Tänä kesänä sudenkorennot ovat lennelleet vain muutamana päivänä. Missä ne ovat olleet muina (pilvisinä ja sateisina) päivinä?
Missä sudenkorennot luuraavat?
12
72
Vastaukset
Piilottelevat kasvillisuuden joukossa.
- Luulen_vain
Veikkaan, että näin viileällä säällä ja kylmissä vesissä eivät kaikki sudenkorennon toukat ole edes kuoriutuneet, vaan ovat jättäneet kuoriutumisen ensi kesän tehtäväksi.
- toukkavaiheessa.ruma
Nyt hellejakson päivinä lentäviä suppareita kyllä lenteli. Niiden paras aika oli jo noina kuumina päivinä.
Isoja ukonkorentoja kyllä lenteli ja paritteli ja muni viikko sitten, eli aika myöhään kesällä.
- Dragon.Fly
Sama havainto koski myös paarmoja, mutta kukapa niitä pirulaisia olisikaan kaivannut...
- pörrrrrrrrrrrrrrrrr
Elä sie huoli kyllä ne paarmat ensikesänä pörrää.
- tulevatlepäämääniholle
sudenkorentoja ainakin meren rannoilla ei ole hyttysiä
- Vaeltavatnymfit
Noista sudenkorennoista olen mökillä alkukesästä käydessäni ihmetelly, että mikä saa jotkut näitten isojen ukonkorentojen toukista jotka nousee vedestä luomaan viimesen toukkanahkansa ja aikuistumaan vaeltamaan lammelta monen kymmenen metrin matkan mökin seunustoille, vaikka lammen rannalla on runsaasti kasvillisuutta joissa nahan luonnin voisi suorittaa?
- HawkStephensfink
Hieno havainto tuo nymfien vaellus! Tämä mun arvaus on niin kaukana todellisuudesta ettei se ole välttämättä edes väärin, mutta olisiko aikojen saatossa ollut jotain etua piipertää hiukan kauemmas rannasta?
Korentohan on täysin avuton ennen kuin siivet ovat kovettuneet kunnolla lentokuntoon. Sillä, että onko silloin hyvässä valaistuksessa tarjolla esimerkiksi ruovikon lintujen näköpiirissä vaiko pikkasen piilossa metsän rajassa, voisi olla olla merkitystä. Vanha laji kun on kysymyksessä, en osaa edes kuvitella miten ovat ympäristöt ja saalistajat vaihdelleet vuosimiljoonien vieriessä. Tuli vain mieleen tuollainen hypoteesin tapainen. Olen kyllä nähnyt aivan tuoreen kuoriutuneen sudenkorennon rantasaraikossa. Ei ne kaikki varmaankaan vaella kauas.
- vaeltavatnymfit
Joo tuollakii lammella suurin osa toukista luonee nahkansa lähellä vettä koska noita mökin seinustoilla olevia tyhjiä toukkanahkoja ei ole kun ihan muutamia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?134555Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3423683Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363416Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182840Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin112529- 2732254
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3061721- 911662
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi461429Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81163