Mitä karvaalla maulla varsinaisesti tarkoitetaan? Tarkoittaako karvas pahanmakuista? Monestihan sanotaan, että hyvänmakuinen ruoka on sekoitus kaikkia perusmakuja.
Vastaukset 3
- inhoon-hunajaa
Karvas maku on evoluution mukana syntynyt tuntemus, jonka avulla eliön arvellaan luokittelevan pois syömäkelvottomat tuotteet. Kuitenkin monessa on pikkuisen karvastakin, mutta ei vahingoksi asti. Siten lievää karvautta voi pitää miellyttävänäkin.
Mutta nänhan on muidenkin perusmakujen kanssa. Hyvin voimakkaina ne tuntuvat vastenmielisiltä. Kuitenkin on huomattava, että eri henkilöillä on eri mieltymykset makuihin.- makujaa
Totta! Erikoista, että esimerkiksi parsassa on karvautta, mutta sitä on käytetty muinoin lääkeaineena ja nykyään sen makuakin pidetään miellyttävänä. Kahvissa on myös karvasta makua, mutta siitä pidetään. Karvautta on pidetty myrkyllisenä, mutta toisaalta voihan muissakin mauissa olla myrkkyä ja toisaalta karvaassa maussa ei.
- OletkoSinä
Jos pitäisi nimetä joku, mitä voisi sanoa karvaan makuiseksi, sanoisin, että korvavaikku. Sitä lienee kaikki joskus maistaneet..?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791339
- 851236
- 96977
- 48833
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83609Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30538Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44498Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33475