Missä sudenkorennot luuraavat?

Dragon.Fly

Tänä kesänä sudenkorennot ovat lennelleet vain muutamana päivänä. Missä ne ovat olleet muina (pilvisinä ja sateisina) päivinä?

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piilottelevat kasvillisuuden joukossa.

    • Luulen_vain

      Veikkaan, että näin viileällä säällä ja kylmissä vesissä eivät kaikki sudenkorennon toukat ole edes kuoriutuneet, vaan ovat jättäneet kuoriutumisen ensi kesän tehtäväksi.

    • toukkavaiheessa.ruma

      Nyt hellejakson päivinä lentäviä suppareita kyllä lenteli. Niiden paras aika oli jo noina kuumina päivinä.

      • Isoja ukonkorentoja kyllä lenteli ja paritteli ja muni viikko sitten, eli aika myöhään kesällä.


    • Dragon.Fly

      Sama havainto koski myös paarmoja, mutta kukapa niitä pirulaisia olisikaan kaivannut...

      • Paarmoja ei kyllä paljoa näkynyt. Toivottavasti eivät kuole sukupuuttoon.


    • pörrrrrrrrrrrrrrrrr

      Elä sie huoli kyllä ne paarmat ensikesänä pörrää.

    • tulevatlepäämääniholle

      sudenkorentoja ainakin meren rannoilla ei ole hyttysiä

    • Vaeltavatnymfit

      Noista sudenkorennoista olen mökillä alkukesästä käydessäni ihmetelly, että mikä saa jotkut näitten isojen ukonkorentojen toukista jotka nousee vedestä luomaan viimesen toukkanahkansa ja aikuistumaan vaeltamaan lammelta monen kymmenen metrin matkan mökin seunustoille, vaikka lammen rannalla on runsaasti kasvillisuutta joissa nahan luonnin voisi suorittaa?

      • HawkStephensfink

        Hieno havainto tuo nymfien vaellus! Tämä mun arvaus on niin kaukana todellisuudesta ettei se ole välttämättä edes väärin, mutta olisiko aikojen saatossa ollut jotain etua piipertää hiukan kauemmas rannasta?
        Korentohan on täysin avuton ennen kuin siivet ovat kovettuneet kunnolla lentokuntoon. Sillä, että onko silloin hyvässä valaistuksessa tarjolla esimerkiksi ruovikon lintujen näköpiirissä vaiko pikkasen piilossa metsän rajassa, voisi olla olla merkitystä. Vanha laji kun on kysymyksessä, en osaa edes kuvitella miten ovat ympäristöt ja saalistajat vaihdelleet vuosimiljoonien vieriessä. Tuli vain mieleen tuollainen hypoteesin tapainen.


      • Olen kyllä nähnyt aivan tuoreen kuoriutuneen sudenkorennon rantasaraikossa. Ei ne kaikki varmaankaan vaella kauas.


    • vaeltavatnymfit

      Joo tuollakii lammella suurin osa toukista luonee nahkansa lähellä vettä koska noita mökin seinustoilla olevia tyhjiä toukkanahkoja ei ole kun ihan muutamia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7488
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2812
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2402
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2113
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1799
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1379
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe