkuen. Ainut joka heidän mielensä täyttää on Jumalan pilkka, koska epäuskon isä saatana heitä hallitsee.
- ukkl
Voisitko vielä vastata itse kysymykseen: Miksi uskot Jumalan olemassaoloon?
Ei ole tyhmää uskoa todisteisiin. No mutta mikä siinä on tyhmää, että ilman havaintoja jostakin oliosta ei usko tähän? Ethän sinäkän usko Saunatonttuun tai Helinä-keijuun? Sitäpaitsi ateismin käsite itsessään ei sisällä mitään sellaista rajoitetta, mikä esitäisi ateismia uskomaan muuhunkin kuin materiaan - käsitehän ottaa vain jumaluskoon kantaa eikä muuhun.
Kaoottinen kirjoitti:
Ei ole tyhmää uskoa todisteisiin. No mutta mikä siinä on tyhmää, että ilman havaintoja jostakin oliosta ei usko tähän? Ethän sinäkän usko Saunatonttuun tai Helinä-keijuun? Sitäpaitsi ateismin käsite itsessään ei sisällä mitään sellaista rajoitetta, mikä esitäisi ateismia uskomaan muuhunkin kuin materiaan - käsitehän ottaa vain jumaluskoon kantaa eikä muuhun.
Huomaa että betoniseinäkin on järkipuheelle vastaanottavaisempi kuin neiti jolle nyt vastasit.
- J00SIA
Kun katson ikkunasta kaunista maisemaa, niin senkin näen Jumalan luomana. Ei mikään kehitysoppi ole voinut tätä tehdä. Ihminen vaan on synti elämällään turmellut maapalloa. Esimerkiksi ihmisen silmä on niin hienosti suunniteltu ja tehty, että ei ole mitenkään mahdollista, että se olisi jonku kehityksen tulos.
J00SIA kirjoitti:
Kun katson ikkunasta kaunista maisemaa, niin senkin näen Jumalan luomana. Ei mikään kehitysoppi ole voinut tätä tehdä. Ihminen vaan on synti elämällään turmellut maapalloa. Esimerkiksi ihmisen silmä on niin hienosti suunniteltu ja tehty, että ei ole mitenkään mahdollista, että se olisi jonku kehityksen tulos.
»Kun katson ikkunasta kaunista maisemaa, niin senkin näen Jumalan luomana. Ei mikään kehitysoppi ole voinut tätä tehdä.»
Juuh, mielipiteitä ja uskomuksia on joka lähtöön. Mutta objektiivisesti katsottuna ei ole olemassa mitään todistetta Jumalasta tai luomisesta. Maailman synty planeettana, geologinen ja maantieteellinen monimuotoisuus sekä eliömaailman monimuotoistuminen yhteisistä esi-isistä taas on havaittu, tutkittu ja ymmärretty jo. Sen kiistäminen ei auta mitään.
»Esimerkiksi ihmisen silmä on niin hienosti suunniteltu ja tehty, että ei ole mitenkään mahdollista, että se olisi jonku kehityksen tulos.»
Silmän kehitystä on tutkittu huomattavasti, ja se ymmärretään varsin hyvin. Mitään todisteita suunnittelusta ei tosin ole havaittu.- free-witch
" Esimerkiksi ihmisen silmä on niin hienosti suunniteltu ja tehty, että ei ole mitenkään mahdollista, että se olisi jonku kehityksen tulos."
Ääääääähhh.... Ei ole. Se on surkeasti suunniteltu. Otahan asioista selvää. Jooko. Henkilökohtainen epäusko ei tee mitään asioiden todellisuudelle. - Höpön_höpön
J00SIA kirjoitti:
Mitenkäs sun kurkunpään paluuhermo kulkee? Meneekös se kiertäen aortan kaaren evolutionääristä syistä, vain kulkee se suorinta tietä?
Jos se kulkee, kuten kaikilla muillakin ihmisillä, niin olet evoluution tulosta. Jos se kulkee suorinta tietä, olet oikeassa sen Jumalasi suhteen.
http://www.hs.fi/tiede/a1357891933217 - minä.uskon
Kaoottinen kirjoitti:
" mikä esitäisi ateismia uskomaan muuhunkin kuin materiaan - käsitehän ottaa vain jumaluskoon kantaa eikä muuhun."
Sillä millään muulla " ismillä" ei ole mitään ARVOA !
Ainoa joka antaa elämän, niin täällä maanpäällä, kuin ikuisuudessa on:
JEESUS KRISTUS ! Muu on roskaa hänen rinnallaan! minä.uskon kirjoitti:
" mikä esitäisi ateismia uskomaan muuhunkin kuin materiaan - käsitehän ottaa vain jumaluskoon kantaa eikä muuhun."
Sillä millään muulla " ismillä" ei ole mitään ARVOA !
Ainoa joka antaa elämän, niin täällä maanpäällä, kuin ikuisuudessa on:
JEESUS KRISTUS ! Muu on roskaa hänen rinnallaan!Tuo on subjektiivinen asia. Olet oikeutettu omaan uskomukseesi siinä missä muut ovat omiinsa. Itse pidän kuitenkin todella kyseenalaisena tuollaista, että "Jeesuksen rinnalla kaikki muu on roskaa". En luota tuollaisiin pätkääkään, enkä usko sitäkään, että Jeesuksen sanoma pitäisi noin tulkita.
- este_aktivoinnille
Tässä ateistille kysymys:
Miksi Hercule Poirot menestyy niin hyvin työssään?
Vastaus:
"Hän on aktivoinut omat harmaat aivosolunsa".
Aktiivinen ajattelu voisi tuoda sinullekin vastauksen, mutta kuten tiedetään ateistit ja evolutionistit EIVÄT voi uskoa aktiiviseen toimijaan. Ei edes ajattelevaan ihmiseen.RepeRuutikallo kirjoitti:
Kas, "lisääntymisbiologi" esiintyy nyt täälläkin.
Juu, tarvitaanhan aktiivista toimijaa joka paikassa.
- Hexogen
RepeRuutikallo kirjoitti:
Kas, "lisääntymisbiologi" esiintyy nyt täälläkin.
Sulle, Repe ja Kaooooottiselle enään statistin paikkoja tarjolla.
- Statististi
Hexogen kirjoitti:
Sulle, Repe ja Kaooooottiselle enään statistin paikkoja tarjolla.
"Sitä joka sanoo ENÄÄN lyödään NENÄÄN" heheheh
- uunounelmaerakko1
Kyse millaseen Jumalaan? Universumi on, maailma on,elämä on,evoluutio on,sinä olet, tässä maailman ajassa..mikä kaikki todistaa järkevästä suunnittelusta,kun sen oikein oivaltaa. Mikä siinä on ateistien niin vaikea ymmärtää??Ai niin kaikki synty tyhjästä BUM! Ainoa mikä vika maailmassa on niin ihmiset. Ei kaikki. Mutta valitettavan moni. Henkisyys ihmisessä on voimavara. Se tulee tai on tulematta. Itse otin sen vastaan. Se ei estä elämästä.
- Luojan.luoma
Joo, jos luulee kaiken alkaneet tyhjästä syntyneestä räjähdyksestä ja vielä senkin, että oikeasti onkin apina niin eipä voi kovin järkevänä pitää noita atskunatsukoist.
- Rapanhapakko
No ainakaan evoluutioon ei kuulu mikään ulkopuolinen ohjaus eikä suunnittelu, eikä näy mitään mekanismiakaan (tai tarveta sellaiselle) jossa joku "Jumalan sormi" olisi tyrkkinyt. Evoluution simppelillä mekanismilla ei myöskään ole ollut tavoitetta tehdä juuri nykylajeja eikä ihmistäkään, mikä itsetärkeitä uskovaisia varmaan loukkaa. Evoluutio ei myöskään ole pysähtynyt eikä voikaan pysähtyä. Joten ei meidän aikamme nykyluonto ole mikään valmis lopputulos.
Kosmologiassa taas on monia hypoteesejä vielä. Tämä yksi maailmankaikkeus, sarja big bangejä vai haarautuva toisistaan poikiva multiversumi?
Eiköhän se joskus selviä. Mutta vaikka ei selviäisikään, niin miten juuri juutalaiskristillinen Jumala olisi kaiken takana? Tiedot siitä Jumalasta kun tulevat vanhoista kirjoituksista, jotka totta kai ovat tieteellisen tutkimuksen kohde siinä kuin muukin perinne.
Ja kun ne tarinat eivät tutkimuksen mukaan ole luonnontieteellisesti, historiallisesti, arkeologisesti (mm Kanaanin maan valloitus) totta..... ja teologian eksegeettisestikin tarinoiden varsin teennäiset saumat ja tahalliset vääristelyt (UT:n väitteet VT:stä) näkyvät hyvin niin että ei Raamatussa mitään yhtenäistä tarinaa tai teologiaa ole..... kyllä se niissä epätosissa taruissa toimivan jumalankin suhteen ihan loogisesti tarkoittaa, että ainakaan Raamatun Jumalaa ei ole. Ja muidenkin uskontojen kuvaukset Jumalasta/jumalista ovat yhtä hataralla pohjalla.
Vaikka jotain muuta ns ylimaallista olisikin "kaiken takana" niin voimme olla kohtuuvarmoja että ei ainakaan Raamatun siis olematonta juutalaiskristillistä Jumalaa. Joka kuitenkin varmaan on se, mikä kristityille tulee ainoana mieleen sanasta "Jumala". - uunounelmaerakko1
Mihin ihminen koskettaa voi totuuskin hämärtyä. Elämä on totta ja vaikka kuinka yrittäisi olla oman onnensa seppä...ns Jumalan loppukäsissä kaikki on. Tämä universumi,elämä,evoluutio. Jumala on kaikessa ja raamattu on ihmisten kirjoittama kirja,mutta mistä se kertoo???
- Jumala.loi
Luojan.luoma kirjoitti:
Joo, jos luulee kaiken alkaneet tyhjästä syntyneestä räjähdyksestä ja vielä senkin, että oikeasti onkin apina niin eipä voi kovin järkevänä pitää noita atskunatsukoist.
Niin uskoa kai siihenkin tarvitaan..:(
Itse en moiseen pysty uskomaan on se niin järjetöntä!
Eilen tuli postissa tieteenkuvalehden mainos. Ja vaikka tieteestä pidän todella paljon niin, kun katsoin sitä mainosta se esitteli näitä evol.esi-isiä.
Lensimainos ja lehdentilaus samantien roskakoriin.
Ihmettelen mihin jää tällaiseen uskovien ihmisten ITSEKRITIIKKI, kun on kyse evoluutiosta ja apinasta polveutumiseta. Eikö mikään hälytyskello soi ?
Kaikki tulee kyseenalaistaa ! Ja uskoa vasta siten kun on asiasta täysin varma.
Evoluutiossa on aukkoja nin paljon, ettei mitään määrää.
Ja sen opin luojakin oli sanonut, että UNOHTAKAA KOKO OPPI, JOS VÄHÄNKIN epäilette ettei se pidä paikkaansa.
Sen vielä ymmärrän että ateistit siihen uskovat, koska heille ei jää muuta oppia sen tyhjän opin lisäksi mihin he uskovat.
Mutta tuskin kaikki tiedeihmiset ovat ateisteja. - free-witch
"Niin uskoa kai siihenkin tarvitaan"
Siihen ei edelleenkään tarvita yhtään uskoa, vaan todisteita ja järkeä. Vaikka miten kiukuttelisit muuta.
"Itse en moiseen pysty uskomaan on se niin järjetöntä!"
Suomeksi sanottuna: "En ymmärrä sitä, joten keksin olkiukkoja jotta se olisi helpompi torjua." Haluatko edes kuulla, miten evoluutio OIKEASTI toimii? Eikä vain niitä lahkosi valheita?
"Ja vaikka tieteestä pidän todella paljon"
Kuinkas se on mahdollista, kun tiede on tehnyt jumalista tarpeettomia?
"Ihmettelen mihin jää tällaiseen uskovien ihmisten ITSEKRITIIKKI, kun on kyse evoluutiosta ja apinasta polveutumiseta. Eikö mikään hälytyskello soi ?"
Miksi sinulla ei soi mikään hälytyskello, kun ajattelet jonkun uskovan siten kuin sinä uskot heidän uskovan? Missä hälytys "Dingdingding, ehkä minä olenkin tässä väärässä?" Evoluutio EI väitä ihmisen polveutuneen apinasta, miljoonanen kerran. Jos sinä heti heität ei-kivat todisteet roskiin, miten luulet löytäväsi totuuden? Ei se odota sinun pilvilinnoissasi. Sinun mieltymyksesi eivät vaikuta todellisuuteen.
"Kaikki tulee kyseenalaistaa ! Ja uskoa vasta siten kun on asiasta täysin varma. "
Tuo oli sinulta uskomattoman tekopyhää. Oletko milloinkaan kyseenalaistanut uskoasi? Tuskin.
"Evoluutiossa on aukkoja nin paljon, ettei mitään määrää. "
Aukkoja ei ole.
Olethan niin hyvä että edes kuuntelet vastapuolen argumentit, ennen kuin heität ne roskiin? Siten katsos saat tietoa, muuten olet ennakkoluulojesi vanki koko ikäsi.
- tgvvgt
Jumalaan uskotaan koska HALUTAAN uskoa. Usko Jumalaan antaa elämälle merkityksen (ihmisille joiden elämä on muuten arvotonta). Ei sillä ole mitään tekemistä todisteiden kanssa. Uskotaan koska HALUTAAN uskoa, osoitti todisteet sitten mitä tahansa.
Senhän näkee jo siitä kun ottaa puheeksi evoluution. Evoluutio on todistettu faktaksi aikoja sitten ja todisteet ovat kiistattomat. Silti uskovaiset eivät hyväksy evoluutiota. Ei todisteiden puutteen vuoksi, vaan koska EIVÄT HALUA hyväksyä evoluutiota.
Usko on siis päätös josta pidetään kynsin ja hampain kiinni. Suljetaan silmät kaikesta muusta.
Eli vastaus kysymykseen miksi Jumalaan uskotaan, vastaus on: Koska halutaan uskoa.- uunounelmaerakko1
Kivaa että sanot henkisiä ihmisiä arvottomiksi. Hmm..erittäin mukavaa..kiitos..kiitos oikein kovasti. Mun elämän merkitys on kyllä löytynyt monestakin asiasta ja opin mielelläni uusia taitoja. Henkisyys tuli ja se ei haittaa.
- tgvvgt
uunounelmaerakko1 kirjoitti:
Kivaa että sanot henkisiä ihmisiä arvottomiksi. Hmm..erittäin mukavaa..kiitos..kiitos oikein kovasti. Mun elämän merkitys on kyllä löytynyt monestakin asiasta ja opin mielelläni uusia taitoja. Henkisyys tuli ja se ei haittaa.
En minä pidä heitä arvottomina, vaan he itse pitävät.
Tässäkin viestiketjussa joku kirjoitti:
"Voiko olla mitään turhempaa kuin apinasta ihmiseksi tulleeksi luuleva ateisti. Ateisti jolla ei ole päämäärää ja kenen maailmankuva on vain materiaa. Tyhjyys jolla ei ole mitään merkitystä, ihan sama koska kuolee, koska sillä ei ole mitään merkitystä. "
Tämähän todistaa sen, että uskovan mielestä elämä ei ole minkään arvoista jos ei usko Jumalaan.
Minä pidän elämää erittäin arvokkaana, enkä tarvitse siihen Jumalauskoa.
Mutta jos tuntisin itseni arvottomaksi, voisin kuvitella että houkutus olisi suuri ryhtyä uskovaiseksi. - niin.se.vaan.on
Ihan turhaa on elämä ilman Jumalaa ja ikuisuustoivoa.
- VäärässäOlet
niin.se.vaan.on kirjoitti:
Minä voin kertoa sinulle, että minun elämäni ilman Jumalaa ja ikuisuustoivoa ei ole lainkaan turhaa. Olen oikein tyytyväinen elämääni enkä kaipaa mitään yliluonnollista selittämään asioille merkityksiä ja tarkoituksia.
- qazzaq
niin.se.vaan.on kirjoitti:
Olen täysin päinvastaista mieltä. Jos ihminen olisi luotu ja hänen elämänsä olisi ennalta suunniteltu että joku (Jumala) päättää koska elämä loppuu, tekisi nimenomaan elämästä arvottoman. Eihän elämässä olisi siinä tapauksessa mitään ainutlaatuista. Olisit kuin näyttelijä valmiissaa käsikirjoituksessa.
- voijummijammi
tgvvgt kirjoitti:
En minä pidä heitä arvottomina, vaan he itse pitävät.
Tässäkin viestiketjussa joku kirjoitti:
"Voiko olla mitään turhempaa kuin apinasta ihmiseksi tulleeksi luuleva ateisti. Ateisti jolla ei ole päämäärää ja kenen maailmankuva on vain materiaa. Tyhjyys jolla ei ole mitään merkitystä, ihan sama koska kuolee, koska sillä ei ole mitään merkitystä. "
Tämähän todistaa sen, että uskovan mielestä elämä ei ole minkään arvoista jos ei usko Jumalaan.
Minä pidän elämää erittäin arvokkaana, enkä tarvitse siihen Jumalauskoa.
Mutta jos tuntisin itseni arvottomaksi, voisin kuvitella että houkutus olisi suuri ryhtyä uskovaiseksi.Niin..Ihminenhän ei polveudu apinasta,vaan molemmilla on yhteinen kantaisä.
voijummijammi kirjoitti:
Niin..Ihminenhän ei polveudu apinasta,vaan molemmilla on yhteinen kantaisä.
Tuo kylläkin riippuu ihan mistä apinoista on kyse. Ihmisapinoilla ihminen mukaan lukien on kaikilla yhteinen kantaisä, joka sekin oli apina. Kaikki nykyiset apinat toki eivät ole tuosta linjasta peräisin.
- mysteeriman
alkuräjähdys ?... kuka painoi nappia ? kerro....
- ei.mysteeri
Ei kukaan.
Tätä juuri. Kuka mitäkin tietää. Itse en tiedä miten kaikki lähti, mutta en kyllä keksi siihen Jumalaakaan tehtailemassa.
Eli joskus voi olla jostakin aivan tietämätön: Itse en tiedä Jumalan olemassaoloa enkä sitä miten kaikki alkoi. Miksi uskovan on pakko uskoa johonkin?- Itsekkäät_uskovat
torre12 kirjoitti:
Tätä juuri. Kuka mitäkin tietää. Itse en tiedä miten kaikki lähti, mutta en kyllä keksi siihen Jumalaakaan tehtailemassa.
Eli joskus voi olla jostakin aivan tietämätön: Itse en tiedä Jumalan olemassaoloa enkä sitä miten kaikki alkoi. Miksi uskovan on pakko uskoa johonkin?Uskova korottaa itseään sanoen, että hän tietää vastaukset kaikkeen ja että hänellä on yhteys johonkin korkeampaan olentoon. Tuo jumalolento suorastaan rakastaa uskovia ja haluaa tuhota kaikki muut. Jopa uskovan elämä on merkityksellisempi kuin muiden elämä. Kaikki muut ovat itse aiheuttaneet kadotuksensa ja sietävätkin joutua H*lvettiin. Uskova on itse muiden yläpuolella, kuuluen sisäpiiriin ja valittuihin. Hänen uskonsa on oikea ja kaikkien muiden väärä.
- eiyhtään
Itsekkäät_uskovat kirjoitti:
Uskova korottaa itseään sanoen, että hän tietää vastaukset kaikkeen ja että hänellä on yhteys johonkin korkeampaan olentoon. Tuo jumalolento suorastaan rakastaa uskovia ja haluaa tuhota kaikki muut. Jopa uskovan elämä on merkityksellisempi kuin muiden elämä. Kaikki muut ovat itse aiheuttaneet kadotuksensa ja sietävätkin joutua H*lvettiin. Uskova on itse muiden yläpuolella, kuuluen sisäpiiriin ja valittuihin. Hänen uskonsa on oikea ja kaikkien muiden väärä.
Niin etkö ole Sanasta lukenut kuka lopussa on hallitsemassa tällä pollilla?
siinä joukossa ei ole ainuttakaan klöntistä kehittynytä ateistia. eiyhtään kirjoitti:
Niin etkö ole Sanasta lukenut kuka lopussa on hallitsemassa tällä pollilla?
siinä joukossa ei ole ainuttakaan klöntistä kehittynytä ateistia.Paavali tosiaan sanoo tulevansa "tuomitsemaan maailman". Onkohan Paavali uskottava? Mutta onhan hän uskova, ei mikään ateisti.
- Cylinder
Usko yliluonnolliseen on mielestäni pelkkää tiedon puutetta. Jotain itsekästäkin siinä on. Ihmiset hakevat uskon kautta itselleen ja elämälleen erityistä tarkoitusta. Uskon ansiosta voi jättää monet asiat opiskelematta, koska niitä voi pitää "harhaoppeina". Usko mahdollistaa siis myös opillisen laiskuuden.
- Herranonajat
Väkivallan tuoksinasta.
- hohhoijaataas
Laihaksi jäi anti taas kysymykseen.
- elleiseoleliianvaikeaa
Mitä te keltasesta klöntistä kehittyneet sillä tiedolla teette hehe luuletteko tosiaan että jonkun usko on heikoilla että pari hassua kysymystä suistaa raiteltaan!
moniko teistä ateistipöljistä on valmis kuolemaan uskomattomuutensa tähden, miettikää sitä aluksi.- qazza
Jos kuoleminen on todiste aidosta uskosta, taitaa Allah olla se oikea jumala.
Muslimit ovat valmiita kuolemaan ja tekevätkin sitä päivittäin. Itse en ole valmis kuolemaan minkään epämääräisen hemmon tai minkään aatteen puolesta. Eihän siinä ole pienitäkään järkeä. Tämä elämä on pyrittävä elämään niin hyvin ja hyödyllisesti kuin mahdollista. Kuolleena se on mahdotonta.
- Vapaajavilli
torre12 kirjoitti:
Itse en ole valmis kuolemaan minkään epämääräisen hemmon tai minkään aatteen puolesta. Eihän siinä ole pienitäkään järkeä. Tämä elämä on pyrittävä elämään niin hyvin ja hyödyllisesti kuin mahdollista. Kuolleena se on mahdotonta.
"Tämä elämä on pyrittävä elämään niin hyvin ja hyödyllisesti kuin mahdollista."
Mikäs sääntö niin velvottaa? Mitä sinä neuvot? Mikäs moralisti sinä olet? Vapaajavilli kirjoitti:
"Tämä elämä on pyrittävä elämään niin hyvin ja hyödyllisesti kuin mahdollista."
Mikäs sääntö niin velvottaa? Mitä sinä neuvot? Mikäs moralisti sinä olet?En neuvo enkä moralisoi, eikä mikään säätökään velvoita. En vain pidä järkevänä kuolla turhan takia, ja jättää moni hyödyllinen toiminta tekemättä.
Näin itse teen, mutta jokainen saa tehdä miten parhaaksi näkee: vaikka kuolla uskonsa takia.- muutes
torre12 kirjoitti:
En neuvo enkä moralisoi, eikä mikään säätökään velvoita. En vain pidä järkevänä kuolla turhan takia, ja jättää moni hyödyllinen toiminta tekemättä.
Näin itse teen, mutta jokainen saa tehdä miten parhaaksi näkee: vaikka kuolla uskonsa takia.Kuolleena ollessa ei ole merkitystä miten on elämänsä elänyt.
- free-witch
muutes kirjoitti:
Kuolleena ollessa ei ole merkitystä miten on elämänsä elänyt.
Voi sinua kyynikkoraukkaa :( Olen surullinen puolestasi, jos todella noin pimeää on elämäsi. Etkö ajatellut yhtään sitä miten olet vaikuttanut/jättänyt vaikuttamatta muiden ihmisten elämään? Tai luontoon? Heräähän nyt.
- muutes
free-witch kirjoitti:
Voi sinua kyynikkoraukkaa :( Olen surullinen puolestasi, jos todella noin pimeää on elämäsi. Etkö ajatellut yhtään sitä miten olet vaikuttanut/jättänyt vaikuttamatta muiden ihmisten elämään? Tai luontoon? Heräähän nyt.
Tuollaiset ajatukset ovat elossa olevan ajatuksia. Kuolleena ei moisia ole – lienemme samaa mieltä.
muutes kirjoitti:
Tuollaiset ajatukset ovat elossa olevan ajatuksia. Kuolleena ei moisia ole – lienemme samaa mieltä.
Niin. Kuoleman jälkeen ei millään ole enää merkitystä.
Siksi onkin ensiarvoisen tärkeää elää tämä elämä parhain päin. Ei edes Raamattu kehoita elämään kuin millään ei olisi mitään väliä.
- oletteniinlapsellisia
Ja joku tuolla selittää kuinka silmän kehitys on kuulemma tutkittu ja selväksi havaittu, siis itekseen kehittyminen voi pascan marjat millaista horinaa!
koko kehitysoppi on mailman suurin pöljyys ja hulluus ei sen vähenpää.
minunkin pyöräni ei ole yhtään edes mopoon päin muuttunut kolmessakymmenessä vuodessa ellei ruoste sitten ole yksi kehityksen intervalli.- hohhoijaataas
Netti käytössässi ja tietotasosi on tuollainen.
- qazzaq
Vaikka kehitysoppi olisi mailman suurin pöljyys ja hulluus, ei se olisi todiste Jumalan olemassaolosta sen enempää kuin Smurffien olemassaolosta.
- senkyllätietää
hohhoijaataas kirjoitti:
Netti käytössässi ja tietotasosi on tuollainen.
Olisit kysynyt jotain pornosta ...
Jos saan ruokaa eteeni, uskon, että kokki on olemassa. Samalla logiikalla tietty
- free-witch
Ei.
Selvennäpäs hieman, niin huomaat sitten miksi ei.
- Jeesus.voi.auttaa
Kaikki ihmiset ovat itsekkäitä. Minäkin. Olen itsekäs uskovainen. Ja on itsekkäitä epäilijöitä, jotka eivät nöyrry todellisuuden edessä.
"Pyhä, Pyhä, Pyhä on Herra, Jumala, Kaikkivaltias!" - jari-pekka-65
Miksi uskon? No siksi, kun Jeesus on ilmoittanut itsensä minulle. Vähän samaan tapaan, jos kysyisin sinulta nyt, että uskotko, että minä olen olemassa? Minä, joka kirjoitin tämän. Se on yhtä vahva todistus.
Jos sä itse yrität uskoa ja etsit todisteita, niin sä et koskaan tule uskoon. Et sä voi olla varma. Uskonvarmuus on sitä, että Jeesus itse todistaa itsensä, että hän on.- Rapanhapakko
Sinä valehtelet ja tiedät valehtelevasi. Koska uskonnossasi kuuluu valehdella ja sinulla ei ole moraalintajua edes hävetä sitä.
Kerropa soittiko Jeesus sinulle puhelimella? Tekstiviestinkö lähetti? Meilin? Tai jos henkilökohtaisesti kävi luonasi, kerropa ihan tarkkaan miltä Jeesus näyttää.
Seuraavan kerran kun jutskaat Jeesuksen kanssa, kysypä siltä, missä ovat vaikkapa tieteen puolella puuttuvat todisteet Kanaanin maan valloituksesta tai fossillit tarunne vedenpaisumuksen jälkeisestä eäinten vaelluksesta nykyseuduilleen ja ultranopeasta lajiutumisesta milhardeihin lajeihin. Tai kysypä edes kun minulla on olohuoneen seinälläni muistoesineitä, mikä esine on oikealla puolella alimpana.
Ei taida onnistua, et voi niin Jesseä kiusata vai?
Eiköhän totuus liene, että olet uskontosi ihan IHMISILTÄ ja itse miettimällä oppinut kulttisi dogmit. Joihin kuuluu sinun valehdella että olisit Jeesuksen tavannut. Ja vielä niin julman ja ahtaan ja valheellisen uskonnon eteen.
Jos kertoo tavanneensa Sauli Niinistön ja mitä Niinistö sanoi just sulle, sen on parempi olla totta. Joten uskovaisetkaan eivät uskalla sellaista feikata. Jumalan, Jeesuksen ja PH:n suhteen kyllä. Ero on siinä, että uskotte Niinistön olevan tosioleva, Jeesuksen tapaaminen on vain kulttinne hopöhöpö "kaanaankieltä" kulttinne ihmisiltä opittua.
Että jospas nyt tunnustaisit yllä valehdelleesi ja pyytäisit nätisti anteeksi? Et sinä niin tyhmäkään voi olla, ettet tuota tajua.
Mutta ethän sinä, koska valehtelu ilkeiden kuvitelmien eteen on uskonnossasi hyve. - hohohohoo
Olen keski-ikäinen mies. Vai olenko...
Ilmoittiko sinulle Jeesus, saatana, mielikuvituksesi, psykoosi,.. - Rapanhapakko
Miljoonia lajejahan niitä on, ei milhardheja, kuten yllä typotin pääasiallisessa kommentissani kesken "Rockyn" katsomisen. .Joka tapauksessa eivät olisi mahtuneet Nooan arkkiin, ellei oleteta ultranopeaa evoluutiota niistä ns. "baramineista". Ja miten uima- ja kävelykyvyttömät pääsivät kotiseuduilleen Tulvan jälkeen? Kysyköön Jeesukselta missä se fossiiliaineisto piileskelee. Ja missä edes todisteet koko tulvasta? Missä todisteet Kanaanin maan valloituksesta (Mooseksen ja Joosuan kirjat). Tai hei, missä todisteet kasvissyöjien nopeasta muuttumisesta lihansyöjiksi Lankeemuksen jälkeen? Miten selittää Jeesuksen syntymä- tai ylosnousemuskertomusten ristiriidat? Kysyköön Jeesukselta!
No joo, voihan olla ettei ylläoleva hihhuli sentään tuollaisia usko, vaikka monet muut Pyhähenkeilijät joiden sydämessä on Jeesus, uskovat tai jopa tietävät, koska Jeesus ja Pyhä Henki sen heille muka kertovat. No kysyisi tuo Jeesukselta edes mitä sillä seinälläni on sanotussa paikassa tai mikä on äitini tyttönimi.
Ehei, Jeesuksen "tuntee" vain Raamattua luettuaan ja ihmishihhulien juttuja kuultuaan. Kuten me kaikki. Mutta se ei ole sama asia kuin oikeasti tavata Jeesus, ja tuokin kekkuli tietää sen ihan hyvin. Kunhan uskontoonsa josta tyydyttyy, kuuluu sanoa niin.
Ehkä on kokenut jonkun henkisen liikutuksen, johon kuitenkaan ei sisälly tietoa heprealaisten heimojumalasta tai Raamatusta tai mistään. Kunhan tulkitsee sen itse niin ihmisten selittämän mukaan ja Raamattua luettuaan jonkun ihmisten tulkinnan suodattamana. Ihan piittamatta miten ahdas ja ilkeä (IIosanoma on, että muut kuin hänen suuntaansa hurahtaneet joutuvat ikuiseen kärsimykseen.)
Sama arvo kuin ns. "ufojen kontaktihenkilöilllä" Joilta New Age -kliseitä, mutta ei yhtään faktatietoa alieneilta. Kuten ei tuollakaan hihhulillla suoraan Jeesukselta. Jos osaa vetää housut oikein päin jalkaan ja kenties tehdä jotain työtäkin, tietää sen itsekin. Kunhan tuntuu kivalta elää niin, että todellisuudella tai maailmanselityksen moraalillakaan ei ole väliä. Minä aikoinaan rukoilin paljon että jeesus ilmoita itsesi. Mitään ei tapahtunut, eli toi että jeesus on ilmoittanut itsesi sinulle on ihan varmana huuhaata. Kerro miten ilmotti?
Ai niin joo..ethän sä vastaa: kuten itse kirjoitit tyhmäkin käy viisaasta kun on vaiti..
Paitsi että pidän sua tyhmänä just sen takia koska sä pidät tota mykkistä.
Sä vastaat vaan niille jotka on sun kanssa samoilla linjoilla.
Helppoa elämää.- Vienokehoitus
Rapanhapakko kirjoitti:
Miljoonia lajejahan niitä on, ei milhardheja, kuten yllä typotin pääasiallisessa kommentissani kesken "Rockyn" katsomisen. .Joka tapauksessa eivät olisi mahtuneet Nooan arkkiin, ellei oleteta ultranopeaa evoluutiota niistä ns. "baramineista". Ja miten uima- ja kävelykyvyttömät pääsivät kotiseuduilleen Tulvan jälkeen? Kysyköön Jeesukselta missä se fossiiliaineisto piileskelee. Ja missä edes todisteet koko tulvasta? Missä todisteet Kanaanin maan valloituksesta (Mooseksen ja Joosuan kirjat). Tai hei, missä todisteet kasvissyöjien nopeasta muuttumisesta lihansyöjiksi Lankeemuksen jälkeen? Miten selittää Jeesuksen syntymä- tai ylosnousemuskertomusten ristiriidat? Kysyköön Jeesukselta!
No joo, voihan olla ettei ylläoleva hihhuli sentään tuollaisia usko, vaikka monet muut Pyhähenkeilijät joiden sydämessä on Jeesus, uskovat tai jopa tietävät, koska Jeesus ja Pyhä Henki sen heille muka kertovat. No kysyisi tuo Jeesukselta edes mitä sillä seinälläni on sanotussa paikassa tai mikä on äitini tyttönimi.
Ehei, Jeesuksen "tuntee" vain Raamattua luettuaan ja ihmishihhulien juttuja kuultuaan. Kuten me kaikki. Mutta se ei ole sama asia kuin oikeasti tavata Jeesus, ja tuokin kekkuli tietää sen ihan hyvin. Kunhan uskontoonsa josta tyydyttyy, kuuluu sanoa niin.
Ehkä on kokenut jonkun henkisen liikutuksen, johon kuitenkaan ei sisälly tietoa heprealaisten heimojumalasta tai Raamatusta tai mistään. Kunhan tulkitsee sen itse niin ihmisten selittämän mukaan ja Raamattua luettuaan jonkun ihmisten tulkinnan suodattamana. Ihan piittamatta miten ahdas ja ilkeä (IIosanoma on, että muut kuin hänen suuntaansa hurahtaneet joutuvat ikuiseen kärsimykseen.)
Sama arvo kuin ns. "ufojen kontaktihenkilöilllä" Joilta New Age -kliseitä, mutta ei yhtään faktatietoa alieneilta. Kuten ei tuollakaan hihhulillla suoraan Jeesukselta. Jos osaa vetää housut oikein päin jalkaan ja kenties tehdä jotain työtäkin, tietää sen itsekin. Kunhan tuntuu kivalta elää niin, että todellisuudella tai maailmanselityksen moraalillakaan ei ole väliä.Sinulle näyttää kertyneen huomattavan paljon tietoa, se on kunnioitettavaa. Voit esittää lukemattoman määrän kysymyksiä Jumalalle ja tiukata vastauksia Häneen uskovilta. Minä kysyn sinulta vain yhden kysymyksen. Onko sinulla rauha ja oletko näinollen päässyt peloistasi?
- Rapanhapakko
Vienokehoitus kirjoitti:
Sinulle näyttää kertyneen huomattavan paljon tietoa, se on kunnioitettavaa. Voit esittää lukemattoman määrän kysymyksiä Jumalalle ja tiukata vastauksia Häneen uskovilta. Minä kysyn sinulta vain yhden kysymyksen. Onko sinulla rauha ja oletko näinollen päässyt peloistasi?
Joo, minä tunnen Raamattua, tieteitä ja hihhulisminkin dogmeja keskivertaista enemmän.
Eihän mulla rauhaa ole ja aina välillä pelottaa.
Saatan tulkita väärin, että sinulle uskovaisena on tärkeintä uskosi VÄLINEarvo, peloistasi pääseminen ja rauhan tunne. Ja aika merkityksetön sivuseikka, onko maailmanselityksesi edes totta. Tai ainakin kiinnostus sellaisen aikuisten-oikeasti selvittämiseen tuntuu puuttuvan. Sellainen tietoisuuden lukitseminen johonkin itseään rauhoittavaan kulttiin piittamatta sen todellisuudesta tai maailmanselityksen moraalista ei toimi normaali-ihmisille. Lobotomian tarvitsisin tai tämän vähäisenkin moraalintajun kemiallista turruttamista. Samoin uskovaisuus on helppoheikkien hommaa. Vaikea sanoa, valehteletteko tietoisesti vai ettekö vain kykene välittämään. Jokseenkin pinnallista tuo alkaa uskomaan johonkin koska itse saa siitä helpotusta, vaikka olisi mikä vaan, jopa rikollisuudesta tai narkkariudesta pääsy. Ei sellainen pelkkä hyötynäkökohta riitä rehellisemmille ihmisille.
Pointtinani ei ollut tietovisa, vaan sen osoittaminen, että ettehän te mitään Jeesusta oikeasti ole tavanneet samassa mielessä kuin vaikka naapurin Penaa. Kunhan sanotte noin. Ihan valheellista teiltä ja luulenpa sittenkin, että ymmärrätte sen itsekin.
Muistakaa kuitenkin, että harekrisnoillakin on "yliaistillinen Krisna-tietoisuus", muslimeista ainakin dervissit kohtaavat "oikeasti" Allahin, katolisten dogmit vahvistaa heidän "näkemänsä" Marian ilmestykset, mormoneillekin Henki kuulemma ihan henkilökohtaisesti vahvistaa Joseph Smithin horinat tosiksi.
Sinusta varmaan ovat harhaisia tai asialla ei sinulle ole väliä. No miksi kenenkään pitäisi ottaa sinunkaan kokemuksesi todisteena Raamatun Jumalan olemassaolosta?
Ja hei, jos joku sanoo että kysy Jeesukselta... olenhan TV-seiskalla näytettyjä "pelastusrukouksia" koettanut ihan tieteellisen rehellisyyden nimissä. Eivät toimi. Niksi kun on, että siihen uskontoon pitäisi jo VALMIIKSI uskoa, ja sitten sitoutua siihen ns. "uskoontulolla".
80-luvula vieraillessani turistityyliin hihhuliseuroissa yhdessä paikassa kehoitettaessa jopa "puhuin kielillä" (glossolaliaa olen aina osannut ja kuka vaan osaa kunhan mölöttää), ja siten minullakin on kuulemma "Pyhän Hengen Kaste"- Eikä ole, eikä ole teilläkään. Hurmostiloja ja ihmisiltä oppimianne kipeän kulttinne dogmeja, siinä kaikki. - Vienokehoitus
Rapanhapakko kirjoitti:
Joo, minä tunnen Raamattua, tieteitä ja hihhulisminkin dogmeja keskivertaista enemmän.
Eihän mulla rauhaa ole ja aina välillä pelottaa.
Saatan tulkita väärin, että sinulle uskovaisena on tärkeintä uskosi VÄLINEarvo, peloistasi pääseminen ja rauhan tunne. Ja aika merkityksetön sivuseikka, onko maailmanselityksesi edes totta. Tai ainakin kiinnostus sellaisen aikuisten-oikeasti selvittämiseen tuntuu puuttuvan. Sellainen tietoisuuden lukitseminen johonkin itseään rauhoittavaan kulttiin piittamatta sen todellisuudesta tai maailmanselityksen moraalista ei toimi normaali-ihmisille. Lobotomian tarvitsisin tai tämän vähäisenkin moraalintajun kemiallista turruttamista. Samoin uskovaisuus on helppoheikkien hommaa. Vaikea sanoa, valehteletteko tietoisesti vai ettekö vain kykene välittämään. Jokseenkin pinnallista tuo alkaa uskomaan johonkin koska itse saa siitä helpotusta, vaikka olisi mikä vaan, jopa rikollisuudesta tai narkkariudesta pääsy. Ei sellainen pelkkä hyötynäkökohta riitä rehellisemmille ihmisille.
Pointtinani ei ollut tietovisa, vaan sen osoittaminen, että ettehän te mitään Jeesusta oikeasti ole tavanneet samassa mielessä kuin vaikka naapurin Penaa. Kunhan sanotte noin. Ihan valheellista teiltä ja luulenpa sittenkin, että ymmärrätte sen itsekin.
Muistakaa kuitenkin, että harekrisnoillakin on "yliaistillinen Krisna-tietoisuus", muslimeista ainakin dervissit kohtaavat "oikeasti" Allahin, katolisten dogmit vahvistaa heidän "näkemänsä" Marian ilmestykset, mormoneillekin Henki kuulemma ihan henkilökohtaisesti vahvistaa Joseph Smithin horinat tosiksi.
Sinusta varmaan ovat harhaisia tai asialla ei sinulle ole väliä. No miksi kenenkään pitäisi ottaa sinunkaan kokemuksesi todisteena Raamatun Jumalan olemassaolosta?
Ja hei, jos joku sanoo että kysy Jeesukselta... olenhan TV-seiskalla näytettyjä "pelastusrukouksia" koettanut ihan tieteellisen rehellisyyden nimissä. Eivät toimi. Niksi kun on, että siihen uskontoon pitäisi jo VALMIIKSI uskoa, ja sitten sitoutua siihen ns. "uskoontulolla".
80-luvula vieraillessani turistityyliin hihhuliseuroissa yhdessä paikassa kehoitettaessa jopa "puhuin kielillä" (glossolaliaa olen aina osannut ja kuka vaan osaa kunhan mölöttää), ja siten minullakin on kuulemma "Pyhän Hengen Kaste"- Eikä ole, eikä ole teilläkään. Hurmostiloja ja ihmisiltä oppimianne kipeän kulttinne dogmeja, siinä kaikki.Kysyin sinulta ja sinä vastasit uskoakseni rehellisesti, kiitos. Lisäksi esitit ryppään kysymyksiä, joista valtaosaan jo vastasitkin itse, minun ja "meidän" puolestamme.
Vastaan sinulle ,vain omasta puolestani ja samaiseen kysymykseen jonka itse esitin, lyhyesti.
Minulla on rauha ja lepo, uskossa Jeesukseen. Ennen sitä olin täynnä pelkoja ja ahdistusta. Rukoilen puolestasi että sinäkin saisit rauhan, ja että vapautuisit peloistasi ja ajoittaisista paniikkikohtauksista. - Rapanhapakko
Siis noin kiertäen myönnät, että uskollasi on sinulle lähinnä VÄLINEarvo. Kuten yllä arvasinkin. "Lepo ja rauha uskossasi" Se, onko maailmanselityksesi totta ja onko edes moraalista haluta maailmanselitystä, jossa pomona on muuan massamurhannut tarujen heimojumala, ja jotka eivät usko hänen ns "poikaansa" joutuvat kenties Helvettiin? Sulkea silmänsä jo yleistiedolta ettei se ole totta ja kenties valehdellakin Jeesuksen ja PH;n näitä suoraan sinulle kertoilevan? Sinulle sivuasioita nuo konstailusi, koska sinulla on kivaa. Ihan sama sinulle sitten vaikka maailmaa yritetään hallita samantapaisten hihhulismien voimalla tai miten Suomessakin yritätte levittää uskojanne. Kunhan TEILLÄ on kivaa, rauha ym.
Tuo on sinulla moraalitonta ja valheellista. Jospas nätisti tunnustaisit tässä ja nyt? Ainakin lakkaisit yrittämästä levittää tautiasi eli hörhökulttiasi muille. Minä ja sinäkin tiedämme, ettet sinä ole henkilökohtaisesti tavannut Jeesusta tai Pyhää Henkeä sillä reaalitasolla kuin jos tapaisit vaikka Barack Obaman. Josta et ilkeäisi moista narrata. Mikä etuoikeus teillä hihhuleilla on aina puhua palturia? Koska teille tulee siitä niiiiiin hyvä mieli ja se on ah oh "uskoa"? Ei riitä. Ei siinä ole mitään herkkää.
Jaa paniikkikohtaukset? Vain krapuloissa, mutta sen näet teksteistäni ilman Jeesustakin? :-) Sehän se vasta hirveää olisikin, jos uskontosi maailmanselitys olsi totta. Mutta kun ei ole, ja sinäkin vain HALUAT sellaista kun sinulle tulee niiiiiin hyvä olo nousta joka aamu hymysuin valehtelemaan. - Vienokehoitus
Rapanhapakko kirjoitti:
Siis noin kiertäen myönnät, että uskollasi on sinulle lähinnä VÄLINEarvo. Kuten yllä arvasinkin. "Lepo ja rauha uskossasi" Se, onko maailmanselityksesi totta ja onko edes moraalista haluta maailmanselitystä, jossa pomona on muuan massamurhannut tarujen heimojumala, ja jotka eivät usko hänen ns "poikaansa" joutuvat kenties Helvettiin? Sulkea silmänsä jo yleistiedolta ettei se ole totta ja kenties valehdellakin Jeesuksen ja PH;n näitä suoraan sinulle kertoilevan? Sinulle sivuasioita nuo konstailusi, koska sinulla on kivaa. Ihan sama sinulle sitten vaikka maailmaa yritetään hallita samantapaisten hihhulismien voimalla tai miten Suomessakin yritätte levittää uskojanne. Kunhan TEILLÄ on kivaa, rauha ym.
Tuo on sinulla moraalitonta ja valheellista. Jospas nätisti tunnustaisit tässä ja nyt? Ainakin lakkaisit yrittämästä levittää tautiasi eli hörhökulttiasi muille. Minä ja sinäkin tiedämme, ettet sinä ole henkilökohtaisesti tavannut Jeesusta tai Pyhää Henkeä sillä reaalitasolla kuin jos tapaisit vaikka Barack Obaman. Josta et ilkeäisi moista narrata. Mikä etuoikeus teillä hihhuleilla on aina puhua palturia? Koska teille tulee siitä niiiiiin hyvä mieli ja se on ah oh "uskoa"? Ei riitä. Ei siinä ole mitään herkkää.
Jaa paniikkikohtaukset? Vain krapuloissa, mutta sen näet teksteistäni ilman Jeesustakin? :-) Sehän se vasta hirveää olisikin, jos uskontosi maailmanselitys olsi totta. Mutta kun ei ole, ja sinäkin vain HALUAT sellaista kun sinulle tulee niiiiiin hyvä olo nousta joka aamu hymysuin valehtelemaan.Minulla on rauha ja lepo, uskossa Jeesukseen. Rukoilen puolestasi.
- free-witch
Vienokehoitus kirjoitti:
Minulla on rauha ja lepo, uskossa Jeesukseen. Rukoilen puolestasi.
Kenties kuvittelet, että on jotenkin kivasti sanottu tuo "Rukoilen puolestasi". No ei ole. Se on todella alentuvaa, sanotte suoraan että meissä olisi jokin vikana kun emme usko täysiä hörhöilyjä, ilman mitään todisteita. Eikä sinulla taida kovin rauhaa olla, kun et kykene vastaamaan kysymyksiin, vaan kierrät ne täysin. Kognitiivinen dissonanssi jäytää sinua siinä istuessasi ja tätä lukiessasi.
- differentaalinenexpansio
free-witch kirjoitti:
Kenties kuvittelet, että on jotenkin kivasti sanottu tuo "Rukoilen puolestasi". No ei ole. Se on todella alentuvaa, sanotte suoraan että meissä olisi jokin vikana kun emme usko täysiä hörhöilyjä, ilman mitään todisteita. Eikä sinulla taida kovin rauhaa olla, kun et kykene vastaamaan kysymyksiin, vaan kierrät ne täysin. Kognitiivinen dissonanssi jäytää sinua siinä istuessasi ja tätä lukiessasi.
googlaa lisää, saatat löytää pari apusanaa tyhjyytesi tueksi lisääkin!
- Vienokehoitus
free-witch kirjoitti:
Minulla on rauha ja lepo, uskossa Jeesukseen. Rukoilen sinunkin puolestasi.
- free-witch
differentaalinenexpansio kirjoitti:
googlaa lisää, saatat löytää pari apusanaa tyhjyytesi tueksi lisääkin!
Ahaa, luulet että kaikki muutkin ovat yhtä sivistymättömiä kuin sinä :) Ei tarvinnut yhtäkään sanaa googlata, osasin ennestään - ja sekös sinua kismittää ;)
"Minulla on rauha ja lepo, uskossa Jeesukseen. Rukoilen sinunkin puolestasi."
Kovin tuota pitää toistella, et taida siihen uskoa itsekään. Ja rukouksesi voit jättää; ne ovat vain keino olla tekevinään jotain vaikkei oikeasti tee yhtään mitään. Eli tekopyhää. - Vienokehoitus
free-witch kirjoitti:
Ahaa, luulet että kaikki muutkin ovat yhtä sivistymättömiä kuin sinä :) Ei tarvinnut yhtäkään sanaa googlata, osasin ennestään - ja sekös sinua kismittää ;)
"Minulla on rauha ja lepo, uskossa Jeesukseen. Rukoilen sinunkin puolestasi."
Kovin tuota pitää toistella, et taida siihen uskoa itsekään. Ja rukouksesi voit jättää; ne ovat vain keino olla tekevinään jotain vaikkei oikeasti tee yhtään mitään. Eli tekopyhää.Olen todennut vain tämän: Minulla on rauha ja lepo, uskossa Jeesukseen. Rukoilen sinunkin puolestasi. Niin myös teen.
- kaunista.on
Vienokehoitus kirjoitti:
Olen todennut vain tämän: Minulla on rauha ja lepo, uskossa Jeesukseen. Rukoilen sinunkin puolestasi. Niin myös teen.
Puhut siis itseksesi free-witch:n puolesta. Onpa huomaavaista.
- free-witch
Vienokehoitus kirjoitti:
Olen todennut vain tämän: Minulla on rauha ja lepo, uskossa Jeesukseen. Rukoilen sinunkin puolestasi. Niin myös teen.
Milloin viimeksi rukoilit sen puolesta, joka sitä eniten tarvitsee uskontosi mukaan?
Niin... usko EI OLE sitä että uskoo Jumalan olemassa oloon. Kyllä demonitkin tietävät että Jumala on olemassa. Usko on paljon enemmän...
Se että joku uskoo että on olemassa korkeampi voima/Jumala - EI merkitse yhtikäs mitään.- J0NI54
Minä tunnen Jeesuksen henkilökohtaisena vapahtajanani. Usko on Jumalan antama armolahja, rukoile sinäkin, että saisit sen.
- Usko.Toivonen
Ilman uskoa Jumalaan ei voi olla uskoa.
Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.
Heb. 11:6
Monet vaan eivät tahdo tulla Jeesuksen luokse saadalkseen elämän.
39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
Joh. 5.
Riivaajat vapisevat, koska ovat Jumalaa vastaan kapinaan nousseita. J0NI54 kirjoitti:
Minä tunnen Jeesuksen henkilökohtaisena vapahtajanani. Usko on Jumalan antama armolahja, rukoile sinäkin, että saisit sen.
Kuinka kehtaat väittää että minulla ei ole uskoa? Kannattaisiko opetella lukemaan. Vastasin aloitukseen, usko kun ei ole sitä että vain uskot että on korkeampi voima ja kaikki on okei silloin...
- logiikka_toimii
Minä uskon Jumalan olemassaoloon. Tämä tulee reaalitodellisuuden tunnistamisesta.
Olen nähnyt valokuvia omasta lapsuudestani ja olen nähnyt valokuvia vanhempieni lapsuudesta. Mutta koskaan EN ole nähnyt valokuvia iso-iso-isovanhempeni lapsuudesta ja silti he ovat olleet olemassa.
Olen matkoillani nähnyt monia eri ikäisiä rakennuksia mutta EN ole nähnyt niiden kaikkia tekijöitä. Silti uskon, että heitä on olemassa koska itsekin olen rakentanut talon jossa asun. EN voi todellakaan olla ainoa rakentaja olemassaolossa.
Reaalitodellisus vahvistaa sen, että VÄLILLISISTÄ syistä voidaan uskoa aktiivisen toimijan, Jumalan, olemassaoloon. Koska tunnen oman olemassaoloni todellisena enkä suinkaan voi olla ainoa olemassaoleva. Muitakin on, vaikka en heitä tunne enkä näe. Oman aktiivisen olemassaolon tajuaminen vahvistaa sen, että muitakin aktiivisesti olemassaolevia on. Logiikka on nyt vaan tälläistä.
Ei minun tarvitse tuntea ja nähdä kaikkia olemassaolevia ei varsinkaan niitä jotka ovat aiemmin olleet olemassa (jolloin minua ei vielä ollut).
Jatkuvuuden tajuaminen on osa todellisuudesta. Toisekseen tähän kaikkeen liittyy oman rajallisuuden tunnistaminen. Minä en voi määrätä millainen on olemassaolon luonne eli olemassa on asioita joita minä en voi täydellisesti ymmärtää.
Jumala, jumaluus on yksi tälläinen asia jota en voi rajallisuuteni vuoksi täydellisesti ymmärtää enkä ainakaan määritellä.
Jonkin "tuntemattoman" olemassaolemisen tajuaminen EI VIELÄ merkitse sen määrittelyä. Enhän minä edes kykene määrittelemään millaisia ne kaikki maailman rakennusten rakentajat ovat olleet? He ovat suurimmaksi osaksi minulle täysin tuntemattomia mutta silti ovat olemassaolevia.
Olemassaoloon EI LIITY asioiden täydellinen tunteminen (tunnettavuus).
Tämäkin on osa olemassaolon logiikkaa.
En voisi edes kieltää maailman kaikkien rakennusten rakentajien olemassoloa millään järjellisellä perusteella. Hörhöily on oma lukunsa ja tämä taas ei toimi millään logiikalla. Miksi haluaisin olla hörhö joka ei tunnista tuntemattomuuden todellisuutta ?- ukgiuhk
Kaikella tarvitsee siis olla rakentaja. Kuka tai mikä on rakentanut jumalasi?
>> Koska tunnen oman olemassaoloni todellisena enkä suinkaan voi olla ainoa olemassaoleva. Muitakin on, vaikka en heitä tunne enkä näe. Oman aktiivisen olemassaolon tajuaminen vahvistaa sen, että muitakin aktiivisesti olemassaolevia on>>
Sellaista todistetta ei edes aivokuvantamisella saada, että muilla kuin minulla olisi oikeasti vastaavanlainen tietoisuus.
>>Jonkin "tuntemattoman" olemassaolemisen tajuaminen EI VIELÄ merkitse sen määrittelyä.>>
Olet jo määritellyt kaiken alkuperän tietämättömyytesi takia jumalaksi.
>>. Minä en voi määrätä millainen on olemassaolon luonne eli olemassa on asioita joita minä en voi täydellisesti ymmärtää.
Jumala, jumaluus on yksi tälläinen asia jota en voi rajallisuuteni vuoksi täydellisesti ymmärtää enkä ainakaan määritellä.>>
Tämähän on asian ydin johon ihmisenä luot ratkaisun persoonallisesta jumalasta. - etkö_tajua
ukgiuhk kirjoitti:
Kaikella tarvitsee siis olla rakentaja. Kuka tai mikä on rakentanut jumalasi?
>> Koska tunnen oman olemassaoloni todellisena enkä suinkaan voi olla ainoa olemassaoleva. Muitakin on, vaikka en heitä tunne enkä näe. Oman aktiivisen olemassaolon tajuaminen vahvistaa sen, että muitakin aktiivisesti olemassaolevia on>>
Sellaista todistetta ei edes aivokuvantamisella saada, että muilla kuin minulla olisi oikeasti vastaavanlainen tietoisuus.
>>Jonkin "tuntemattoman" olemassaolemisen tajuaminen EI VIELÄ merkitse sen määrittelyä.>>
Olet jo määritellyt kaiken alkuperän tietämättömyytesi takia jumalaksi.
>>. Minä en voi määrätä millainen on olemassaolon luonne eli olemassa on asioita joita minä en voi täydellisesti ymmärtää.
Jumala, jumaluus on yksi tälläinen asia jota en voi rajallisuuteni vuoksi täydellisesti ymmärtää enkä ainakaan määritellä.>>
Tämähän on asian ydin johon ihmisenä luot ratkaisun persoonallisesta jumalasta."Kaikella tarvitsee siis olla rakentaja. Kuka tai mikä on rakentanut jumalasi?"
Vastaus oli jo annettu:
"Miksi haluaisin olla hörhö joka ei tunnista tuntemattomuuden todellisuutta". - ukgiuhk
etkö_tajua kirjoitti:
"Kaikella tarvitsee siis olla rakentaja. Kuka tai mikä on rakentanut jumalasi?"
Vastaus oli jo annettu:
"Miksi haluaisin olla hörhö joka ei tunnista tuntemattomuuden todellisuutta".>>Vastaus oli jo annettu:
"Miksi haluaisin olla hörhö joka ei tunnista tuntemattomuuden todellisuutta".
>>
Niin hän on juuri tuollainen hörhö, joka antoi tuntemattamalle ja tiedon puutteellensa nimeksi jumala.
- Jeesus.ainoa.Pelastaja
.
Vain sillä on merkitystä, oletko saanut syntisi anteeksi vai odotatko rajan taa siirtymistäsi synnin tilassa?
Jokaista ihmistä odottaa Taivas tai kadotus. Kumpaan paikkaan menet, on sinun valittavanasi.
"Usko Herraan Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla, niin sinä pelastut!"- satua.vain
Harmi vaan että ei löydy ainuttakaan todistetta joka tukisi tuota mitä väität.
- erttkkl
Viimeisellä tuomiolla on niitä vuohiakin! Lieneekö fifti-fifti periaate!? Uudesta Testamentista voi löytää sellaisenkin ilmoituksen, että jotkut ovat määrätyt pelastettaviksi!
"Ja "Joka Kumalan tykö tula tahtoo, ptää uskoman, että Jumala on!"Raamattu- jari-pekka-65
Se, että Jumala on määrännyt on vähän eri asia, kuin asia, joka on määrätty. Jumala on määrännyt kaikki pelastukseen, siis tarkoittanut. Jumala on siis määrännyt, mutta se sisältää ehdon. On otettava Jeesus vastaan.
Asia, joka on määrätty, on asia jota ei voi muuttaa. Se on ehdottomuus, niin kuin esim että ihmisen on kuoltava. - qazzaq
jari-pekka-65 kirjoitti:
Se, että Jumala on määrännyt on vähän eri asia, kuin asia, joka on määrätty. Jumala on määrännyt kaikki pelastukseen, siis tarkoittanut. Jumala on siis määrännyt, mutta se sisältää ehdon. On otettava Jeesus vastaan.
Asia, joka on määrätty, on asia jota ei voi muuttaa. Se on ehdottomuus, niin kuin esim että ihmisen on kuoltava.Jos aikuinen näkee hukkuvan lapsen, niin onko oikein jos kyseinen aikuinen vaatii noudattamaan ehtoja ennen kun pelastaa lapsen? Jos ei noudata ehtoja, kävelee aikuinen pois ja lapsi hukkuu.
Näinkö kuluu toimia?
- Raamattua.lukeva
Kiitos Jari-Pekka.
Sinulla on asiallisia kommentteja. Raamattu on auennut.- jari-pekka-65
Kiitos. Kiitos Herralle. Pyhä Henkihän sitä Raamattua sinulle avaa, eikä kukaan ihminen. En minä, eikä kukaan muukaan. Kannattaa vaeltaa korvat auki. Pyhä Henki avaa Raamattua ihan suoraan ja toisten uskovien kautta. Mutta silloinkin, kun se tulee toisen ihmisen kautta, niin Pyhä Henki sen sulle avaa ja tekee todeksi. Ei se jää vaan sinne pääkoppaan sellaseksi ahaa-elämykseksi, vaan sä sydämessäsi tunnet ja tiedät, että joku asia on totta ja se on näin.
Pääpiirteissään juttu menee niin, että Pyhä Henki puhuu ensin sinulle ja vahvistaa sen toisten kautta. Siksi sä voit sydämessäsi tietää, että jokin asia on totta ja se on näin.
Siksi tää juttu on turvallinen ja se toimii. Ei me olla kenenkään ihmisen varassa, vaan Pyhän Hengen varassa.
- Kristitty_15
itse en aiemmin voinu ymmärtää.. mut tiiättekös jos joku on oikeesti elävästi uskossa niin sen näkee et sillä on jotain mitä ittellä ei, en nyt puhu nimikristityistä. Halusin ottaa Jumalasta selvää, raamatussa sanotaan että etsivä löytää. Ja nii sit mä löysin, sitä on vaikee selittää mut siitä uskosta tulee henkilökohtane suhde Jumalaan :) ja kyse ei oo mistään sääntökirjan noudattamisesta vaan rakkaudesta! Ku tuut uskoon nii haluut noudattaa niitä sääntöjäkin ja tajuut et neki on rakkaudesta, esim.
Älä varasta.
1.Jumala ei varasta sulta
2.Jumala ei haluu et sulta varastetaan
3.Jumala ei haluu et sä varastat muilta
Avatkaa silmiä näkee muustaki näkökulmasta ku että sua rajotetaan ;)
Ja nii, on oikein olla kriittinen, ei mitä vaan pidäkkään uskoo. Mut meidän kristittyjen Jumala ja raamattu kestää koetteluu ja epäilyy. Se ei romahda siihen. Se on luotettava, koska se kestää tutkimista. Ja usko on aina jonkun verran konkreettista, ku oot uskossa nii sä vaan tunnet että Jumala on olemassa :) tietty kristitynki elämään kuuluu vaikeuksii ja epäilyi mut niistä vahvistuu ja selvii :D lihaski kasvaa ku se ensin menee treenatessa rikki. Ja siis, Jumala haluu et häntä etsitään. Jos sä sydämmestäs etsit nii sä löydät, varmasti. Mut oikeesti sun pitää etsii. Ja vielä pakko sanoo ku aina väitetään että kristityt syrjii/vihaa homoja... Jumala ei vihaa homoja. Jumala ei oo sanonu et meidän tulee vihata. Jumala rakastaa homoja, ihan yhtä paljon ku meitä kaikkia muitakin syntisiä. Mut se homous on raamatun mukaan väärin, ja sitä ei tuu hyväksyy. Niinku mun synnit on väärin, mut Jumala rakastaa muakin. Ja mä uskon et Jumala on oikeudenmukainen niitten kohdalla.
Mutta siis, uskoontulo on parasta mitä voi tässä elämäs tapahtuu! :) sä et tarvii mitään muuta, ja se on ihana fiilis ku tajuut kuin sun ei tarvii enää murehtii MISTÄÄN. Jumala johdattaa ja neuvoo.* Mua aina oudoksuttaa se, että puhutaan vain Jumalasta ? Jumala on hyvä Jumala kokonansa, Hän on rakkaus, mutta emme tule uskoon, emme saa syntejämme anteeksi, ja ilman nteeksiantoa emme voi olla uskossakaan. Kukaan ei voi tulla uskoon pelkästään Jumalan kautta , PELASTAJA on Jeesus Kristus, ilman Jeesusta kukaan ei voi päästä yhteyteen Jumalan kanssa. "Kristitty_15", kirjoitat hyvin, mutta miksi vierastat Jeesus nimeä, Hän on ainut nimi maanpäällä, jossa meidän tulee palastuman ! [ Apt. 4:12. ]
- free-witch
"Jumala on hyvä Jumala kokonansa, Hän on rakkaus"
Mitä nyt tarkoituksella loi synnin, kärsimyksen ja helvetin omien virheidensä delegointia varten... Ai niin, ja kansanmurhat myös... Mutta hyvähän se tuollainen otus on...
* Usko ei olekkaan jokamiehen" ! Jolla on, saa todella olla kiitollinen Jumalasta !
- tertullianussss
Uskon koska se on järjetöntä. Miksipä kukaan mihinkään epätoteen uskoisi. Silloin se on todennäköisesti totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo696590Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583103- 322279
- 201858
- 131857
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto201845Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131572- 181549
- 521538
- 101529