Jeesushan oli, kuten tunnettua, siinä harhassa että oli olemassa jokin satuolento, jota hän nimitti Jumalaksi. Jeesus keskusteli myötäänsä näkymättömien henkien kanssa, joita ei siis ollut olemassa.
Lisäksi Jeesus puhui yleisesti ottaen käsittämättömiä ja riiteli kirjanoppineiden ja ylipappien kanssa. Kansakaan ei tykännyt Jeesuksesta, vaan tuomitsi hänet huutoäänestyksellä kuolemaan.
Miten nykyinen tieteellinen ja sivistynyt yhteiskunta käsittelisi Jeesusta? Mitä Jeesukselle pitäisi tehdä?
Tulisiko hänet
A. Julistaa hulluksi ja sulkea mielisairaalaan
B. Julistaa hulluksi ja lääkitä, kunnes äänien kuuleminen ja puhuminen lakkaavat
C. Tappaa
D. Jokin muu vaihtoehto
Tässä ketjussa saa äänestää.
Mitä Jeesukselle pitäisi tehdä?
142
<50
Vastaukset
Hulluhan se oli kun ääniä kuuli. Naksulaan vaan. Ja kova lääkitys päälle:)
- tapetaan.kunnolla
C. Jeesus on syntynyt tapettavaksi, mutta seuraavalla kerralla, kun hän uhkailujensa mukaan on tehnyt toisen tulemisensa, hänet pitää tappaa oikein kunnolla. Hänet pitää laittaa lihamyllyyn ja jäännökset on poltettava Riihimäen ongelmajätelaitoksen polttouunissa. Jäävät sitten ne myöhempien aikojen jeesuksen kristuksen perkeleen pyhien ja arkipäivien hourailut vähemmälle.
- rimmaa.kin.SeNäin
Duke Nukem voittaa Jeesuksen
- tapetaan.kunnolla
rimmaa.kin.SeNäin kirjoitti:
Duke Nukem voittaa Jeesuksen
Joo, ja helposti.
"A. Julistaa hulluksi ja sulkea mielisairaalaan"
Näin mikäli kyseessä olisi ihmisiä nöyryyttävä karismaattinen lahkojohtaja (Koska emme tiedä, minkälainen Jesse todellisuudessa oli).
"B. Julistaa hulluksi ja lääkitä, kunnes äänien kuuleminen ja puhuminen lakkaavat"
Tuskin yksistään äänien kuuleminen olisi vielä kovin huolestuttavaa.
"C. Tappaa"
Emme onneksi elä pronssikautisessa lähi-idässä.
"D. Jokin muu vaihtoehto"
Mikäli hän olisi harmiton kaikkia rakastava hippi, niin tuskin tarvitsisi tehdä mitään.- "C. Tappaa"
Emme onneksi elä pronssikautisessa lähi-idässä.
Atac. Mehän tapamme. Ja vielä laillisesti. Ei hyvä.
https://www.google.fi/#q=abortion&tbm=vidJa mikäli lisätään alaikäisten vaaralliset raskaudet. Mikäli hyväksyt abortin alaikäiselle, olet oman logiikkasi mukaan silloin murhaaja.
Atac. Käsi sydämelle. Jos yhteiskuntamme antaa lääkärille luvan murhata syntymättömiä ihmisyksilöjä, voi lääkäri ryhtyä murhaamaan maksua vastaan ihmisiä yleensä. Tai jopa ilman maksua. Tai vaikka velaksi.
atac kirjoitti:
Eli onko siis mielestäsi parempi tappaa lapsi ja sikiö raskaudella vai mitä oikein tarkoitat?
Mennään asiassa eteenpäin. Ihmisen murhaaja kuuluu poistaa päiviltä ihmisen/yhteiskunnan toimesta. Miksi?
What does the Bible say about the Death Penalty?
https://www.youtube.com/watch?v=rWPqWBU2WoMyurki1000js kirjoitti:
Atac. Käsi sydämelle. Jos yhteiskuntamme antaa lääkärille luvan murhata syntymättömiä ihmisyksilöjä, voi lääkäri ryhtyä murhaamaan maksua vastaan ihmisiä yleensä. Tai jopa ilman maksua. Tai vaikka velaksi.
Jyrbä vaihtoi aihetta?
Siis abortti ei ole murhaamista vaan raskauden keskeytys alle 12 viikon ikäiselle sikiölle joka on tietämätön olemassa olostaan. Yhtä hyvin keskenmenonkin kuuluisi olla murha, mutta kunnei ole eikä tule olemaankaan. Naisella on oikeus omaan ruumiiseensa, eikä siinä ole mitään feminismiä. Ihmiset elävät uskomattomassa konservaatiivisuuden harhakuvissa, johon liittyy uskonto muttei koskaan tieto. Minä miehenä en halua määrätä vaimoni olinpaikkaa vaan hän päättää siitä ihan vapaaehtoisesti eli vaimoni ei ole koskaan ollut hellan ja nyrkin välissä tai että vaimon tulisi omistaa, kuten ehkä ennen vanhaan.
Aika rajoittaa ihmisten tekoja ja maailma on järkeistynyt. Ne uskovaiset, jotka pitävät jonakin asiaa syntinä niin ei siitä mihinkään jalkapuuhun tai häpeäpaaluun nykyisin enää joudu. Aika naurettavaa ois moinen, eikä niistä mitään kuoleman jälkeistä tuomiota saa mullan alla. Turhaa uskotte moiseen!ateisti1982 kirjoitti:
Jyrbä vaihtoi aihetta?
Siis abortti ei ole murhaamista vaan raskauden keskeytys alle 12 viikon ikäiselle sikiölle joka on tietämätön olemassa olostaan. Yhtä hyvin keskenmenonkin kuuluisi olla murha, mutta kunnei ole eikä tule olemaankaan. Naisella on oikeus omaan ruumiiseensa, eikä siinä ole mitään feminismiä. Ihmiset elävät uskomattomassa konservaatiivisuuden harhakuvissa, johon liittyy uskonto muttei koskaan tieto. Minä miehenä en halua määrätä vaimoni olinpaikkaa vaan hän päättää siitä ihan vapaaehtoisesti eli vaimoni ei ole koskaan ollut hellan ja nyrkin välissä tai että vaimon tulisi omistaa, kuten ehkä ennen vanhaan.
Aika rajoittaa ihmisten tekoja ja maailma on järkeistynyt. Ne uskovaiset, jotka pitävät jonakin asiaa syntinä niin ei siitä mihinkään jalkapuuhun tai häpeäpaaluun nykyisin enää joudu. Aika naurettavaa ois moinen, eikä niistä mitään kuoleman jälkeistä tuomiota saa mullan alla. Turhaa uskotte moiseen!Ateisti. Väistelet vain Luojaasi. Sinäkin osaltasi todistat Raamatun puolesta.
Biblia (1776) Ja hän sanoi: minä kuulin sinun äänes Paradisissa, ja pelkäsin: sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymyin.
Evoluutiousko tuhoaa elämää. Ateismilla ei ole mitään mahdollisuutta suojella elämää. (Kts. alk. 49:28)
https://www.youtube.com/watch?v=WN31FCcUlLk&feature=youtu.be&t=49m28syurki1000js kirjoitti:
Mennään asiassa eteenpäin. Ihmisen murhaaja kuuluu poistaa päiviltä ihmisen/yhteiskunnan toimesta. Miksi?
What does the Bible say about the Death Penalty?
https://www.youtube.com/watch?v=rWPqWBU2WoMOletko kuitenkin huomannut, että tuet murhaamista yhtälailla, ellet jopa pahemmin, kerta menetelmälläsi kuolemantapaukset voivat pahimmillaan olla jopa kaksinkertaiset kuin alaikäiselle hyväksytyssä abortissa.
atac kirjoitti:
Oletko kuitenkin huomannut, että tuet murhaamista yhtälailla, ellet jopa pahemmin, kerta menetelmälläsi kuolemantapaukset voivat pahimmillaan olla jopa kaksinkertaiset kuin alaikäiselle hyväksytyssä abortissa.
Keskity. Jumalan laki suojelee elämää. Ateismi ei kunnioita Jumalan lakia.
yurki1000js kirjoitti:
Keskity. Jumalan laki suojelee elämää. Ateismi ei kunnioita Jumalan lakia.
Ja montako nälänhätää, sotaa tai kulkutauteja se on tähänasti pysäyttänyt?
Ja kuinka monta tiede?atac kirjoitti:
Ja montako nälänhätää, sotaa tai kulkutauteja se on tähänasti pysäyttänyt?
Ja kuinka monta tiede?Ole kuulolla. Kerrankin. Jumala pitää elämää yllä. Ihminen lankesi ja ansaitsi kuoleman.
Mutta:
- Maailmassa olisi rauha, jos jengi siunaisi Jumalan silmäterää.
Biblia (1776) Hän pani maata niinkuin tarkka jalopeura, ja niinkuin syömäri jalopeura: kuka tohtii herättää häntä? Siunattu olkoon se, joka sinua siunaa, kirottu olkoon se, joka sinua kiroo.
Miksei jengi siunaa? Koska jengi palvoo epäjumalia. Atten epäjumala on hän itse. Uskonnonharjoittajilla on muut epäjumalat. Voi tätä hullua maailmaa!
- Rauha tulee. Miksi rauha tulee? Koska Jumala lupaa sanassaan, että rauha tulee.
https://www.google.fi/#q=god's kingdom"Ole kuulolla. Kerrankin. Jumala pitää elämää yllä. Ihminen lankesi ja ansaitsi kuoleman."
http://37.media.tumblr.com/tumblr_ltzk63f8Py1qhk50go1_400.jpg
Eli pelotella helvetillä?
"Maailmassa olisi rauha, jos jengi siunaisi Jumalan silmäterää."
http://i.lvme.me/29dp3lt.jpg
Jumalan silmäterää, eli häntä itseään itseään?
Kuulostaa vähän samanlaiselta itsensä ihannoinnilta mitä eräs Itävaltalainen pieniviiksinen mies harrasti Saksassa.yurki1000js kirjoitti:
Ateisti. Väistelet vain Luojaasi. Sinäkin osaltasi todistat Raamatun puolesta.
Biblia (1776) Ja hän sanoi: minä kuulin sinun äänes Paradisissa, ja pelkäsin: sillä minä olen alasti, ja sentähden minä lymyin.
Evoluutiousko tuhoaa elämää. Ateismilla ei ole mitään mahdollisuutta suojella elämää. (Kts. alk. 49:28)
https://www.youtube.com/watch?v=WN31FCcUlLk&feature=youtu.be&t=49m28sHah-hah!
atac kirjoitti:
"Ole kuulolla. Kerrankin. Jumala pitää elämää yllä. Ihminen lankesi ja ansaitsi kuoleman."
http://37.media.tumblr.com/tumblr_ltzk63f8Py1qhk50go1_400.jpg
Eli pelotella helvetillä?
"Maailmassa olisi rauha, jos jengi siunaisi Jumalan silmäterää."
http://i.lvme.me/29dp3lt.jpg
Jumalan silmäterää, eli häntä itseään itseään?
Kuulostaa vähän samanlaiselta itsensä ihannoinnilta mitä eräs Itävaltalainen pieniviiksinen mies harrasti Saksassa.Rauha on ennustettu. Rauha on varma. En voi tietää ketkä vielä kääntyvät, mutta Luojamme kääntää kenet kääntää milloin kääntää. Hän loi kaiken. Hän omistaa kaiken. Hän operoi kaikkea. Sattumaa ei ole. Herra käänsi intomielisen vainoojansa:)
Apt:
26:12 Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella,
26:13 näin minä, oi kuningas, tiellä keskellä päivää taivaasta valon, auringon paistetta kirkkaamman, leimahtavan minun ja matkatoverieni ympärillä,
26:14 ja me kaaduimme kaikki maahan, ja minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Työläs on sinun potkia tutkainta vastaan.'
26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
26:16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
26:18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'
26:19 Sentähden, kuningas Agrippa, minä en voinut olla tottelematta taivaallista näkyä,
26:20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon että Jerusalemin asukkaille, ja sitten koko Juudean maalle ja pakanoille parannusta ja kääntymystä Jumalan puoleen, ja että he tekisivät parannuksen soveliaita tekoja.
26:21 Tämän tähden juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata minut.
26:22 Mutta Jumalan avulla, jota olen saanut tähän päivään asti, minä seison ja todistan sekä pienille että suurille, enkä puhu mitään muuta, kuin minkä profeetat ja Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,
26:23 että nimittäin Kristuksen piti kärsimän ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaman valkeutta sekä tälle kansalle että pakanoille."
26:24 Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut."
26:25 Mutta Paavali sanoi: "En ole hullu, korkea-arvoinen Festus, vaan puhun totuuden ja toimen sanoja.
26:26 Kuningas kyllä nämä tietää, jonka tähden minä puhunkin hänelle rohkeasti. Sillä minä en usko minkään näistä asioista olevan häneltä salassa; eiväthän nämä ole missään syrjäsopessa tapahtuneet.
26:27 Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot."
26:28 Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi."
26:29 Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta.""Hän operoi kaikkea. Sattumaa ei ole."
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/66/20/e9/6620e96f46546fe0fa04b42ad86a85d2.jpg
Kertoo jo paljon, kannattaako sellaista palvoa.- ex-ateisti
atac kirjoitti:
"Hän operoi kaikkea. Sattumaa ei ole."
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/66/20/e9/6620e96f46546fe0fa04b42ad86a85d2.jpg
Kertoo jo paljon, kannattaako sellaista palvoa.Ei Saatanaa kannatakaan palvoa eikä palvella. Sellaisen seuraukset näkyvät tuossa kuvassa.
Kyseessä on siis seuraus tietystä ja tietynlaisesta toiminnasta ensin hengessä, sitten manifestoituna maailmassa. Seuraus, ei sattuma. - ex-ateisti
atac kirjoitti:
Eli Yurka palvoo Saatanaa?
Mistä ihmeestä niin päättelit? Ei ole mitään syytä olettaa että nimimerkki Yurka palvoo Saatanaa.
- ex-ateisti
Tarkoitin nimimerkki yurki1000js. Ihmisinä me kaikki teemme erehdyksiä.
Jumala ei tee erehdyksiä. Se on se olennainen asia tässä. atac kirjoitti:
"Hän operoi kaikkea. Sattumaa ei ole."
Kertoo jo paljon, kannattaako sellaista palvoa.Atacin rooli on opponoida. Jos Hän lukisi Raamattua, hän saattaisi tuntea Jumalan suunnitelmat Hänen omaisuuskansaansa nähden. Jumala kurittaa rakkaitaan. Juutalaiset kysyvät tuskissaan: "Miksi Jumala valitsi meidät."
"Ei Saatanaa kannatakaan palvoa eikä palvella. Sellaisen seuraukset näkyvät tuossa kuvassa."
Yurkan mukaan kuvassa olevat kuolleet ihmiset olivat Jumalansa aikaansaannoksia.
"Mistä ihmeestä niin päättelit? Ei ole mitään syytä olettaa että nimimerkki Yurka palvoo Saatanaa.
Johon väitit kuolleiden ihmsten olevan tuloksia Saatanan palvonnasta.
Eli Yurka palvoo Saatanaa.
"Atacin rooli on opponoida. Jos Hän lukisi Raamattua,"
Kyllä mä vähän pelkään, että Raamatun tuntemukseni on ehkä hiukan parempi kuin sinulla Yurka. Ei Raamatun lainauksien tonkiminen teologian tutkintoa tarvi.- ex-ateisti
Ihminen voi palvella Jumalaa tai Saatanaa. Se on vapaus, jonka Jumala meille on antanut. Se on myös valinta. Me yleensä emme ole tietoisia siitä, mitä me palvelemme.
Se on selvää että murhaaja palvelee Saatanaa, tekee Saatanan tahdon.
Saatanan tahto on täysin päinvastainen kuin Jumalan tahto. "Me yleensä emme ole tietoisia siitä, mitä me palvelemme."
Ooohh shheiit.
Nyt kannattaa ex-ateistin ja Yurkan ja muiden olla varuillaan, ettei vahingossakaan palvo sielunvihollista. Ehkä pullollinen siunattua rypsiöljyä kertakulauksena voisi auttaa.- ex-ateisti
Sielunvihollinen on selkeästi sielulle nähtävissä, kun sielu on saavuttanut tarpeeksi korkean tason. Erontekeminen Sielun ja sen Vihollisen välillä on sen jälkeen selkeää ja yksinkertaista.
ex-ateisti kirjoitti:
Sielunvihollinen on selkeästi sielulle nähtävissä, kun sielu on saavuttanut tarpeeksi korkean tason. Erontekeminen Sielun ja sen Vihollisen välillä on sen jälkeen selkeää ja yksinkertaista.
Tiibetin Buddhalaisuuden mukaan ihmisen ja tämän sielun vihollinen on materian demoni Mara. Jonka ihmisen täytyy kohdata jossain vaiheessa kuolemanjälkeisissä inkranaation proseseissa. Mutta kun hän kohtaa häne, Mara ei ole uhka koska demoni on ihmisen heijastuma.
- ex-ateisti
atac kirjoitti:
Tiibetin Buddhalaisuuden mukaan ihmisen ja tämän sielun vihollinen on materian demoni Mara. Jonka ihmisen täytyy kohdata jossain vaiheessa kuolemanjälkeisissä inkranaation proseseissa. Mutta kun hän kohtaa häne, Mara ei ole uhka koska demoni on ihmisen heijastuma.
Ymmärrettävää.
B, ehdottomasti! Tappaa ei saa, koska myytti ja sadut kasvaisivat ajan mittaan ja muutaman kymmenen vuoden jälkeen joku kirjoittaisi raamattuun tarinoita ihmemiehestä, jonglööristä ja silmänkääntäjästä.
Heman LOISTAA! Kekek sai kilpailijan :D
"Blinded By The Light" (paras kuulemani versio)
https://www.youtube.com/watch?v=ac47mvVylfwyurki1000js kirjoitti:
Heman LOISTAA! Kekek sai kilpailijan :D
"Blinded By The Light" (paras kuulemani versio)
https://www.youtube.com/watch?v=ac47mvVylfwNokkelaa argumentointia? Not!
Tuota B kohtaa pitäisi soveltaa myös kaikkiin olemattomiin uskoviin. Tietysti voisimme antaa jyrbän kaltaisille mahdollisuuden todistaa oikeudessa pätevällä menetelmällä julmansa olemassaolo, mutta koska jyrbäkin tietää 2 euron haasteen tuloksen etukäteen, voisit kävellä suoraan Niuvanniemeen.
Olethan tunnustanut palvaavasi epäjumalaa, kun olet jättänyt ilmoittautumatta rukoustapahtumaani.he-ma kirjoitti:
Nokkelaa argumentointia? Not!
Tuota B kohtaa pitäisi soveltaa myös kaikkiin olemattomiin uskoviin. Tietysti voisimme antaa jyrbän kaltaisille mahdollisuuden todistaa oikeudessa pätevällä menetelmällä julmansa olemassaolo, mutta koska jyrbäkin tietää 2 euron haasteen tuloksen etukäteen, voisit kävellä suoraan Niuvanniemeen.
Olethan tunnustanut palvaavasi epäjumalaa, kun olet jättänyt ilmoittautumatta rukoustapahtumaani.Heman. Sun rukoustapahtumassa ei ole mitään järkeä, koska et noteeraa henkimaailman olemassaoloa. Luojamme ei ole pelle eikä vastausautomaatti. Hän teki mitä tarvittiin maailman syntivelan lunastamiseksi. Hinta oli kova.
> Roomalainen ruoskinta (Uusi Testamentti, esimerkiksi Markus luku 15)
Jeesus on voimakkaan psyykkisen paineen alla eikä hän ole nukkunut koko yönä. Sitä paitsi hän on jo joutunut pahoinpitelyn ja halventamisen kohteeksi. Hän on kokenut nyrkiniskuja ja pilkkaa. Tarkan valvonnan alaisena hänet viedään roomalaisen maaherran Pontius Pilatuksen luo, jossa hän vielä kerran tulee väärin syytetyksi. Jeesus ei kuitenkaan vastaa syytöksiin ja Pilatus, joka erittäin hyvin ymmärtää sen, että ylipapit haluavat antaa Jeesuksen kuolemaan, tulee hyvin hämmästyneeksi tästä. Lopuksi Pilatus kokee juutalaisten johtajien painostusta ja antaa periksi heidän uhkailulleen. Hän tuomitsee Jeesuksen ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi ja vapauttaa sen sijaan Barabbaksen, maineikkaan kapinoitsijan ja ryövärin, joka oli vuorostaan johtanut murhaan.
* Barabbas symbolisoi ihmiskuntaa, joka kulkee vapaana siksi, että Jeesus ottaa päälleen kaikki synnit, kaikki syytökset sekä sen rangaistuksen, jonka me syylliset olisimme saaneet velkamme takia.
Roomalainen ruoskinta oli tunnettu siitä, että se oli kauhistuttavan brutaalia. Tavallista oli, että tuomittua, juutalaisen lain mukaan, ei piiskattaisi enempää kuin 40 iskulla, mutta Jeesuksen tapauksessa on voinut olla kyseessä merkittävästi enemmän kuin nämä, koska juuri roomalaiset sotilaat jakoivat iskut ja joiden lukumäärään saattoi vaikuttaa se, millä tuulella sotilaat olivat sinä päivänä.
Roomalainen (nahkaruoska "horrible flagellum" koostui kädensijasta, johon oli kiinnitetty köysiä tai nahkaremmejä, joihin oli kudottu lyijykuulia, luunpaloja tai rautapiikkejä). Se, joka tuomittiin tähän kauheaan rangaistukseen, sidottiin ojennettuna paaluun. Iskut suunnattiin sitten selkää, takamusta ja jalkojen takapuolia kohti, mutta ne saatettiin myös suunnata vatsaan ja kasvoihin. Kuulat saivat aikaan syviä mustelmia, jotka puhkesivat, kun niihin osuttiin useita kertoja ja luunpalat sekä rautapiikit repivät rikki ihon niin vaikeasti, että joskus paljastui osa selkärankaa.
Erään roomalaista ruoskintaa tutkineen lääkärin mukaan piiska on kuluttanut alla olevaa luurangon lihaksistoa ja saanut aikaan verisen lihan väriseviä suikaleita. Eräs Eusebios - niminen historioitsija 200 - luvulta kuvaili ruoskimista sanomalla: "Uhrin laskimot paljastetaan, kuten myös lihakset, jänteet ja suolet." Monet ihmiset kuolivat ruoskimisen seurauksena ennen kuin heidät ehdittiin ristiinnaulita, osa menetti tietoisuutensa tai järkensä kauhistuttavan tuskan takia. Uhri saattoi myös kohdata "hypovoleemisen sokin", mikä tarkoitti sitä, että ihminen kärsii suuren verenhukan aiheuttamasta reaktiosta. Tämä tuo mukanaan sen, että ensiksikin, sydän villiintyy pumppaamaan verta, jota ei ole. Toiseksi verenpaine laskee, mistä seuraa se, että uhri pyörtyy tai lysähtää kokoon.
Kolmanneksi munuaiset lakkaavat tuottamasta virtsaa säilyttääkseen sen volyymin, joka on olemassa. Ja neljänneksi uhri tulee hyvin janoiseksi, koska ruumis tarvitsee nestettä korvatakseen veren menetyksen. Jeesus kohtasi todennäköisesti hypovoleemisen söken, kun hän kantoi ristin poikkipuuta Via Dolorosaa pitkin Golgatalle. Hän lysähti kasaan ja roomalainen sotilas määräsi Simon Kyreneläisen kantamaan poikkipuuta loppumatkan. Myöhemmin Jeesus sanoi, että hänellä oli jano ja silloin hänelle tarjottiin hapanviiniä juotavaksi. (katso Joh. 19:28-29). <
http://bibelfokus.se/node/269
"Se on täytetty"
https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
Ole kuulolla. Kerrankin.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Maailma on kääntänyt selkänsä Luojalleen. Ilman Luojan kutsua langenneen maailman mielenmuutos ei voisi toteutua. Luoja on kaiken takana. Luonnnollisesti. Hän omistaa kaiken.
2Tim 2:24-26 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään; hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
Uskon Luojamme antavan viimeisen kutsunsa maailmalle pian.
Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta...yurki1000js kirjoitti:
Heman. Sun rukoustapahtumassa ei ole mitään järkeä, koska et noteeraa henkimaailman olemassaoloa. Luojamme ei ole pelle eikä vastausautomaatti. Hän teki mitä tarvittiin maailman syntivelan lunastamiseksi. Hinta oli kova.
> Roomalainen ruoskinta (Uusi Testamentti, esimerkiksi Markus luku 15)
Jeesus on voimakkaan psyykkisen paineen alla eikä hän ole nukkunut koko yönä. Sitä paitsi hän on jo joutunut pahoinpitelyn ja halventamisen kohteeksi. Hän on kokenut nyrkiniskuja ja pilkkaa. Tarkan valvonnan alaisena hänet viedään roomalaisen maaherran Pontius Pilatuksen luo, jossa hän vielä kerran tulee väärin syytetyksi. Jeesus ei kuitenkaan vastaa syytöksiin ja Pilatus, joka erittäin hyvin ymmärtää sen, että ylipapit haluavat antaa Jeesuksen kuolemaan, tulee hyvin hämmästyneeksi tästä. Lopuksi Pilatus kokee juutalaisten johtajien painostusta ja antaa periksi heidän uhkailulleen. Hän tuomitsee Jeesuksen ruoskittavaksi ja ristiinnaulittavaksi ja vapauttaa sen sijaan Barabbaksen, maineikkaan kapinoitsijan ja ryövärin, joka oli vuorostaan johtanut murhaan.
* Barabbas symbolisoi ihmiskuntaa, joka kulkee vapaana siksi, että Jeesus ottaa päälleen kaikki synnit, kaikki syytökset sekä sen rangaistuksen, jonka me syylliset olisimme saaneet velkamme takia.
Roomalainen ruoskinta oli tunnettu siitä, että se oli kauhistuttavan brutaalia. Tavallista oli, että tuomittua, juutalaisen lain mukaan, ei piiskattaisi enempää kuin 40 iskulla, mutta Jeesuksen tapauksessa on voinut olla kyseessä merkittävästi enemmän kuin nämä, koska juuri roomalaiset sotilaat jakoivat iskut ja joiden lukumäärään saattoi vaikuttaa se, millä tuulella sotilaat olivat sinä päivänä.
Roomalainen (nahkaruoska "horrible flagellum" koostui kädensijasta, johon oli kiinnitetty köysiä tai nahkaremmejä, joihin oli kudottu lyijykuulia, luunpaloja tai rautapiikkejä). Se, joka tuomittiin tähän kauheaan rangaistukseen, sidottiin ojennettuna paaluun. Iskut suunnattiin sitten selkää, takamusta ja jalkojen takapuolia kohti, mutta ne saatettiin myös suunnata vatsaan ja kasvoihin. Kuulat saivat aikaan syviä mustelmia, jotka puhkesivat, kun niihin osuttiin useita kertoja ja luunpalat sekä rautapiikit repivät rikki ihon niin vaikeasti, että joskus paljastui osa selkärankaa.
Erään roomalaista ruoskintaa tutkineen lääkärin mukaan piiska on kuluttanut alla olevaa luurangon lihaksistoa ja saanut aikaan verisen lihan väriseviä suikaleita. Eräs Eusebios - niminen historioitsija 200 - luvulta kuvaili ruoskimista sanomalla: "Uhrin laskimot paljastetaan, kuten myös lihakset, jänteet ja suolet." Monet ihmiset kuolivat ruoskimisen seurauksena ennen kuin heidät ehdittiin ristiinnaulita, osa menetti tietoisuutensa tai järkensä kauhistuttavan tuskan takia. Uhri saattoi myös kohdata "hypovoleemisen sokin", mikä tarkoitti sitä, että ihminen kärsii suuren verenhukan aiheuttamasta reaktiosta. Tämä tuo mukanaan sen, että ensiksikin, sydän villiintyy pumppaamaan verta, jota ei ole. Toiseksi verenpaine laskee, mistä seuraa se, että uhri pyörtyy tai lysähtää kokoon.
Kolmanneksi munuaiset lakkaavat tuottamasta virtsaa säilyttääkseen sen volyymin, joka on olemassa. Ja neljänneksi uhri tulee hyvin janoiseksi, koska ruumis tarvitsee nestettä korvatakseen veren menetyksen. Jeesus kohtasi todennäköisesti hypovoleemisen söken, kun hän kantoi ristin poikkipuuta Via Dolorosaa pitkin Golgatalle. Hän lysähti kasaan ja roomalainen sotilas määräsi Simon Kyreneläisen kantamaan poikkipuuta loppumatkan. Myöhemmin Jeesus sanoi, että hänellä oli jano ja silloin hänelle tarjottiin hapanviiniä juotavaksi. (katso Joh. 19:28-29). <
"Se on täytetty"
https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0
Ole kuulolla. Kerrankin.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
Room. 10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Maailma on kääntänyt selkänsä Luojalleen. Ilman Luojan kutsua langenneen maailman mielenmuutos ei voisi toteutua. Luoja on kaiken takana. Luonnnollisesti. Hän omistaa kaiken.
2Tim 2:24-26 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään; hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.
Uskon Luojamme antavan viimeisen kutsunsa maailmalle pian.
Biblia (1776) Sillä niinä aikoina pitää oleman senkaltainen vaiva, jonka kaltaista ei ole ollut luomisen alusta...Minä en noteeraa henkimaailmaa, mutta en yritäkään osallistua tuohon tapahtumaan. Toimin vain järjestäjänä, mutta kutsun silti kaikki jumaliinsa uskovat osoittamaan rukouksensa voiman. Suhtaudun avoimin mielin ja mielenkiinnolla tuloksiin.
Te uskovaiset olette vain jo etukäteen hylänneet tapahtuman, koska luulette tietävänne tuloksen etukäteen!he-ma kirjoitti:
Minä en noteeraa henkimaailmaa, mutta en yritäkään osallistua tuohon tapahtumaan. Toimin vain järjestäjänä, mutta kutsun silti kaikki jumaliinsa uskovat osoittamaan rukouksensa voiman. Suhtaudun avoimin mielin ja mielenkiinnolla tuloksiin.
Te uskovaiset olette vain jo etukäteen hylänneet tapahtuman, koska luulette tietävänne tuloksen etukäteen!Edelleen. Koska henkimaailma vaikuttaa, ateisti ei usko vaikka näkisi.
Luuk:
16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"
Jumalaa ei voi pakottaa.
Matt 4:5-7 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'" Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
Ateisti ei voi näitä asioita ymmärtää. Jotta ateisti voisi hyötyä Jumalasta, täytyy hänen hyväksyä Jumalan säätämä järjestys. Kenkään ei voisi kiinnostua pelastuksesta, ellei Jumala kutsuisi ensin.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Liha on synti. Siksi kaikki ihmislähtöinen on syntiä. Usko annetaan ylhäältä. Ellei rukous perustu uskoon, se on tehoton. Uskoni mukaan luodut eivät voi määrätä Luojaansa antamaan lapsilleen rukousaihetta, joka palvelisi vääriä tarkoitusperiä. Ehkä ymmärrät. Ehkä et.yurki1000js kirjoitti:
Edelleen. Koska henkimaailma vaikuttaa, ateisti ei usko vaikka näkisi.
Luuk:
16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
16:28 - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'"
Jumalaa ei voi pakottaa.
Matt 4:5-7 Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi.'" Jeesus sanoi hänelle: "Taas on kirjoitettu: 'Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi.'"
Ateisti ei voi näitä asioita ymmärtää. Jotta ateisti voisi hyötyä Jumalasta, täytyy hänen hyväksyä Jumalan säätämä järjestys. Kenkään ei voisi kiinnostua pelastuksesta, ellei Jumala kutsuisi ensin.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta. <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm
Liha on synti. Siksi kaikki ihmislähtöinen on syntiä. Usko annetaan ylhäältä. Ellei rukous perustu uskoon, se on tehoton. Uskoni mukaan luodut eivät voi määrätä Luojaansa antamaan lapsilleen rukousaihetta, joka palvelisi vääriä tarkoitusperiä. Ehkä ymmärrät. Ehkä et.Siis jumalasi on niin heikko, että ateistin järjestämässä tilaisuudessa hän ei pysty toimimaan? Milloin lopetat itsesi pettämisen ja jumalasi häpäisemisen?
Järjestä sinä sitten jumalaan uskovana tuo tapahtuma. Et uskalla, koska tiedät tuloksen etukäteen. Nollatulos osoittaa kuitenkin jumalasi epäjumalaksi,njoten et pysty tuohon tarttumaan.
Ja ihan turha molottaa jumalan koettelemisesta, kun muut uskontokunnat ovat mukana, niin teidän pelkkä uskonne saa sen ainoan, aikuisten oikeasti oikean jumalan toimimaan.
Kuinka kaukana muuten ateistin pitää olla tapahtumapaikalta, että jumalasi voi toimia? Mielellään seuraisin tapahtumaa livenä kiikareilla tai television välityksellä."Kuinka kaukana muuten ateistin pitää olla tapahtumapaikalta, että jumalasi voi toimia? Mielellään seuraisin tapahtumaa livenä kiikareilla tai television välityksellä."
Kaikilla on sama Luoja. Luoja toimii. Hän loi koko höskän. Hän myös ylläpitää höskäänsä. Suvereenisti. Suurella tarkkuudella. (Katso 9:30 - 10:40)
https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY&feature=youtu.be&t=9m30syurki1000js kirjoitti:
"Kuinka kaukana muuten ateistin pitää olla tapahtumapaikalta, että jumalasi voi toimia? Mielellään seuraisin tapahtumaa livenä kiikareilla tai television välityksellä."
Kaikilla on sama Luoja. Luoja toimii. Hän loi koko höskän. Hän myös ylläpitää höskäänsä. Suvereenisti. Suurella tarkkuudella. (Katso 9:30 - 10:40)
https://www.youtube.com/watch?v=1zz8_MxcnzY&feature=youtu.be&t=9m30sTuota ei liene kenenkään syytä pitäämasiallisena vastauksena. Toistelet moneen kertaan tyhjiksi nähtyjä vastauksia. Nytkään jumalasi ei pysty minua estämään tämän vastauksen lähettämistä.... vai pystyykö... odotellaan vielä hetki... se ei pääse se jumalasi geriatrisesta tuolistaan,meikä,pysty kaikkivaltias minua estämään, vaikka koko loppuikäni odottelisin. Tässä sulle, niele!
"Nytkään jumalasi ei pysty minua estämään tämän vastauksen lähettämistä.... "
Mahdatko nähdä lukea?
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=kryurki1000js kirjoitti:
"Nytkään jumalasi ei pysty minua estämään tämän vastauksen lähettämistä.... "
Mahdatko nähdä lukea?
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=aivoituksensa&kirjat=krEi pysty ei, oletko huomannut miten jumalasinei pysty myöskään estämään ns. Kristittyjen tuottamaa paskapuhetta. Joku melko älykäs kristitty ehdotti jopa oliko Kotaan tullessa lyövänsä mua turpaan, niin etten pysty viikkoon puhumaan.
Noloa, mutta tämmöistä uskovaisuus on.he-ma kirjoitti:
Ei pysty ei, oletko huomannut miten jumalasinei pysty myöskään estämään ns. Kristittyjen tuottamaa paskapuhetta. Joku melko älykäs kristitty ehdotti jopa oliko Kotaan tullessa lyövänsä mua turpaan, niin etten pysty viikkoon puhumaan.
Noloa, mutta tämmöistä uskovaisuus on.Jälleen näemme, että kaikki luomakunnassa todistaa luomisen ja lankeemuksen. Tärkeintä on antaa sovittaa itsensä Luojansa kanssa. Pian paha aikamme vaihtuu 1000-vuotiseksi rauhaksi. Kaikki on ennustettu.
Biblia (1776) Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
Ilm 20:1-3 Ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään. Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja villitsisi, siihen asti kuin ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa.
- atteboi
Nykyään melkein jokainen ihminen kuulee ääniä, vaikka ei ketään näy ???
Miksi siis jeesus ei olisi voinut kuulla ääniä ???
Olihan hänen isänsä humanoidi avaruusmatkailija, jonka kanssa hän keskusteli sen mustan laatikon välityksellä joka hänen kaulallaan roikkui, sekä keskustellessaan öljymäellä hänen kasvonsa loistivat sinertävästä valosta.
Lakatkatkaa pitämästä jeesusta, sekä hänen silloista ns. isäänsä minään henkiolentoina, kyllä monet havainnot osoittavat heidän olevan muukalaisia avaruudesta, sitä vain ei yksinkertaisesti haluta myöntää.
Sehän vesittäisi koko totuuspohjan, typeriltä henkimaailmaan uskovilta. - relatkaavähänhei
Eiköhän se olisi vaihtoehto D. Murhasta joutuu tänä päivänä vankilaan ja hullujen huoneelle pitää olla Jeesus-tyyppiä aggressiivisempi ja muiden mielestä pelottavampi. Ateistit voisivat fundamentalismissaan miettiä pitäisikö myös teosofit, buddhalaiset, fantasiakirjailijat (etenkin J.K. Rowling) ja muut hörhöt kuten Suomi24-kirjoittelijat ynnä muut soopaveikot ampua tai lääkitä hiljaisiksi. Kuinka kliininen, siisti ja steriili yhteiskunta me tarvitaan, ettei ahdistustaan tarvitse satuhahmoihin purkaa??
- eroon.ateisteista
"kuten Suomi24-kirjoittelijat ynnä muut soopaveikot ampua tai lääkitä hiljaisiksi"
Jäisikö sen jälkeen yhtään ateistia jäljelle? Tuskin ainakaan tälle palstalle.
- Ei_Niin_Pyhä_Mies
Mitä varten Jeesukselle pitäisi tehdä mitään?
Ne tässä ovat hullumpia, jotka seuraavat hullua.
"Miten nykyinen tieteellinen ja sivistynyt yhteiskunta käsittelisi Jeesusta?"
Näköjään ihan samalla tavalla, kuin ajanlaskun alkuaikoinakin.
PS. Ei Jeesus ollut ensimmäinen satuolentoon uskova. Esimerkiksi ne ylipapit ja kansakin uskoivat siihen samaan satuolentoon. Niillä oli vai pieniä tulkinnalliasia erimielisyyksiä, joten loppujen lopuksi aika huono kysymys.
Ristinusko on muuten hyvin nuori uskonto, joten Jesse nyt ei oikeasi paljon eroa edeltäjistään. Esim. Intia on vieläkin täynnä "Pyhiä miehiä"."Mitä varten Jeesukselle pitäisi tehdä mitään?"
Sitä varten, että jokainen, kuultuaan Hänestä, ottaa automaattisesti kantaa Häneen. Häntä voi vain rakastaa tai vihata. Historia todistaa. Nykyaika todistaa. Henkimaailman juttu. Luonnollisesti. Ilman Luojaa ei olisi mitään.
Joh 3:16-21 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Henkimaailma on todellinen. Siksi maailmassa on vain kaksi ihmisryhmää. Lampaat ja vuohet.
Matt:
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
- jeesustelija
D. Koska Jeesus oli täysin tietoinen vanhan testamentin järkyttävistä raakuuksista, kuvottavista opeista ja hirvittävistä käytännöistä, niin hän selvästikin halusi luoda paremman opin. Jeesus oli mitä ilmeisimmin ateisti joka halusi luoda paremman uskonnon ja niin hän onnistuikin.
- jeesustelija
D. Jeesus on oman osuutensa uskontojen evoluutiossa tehnyt ja se oli selvä parannus aikaisempaan. Jeesusta pitäisikin käsitellä yhtenä käännekohtana parempaan päin mutta välivaiheena muiden joukossa.
Jeesustelija. Jeesus ei ole välivaihe. Hän on Luoja. Hän kannattaa elintoimintojasi. Oletko kiitollinen?
Joh:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
1:6 Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
1:7 Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
1:8 Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
https://www.youtube.com/watch?v=OyP_vf6oHho
- joo-0
D. Hänet pitäisi ottaa julkisuuden valokeilaan ja antaa vapaasti sekoilla suorissa tv-lähetyksissä & haastatteluissa. Se olisi paras tapa, jolla hänen feikkiys paljastuisi.
- paljastit.itsesi
Tyypillinen ateistin kommentti. Kaikki hyvä maailmassa on vain näyteltyä, pahuus, rumuus ja ilkeys sensijaan todellista. Ehkä siinä kontekstissa onkin, jossa ateistit elävät.
- fda
paljastit.itsesi kirjoitti:
Tyypillinen ateistin kommentti. Kaikki hyvä maailmassa on vain näyteltyä, pahuus, rumuus ja ilkeys sensijaan todellista. Ehkä siinä kontekstissa onkin, jossa ateistit elävät.
Sinulta tuli tyypillinen hihun kommentti. Pistit sanat toisen kirjoittajan suuhun ja sitten syytät häntä omasta kapea-alaisuudestasi.
- fda
"Jeesushan oli, kuten tunnettua, siinä harhassa että oli olemassa jokin satuolento, jota hän nimitti Jumalaksi. Jeesus keskusteli myötäänsä näkymättömien henkien kanssa, joita ei siis ollut olemassa."
Niin mikäli uskomme sitä Rooman standardoimaa versiota kristinuskosta, joka tuli vallalle muiden kristinuskojen kustannuksella pakottamisella.
"Lisäksi Jeesus puhui yleisesti ottaen käsittämättömiä ja riiteli kirjanoppineiden ja ylipappien kanssa. Kansakaan ei tykännyt Jeesuksesta, vaan tuomitsi hänet huutoäänestyksellä kuolemaan."
Näinhän se stoori väittää.
"Miten nykyinen tieteellinen ja sivistynyt yhteiskunta käsittelisi Jeesusta? Mitä Jeesukselle pitäisi tehdä?"
Monet uskonnot, myös luterilainen ja katolilainen teloittivat pitkän aikaa tuollaisia väitteitä esittäneet riitelijät. Nykyään suhtaudutaan outoihin paremmin.Fda. Milloin vaihdat stoorit historiaan? Jeesus on historian (His story) henkilö.
> RAAMATUN MESSIAS-PROFETIAT JA NIIDEN TOTEUTUS
Suomenkielinen versio on (luvalla) lyhennelmä alkuperäisestä englanninkielisestä : http://www.messiahrevealed.org
Vanhassa Testamentissa on noin 300 profetiaa tulevasta Messiaasta eli Jeesuksesta Kristuksesta, jotka ovat toteutuneet Uuden Testamentin puolella. Seuraavassa on mainittu osa näistä. <
http://gamma.nic.fi/~jlindell/messias.htm
In English
https://www.google.fi/#q=333 prophecies jesus fulfilled- fda
Sinun se tässä pitäisi vaihtaa stoori historiaan. Linkkiesi perusteella sinua ei ole hajuakaan tarusi taustoista.
fda kirjoitti:
Sinun se tässä pitäisi vaihtaa stoori historiaan. Linkkiesi perusteella sinua ei ole hajuakaan tarusi taustoista.
Taustat?
- fda
yurki1000js kirjoitti:
Taustat?
Käytit sanaa historia. Raamatun historia ja sen UT:n valikoituminen Keisarin tahdon mukaiseksi muiden kristinuskon versioiden ja kirjojen kustannuksella lienee yksi "tausta" jota et halua ymmärtää. Myös se miten kreikkalaiskäännynnäiset tulkitsivat juutalaisten tekstejä mm. profetioita tarkoitushakuisesti, mahdollisesti tahallaan väärin.
fda kirjoitti:
Käytit sanaa historia. Raamatun historia ja sen UT:n valikoituminen Keisarin tahdon mukaiseksi muiden kristinuskon versioiden ja kirjojen kustannuksella lienee yksi "tausta" jota et halua ymmärtää. Myös se miten kreikkalaiskäännynnäiset tulkitsivat juutalaisten tekstejä mm. profetioita tarkoitushakuisesti, mahdollisesti tahallaan väärin.
Fda. Leikitään, ettei Raamattua ole. Leikitään, ettei kukaan nähnyt Jeesusta. Vastaa, ole hyvä. Mistä kaikki?
- vm41
Kaikki yleensä tapetaan, tai muuten poistetaan kuvioista, jotka yrittävät parantaa vähäosaisten elämää, joka on pois hyväosaisten yltäkylläisyydestä, sekä ahneudesta.
Jeesus oli siitä ensimmäinen selkeä esimerkki kommunismin saralla, johon myös Quevaarakin kuului.
Tuntuukin jotenkin käsittämättömältä, tuo omistavan luokan jeesuksen hyysääminen, jonain heidän hyväntekijänään ????Vm41. Kuka on omistavan luokan Jeesus?
1Tim. 6:10 Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
Matt:
19:13 Silloin tuotiin hänen tykönsä lapsia, että hän panisi kätensä heidän päälleen ja rukoilisi; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
19:14 Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta."
19:15 Ja hän pani kätensä heidän päälleen ja lähti sieltä pois.
19:16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"
19:17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."
19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
19:19 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'."
19:20 Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua."
19:22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
19:23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
Ps. Oma käsitys Raamatusta muodostuu lukemalla Raamattua.
5Moos:
8:1 "Pitäkää tarkoin kaikki käskyt, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, että eläisitte ja lisääntyisitte ja pääsisitte ottamaan omaksenne sen maan, jonka Herra valalla vannoen on luvannut teidän isillenne.
8:2 Ja muista kaikki, mitä on tapahtunut sillä tiellä, jota Herra, sinun Jumalasi, näinä neljänäkymmenenä vuotena on sinua kuljettanut erämaassa nöyryyttääksensä sinua ja koetellaksensa sinua ja tietääksensä, mitä sinun sydämessäsi on: tahdotko noudattaa hänen käskyjänsä vai etkö.
8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
8:4 Sinun vaatteesi eivät kuluneet yltäsi, eivätkä sinun jalkasi ajettuneet näinä neljänäkymmenenä vuotena.
8:5 Tiedä siis sydämessäsi, että Herra, sinun Jumalasi, kasvattaa sinua, niinkuin isä kasvattaa poikaansa.
8:6 Ja noudata Herran, sinun Jumalasi, käskyjä, vaella hänen teitänsä ja pelkää häntä.
8:7 Sillä Herra, sinun Jumalasi, vie sinut hyvään maahan, laaksoissa ja vuorilla vuotavien purojen, lähteiden ja syvien vesien maahan,
8:8 nisun ja ohran, viiniköynnöksen, viikunapuun ja granaattiomenapuun maahan, jalostetun öljypuun ja hunajan maahan,
8:9 maahan, jossa sinun ei tarvitse puutteessa leipääsi syödä eikä mitään puutetta nähdä, maahan, jonka kivet ovat rautaa ja jonka vuorista voit louhia vaskea.
8:10 Kun sinä syöt ja tulet ravituksi, niin ylistä Herraa, sinun Jumalaasi, siitä hyvästä maasta, jonka hän on antanut sinulle.
Jakeissa lukien Raamattu puhuu enemmän taloudesta kuin tuonpuoleisesta. Se onkin luonnollista, koska hyvä Isä haluaa lastensa pärjäävän myös täällä ajassa.
Biblia (1776) Antakaat, ja teille annetaan: hyvän mitan, likistetyn ja sullotun, ja ylitsevuotavan he antavat teidän helmaanne; sillä juuri sillä mitalla, jolla te mittaatte, pitää teille jälleen mitattaman.
Luuk:
3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
3:8 Tehkää sentähden parannuksen soveliaita hedelmiä, älkääkä ruvetko sanomaan mielessänne: 'Onhan meillä isänä Aabraham', sillä minä sanon teille, että Jumala voi näistä kivistä herättää lapsia Aabrahamille.
3:9 Jo on myös kirves pantu puitten juurelle; jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, siis hakataan pois ja heitetään tuleen."
3:10 Ja kansa kysyi häneltä sanoen: "Mitä meidän siis pitää tekemän?"
3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin."
3:12 Niin tuli myös publikaaneja kastettaviksi, ja he sanoivat hänelle: "Opettaja, mitä meidän pitää tekemän?"
3:13 Hän sanoi heille: "Älkää vaatiko enempää, kuin mikä teille on säädetty."
3:14 Myös sotamiehet kysyivät häneltä sanoen: "Mitäs meidän pitää tekemän?" Ja hän sanoi heille: "Älkää kiskoko keneltäkään älkääkä kiristäkö, vaan tyytykää palkkaanne."
Ota Jeesus. Hänessä on ELÄMÄ:)
https://www.youtube.com/watch?v=TTg7NcucINc
D. Jokin muu vaihto
-Jeesus pitäisi julistaa taruolennoksi, jota se enemmän onkin paitsi uskovien keskuudessa, eikä siitä saisi enää uskovienkaan puhua niin kuin se olisi muka olemassa.
-Jeesusta ei ole ollut olemassakaan. Yhtälainen taruolento siinä missä Aku Ankka tai Sherlock Holmes.
Näillä tavoin siis Jeesustakaan ei kielletä vaan kun sellainen ei ole ollut olemassakaan tai jos on ollut olemassakin niin jonakin kylähulluna sitä tulisi kaikkien pitää.Atten logiikan mukaan seuraavia hahmoja ei ole: Donner, Spede, Turkka :D
https://www.youtube.com/watch?v=BU_wXHLbGls- fda
yurki1000js kirjoitti:
Atten logiikan mukaan seuraavia hahmoja ei ole: Donner, Spede, Turkka :D
https://www.youtube.com/watch?v=BU_wXHLbGlsYurkin logiikan mukaan Thor, Aku Ankka ja Shiva ovat.
fda kirjoitti:
Yurkin logiikan mukaan Thor, Aku Ankka ja Shiva ovat.
Fda. Pidätkö jokapäiväistä leipääsi itsestäänselvyytenä?
https://www.youtube.com/watch?v=5aCgSwmm5Ho
- alsdkjfaädjlö
missään ei ilmene että hän kuulee ääniä, jesse vain meditoi ja selkeyttää ajatuksiaan puhumalla itselleen, teen itsekkin niin ei siihen äänien kuulemista tarvi paitsi omansa.
Raamattu on vain väritetty tarina menneestä tai sitten tulkitsemme sitä liian pilkunnusijasti.- alsdkjfaädjlö
Sinä olet kyllä niin tyhmä ettei sinua kukaan muu jaksa kuunnellakaan. Koita olla kuolematta itse tylsyyteen omien juttujesi kanssa.
Ai niin, eihän sinulla ole omia juttuja. No niiden toistelemiesi kanssa, ne ovat vielä tylsempiä.
Ettekö te mielisairaat voisi ihan oikeasti mennä sinne hoitoon kun ei teistä muuhun ole. Ei ainakaan pelottelemaan ihmisiä. Siellä hoidossakin voi varmasti roikkua netissä koko päivän.
Uskovat tappavat ihmisiä ainakin henkisellä tasolla uskoen itse harhakuviinsa.
"Harhakuvia". Hmm...
http://www.taustaa.fi/kortit/pages/KP10.htm
http://www.evoluutio.com/?o=0&a=0&st=0
> Toinen maailmanselitysmalli on ateistinen ja toinen teistinen. Ateistinen mallin mukaan alussa ei ollut mitään. Tämä olematon synnytti kaiken olevaisen sattumalta. Miljardien vuosien kuluttua näemme maailman, joka silti vaikuttaa epäilyttävästi siltä kuin se olisi suunniteltu. <
http://personal.inet.fi/koti/joel.kontinen/kaksi.html
Olemattomuus ei luo. "Nothing creates nothing."
https://www.google.fi/#q=mahdoton evoluutio
In English
https://www.google.fi/#q=impossible evolution
Rehellinen tiedemies: "Tiedän, ettei evoluutiota ole, mutten voi uskoa Jumalaan." Henkimaailman juttu. Kutsu tarvitaan.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htmyurki1000js kirjoitti:
"Harhakuvia". Hmm...
> Toinen maailmanselitysmalli on ateistinen ja toinen teistinen. Ateistinen mallin mukaan alussa ei ollut mitään. Tämä olematon synnytti kaiken olevaisen sattumalta. Miljardien vuosien kuluttua näemme maailman, joka silti vaikuttaa epäilyttävästi siltä kuin se olisi suunniteltu. <
In English
Rehellinen tiedemies: "Tiedän, ettei evoluutiota ole, mutten voi uskoa Jumalaan." Henkimaailman juttu. Kutsu tarvitaan.
> Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta <
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htmMihin sä Jyrbä pyrit noilla lainatuilla linkeilläsi? Osaat varsin hyvin uskovaksi hyödyntää netin käyttöä, muttet havaitse siinä kohdaltasi mitään väärää, lähinnä syntiä tarkoitan! Ei Raamatussa mainita netin käyttöä, mutta olette senkin jonakin "armolahjana" saaneet ja olette omineet sen. Aikaisemmin vastustitte kehitystä. Nyt teillä on kumminkin tietokoneet, netit, kännykät ja autot jne., joidenka kehitystä te olette aina vastustaneet.
ateisti1982 kirjoitti:
Mihin sä Jyrbä pyrit noilla lainatuilla linkeilläsi? Osaat varsin hyvin uskovaksi hyödyntää netin käyttöä, muttet havaitse siinä kohdaltasi mitään väärää, lähinnä syntiä tarkoitan! Ei Raamatussa mainita netin käyttöä, mutta olette senkin jonakin "armolahjana" saaneet ja olette omineet sen. Aikaisemmin vastustitte kehitystä. Nyt teillä on kumminkin tietokoneet, netit, kännykät ja autot jne., joidenka kehitystä te olette aina vastustaneet.
Tosi on, että Kristuksen sijainen (antikristus) paavi on vastustanut tiedon hankkimista ja jakamista. Ja täten estänyt hallinnoimansa alueen luonnollista kehitystä. Mutta nyt lopunaikoina on Herra antanut lapsilleen vapaan tiedonhankkimisväylän, koska kirkolliset laitokset ovat enemmän tai vähemmän laiskoja seuraamaan aikaansa ja tiedottamaan jäseniään Jeesuksen paluun läheisyydestä.
Sitäpaitsi kaikki tapahtuu Luojamme säätämän aikataulun mukaan. Siksi vasta nyt on ihmisten valvontaan käytettävä teknologia kehittynyt niin pitkälle, että se voidaan panna palvelemaan totaalikontrollia. Kaikki on ennustettu. Jotta voisimme ymmärtää Jumalan aikatauluja ja sitä, ettei nykyistä teknologian tasoa ole voitu aiemmin saavuttaa, on todettava seuraavaa:
Luomisviikko = 6 päivää duunia ja 1 päivä sapattia. Vastaavasti Luojamme on säätänyt luomakunnalleen 6000 vuotta ohdakkeista aikaa ja 1000 vuotta sapattia. Lisäksi. Jeesuksen syntymästä on yli 2000 vuotta. Näin ollen olemme jo siirtyneet kolmanteen vuosituhanteen/päivään. Joten en näe tempaukselle ajallista estettä.
2Piet. 3:8 Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä."yurki1000js kirjoitti:
"Harhakuvia". Hmm...
In English
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm"Mutta nyt lopunaikoina on Herra antanut lapsilleen vapaan tiedonhankkimisväylän, koska kirkolliset laitokset ovat enemmän tai vähemmän laiskoja seuraamaan aikaansa ja tiedottamaan jäseniään Jeesuksen paluun läheisyydestä."
Minkä hemmetin lopun aikoina? Kristinuskon lopunko? Sille taputan käsiäni yhteen sitten ja sen takia tulisi ihmisten skoolata, jos kristinusko on loppumassa tai sen vaikutusvalta olisi hiipumassa! Se loppuu vasta silloin kun jokin heistä hihhuleista kuolee. Se ei vaan ole nyky-yhteiskunnan mukaista että hihhuli ei ole konkreettisesti kuollut. Oletko Jyrbä sittenkin sukunimeltäsi Laine!?Ateisti1982: "Minkä hemmetin lopun aikoina?"
Voisitko kertoa mitä tiedät lopunajoista? Voin sitten täydentää. Karkeasti: Nykyinen aikakausi vaihtuu toiseksi aikakaudeksi. Muuta tärkeää. Jeesusta ei kande vihata. Hän pitää elämää yllä. Kuka on Laine?
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01587/storm23_1587918i.jpgyurki1000js kirjoitti:
Ateisti1982: "Minkä hemmetin lopun aikoina?"
Voisitko kertoa mitä tiedät lopunajoista? Voin sitten täydentää. Karkeasti: Nykyinen aikakausi vaihtuu toiseksi aikakaudeksi. Muuta tärkeää. Jeesusta ei kande vihata. Hän pitää elämää yllä. Kuka on Laine?
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01587/storm23_1587918i.jpgTe kiihkokristityt eri puolella uskontokuntaanne olette viljelleet sitä lopun aikaanne jo satoja vuosia, eikä yksikään ole vielä toteutunut, eikä Jeesustanne ole havaittu pelastamassa niitä, jotka siihen uskovat...tarkemmin sanoen ollut teitä "tappamassa" jotta pelastuisitte!
Todennäköisin vaihtoehto, mitä teidän tulisi tässä kohtaa ajatella:
Jumalanne/Jeesuksenne on kuollut!
"Jeesusta ei kande vihata."
Mitä varten tässä usutattaisit nyt olematonta vihaamaan. Yhtälailla voit todeta ettei Aku Ankkaa kannata vihata?ateisti1982 kirjoitti:
Te kiihkokristityt eri puolella uskontokuntaanne olette viljelleet sitä lopun aikaanne jo satoja vuosia, eikä yksikään ole vielä toteutunut, eikä Jeesustanne ole havaittu pelastamassa niitä, jotka siihen uskovat...tarkemmin sanoen ollut teitä "tappamassa" jotta pelastuisitte!
Todennäköisin vaihtoehto, mitä teidän tulisi tässä kohtaa ajatella:
Jumalanne/Jeesuksenne on kuollut!
"Jeesusta ei kande vihata."
Mitä varten tässä usutattaisit nyt olematonta vihaamaan. Yhtälailla voit todeta ettei Aku Ankkaa kannata vihata?Ateisti. Kaikella on aikansa. Jeesus voi palata vasta meidän aikanamme, koska Jumala oli säätänyt aikataulunsa niin, ettei Jeesus ole voinut palata aiemmin. Voimmekin todeta, että liian varhaiset odotukset johtuvat pikemminkin ihmisten sielullisuudesta kuin Jumalan hengen ilmoituksesta. Onneksi meidän aikanamme Raamatun aikatauluja on helpompi ymmärtää kuin ennen muinoin.
Kuten olen todennut, en näe tempaukselle ajallista estettä. Jos koet, että sinulla on etsikkoaika, lue Raamattua ja/tai hakeudu Herraan luottavien ihmisten pariin.
- näin.minä.teen
Saisiko Jeesuksesta Jenkkilässä ns.romuutusmaksun? Muustakin vanhasta roinasta saa hyvityksen - VAIHDOSSA UUDEMMANAIKAASEEN JA TOIMIVAAN.
eLI, Menisi paikalliseen romuttamoon > Jeesus tiskille > uusi tavara taskuun > 20$ hyvitys, että toit tuotteen tänne, luontoa pilaamasta. Ties vaikka olisi joutunut lasten(mielisten)käsiin, ties mitä olisivat siitä keksineet!
Jeesus vaihtuisi otis toimivaan ECM-yksikköön!"Uusi tavara taskuun." Miten ois? "Uusi Maa avaruuteen." Sähän osaat ajatella ja suunnitella. Kai sä nyt yhen aivottoman evoluution päihität ja väsäät uuden pallukan vanhan ja raihnaisen tilalle? Vai?
https://www.google.fi/search?q=pollution&biw=1083&bih=800&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI04mfsovFxwIVQ90sCh3fZAQc
Roskakierre
https://www.google.fi/#q=trash vortex&tbm=vid
No joo, joillekin iskee Jerusalemissa sydroma. Ollaan marioita tai jeesuksia. Ei hätää siellä on erikoistunut klinikka heitä varten.
https://www.youtube.com/watch?v=_2ndmB0Kzho- sylttytehtaalta.ovat
Ovatkohan kristittyjä, kun ylentävät itsensä pyhiksi. Etteivät olisi ateisteja, jotka järkyttyvät huomatessaan olleensa väärässä.
Epis. Älä tuijota luotuun. Tuijota Luojaan. Hän maksoi hinnan.
> Ristiinnaulitseminen (Uusi Testamentti, esimerkiksi Markus 15:21-40)
Kärsittyään voimakkaasta tuskasta yöllä, tultuaan kuulustelluksi ja viattomasti syytetyksi, pahoinpidellyksi, halvennetuksi, pilkatuksi ja armottomasti ruoskituksi ja sen lisäksi kannettuaan raskasta poikkipuuta pitkän matkaa, niin Jeesus on lopulta perillä Golgatalla. Siellä hänet riisutaan ja laitetaan selälleen siten, että hartiat ja ulospäin ojennetut käsivarret ovat poikkipuulla. Jeesukselle tarjotaan huumaavaa juomaa, mutta hän kieltäytyy siitä. Hän haluaa kärsiä ristiinnaulitsemisen tuskan täysin tietoisena.
Ranteet, eivät kädet, kuten useimmissa maalauksissa ja veistoksissa on esitetty, naulattiin kiinni poikkipuuhun, nimeltään "patibulum", karkeiden piikkien avulla, jotka olivat 13 - 18 cm pitkiä ja jotka kapenivat terävään kärkeen. Syy siihen, että naulat asetettiin ranteiden läpi, oli se, että se oli pitävä paikka, joka lukitsi käden. Naulat eivät luultavasti murskanneet mitään luita, mutta sitä vastoin ne menivät läpi siitä kohti, missä hermo "nervus medianus" kulkee. Se on suurin hermo, joka menee käteen ja se murskattiin, kun siihen lyötiin naula. Sinä tiedät varmasti, kuinka kipeää tekee, kun satutat kyynärpääsi. Se on itse asiassa toinen hermo, jota kutsutaan kyynärpäähermoksi. Kuvittele, että sinä puristat hermoa ja murskaat sen. Se muistuttaisi sitä kipua, jota Jeesus koki.
Tuska oli täysin kestämätöntä, ja luultavasti myös jotkut käden osat lamaantuivat, mikä johti supistumisiin. Ne pakottivat esiin melkein kynnen kaltaisen käden asennon. Tämän käsittelyn jälkeen Jeesus nostettiin ylös ja hänen kätensä olivat tiukasti naulattu poikkipuuhun, mikä sai aikaan sen, että käsivarret ojentuivat ulospäin ja pitenivät noin 15 cm, Tämä toisin sanoen tarkoitti sitä, että molemmat hartiat menivät pois sijoiltaan. Mikä on erittäin mielenkiintoista tässä yhteydessä on se, että vanhatestamentillinen profetia ennakoi ristiinnaulitsemisen useita satoja vuosia ennen kuin se tapahtui. Raamatussa sanotaan:" kaikki minun jäseneni (suomalaisessa Raamatussa on luuni) on eroteltu ja löydät sen Psalmissa 22:15.
Sen jälkeen, kun Jeesus oli nostettu ylös, poikkipuu kiinnitettiin ylösnostettuun paaluun, joka oli kiinnihakattu maahan. Sen jälkeen lyötiin naulat hänen jalkojensa läpi, mikä johti siihen, että myös nämä hermot murskattiin aiheuttaen samanlaisen tuskan kuin ranteissa. Ristiinnaulitseminen oli pohjimmiltaan tuskallisesti suoritettu kuolema tukehduttamalla. Syy siihen oli, että lihaksiin ja palleaan kohdistunut rasitus aiheutti rintakehän joutumisen sisäänhengitystilaan. Jotta ristiinnaulittu saattoi hengittää ulos, hänen oli pakko painaa itseään ylöspäin jalkaterillään, jotta lihasjännitys helpottaisi hetkiseksi. Tämä johti siihen, että naulat repivät rikki jalkaterän ja lopuksi juuttuivat nilkkaluuta vasten.
Kun ristiinnaulittu onnistui hengittämään ulos, niin hän saattoi rentouttaa itseään ja vajota alaspäin hengittääkseen vielä yhden henkäyksen sisään. Kerta toisensa jälkeen Jeesus sai hangata veristä ja rikkirevittyä ruumistaan karkeata puuta vasten ristillä. Tätä jatkui siihen asti, kunnes hän oli aivan loppuun uupunut eikä jaksanut puristaa itseään ylös hengittääkseen enää.
Kun Jeesuksen hengitys loppui, niin hän siirtyi tilaan, jota kutsutaan nimellä "respitatorinen acidos", mikä tarkoittaa, että hiilidioksidi veressä hajoaa ja muodostaa hiilihappoa, mikä lisää veren happamuusastetta. Tämä taas vuorostaan saa aikaan epäsäännöllisen sydämenlyönnin. Kun tämä tapahtui, niin Jeesus tiesi, että kuoleman hetki oli tullut ja juuri silloin hän sanoi:" Isä, Sinun käsiisi minä annan henkeni". Sitten hän kuoli sydämen pysähtymiseen. Ennen kuin Jeesus kuoli, niin hypovoleeminen sokki on synnyttänyt katkeamattoman sydämenlyömisen, mikä johti sydämen pysähtymiseen. Se johti siihen, että neste kerääntyi sydämen ympärillä olevaan kalvoon ja myös keuhkojen ympärille. Juuri sitä Johannes kuvaa luvussa 19 jakeessa 34: "yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä ja heti vuoti siitä verta ja vettä."
Se rangaistusmenetelmä, josta olet nyt lukenut tässä oli niin vastenmielinen ja julma, että roomalaiset jättivät sen pois omiltaan kaikessa muussa paitsi valtiopetoksessa. Se oli yksi julmimmista ja kiduttavimmista rangaistusmenetelmistä, mitä ikinä on esiintynyt. Cicero kutsuu sitä "julmimmaksi ja kaikkein kauhistuttavimmaksi kuolemanrangaistukseksi" ja historiankirjoittaja Tacitus luonnehtii sitä "kurjimmaksi kaikista kuolintavoista". Ristiinnaulitseminen Rooman valtakunnassa lakkautettiin keisari Konstantinuksen toimesta. <
"Se on täytetty"
https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0yurki1000js kirjoitti:
Epis. Älä tuijota luotuun. Tuijota Luojaan. Hän maksoi hinnan.
> Ristiinnaulitseminen (Uusi Testamentti, esimerkiksi Markus 15:21-40)
Kärsittyään voimakkaasta tuskasta yöllä, tultuaan kuulustelluksi ja viattomasti syytetyksi, pahoinpidellyksi, halvennetuksi, pilkatuksi ja armottomasti ruoskituksi ja sen lisäksi kannettuaan raskasta poikkipuuta pitkän matkaa, niin Jeesus on lopulta perillä Golgatalla. Siellä hänet riisutaan ja laitetaan selälleen siten, että hartiat ja ulospäin ojennetut käsivarret ovat poikkipuulla. Jeesukselle tarjotaan huumaavaa juomaa, mutta hän kieltäytyy siitä. Hän haluaa kärsiä ristiinnaulitsemisen tuskan täysin tietoisena.
Ranteet, eivät kädet, kuten useimmissa maalauksissa ja veistoksissa on esitetty, naulattiin kiinni poikkipuuhun, nimeltään "patibulum", karkeiden piikkien avulla, jotka olivat 13 - 18 cm pitkiä ja jotka kapenivat terävään kärkeen. Syy siihen, että naulat asetettiin ranteiden läpi, oli se, että se oli pitävä paikka, joka lukitsi käden. Naulat eivät luultavasti murskanneet mitään luita, mutta sitä vastoin ne menivät läpi siitä kohti, missä hermo "nervus medianus" kulkee. Se on suurin hermo, joka menee käteen ja se murskattiin, kun siihen lyötiin naula. Sinä tiedät varmasti, kuinka kipeää tekee, kun satutat kyynärpääsi. Se on itse asiassa toinen hermo, jota kutsutaan kyynärpäähermoksi. Kuvittele, että sinä puristat hermoa ja murskaat sen. Se muistuttaisi sitä kipua, jota Jeesus koki.
Tuska oli täysin kestämätöntä, ja luultavasti myös jotkut käden osat lamaantuivat, mikä johti supistumisiin. Ne pakottivat esiin melkein kynnen kaltaisen käden asennon. Tämän käsittelyn jälkeen Jeesus nostettiin ylös ja hänen kätensä olivat tiukasti naulattu poikkipuuhun, mikä sai aikaan sen, että käsivarret ojentuivat ulospäin ja pitenivät noin 15 cm, Tämä toisin sanoen tarkoitti sitä, että molemmat hartiat menivät pois sijoiltaan. Mikä on erittäin mielenkiintoista tässä yhteydessä on se, että vanhatestamentillinen profetia ennakoi ristiinnaulitsemisen useita satoja vuosia ennen kuin se tapahtui. Raamatussa sanotaan:" kaikki minun jäseneni (suomalaisessa Raamatussa on luuni) on eroteltu ja löydät sen Psalmissa 22:15.
Sen jälkeen, kun Jeesus oli nostettu ylös, poikkipuu kiinnitettiin ylösnostettuun paaluun, joka oli kiinnihakattu maahan. Sen jälkeen lyötiin naulat hänen jalkojensa läpi, mikä johti siihen, että myös nämä hermot murskattiin aiheuttaen samanlaisen tuskan kuin ranteissa. Ristiinnaulitseminen oli pohjimmiltaan tuskallisesti suoritettu kuolema tukehduttamalla. Syy siihen oli, että lihaksiin ja palleaan kohdistunut rasitus aiheutti rintakehän joutumisen sisäänhengitystilaan. Jotta ristiinnaulittu saattoi hengittää ulos, hänen oli pakko painaa itseään ylöspäin jalkaterillään, jotta lihasjännitys helpottaisi hetkiseksi. Tämä johti siihen, että naulat repivät rikki jalkaterän ja lopuksi juuttuivat nilkkaluuta vasten.
Kun ristiinnaulittu onnistui hengittämään ulos, niin hän saattoi rentouttaa itseään ja vajota alaspäin hengittääkseen vielä yhden henkäyksen sisään. Kerta toisensa jälkeen Jeesus sai hangata veristä ja rikkirevittyä ruumistaan karkeata puuta vasten ristillä. Tätä jatkui siihen asti, kunnes hän oli aivan loppuun uupunut eikä jaksanut puristaa itseään ylös hengittääkseen enää.
Kun Jeesuksen hengitys loppui, niin hän siirtyi tilaan, jota kutsutaan nimellä "respitatorinen acidos", mikä tarkoittaa, että hiilidioksidi veressä hajoaa ja muodostaa hiilihappoa, mikä lisää veren happamuusastetta. Tämä taas vuorostaan saa aikaan epäsäännöllisen sydämenlyönnin. Kun tämä tapahtui, niin Jeesus tiesi, että kuoleman hetki oli tullut ja juuri silloin hän sanoi:" Isä, Sinun käsiisi minä annan henkeni". Sitten hän kuoli sydämen pysähtymiseen. Ennen kuin Jeesus kuoli, niin hypovoleeminen sokki on synnyttänyt katkeamattoman sydämenlyömisen, mikä johti sydämen pysähtymiseen. Se johti siihen, että neste kerääntyi sydämen ympärillä olevaan kalvoon ja myös keuhkojen ympärille. Juuri sitä Johannes kuvaa luvussa 19 jakeessa 34: "yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä ja heti vuoti siitä verta ja vettä."
Se rangaistusmenetelmä, josta olet nyt lukenut tässä oli niin vastenmielinen ja julma, että roomalaiset jättivät sen pois omiltaan kaikessa muussa paitsi valtiopetoksessa. Se oli yksi julmimmista ja kiduttavimmista rangaistusmenetelmistä, mitä ikinä on esiintynyt. Cicero kutsuu sitä "julmimmaksi ja kaikkein kauhistuttavimmaksi kuolemanrangaistukseksi" ja historiankirjoittaja Tacitus luonnehtii sitä "kurjimmaksi kaikista kuolintavoista". Ristiinnaulitseminen Rooman valtakunnassa lakkautettiin keisari Konstantinuksen toimesta. <
"Se on täytetty"
https://www.youtube.com/watch?v=c-c1E5j3xD0Missä muualla ulkopuolisissa teoksissa esiintyy noita Raamatun kohtia, jotka tukisivat Raamatun sisältöä ja "todistuksia"? Netistä kun löytyy kaikenlaista paskaa.
Se on täysin sama mitä te toitotatte Raamatun kohdistanne lisäessänne niitä viesteihinne, kunnei niitä kukaan halua lukea vaikka te sitä aina toivoisittekin. Sehän on sen tarkoituskin....ihmisten käännyttäminen.
Ala sinäkin vaan Jyrbä ateistiksi niin ei tarvitsisi noin suurta taakkaa ottaa harteilleen!Ateisti1982. Kuuntele. Kerrankin. Pelastava usko on ylhäältä annettu armolahja. Käsittääkseni ei ole mahdollista, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi, joka on 100% Jumalan omaisuutta, voisi palata ateistiksi.
"Missä muualla ulkopuolisissa teoksissa esiintyy noita Raamatun kohtia, jotka tukisivat Raamatun sisältöä ja "todistuksia"? Netistä kun löytyy kaikenlaista paskaa."
Tärkeintä on keskittyä Vapahtajaan.
https://www.google.fi/#q=300 profetiaayurki1000js kirjoitti:
Ateisti1982. Kuuntele. Kerrankin. Pelastava usko on ylhäältä annettu armolahja. Käsittääkseni ei ole mahdollista, että uudestisyntynyt Jumalan lapsi, joka on 100% Jumalan omaisuutta, voisi palata ateistiksi.
Jumalasi on pilannut aivosi!? Joskus voisi alkoholisille sanoa samaa viinasta!
Jatkan aiheesta. Jos saisitte kuulla hyvän uutisen, miten ottaisitte sen vastaan?
Kuules poju! Lakkaa nyt "herran nimessä" spammaamasta. Sulla on alvariinsa tekstejä joita en ainakaan minä lue ja taitaa olla harvassa ne jotka lukevat spämmejäsi.
Saattaa nimittäin olla juuri Sinun syysi, että Soneran mediaverkko sortuilee ylikuormituksen johdosta.- ateisti.paljasti.itsensä
epikuros kirjoitti:
Kuules poju! Lakkaa nyt "herran nimessä" spammaamasta. Sulla on alvariinsa tekstejä joita en ainakaan minä lue ja taitaa olla harvassa ne jotka lukevat spämmejäsi.
Saattaa nimittäin olla juuri Sinun syysi, että Soneran mediaverkko sortuilee ylikuormituksen johdosta.Ateisti taas rajoittamassa sananvapautta. Jo on Soneran verkko siunaamattoman heikoissa kantimissa, jos Jyrkin muutamasta viestistä tukkeutuu.
Sitähän se ateismi aina on, väkivaltaunelmia, sananvapauden rajoittamista ja muita kommunismille tyypillisiä toimintamuotoja. ateisti.paljasti.itsensä kirjoitti:
Ateisti taas rajoittamassa sananvapautta. Jo on Soneran verkko siunaamattoman heikoissa kantimissa, jos Jyrkin muutamasta viestistä tukkeutuu.
Sitähän se ateismi aina on, väkivaltaunelmia, sananvapauden rajoittamista ja muita kommunismille tyypillisiä toimintamuotoja.Olet huvittava.
- ateisti.paljasti.itsensä
epikuros kirjoitti:
Olet huvittava.
Enkä ole.
epikuros kirjoitti:
Saattaa nimittäin olla juuri Sinun syysi, että Soneran mediaverkko sortuilee ylikuormituksen johdosta.Kiitos Epis. Lähestyn kuuttakymppiä, mutta on mukavaa kuulla, jos vaikutan freesiltä:)
Asiaan. Miksi haluat kuulla ja levittää huonoja uutisia?ateisti.paljasti.itsensä kirjoitti:
Ateisti taas rajoittamassa sananvapautta. Jo on Soneran verkko siunaamattoman heikoissa kantimissa, jos Jyrkin muutamasta viestistä tukkeutuu.
Sitähän se ateismi aina on, väkivaltaunelmia, sananvapauden rajoittamista ja muita kommunismille tyypillisiä toimintamuotoja.Hemmetti soikoon. Kysymys oli siitä että Jyrbän viestit on lähes 5000 merkin mittaisia ja niitä on sitten keskustelussa kymmenittäin.
"Sitähän se ateismi aina on, väkivaltaunelmia, sananvapauden rajoittamista ja muita kommunismille tyypillisiä toimintamuotoja."
Breivik olikin ateisti vai? Kyllä rajoittaisin uskonnollista sanavapautta, koska se menee välillä uskovilta ihmisten käännyttämiseksi, joka on ihmisille henkistä kiusaamista. Kommunismista en tiedä, mutta sen tiedän että oikeisto ja kristinusko kulkevat käsi kädessä. Suuremmat riistäjät löytyvät useammin juuri oikeistosta tai kristityistä.- fda
ateisti.paljasti.itsensä kirjoitti:
Sitähän se ateismi aina on, väkivaltaunelmia, sananvapauden rajoittamista ja muita kommunismille tyypillisiä toimintamuotoja."Sitähän se ateismi aina on, väkivaltaunelmia, sananvapauden rajoittamista ja muita kommunismille tyypillisiä toimintamuotoja."
Miksi valehtelet? Kuuluuko se sinun uskontoosi ja toivotko saavasi siitä taivaspisteitä? Kerrotko mitä kristinuskoa seuraat?
- uskossa-jo-vuosia
Mitä Jeesukselle pitäisi tehdä, kysyy aloittaja. Vastaus on yksinkertainen ja päivänselvä: uskoa ja ottaa hänet elämäänsä, Herrakseen ja opastajakseen.
Miksi ateisteille on kaikki aina niin vaikeaa?Miksi atella on vaikeaa? Juuri siihen atte ei vastaa. Miksei vastaa? Koska langennut maailma on sokea. Se eksyy ja eksyttää. Olin atte, koska koulu ja valtamedia saivat minut uskomaan evoluutiovalheeseen. Onneks Jumala kutsui ja aloin lukea Raamattua. Jumala saattaa kutsua jopa kolme kertaa. Musta sellainen on reilua toimintaa.
Job:
33:21 Hänen lihansa kuihtuu näkymättömiin, ja hänen luunsa, ennen näkymättömät, paljastuvat.
33:22 Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolonvaltoja.
33:23 Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, välittäjä, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään,
33:24 niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: 'Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun.'
33:25 Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin.
33:26 Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella hänen kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa.
33:27 Hänpä nyt laulaa muille ihmisille ja sanoo: 'Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle;
33:28 hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan, ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta.'
33:29 Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmastikin ihmiselle,
33:30 palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa."Vastaus on yksinkertainen ja päivänselvä: uskoa ja ottaa hänet elämäänsä, Herrakseen ja opastajakseen."
Moinen käännyttäminen tulisi jo lailla kieltää.
"Miksi ateisteille on kaikki aina niin vaikeaa?"
Miksi kristitylle on vaikeaa se, että valtio irrottautuisi kirkosta ja Suomesta tulisi sekulaarinen valtio!? Joskus jonkun mitta saattaa tulla täyteen jossakin kadulla ja silloin jonkun Aito Avioliitto ry:n kojun nurin kaataminen olisi vielä pientä verrattuna siihen. Vastapuolen eli uskovien touhuumiset eivät ole todellakaan mitään kovin sivistäviä tai hyvinvointiyhteiskunnan mukaisia. Totta kai mieltänsä saa osoittaa, mutta ei kannata ihmetellä että siinä touhussa esim. kaatuu kojuja. Ei Aito Avioliitto ry:kään valtion erityisessä suojeluksessa ole eikä pidäkään olla, jottei nyt mitään ikävämpääkin voisi vielä sattua, eikä AA-ry:n puolella ole Suomen enemmistö vaan todella pieni vähemmistö.
Olen kirjoittanut nimeni jo Tahdon 2013 -aloitteeseen, joten miksi oletetaan että joku Tahdon 2013- aloitteeseen allekirjoittanut olisi tullut katumapäälle? Itse en kadu mitään, sillä olen tasa-arvoisen avioliiton puolella!Ateisti1982: "Miksi kristitylle on vaikeaa se, että valtio irrottautuisi kirkosta ja Suomesta tulisi sekulaarinen valtio!?"
Käsittääkseni Suomi on maallistunut kansa/valtio. Eli kansa ei luota Jeesukseen eikä valtio noteeraa Jumalaa säätäessään lakeja. Siksi Suomella on alati lisääntyviä ongelmia. Tosin pitää ottaa huomioon, että koko maailma on suistumassa antikristillisen maailmanhallituksen alaisuuteen. Kaikki on ennustettu. Suunta on vääjäämätön.
> Suomen hyvinvointi on Jumalan lahja uskoville ihmisille. Sitä mukaa kun uskovat ihmiset vähenevät, vähenee hyvinvointikin. <
http://opsti.japo.fi/nwo.htmyurki1000js kirjoitti:
Ateisti1982: "Miksi kristitylle on vaikeaa se, että valtio irrottautuisi kirkosta ja Suomesta tulisi sekulaarinen valtio!?"
Käsittääkseni Suomi on maallistunut kansa/valtio. Eli kansa ei luota Jeesukseen eikä valtio noteeraa Jumalaa säätäessään lakeja. Siksi Suomella on alati lisääntyviä ongelmia. Tosin pitää ottaa huomioon, että koko maailma on suistumassa antikristillisen maailmanhallituksen alaisuuteen. Kaikki on ennustettu. Suunta on vääjäämätön.
> Suomen hyvinvointi on Jumalan lahja uskoville ihmisille. Sitä mukaa kun uskovat ihmiset vähenevät, vähenee hyvinvointikin. <
http://opsti.japo.fi/nwo.htm"Tosin pitää ottaa huomioon, että koko maailma on suistumassa antikristillisen maailmanhallituksen alaisuuteen."
Parempi sekin kuin jatkuva kristittyjen riistohallinto Suomessa!yurki1000js kirjoitti:
Ateisti1982: "Miksi kristitylle on vaikeaa se, että valtio irrottautuisi kirkosta ja Suomesta tulisi sekulaarinen valtio!?"
http://opsti.japo.fi/nwo.htm"Käsittääkseni Suomi on maallistunut kansa/valtio."
Ei ole. Teidän kristityiden vainon kohteeksi joutuu Suomessa monia satoja ellei jopa tuhansia ihmisiä vuodessa.
Tuolta saat varmasti tilastoja: http://www.uskontojenuhrientuki.fi/ateisti1982 kirjoitti:
"Käsittääkseni Suomi on maallistunut kansa/valtio."
Ei ole. Teidän kristityiden vainon kohteeksi joutuu Suomessa monia satoja ellei jopa tuhansia ihmisiä vuodessa.
Tuolta saat varmasti tilastoja: http://www.uskontojenuhrientuki.fi/Lisäksi on väärin, että Suomen peruskouluissa opetetaan uskontoa (eikä liioin ET-opetusta kyetä järjestämään vieläkään kaikissa kouluissa) ja sen lisäksi pidetään uskonnollisia hartauksia, ruokarukouksia, uskonnollisia aamunavauksia ja pidetään kouluissa uskonnollisia syys - ja kevätlukukauden päättäjäisiä (joita joulu- ja kevätjuhliksi vieläpä kutsutaan) ja siellä lauletaan virsiä. Pakotetaan lapsia vielä kirkkoonkin Jumalanpalveluksiin. Minkäänlaista yhtenäisyyden tunnetta koulussa ei ole tuolloin mikäli Suomen kouluissa ei opettajat tule hyväksymään eri uskontokuntaan kuuluvia ja uskonnottomia oppilaita.
Ehkä moinen sopii hihhuliperheiden lapsille ja hihhuliopettajille, muttei koskaan todellakaan aikuisille ihmisille esimerkiksi Eduskunnan valtiopäivien avauksessa, johon liittyy jokin hemmetin Jumalanpalvelus, heh!!ateisti1982 kirjoitti:
"Käsittääkseni Suomi on maallistunut kansa/valtio."
Tuolta saat varmasti tilastoja: http://www.uskontojenuhrientuki.fi/Vielä kerran. Langennut maailma on uskonnollinen maailma. Paratiisissa ei ollut uskontoja eikä uskonnollisia (harhaan)johtajia. Jeesus on tie, totuus ja elämä. That's it!
Lähihistoriaa. "Kansa taisteli ja kansa rukoili."
> ”Taivaallinen Isämme, katso armossasi kansamme puoleen. Sinä olet luonut sen ja rakastat sitä. Sinä näet, että se on mitä suurimmassa vaarassa. Siksi rukoilemme Sinua: Herra, auta meitä hädässämme äläkä anna meidän hukkua. Lahjoita kääntymys synnin ja laittomuuden teiltä, jotka johtavat kansamme tuhoon. Herra, armahda meitä.
Herra Jeesus Kristus, ilman sinua olemme voimattomia hävittäviä voimia vastaan, jotka tulvivat kansamme yli ja myrkyttävät sen. Siksi me kerskaamme Sinun voitostasi pahuuden henkivaltoja vastaan, joiden vaikutukset ovat joka päivä sanoin ja kuvin julkisuudessa nähtävissä. Herra, sinä olet Golgatan ristillä voittanut pimeyden vallat. Niiden täytyy väistyä myös tänään, koska ylistämme Sinun nimeäsi niiden ylitse. Tähän me uskomme, sillä Sinä voit myös meidän aikanamme varjella ihmiset saatanalliselta eksytykseltä. Herra, armahda meitä.
Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun syntiä vastaan ja olemaan kestäviä loppuun asti. Tee meidät kansamme keskellä merkiksi Sinun vapahtavasta armostasi. Täytä meidät niin Sinun rakkaudellasi, että me tulemme kuuliaisiksi Sinun käskyillesi. Rakkautesi olkoon meissä se voima, joka voittaa pimeyden vallat kansassamme.
Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme Sinun kauttasi, siihen me uskomme. Armahda meitä. Amen.” <
http://www.brander.name/?p=343
> Kaikilla on vapaus uskoa tai olla uskomatta ja myös ilmaista se
Vapaus uskoa tai olla uskomatta koskee yhtä hyvin presidenttiä, ministereitä, puoluejohtajia kuin kaikkia tavallisia kansalaisiakin. Itse Jumala antoi sen vapauden ihmiselle jo paratiisissa. Siitä, miten hyvin me olemme onnistuneet tuota vapauttamme valinnoissamme käyttämään, kertovat yhtäpitävästi ja murheellisella tavalla Raamattu ja tämä ajan tiedotusvälineet.
Vapauden lisäksi Jumala on antanut meille oikeuden rukoukseen. Erityisen ahkerassa käytössä tuo oikeus on tavannut olla vaikeina ja vaarallisina aikoina. Juuri nyt on sellainen aika. Jälleen ovat isiemme arvot ja usko uhattuina. Siksi juuri nyt on aika rukoilla kansamme puolesta yhtä palavasti ja hellittämättömästi kuin mitä Talvisodan päivinä rukoilivat Kyösti Kallio, vaimonsa Kaisa sekä lähes koko kansa ministereistä pientilallisiin.
Presidentti Kyösti Kallion puheen itsenäisyyspäivänä 6.12.1939 voit kuunnella Ylen elävästä arkistosta tämän linkin kautta. Puheessaan hän käsitteli luontevalla tavalla niin poliittiset kuin hengellisetkin näkökohdat. <
http://www.reijotelaranta.fi/reijon_blogi/vapaus_uskoa_ja_vapaus_jopa_rukoilla/
> Murheellinen kirjoittaa
Nykyisen tulkinnan mukaan siis olisi suorastaan väärin, "uskonnon ja politiikan sotkemista keskenään", jos presidentti uudenvuodenpuheensa lopussa toivottaisi kansalaisille Jumalan siunausta. Hän ei siis saisi puheessaan ilmaista henkilökohtaista uskoaan ja toimia sen mukaan. Tämä alkaa olla pakanamaa! <
- ettäsemmoinentapaus
Todella lapsellinen ketju, oli Jeesus todellinen tai ei. Huumorikin on taitolaji. Huumorilla on myös taipumus paljastaa mielenterveyden tason... Huhhuh...
- se.on.totta
"Huumorilla on myös taipumus paljastaa mielenterveyden tason"
Huumori nimenomaan kertoo ihmisestä enemmän kuin mikään muu.
Jokunen Gestapon kuulustelija huvitteli ampumalla vankeja takaapäin portaissa saadakseen nämä tekemään voltin kuollessaan. Se nauratti heitä. Kuuluisaa saksalaista huumoria, ehkä...
Maanisuus kertoo sekin aina jotain. Siis jo pelkkä sairaalloinen mielenkiintokin. se.on.totta kirjoitti:
"Huumorilla on myös taipumus paljastaa mielenterveyden tason"
Huumori nimenomaan kertoo ihmisestä enemmän kuin mikään muu.
Jokunen Gestapon kuulustelija huvitteli ampumalla vankeja takaapäin portaissa saadakseen nämä tekemään voltin kuollessaan. Se nauratti heitä. Kuuluisaa saksalaista huumoria, ehkä...
Maanisuus kertoo sekin aina jotain. Siis jo pelkkä sairaalloinen mielenkiintokin.Gestaposta muistin...
> Obama & Hitler From No Where: Thats How Rothschild Likes It. <
http://politicalvelcraft.org/2013/04/06/obama-hitler-from-no-where-thats-how-rothschild-likes-it/
Biblia (1776) Sillä ahneus on kaiken pahuuden juuri, jota muutamat ovat himoinneet, ja ovat uskosta eksyneet ja itsellensä paljon murhetta saattaneet.
Rothschild pyörittää maailmaa mammonan voimalla. Opettavaan videoon on laitettu suomiteksti. Suositan lämpimästi, jopa kaksi, kolmekin katselukertaa. Ehkä ymmärrätte Suomenkin asuntokuplan.
https://www.youtube.com/watch?v=ZPWH5TlbloU- fda
Yurkin ihmeellinen maailma, mahdoton luominen ja salaliitot joissa ei ole päätä eikä häntää.
fda kirjoitti:
Yurkin ihmeellinen maailma, mahdoton luominen ja salaliitot joissa ei ole päätä eikä häntää.
Fda:ta väsyttää. Voi voi :D
https://fitninked.files.wordpress.com/2015/06/f99175eb4d0c5d2670073ef1e418fd4d.jpg- koko.kirjo
fda kirjoitti:
Internet laidasta laitaan, alfasta omegaan.
- fda
yurki1000js kirjoitti:
Fda:ta väsyttää. Voi voi :D
https://fitninked.files.wordpress.com/2015/06/f99175eb4d0c5d2670073ef1e418fd4d.jpgMahdoton luominen tyhjästä
https://www.youtube.com/results?search_query=impossible creation
https://www.youtube.com/watch?v=pfheSAcCsrE Fda. Miksi vielä annat jekuttaa itseäsi? Tiede ei kumoa luojaa, koska Luoja on tiedon lähde. Ihminen tutkii luotua, muttei luo uutta. Toki ymmärrät, ettei olemattomuus luo. "Nothing creates nothing."
Muuten. Sinä osaat ajatella ja suunnitella. Maapallo on rähjääntynyt reissussa. Kai sinä nyt yhden aivottoman evoluution päihität ja luot ihka uuden maapallon.
:D
https://www.youtube.com/watch?v=ZV0hUldrYp4koko.kirjo kirjoitti:
Internet laidasta laitaan, alfasta omegaan.
Koko.kirjo. Kiva kuulla että luku maittaa:)
- 12_13
"Mitä Jeesukselle pitäisi tehdä?"
Noh, riippuu tietenkin siitä, mitä haluat. Jos rakastat orjuutta, pimeyttä, rakkaudettomuutta ja valhetta, haluat tietenkin tuhota Jeesuksen. Jeesus puhui totuuden rakkauden ja vapauden puolesta. Jokainen joka arvostaa niitä, ei tekisi Jeesukselle mitään pahaa tai vääryyttä. Mutta vaikuttaa siltä, että ateistit ovat kaiken hyvän vihaajia.- 12_13
Jeesus puhui mitä puhui, ja valehteli - Esimerkiksi orjuus on OK minusta, koska Kaikkivoipa Jeesus ei sitä estä.Ateistit ei ymmärrä orjuutta, että joku tekisi työt heidän puolestaan, kuten Raamatussa opetetaan. Jeesus puhui mitä puhui, ja valehteli
- 12_13
Jeesus/Allah/Putha ongelmajäteastinaam* = ei sotia ja viharikoksia.
*Ongelmajäte astia tuo, raketilla Marsiin!
Voisi olla jollekin marsilaiselle yllätys vuonna 3901 Jkr.kun sieltä kömpisi esiin kolme suurisuista, suulasta suohomoa - tyhjine lupauksineen Taivaasta, ja jossain toisella Planeetalla.
Olepäästäsi tyhjä ja kellu, Olet Hellu(=Hellari)
tietäen, 12_13 - tarpeellinen.disclaimer
12_13 kirjoitti:
Jeesus/Allah/Putha ongelmajäteastinaam* = ei sotia ja viharikoksia.
*Ongelmajäte astia tuo, raketilla Marsiin!
Voisi olla jollekin marsilaiselle yllätys vuonna 3901 Jkr.kun sieltä kömpisi esiin kolme suurisuista, suulasta suohomoa - tyhjine lupauksineen Taivaasta, ja jossain toisella Planeetalla.
Olepäästäsi tyhjä ja kellu, Olet Hellu(=Hellari)
tietäen, 12_13Ateismi saattaa vaarantaa mielenterveyden?
- fda
tarpeellinen.disclaimer kirjoitti:
Ateismi saattaa vaarantaa mielenterveyden?
Thoriin uskomattomuus vaarantanut sinun mielenterveytesi? Kerrotko miten? Vai oliko tuo vain valehteluyritys? Ja toivotko saavasi taivaspisteitä vääristä todistuksistasi?
- tarpeellinen.disclaimer
fda kirjoitti:
Thoriin uskomattomuus vaarantanut sinun mielenterveytesi? Kerrotko miten? Vai oliko tuo vain valehteluyritys? Ja toivotko saavasi taivaspisteitä vääristä todistuksistasi?
Sinusta tuo 12_13 viesti vaikutti kovastikin tasapainoisen ihmisen tuotokselta?
- 12_13
12_13 kirjoitti:
Jeesus puhui mitä puhui, ja valehteli - Esimerkiksi orjuus on OK minusta, koska Kaikkivoipa Jeesus ei sitä estä.Ateistit ei ymmärrä orjuutta, että joku tekisi työt heidän puolestaan, kuten Raamatussa opetetaan. Jeesus puhui mitä puhui, ja valehteli
Hei sinä, joka pidät muita keskusteljoita idiootteina, jotka eivät erota aitoa väärästä nimimekristä viestin sisällön perusteella. Täällä ei ole tarkoitus käyttää sitä nimerkkiä, joka toisella keskustelijalla on käytössä, vaan on suotavaa kehittää oma. Jos sinulla ei ole luovuutta keskiä omaa, voin auttaa, ota käyttöösi 12_14.
"Jeesus puhui mitä puhui, ja valehteli "
Ihan kiva väite. Et kuitenkaan pysty todistamaan sitä, joten väitteesi voi jättää huomioimatta.
Jeesus opetti rakastamaan jopa vihollisiaan. Miten rakastava henkilö voisi pitää ketään orjanaan? Niinpä, ei oikein mitenkään. Silti nykyään on massiivinen määrä ihmisiä, jotka maksavat korkoa ja veroja, jotka ovat käytännössä yksi orjuuden muoto.
Valitettavasti näyttää sitlä, että ihmiskunta on rakkaudeton, läpimätä ja paha.
- Mitäsinullepitäisitehdä
Kysyä voi myös, mitä sinulle aloittaja tulisi tehdä? Sinä olet yhteiskunnalle vaarallinen henkilö, joka suoltaa vihapuheita toisia ihmisiä kohtaan. Lisäksi vielä arvaamaton hullu, kun koet jatkuvaa vihaa 2000 vuotta sitten kuollutta ihmistä kohtaan ja yllytät vielä muitakin vihaamaan jo 2000 vuotta sitten julmasti tapettua ihmistä, joka opetti ihmisiä arvostamaan toisiaan sosiaalisesta asemasta riippumatta ja pitämään vähäosaisista ja halveksituista huolta.
Sopisit hyvin minkä tahansa puolueen vihapuheita viljeleväksi nuorisojäseneksi, joka vihaa kaikkia itseään köyhempiä ja huonompiosaisempia ja kaikkia jotka ovat erilaisia kuin sinä itse ja sinun massaan kuuluvat kaverisi. Ja väärässä olet siinäkin, ettei kansa tykännyt Jeesuksesta. Jeesusta arvostavia ja hänestä pitäviä ihmisiä oli, paljon muitakin kuin opetuslapset. Mutta sinunlaisesi 2000 vuotta sitten eläneet vain itseään ajatelleet valtaapitävät eivät sinun laillasi sietäneet erilaisuutta eivätkä heidän hyvin sujuvia moraalittomia rahan ansaintatapoja mahdollisesti heikentävää tyyppiä ja yllyttivät aivottoman massan ensin vihaan ja sitten kun vihaan yllytetyltä massaltakansalta saatiin "hyväksyntä", voitiin rauhassa tappaa tämä "massojen arvoja pilkkaava" henkilö ja antaa kansan vielä rääkätä häntä pilkkakulkueessa kaupungin halki omalle teloituspaikalleen. Jos sinunlaisesi ihmiset saisivat päättää, nyky-Suomessa olisi varmasti pilkkakulkueita ympäri maata, joissa kaikki sinun hulluja ajatuksiasi epäilevät ihmiset kuljetettaisiin julmalla tavalla teloituspaikalleen. Hankkiuduhan psykiatriseen hoitoon ja sama myös muille vihapuheita uskoville, jotka kiihkeästi vihaavat 2000 vuotta sitten tapettua epäoikeuden mukaisuutta halveksinutta ja muita hyvään ohjannutta ihmistä. Hullut!Kiitos. Asiaa. Tavikset rakastivat Jeesusta:)
> Niin fariseukset sanoivat keskenään: "Te näette, ettette saa mitään aikaan; katso, koko maailma juoksee hänen perässään." <
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=joh 12&kirjat=kr
Jeesus paransi.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=paransi&kirjat=kr
Jeesus parantaa tänään.
https://www.google.fi/#q=jeesus paransi&tbm=vid
Sokea maailma vastustaa Jeesusta. Jeesus auttaa sokeaa.
Joh 9:1-7 Ja ohi kulkiessaan hän näki miehen, joka syntymästään saakka oli ollut sokea. Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?" Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki. Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä. Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus." Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" - se on käännettynä: lähetetty. - Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä.
Jeesus auttaa luotujaan tänäänkin.
https://www.youtube.com/watch?v=DIiQZGuXY8s&feature=youtu.be&t=3m26s
Ateisti1982: "Suuremmat riistäjät löytyvät useammin juuri oikeistosta tai kristityistä."
Tottakai olet oikeassa. Ristiretket ja inkvisitio olivat kamalia. Mutta jos lukisit Raamattua, saattaisit ymmärtää, etteivät kaikki "kristityt" ole uudestisyntyneitä Jumalan lapsia.
Biblia (1776) Sillä jokainen puu tunnetaan hedelmästänsä; sillä ei orjantappuroista koota fikunia, eikä ohdakkeista haeta viinamarjoja.
Pyydän selvittämään. Miten ateisteista on tullut Kristukseen luottavia ihmisiä?Ateistit. Sovitaan, ettei Raamattua ole. Sovitaan, ettei kukaan ole puhunut luomisesta. Vastatkaa olkaa hyvät. Mistä kaikki?
Ateistit. Miksi Jeesus kiinnostaa teitä? Taitaa olla henkimaailman juttu. Sikäli hassua, koska evoluutiossa ei pitäisi olla henkiä, sieluja, tunteita, ajatuksia, tahtoa, pyrkimystä ym. Evoluution pitäisi vain rullata omalla painollaan. Rauhallisesti. Hiljaisesti. Ja koska evoluutio olisi vain aineeseen perustuvaa olemista, ei siinä olisi oikeutta eikä vääryyttä. Kaikki vain olisi niin kuin olisi.
- ex-ateisti
Ei voi keskustella kuulematta. Jos Jeesus keskusteli henkien kanssa, ja niinhän hän teki, niin kyllä kai siitä voi olettaa, että hän sekä kuuli että puhui.
Jeesus sai tylyn tuomion, varsinkin ottaen huomioon, ettei hän koskaan tehnyt mitään pahaa. Päinvastoin hän paransi sairaita ja opetti.
Että ymmärtämättömät eivät silloinkaan ymmärtäneet, vaan tuomitsivat, syyllistyivät siten murhaan, viattoman murhaan. Onko se kovinkin oikein teidän mielestänne murhata viattomia?- joo-0
"Ei voi keskustella kuulematta."
Kyllä voi.
"Jeesus sai tylyn tuomion, varsinkin ottaen huomioon, ettei hän koskaan tehnyt mitään pahaa. Päinvastoin hän paransi sairaita ja opetti."
Ei suoraan, mutta välillisesti. Sanoilla voi myös tehdä pahaa. Hän antoi huonoja neuvoja mm. vuorisaarnassa ja syyllisti ajatusrikoksilla.
"Että ymmärtämättömät eivät silloinkaan ymmärtäneet, vaan tuomitsivat, syyllistyivät siten murhaan, viattoman murhaan. Onko se kovinkin oikein teidän mielestänne murhata viattomia?"
Tuon uskonnon mukaan Jeesuksen pitikin kuolla, joten ei pidä vuodattaa krokotiilinkyyneliä. Eikä hän todella kuollut tarinan mukaan. - ex-ateisti
joo-0 kirjoitti:
"Ei voi keskustella kuulematta."
Kyllä voi.
"Jeesus sai tylyn tuomion, varsinkin ottaen huomioon, ettei hän koskaan tehnyt mitään pahaa. Päinvastoin hän paransi sairaita ja opetti."
Ei suoraan, mutta välillisesti. Sanoilla voi myös tehdä pahaa. Hän antoi huonoja neuvoja mm. vuorisaarnassa ja syyllisti ajatusrikoksilla.
"Että ymmärtämättömät eivät silloinkaan ymmärtäneet, vaan tuomitsivat, syyllistyivät siten murhaan, viattoman murhaan. Onko se kovinkin oikein teidän mielestänne murhata viattomia?"
Tuon uskonnon mukaan Jeesuksen pitikin kuolla, joten ei pidä vuodattaa krokotiilinkyyneliä. Eikä hän todella kuollut tarinan mukaan."Kyllä voi."
Korkeintaan tuolla tavalla kuin sinä teet. Kuulematta, ymmärtämättä ja tietämättä. - joo-0
ex-ateisti kirjoitti:
"Kyllä voi."
Korkeintaan tuolla tavalla kuin sinä teet. Kuulematta, ymmärtämättä ja tietämättä.Nope ja tuo on tyypillinen, lapsellinen puolustus joka heitetään kun vastapuoli ei lämpene.
- ex-ateisti
Tässä ketjussa enemmistö kantaa ottaneista on jonkinlaisen eliminoinnin kannalla. Jeesuksen toiminta halutaan yksinkertaisesti lopettaa. Hiljaiseksi tekeminen, ulos yhteiskunnasta sulkeminen, hengen riistäminen tavalla tai toisella ovat ehdotettuja menetelmiä.
Itse olen sitä mieltä, että Jeesusta olisi ollut syytä kuunnella. Ja ottaa todesta mitä hän sanoi. Jeesus puhui vain viisaita.
Papit syyttivät Jumalaa jumalanpilkasta. Hölmöt. Yksi opetuslapsista hänet petti. Kukaan ei häntä puolustanut, syytökset olivat tekaistuja, ja tuomari vetosi populaan. Eniten huutava väkijoukko sai ratkaista hänen kohtalonsa. Murhaajan vapauttivat ja Jeesuksen tuomitsivat.
Oletteko ihan varmoja, että haluatte jatkaa sillä linjalla.- ex-ateisti
Jeesuksen tuomitsijat toimivat kiusaajien tavoin.
- joo-0
Jeesus olisi tuominnut sinutkin, koska et ole uskossa. Mikset ryhdy kristityksi, mikä sinua pidättelee?
- joo-0
Kehotan myös lukemaan UT:n kokonaan. Sinullakin on tuollainen valitettavan yleinen harhakuva hippijeesuksesta.
- ex-ateisti
joo-0 kirjoitti:
Kehotan myös lukemaan UT:n kokonaan. Sinullakin on tuollainen valitettavan yleinen harhakuva hippijeesuksesta.
Minä luotan mieluummin todelliseen Jeesukseen, Hänen Todelliseen Elävään Henkeensä. Kyllä minulla on sieluna kontakti häneen. Jeesus ei minua tuomitse vaikka olisin ateisti. Uskovaiset ja jeesustelija-ateistit ovat täysin hakoteillä. Sitä voinee sanoa harhauskoksi, mitä sinäkin levittelet.
- ex-ateisti
Siitä että ateistit tuolla tavoin ryhtyvät opettamaan Jeesuksesta tai Jumalasta, ei hyvä seuraa. Sama kuin antaisi 6 000 vuotta vanhaan maapalloon uskovan opettaa evoluutiota.
- joo-0
ex-ateisti kirjoitti:
Minä luotan mieluummin todelliseen Jeesukseen, Hänen Todelliseen Elävään Henkeensä. Kyllä minulla on sieluna kontakti häneen. Jeesus ei minua tuomitse vaikka olisin ateisti. Uskovaiset ja jeesustelija-ateistit ovat täysin hakoteillä. Sitä voinee sanoa harhauskoksi, mitä sinäkin levittelet.
"Kyllä minulla on sieluna kontakti häneen."
Näin väittävät kristitytkin.
"Jeesus ei minua tuomitse vaikka olisin ateisti."
Väärin, sinulla on pyhäkoulu versio Jeesuksesta. Tai jos halutaan pilkkua viilata, niin Jumala tuomitsee sinut. Tämä Jeesus tosin on kristittyjen mukaan Jumala ja vaikka ei olisikaan, niin hän on yhtä tämän Jumalan kanssa, joten ei merkitystä.
"Uskovaiset ja jeesustelija-ateistit ovat täysin hakoteillä. Sitä voinee sanoa harhauskoksi, mitä sinäkin levittelet."
Viittaan Raamattuun, joka on tämän Jeesus uskon lähde. Mutta kiva että nöyrästi julistat että sinulla on se oikea ymmärrys. Älä kuitenkaan pidä nenääsi liian ylhäällä ettet kompastuisi. - ex-ateisti
Ateistit opettavat Jumalasta täydellistä harhaoppia, koska he eivät tiedä mistä he puhuvat.
Jos ateistit pysyisivät lestissään, ja puhuisivat siitä mistä he jotakin ehkä tietävät, heidän puheissaan voisi olla järkeä. Jumalan suhteen ateisti on täysin tiedoton.
Tämä ei tarkoita sitä että ateisti olisi sielussaan tiedoton. Sielu kuitenkin toimii pitkäjänteisen suunnitelman varassa. Vaikka ihminen olisi tiedoton sielustaan, ei sielu ole tiedoton ihmisestä. Vastaavasti Jumala kyllä tuntee kaiken, mutta ihmisen ego on täydessä harhassa. - joo-0
ex-ateisti kirjoitti:
Siitä että ateistit tuolla tavoin ryhtyvät opettamaan Jeesuksesta tai Jumalasta, ei hyvä seuraa. Sama kuin antaisi 6 000 vuotta vanhaan maapalloon uskovan opettaa evoluutiota.
Ateisti ei opeta, vaan Raamattu.
- joo-0
ex-ateisti kirjoitti:
Ateistit opettavat Jumalasta täydellistä harhaoppia, koska he eivät tiedä mistä he puhuvat.
Jos ateistit pysyisivät lestissään, ja puhuisivat siitä mistä he jotakin ehkä tietävät, heidän puheissaan voisi olla järkeä. Jumalan suhteen ateisti on täysin tiedoton.
Tämä ei tarkoita sitä että ateisti olisi sielussaan tiedoton. Sielu kuitenkin toimii pitkäjänteisen suunnitelman varassa. Vaikka ihminen olisi tiedoton sielustaan, ei sielu ole tiedoton ihmisestä. Vastaavasti Jumala kyllä tuntee kaiken, mutta ihmisen ego on täydessä harhassa.Oletpa ylimielinen.
- 12_13
Teismi vaarantaa mielenterveyden?
Jos Jeesusta ei olisi tapettu, niin kyllä kristittyjä ottaisi nyt päästä.
- ex-ateisti
Teistit opettavat Jumalasta täydellistä harhaoppia, koska he eivät tiedä mistä he puhuvat.
- ex-ateisti
ex-ateisti kirjoitti:
Teistit opettavat Jumalasta täydellistä harhaoppia, koska he eivät tiedä mistä he puhuvat.
Nikkivaras taas vauhdissa. Kiusaaja, varas.
- kyllämeammutaan32
Et kaikessa inhoittavuudessa, jota levität, kuin uutta lakia,n voi milloinkaaan pelastaa itseäsi Häneltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1192157Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1791747Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j561412Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1661195- 551188
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751006Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62902Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36887- 52874
- 56821